Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Onnellista+äitienpäivää,+sateista+ja+ukkostanutkin+on,+eilen+illalla+saunassa+oltiin+kun+räiski+ihan+kunnolla.Tytär+soitti+ja+sanoi+yölläkin+olleen+ukonilma,+sitä+en+joutanut+kuuntelemaan,+nukuin+sikeästi.Syöty+ja+juotu+on+äitienpäivän+merkeissä+ja+sukua+nähty+melkoisesti,+vain+Ruotsin+lapsonen+perheineen+puuttui.Orvokki+kestää+pientä+pakkasta,+näkyi+haudoillakin+niitä+istutetun,+me+vietiin+pikkuruusut.Koivuissa+jo+melkoisen+suuri+lehti+ja+nurmikot++viherjöi,+sateen+jälkeen+raikas+tuoksukin+ilmassa.+Lämpöä+tällä+hetkellä+kymmenen+astetta,+ei+kovin+lämmintä,+mutta+toivossa+kuitenkin+lämmintä+säätä+saatavamme.Muistelen,+että+useimmin+äitienpäivä+kaunis+on+ollut,+mutta+eihän+mikään+ole+kuin+ennen.Kyllähän+elämä+taivaan+kannen+alla+on+vilkastunut,+lintuja+lentää+mitä+erilaisempia,+kaikkia+ei+edes+tunnista,+en+ole+yhtään+auraa+vielä+nähnyt+lentävän+kotini+yli,+taitavat+muuttaa+väliin+reittejäkin,+syksyllä+aina+parvia+useimmin+näkee.Kyllä+ne+aina+tervehdyksillään+mielen+ilahduttavat.Liput++liehuvat+täälläkin+päin+komiasti+ja+varmaan+monessa+kodissa+äitejä+juhlitaan+ja+onhan+ne+valtakunnalliset+juhlatkin+katsottavissa.Yhtä+juhlaa+tämä+elämä+onkin,+kun+suomen+leijonat+taas+voiton+korjasivat,+kuulemma,+en+katsonut+kuin+eka+erän.Jokohan+puun+teko+hurskaiselta+loppui,+vai+vieläkö+hankit+lisää+pilkottavaa,+paljonhan+sitä+tarvitsee+ja+talveen+on+varauduttava.Intoa+vaan+vaikka+siihenkin+hommaan.Nyt+jään+odottelemaan+auringon+esiin+tuloa,+sitä+on+vähän+tänne+lupailtu,+oikein++mielukasta+päivää+kaikille;)
  2. Voi+hyvä+ihme+miten+minun+sormet+liikkuvat,+kun+en+ehdi+viestiä+loppuun+saattaa,+levottomat+ovat+sormetkin.(tai+kone+ilkeilee)Makriina+noin+käy+minullakin+ja+eilen+väsyneenäkin++yritin+siistiä+paikkoja,+kun+laulukeikoilta+kotiin+pääsin.Vielä+olen+yrittänyt+siivousta+oma+toimisesti+ja+hävettää+sanoakin,+että+miksi+en+niin+tekisi,+kyllä+näin+pienet+tilat+pitää+kunnossa+pystyä+pitämään,+eri+juttu+noiden+isojen+talojen+kohdalla.Monesti+kyllä+toivoisin,+että+pienempi+asuntoni+olisi,+vaikka+nyky+normien+mukaan+ei+iso+olekaan.Eipä+nyt+ruveta+kilpasille+iän++kertymisestä+ynnämuu,+minusta+tuntuu,+että+nämä+kertyvät+vuodet+ei+suuria+eroja+meissä+tee,+onko+kaksi+vai+kolme+vuotta+eroa+iässä,+sitä+ei+huomaa+näillä+kymmenillä.Hienoa,+että+kuitenkin+jaksamme+vielä+viestejä+jättää+ja+oma+toimisia+olla,+katselin+eilen+siellä+saattokodissa,+miten+ikävä+onkaan+ajatella,+että+se+viimeinen+sijoitus+on.Kaikki+siellä+olijat+ovat+lopun+elämänsä+siellä,+kunto+sellainen,+että+ei+muualla+pärjää.Kyllä+siellä+viihtyisää+on+ja+hoitajiakin+riittävästi,+omaiset+käyvät+kiitettävästi+siellä+olijoiden+luona.Tuli+keskustelua+kuolemasta+ja+eräs+ystävätär+sanoi,+että+ei+ole+edes+miettinyt+moista,+minulla+jo+aika+usein+mieleen+tulee.Suomi+todella+voitta,+kun+minä+vilkaisin+oli+1-1,+no+kai+se+hieno+voitto+oli,+minä+siirryin+katselemaan+lasten+kisoja;)Sini-sirkku+puhuit+luonnon+heräämisestä,+kyllä+se+nyt+vauhtia+sai,+kun+vettä+on+tullut,+naapuri+pihassa+tuomipihlajat+alkavat+kukinnon.Minulla+oli+ja+on+kai+se+vieläkin+tuomipihlaja+mökin+pihassa+ja+se+on+kaunis+kukkiessaan+ja+marjat+syksyn+tullen+myös+väri+iloa+antavat.Paras+se+on+siivoja+palkata,+saat+kerralla+siistin+kodin+ja+sitten+meneekin+aikaa+siistinä+pysymiseen,+ainakin+jos+muistat+jälkesi+kuntoon+laittaa+hurskainen.Mikä+kumma+onkaan,+että+nuo+avarat+tuppaa+jäämään+vääriin+paikkoihin,+kuten+nyt+Makriinakin+mainitsit.Ulkotyöt+varmaan+paljon+mukavampia+näin+sään+lämmetessä,+teille+talollisilla+ja+nautinto+on+ikkunastakin+katsellen+kesän+tuloa+ihastella.Nyt+alan+valmistautua+kuntoon+hakijoiden+saapumiseen,+olen+aina+valmis+aikanaan,+minua+ei+tarvitse+naisten+tapaan+odotella.Nuttu+niskaan+ja+menoksi;)Oikein+mukavaa+äitienpäivän+aattoa+vielä+ehtii+kakun+ja+muutakin+tarjottavaa+hankkia.
