Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. No+taas,+mutta+eipä+anneta+häiritä+viestittelyä;)Olette+vieraista+ja+vierailuista+puhuneet,+onhan+se+mukava+saada+vieraita,+mutta+jos+kovin+suuri+määrä+kerralla,+minusta+olisi+jo+rasitus,+ainakin+pidemmäksi+ajaksi+majoittuvat,+tietenkin+oma+väki,+siis+lapset+jaksaisi,+mutta+kyllä+se+ruokien+järjestäminen+ja+jälki+siivoukset+voimat+veisi.Lukiessa+viestejänne,+todennut+olen,+että+jaksavia+ja+myös+osaavia+monen+asian+suhteen+olette,+tunnustan+laiskuuteni,+mutta+puolustan+ikäni+perusteella,+kyllä+sitä+jaksoi+ennen.;)Tuo+kiroilu+on+myös+kirvoittanut+kirjoittajia+ja+puhuin+kotikasvatuksesta+kohdallani,+eihän+meitä+kasvatettu+sanan+täydessä+merkityksessä,+esimerkkiä+seurattiin+jokainen+otti+oppinsa+ihan+itse,+malleina+vanhemmat.En+muista+isäni,+veljeni,+mieheni+en+poikanikaan+kiroilleen+ainakaan+minun+kuullen,+siitä+kai+se+sitten+johtuu,+että+tuntuu+niin+pahalta+tämä+nykyinen+kielen+käyttö.Korppis+kirjoitti+olevansa+oma+"itsensä"+pappismiehen+vieraillessa,+niinhän+minun+mielestä+kuuluu+ollakin.En+oikeastaan+kenenkään+kohdalla+ole+muuta+kuin+oma+itseni,+kyllä+se+näkyy+jos+teeskennellen+yrittäisi+ja+miksi+pitäisikään,+se+pohjimmainen+ihminen+on+tärkein,+ei+titteli.Kaiken+kunnioituksen+annan+ihmisille,+jotka+opintojen+jälkeenkin+ja+viran+saatuaan+ihmisinä+toimivat.Titteli+ei+ihmistä+hyväksi+tee.Demeter+samaa+mieltä+Paloman+kanssa,+että+harmitus+päälle+iskee,+kun+ne+tutut+marjamaat+toiset+tyhjentää,+näin+se+tuppaa+harmin+lykätä,+mutta+koettakaa+kestää,+jospa+marjoja+löytyy+muualta.Mdk+jatkaa+pakkaamista+ja+varmasti+mielekästä+on+odottaa+uuteen+kotiin+pääsyä;)Palomalla+mukava+vieraisiin+tulo+tänne+suomen+puolelle,+kaikkea+kivaa+teille+kummallekin.Hurskaisen+mustikka+tarve+jo+täyttynyt+ja+kiva+on+pakkasesta+puuron+tai+vaikka+rahkan+sekaan+talven+aikana+ottaa.Tuo+sauna+se+hyvän+olon+antoi+minulle+myös,+nukutti+hyvin,+halvat+nautinnot+meillä+ynnämuu;)Nyt+piste+loppuun,+ettei+enää+kolmatta+kertaa+minulta+viestiä+lähetä,+paljon+olisi+kirjoitettavaa,+mutta+kun+ei+onnistu+niin+olkoon.Kaunista+ja+lämpöäkin+antavaa+sunnuntai+päivää+teille+pirtin+ystävät;)
