Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Viikonalkuun huomenet, taas rutiinit päälle;)
    Sää entisen kaltainen, tosin ei tällä hetkellä sada mitään.
    Onpa siitä kauan aikaa kun on lumiukkoja tullut tehtyä, ei noita paljon missään näe muidenkaan tekeminä, onko sekin taito ruostunut näin tietokone aikana.
    Uskon, että melkoisen raskas oli keli kävellä Marja-Liisalla, kun minunkin muutaman sentin lumi jalkojen siirtelyä haittasi, mutta lenkkini tein.
    Noista tekokyynelistä tulee aina puhuttua ja tuo silmien vuoto on aika yleistä ainakin ulkona ja tuulessa, kai kaikki tämä ikään liittyy.
    Totta kai kaikenlainen rasittaminen lisää harmia silmien suhteen.
    Voin puutteesta minunkin silloin aikoinaan silmieni heikentyminen todettiin, kai se sitä A-vitamiinia se puutos oli, lääkäri ainakin silloin sitä mieltä.
    Olihan se puutos monesta muustakin silloin sodan jälkeen.
    Pulahda veteen Late sinäkin, vai eikö silmät vielä kestä.
    Hyvä liikkuminen se tuo uimassa käynti ja altaassa jumppaaminen, mutta en ole sitä omaksi kokenut ja uiminen noiden niska seutujen vuoksi ei suotavaa.
    Pitää tässä välillä seurata tuota lumen työntämistä, kyllä taidokkaasti ja vauhdilla tiet puhdistuu, en millään pystyisi tuohon suoritukseen;)
    Onhan muori saanut uuden nikin laitettua, kai se kirjoittelu nyt onnistuu, mummeli77;)
    Vesi kielelle noista herkuista tulee, leipominen tässä on seuraava puuha minullakin, kierrepullia aion pyöräyttää, Ruuneberin torttuja eilen tein, jätän ne pakkaseen vierasvaraksi.
    Näin se alkaa taas viikko alusta ja Jeminaa juhlitaan tänään, vähän erikoisempi nimi onkin.
    Luin lehdestä miten outoja nimiä on hyväksytty nimiksi. naisille kuin miehillekin.
    Reipasta mieltä vaan kaikille, mieli korkealle ja siitä se sujuu tämäkin päivä;)
  2. Huomenet sunnuntaiaamun rauhaan, pirttiä piti etsiä, no löytyihän se toiselta sivulta, harmillista tässä uudistuksessa tämäkin, monet hyvät aloitukset siirtyvät nurkan taa ja jäävät sille tielleen.
    Helmikuulle siirryttiin, pakkasta pari astetta ja ohutta lunta satelee.
    Riitta nimipäivä sankaritar, onnea!
    Kiva nikki tuo ruusukukko, piti katsoa oliko ensin ruiskukko, olihan se, onko tämä ruusukukko kukko vai kukka Paulamaria;)
    Vähän aikaa nuo tippojen laitot kestää, kyllä sen jaksaa, minulla sama lääkitys kuin ynnämuulla ja usein joudun laittamaan, erittäin kuivat on silmäni.
    Aamuihminen olen minäkin, viimeistään 5.30 se herättää, minusta ihan hyvä tapa, illalla sitten ajoissa nukkumaan.
    Kalliiksi se tulee noiden teiden hoito, tänä tai paremminkin viime vuonna lumen tulo myöhäinen oli, saa nähdä mitä kevät tuo tullessaan.
    Hiekotus joskus huonosti toteutettu ja kyllä toivomista myös lumitöiden teossa, säästävät kiinteistöhuollot joka asiassa.
    Minä usein harjan kanssa rapun edustan puhdistan, hyvää ulkoilua sekin;)
    Mukavaa pullaulla jos joskus pirttiinkin muistat vilkaista ja kuulumiset kerrot, aina sitä tuttuja kaipailee.
    Mukava vävy sinulla irkku-37, no en voi moittia omaanikaan, hyvin toiveitani täyttävät.
    Yksi virkattu tilkkupeitto eilen valmistui, toista nyt jatkan, lappuja syntyy telkkaria katsellessa, hukkaan ei langan pätkät jouda;)

No niin, nyt pienelle lenkille ja sitten telkkarin ääreen koukkuamaan, välillä jotakin muuta kivaa ja ruokailua harrastan myös;)
    Katsotaan nyt miten paljon sitä lunta kertyy, sitähän luvattiin melkein kaikille.