  3. Huomenta+sateesta,+rauhoittavasti+pisarat+ikkunalautaan+rummuttaa,+harmillista+kuitenkin,+kun+on+lähdettävä+sateeseen,+tosin+vain+autolle+pieni+matka.Eipä+tässä+sokerista+olla;)Ainot+voivat+tänään+juhlamielellä+olla,+onnea!Olet+varmaan+melkoisen+uupunut+Makriina,+jos+koko+talon+siivosit,+kun+sini-sirkku+kertoi+ison+olevan+talosi.Jotain+muistan+minäkin+sinun+talostasi+kertoneen,+mutta+tuo+muisti+ei+kaikin+ajoin+pelaa.Aika+oudolta+tosiaan+näyttää,+kun+pelkkiä+anonyymejä+vain+näkee,+no+onhan+joku+uskalias+nimi+merkilläänkin,+minusta+olisi+huomattavasti++mukavampaa+näin+olla+kaikkien+suhteen+jos+uskaltaa+mielipiteensä+sanoa+pitää+seistä+sanojensa+takana..Minun+makuinen+on+Rinne,+ulkoisesti+ja+varmaan+ajatuksinkin,+hymy+hellyttää;)Kyllä+on+"kissanpäivät"+korpikirjailijalla,+vaikka+puuhaakin+varmaan+riittää.Kyllä+se+elämä+luonnon+keskellä+on+jotain+aivan+ihanaa,+voimia+siinä+kerää+kaikkeen+eloonsa,+kun+väliin+löysemmin+ottaa.Sadevesi,+kuin+myös+järvivesi+tekee+ihmeitä+hiuksille,+sinulla+onkin+vahvat+hiukset.Ikävä+tuo+sappikivi+vaiva,+vielä+en+sitä+ole+kokenutOodi+ilolle,+kiitos+miaelina,+samaa+mieltä+sini-sirkun+kanssa.Onhan+ne+maatila+työt+raskaita,+voin+ihan+hyvin+sen+uskoa,+vaikka+vain+sivusta+olen+seurannut.Kaikessa+elämässä+on+omat+haasteensa,+toisilla+käy+kaikki+helposti+ja+samojakin+tehdessä+toiset+uupuvatMuistoja+niitä+kertyy,+joskus+huonojakin,+mutta+onneksi+aika+kultaa,+kuten+sanotaan.Hurskaisella+noita+puuhia+vaan+riittää+ja+huoliakin,+ei+yksin+ohuet+käsivarret+huolen+aiheena;)Älä+välitä,+kaikki+on+hyväksyttävä+ja+kaikki+on+kuitenkin+melko+hyvin.Koneeni+hulluttelee+ja+en+tiedä+mitä+sille+tein,+kun+koko+ajan+puhua+pälpättää+ja+kirjoituskin+isoja+kirjaimia+suoltaa,+no+jospa+saisin+lähtemään+kuitenkin,+mukavaa+viikonlopun+alkua!
  4. Huomenta+ja+oikein+kaunista+aamua,+lämpöäkin+toista+kymmentä+astetta,+kyllä+kelpaa+kauppaan+tallustella.Joudun+nyt+viikko+evääni+torstaina+jo+hakemaan,+kun+huominen+päivä+menee+lauluriennoissa,+käymme+laulelemassa+useammassa+palvelu+paikoissa.Lauantaikin+melko+täyteen+pukattu,+ensin+tyttären+luo+ruokailemaan+ja+sitten+pojan+luo+grillaamaan+ja+saunomaan.Paljuun+en+mene,+vaikka+pääsisinkin,+ylös+en+kumminkaan.Tapaan++molempien+lastenlasten+perheet++näissä+kohteissa,,+paitsi+ruotsissa+asuva+ei+paikalla+ole.Haluavat+rauhoittaa+pyhän++tosille+mummoille+ja+haudoilla+käyntiin,+jokainen+omassa+kodissaankin+äitienpäivää+juhlivat.Ramoona+taas+joka+vuotista+matkaa+suunnittelee+ja+tekeekin,+oikein+antoisaa+ja+turvallista+matkaa+teille.Nauti++minunkin+puolesta+niistä+kukkasista+ja+muista+näkymistä:)Minä+kyllä+tykkään+silakastakin,+niitä+harvemmin+täältä+saa.Tuli+mieleeni+noista+kuoreista,+että+karjalassa+niistä+tehtiin+skiti+soppaa,+vai+oliko+sittenkin+kuoreista+ja+oliko+nimikään+tuollainen,+joku+karjalasta+kotoisin+oleva+voisi+kertoa.Kuore+kuitenkin+kestää+veneen+reunalla+kauan+,+ei+putoa+veteen+sen+olen+nähnyt.Kyllästyttää+se+aina+samaa+kuvaa+katsoa,+minulla+ei+ole+oikein+runsasta+valikoimaa+ja+aina+rehellisimmän+yritän+etsiä,+siis+ikäiseni.Eihän+sitä+omaa+näkymää+pitäisi+kaihtaa,+totuus+on+kestettävä.Oikeassa+olet+sini-sirkku,+ei+meidän+kannata+huolta+kantaa+koko+maailman+tilasta,+kunhan+itse+hoidamme+osuutemme+ja+sen+teemmekin,+on+ne+tuonne+pääkoppaan+sitkeästi+säännöt+juuttuneet.Maailman+hädän+näemme,+siltä+ei+silmiä+voi+sulkea,+mutta+sillekään+emme+mitään+voi.Sanotaanko+jossakin+sanan+parressa,+että+hulluhan+se+on+joka+enemmän+tekee+kuin+jaksaa,+vai+oliko+se+syömisestä,+mutta+kumminkin,+sen+verran+kuormaa+kun+jaksaa+työntää,+useamman+reissun+kylläkin+joutaa+hakemaanAikaahan+pitäisi+eläkeläisellä+olla,+vaikka+väliin+tuntuu,+että+ei+tuokaan+pidä+paikkaansa.Minuun+aurinko+myös+hyvin+ottaa,+olkoon+sitten+vaarallista+tai+ei,+rasvojakaan+en+aina+muista.Parkkiintunut+kaiketi+olen+jo+ihonkin+osalta.Hallitusneuvottelut+alkavat+ja+mielestäni+ihan+hyvät+mahdollisuudet+onnistua,+toivotan+Rinteelle+neuvottelu+taitoa+ja+onhan+sitä+jo+kokemusta+siitäkin+.Lähden+tästä+kauppaan+ja+muuta+ei+olekaan+mielessä,+joten+onnistunutta+päivää+kaikille.
