Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Hyvää+huomenta,+yöllä+on+satanut+ja+varmaan+tänäänkin+vettä+tulee,+mutta+aurinkoa+myös+luvassa.Juhannus+jo+melkein+tuossa+nurkan+takana,+vilkasta+liikennettä+luvassa+ja+varmaan+vesilläkin+liikutaan,+vaikka+polttoaine+kulut+voi+hiukan+hillitä+tätä+oleilua.Oma+juhannus+menee+tässä+sekasotkun+keskellä,+käly+pyyteli,+että+tulisin+hänen+luokseen,+no+voipa+sitä+piipahtaa.Tänään+tulle+kirppariporukka+hakemaan+tavaraa,+olivat+ihan+hyvillään,+kun+lahjotuksen+heille+tein.Voihan+olla,+että+jotain+saavat+kaupaksi,+omasta+mielestäni+ihan+käypääkin+tavaraa.Olen+minäkin+kaipaillut+kirjoittajia,+mutta+en+nimeltä+mainiten+se+koetaan+niin+monella+tapaa+vääräksi,+mutta+brinkkalan+muisteloihin+yhdyn,+kiva+olisi+kun+pistäytyisivät.Astianpesukoneen+korjaaja+kävi+eilen+ja+häneltä+kyselin+tuon+Waliantin+toimivuutta,+hyvin+pyörähti+käyntiin+vaikka+20+vuotta+on+ylähyllyssä+loikoillut,+nyt+pitää+kysellä+vieläkö+varastossa+olisi+vatkauskulhoa+mikä+siihen+kävisi.Tykkäsin+tuosta+Waliant+koneesta+on+pieni+ja+näppärä,+nuukuuttani+en+ostanut+kulhoa+sen+rikki+mentyä+,+nyt+rupesin+haahuilemaan.Isompi+yleiskone+joutaa+kirpparille.Nyt+on+korjattu+tiskikone++mahdolliselle+ostajalle+kunnossa.Kyllä+näihin+koneisiinkin+saa+euroja+hukkumaan,+minun+maksoi+muutama+vuosi+sitten+800+euroa+ja+siihen+sisältyi+kolmen+vuoden+huolto,+en+ole+ostoani+joutunut+katumaan+ja+huolto+on+vielä+vuoden+voimassa,.Jonkun+kerran+olen+asioinut,+jotain+tekemistä+kysellyt,+hyvin+on+pojat+asiani+hoitaneet+ja+siihen+vielä+samasta+paikasta+ostetun+kännykän+ongelmia+selvittäneet.Kyllä+se+iloksi+vielä+muuttuu,+aikaa+vaatii+elimistön+tottuminen+jopa+lääkkeen+jättämisenkin+johdosta,+tuo+väsyminen+on+kyllä+aika+usealla+jo+hiemankin+ikää+saaneella,+minä+nukahdan+usein+telkkaria+katsoessakin.Kuolema+tuo+ajatuksiin+monenlaista+ja+mieliala+saattaa++heilahdella+suruisaksi,+aikaa+sekin+vie,+että+pääse+surusta+eroon.Herkällä+ihmisellä+nuo+tunteet+voimistuu,+onpa+ilosta+tai+surusta+kysymys+demeter,+nyt+vaan+niitä+iloisempia+asioita+miettimään,+kyllä+se+siitä+iloksi+muuttuu,+kun+kuntosi+palautuu+täysin.Itkukin+yksi+tapa+lievittää+kipua+ja+sielun+tuskaa,+kirjoittele+vaan+asioista+mitkä+mieltä+painaa,+sekin+hyvä+tapa+purkaa+paineitaan.Kaikkea+hyvää+vointisi+kunnon+puolesta+ja+juhannuksen+aika+edessä,+tiedä+mitä+hyvää+tapahtuu;)Ynnämuu+elämänsä+on+hyvin+järjestänyt,+lepoa+kiireen+lisäksi;)Kyllä+ne+päivittäiset+lenkit+hyvää+tekee,+sen+olen+kokenut,+mutta+nyt+näissä+muuttopuuhissa+on+aika+mennyt,+eipä+ole+lenkkejä+tullut+kierrettyä.Päivät+tuntuu+lyhenevän,+ainakin+tekemiset+vähenee+ja+niinhän+se+tämä+maapallo+pyörii,+että+muutaman+päivä+perästä+suunta+muuttuu,+pimeämpää+kohti+mennään.Kaikilla+vuodenajoilla+omat+kivuutensa,+eipä+surra+sitä+pimeänkään+tuloa,+kaikenlaista+on+elämässä+luvassa,+vielä+meille+ikäihmisillekin,+näin+toivon;)Kateus+mieleen+pomppasi,+kun+Makriinan+saunalämmitystä+ja+saunomista+lueskelin.Ihanat+oltavat+siellä+mökkimaisemissa+saat+viettää,+piipahtaa+ulos+kun+sää+sallii+ja+seurata+kaikkea+luonnossa+tapahtuvaa,+jos+sataa+telkkari+seurana+sekin+hyvä.Nyt+on+tilaisuus+kerätä+ne+seitsemän+kukkaa+ja+tyynyn+alle+juhannusaattona+laittaa,+mitä+sen+jälkeen+tapahtuu,+kukapa+sitä+tietäisi,+mutta+jotain+kivaa+kuitenkin;)Nuo+sisustus+ohjelmat+minua+myös+kiinnostaa,+joskin+en+aivan+kaikkea+hyväksyisikään+itselleniKoti+ja+mökkikin,+pitää+olla+sellainen,+että+oma+maku+niistä+kuvastuu,,+mökki+mahdollisimman+luonnon+näköisenä+pitäisi+säilyttää,+en+tykkää+niistä+suurista+puulautoista,+mitä+useinkin+aivan+liikaa+tekevät.Eilen+katsoin+Huvila&huusi+ohjelman+siinä+ihana+ympäristö+saatu+aikaan+ihan+ilman+asiantuntijoita+ja+oli+vehreä+ja+aito,+no+onneksi+eivät+pilanneet,+kauniina+säilyi+vielä+laittamisen+jälkeenkin.Nyt+puuhastelemaan,+arvaatte+varmaan+mitä,+kellaritilan+menen+tyhjentämään,+katson+onko+siellä+vielä+kirpparikuormaan+jotain.Tuntuu,+että+puolet+huushollistani+olen+jo+kierrättänyt+ja+lisää+vaan+löytyy,+joudunkohan+ostamaan+jotain+mitä+nyt+suuressa+tyhjennysinnossa+pois+laitan.?Kivaa+kesäistä+päivää+teille+kaikille;)
  2. Aurinkoista+aamua,+taivas+näyttää+kauniin+siniseltä+ei+uskoisi,+että+tänään+pilvistyisi,+näin+kuitenkin+on+luvattu.Urakointia+tavaroiden+poistoon+on+vaan+jatkuvaa,+taas+odottaa+jokunen+läjä+kirpiksen+noutajaa.Aika+rajulla,+tunteet+kieltäen+olen+siivousta+tehnyt,+yritän+tarkkaan+harkiten+muistoja+mukaan+ottaa.Monta+kaappia+olen+jo+tyhjentänyt+ja+pessyt,+itse+yritän+tätä+hommaa+saada+tehtyä,+tyttärellä+loma,+nauttikoon+siitä,+jospa+muuttopäivään+saisi+apua.Pikkuhiljaa+muuttolaatikoiden++sisustettu+kotini+on.Makriinalle,+kyllä+heinäkuussa+kaiketi+muutan+ja+jos+edellinen+on+muuton+tehnyt+aiemmin,+voin+päästä+muuttamaan+muutamaa+päivää+ennen.Kyllä+kumppani+tätä+siivoamista+on+mukana+elänyt+ja+ikävää+aikaan++mieleen+saanut.Suonenjoelta+Kari+Jalkanen+on+kotoisin,+mansikkapitäjästä,+aika+lähellä+minun+kotipaikkaa,+kai+noin+50+kilometriä.+Ei+ole+halpaa+juurikaan+näissä+senioritaloissa+asua.