Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

  1. Olen teorioinut asian siten että meteoriittikuuro, kooltaan suurempi kuin planeettamme, joka koostuu miljardeista hiukkaista aina kuplavolkkarinkokoisiin ja isompiinkin kiviin saakka, sellainen osuu ilmakehään. Se näyttää päiväsaikaan sellaiselta että sen kuuron tullessa auringon ja maan väliin, se tietysti alkaa suureta taivaalla muodostaen yksinkertaisesti valon esteen. Näin samalla aurinko väistyy kuin kirjakäärö ja menee mustaksi ja tämä sama ilmiö yöllä, kuu menee myös vereksi.
    No sitten kun tämä kuuro saavuttaa ilmakehän, se ensinnäkkin polttaa lähes koko otsonikerroksen planeetalta ja tulikuuma kivisade saavuttaessaan stratosfäärin alaosat ja yhdistyyy hapen kanssa, se muodostaa kondenssivettä ja valtavia jopä sylin kokoisia jäälohkareita, aivan kuten Raamattu sanoo.
    Kun kuuro on ohi ja kansa saa taas vetää happea, alkaa aurinko porottaa, koska otsonikerrosta ei enää paljon jäänyt jäljelle, kuten Raamtussa käy ilmi.
    Tämä on minun ymmärrys asiasta. www.pelastussanoma.fi
  2. Huomenta! Juu siis minä olen yrittänyt muodostaa oman tavan käsitykseni tästä AK:sta sekä "pedon merkistä" ja siinä prosessissä tuli huomattua mm. antikrsituksesta merkillinen huomio. Ajatteles kun sinä tunnustat Jeesuksen Herraksi ja tunnustat Jeesusta Jumalan poikana, niin eikö olisi kummallista jos pitäisi tunnustaa ylipäätään antikristus. Tämä ei liity siihen että tunnustetaan Taivas, vaan ei helvettiä jne. vaan kyse on antikristuksesta, jota kaikenlisäksi pitäisi muka odottaa ennen Jeesusta. Siinä kohtaa mä mietin että tässä on jotain outoa. Pitää tunnustaa antikristus ja odottaa tämän tulemista ennen Jeeususta. Sellainen ei mulle oikeen mahdu päähän.
    No sitten etsin kaiken minkä sanasta antikristus saa irti ja huomasin että vain kolmessa kohtaa Raamatussa Paavali puhuu yksin Johanneksen kirjeissä ko. antikristuksesta ja niissäkin selvin sanoin, se on ollut, niitä on monta ja se tulee olemaan siihen päivään kunnes saatana joukkoineen sidotaan tuhanneksi vuodeksi. Lisäksi antikristus on se joka kieltää Jeesuksen Jumalan poikana. Thats it.
    Ei Paavali puhunut mitään mikä yhdistäisi antikristuksen Johanneksen ilmestyksen 13. kirjassa kerrottuun petoon ja väärään profeettaan. Kaiken lisäksi kun Paavali puhuu kirjeessään tessalonikalaisille, hän kutsuu tuota laittomaksi tai laittomuuden ihmiseksi. Henkihän on henki ja peto sekä väärä profeetta olavt lihaa ja verta.
    Kolmas seikka on että peto nousi merestä ja väärä profeetta maasta. Meri kuvaa kaikkia maailman kansoja ja maa kuvaa luvattua maata. No tästä on helppo päätellä mistä nämä tulevat.
    Pedon merkki puolestaan on alkuteksteissä selvästi erilainen kuin nykykäännöksissä. Merkki sanaa ei korosteta erityisesti, vaan se kuuluu osana lausetta. Myös täytyy huomioida että merkki on myös merkki, käteen asetettava joko sisäisesti tai ulkoisesti. Se ei ole mikään viikonpäivä, jota ei voi laittaa mihinkään ruokaan vaikkapa mausteena. Lisäksi merkissä on sen ottamisen vapaaehtoisuus tai sen kieltäminen. Tämä supistaa entisestään merkin konkretiaa.
    Olen käynyt poliisikoulla muutamia kursseja ykstyisen turvallisuuden koulutukseni takia. Koulutan siis mm. vartijoita jne. Mutta heillä on siellä koulutusohjelmassa rikostutkinnalliset menetelmät, joista sain hieman opetusta. Tämä on ollut perin mielenkiintoinen yhdistelmä soveltaa Raamatun tutkiskeluun. Avautuu nimittäin ihan eri tavalla kun käyttää rikostutkintaan liittyviä menetelmiä. Näin esimerkiksi näiden Ak:n ja pedon merkin ja monen muunkin merkitys voidaan haarukoida. Normaalisti ihmiset ns. "hakuampuu" koska systeemi puuttuu. Jokaisesta ns. epäillystä kohteesta on saatava tietoja jotka sitten sovelletaan koko saadun prosessin antaman informaation läpi. Tällä tavalla paljastuu nopeasti konaisuuksia, jotka voidaan unohtaa. Näin lopulta ei jää jäljelle kuin ne asiat joihin kannattaa kiiinnittää huomiota. Joten esimerkiksi sunnuntaita ei voida millään laittaa vapaaehtoisesti sen ottamalla käteen tai otsaan.