  5. Tuulista,+mutta+kaunista+huomenta+täältä+Savon+puolelta.Tänään+lämpöäkin+pitäisi+yli+kymmenen+tulla.Heinon+nimipäivä,+onnea,+miten+minusta+kaikki+nimet+on+harvinaisempia,+mitä+sitten+loppu+vuodesta?Niin+kuuluvat+pullistelevan+joka+puolella+ja+sotkevat+maailman+menon+ihan+sekaiseksi.Miten+muistini+ei+muista,+että+aiemmin+olisi+tälläistä+menoa+ollut.Miten+voikaan+noita+isoja+ristiriitoja+maiden+välille+tulla+noin+paljon,+pitäisi+neuvoa,+että+hoitakaa+jokainen+oman+maanne+asioita,+ei+puututa+toisten+asioihin.Niinpä+niin,+paljonhan+sitä+ollaan+kaupan+käynnin+aikaansaannoksissa+toisistamme+riippuvaisia.Onneksi+ei+minulta+mitään+kysytä,+joten+suu+tukkoon;)Todella+herttainen+kuva+sinusta+sini-sirkku.Minulla+oli+Keski-Suomen+puku+ja++jo+vuosia+sitten+kasvoin+ulos+siitä,+tyttärelle+annoin,+en+tiedä+sen+kohtaloa+nykyään.Soisi+enemmän+noiden+kansallispukujen+ilmaantumista+tulevan,+ovat+vaan+aika+hinnakkaita,+mutta+olisihan+siinä+aina+sopiva+asu+juhliin.Kyllä+se+melkein+vaan+olemiseksi+tämä+elämä+on+muodostunut,+kun+tuo+niska+jumittaa+edelleen,+vaikka+hieromista+on+saanut.Aikansa+vie,+kun+malttaisi+olla+tekemättä+mitään.Unohdin+tyystin+suolakalasta+puhuttuani,+että+totta++kai+kraavilohi+minulle+myös+maistuu+ja+samaa+mieltä+kanssasi+ynnämuu,+leivän+päällä+herkkua.En+osta+leikkeleitä+juuri+ollenkaan,+juusto+on+useimmiten+kyytipoikana+kun+leipää+syön,+sitäkin+harvemmin.Kauppareissuni+olen+yrittänyt+pitää+kerran+viikossa,+säästöä+tulee,+kun+aina+tuppaan+niihjn+heräteostoksiin+sortua+ja+muutenkin+tykkään+laittaa+ruokaa+monen+päivän+varalle+ja+pakastan,+ehkä+vähän+kärsii+maku,+mutta+kyllä+nuo+on+kelvanneet.Kaikkea+sinä+hurskainen+peilaatkin+kuin+käsivarsiasi,+minä+unohdan+ne+kokonaan,+peilistä+on+joskus+pakko+katsoa,+ryppyinen+naama+sieltä+näkyy,+ei+paljon+innosta.No+ollaan+mitä+ollaan,+nyt+on+nuorten+vuoro+olla+kauniita+ja+silo+poskisia,+on+sitä+koettu+joskus+aikoja+sitten+mekin;)Ajattelin+ruusua+minäkin+haudoille+viedä,+mutta+kohta+viskaavat+pois,+kun+haudan+kuntoon+laitto+alkaa.Voisihan+sen+hakea+poiskin+ja+ruukussa+yrittää+parvekkeella,+mutta+pitää+nyt+pohtia,+voihan+vaikka+leikkoruusut+sinne+viedä,+miksihän+kaikista+asioista+tätä+pohtimista+tulee;)Tänään+en+tiedä+mitä+tekisin,+mutta+taatusti+tekemistä+olisi,+suunnitelmia+vaikka+millä+mitalla,+mutta+onko+mitään+toteutus+kelpoista.Haluaisin+sellaisen+tikastyylisen+telineen+parvekkeen+nurkkaan+mihin+voisin+hyllyt+laittaa+ja+joka+hyllylle+kukkaruukut,+tietysti+ihania+roikkuvia+kukkia+mutta+kellepä+tämän+urakan+antaisin,+kun+ei+miestä+enää+ole.Olen+kaupoista+katsellut,+mutta+kun+ei+sopivaa+ole+löytynyt,+mittatilaus+työ+olisi.Niinpä+olen+ilman+ja+onnistuu+sekin;)Nautiskelkaa+nyt+auringosta,+sitä+taitaa+joka+puolella+suomea+nyt+olla.
  6. Huomenta+jälleen,+herätty+on+puolipilviseen+aamuun+ja+voi+se+aurinkokin+ilmestyä,+toivoisi+jo+kesän+takaisin+tulevan,+siis+sen+mikä+alkoi+kesältä+tuntua.+No+tuleehan+se+aikanaan,+minkälainen+se+on+sitten+arvoitus.Minua+ärsyttää+laiskana+ihmisenä+tuo+kirjautumisen,+muista+minut+ja+sitten+kuitenkin+uudelleen+joka+kerta++pitää+kirjautua,+miksi+kyselevät,+kun+kuitenkaan+ei+se+toimi?Huono+aloitus,+kun+heti+purnaan,+mutta+pienikin+asia+voi+verenpainetta+nostaa;)Äläpä+muuta+sano+Neassa,+kyllä+minultakin+ruokahalut+menisi,+jos+noita+toukkia+ja+heinäsirkkoja+joutuisin+syömään.Marjat+ja+sienet+kyllä+mieluusti+kerään+ja+syön,+olenkin+marjojen+suuri+kuluttuja+ja+sienetkin+vaihtelua+tuovat.Pienet+muikut+tulee+ruotoineen+syötyä,+mutta+nämä+jo+pienen+siian+kokoisia+oli,+ruoto+paksu.Vähän+aprikoittaa+minuakin,+nuo+valmiina+peratut+ja+tarjotut+kalat,+mutta+olen+kieltäytynyt+ajattelemasta+sen+kummemmin,+hyviä+on+paistettuna+ainakin+ne+pienetkin.Suolattuna+en+ole+paljon+kalaa+syönytkään,+joskus++suola+lahnaa+olen+torilta+ostanut,+hyväähän+sekin+oli.Pienissä+purkeissa+möivät+siivutettuna+ja+nahattomana.Nämä+muikut+oli+jostakin+kauempaa,+olisiko+ollut+joku+Pyhäjärvi+mistä+olivat+kotoisin,+ei+täällä+yleensä+näissä+vesissä+isoiksi+muikut+kasva.Kiva+että+hurskaisen+koneen+korjuu+toimi+ja+asiat+on+muutenkin+tolallaan,+niin+se+elämä+jatkuu,+niin+kauan+kuin+on+meille+päiviä+määrätty.Mukava+että+nuorta+äänestit,+niin+teki+moni+muukin+ja+nuoria+tulikin+eduskuntaan+aika+paljon.Minä+nuorehkoa+miestä+äänestin+ja+ensi+tieto+oli,+että+mukaan+pääsi,+mutta+tarkastus+laskennassa+tuli+pudotus,+harmittaa,+olisi+ollut+mielestäni+hyvä+edustaja+ja+paikkakuntamme+olisi+tarvinnut+toisen+edustajan,+no+ehkä+ensi+kerralla.Kyllä+toivoisi,+että+yhteiset+päämäärät+löytäisivät+ja+hallitus+kokoon+saataisiin.Maamme+asioista+on+kysymys,+ei+minkään+yhden+puolueen+suunnasta,+yhteinen+tahto+olisi+löydettävä,+periksi+jokaisen+jossain+kohden+olisi+annettavaa.Tänään+laulupäivä+ja+vilkas+viikko+muutenkin,+on+esiintymisiä+palvelutaloissa+ja+kutsuja++äitien+päivän+merkeissä,+haudoille+menokin+mielessä+lopulla+viikkoa.Katselin+jo+eilen+kauppa+reissulle+pikku+ruusuja,+olivat+terhakan+näköisiä,+mutta+vielä+jäi+kaupan+hyllyyn.Naurattaa+tuo+vanhuksille+laulamaan+meno,+mitä+muuta+sitä+itsekään+on,+kuin+vanhus;)Viettäkää+oikein+mukava+päivä+ja+muistakaa+onnitella+Helmi+nimisiä+ystäviä,+sukulaisia,+minulta+onnittelut+tällä+tapaa;)