+palveluja+ei+enempää+kuin+se+turvallisuus,++aina+on+huoltomies+korjaamassa+pieniä+puutteita+ja+vikoja,+mikä+tietysti+on+arvokasta+vanhuksille.Katselin+vuokra+asuntojen+hintoja+vapailla+markkinoilla,+paljon+halvemmalla+asunnon+sitä+kautta+saisi.Hyvä+kun+muistutit+tuon+osoitteenvaihdon+brinkkala,+se+ei+ole+käynyt+mielessäkään,+kaiken+muun+olen+sisäistänyt.Noin+se+yleensä+menee,+ne+huonot+päivät+tuottavat+paljon+vahinkoja,+kuten+kerroit,+ihmettelen,+että+en+ole+vielä+mitään+särkenyt+näissä+puuhissani,+ehkä+se,+kun+rauhassa+saan+asioihin+tarttua.Aion+laatikoiden+päälle+kirjata,+mihin+mikin+laatikko+menee,+uskon+asiaa+auttavan,+hyvin+suunniteltu+on+puoleksi+tehty,+eikös+vaan;)Varastoon+laatikot+voi+jättää+sisällön+kertoen+myöhempää+tarvetta+miettien.Onnea+paljon+demeter+kuntosi+kohentumisesta+ja+suunta+on+vain+ylöspäin+tämänkin+suhteen.Onnea+myös+uudelle+koneelle,+suokoon+mukavaa+kirjoittelua+ja+lisää+haluakin+asiaan.Sanotaan,+että+elämä+ei+ole+elämää,+jos+ei+suruakin+mukaan+mahdu,+sitäkin+olet+saanut+varmaan+riittävästi,+joten+valoisempaa+tulevaa+toivotan;)Noita+koneita+kasasin+työpöydälle,+mietin+mitä+niiden+kanssa+tekisin,+kun+ei+yksin+ollen+niitä+juurikaan+tarvitse.Kirpputorille+kyllä+kelpaa,+mutta+säälittää+se+rahan+määrä+mikä+niihin+on+mennyt,+eikä+jälkipolvikaan+mitään+tarvitse,+olisi+lievempi+muoto+näin+luopua.No+tämä+on+elämää,+turha+kaikkea+miettiä,+laitoinkin+jo+astioita+ison+laatikon+kirppikselle+menemään+sen+enempää+jälkeläisiltä+kyselemättä.Taas+tämän+muuton+kokeminen+laittaa+miettimään+kulutuksen+määrä+mitä+maailma+hukkaakaan+laittaa,+vähemmällä+selvittäisiin.Iloja+demeter+olemisiisi+toivotan,+olet+jo+niitä+ansainnut;)Joskus+nuo+pankkiasiat+minullakin+töitä+teettää,+muuttavatkin+käytäntöjä+vähän+väliä,+olen+jo+liki+kaksikymmentä+vuotta+asiat+koneella+hoitanut,+mutta+silti+joskus+sormi+suuhun+menee.Laskumuistutuksia+kuitenkin+vain+yhden+olen+saanut,+en+muista+oliko+omaa+syytäni.Korttipakka+on+hyvä+seuralainen+Makriina,+minä+pelaan+koneen+kautta+niitäkin,+silloin+kun+on+tylsää,+se+tylsäkorttipelikin+auttaa;)Nyt+miettimään+mistä+päin+aloittaisi,+hymyilyttää+jo+tämä+muuton+kertominen+joka+päivä,+mutta+siitähän+suu+puhuu,+mikä+päässä+pyörii,+jaksakaa;)
  3. Kaunis+auringonpaiste+yllätti+heti+silmien+auettua,+taas+hyvältä+sään+puolesta+tuntuu,+ei+mitään+harmillista+ainakaan+näin+aamulla+muutenkaan;)Juhannus+jo+viikonlopulla,+siinä+se+menee+muun+ohella,+pakkauslaatikoiden+parissa,+vieraita+ei+luvassa,+eikä+kutsua+mihinkään,+joten++raivaamista+kai+juhannuksenkin+pyhät.Paljon+puhetta+noista+veden+kulutuksesta+ja+monenlaista+käyttäjää+löytyy,+ehkä+paljon+heitä+joille+ei+tule+mieleenkään+vettä+käyttäessään,+kustannuksia+kylkiäisinä.Meillä+lämpö+tulee+aluelämmöltä+ja+hyvin+on+riittänyt+lämpöä.Veden+maksan+yhtiövastikkeessa+ja+kerran+olen+lisämaksun+saanut+6,00+euroa+ylitti+ennakon+pidätys.Katselin+yhtiökokouksen+papereista+tuota+vesimaksun+suuruutta,+eriteltynä+kylmävesi+ja+lämminvesi,+lämminvesi+9,53+euroa/m3+ja+kylmä+4,62+euroa/m3,+maksua+kertyy+vaikka+kuinka+pientä+kulutus+on.Ainahan+on+maksettava+eikös+juu,+näin+laulussakin+sanotaan,+joten+turha+napista,+säästää+tässäkin+asiassa+voi,+jos+yritystä+on.Sadevesi+olisikin+todella+hyvä+ratkaisu+säästökohteeksi,+mutta+sekään+ei+onnistu+kerrostalossa+ja+jos+ajattelisi+käydä+sateessa+itsensä+huuhtomassa,+pian+piipaa+auto+korjaisi.Kyselin+tuota+kosteus+mittausta+välittäjä+sanoi,+että+kuntotarkastus+riittää,+minulla+on+hyvin+eristetty+suihkutila,+edellisten+asukkaiden+kunnostusten+jäljiltä,+eikä+kosteutta+keittiössäkään+ole+havaittavissa.Kalliiksi+tulee+jos+nuo+koneet+epäkuntoon+menee+ja+nyt+ajattelen,+että+tilaan+korjaajan,+jätän+astianpesukoneen+mahdolliselle+ostajalle,+mutta+korjaus+on+tehtävä+vaikka+vanha+kone+jo+onkin.Luontoni+ei+anna+periksi+tätäkään+asiaa+hoitamatta+jättää,+itselle+uuden+koneen++ostan,+joten+joutaa+jäädä+vanha+tähän+huoneistoon,+siis+korjattuna.Samalla+voi+korjausmies+tarkistaa+nuo+muutkin+sähkölaitteet,+ovatko+käyttökuntoisia.Pitääkin+saunavuoro+perua,+heinäkuusta+alkaen,+sitä+en+maksa,+kun+kuitenkin+myynti+saattaa+venyä+ja+vastike+pakko+maksaa.Varmaan+itikoita+on+näin+sateisen+ajan+jälkeen,+onnellinen+olen,+kun+vältyn+puremilta,+vaikka+kyllä+ehkä+kestäisin,+jos+mökki+olisi;)Rapuja+en+ole+oppinut+syömään,+en+muitakaan+meren+eläimiä,+no+kaloja+kylläkin,+simpukat+ja+äyriäiset+saava+puolestani+elää.Nahkiaisiakaan+en+ole+maistanut,+tuskin+maistankaan,+kaikki+matomaiset+oliot+ovat+minulle+kauhu.Eliaanalla+ihania+yhdessä+oloja+luvassa,+samoin+Makriinalla,+kyllähän+se+kesä+kokoaa+väkeä,+mikäs+sen+mukavampaa,+grillailla+ja+ulkona+aikaa+viettää+ja+se+saunominen+voi+olla+vaikka+koko+päiväistä,+saunaan+ja+uimaan,+ainakin+lapset+tätä+jaksavat;)Kyllähän+sitä+töitäkin+saa+tehdä+kaiken+tämän+ihanuuden+eteen,+mutta+useinkin+työ+kivalta+tuntuu+niissä+oloissa.Tokihan+kesäaika++on+tarkoitettu+levolle+ja+nautinnoille,+koneella+istuminen+saa+jäädä+vähemmälle,+paitsi+meille,+joilla+ei+noita+rannoilla+olemisia+niin+paljon+ole.Pakkauslaatikoita+pikkuhiljaa+makuuhuoneeseen+alkaa+kertyä,+hidasta+puuhaa,+kun+on+eriteltävä+kiertoon+ja++jätelavalle+joutuvat+ja+astioitakin+pestävä+pitkän+käytön+puutteen+pölyä+keränneinä.Pikkuhiljaa+asiat+hoituvat,+kunnes+uudessa+taas+paikoilleen+laitto+väsymistä+tuottaa.,+ehkä+apuvoimia+kuitenkin+löytyy.Hyvää+viikonalkua+ja+kesäisiä+puuhia+kaikille;)
  4. Ukkosen+jyrinään+aamulla+heräsin+ja+taivas+niin+paksusti+pilvessä,+että+valot+piti+päälle+laittaa.Harmaa+on+tämä+sunnuntain+aamu,+mutta+lämpenevää+on+luvassa,+jospa+saisimme+kauniin+juhannuksen.Onhan+sitä+onnellinen+oltava,+kun+on+koti+missä+voi+sadetta+pitää+ja+muutenkin+elellä.Kaksi+viikkoa+ja+sitten+pitäisi+uusi+koti+ovensa+minulle+aukaista,+huomenna+menen+myyntisopimuksen+tämän+asunnon+myymiseksi+tekemään+ja+myös+uusi+vuokrasopimus+kirjoitetaan.Jännäämistä+monella+tapaa,+kestääkö+mummon+sydän,+mitään+vikaa+ei+viime+tutkimusten+perusteella+kyllä+löytynyt,+mutta+arvoitushan+tämä+elämän+jatkuminen+on+aina.Salama+iski+voimalla,+mutta+nykyisin+kaapelit+kulkevat+maan+sisällä,+ehkä+ei+niin+hyvin+vaurioita+aiheuta+ukkonenkaan.Noin+se+on,+että+kaikki+villiintyy+jos+vähälle+hoito+jää,+marjapensaita+kuten+kaikkea+hyödyksi+kasvavaa+on+hoidettava,+marjapensaat+leikkaustakin+kaipaavat.Minun+mökkiaikana+ei+ehtinyt+rikkaruohot+ainakaan+isommat+kasvaa,+kun+koko+kesän+mökillä+asuimme+ja+aina+pihaa+jostain+kohden+kunnostin,+eihän+muuta+tekemistä+liioin+ollutkaan;)Joka+kiven+ja+kannon+nokassa+joku+kukka+kukki+penkkien+lisänä,+touhua+riitti.Muistan+tuon+hyvän+yöunen+mistä+Makriina+mainitsit,+kun+päivän+touhusi+raikas+ilma+ja+sopivat+olosuhteet+unen+takasivatOnhan+se+valinnan+vapaus+mökeilläkin,+jos+ei+voimat+riittää+jättää+kaiken+sikseen,+kulkuväylät+vaan+puhtaana