  2. Huomenta,+nyt+jo+vähän+rauhallisempiin+tunnelmiin,+sappi+ei+enää+kiehu.Sää+jatkuu+tavan+omaisena,+ei+heinäkuun+mukaisena+kumminkaan,+lomalaiset+vähän+säälittää,+kun+koko+vuoden+uurastaa,+soisi+auringon+hellivän.Surullista+se+on,+kun+ystävät+poistuvat+ja+usein+sitä+ajattelee+sitä+omaa+viimeistä+hengen+vetoaan,+lähempänä++sekin+on,+mutta+elinpäiviä+ei+pysty+ennustamaan+ja+tähän+on+tyydyttävä.Eletään+niin+täysillä,+mitä+voimat+antaa,+Makriina,++alakulokin+ajan+kanssa+katoaa+ja+voi+muistoissa+elää+uudelleen+ne+hetket+ystävän+kanssa.Noista+tableteistakin+on+lähipiiristä+tietoa+ja+ei+aivan+vaivoitta+nekään+toimi,+voihan+olla+että+uusimmat+versiot+jo+toimivat+hyvin.Kaikki+uusi+ja+ihmeellinen+kauhistuttaa,+kun+nämä+taidot+ei+sitä+tehokkainta+luokkaa+ole.Kyllä+olen+taas+ynnämuun+kanssa+samoilla+aalloilla+noiden+voima+sanojen+suhteen,+en+koskaan+ole+mikään+kiroilija+ollut,+voimasanat+ei+suuhuni+löydä,+jotain+pientä+kumminkin+silloin+tällöin.Tuntuu+aivan+kauhealta+tuo+yleinen+meukkaaminen,++kuulee+vaikka+mitä+ja+naistenkin+suusta,+tasa+arvoa+kai+toteuttavat.Tässä+asiassa+toivoisi+jokaisen+miettivän+sana+varastonsa+sisältöä,+jo+tuo,+että+naisia+loukkaavasti++sanaillaan,++korviini+koskee.Olen+tietty+vanhan+aikainen,+kai+se+koti+kasvatuksestakin+johtuu,+mutta+jos+tämä+meno+on+hienoa,+haluankin+olla+poikkeus.Eihän+kiroilu+miehenkään+suusta+kuultuna+hyvältä+tunnu,+mutta+se+on+ollut+kautta+aikojen+totuttua,+mutta+että+naisetkin,,+heiltä+toivoisi+siistimpää+sanailua.Sini-sirkku+jatkaa+puuhastelua+ruuan+parissa,+ja+vesi+tässä+kielelle+kihahtaa,+kun+näitä+aikaan+saannoksiasi+lukee;)Kissamummo+taas+eläinten+kanssa+touhuaa,+onhan+se+hyvä,+kun+nuoret+pääsee+lähtemään,+kun+tämä++turvallinen+mummo+joutaa+eläimet+hoitamaan.Siellä+lenkillä+voitkin+vilkuilla+jos+vaikka+kanttarellejä+löytyisi,+kampaajani+sanoi+koiran+kanssa+ulkoillessa+kanttarellit+keräävänsä,+toipa+viime+syksynä+pussillisen+minullekin.Saattaa+heinikossa+mansikoitakin+olla.Ei+se+sammakkokaan+jatkuvasti+vierimällä+sammaloidu;)Pyöräillä+voi,+polkeminen+jotenkin+onnistuisi,+mutta+jalan+nousu+polkimille+arveluttaa++ja+siksipä+en+yritäkään,+hyvä+että+jalat+vielä+kävelyyn+suostuvat.Näitä+ongelmia+se+ikä+tuo+tullessaan,+ei+mahda+mitään.Ainahan+siellä+mökillä+tonkimista+ja+puuhaa+löytyy,+hyvä+että+poikasi+kaveriksi+tulee,+yksin+on+joskus+tekemätön+paikka,+vaikka+osaava+ja+tarmokas+oletkin+korpikirjailija.Nyt+kun+lopetan+saattaa+onnistua+yhteen+kertaan+lähetys.Aion+torille+lähteä,+kun+nyt+tästä+kirjoittelusta+selviän,+mansikat+mielessäin,+nyt+on+sitä+herkkua+syötävä,+pakkasesta+vasta+kun+syys+ja+kylmyys+saapuu,+mukavaa+päivää+joka+suunnalle.