  7. Sunnuntaiaamua+ja+sen+hiljaisuutta+ja+että+minä+tästä+nautin;)Ikkunasta+ei+mitenkään+houkutteleva+sää+näy,+mutta+mitäs+siitä,+räntää+sataa+ja+maa+kastuu.,kaikki+lumet+jo+kadonneet.Melinan+nimipäivä,+onnea!Vara+ei+venettä+kaada,+vanha+sanonta+ja+Miaelina+oikeassa+olet,+jäiden+lähtö+myös+yksi+syy+ilmojen+lämpiämiseen,+siihen+asti+villasta+tarvitaan.Ostin+minä+myös+kalaa,+tällä+kertaa+isoja+muikkuja,+joista+viisi+kappaletta+mahtui+puoleen+kiloon,+ne+paistoin+ja+kolme+söin+heti+kaksi+leivän+päällä+illalla,+hyvää+oli.Nyt+odottelen+tyttären+verkkojen+katsomisen+tulosta,+liikenisikö+minulle+asti+kuhaa.Heillä+ei+liene+katiskaa+ollenkaan,+ahvenia+en+sieltä+voi+odottaa,+eivät+kukkoja+ole+innostuneet+tekemään.Minä+voisin+vaihteeksi+senkin+tehdä.Yksi+pulla+aamukahvin+kanssa,+sen+aina+vaan+nautin,+ei+valtavaa+ole+vaalean+leivän+syöntikään,+mutta+paino+taatusti+pysyy+ja+pysyköön.Tutun+tuntuiselta+tuo+Nebugad+Nesar+minunkin+korvassa+kuulostaa,+kai+se+raamatun+historiaan+kuuluu,+kertokaa+kuka+muistaa?Malttamattomaksi+se+mieli+tulee,+kun+multaan+sormensa+upottaa,+sen+olen+kokenut+minäkin.Olen+samaa+mieltä,+että+ei+kanneta+maailman+ilman+lämpenemistä+puhua,+kuin+siltä+osin,+mitä+itse+pystymme+sen+eteen+tekemään+ja+aika+vähäistähän+se+on,+mutta+ei+toivotonta,+pienistä+puroista,,,,Tietoa+on+ainakin+saatu+miten+toimia.Ajelehan+varovasti+korpikirjailija.Hyvin+yö+nukuttikin,+lienee+ynnämuun+hyvän+yön+toivotus+tehonnut,+vaikka+vasta+nyt+aamulla+sen+huomasin;)Sauna+se+päätti+minunkin+päiväni+eilen+ja+hyvää+teki.Voi+hyvä+ihme+tuon+hurskaisen+kanssa,+kyllä+jonkun+muistuttajan+asioiden+muistamisesta+tarvitsisit.Ei+taida+mennä+päivääkään,+ettei+jotain+unohdu,+tai+onko+niin,+että+korostat+tätä+taipumistasi;)Hyvä+kuitenkin,+että+kaikki+lopulta+selviää,+ehkä+sitä+turhaa++touhua+tulee+liian+kanssa.Muista+hurskainen+käydä+kaakaota+juomassa,+kun+sinua+kaivataan,+kai+huomasit;)Taivaalle+ilmestyi+kaunis+auringon+näkymä+ja+pilvet+seilaa+itään,+jospa+siitä+hyvinkin+kaunis+päivä+tulisi.Lämpimämmän+sään+odotteluun,+mukavaa+sunnuntai+päivää+kaikille.
  8. jatkuu,,,Miten+tämän+saan+aina+karkaamaan,+tai+sitten+ei+lähde+ollenkaan.Saman+vuoden+lapsia+siis+olemme+Neeassa+ja+sinä+kuitenkin+tunnut+paljon+nuoremmalta,+vointisi+perusteella.Hyvä+että+tänne+asti+olemme+päässet,+jatkoja+katsastetaan;)Tuosta+ilmaston+muutoksesta+nyt+todella+jo+liikaa+media+hehkuttaa,+ihmisille+on+jo+ahdistusta+tämä+tuottanut+ja+kieltämättä+minäkin,+joka+pyrin+kaikessa+tekemään+säännösten+mukaan,+tunnen+harmitusta,+kun+joka+puolen+tätä+jankutetaan,+tietysti+hyvä+jos+se+kantaisi+hedelmää+kaikkien+kohdalla.Aina+vaan+löytyy+näitä,+joille+ei+mikään+sääntely+kuulu.,+minkään+asian+kohdalla.Miten+tuntuukin,+että+maailma+muuttuu+koko+ajan+huonompaan+suuntaan,+kun+ajatellaan++yhteisen+hyvän+aikaan+saamista.Minäkin+päätin+vapun+aattona+ottaa+Amareton+ja+konjakin+sekoituksen+ja+otinkin,+mutta+eipä+innostanut,+siihen+jäi.Noita+lumisateita+olen+minä+myös+nähnyt+jopa+kesäkuussa,+ei+mitään+outoa+ole+tämä+"takatalvi",+lupailivat+viikonloppuna+jälleen+kesäisempää+keliä,+toivossa+on+hyvä+elää.Onhan+hyväkin,+että+väliin+tulee+näitä+pysäyttäviä+säätiloja,+levoksi+se+kertyy.Kyllä+parempi+on+sisätiloissa+olla+ja+tielle+lähteminen+ajamaan+ei+ole+suotavaa+jos+ei+ole+pakko.Kyllä+ne+tuo+käsien+aikaan+saannokset+mieltä+ilahduttaa,+minä+hyvin+varovasti+nyt++puikkoja+heilutan,+toivoen+tuon+niska/hartia+seudun+rauhoittuvan.Sovimme+hierojan+kanssa,+että+käyn+kerran+kuukaudessa+jännityksen+poistossa,+tämä+kirjoittaminenkin++jännitystä+aikaan+saa.Jospa+nyt+jotakin+puuhaa+hakisin+vasta+painoksi+näille+jännitystä+aiheuttaville+tekemisille,+tasapaino+harjoituksia+voisi+vaikka+tehdä,+eli+nousta+varpailleen+ja+alas,+niin+yksinkertaisen+neuvon+sain.Ei+tarvitse+välttämättä+kuntosalia,+jos+tekee+säännöllisiä+liikeitä+toistuvasti,+näin+sanoi+ammatti+ihminen.Lihasvoiman+ylläpitäminen+se+olisi+tärkeää,+mutta+nyt+lopetan+tämän+ohjeistamisen,+oikein+mukavaa+sisällä+olo+päivää;)