+pitää,+ettei+käärmeisiin+kompastu,+jos+niitä+onkaan.Työlaitokseksi+joillakin+tapana+mökkitonttejaan+sanoa,+mutta+itsemääräämisvalta+kuitenkin+omistajilla+on.Ikävä+on+mökillä+oloani+ja+sitä+mahdollisuutta+pihaa+kaunistaa,+no+muistoissa+elää.Kiva+tuo+pakollinen+sateentulo,+kun+hurskainen+imuria+pääsi+työntelemään,++kyllä+sekin+työstä+käy+ja+selkää+kysyy,+ainakin+minä+vihoviimeisenä+sitä+hommaa+tekisin,+siksi+tuohon+varsi-imuriin+useinkin+tyydyn,+vaikka+puhdistus+siinäkin+aikaa+vie,+joka+käytön+jälkeen+puhdistettava.Hyllyjen+kätköistä+löytyy+jos+jonkinlaista+sähkölaitetta,+mitä+en+muista+olevankaan.Bamix+jostakin+syystä+hylätty,+yleiskone+Waliant+muoviosien+rikkoontumisen+vuoksi+jäi+varastoon,+mieheni+sanoi+aikoinaan,+että+siinä+on+vahva+moottori,+kannattaisikohan+osat+tilata+ja+käyttöön+ottaa.Iso+taikinakone+tai+jonkunlainen+yleiskone+sekin+myös+käyttämättömänä+on+seisonut,+pitää+varmaan+tyrkyttää+sitäkin+jonnekin,+tai+sähkömiestä+pyytä+nuo+kaikki+huoltamaan+ja+katsomaan+käytön+mahdollisuudet.Astianpesukonekin+teki+topin,+ei+vettä+ota,+jossakin+ohje,+että+tarkista+vedentulo+putki+josko+on+tukossa,+mistä+minä+sen+putken+löytäisin,+taas+euroja+kuluu,+kun+korjaajaan+joudun+turvantumaan.Tätä+se+yksin+eläjän+arki+on+ja+pyhänä+huoliani+puran;)Fiinufammulla+on+menoa+riittänyt+ja+hyvin+ole+mukana+pysynyt,+rock-+konsertinkin+kestit,+melu+varmasti+päähän+kävi.Nuorten+mukana+väkisinkin+mieli+virkistyy+ja+nuo+yhteiset+kohtaamisen+voimia+lisää.Kesätapahtumia+on+valtavasti+tarjolla+joka+suunnalla,+siellä+etelän+suunnalla+runsaita+mahdollisuuksia+kulttuuritapahtumiinkin.Meillä+VekaraVarkaus+sai+suuren+yleisömäärän+liikkeelle+tapahtumineen+ja+juna+mikä+määrätunnein+puksutti+ikkunani+ohi,+oli+usein+täynnä,+vaikka+vettä+taivaalta+tuli.Katukulkue+keräsi+myös+paljon+kulkijoita+sateenvarjojen+kirjo+väriä+antoi.Tyytyväisenä+voit+fiinufammu+kesääsi+muistella,+kun+pimeät+syksyn+säät+tavoittavat.Neeassa+mainitsit+nuo+liinavaatteet,+minulla+vielä+tusina+käyttämättömiä+pyyheliinoja,+merkkasin+nimikirjaimet+kihloissa+ollessa,+kai+silloin+tuli+niin+paljon+näitäkin+tehtyä+ja+kun+astianpesukoneet+yleistyi,+ei+pyyhkeitä+tarvinnut,+ainakaan+niin+kuin+aiemmin.Liina+vaatteita+en+ole+paljonkaan+uusinut,+kun+olen+ymmärtänyt,+että+nekin+joutuvat+jätelavalle,+kun+kaikilla+omat+makunsa+ja+sävynsä.Mökille+jäi+saunapyyhkeitä+iso+määrä+ja+olen+ymmärtänyt,+että+kierrätykseen+joutuivat,+kun+sävyt+ei+istunut.Tätä+tämä+runsaselämä+tuottaa,+sitä+nuukuutta+millä+minä+olen+elänyt,+ei+enää+tunneta.Minun+elämä+nyt+pyörii+alakulon+ja+ilon+välimaastossa,+harmittaa+niin+moni+asia,+mutta+odotus+tulevasta+jännitystä+tuo,+joten+näillä+mennään,+juhannuskaan+tuskin+katkoa+näihin+ajatuksiin+tuo.Jossakin+päin+suomea+aurinkokin+paistaa,+mutta+ei+meillä,+kuluuhan+se+päivä+sadetta+katsellen+ja+suuria+suunnitelmia+tehden,+hyvää+oloa+teille+palstaystävät;)
  5. Lauantaiaamu+ja+auringonpaiste,+hiljaisuus,+vain+radio+syntymäpäiväonnitteluja+soittelee.Nukun+nykyisin+vähän+levottomasti,+mutta+unta+kuitenkin+sen+verran,+että+pirteänä+herään+ja+tunne+jaksamiseen+viittaa,+kunnes+aamupäivä+kuluu+ja+väsymys+tulee.Nautittava+on+näistä+aamuista,+kun+tunne+elää,+että+jaksan+vaikka+mitä;)Paljon+kiitoksia+ano+17,40,+kiva+saada+myönteistä+palautetta,+hyvää+kesää+sinulle+missä+sitä+viettänetkään;)Ramoona,+niinhän+sitä+pirtti+siirreltiin+ja+herkkuja+maisteltiin,+hauskaa+pidettiin,+väki+mikä+sitä+hauskaa+piti+on+kadonnut+ja+minultakaan+ei+taida+enää+samaa+mielikuvaelämää+löytyvän,+tosikoksi+melkein+olen+täällä+80++vuotiaiden+palstalla+muuttunut.Sinulla+mukavaa+14-vuotiaan+kanssa+touhuilla,+nähdä+se+elämisen+taito,+mikä+nuorilla+on+nupullaan,+mitä+ehtivätkään+meidän+ikään+päästyään.Onko+kaikki+jo+keksitty,+palataanko+takaisin+vanhaan,+no+ei+sentään,+vaikka+jotain+vanhaa+hyvää+aikaa+toivoisi+elettävän,+aikaa+milloin+lapset+sai+olla+lapsia,,+ei+tarvinnut+huumeita+kasvuikäisenä+ja+ei+myöhemminkään,+elämä+maistui+elämältä+vaikeuksienkin+kanssa.Hyvillään+saa+olla+jos+nuoret+säilyvät+vaaroilta+herkimmän+nuoruutensa+ja+pystyvät+aloittamaan+terveen+aikuisuuden.Varmaan+kotiympäristö+tätä+voi+rakkaudella+kasvattaen+tarjota,+isovanhemmat+kantavana+voimana+mukana.Vanhaksi+asti+nämä+kodin+ohjeet+mukana+kulkee+ja+niitä+parhailla+tavoin++nuorilleen+välittää,+ehkä+hyvinkin+usein+onnistuen,+toivoisi+kaikille+nuorille+tätä+sukupolvien+kasvatusta+löytyvän,+kuuntelevaa+iso-äitiä+tai+ukkia+vanhempien+lisäksi.Makriina+päässyt+mökkimaisemiin,+vaihtelua+elämään+ainakin+tuo.Toivottavasti+sää+suosii+ja+pääset+vaikka+uimaan,+talviturkki+on+aika+heittää,+eipä+tuo+ole+minultakaan+heitetty,+taittaa+jäädä+tulevaksi+talveksi+valmiina+uusiin+pakkasiin;)Uudet/vanhat+maisemat+varmaan+kivalta+näyttää,+nauti+erilaisuudesta+tavanomaiseen++elämääsi+verraten.Brinkkala+on+saanut+myös+nauttia+mummona+olosta+ja+helliä+lapsostaan,+täyttäkää+nyt+sielunne+ja+mielenne+kaikesta+mitä+tutkimusmatkanne+antaa,+nämä+hetket+nuorten+kanssa+elämän+halua+meille+hiukan+vanhemmillekin+antaa;)Tapaaminen+uudelleen+jää+elämään,+hyvää+jatkoa+vaan+tuleviinkin+tapahtumiin;)Ynnämuu+jättää+suunsoitot+huomiotta,+mikä+onkin+viisautta,+paras+vai+ohittaa+ilman+kommentteja,+mutta+joskus+tulee+tarve+myös+vastailla,+kun+aivan+väärin+käsitetään.Tahallaan+tai+vahingossa+se+jää+tietämättä.Kyllähän+tämä+elämä+näillä+kymmenillä+jo+vaatii+voimia,+ei+paljon+turhaan+viitsi+panoksia+suoltaa,+varsinkin+kun+tietää,+että+toivottua+tulosta+ei+tuota.Onhan+joskus+hyvä+seurata+vain+sivusta+ja+pyöritellä+päätään,+joka+aika+vaatii+oman+veronsa+tälläkin+tapaa+ja+vähän+nuoremmat+useinkin+sen+joutuvat+kokemaan,+kun+ikää+karttuu.Olen+siivoillut+tavaraa+jätesäkkiin,+kuin+myös+kierrätyskeskukseen+ja+aina+väliin+tulee+sellaisia+muistoja+eteen,+että+niiden+kanssa+jopa+kyyneleet+esiin+tulee.Niin+paljon+sellaista+joita+ei+muista+tapahtuneenkaan,+osa+jää+vieläkin+laatikoihin,+kunnes+sitten+matkani+päätyttyä+ne+joku+pois+heittää.Ronskilla+kädellä+kyllä+olen+jätteisiin+heittänyt,+kovettanut+mieltä+ja+unohduksen+syövereihin+ne+jättänyt.Kaupalle+on+lähdettävä,+jääkaappi+yllättävän+tyhjäksi+on+päässyt,+no+viikko+on+mennyt,+että+kaupassa+en+ole+käynyt.Pakkaset+myös+tyhjyyttä+näyttää,+rasia+ja+purkki+hylly+on+täyttynyt,+odottavat+uuden+sadon+joutumista,+eipä+aikaakaan,+kun+mansikat+alkaa+säilökuntoon+valmistua.Sitä+tehden+kaikki+muut,+touhua+riittää,+mutta+siitä+tykkään,+on+ihana+säilöä+ja+laittaa,+sitten+omatekemiä+nautiskella,+ehkä+eräänlaista+hulluutta+joidenkin+mielestä,+mutta+sen+verran+hullu+haluankin+olla;)Lepoa+ja+aurinkoa+päiväänne;)