  3. Päivää,+siksihän+tämä+on+siirtynyt,+kun+kone+ja+Suomi24kone+kenkkuilee.Olen+kirjautunut,+katsotaan+saanko+viestini+lähtemään+tälle+varatulle+ajalle,+aikaisemi+ei+suvainnut+lähteä,+hieman+meinaa+verenpaine+nousta.Yritän+olla+pika+kirjoittaja,+uuteen+koneeseen+en+nyt+kuitenkaan+vaihda,+kävi+miten+kävi.Olette+jutelleet+marja+hommista+ja+miten+metsään+menevät+kerääjät+tuhoaa+marja+paikat,+niin+varmaan+on+ja+se+harmittaa,+mutta+toivotaan+että+kaikille+jotain+löytyy+joilla+voimia+etsiä+uusia+paikkoja.Ramoonalla+ihanaa+kun+omasta+pihasta+saa+satoa,+kun+taitoa+riittää,+voi+hyvinkin+kaunista+aikaan+saada,+jopa+taulujenkin+osalta,+sen+olen+jo+kauan+huomannut,+kirjoituksistasikin+voi+havaintoja+tehdä.Surullinen+olin+aiemmin,+kun+kerroit+näkösi+huonontuneen+Mdk+ja+nyt++hyvilläni,+kun+hoidot+on+auttaneet,+niin+se+elämä+joskus+koettelee.Toivon+kovasti+että+uusi+kotisi+tulee+miellyttämään,+varmaan+käyt+kertomassa+sitten+ajallaan.Hurskainen+kiitos,+tuota+juuri+jäin+kaipaamaan,+että+minuakin+muistat;)DOta+nyt+tavaksi+nuo+ynnämuun+esittämät+tavat,+joihin+minäkin+olen+opetellut.Jokaiselle+paikka+mihin+kädestäsi+aina+jätät+ja+kun+ulos+lähdet+kokeile+taskut,+että+kaikki+avaimet+ja+muut+on+mukana.Minulla+on+tapana+vilkaista+yleissilmäyksellä,+onko+kaikki+hyvin+ja+vielä+kassiin+ja+taskuihin+teen+kokeilun.Autoilu+on+myös+keskusteluttanut,+minun+kokemukset+siitä+vähäiset,+kortin+kyllä+sain(ihme),+mutta+aina+ratin+miehelleni+jätin+ja+hyvä+niin,+ei+vahinkoja+kontallani.Raakile+vielä.+olet+huolissasi+Merkelin+kunnosta,+onhan+se+elämä+hänen+kohdallaan+ollut+kuluttavaa,+ei+ihminen+loputtomiin+veny.Uskon+kuitenkin,+että+hänelle+apua+heti+kohta+löytyy,+jos+tarve+ilmaantuu.Sini-sirkun+kahvipannun+rikkoutuminen+lisää+eurojen+kulutusta,+ja+pannu+voikin+olla+yllättävän+kallis,+uuden+keittiminen+voi+saada+melkein+samalla+hinnalla.Rikoin+pakastimen+laatikon+ja+olisi+maksanut+maltaita,+maalarin+teipillä+olen+sen+kasassa+pitänyt.Miaelinan+muisti+on+hyvä,+minulla+pari+salasanaa+jotka+ulkoa+muistan,+muuten+kaiken+suhteen+muistilappuihin+joudun+turvautumaan.Nuo+kirjautumisetkin+joskus+hankalia,+vaikka+muistiosta+katselen+ei+kelpaa,+onkin+taas+vaatimus+uusi+salasana,+no+kai+se+sitä+turvallisuutta+sekin..Jaksamisia+ynnämuulle+edelleen+lenkkeillen+ja+tuoksutellaan+vaikka+linkin+antamia+liljan+tuoksuja;)Nyt+sitten+katsomaan+osasinko+olla+sopivan+nopea,+vai+taasko+hidastelin,+nyt+alkaa+olla+jo+nälkä+ja+kokeilenkin+uudesta+kaalista+kaalilaatikkoa,+miten+se+onnistuukaan+ja+peukut+pystyssä+tämä+sepustus+lähtemään,+heippa!
  4. ,,,kyllä+nyt+pitää++koneessa+jonkun+vian+olevan,+kun+aina+lentää+ennen+aikojaa,+koittakaa+kestää;)Kerron+että+ostin+mansikoita+eilen+kaksi+laatikkoa,+nyt+ovat+pakkasessa,+siikli+perunaa+muutama+pussi+myös,+jouluna+sitten+tillin+kanssa+joulupöytään+uudet+perunat;)+Säilön+paljon,+vaikka+ei+kai+kannattaisi,+mutta+se+on+luontoni+ja+tykkään+itse+tekemisistäni+ja+vaikka+vaivaa+onkin,+on+aikaa+laittaa,+säästökin+on+kyseenalaista,+silti+vaan+teen.Kurkkusalaatin,+suolakurkut+olen+jo+laittanut,+elokuulla+sitten+juuresten+vuoro,+kukkakaalia+myös+jonkun+määrän+pakastan,+kai+olen+pinttynyt+vanhan+ajan+hamstraaja;)Mansikat+maksoi+55+euroa,+ei+mielestäni+paha,+kun+sitten+talvi+iltoina++saan+pakkasesta+ottaa+oma+tekemiä+marja+rasioita.Niin+jaksaa+myös+hurskainen+touhuilla,+sillä+tapaa+ei+aika+pitkäksi+käy,+mutta+joskus+kuulosta+siltä,+että+pinnistät+vaivoja+säästämättä,+olisiko+suuri+synti+vähän+myös+omaa+kuntoaan+ajatella.Minusta+hyviä+viestejä+tulee+kaikilta,+kiitos+niistäYnnämuu+ystäviään+muistaa,+aivan+oikein,+tuo+ikä+monesti+on+vaan+numeroita,+tunnen+minäkin+yhdeksän+kymppisen,+jolla+järki+kuin+parta+veitsi+ja+autolla+ajo+sieltä+varmemmasta+päästäPalstalla+selaisin+jotakin+vanhus+ketjua,+ja+olipa+taas+esimerkkejä+monen+karvaisista+ei+niin+hyvistäkään+viesteistä.Noita+marjoja+ostan+minä+myös+niin+kauan,+kun+saan+kohtuu+hinnalla,+pakkaseen+kosken+vasta,+kun+tarjottavat+näiltä+osin+loppuu.Nyt+sitten+rantakalan+syöntiin+ja+laulelemaan,+tiedä+vaikka+jotakin+hauskaa+olisi+tiedossa,+sitä+toivottelen+teidänkin+päiväänne.