  9. Huomenta+taas+arkiseen+ja+vesisateiseen+aamuun,+lämpöä+nelisen+astetta.Kaivattua+sadetta+vähän+saatiin,+muutamaa+viileää+päivää+luvassa+ja+sitten+taas+sää+muuttuu,pitäähän+sitä+pilviäkin+joskus+taivaalle+ilmaantua.Viivi+nimisillä+kuitenkin+aihetta+juhlintaan,+onnea!Vappu+meni+rauhallisesti,+ei+mitään+juhlimista,+mutta+silti+ihan+tyytyväinen+olen.Olipa+se+mukava+avata+näin+heti+aamusta+tuo+harmonikka+taitureiden++esitys,+jalka+rupesi+tahtia+lyömään+ja+sanoja+muistellen+jopa+laulamista+tavoitin;)Hetken+vielä+onni+kestää,,,,+sitähän+se++elämä+monesti+on.Kato+on+käynyt+minun+kotipaikkakunnallani+myös,+eläkeläisten+kaupungiksi+jo+sanotaan,+mutta+nyt+luin+lehdestä,+että+muutto+tappio+on+kääntynyt+pienoiseen+nousuun.Työpaikkojen+perään+monetkin+lähtevät+ja+nuorille+ne+suuren+maailman+ilot+houkutteena.Olen+hyvin+tyytyväinen+myös+kaikkeen+tarjontaan+mitä+löytyy,+mutta+myönnän,+että+suuren+kaupungin+tarjoamiset+ovat+parempia.Näin+minun+mietteissäni+kaikkea+on+saatavana+mitä+tarvitsen,+mutta+pojan+tytär,+joka+on+kokenut+jo+elämää+rajojemme+ulkopuolella,+sanoi,+että+tänne+en+tule,+täällä+ei+ole+mitään.+no+jospa+sitten+aikojen+päästä+juuriaan+kaipaa.Hänellä+oli+hyvä+työkin+täällä,+mutta+maailma+veti,+tosin+tällä+hetkellä+kyllä+suomen+rajojen+sisällä+oleilee.Tämä+purkaus+ynnämuun+sopeutumisviestistä,+aika+moni+tuon+on+joutunut+toteamaan,+siellähän+sitä+viihtyy,+missä+elanto+on+turvattu+ja+koti+laitettu.Eipähän+taida+ihan+korpea+olla+korpikirjailijankaan++asuminen,+jollei+nyt+mökki+liene+ihan+korvessa.Moneen+paikkaan+ehditkin,+siis+energiaa+riittää,+niin+olet+kertonutkin,+muistelen,+että+kymmenen+vuotta+sitten+minä+myös+ehdin+moneen+tarttua+ja+kiihkeää+oli+rytmi,+verrattuna+tähän+hetkeen.En+sitä+ikävöi,+hyvä+on+olla+nyt+myös,+kai+se++on+niin+luotu,+että+ihminen+tyytyy+siihen+mitä+pystyy++milloinkin+tekemään,+nyt+nautin+tästä+olotilasta.Joillakin+ehkä+sellainen+mielikuva,+että+ei+voisi,+eikä+saisi+vain+olla,+mutta+olen+toista+mieltä,+joskus+olen+haaveillut,+että+en+nouse+koko+päivänä+sängystä,+vielä+se+on+toteutumatta;)Sini-sirkulla+ei+varmaan+tämän+kaltaisia+ajatuksia+edes+mieleen+tule,+niin+vilkasta+on+kanssa+käyminen+ystävien+kanssa+sinulla,+näin+erilaisia+me+ihmiset+ollaan.Tänään+vielä+ainakin+kerran+hierojan+käsiin+menen,+voi+olla,+että+sitten+pidän+taukoa,+hyvää+tekee+varmaan+välillä+tätäkin+harrastaa.Näin+pari+päivää+mennään+arkea+ja+sitten+taas+viikonloppu+ja+pyhä,+hyvää+jatkoa+teille+pirtin+ystävät.
  10. Huomenta+Teijon+nimipäivään+ja+onnittelut!Hieman+on+pilvisempi+sää+näkösällä,+pieniä+sadekuurojakin+luvattu,+no+se+vaan+hyvää+tekee.Pidetään+nyt+nämä+hiirenkorva+kylmät+ja+sitten+lämmin+sadekuuro+ja+valmista+on+kesän+tulla.Luojassahan+ne+on+nämä+säät,+ei+taida+paljon+minun,+eikä+monen+muunkaan+mielipiteet+vaikuttaa.Rikkinäinen+viikko+alkamassa,+Vappu+katkaisee+arjen+ja+sitten+taas+onkin+jo+pyhä+vuorossa.Tuntuu+kuin+tämä+kevät+kiirehtisi+enemmän+kuin+muut+vuodenajat.Korpikirjailijalla+kiirettä+myös+pitää+ja+nuo+talojen+ja+hallintojen+asiat+myös+työtä+joskus+teettää,+jos+vielä+"känkkäränkköjä"+taloon+sattuu,+vaikea+on+asioiden+hoitoTiedossa++on+miten+viisas+lintu+korppi+onkaan,+osaa+neuvoa+hirvi+apajat+metsästyksen+aikaan,+kuulemma.Samat+kiistat+ne+luonnossa+on+mitä+ihmisilläkin,+elintilan+voittamiset+ja+muut+sopeutumiset,+eläminen+on+joskus+työlästä.Kiva+kuulla+hurskaisen+elämän+menosta,+eipä+se+taida+meidän+iällä+enää+huimaksi+mennä,+ellei+loppukiriä+oteta;)Hyvä+että+jaksat+puuhastella+entiseen+tapaan+ongelma+tilanteetkin+selvittäen.Rekisteri+on+paikallaan,,+selvittää+kenestä+on+kysymys,+kun+ei+kaikilla+tuo+taito+ole+olemassa,+että+kirjoituksen+tavasta+osaa+sanoa,+kuka+on+asialla.Enpä+varmuudella+osaa+minäkään+sanoa,+tuleeko+torille+mentyä+vappuna,+säästäkin+se+on+kiinni,+yleensä+aina+siellä+olen+ollut,+usein+laulamassakin.Nyt+ei+laulua+ole+pyydetty,+palvelutaloon,+kahteenkin+kymmenes+päivä+menemme+laulelemaan.Tuo+ajan+rientäminen+on+kyllä+tuttua+täälläkin,+ei+päivät+pitkiksi+vielä+ole+ehtinyt+ja+todella+haluttomuus+kaikkeen+lähtemiseen+vaan+kasvaa.+Ei+kai+se+oikein+hyväksi+ole+katsottava,+kohta+erakoituu+niin,+ettei+osaa+ihmisten+joukossa+edes+toimia+oikein+tavoin.Noita+eri+palstoja+en+edes+uskalla+kurkata,+kun+tämä+joka+aamuinen+pirtin+maisemissa+ja+fasessa+vie+useamman+tunnin.Kone+kaiketi+niin+hidas,+että+saa+odotella+uuden+asian+ilmestymistä+ruutuun+ja+siinä+se+sitten+aika+menee.Ei+ehken+kaikkein+paras+uudistus+tuo+anonyymin+käyttö,+minua+ainakin+harmittaa,+kun+ei+osaa+edes+ajatella,+kuka+äänessä+on+ja+nuo+poistetut+viestitkin+harmittaa,+miksi+jonkun+pitää+niin+ikäviä+kirjoittaa,+että+pitää+poistaa?Tänään+menen+hierojan+käsittelyyn,+saattaa+olla+että+jatkoa+vielä+otan,+ei+tuo+elämä+oikein+hyvältä+tunnu,+tuleeko+enää+entiselleen?Lopetellaan+nyt+tätä+huhtikuuta+ja+iloitaan+toukokuun+tulosta,+lupaahan+se+niin+ihanaa+ajanjaksoa+elämään.