  6. Edelleen+sateisin+terveisin+täältä+perjantaipäivään+ja+viikonlopun+alkuun+tervehdin.Vettä+on+tullut,+marjat+kasvaa,+mustikkaa+hyvin+tuloillaan,+näin+kertoivat,+nyt+sitten+vaan+lämmintä+ja+aurinko+odottamaan.Eilen+kävi+valokuvaaja+ja+maanantaina+allekirjoitetaan+myyntisopimus++ja+siitä+se+alkaa+kaupan+hieronta;)Nyt+pääsee+jo+pakkaamistakin+aloittelemaan,+tosin+aikaa+on+reilusti,+voi+rauhassa+tutkia+tarkemmin+mukaan+lähteviä.Kiva+kuulla+MdK,+että+elämäsi+sujuu,+monta+muuttokuormaa+oletkin+saanut+tehdä+ja+nyt+kaiken+keskellä+elämä+helpottunut.Muistan+sinut+tarmokkaana,+rohkeana+naisena+jo+pirtin+ajoilta,+sanavalmis+ja+et+häkeltynyt+mistään+asiasta.Se+hauskanpito+mikä+silloin+väritti+kirjoittelua+ei+unohdu+varmaan+koskaan,+miten+niin+monta+samanhenkistä+huumoria+ymmärtävää+yhteen+sattuikaan.Nyt+taidan+tupaantuliaiset+maininnalla+kuitata,+ikäkö+lie+mielikuvituksen+vienyt+tai+ainakin+heikentynyt+on,+pieni+kiusa+sekin,+että+tekipä+mitä+harmitonta+tahansa,+aina+löytyy+niitä+joille+ei+mikään+sovi.Tämä+talo+mihin+muutan+ei+varsinaisesti+palvelutalo+ole,+siinä+asuu+työssä+käypiäkin,+mutta+kaikki+turvatoimet+on+asuntoihin+rakennettu+ja+huoltomiehet+pienet+rempat+korjaa.Puutteina+mielestäni+on+lasitus+parvekkeella+ja+astian+ja+pesukoneen+puuttuminen,+no+ne+kyllä+voi+itse+ostaa+ja+asentavat+talonpuolesta.Talossa+asuu+paljon+huonokuntoisia+ja+yksineläviä,+heillä+kotihoito+toimii.Yhteiset+kesä+ja+joulutapahtumat+pidetään,+talossa+on+kokoustilat,+piha+on+kauniisti+hoidettu+ja+kokoontuminen+on+pöytineen+ja++kiikkuineen+mahdollistettu+omassa+pihassa.Tuo+lenkillä+käynti,+se+on+minullekin+ohjeeksi+annettu+näiden+polvien+nivelrikkovaivoihin,+meinaa+vaan+laiskuus+tehdä+kiusaa+ja+lähteminen+harmittavan+usein+jää+tekemättä,+jospa+sinun+laillasi+saisin+puhtia+ja+uutta+asennetta+minäkin.Käyhän+kertomassa+olostasi,+kiva+olisi+jatkossakin+kuulla;)Makriina+kirjoitit+taas+asiaa+mihin+on+helppo+yhtyä,+se+että+realistisesti+kirjoittaa+totuutta,+ei+poista+sitä+ajatusta,+että+iloisten+asioiden+esiin+tuominen+aina+mielialaa+nostaa.Vanhuus+on+aika+jolloin+eritavoin+eletään,+eri+asiat+toimivat,+tai+eivät+toimi,+vaipoissa+ehkä+monikin+on,+mutta+eihän+se+elämän+iloa+saa+viedä+ja+aina+joku+myönteinen+viesti+tässäkin+mieltä+nostaa.Sairauksille+ei+kukaan+mitään+voi,+niistä+kertominen+saattaa+saada+palautteena+rohkaisua,+muillakin+vaivoja+omaavilta.Myötäeläminen+on+eteenpäin+vievä+voima+ja+hymy+lisää+tehoa.Luin+lehdestä+miten+joku+Riikka+kiitteli+Virpi+Sarasvuota+hymystä,+minkä+sai+kokea+Vc:n+peilistä,+kun+sattui+samaan+tilaan.Näinkin+pieni+asia+poikii+kirjoituksen+lehteen+ja+sai+varmaan+asianomaisen,+kuin+hymyn+antaneen+mielen+iloiseksi.Laulussakin+kerrotaan,+hymy+on+sinun+ystäväsi+parhain,+älä+unohda+hymyä,+siis+hymyten+näitä+viestejäkin+voi+ketjuun+tuoda;)Klingelin+kengät+on+mainoksissa+koneella+kirjoitellessa+seurani+olleet+ja+kauniita+kenkiä+onkin,+sain+sähköpostiin+viestin,+että+pakettini+on+tulossa,+muun+muassa+kengät,+saapa+nähdä+istuuko+minulle+tulevat+tavarat+vai+joudunko+palauttamaan,Kotona+rauhassa+sovittelen+ja+helppo+on+palauttaa,+jos+huonoa+tuuria+on.Nyt+tähän+minun+arkeeni++ja+työn+touhuun,+lännessä+aurinkoa,+meillä+sadetta,+aina+ei+nämäkään+kaikille+onnistu,+mutta+toivossa+auringon+paisteesta+meillekin+joskus+tulevan,+jatketaan+hyvillä+mielin;)
  7. Huomenta+pilvisestä,+sateisesta+ja+viileästä+Savosta,+lämpöä+vain+neljätoista+astetta+mittarissa.Kovasta+pohjoistuulesta+varoituksia+ja+hyvin+näkyy+koivun+oksat+taipuvan,+tästä+vaan+odottelemaan+taas+kauniin+sään+tuloa;)Onpa+hurskaisella+ollut+harmia+kerrakseen,+saitko+uuden+ajan?Nämä'+harmit+vahvistaa,+näin+uskon;)Kiitos+myötäelämisestä+Eliaana,+kyllähän+jokainen+tietää+miten+valtavasti+tavaraa+kertyy+ajan+kanssa,+kaksi+kuormaa+on+vävy+jo+ajanut+kierrätykseen,+osan+kaatopaikalle.Kaksikymmentä+vuotta+edellisestä+muutosta,+silloin+jo+ylimäärät+poistettiin.Muistojen+aarteita+taas+löysin+ja+niiden+kanssa+aika+hupeni+ja+mukaan+lähtevät+edelleen+ovat+niin+mieltä+ilahduttavia+juttuja.Näin+se+vaan+on+kuten+sanot,+jos+uskaltaa+niin+sanottuihin+miesten+hommiin+tarttua,+saattaa+yllättää+jopa+itsensä,+voimia+ei+kylläkään+samalla+mitalla,+se+on+todettava.Samaa+mieltä+Makriina+kanssasi,+ollaan+vaan+ja+kertoillaan+arkisia,+miksi+ei+myös+juhlistakin+jos+kohdalle+sattuu,+mitä+sitä+turhia+arvailuja+arvailemaan.Vaippoja+ei+kaivata,+ei+liioin+muutakaan+ikävää+mikä+vanhuuteen+usein+liitetään.Sen+verran+korjaan+tuota+ano+9,34+viestiä,+onneksi+äiti+kuin+velikin+pienen+ajan+olivat+sairaalassa,+eivät+ehtineet+lojuilemaan+vaipoissa.Onhan+niitäkin+ikävä+kyllä,+joille+ei+lähtö+nopsaan+tule.Hyvin+ymmärsin+viestisi+ano+8,36,++aika+monella+tuo+yksinäisyys+seurana,+mutta+ihana+kuitenkin,+että+osaat+nauttia+näköalastasi+ja+pystyt+liikkumaankin,+näin+kohtaa+toisia+kanssaeläjiä,+vaikkakin+vain+kadulla.Vähään+sitä+on+monen+pientä+eläkettä+saavan+tyydyttävä,+mutta+mitäpä+kummaa+enää+tarvitseekaan,+kun+ikää+karttuu,+harmina+vaan+sitten+jos+joutuu+asuntoa+vaihtamaan.Hyvää+jatkoa+vaan+sinun+elämään;)Tänään+lopulta+valokuvaaja+luvassa,+pitänee+katsoa,+että+kaikki+suhtkoht+oikeilla+paikoin+ovat,+houkuttavia+kuvia+sitä+pitäisi+esiin+tuoda,+että+kaupat+syntyisi,+ensi+maanantaina+sitä+yrittämistä+aloitellaan.Hermostuttava+aika+edessä,+mutta+koetan+rauhoittaa+mieltäni,+kyllä+tästäkin+selvitään,+juuttunut+en+koskaan+ole++missään+vaiheessa,+en+kai+nytkään.Sateista+taitaa+olla+ympäri+maata,+mutta+väliin+on+hyvä+tulla+lepotaukojakin,+sateella+teemme+jotain+mikä+aurinkoisella+säällä+jää+tekemättä,+joten+odotellaan+aurinkoa+ja+lämmintä,+kyllä+ne+pian+tulee;)
