Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Täällä ei saa viitata edes viime vuotisiin keskusteluihin !

Ei todellakaan.

Meillä on aina tuoreet pullat, eikä mitään v-2002 vanhoja korppuja, joita sinä nakerrat.

Nyt on sinultakin pyydetty anteeksi julkisesti, joten lopeta itse se höperehtiminen noista vanhoista asioista, joita jatkuvasti tuot palstan tukkeeksi,
  2. Olipa kiva johdatus Venlastiinalta tuohon autoiluun. Minä en ajanut edes vesilammikkoon, mutta autoni kuitenkin simahti (ei jaksanut startata käyntiin saakka), mutta onneksi tyttäreni pihaan.

Ainahan kehotetaan ajattelemaan ne hyvät puolet, joten näin minäkin ajattelin, että onneksi tuttuun pihaan ja lisäksi oli tuuria siinäkin, että en tarvinnutkaan viedä lasta kouluun, jota varten minut oli kutsuttu sinne. Iskä oli vienyt, koska enkun kirja oli koulussa, joten hakivat sen sieltä ja lapsi teki läksynsä iskän töissä.

Tilasin siis taksin, että pääsen kotiin ja kuinka´ollakkaan aloin esitellä taksille tätä ihmettä, josko hän tietäisi, että akussa on vika ja auto hyrähti käyntiin! Maksoin siis taksin lähtömaksun 7,90€ ja pyysin, että katsoo vielä pääsenkö lähtemään. Pääsin, mutta kyllä se auto "nikotteli, joten en uskaltanut lähteä Lidliin, jonne olin aikonut mennä, vaan palasin kotiin.

Nyt mietin, että onko tämä kosteus tehnyt ns. "tepposet"? Onko tulpat kostuneet? Painoinko sittenkin liikaa kaasua lähtiessäni ja siinä oli syy? Apua autoilijat! Mitä tein väärin?

Sateista on täälläkin, mutta meillä on hyvin hiekoitettu piha ja minähän en liiku jalkaisin muuta, kuin autolleni ja pakkasilla sinnekkin oli turha mennä, siis -20.

Täällä on hyviä vinkkejä mm. tuo pippurilaastari, jonka pistän "korvantaakse" kuin joku, joka luki kaalinlehden parantavasta vaikutuksesta, niin hänkin lupasi sen pistää sinne "korvantaakse" ja siitäkös "riemurepesi" hauskasti kirjoittajien kesken.
  3. pirtin.ystävä,
    samoin minä ja kiitos Skillanille, että jaksaa ohittaa moiset haukut, koska on hänellä ystäviäkin ja,,, niin, tuoretta kahvia aina tarjolla, eikä jotain "Presidentti sumppia", jota olemme saaneet lukea täällä tahtomattakin.

"Kun kirjoittajat ovat vähentyneet niin ei jää sinullekaan monta hahmoa ketä enää voisit arvostella". "Nyt päivittäin muistat morkata Kahvipirtin väkeä aina melkeinpä samoin sanoin".

Älähän ounastele, sillä kyllä tämä kirjoittaja muistelee näitä vanhoja heilojaan, vaikka olisivat jo haudan takana ja tuskin koskaan unohtaa Ruuneperiä? Lohtu Ruunellekin, että on hänellä ainakin yksi, joka muistaa hänet!!:))

No, eipä tässä nyt enempää, koska olisi liikaa selitettävää jollekkin meilinsä ilmoittajalle, että "mitä tuli sanottua/kirjoitettua"? Kuinka saisi tuon ukkelin ohjelmaan "Mitä tuli tehtyä"? jossa Sami pistäisi hänet uneen ja Ruuneperiltä pyytämään anteeksi ja ainakin pokkuroimaan jokaisen Kahvipirttiin kirjoittaja edessä?:)))
  4. Muistan äitini tuosta, kuinka hänen oli vaikeaa tottua laittamaan leipä taikinaankin vain kahdelle, kun aikaisemmin oli laittanut isolle veljes 7-8 katraalle.