  5. Huomenta+pilviseen+maanantai+aamuun,+lämpöäkään+ei+liiemmalti,+neljätoista+astetta.Ei+oikein+heinäkuun+helteeltä+tunnu,+mutta+hyvä+tekemisen+homma+olisi,+jos+jotain+hommaa+keksisi.No+ainahan+sitä+jotain,+pakkanen+on+pantava+päälle+ja+toinen+sulatettava,+huomenna+mansikat+haen+torilta.Kiva++että+Katleija+vastasi+Mdk;n+kyselyihin+ja+näin+asia+tuli+kuntoon,+olisi+ihan+mukava+aina+joku+riviä+viestiä+saada+myös+sinulta+Katleija.Hurskainen+vähättelet+vaivojasi,+mutta+jos+kunnon+noin+huonoon+kuntoon+saa,+on+ihan+aiheellista+itseään+hoitaa.Pienikin+vaiva+voi+suureksi+kasvaa.Heli+Laaksosen+runon+mukaan+sitä+pitäisi+oppia+elämään,+niin+helpolla+vaan+suusta+sammakoita+pääsee+ja+näin+kirjoittamalla+vielä+enemmän+väärin+ymmärrettyä+tekstiä.Joskus+hyvin+nopsaan+sadekuurot+yllättää,+mutta+myös+pian+ohi+menevät,+voi+siinä+väliin+kastuakin;)Kun+ei+kiirettä+mihinkään,+voi+kaupassa+pitää+sadetta+jos+vielä+tuttuja+kohtaa,+niin+tuleekin+monta+asiaa+selvitetty,+kuten+Miaelina+kerroit.Eipä+ole+askelmittaria,+mutta+joskus+olen+ajatellut+siivous+päivänä,+että+matkaa+kertyy,+kun+ravaan+asunnossani,+ainakin+jaloissa+sen+tuntee.Koeta+nyt+istuen+tuo+koneella+olo+hoitaa,+voi+käydä+niin,+että+et+kohta+ylös+pääse+ja+miten+sitten+se+vähäinenkään+liikunta+onnistuu+Kristiina23?Kyllähän+se+melkoisen+onnistunut++sadereissu+onkin,+jos+saa+kädet+kuivana+pysymään;)Paras+on+sateensuojaa+mukana+kuljettaa+ja+jos+omistat+pitkävartisen+varjon,+käy+se+kävelykepistä+ynnämuu.Minulla+on+kasaan+menevä,+mutta+löytyy+myös+pitkällä+varrella,+mieheni+peruja.Raesateita+ei+ole+täällä+ollut,+mutta+valojen+kanssa+kuitenkin+myös+täällä+eletään+pilvisinä+päivinä.Ei+niitä+kovia+helteitä+ole+suomalaiset+tottuneet+pitämään,+ihan+hyvä+näinkin,+toki+aurinkoa+kyllä+saisi+olla.Kyllähän+se+vähän+riskaapeliä+on+noiden+ilmojen+kanssa,+vara+suunnitelma+on+hyvä+olla+sateen+pelossa,+ei+ehkä+ulkona+taivasalla+syöminen+kaikkein+mukavin+tapa+saada+vatsaansa+täyteen;)Nyt+on+päivä+jo+niin+pitkällä,+että+pitää+ruveta+oikein+elämään,+ja+kone+joutaa+kiinni,+viettäkää+mukavia+päiviä,+olkoon+sää+sitten+mikä+tahansa.