  8. Huomenta+nojatuoliin,+ei+missään+vaiheessa+kremppatuoliin,+kyllä+niitä+vaivoja+jokaiselle+iän+myötä+tulee+ja+mukava+niistä+on+kertoakin,+kun+joka+päivä+niiden+kanssa+elää.Kun+80,+tulee+täyteen+alkaa+se+alamäki+tavalla+tai+toisella,+perästä+tulette+terveet+ja+hyvinvoivat,+toivon,+että+silloin+on+joku+ketju+mistä+vertaistukea+voi+saada.Kiitos+teille+kirjoittajaystävät,+kun+epäuskoani+olette+yrittäneet+vähentää+tässä+asunto+asiassa,+kyllähän+se+niin+on,+että+aina+vaan+pienempää+kohti+mennään,+toivottavasti+saa+itse+päättää,+mikä+lähinnä+omaa+mieltä+tyydyttää.Eilen+vintille+mentiin+tyttären+ja+vävyn+kanssa+ja+taas+kerran+hymähtelyä+ja+arvostelua+kaikki+vanha,+minun+nuoruudenhitti+sai,++no+ehkä+heille+joskus+samaa+hyminää+tulee.Minulla+nuo+polvituet+auttaa+tai+varmentaa+astumista,+ainahan+niitä+ei+voi+pitää,+verenkierron+estävinä,+mutta+pidemmälle+kävelymatkalle+ne+laitan.Luulen+että+joka+paikassa,+mikä+ihmisessä+on+heikentynyt,+voi+tukia+käyttää,+myös+rannetuen+olen+hyväksi+kokenut.Olen+aamuvirkku+ja+muistan+ne+kesäiset+kasteiset+aamut,+ah+miten+ihana+olikaan+hengitellä,+illalla+nukun++aikaisin+ja+ilta+oli+sitä+aikaa+jolloin+itikat+ympärilläni+pyöri.Varmaan+ihana+on+pihasi+Neeassa,+uutta+aina+ilmestyy+ihailtavaksi.Tuo+murrealueiden+eron+kyllä+ainakin+aiemmin+huomasi,+asuin+Hämeessä+pienen+tovin,+samoin+Kaakon+suunnilla+samoin+muutaman+vuoden,+sitten+takaisin+tänne+syntymäseuduille+ja+oli+kuin+kotiin+olisi+tullut.Pohjanmaalla+ei+turhista+naureta,+Hämeessä+hitaita+kai+ollaan+(++en+oikein+muista)+Kaakon+suunnassa+Karjalainen+vilkkaus+ja+sitten+tämä+ihana+Savo,+missä+kierrellään+ja+kaarrellaan,+sitten+jotain+aivan+hassua+saa+kuulla,+kieroksi+on+meitä+mainittu.Eihän+se+paikkaansa+pidä,+muun+murteen+omaavat+eivät+vain+meitä+helpolla+tunnista.Sitkeyttä+ja+yritystä+joka+heimossa.Demeter,+ei+niitä+lapsiaan+joka+vaivaan+halua+pyytää,+tietäen,+että+heillä+omat+tähän+aikaankin+liittyvät+huolensa.Saattokotiin+en+ole+joutunut+tutustumaan,+kaikki+läheiseni+joko+sairaalaan+tai+kotiin+ovat+matkansa+päättäneet,+paljon+kiitosta+olen+saattokodeista+kuullut.Siskoni+leikkauspöydälle,+mieheni+kotisohvaan,+isäni+samoin,+äiti+ja+veli+sairaalaan,+näin+toivoisin+omankin+kohtaloni+olevan.Vaivojen+esille+tuominen+on+aivan+oikeutettua,+kertoile+vaan,+samoin+toisetkin+joilla+huolia+on,+jaettu+huolikin+pienenee+vaikka+näin+kirjoittaen+aivan+tuntemattomille,+ymmärtäville+ihmisille.No+niin+me+"vanhat+jurrikat"+hurskainen,+ynnämuu,+Makriina+ja+minä+niitä+tervaskantoja+olemme,+ja+mahdollisesti+jopa+ärtymystä+aiheutamme,+mutta+siitäkös+mitään+harmia+mieleen+nostaisimme,+ei+lainkaan,+hymyillen+ohitamme.Pidän+itseäni+kuin+teitä+toisiakin+aika+virkeinä+mummoina+ja+ukkeina,+kun+tämän+ajan+hengessä+viestejä++vaan+sujuvasti+kirjoitellaan.Eipä+tarvitse+ihmisikää+taemaksi+mennä,+kun+olisi+ihmeenä+pidetty+moista.Brinkkala,+kiitos+kannustuksesta,+nyt+taitaa+olla+jo+taitolaji+sijoittaa+kalusteet++niin,+että+mieltä+ilahduttaa,+mutta+eihän+sitä+tiedä+miten+luova+tosin+olenkaan,+päässä+kyllä+hyvin+jo+alkavat+istumaan+tavarani+uuteenkin+kotiin+ja+eiköhän+se+sopeutuminenkin+mukaan+tule,+kun+aikaa+menee.Nyt+käy+karsiminen+tässä+kodissa+kovaa+vauhtia,+en+kysele+enää+perillisiltä+haluavatko+jotain+ottaa,+kun+kaikki+tarjoukseni+ovat+hylänneet,+vien+kaikki+tavaraa+vastaan+ottavalle+kirpputorille,+jotain++lähetystyötä+tekevät,+joten+voipa+vaikka+hyödyksi+olla.Niin+se+maailma+muuttuu,+minulle+aarteita,+nuoremmille+romua.Jotain+lajittelua+on+tällekin+päivälle+luvassa,+en+taida+olla+ainut,+joka+joutuu+tämän+kohtalon+eteen,+mutta+tuleepa+vähennettyä+omaisuutta+ja+lapset+sitten+joskus+rippeet+poistaa.Sää+meni+pilveen+ja+viilenikin,+mutta+näin+se+välillä+tekee,+kunnes+taas+aurinko+ilmaantuu,+heippa!
  9. Kesäistä+säätä+tarjolla,+ukkospilviä+liikkui+koko+eilisen+päivää,+mutta+ei+päälle+tullut,+nuo+vesien+tehot+usein+auttaa+tässä+asiassa.Järviä+joka+puolella+ja+sanovat,+että+ukkonen+ei+mielellään+järvien+yli+tule,+pitäneekö+paikkansa?Tiiroja+lentelee+taivaalla+ikkunani+edessä,+niillä+kaunis+liito+kuten+pääskysilläkin,+surettaa+jo+etukäteen+miten+jään+ilman+näiden+liitelijöiden+eloa,+uudessa+asunnossa.Muutenkin+maailma+pienenee+näkymien+kohdalta,+jos+kauan+mennee+muuton+kanssa+ehdin+jo+peruutusta+harkita.Haihattelija+olen,+pitäisi+hyväksyä,+että+aina+vaan+elämä+pienempiin+menee,+mutta+melkoisen+hyvään+olen+tottunut,+nyt+etukäteen+kapinoin.+Hohhoijaa!Ihana+on+elosi+Eliaana,+pääset+soutelemaan+sitä+halutessasi+ja+puuhaa+muutenkin+riittää,+ei+mahdu+turhia+haaveiluja+mieleen.Kaikkea+osaat,+olipa+edessä+vaikka+tavanomaiset+miehiset+työt,+kaikilta+ei+onnistu.Minäkin+yhtä+saranan+ruuvia+kaapin+oveen++meisselin+kanssa+ruuvata+ja+niin+kävi,+että+läpi+oven+meni+ruuvi,+piti+jättää+loppuun+ruuvaamiset+sikseen,+ovi+kyllä+paikallaan+pysyy;)Mittailin+silmäperäisesti,+että+ruuvi+on+sopiva,+ei+ollut,+suunnitelma+petti.Minun+on+myönnettävä+taitoni+vähäisiksi,+mutta+nyt+niiden+varassa+on+elettävä,+ellei+euroja+uhraa,+kaikkeen+en+vävyänikään+haluaisi+pyytää.Kyllä+kissa+puheen+ymmärtää+sen+olen+kokenut,+kaksi+kissaa+on+minullakin+ollut.Muistan+miten+mökillä+lähtöä+kotiin+alettiin+tekemään,+kissa+katosi,+opimme+siitä+sitten+kissan+saunan+puolelle+laitamaan,+säästyimme+etsimiseltä.Saman+ikäisiähän+me+ollaan+hurskainen,+minä+muutaman+viikon+vanhempi,+onhan+se+todeksi+todettu,+melko+terhakoita+vanhuksia+molemmat,+tänne+vaan+tekstiä+aikaan+saadaan;)Sinulla+vielä+talo+hoidettavana,+puhumattakaan+linnuistasi,+niitäkin+monta+sorttia.Sinulla+nuo+almanakan+tiedot