  11. Hyvää+aamupäivää,+meni+vähän+pitkäksi+tämä+aamu+rutiini,+mutta+huokaisen+helpotuksesta,+kevät+siivoukset+ohi.Tytär+ja+vävy+urakoivat+parvekkeen+ja+laittoi+viimeiset+verhot+ikkunoihin,+syksyyn+selviän+ja+sitten+onkin+uudet+murheet+ja+huolet.Veteraanipäivää+vietetään+ja+liput+liehuvat+heidän+kunniaksi+ja+kiitoksen+olette+ansainneet,+viisi+pitkää+vuotta+monellakin+se+taisto+kesti,+mutta+nyt+olemme+itsenäisiä,+kiitos.Merjat+voivat+nimipäiväänsä+juhlia+lippujen+liehuessa,+Onnea+teillekin.Mikäpä+sen+mukavampaa+olisikaan,+kun+mökki+rannassa+seurata+kiihtyvää+lintujen+kosinta+rituaalia,+muistelen+miten+tavit+ja+uikut+sitä+meidänkin+laiturin+edessä+tanssivat.Aivan+toista,+kuin+katsella+ikkunasta+kadun+vilskettä,+mutta+nyt+on+tyytyminen+siihen.Tänään+jo+luvataan+ilman+viilenevän,+mutta+ihan+normaaliin+kuitenkin+jäädään.Minulla+on+nyt+hyvä+mieli+siitäkin,+että+kaikki+rästityöt+on+tehty+ja+olen+panostanut+muistiani+kertaamaan,+onko+näin+todella+ja+en+mitään+saa+mieleeni,+joka+tekemistäni+kaipaisi,+ihana+olotila.Tuo+muisti+on+vielä+kaikesta+huolimatta+melkoisen+hyvä,+vaikka+joskus+pyhien+aikaan+unohtui+päivätkin+mitä+milloinkin+elettiin.En+ole+terassi+istuja,+mutta+on+se+ihan+hyvä+tapa+vaikka+ystävien+kanssa+jutustella,+joskus+torikahvila+saa+ostamaan+kahvikupposen+ja+jos+tuttuja+sattuu+samaan+pöytään+istahdan.Kiitos+myötä+elämisestä+raakile.+vielä,+vähän+paremmalta+tuo+niska+tuntuu,+mutta+ei+vielä+kunnossa+ole,+joten+ihan+hyvä+että+otin+uuden+ajan+hierojalle.Kyselin+Kela+korvausta,+ei+tämän+hieronnan+osalta+saa,+jos+fysikaalista+tarvitsen,+niin+kuuden+euron+verran+korvaavat.Buranasta+on+paljon+kielteistä+kuulunut+lähiaikoina+ja+ei+lääkäri+minulle+niitä+määrännytkään,+hoitaja++ensiavusta+antoi+mukaan+neljä+pilleriä,+kun+sitten+soitin++reseptiä,+sain+vastauksen+että+lääkäri+olikin+määrännyt+kolme+Para+tapsia++päivässä,+no+niitä+nyt+sitten+nautin.Mukava+on+varmaan,+kun+tytär+lähelle+muutti,+voi+pistäytyä+useinkin+heidän+kodissaan+ja+olla+apuna+tarvittaissa.Minun+lapseni+asuvat+molemmat+noin+neljäntoista+kilometrin+päässä+ja+eri+suunnilla+vielä.Eihän+sekään+matka+eikä+mikään,+jos+auto+olisi+käytössä,+nyt+sitten+käyn+silloin+kun+hakevat,+julkiset+kulkuneuvot+ei+täsmää.Nyt+olisi+vähän+evästä+lähdettävä+hakemaan+ja+sitten+vaan+istun+ja+nautin+olemassa+olostani+ja+puhtaasta+kodista.Oikein+mukavaa+vapun+alus+aikaa,+ensi+viikko+onkin+taas+sekava+ja+tarkkana+on+oltava,+mitä+päivää+milloinkin+eletään;)
  12. Huomenta+ja+kaunista+on+edelleen,+toivottavasti+vielä+huomenissakin,+kun+tytär+tulee+urakoimaan+parvekkeen+kuntoon.Lupailleet+ovat+viilenevää+ja+onhan+se+aivan+tavallista,+että+sateet+ja+kylmäkin+kuuluu+kevään+säihin,+vesi+olisi+kyllä+jo+tarpeen.Teresan+nimipäivä,+onnea,+melko+harvinainen+tämäkin+nimi+minulle+ainakin.Hiirenkorvalla+on+koivut,+nyt+jo+selvästi+näkyy,+kunpa+ei+niin+kovaa+pakkasta+laittaisi,+että+jäätyvät.Mullan+kanssa+olen+leikkinyt,+täyttänyt+kaikki+mahdolliset+ruukut+ja+purnukat,+nyt+vaan+se+puutarhalla+käynti+ja+siementen+multaan+laitto.Hiljainen+on+oven+käynti+ollut,+kuten+anonyymi+kirjoitit,+tuskin+kuitenkaan+terassit+väkeä+on+vienyt,+ainakaan+naispuolisia,+ne+on+nuo+keväiset+hommat,+mitkä+tätä+aikaa+kuluttaa.Samoilla+linjoilla+olen+kanssasi+ynnämuu,+kyllä+se+useampi+kaljatuoppi+kalliiksi+tulee+ja+onko+olo+sitten+kovinkaan+hyvä.Olutta+en+ole+oppinut+juomaan+ja+suuria+määriä+ei+lonkerokaan+maistu,+seurustelun+lomassa+voi+suuta+kostuttaa,+mutta+aina+parempi+jos+juttu+kaverin+puiston+penkiltä+tavoittaa.Nämä+asiat+aika+vähäisiksi+jää,+kun+ei+viitsi+jo+paljon+kuultuja+kerrata+ja+päivän+politiikka+on+kaikille+selväksi+tullut,+siitä+media+pitää+huolen.Valtiopäivien+avajaiset+katsoin+ja+asiaa+puhui+niin+presidentti,+kuin+puhemieskin