  6. Sunnuntaiaamun+rauhaisaa+oloa,+istun+koneella+ja+katselen+hiljaista+katumaisemaa,+ei+edes+koira+taluttajia+ole+näkynyt.Liekö+nykyajan+koiratkin+oppineet+sunnuntai+hitaampiin+aamuihin;)Ilma+alkaa+kauniina,+tosin+pilviä+taivaalla,+mutta+lienevät+poutaisia+pumpuli+pilviä.Raakile.vielä,+kyllä+se+tukka+putkella+meno+on+väliin+saatava+pysähtymään,+vaikka+nuorempi+paljon+olet,+niin+kohtuutta+elämä+vaatii.Tuo+toteamus+on+aivan+oikein,+siistimmältä+hius+näyttää+ja+koko+olemus+siistiytyy,+mieli+ilostuu+ja+kai+se+sitä+nuoruutta+saa+tuntemaan;)Kuuden+viikon+välein+tätä+on+käytävä+siistimässä,+mutta+minulta+menee+vain+15+euro+kerta,+ei+siis+aivan+hirveä+menoerä.Hurskaiselle+kerron,+että+Laten+puoliso+on+Venlastiina,+mitä+hänelle+kuuluu,+kai+se+Laten+pois+nukkuminen+aiheutti+lisä+harmeja.Paulamaria+on+ylikypsän+vaimo.Kerroit+vointisi+olevan+huono,+hyvä+että+lääkäriin+pääset,+anonyymin+tapaan+sanon,+että+vaivoihisi+varmaan+apua+löytyy.Olet+jaksanutkin+niin+ahkera+olla,+että+nyt+on+syytä+väliin+helpottaa+ja+hoitaa+itseään,+onnea+mukaan+lääkäriin.Eino+Leino+eli+kai+aika+kiihkeää+elämää,+niin+kuin+monet+toisetkin+sen+ajan+taiteilijat,+mutta+tuotokset+mitä+sai+aikaan+herkistävät+vielä+tänä+päivänäkin,+kuten+Miaelina+ja+Neeassa+meille+esiin+toi.Tuo+shoppailu+ei+ole+oikein+minun+heiniä,+en+jaksa+sovitella+ja+vain+katsella,+siksi+olen+postimyyntiin+ihastunut,+joskus+kyllä+myös+vihastunut;)Olen+löytänyt+oikean+kokoni+ja+näin+en+joudu+useinkaan+takaisin+laittamaan,+joskus+laadun+vuoksi+näin+käy.Totta+tuokin,+että+makutuomari+joskus+apuna,+kun+vaate+ostoja+tekee+ja+se+yhdessä+ruokaili+reissun+kruunasi+Makriina;)Tuunaamalla+saa+paljolti+kaunista+aikaan+ja+vanhan+kierrätys+on+hieno+teko,+kuten+korppis+kerroit+tekeväsi.Jotain+väliin+minäkin+yritä+koneella+saada+aikaa,+vaikka+ompelukone+hommat+ei+juurikaan+innosta.Merellä+olen+sen+verran+seilannut,+mitä+nämä+naapuri+maahan+menot+vaativat,+saaristo+on+minulle+tuntematon.No+toki+näin+sitä+kaunista+Turun+seudun+saaristoa,+kun+Tukholmaan+reissuttiin+joskus+aika+päiviä+sitten.Kiva+reissu+varmaan+edessä,+toivottavasti+meri+ei+myrskyile+kissamummon+matkatessa;)
  7. Huomenta+Eino+Leinon+ja+runon+päivään,+pilviä+keräilee,+mutta+on+ollut+kaunistakin,+etelän+sateista+ei+ole+tietokaan+ollut,+kuin+uutisten+kautta.Niin+se+on,+että+kesään+kuuluu+sateet+ja+paisteet.Hiusten+leikkaus+reissuni+poiki++kovasti+keskustelua.Hiukset+on+naisen+kruunu+näin+sanottiin+ennen,+pätee+kai+nytkin+ja+jos+kenellä+on+vahvat+hiukset+voin+onnitella.Omani+on+perisuomalaista+laatua+ja+kun++puhun+lyhyen+tukan+sopivuutta,+on+se+minun+ja+minulle+sopiva+tapa.Luojallemme+kiitos,+kaikilla+on+oma+lupa+ja+tapa+kulkea+aivan+oman+tahtonsa+mukaan.Makujakin+on+monenlaisia+saa+ollakin+(onneksi)+toisen+mielestä+joku+pukee,+toisen+mielestä+ei,+niin+kuin+aiemmin+mainitsin,+jokaisen+silmä+näkee+omalla+tapaa.Raakile+vielä.