+hallussa,+tiedät+kuun+kierrot+ja+auringon+pimennykset,+minullekin+on+yritetty+neuvoa,+miten+päin+on+nouseva+ja+laskeva+kuu,+mutta+enpä+muista;)Useasti+minulle+kävi+noin,+kuten+demeter+kuin+Makriinakin+mainitsette,+ei+lähtenyt+viesti,+mutta+nyt+lieneekö+koneeni+uutuudesta,+näitä+harmeja+ei+ole.Löysin+minä+myös+yhden+ohjelappusen+koskien+varsi-imuria,+katselin+nyt+puhdistusohjeita,+aika+monta+vaihetta+löytyi+mitä+en+ole+hoksannut.Kivaksi+olen+tämän+imurin+huomannut,+kun+laiskuus+vaivaa+ison+imurin+esiin+ottamiseen,+mutta+joka+käytön+jälkeen++puhdistus+sitäkin+hommaa+rasittaa.Selkää+ei+rasita+kuten+tavanomainen+imuri,+vaikka+kuinka+suorana+yrittäisi+sitä+työnnellä.Kuvaajan+käyntiä+odotan+tämän+asunnon+kohdalla,+en+pääse+mitään+oikein+tekemään+ja+odotusta+en+meinaa+kestää,+kaiken+pitäisi+tapahtua+heti.No+keksin,+että+vintille+kipuan+tyttäreni+ja+vävyni+kanssa,+sen+voimme+tyhjentää,+ja+sama+yläkaappien+kohdalla,+siellä+sitä+joutavaa+tavaraa+voi+jätesäkkiin+mättää.Näin+ne+voi+ainakin+jo+pestä+myyntikuntoon,+eikä+minun+tarvitse+kiipeillä,+kun+saan+kavereita.Näin+se+ajatus+vaan+muutossa+kulkee,+väliin+harmitellen+ja+joskus+jopa+innostuen;)Pitää+tätä+asennetta+koettaa+saada+tasapainottumaan,+kaikkea+hyvää+ei+voi+vaatia.Nyt+on+paras+kesästä+ja+kesän+tuoksujen+nauttimisen+aika,+sireenit+ja+pihlajat+kukkivat+puistossa,+sinne+penkille+voin+väliin+istahtaa,+toivottavasti+kaikilla+on+tämä+mahdollisuus;)
  10. Huomenta+uuden+viikon+alkuun,+niin+se+vaan+aika+rientää+ja+ikää+tulee.Katselin+ikkunasta+kahvia+juodessani,+miten+nuori+nainen+reippaasti+astui,+ehkä+lenkillä+jo+oli,+haikea+ajatus+tuli+mieleen,+noin+minäkin+joskus,+kauan,+kauan+sitten.Nykyisin+kyllä+kävelen,+mutta+horjuvin+askelin+ja+vauhti+ei+päätä+huimaa,+eilenkin+lenkilläni+istahdin+lepäämään,+viereeni+istahti+vanhahko+rouva.Hän+alkoi+juttelemaan,+niinhän+täällä+on+tapana+ja+puhetta+tuli+aivan+uskomatonta+elämän+tarinaa.Kaksikymmentä+vuotta+sitten+häneltä+poistettiin+vatsalaukku,+näytti+käsiään,+kamala+reuma+niitä+oli+runnellut,+piikkejä+käy+ottamassa+siihen+vaivaan.Kysyin+mihin+ruoka+menee,+kertoi+suoleen+ja+joskus+tarttuu++kiinni+ja+silloin+yököttää,+lääkkeet+siihenkin.Välillä+hersyvää+naurua,+kertoi+neljä+vuotta+miehensä+omaishoitaja+olleensa,+työnteli++pyörätuolilla+ulkona,+joskus+voimat+vähissä.Lenkillä+kertoi+käyvänsä+joka+päivä+ja+ystäviä+tapaa+vähän+väliä,+meinaa+lenkki+venyä+liian+pitkäksi,+kun+ruokaa+olisi+vähän+väliä+syötävä.Typertyneenä+jäin+jälkeensä+miettimään,+miten+ihmiset+jaksavat+iloita+elämästä+noinekin+vaivoineen.Hävetä+saan+ainaisine+huolineni,+kun+todella+vaivojen+kanssa+painivia+kuuntelee.Tuo+kunnan+metsä+näin+hiljaa+sanoen+on+tullut+mieleen,+mutta+se+kyyti+sinne+metsään+puuttuu+ja+voisihan+se+olla,+että+nautinto+ei+sama+luvattu+otetusta+vastasta.Pojalta+voisin+ehkä+saada+oksia,+mutta+eipä+hän+osaa+niitä+oikeita+valita,+koskaan+ei+vastaa+varmaan+ole+käyttänyt.Mökkisaaressaan+sen+verran+koivuja,+mutta+enpä+sinnekään+ilman+nosturia+pääse,+kavuttavaa+sen+verran.Makriina+harmisi+ymmärrän,+jos+vävy+ei+mitä+osaa+(jotain+helppoa)+korjausmies+on+kutsuttava,+poikani+osaamisesta+en+edes+tiedä,+kun+niin+harvoin+on+apuun+tullut,+tai+ei+siis+kotosalla+ole,+että+voisin+pyytää.Muistan+yhden+homman+minkä+hyvin+hoiti,+oli+mökilläni+kattoa+laittamassa+ja+piipun+juurta+pikesi,+minä+alhaalta+huutelin+laita+paljon+(vai+tervaako+se+oli)pikeä,+no+minä+yritän+ja+yritti+niin+hyvin,+että+piipun+juuri+ei+vieläkään+vuoda.Muistan+maalla+oleilun+aikaan,+miten+pionit+oli+komeita,+mutta+aina+tuli+rankka+sade,+ja+se+oli+siinä.+Penkki+oli+monta+vuotta+hoitamatta+ja+yhden+pionipensaan+löysin,+mutta+sitten+siellä+oloni+lopussa,+oli+penkki+täynnä+pioneita,+hoitamista+kaikki+vaatii.On+ikävä+kuulla+ettei+paraneminen+meinaa+onnistua+demeter,+mutta+kaikki+olemme+erilaisia,+joten+vaivasi+vaatii+kenties+pidemmän+ajan+tullakseen+hyvään+kuntoon.Ihanaa+tuo,+että+kirjoista+saat+nautinnon,+istahda+ulos+johonkin+varjopaikkaan+ja+lueskele+siellä+nauttien+kesästä,+unohda+tekemiset+,+sekin+aika+koittaa,+että+kuntosi+kohoaa.Kiva+että+pientä+vaihtelua+ja+mukavaa+oloa+kuitenkin+tarjolla,+ne+saa+kivutkin+vähenemään,+jatkoja+ja+parempaa+tulevaa+toivon+sydämestäni+sinulle.Brinkkala,+kyllä+olen+jo+monia+kertoja+harmitellut,+että+tähän+asiaan+rupesin,+minulla+on+kaunis+valoisa+asunto,+nyt+muuttoni+kohde+talon+pimeimmässä+nurkassa,+olkoonkin,+että+kaunis+sekin+asunto+on.Mitä+hullua+rupesin+haahuilemaan,+eikö+ihminen+tähän+ikään+jo+voisi+tyytyä+olevaan,+yöunetkin+sekoittuu.Itseäni+saan+syyttää+loppuelämäni,+jos+nyt+vikaan+menee+ja+yksi+katkera+vanhus+lisää+maailmaan,+tämä+epätietoisuus+pahinta+kaiken+suhteen+on.Työtä+tehden+on+nämä+mökit+ja+asunnot+hankittu,+velat+maksettu,+jos+jotain+käteen+on+jäänyt+(asunto+ja+mökki+ja+vielä+autokin)+monen+hien+on+saanut+omistajat+kokea.Kaikille+ei+tasan+nämä+onnistumisetkaan+käy,+mikä+tietysti+harmittaa,+,+toivoisi,+että+jokainen+oman+kodin+saisi,+mutta+jostakin+se+vaan+on+kiinni,+että+näin+ei+ole.Olisi+hienoa,+että+kaikille+voisi+asunnon+ja+jopa+mökinkin+setä-Samuli+lahjoittaa,+mutta+näin+ei+vaan+ole,+vaikka+mökeistä+luovuttaisiin,+kaikille+ei+asuntoa+sittenkään+saada,+missä+vika?En+tiedä+ammuttiinko+karhu,+vai+pelottelivatko+metsään,+kai+kuitenkin+saa+ampua+jos+päälle+tulee+ja+sille+en+mitään+mahda,+että+käärme+on+inhokkini,+saa+elää,+mutta+en+halua+samassa+lähiössäkään+sen+kanssa+olla.Sisään+tulevat+muurahaiset+myös+kiusallisia,+mutta+ne+kuitenkin+pieni+harmi,+onnekseni+niitä+ei+kodissani+olekaan.Muistelen+ystäväni+jotain+myrkkyä+niiden+tuloaukkoon+laittaneen,+usein+tulivatkin+hellan+takaa,+joten+ei+vaarna+kotieläimillekään+tämä+myrkky+ollut.Keväisin+tuo+ilmiö+useinkin+esiintyy.Nyt+valmiina+tulevan+viikon+koettelemuksiin,+,+lupaavalta+sään+puolesta+näyttää,+jospa+se+mielikin+siitä+virkistyy,+kaikkea+hyvää+jokaiselle;)