.Tuli+mieleen+se+mustaan+pukeutunut+eduskunta+ja+muut+vieraat,+kovin+synkältä+näytti,+mutta+arvokkaalta+kylläkin.Kunpa+muistaisivat+sen+arvokkuuden+ja+vakavien+asioiden+hoidon+jatkossakin.Voi+noita+mökki+uutisia+mistä+korpikirjailija+kerroit,+niin+tutun+oloisilta+ne+tuntuvat+ja+ikävä+niiden+pariin+on,+mutta+mennyt+on+mennyttä+ja+ei+pitäisi+edes+haikailla,+kun+ei+kuitenkaan+pystyisi+hommia+hoitamaan.Tärkeitä+on+kimalaiset+kuin+ampiaisetkin+kasvun+jatkumiseen+ja+niiden+kanssa+eläminen+kyllä+sujuu.Meillä+oli+ampiaisen+pesiä+kuistin+alla+ja+vuoroin+yllä+ja+yhtään+pistosta+emme+saaneet+vuosien+aikana,+jotenkin+se+vaan+onnistui.Pyyhkeen+avulla+minäkin+sisältä+niitä+ulos+kannoin,+en+muista+yhtään+tappaneeni.Kyllä+se+kasvamisen+ihmettely+joka+keväistä+on+ja+siitä+pitää+nauttia,+näin+yritän+näissä+nykyisissä+ympyröissänikin.Nyt+jotakin+pientä+puuhastelua,+vaikka+tytär+kävi+jo+eilen+komentelemassa+lepoon,+eihän+sitä+osaa+ihan+tekemättömänä+olla,+mutta+koetan+olla+niskaani++rasittamatta.Toivottavasti+selkeytyy+nämäkin+asiat+ja+pääsen+vielä+normaali+toimintoihin,+vaikka+epäilen,+että+rajoitettavaa+on.Sadetta+ehkä+jokainen+jo+toivoo,+mutta+vasta+huomisen+perästä,+eikös+näin+sovita;)
  13. Kaunista+keväistä+aamua,+olen+jo+näkeväni+koivujen+vihertyvän,+samoin+naapuritalon+nurmikon,+mitä+mies+haravalla+rapsuttaa.Pitää+taas+mielipiteensä+esiin+tuoda+ja+arvostella+liian+tarkkaan+haravointia,+minä+jättäisin+vähän+lannokkeeksi,+kun+nurmi+nousee+sinne+ohut+kerros++vanhaa+uppoaa.Siistiä+jälkeä+kumminkin+tulee+ja+mukava+on+seurata+kasvua+näin+tietokokeen+ääressä;)Niin+houkuttelevasti+kirjoitatte+noista+luku+kokemuksistanne,+että+pikku+hiljaa+mieli+alkaa+vetää+kirjojen+suuntaan.Olenkin+ajatellut+ottaa+lukuharjoituksia+neulomisen+sijaan,+joka+on+vähän+niin+kuin+pannaan+joksikin+aikaa+minulle+julistettu.Onnistunko+se,+on+sitten+nähtävissä,+eihän+ajatuksia+voi+pakolla+sulkea,+vai+voiko?+Keskittymistä++se+vaatii,+olen+aikoinani+ahminut+kirjaston+kirjoja,+uskon+että+siinä+yksi+syy+lukemattomuuteni+kykyihin.Niin+demeter1+kuin+ynnämuukin+hyvin+houkuttelevasti+luku+kokemuksistaan+kertoo,+jospa+vielä+minäkin.+Niin+paljon+selkeämmin+sen+kesän+tulon+ja+sen+myötä+kaiken+kasvamisen+ihmeen+näkee,+voin+kuvitella+Ramoonan+istutus+puuhissa+ja+seurailemassa+uuden+kasvun+ilmestymistä+pihapiiriin.Kummasti+sitä+jaksoikin+kun+into+oli+päällä,+näin+haikein+mielin+muistan+tehneeni+minä+myös,+no+mitäpä+sitä+haikailee,+tomaatin+taimet+jo+parvekkeella+hyvällä+alulla,+se+pitää+riittää+minulle.Puutarhalta+muutamia+kukkia+ja+näin+pääsen+minäkin+yrittämään+onnistumista+"puutarhassani".Tokko+sitä+koskaan+niin+vanhaksi+tulee,+ettei+vuodenaikojen+vaihteluita+huomaisi+ja+niistä+innostuisi,+isoäiditkin+sini-sirkku;)Meillä+vielä+runsaasti+vertailukohteita+muistoissamme,+niistä+sitten+kerromme+nuorille,+jotka+jaksavat+kuunnella.Kesä+se+tulee+hurskaisenkin+pihapiiriin+ja+ne+siivous+ja+korjaus+hommatkin+kaiketi+vähenee+ja+pääset+iloiten+seuraamaan+luonnon+ihanuutta.Valtteri+varis+on+laiskaksi+tullut,+kun+ei+ruokaansa+itse+etsi.Mitäpä+syytä+olisi+bannata+sinua+Makriina+2,+joskus+vaan+nämä+laitteet+kenkkuilee,+sen+ole+kokenut.Minulla+varmaan+viimeisiä+vetelevä+tämä+kone+ja+jos+jonkunlaista+temppuilua+yrittää,+siihen+vielä+nämä+Suomi24:n+toimet+lisää+väliin+hankaluuksia.Sitkeästi+vaan+uusiksi,+näin+olen+kokenut.Onnellinen+olotila+korppiksella,+hommat+hoidettu+ja+ansaittu+uni+paikallaan.Tänään+valmistelen+tulevan+parvekesiivouksen++esihommia+ja+ehkä+ompelukoneen+otan+esiin,+vaikka+kyllä+sekin+niskaa+rasittaa,+mutta+jospa+hetken+yritän.Rajoittavaa+on+elämisen+olo,+kun+ei+voi+kaikkea+samalla+teholla+tehdä,+mutta+jospa+vielä+paluu+entiseen+onnistuu.Marko+nimisille+onnittelut.Kaunista+on+luvattu+koko+maahan+ja+siitähän+me+tykätään;)