+tukka+putkena+juoksit,+kiirettä+pitää;)Ymmärrän+toki,+että+ei+kampaus+olipa+mikä+tahansa+ikää+hävitä,+se+on+vaan+joka+kampaaja+reissun+jälkeen+niin+mieltä+virkistävä+tapahtuma,+että+mieli+leikisti+nuorentuu;)Hyvä+että+kissa+hoitosi+on+loppuun+suoritettu,+nyt+sitten+voit+omistautua+omiin+touhuihin,+ehkä+hyvinkin+mukaviin,+näin+toivon.Hyvää+kesän+jatkoa+sinullekin;)Aina+sattuu+vahinkojakin+hurskainen,+mutta+elämää+se+vain+on+ja+eikö+ole+sekin+saavutus,+että+tiskipöytäsi+on+siistiytynyt?Näin+ne+tulee+sadepäivätkin+hyvin+käytettyä.Eihän+ne+näköjään+säätieteilijätkään+aina+kohdalleen+näitä+ilmiöitä+osaa+ennustaa,+paras+tapa+katsoa+ikkunasta,+miltä+sää+näyttää;)Onhan+ne+suuntaa+antavia,+mutta+säiden+haltija+voi+nopsaan+mielensä+muuttaa.Paistatko+itse+ihan+ruisleipää+Neeassa,+kyllä+se+varmaan+hyvää+olisi+oma+tekemä,+minä+joskus+mökillä+paistoin.Nyt+ei+yhdelle+viitsi+ruveta+leivän+paistoon,+varsinkin,+kun+aika+vähän+leipää+syön.Uudet+perunat+on+ollut+päivän+sana+minulla+myös,+sillipurkin+ostin+ja+oma+tekemää+kurkkusalaattia+lisäksi,+eipä+muuta+tarvinnut.Paloma+vohveleista+kerroit,+pitäisikin+ottaa+vohvelirauta+esiin+ja+pitkästä+aikaa+niillä+herkutella,+varmaan+pojillekin+maistui+herkut.Kyllähän+se+sää+haittaa+nuortenkin+menoa+jossain+määrin,+mutta+useinkaan+ei+tahtia+määrää;)Hienoksi+pukeutui+korppis+juhliin,+totta+kai+sävy+sävyyn,+se+on++useimmalla++ainakin+tarkoitus.No+näkeehän+omaan+silmään+sattuvia+ei+niin+sopiviakin+vaatetuksia,+mutta+sama+pätee+tässäkin,+jokaisella+oikeus+pukeutua+ja+elää+omaan+tapaan.Pyrin+kovasti+siihen,+että+en+kommentteja+anna+kenenkään+ulkonäöstä,+vaikka+ei+ihan+minun+mittapuun+mukaisesti+olisikaan.Varmaan+näitä+arvostelevia+mietteitä+on+minuakin+kohtaan+ja+olen+toki+kuullutkin,+näillä+tavoilla+sitä+vaan+mennään.Tuota+ikäihmistä+nuorentavaa+lausuntoa+hiukan+muutan,+se+koski+vain+minua,+minun+tuntemuksia,+ikääni+en+häpeä,+rehellisesti+hankittu,+tunne+puolen+asiat+tässä+oli+kyseessä.Voisihan+todella+talvellakin+kesäkeittoa+laittaa,+ei+vaan+tunnu+sitä+kaipaavan,+pakastaminen+mainio+asia+tässäkin,+mieliteon+voi+tyydyttää;)Kyllä+nuo+puistikot+melko+siisteinä+täällä+meillä+päin+on,+en+usko+että+väki+sen+siistimpää,+olisiko+siistijät+ahkerampia.+No+niin,+nyt+alkaa+pölyjen+jahtaaminen,+sää+näyttää+kirkastuvan,+ehkä+tästäkin+kaunis+päivä+tulee,+näin+toivon+myös+ympäri+suomen+tapahtuva.