  11. Kaunista+sunnuntaiaamua,+elämä+hymyilee,+koske+ei+mihinkään,+kahvikuppi+vieressä+välillä+hörppään+ja+nautin+hiljaisuudesta.Radio+tuolla+keittiössä+soittelee+kivaa+musiikkia+ja+niin+hiljaa,+ettei+häiriöksi+ole.Ajatukset+melkoisen+mukavana+liitelee,+vaikka+kaikkea+uutta+onkin+tulossa,,+yritän+pitää+mielen+avoinna+kaikelle,+harmeillekin+mitä+varmaan+tulee.Paljosta+joudun+luopumaan,+kodistanikin,+mutta+nyt+on+tämän+aika,+edessä+on+tuntematon,+mutta+melko+varmasti+aina+vaan+kuntoni+huononee,+ennakointi+on+paikallaan.Jännitystäkin+luvassa,+miten+menee+asunto+kaupaksi,+vai+jäänkö+kahden+asunnon+loukkuun,Joku+kyseli+lesken+asunnon+myynnistä,+minulla+perikunnan+asunto+ja+lupa+pitää+pyytää+myymiseen,+myynnistä+tuleva+raha+sitten+puoliksi,++lapset+sitten+puoliksi+vielä+se+oma+osuutensa,+näin+olen+ymmärtänyt+jo+perunkirjoituksessa.Tänä+päivänä+ei+asunnon+myynnillä+rikastu,+ei+edes+oma+maksamaansa+takaisin+saa,+näin+tällä+kolkalla,+etelässä+voi+asia+olla+toisin.Menköönpä+millä+hinnalla+tahansa,+ei+tässä+elämässä+rikkautta+ole+aikomuskaan+kerätä,+kunhan+pienet+säästöt+loppuun+asti+riittäisi.Kesä+on+ja+ne+ihanat+ystävät+tietenkin+mukaan+tulevat,+minulle+itikan+purema++pitkän+kutinan+aiheuttaa,+on+se+sellainen+ystävä.Tyttäreni+soitti+mökiltään,+pihassa+oli+karhu+liikuskellut,+tytär+oli+naapurissa+kylässä,+miehensä+soitti,+älä+vaan+tule+nyt+kotiin,+karhu+tallustaa+pihassa,+sitten+veneellä+naapuri+oli+rantaan+tuonut.Karhu+poistui+toisaalle,+mutta+kohta+kolme+laukausta+oli+kuulunut,+saiko+karhu+kuoleman+vai+pelottelivatko+pois+alueelta.Saarissa+on+asustanut+karhuja+ja+ruokaa+etsimään+uskaltautuvat+mökkeille,+oli+tutkinut+kasvilavankin.Ei+oikein+mukava+mökkinaapuri.Päiväsi+ei+käy+pitkäksi+Eliaana,+aina+jotain+työtä+tuntuu+löytyvän;)Syytä+on+nurmikko+matalana+pitää,+kun+olet+kertonut+noita+matoja+liikkuvan,+lapset+ja+eläimet+vaarassa.Katselin+videon,+missä+tämä+kyseinen+mato+luikerteli+kävelytien+läpi,+oli+kyllä+inhan+näköinen,+mutta+puolustuspuheenvuoroja+runsaasti+käärmeen+elossa+pitämisen+tärkeydestä,+olkoon+vaan,+mutta+en+antaisi+elää+minun+pihalla,+vaikka+en+tappaakaan+uskaltaisi.Ehkä+kuitenkin+valinnan+mahdollisuuden+ollessa++käärme+karhun+voittaisi.Toivottelen+rauhaisaa+ja+lepoa+antavaa+kesäpäivää+kaikille;)
  12. Huomenta+ja+viikonloppu+jälleen+edessä,+työssäkäyvät+odottavat+päivän+päättymistä,+päästäkseen+mökeilleen,+jos+ei+mökkiä+ole+paljon+on+tarjolla+kaikenlaista.Tänään+tulee+vierailulle+Pikkukakkonen,+VekaraVarkauden+tapahtumaan,+lapset+jututetaan+ja+lopuksi+konsertti,+onneksi+sää+suosii.Näitä+kesäisiä+tapahtumia+on+paljon+muutakin,+Ämmänkosken+maisemareitit+ovat+elämys+myös,+itse+en+ole+sinne+päässyt,+mutta+kova+yritys+kumminkin+on+koskimaisemia+katsomaan.Siltoja+rakennettiin+ja+on+kuuleman+mukaan++kaunista+vehreyttä+ja+luonnon+rauhaa,+keskellä+kaupunkia.Varkaus+on+kaunis+kaupunki+turisteille+paljon+katseltavaa,+tulipa+vesitse+tai+maanteitä+pitkin,+tulkaa+kaupunkiin+ihastukaa+ja+ostakaa+minun+asunto,+keskelle+kaikkea;)Mainos+pätkä;)Juuri+tuollainen+on+tuleva+asuntoni,+mistä+brinkkala+kerroit,+huoleton+asua,+ruokaa+ei+kyllä+tarjoilla,+mutta+kaupat+on+lähellä+ja+edelleen+pystyn+kaupassa+käymään.Talon+pimeimpään+asuntoon+kotini+nyt+menee,+mutta+kälyni+sanoi,+että+ole+tyytyväinen,+kun+pystyt+itse+touhuamaan.Hän+kertoi+tuttavaperheen+ahdingosta,,+mies+sairastaa+dementiaa+ja+joutui+palvelutaloon,+kun+vaimo+joutui+sairaalaan,+vaimo+on+pyörätuolista+käsin+kotia+hoitanut,+mutta+nyt+on+istumisesta+tullut+vaivoja,+mikä+surullisinta,+häntä+käännellään+kyljelleen+määrä+ajoin+ja+kuntoutusta+on+aloitettu,+että+pystyisi+taas+istumaan.Toivottomalta+elämä+tuntuu,+mutta+silti+vielä+haaveilee+mökille+pääsyä,+näin+se+menee,+silti+tulevasta+parempaa+toivoo.+Turhaa+marinaa+aina+vaan+riittää+minullakin,+hyvin+on+asiani,+siivous+vähenee+neliöiden+myötä+ja+huolto+pelaa.Tervapääsky+tekee+pesänsä+hiekkaseinämiin,+näin+olen+lukenut,+pääskyjen+lailla+liitelee+kumminkin,+vaikka+ei+pääsky+olekaan;)Nuo+itikat+mistä+Neeassa+mainitsit,+minun+vihani+kohteita,+vaikka+paikkansa+niilläkin,+mutta+purevat+niin+kovasti,+vaivaa+pitkäksi+aikaa.Eliaana+ei+sormi+suussa+katsele+minkään+tekemisen+edessä,+ei+silti+mukavaa+oli+minustakin+se+isonpuun+halkeamista+seurata.Valtava+voima+koneessa,+kun+puu+rutisee+ja+vastaan+pistää,+eipä+auta,+pieniksi+menee.Joskus+maalla+ollessa+sen+koin+ja+halkopinojakin+tein+monta+metriä,+pysyivät+pystyssäkin,+kun+neuvojen+mukaan+rautalangoilla+vahvistin.Kymmenen+vuotta+sitten+näin+voimissani+olin,+kasvatin+perunoita+ja+juureksia,+jopa+10+kilon+kurpitsankin,+mukava+muistella+sitäkin+aikaa.Noita+äänikirjojakin+olen+ajatellut,+kun+kerrotte+noista+kirjoista+mitä+luette,+tilasinkin+jo+äänikirja+mahdollisuuden,+mutta+peruin,+sattui+huonoja+kirjoja+kuunneltavaksi,+nyt+olen+ajatellut+uudelleen+yritystä.Kyllä+se+itsepäisyyden+pahe+minussa+asuu+Ramoona,+mutta+luultavasti+tämä+muutto+jo+siihen+suuntaan,+että+nöyryyttä+on+tulossa+monen+asian+suhteen.Apujoukkoja+on+luvassa,+poikani+sanoi+työporukkansa+tuovan+ja+naapuri+parikunta+myös+apua+tarjosi,+tytär+sitten+ennakkoon+on+luvannut+pakkaamisessa+auttavansa.Laatikot+jo+valmiina,+kun+saisi+tuon+kuvauksen+pois+käsistä,+pääsisi+kotia+purkamaan.En+tykkää+yhtään+odottelusta.Minä+niin+tykkään+noista+entisen+elämisen+sarjoista+ja+historia+kuulumasta,+siinä+mukana+kaikki+aatelisten+kuin+köyhempien+elämän+tarinat.Noinhan+se+oli+ennen,+ei+pientä+lasta+kauppoihin+ei+kyliin+kiikutettu,+nyt+lapsi,+pienkään+ole+este+mihinkään,+vanhemmat+vauvansa+vievät+sylirepussa+aivon+uskomattomiin+tapahtumiin.Voihan+se+olla+onnellista+ja+lapsenkin+kehitykselle+aivan+oikein,+me+vanhat+omaa+koulukuntaamme+vaan+kannatellaan+Makriina.Eipä+äidit+nyt+vauvan+hoidonkaan+aikana+mistään+ilman+jää.Nyt+sitten+kuluttamaan+tätäkin+päivää,+sormet+syyhyää+pakkaushommiin,+mutta+maltettava+on.Nyt+on+aika+nauttia+kauniista+ja+lämpimästä+säästä,+varmaan+koko+Suomi+tänään+tätä+herkkua+saa+osakseen.