  14. Huomenta+taas+arjen+pyörittämiseen,+olokin+on+vähän+parempi.Kaunista+näyttää+päivän+sää++olevan,+eilen+hieman+pilveili,+mutta+luvassa+on+kaunista+jälleen.Katuja+täällä+on+pesty+oikein+urakalla+ja+nyt+pölyäkään+ei+niin+paljoa+enää+nouse.Jyrki+nimipäivä+sankari,+onnea.Kiitos+neuvosta+Neeassa,+tällä+kertaa+ei+ole+asentohuimaus,+vaan+niskan+kovettuminen,+siis+pidempi+aikainen+"saavutus",+joka+laukesi+tuohon+liian+kovaan+ikkunan+pesuun.Nyt+suosiolla+jo+apua+loppujen+ikkunoiden+kanssa+hankin,+oli+se+niin+ikävä+kokemus.Asutko+pohjanmaalla,+eikös+ne+valkiat+siellä+pala?Kyllä+on+myönnettävä+huonontuminen+meidän+tämän+ikäisten+ynnämuu,+mutta+sallitaan+sekin,+ei+se+nyt+niin+kamalaa+ole+sanoa,+että+en+jaksa.On+sitä+kertynyt+tekemisen+vuosiakin,+joten+nyt+hitaasti+ja+hartaasti+tehdään+mitä+tehdäänOn+se+niin+kätevää+asuntoautolla+liikkua,+voi+yöpyä+milloin+mihinkin+matka+päättyy,+koti+mukana+mukavuuksien+kanssa.Veneily+varmaan+myös+kiva+tyynellä+ilmalla,+mutta+aallokossa+en+tykkäisi,+pahoinvoivaksi+tulen.Yritän+saada+ajan+hierojalle+pian,+toukokuussa+on+pieni+matka+tiedossa+ja+silloin+soisi+niskan/hartian+olevan+vetreinä.Kerron+varmaan+tuntemukseni,++uskon+apua+saavani.Sitä+kaatumista+pelkäsivät+saunan+suhteen+ja+jos+sinne+ei+seuraavaa+kylpijää+tulisi+olisi+sekin+ikävä+juttu.Aiemmin+olin+viimeinen+kylpijä+ja+kävi+mielessä,+että+jos+lauteille+sammun,+ikävä++tapa+sekin+kuolla,+nyt+jälkeeni+tulee+vielä+yksi+saunoja,+mutta+ei+aina+näy+tulevan.Nyt+nuo+särkylääkkeet+ovat+helpottanut+olotilaa,+ei+enää+pahoinvointia,+en+vaan+mielelläni+niitäkään+söisi.Olen+minäkin+joskus+lääkärille+omia+ehdotuksiani++tautieni+määritykseen+antanut,+joskus+ovat+samaa+mieltäkin+olleet;)Laulamaan+lähden+tänään,+ehkä+pystyssä+kestän,+matka+on+niin+lyhyt+ja+onhan+sitä+ulkona+pyrittävä+olemaan.Viimeistä+täyttä+viikkoa+kulutamme,+viikon+perästä+jo+Vapun+aatto,+siitä+se+alkaa+luonto+heräämään+ja+päivittäin+saa+nähdä+jotakin+uutta+ilmestyvän,+mukava+aika+edessä,+nauttikaa!
  15. Toinen+pääsiäispäivä+alkaa+pilvisenä,+lämpöä+kahdeksan+astetta.Lumet+on+näköpiiristäni+kadonneet,+kohta+nurmi+alkaa+vihertää,+kesän+tuloa+se+ennustaa.Alinan+nimipäivä,+onnea,+miten+onkin+sattunut+huhtikuulle+vanhoja+ja+oudompia+nimipäiviä.Olo+on+huteran+tuntuinen,+mutta+ei+enää+niin+hankala,+kuin+vaivan+ilmetessä,+ei+pyöri+maailma+ympäri.Korpikirjailija,+tuon+hieronnan+uskon+hyvää+tekevän+ja+mieluummin+sitä+otan,+kuin+vahvoja+pillereitä+jatkuvasti,+ensi+hätään+auttoivat.Hyvin+vähän+olen+särkylääkkeitä+syönytkään+ja+jatkossa+samaa+tahtia+yritän+pitää,+kun+arki+koittaa+hierojan+tilaan.Nyt+olen+jo+nöyrtynyt+tyttären+apua+pyytämään,+loppujen+lasien+pesussa,+vähän+sääliksi+käy+hänenkin+kohdalla,+kun+päätteen+edessä+päivät+istuu,+ei+niska+parhaassa+kunnossa+hänelläkään.Onhan+rahalla+mahdollista+apua+saada.Totta+puhut+sini-sirkku,+on+sitä+tullut+puikkoja+heilutettua+aika+uutteraan,+nyt+on+pakko+tyytyä+vaan+istuskeluun.Itsepäinen+kun+olen,+piti+nytkin+pestä+kerrallaan+monta+ikkunaa,+yksi+olisi+päivään+riittänyt,+mutta+kun+ei+muista+millään,+että+vanhaksi+on+jo+tullut.Joskus+oikein+ihmetyttää,+kun+vanhuksista+puhuvat+ja+sitten+ikä+ilmenee,+saman+ikäisiä,+jopa+nuorempia+ovat+kuin+minä+ja+en+osaa+itseäni+siihen+ryhmään+millään+asettaa.Näin+näitä+pysähdyksiä+sitten+eteen+tulee+ja+totuudelle+ei+mitään+voi.Jospa+tämä+tästä+alkaa+suttaantua,+kun+arkeen+siirrytään+apua+haen+hierojaltaTänään+liikenne+taas+vilkastuu,+toivottavasti+sujuu+hyvin,+ettei+surua+kenellekään+tule.Taitaa+tänään+sataa+vettäkin,+on+tuo+taivas+niin+uhkaavan+harmaa,+mutta+sehän+vaan+jouduttaa+kesän+saapumista.Oikein+antoisaa+pääsiäisen+ajan+viimeistä+pyhää+ja++viikon+päästä+jo+vappua+aloittelemme.
  16. 69 / 128