  8. Huomenet+kauniina+alkavaan+päivään,+hallalla+pelottelivat,+onko+sitten+ollut+vai+ei.Nyt+ainakin+marjat+jo+tulemassa+ei+kai+niihin+pakkanen+enää+puraise,+mutta+onhan+sitä+muuta+hallan+arkaa,+toivoisi+kasvun+kaikella+kasvavan.Kerrottu+on,+että+ruissato+tulee+olemaan+hyvä,+ei+pettua+tarvita,+ei+tosin+minun+eloni+aikana+sitä+ole+käytetty/tarvittu.Kiitos+anonyymi+kehuista,+tuo+kauneus+on+jokaisella+omassa+silmässä,+mutta+samaa+mieltä+olen+tuon+tukan+lyhyenä+pitämisen+suhteen,+mielikin+nuortui+monta+kymmentä+vuotta+nuoremmaksi.Hiusten+ohentuminen+iän+myötä+sekin,+ei+enää+paljon+muita+mahdollisuuksia+anna.Hurskainen,+kyllä+se+itkeminen+helpottaa,+minä+myös+itken+vaikka+Maamme+laulun+kuullessani.Surullisia+on+nuo+syövän+mukanaan+tuomat+vaivat+ja+kuolemat,+koskaan+ei+tiedä,+missä+se+piilee+ja+yllättää.Sinulla+on+oma+varisperhe+seurattavana+ja+tottahan+se+on,+että+kaikille+ne+omat+jälkeläiset+rakkauden+kohteena,+niin+eläimilläkin.Korpikirjailijalla+on+kaiken+laiset+ihanuudet,+saunat+ja+ilta+auringot,+niistäpä+täällä+kivi+muurien++keskellä+ei+paljon+nautita,+mutta+kesän+kyllä+aistii+ja+tuntee.Olihan+ne+mökillä+kymmeniä+vuosia+minullakin,+nyt+muistoina+ja+valokuvina.Makriina,+toivon+että+tämä+Elmo+häipyy+koneeltasi+ja+pääset+terveiset+pirttiin+tuomaan,+kaikenlaisia+vastuksia.Anonyymi+kehoitit++i'padin+ostamaan,+olen+niin+tykästynyt+tähän+läppäriin+ja+kun+olen+ystävien+kanssa+tabletteja+seurannut,+ei+ikein+houkuta,+voihan+nämä+käyttäjät+heikosti+taitojaan+osata+käyttää.Kyllä+minunkin+koneessa+taitaa+suurin+ongelma+olla+minä+itse;)Olen+yrittänyt+miettiä+syytä+noiden+viestien+karkaamiseen+ja+kaiketi+painan+niin+vahvasti+tuota+koneessa+olevaa+hiirtä,+että+siitä+se+johtuu,+en+oppinut+sillä+toimimaan,+vaan+tavan+hiirellä+hoitelen+homman.Ynnämuu+juuri+noin,+seisovilta+jaloilta+sitä+toivoisi+elämän+päättyvän,+siltä+osin+mieheni+lähtö+oli+onnellinen,+olisi+kuin+nukkumaan+ruvennut.Anoppini+taas+monta+vuotta+hoidossa+oli+ja+ei+ollut+ilo+sivusta+seurata.Metsässä+liikkuminen+on+taito+laji,+siellä+voi+vaikka+louheen+pudota,+taitaa+minulta+olla+tekemätön+paikka.Hollannista+niitä+kukkia+paljon+tulee,+laji+runsaus+siellä+kerrotaan+olevan+mahtavaa,+tulppani+peltoja+saa+ihastella.Mukava+harrastus+onkin+kukkien+laittaminen+ja+silmälle+ilo+kukinnan+myötä.Eihän+sitä+tiedä+vaikka+vielä+siihen+tablettiin+joudunkin+vaihtamaan,+on+siitä+myönteistä+palautettakin+tullut+ja+kuvien+otossa+ainakin+hyvä,+näin+kertovat,+mutta+nämä+päähän+pinttymät+on+vaihdon+estäneet.Hyvä+on+pojanpoikasi+oivallus,+ei+kaikki+nuoret+noin+rohkeita+ole,+kymmenen+pistettä+ja+papukaija+merkki+täältä+minultakin+hänelle+kerro+kissamummo.Minulla+jääkaapissa+odottaa+herkkusienet,+pekonin+kanssa+ruskistelen+sipuli+ja+kerma,+uudet+perunat+jopa+maistuisi+varmaan+useallekin.Kesäkeittoa+kyllä+tänään+teen,+herneitäkin+ostin+eilen+torilta,+on+sekin+niitä+herkkuja+joita+tulee+harvoin+tehtyä,+mutta+ainakin+kerran+kesässä+on+saatava.Nyt+pääsen+viestin+loppuun,+katsotaan+olenko+pysynyt+myös+kirjautuneena,+päivän+mukavia+jatkoja+teille+jokaiselle+toivotan;)