Olihan siitä hänelle sitten myöhemmin hyötyäkin, vain oliko? Sitä en koskaan tiedä, miksi hän meni avioon isäni kanssa 17-v, kun isäni oli jo silloin kaljupäinen 30-vuotias, ja ensimmäisen lapsensakin sai paljon myöhemmin, siis ei mikään "pakkoavioliitto".

Oliko hänellä sittenkin halu pois pakoon siitä suuresta veljes-laumasta, joita hän joutui ruokkimaan, koska isänsä ja äitinsä olivat vanhoja.

Sanoisin vain nyt, että "sudensuusta", kun pakoon lähtee niin "karhu vastaan tulee" ja niin tuli sitten äidillekin!

Isälläni oli seitsemän sisarusta, kaikki jopa Helsingissä, mutta lomansa he halusivat viettää ns. kotitilalla ja äiti "passasi". Koskaan en unohda sitä äitini taitoa, kuinka hän ruokki kaikki nämä sukulaiset, joita joskus oli parhaillaan 20 pöydässä, no eihän se pöytäkään riittänyt, mutta sovinnolla syötiin.

Aina oli kuitenkin äidillä tuoretta leipää, karjalanpiirakat, maito lehmistä, jotka hän aamuin illoin lypsi ja joudutti juotavaksi. Myönteinen asia oli sukulaisilta, jotka kuitenkin kalaa toivat, siis kalastelivat siellä ja joku noheva oli jopa perannut ne valmiiksi!

Minä en enää siihen palveluun suostuisi, mitä äitini teki sukulaisten hyväksi. En silläkään kiitosten määrällä, kuinka nyt muistetaan äitiäni.

ps. nyt mietintämyssy päähän kaikille. Onko kenelläkään ideaa, mistä voisimme keskustella? Onhan tämä nöyryyttävää meidän ikäisillä, että emme keksi jotain muita muistoja, kuin ruunen ja moninikin jututtuja spekuloimassa, silloin joskus "aatamin aikaan".
  5. Voi kauhiata sentäs !!
    Samaa sanoisin. Huvittavinta tässä onkin, että oli taas uusi/vanha aihe aloittaa juttua pakolaisista. Onko nämä nyt niitä 60+ julkisuuden kipeitä, jotka ei aikoinaan päässeet muuten julkkiksi?

Täällä 60+ palstalla on henkilö, joka ei pääse terkkariin? Mitä hiivattia hänen itse pitää tungeta sinne joka päivä? Vakavassa sairaudessa saat aivan varmasti hoitoa, mutta älä mene kyselemään sinne, kuinka monta Buranaa voit ottaa, kun lonkkaa särkee?:)) Tuli vain mieleeni eräs/joku, joka ei ollut tyytyväinen Hätäkeskuksen palveluun, joka ei osannut auttaa hänen jonkun Pana..??lääkkeen annos-suosituksista.

Kuinka monta asuntoa aloittaja tarvitsee ja miksi ei ole itse jo hankkinut asuntoa, vaan on edelleen asuntojonossa? Siis mielestäni on itse "luuseri", joka haluaa edullisen asunnon yhteiskunnan varoilla, tai on muutoin kateellinen toisten saamasta etuisuudesta!

Jännityksellä odotankin nyt tätä rohkeaa, joka keksii tänne taas uuden aloituksen pakolaisista? Mahdollisesti tulee voitto tuonne 70+ palstalle kuitenkin.

Koska luen myös 70+ palstaa, niin siellä on ennätys "moninikin" aloitukset, jotka koskevat aina tilannetta; "mitä tapahtui silloin, kun hän rekisteröityi palstalle v-2000+ja serifinä oli hänen nykyinen inhokkinsa, joka vei hänen naisensa, eikä tunnusta sitä, vaikka hän kuinka pyytää meiliinsä tilannetiedotetta kaikilta, jotka asian muistavat ja ainakin heiltä, jotka mainitsevat hänen lukuisat nikkinsä missään yhteydessä?