    Raamattu on niin Jeesus keskeinen kokonaisuus, että vaikka mistä aletaan katsomaan, niin kaikki sen tiet vievät risti juurelle. Harhan on mennyt se joka ei löydä jatkuvasti itseään ristin juurelta. Kun alkaa tutkimaan liian syvälle epäolennaista, irtoaa jalat maasta ja se saattaa viedä sinne epäolennaiseen. Onohtuu se totuus mihin oli menossa. Näin syntyy fanaattisia sapatinviettäjiä ja fanaattisia neitsyt Marian kuviin hurahtanita, kuin EG. Whiteenkin. Siksi kannattaa muistaa Paavalin sanat nuoruuden rakkaudesta.
  3. Hämärästi muistan Flinkin jotenkin... mutta onpas surullista. EG haukkui katolisuuden joka tietysti ansitsi sikäli tullakin haukutuksi mutta surullista on että adventismi kapsahtaa samaan oksaan ja tekee omia epäjumalan kuviaan ja pitää Adventtikirkkoa porttina eli vapahtajana. Tämä on sitä "vääriä kristuksia" varoitusta vaan, Flink teki Adventtikirkosta Jeesuksen. Voi voi...
    Nyt kun katselen tätä pistkästä aikaa taas, niin kiitän paljosta että minut siunauksellisesti johdettin tästä pois. Kovin kauheita lankeemus kuoppia sekä omavoimaisuuden puolella että tekemällä kirkosta kristusruumis.
    Kerron erään tarinan: Eräs kolmevitonen juuri uskoon tullut oli tietenkin innosta soikeena uudesta elämästään uskovana ja Jumala puhutteli joka paikassa. Sitten Henki ohjasi että mene Isoonkirjaan Keuruulle kesällä. No tämä meni innoissaan ja näki ne kymmenet tuhannet ihmiset mutta pettymys tuli kuin tiskirätillä olis lyöty kun hän huomasi että nämä ihmiset eivät olleetkaan siellä lähimainkaan uskossa, vaan se oli kuin suuri festivaali ja markkinatapahtuma. Sitten heki puhutteli häntä uudelleen, sanoen että lähde pois täältä... kun minä sanoi että kun teitä kokoontuu kaksi tai kolme, minä olen teidän keskellänne mutten minä tarkoittanut kaksi tai kolemkymmentä tuhatta. Tämä jäi miehen mieleen ja hän itse kertoi tämän minulle :)
    Eli jokainen yksilö on yksilönä osa Kristusrumista, eikä varsinkaan kirkko... seurakunta on seurakunta ja se onkin jo kokonainen ruumiinosa. Kirkko muodostaa mielestäni aina ikäänkuin päättömän kristusruumiin.
  4. Karriaktyyri on iso suu ja pieni vartalo ;)
  5. Minäkin olen ollut 11 vuotta putkeen siellä Kallioniemen leirillä ohjaajana. En silti ota noin jyrkkää kantaa, koska kyllhän me tiedämme että siellä ohjataan nuori Jeesuksen Kristuksen luoksen ja ennen kaikkea ristin juurelle. Se mitä sen jälkeen tapahtuu, on sitten toinen tarina ja siinä vastuu tulee suuremmalti osin Jumalalle, joka alkaa ohjata ihmistä.
    Olen joskus kysynyt näin että, jos minä eroan seurakunnasta ja perustan oman, vaikkapa vain maantieteellisistä kulkuyhteyssyistä, niin miten entinen seurakunta kokee minut? Eksyttäjänä ensimmäisenä. "mitähän nekin siellä opettaa"-...
    Eli meillä täytyy olla myös usko ja luottamus Jeesukseen opettajana ja paimenena. Ajatteles opetuslapsia, kun Jeesus sanoi että viekää minut Galileajärven yli ja pani veneen perään maate. Sitten tuli myrsky ja heilutti paattia, opetuslapset ku eivät olleet mitään eilisen teerenpoikia veneessä ja he silti alkoivat pelätä. Lopulta he herättivät Jeesuksen auttamaan ja tämä käski myrskyn hiljetä, jonka jälkeen hän kääntyy opetuslasten puoleen ja toruu heitä. Miksi uskonne on niin heikko? Enkö minä sanonut että viekää minut yli, enkä muuta.
    Uskomme on siis niin heikko näkemään Jeesuksen paimentyön, vaan meidän pitää itse sanella missä kunkin pitää mennä. Tämä on sitä uskon heikkoutta.
    Kaikella on tiensä, toisella pidempi ja toisella lyhyempi. Silti meillä on lupaus, (jossain Heselkiel kijassa) jos pimeänä päivänä lampaani ovat hajallaan ja eksyksissä, minä kojaan ne joka ikisen takasin laumaani. Myös Paavalki muistuttaa, että ei sen ole väliä kuka julistaa ja miten julistaa, kunhan evankeliumia levitetään. Se evankeliumi oli niin yksinkertainen että minä ymmärsin sen tuossa viisvuotiaana :D