  9. Huomenta+kovan+ukkosilman+jäljiltä+ja+vettä+tuli+kuin+aisaa,+nyt+luonto+sai+riittävästi+vähäksi+aikaa+kosteutta.Mansikka+ei+kylläkään+tykkää+ja+hinnat+ei+tästä+johtuen+varmaankaan+paljoa+putoa.Aika+hintavana+on+täällä+meillä+nuo+laatikko+hinnat,35-40+euroa+viisi+kiloa.Piimävellistä+olen+kuullut,+mutta+en+koskaan+ole+maistanut,+kai+se+joku+maakunta+ruoka+on,+olisiko+Itä-Suomesta,+vähän+karjalaisuuteen+viittaa,+siellähän+niin+runsaasti+vaikka+mitä+keksivät?Kyllähän+Googlesta+löytyy,+jos+maltaa+siellä+selailla.Pionit+ovat+kauniita,+mutta+niin+lyhyt+ikäisiä,+joskus+alkuaikoina+nikkini+oli+juuri+pioni.Voi+harmi+noiden+hurskaisen+vastoin+käymisten+jatkumista,+hyvin+olet+rauhallisena+pysynyt+kuitenkin.Joskus+se+työhön+tarttuminen+saa+vaivat+hetkeksi+unohtumaan,+näin+olen+joskus+kokenut+minäkin.Kun+ei+ole+aikaa+vatvoa+vaivojaan,+pienemmät+harmit+unohtuu.Varmaan+vahinkoa+sai+eilinen+ukkosmyrsky+aikaan+myös+täällä,+ei+vielä+ole+tullut+uutisia+kuunneltua.Onhan+se+taiteilu+joskus+tuskan+takana,+olen+minä+myös+ajatellut,+että+mitäs+jos+yrittäisi,+mutta+siihen+on+jäänyt,+ehkä+uskoa+omiin+vähäisiin+taitoihin+ei+enää+löydy.Faseboogissa+eräs+taiteilija+esiin+tuo+maalauksiaan+ja+kertoo+päivässä+tuottaneensa+jonkun+maalauksen+ja+ne+on+tosi+taidokkaita,+ei+millään+meinaa+moista+uskoa.Minä+joskus+yrittelin+ja+ilta+illan+jälkeen+parantelin,+kun+opistolla+harrastin+sitä+hommaa.Opettaja+lohdutti,+että+seinältäkin+voi+vielä+korjattavaksi+ottaa,+se+hyvä+puoli+öljymaalauksissa+on,+eipä+ole+tullut+korjattua,+vaikka+puutteet+huomaakin.Ei+tuo+Kristiinan+maitona+käyttämä+ole+minullekaan+tuttu,+mutta+varmaan+mainio+tuote,+kun+noin+kauan+kestää+käyttökelpoisena.Minä+juon+maitoa+vähän,+litra+viikossa+korkeintaan+menee,+juustoa+syön+kyllä+melkoisesti.Mikä+kumman+kammo+sinulla+onkaan+siihen+kiinteistöösi,+eikös+omaisuuden+kunnossa+pitoa+pitäisi+huoltaa,+ettei+omaisuus+katoa;)Näin+se+on+helppo+sanoa,+kun+ei+tiedä+muuta+kuin+kertomasi+perusteet,+varmaan+monenlaista+mahtuu+myös+sinun+elämään.Minä+en+voisi+ilman+liivejä+kulkea,+mutta+ei+minusta+se+kiellettyä+liene,+siinäkin+jokaisella+omat+tapansa+ja+sallittakoon,+alasti+kulkeminen+on+kaiketi+lailla+kielletty?Sinä+luet+ja+minä+helpommalla+pääsen,+kun+katson+elokuvia+Netfliksistä+ja+niin+poikkeavia+ovat,+että+kovasti+kiehtovat.Nyt+tuli+ilmoitus,+että+posti+muistaa+paketilla,+tai+paremminkin+Apilan+lehti,+tilasin+sieltä+joskus+heikkona+hetkenä+pari+maljakkoa+ja+nyt+sitten+uteliaana+odotan+päästä+näkemään+nämä+hienoudet.Olen+herkkä+tämän+tapaisiin+kauniiden+esineiden+ostoon,+en+aina+itselleni,+vaan+perikunnalle.Viettäkää+mukava+päivä,+jos+kunto+ja+ajatukset+siihen+sopii.