  13. Tervehdys+Savosta,+juhannus+lähestyy,+pariviikkoa+ja+keskikesän+juhlaa+juhlitaan+ja+aika+rientää.Talossamme+vaihdetaan+lukkoja+oviin+ja+nyt+tisurissa+joudun+olemaan,+tänään+kuitenkin+se+tapahtuu.Talossamme+on+useita+vuokralaisia+ja+heiltä+jää+avaimet+palauttamatta+ja+näin+epäilyksiä+syntyy+jonkun+tapahtuman+yhteydessä,+että+ulkopuoliset+olisi+pahojaan+käyneet+tekemässä.Näitä+ylimääräisiä+kuluja+sitten+maksetaan.Talo+mihin+olen+muuttamassa+ei+ole+palvelutalo,+varustus+vaan+on+turvalliseksi+suunniteltu.Huoltomiehet+hoitavat+pikku+viat+ja+muutenkin+elämä+sujuu+vain+itsestään+huoltamalla.Minun+mielestä+puuttuu+muutamia+harmittavia+asioita,+sälekaihtimet,+lasitus+parvekkeelta+ja+astianpesukone,+paikka+sille+kyllä+löytyy,+halutessaan+voi+hankkia.No+eihän+kaikkea+hyvää+aina+voi+olla;)Vuokra+on+melkoinen,+mutta+eipä+tarvitse+surra+ylimääräisistä+menoista,+mitä+omistusasumisessa+useinkin+vanhojen+talojen+kohdalle+tulee.Demeterin+kohdalla+on+varmaan+ohjeistus+on+annettu,+liikuntaa+liikuntaa,+vaikka+tuskaakin+tuntisi,+kai+siinä+toki+joku+aika+lepoakin+tarvitaan.Kyllähän+se+asumiskohde+ajan+myötä+on+pakko+mahdollisimman+helpoksi+on+pyrittävä+tekemään,+jos+asuisin+omakotitalossa,+jäisi+kaikki+hommat+maksulla+hankittavaksi,+mieli+kyllä+tekisi+vaikka+mitä,+mutta+kunto+ei+salli.Tyytyväinen+voi+olla,+kun+vielä+liikkumaan+jollain+tapaa+pääsee.Palvelutaloa+en+ole+harkinnut+ainakaan+vielä,+nyt+yritän+helpomman+asumismuodon+saada,+sitten+aika+näyttää+mihin+elämä+päättyy+ja+kyselläänkö+lopuksi+minulta+mihin+viedään.Ei+noita+särkylääkkeitäkään+mielellään+söisi,+kun+ei+tiedä+mitä+kaikkea+ne+sisältää+ja+mitä+haittoja+aiheuttaa.Suruviestit+ei+mieltä+ylennä,+kun+on+vielä+omatkin+vaivat+akuutteja,+mutta+niin+se+vaan+on,+että+kaikki+on+kestettävä,+sanovat+että+vahvistaa,+mene+ja+tiedä,+kipujen+kanssa+elellessä+ei+valoa+juurikaan+tavoita.Brinkkala+kertoilit+tuosta+muuriin+suljetusta+neitosesta,+monta+kertaa+sen+olen+kuullut+ja+ajatus+vie+tapahtumaan,+olipa+sitten+vaikka+tarua,+aivan+mahdollista+kuitenkin.Ihmettelyä+ja+aprikointia+tämäkin+retki+linnan+osalta+toi,+historiaa+yritettiin+muistella+ja+linna+todisti+aikakauden+elämää,+uloke+linnan+seinässä+kerrottiin+jollakin+käynnillä++++vesiklosetti+olleen,+voi+kyllä+uskoakin.Miten+kaikki+huoltohommat+olikin+vaikeita,+kun+vesi+linnan+ympäröi.Teillä+etelässä+on+noita+kohteita+tarjolla+pienien+matkojen+päässä.Makriina+noista+leikkauksien+aiheuttamista+kivuista,+minua+ei+ole+leikattu+koskaan,+en+osaa+sanoa+juuta+en+jaata+niiden+kohdalta,+mutta+särkylääkkeitä+olen+joutunut+käyttämää+pieniä+määriä,+näiden+jalkojen+vaivojen+suhteen+en+apua+ole+niistä+saanut,+mutta+onneksi+öisin+ei+pakota.Yksi+pilleri+aamuisin,+sen+ole+muistanut+ottaa;)Varmaan+kukkia+on+marjapensaissa,+kun+surinan+kuulit+Neeassa,+näin+on+toivossa+marjojen+saantia.Säilömisen+olen+jo+raparperin+myötä+aloittanut+ja+siitä+se+kasvaa+satojen+valmistumisen+myötä.+punaviinimarjoja+saan+kälyni+entisestä+pihasta,+muut+marjat+joudun+ostamaan.Puolukoita+voisin+ehkä+kerätäkin,+jos+hyvä+marikko+löytyisi,+tasamaalta,+mieluummin+asfaltoituympäristö,+voiko+joku+suositella;)Kaikki+säilötyt+viime+kesän+tuotteet+on+loppusuoralla,+purkit+ja+purnukat+tyhjinä,+pestyinä+uutta+satoa+odottavat.Nyt+jään+odottamaan+lukon+vaihtajien+tuloa+ja+valokuvaajaakin,+en+yhtään+tykkää+odottamisesta,+kaikki+tapahtumat+pitäisi+olla+aikataulutettu.Hyvähän+se+on+kärsivällisyyttä+oppia+kasvattamaan+vielä+tälläkin+iällä.Oikein+kivutonta+ja+helppoa+oloa+toivotan+teille+kaikille;)
  14. Huomenet+ja+terveiset+laivaristeilyltä,+sää+suosi+ja+mukava+matka+muutenkin,+istumista+vaan+tuli+paljon.Maisemia+tuli+sieluun+ikuistettua,+sääksen+pesäkin+nähtiin,+norppia+ei+kuitenkaan.Ruokailu+laivassa+maistui+ja+tulomatkalla+kahviteltiin,+Olavinlinna+kierrettiin,+sillat+kääntyivät+edessämme+ja+torilla+tietenkin+lörtsykahvit+juotiin.Haitari+soi+haikeesti,+tanssinut+ei+kukaan,+mutta+puheen+pulpatus+täytti+laivan,+kiva+matka.Olipa+mukava+kuulla+demeter,+että+olet+jo+kotiutunut+ja+leikkaus+meni+hyvin,+siitä+se+aina+vaan+paremmaksi+muuttuu,+muista+lepäillä+ja+pientä+liikuntaa+harrastaa,+no+oletpa+ohjeita+varmaan+matkaan+saanut.Maisemat+melkein+samana+pysyy+uudessa+kodissani,+mutta+puistonäkymät+eivät+ja+sitä+jo+harmittelen,+mutta+jospa+jotain+muuta+kivaa+löydän+ja+pitkähän+matka+ei+puistoon+ole,+voin+käydä+paikanpäällä+ihastelemassa.Muutos+kumminkin+monella+tapaa+nykyiseen,+mutta+koti+on+siellä+minne+asettuu.Lapsuuden+muistona+minulla+myös+nuo+laivamatkat,+Leppävirta+laivalla+seilattiin,+Saimaata,+useana+kesänä,+sukulaisten+luokse+maalle.Olihan+se+pieni+seikkailu+pienelle+tytölle.Taitaa+nuo+varikset+ja+harakat+syödä+mitä+vaan+kyselemättä,+eivät+valita+mahapuruja+mistään:)Makriina+kuin+Hurskainenkin+noista+sitkeistä+kasvua+lisäävistä+kasveista+puhuitte,+kokemusta+on+minullakin,+tuskin+niitä+koskaan+loppumaan+saa.Raparperiä+kummi-tyttö+toi+ja+niiden+mehuksi+muuttaminen+tämän+päivän+urakka.Valokuvaajaa+myös+lähipäivinä+odotan,+kuvaavat+kotini+myynnin+edistämiseksi,+kai+Etuovi++on+paikka+mihin+niitä+laittavat.Meinaa+vähän+hermostuttaa+tämä+touhu,+turhaako+lienee,+no+uusi+koti+kuitenkin+häämöttää,+kävipä+vanhalle+miten+vaan.Nyt+päivän+puuhiin,+iloista+kesäistä+päivää+teille+kirjoittajaystävät;)
  15. Huomenta+uuden+viikon+alkuun,+kaunis+sää.Tuuli+on+vielä+melkoinen,+hieman+jännittää+huominen+laivareissu,+miten+kiikuttanee?Savonlinna+määränpää.Tuota+se+on,+kun+ote+käsissäkin+huononee,+minulla+puikot+aina+nostettavissa+lattialta,+kun+myötäänsä+putoilee,+ei+aiemmin+tämänmoista+ole+ollut,+tuntoko+menee+vai+puristusvoima.Minulla+kaiketi+32+tuumainen,+hyvin+näkyy+katsella,+tuleehan+ne+kai+laittamaan+liikkeestäkin,+ainakin+maksua+vastaan.Niin+se+on+melkein+joka+asian+kohdalla+hurskainen,+ennen+oli+ennen+ja+nyt+on+toisin;)Kylläpä+ilman+heilaa+tuli+Helluntai+vietettyä,+katselin+toisten+rakkauksia+telkkarista,+hyvä+niinkin.Katson+paljon+jatkosarjoja+Netflixsistä,+aika+hyvin+menee,+usein+liian+hidas+tempoisiakin,+mutta+onpa+tätä+aikaa+istuskella.Nuorisosarjoistakin+tykkään,+joskin+se+kukasta+kukkaan+hyppiminen+arveluttaa,+mutta+ei+kai+se+todellisessa+elämässä+aina+niin+ole.Täälläkin+niitä+euron+tarjouksia,+mutta+nyt+jätin+kauppaan.Kiitos+brinkkala+onnitteluista,+ehdin+vielä+monta+unetonta+yötä+viettää+ennen+muuttoa,+vasta+heinäkuussa+pitäisi+koti+vaihtua.Muutoksia+aina+tapahtuu,+jos+ei+suuria,+niin+kuitenkin,+uusi+komento+kartanolle+ja+näin+muutokset+tapahtuu.Muistoja+ei+kuitenkaan+mikään+vie;)Nuo+viestit+ohjautuu+useinkin+väärälle+viestille+ja+sitten+tulee+väärinymmärryksiä,++aika+usein+noita+kielteisiä+minullekin+tulee,+mutta+en+usko+Makriinan+anona+niitä+lähettävän,+ei+muutenkaan.Kiitos+kuitenkin+myönteisestä+ajattelusta+ja+puolieni+pitämisistä+jokaiselle+joka+niin+tekee.Parempi+olisi,+kun+ei+tarvitsisi+kenenkään+selitellä,+mutta+tämä+nyt+vaan+on+näin+ja+pitää+yrittää+löytää+kohde+kenelle+viesti+on+tarkoitettu.Paha+mieli+ikävistä+kommenteista+tuppaa+väkisin+tulemaan,+mutta+sen+verran+on+jo+kovettunut,+että+ei+ne+kauan+mieltä+paina.Nyt+tänään+hommana+ottaa+yhteys+välittäjään+ja+asunto+myyntiin+laitettava,+miten+kauan+kahta+asuntoa+hallitsen,+on+arvoitus.Demeter+on+ehkä+leikkaukseen+jo+päässyt+ja+nyt+kuntoaan+hoitelee,+näin+arvelen,+hyvää+jatkoa+paranemiselle,+jos+toimenpide+on+jo+ohi.Kaikkea+mukavaa+myös+teille+kanssavaeltajat,+pidetään+mieli+korkealla;)