Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Nyt+kokeilen,+onnistuuko?19.00++Arkisto:+Heikki+TurunenMiten+minusta+tuli+minä.+Heikki+Turunen+(1993).+Seijan+seurassa.+Kirjailija+Heikki+Turunen+(1992).+Kirjailijan+Joulusaarna.+Heikki+Turunen+(1977).+Tänään+iltapäivällä.+Kirjailija+Heikki+Turusen+mietteitä+ensimmäisestä+vuodestaan+julkisuuden+henkilönä+(1974).Tämä+ohjelma+tuli+siis+YLE-puheradiosta+ja+mielestäni+tällä+Heikki+Turusella+oli+paljokin+muistoja+lapsuudestaa+aina+isoiso+äideistää+saakka,+kuinka+silloin+elettiin+ja+uskottiin,+joten+tallessa+on+tietoa+meidänkin++lapsenlapsenlapsillemme+nauhoitettu+jo+valmiiksi,+sillä+kukapa+niitä+lukee+täältä?Simpauttaja+kirjallaan+hän+ponnahti+kuuluisuuteen+ja+keroi,+että+tämä+"vajavainen"+poika+kuvasi+juuri+häntä.+Aivan+uskomatonta!Toisaalta+hän+kertoi+kuunelleensa+kaikki+ordotoksien++jumalanpalvelukset+korva+radiossa+kiinni,+mutta+sitten+taas,+että+heillä+sai+kuunella+vain+uutiset+ja+sään,+mutta+ehkä+uskovainen+äiti+suvaitsi+pojan+kuuntelevan+myös+nämä+hartaushetket.Ei+minunkaan+lapsuudessa+saanut+kuunella+kuin+uutiset+ja+sen+sään,+mutta+kyllä+me+siskoni+kanssa+sitten+kuuneltiin+Lauantain+toivotut+levyt,+siis+toinen+vahti+ikkunassa,+koska+isä+ja+äiti+tulee+navetta/talli+askareistaan+ja+äkkiä+radio+kiinni.Toisaalta+se+oli+ymmärrettävää,+koska+meillä+ei+ollut+sähköjä+ja+isäni+sai+vain+siskoltaa+Airamilta+(akkufirma)+akkuja,+jolla+radio+saatiin+toimimaan+ja+ei+ne+akut+paljon+kulutusta+kestäneet+ja+Hesasta+niiden+"toimitus"+oli+vain+"kesällä+kerran",+vai+oliko+jouluksikin?+Tuskin+niitä+postissa+läheteltiin.Ehkä+näitä+muistoja+minulekin+tulee+lisää,+mutta+tuskin+sanomisen+arvoista.
  2. Ajattelin+tänään+sivistää+itseäni+ja+seurata+Putinin+Suomeen+tuloa,+mutta+sehän+kestää,+kuten+eilinen+tyttäreni+tulo+auton+vaihtoon.Ensin+hän+ilmoitti+tulevansa+noin+klo+12,+mutta+tulikin+klo+14,+jolloin+totesin,+että+hyvin+olet+sisäistänyt/oppinut+hämäläiset+tulot+ajoista+ja+tietenkin+sitäennen+minulla+oli+jatkuvasti+pissa/kakka+hätä+pelkästä+odottamisen+jännityksestä,+koska+itse+olen+aina+ajoissa,+ja+joskus+jopa+terkkariin+olen+mennyt+päivää+aikaisemmin+pelkästä+odotuksen+jännityksestä,+siis+sekoittanut+päivätkin.Tyttärelläni+oli+kyllä+hyvä+syykin,+että+hän+voi+mennä+sieltä+suoraan+töihin,+siis+ei+tule+turhia+bensakuluja+joutavasta+ajosta,+joten+pinnat+hänelle+siitä,+koska+itsekkin+minimoin+ajoni+juuri+bensojen+vuoksi.No,+Putinin+tulon+myöhästymisessä+ei+liene+raha+kysymys,+vaan++hänen+ylivertaisuutensa+korostaminen,+että+hyvää+kannattaa+odottaakkin!DPäivä+on+pian+pulkassa,+kuten+sanotaan,+sillä++en+paljon+aikaan+saanut+tehtyä+mitään,+paitsi+ne+ostamani+kanankoivet+tuli+paistettua+ja+niistä+pitäisi+osa+raapia+pakastinlokeroon,+mutta+ehkä+aamulla,+kunhan+tarkastelen,+mitä+niistä+tulee+syötyä.Minulla+täytyisi+olla+joku+työnjohtaja+ja+määrätä+tehtävät+työt,+mutta+maksaa+niistä+se+palkkakin,+sillä+ilmeisesti+olen+ollut+liian+kauan+tällaisella+johdetulla+työllä+ja+itse+en+haluakaan+tehdä+mitään,+mikä+ei+ole+sitten+aivan+pakko+ja+pakon+edessä+minäkin+sitten+teen+sen+välttämättömimmän..Nyt+taidan+kuitenkin+paneutua+tuonne+kirjani+pariin,+joten+tulkoon+Putin+koska+hyvänsä+ja+millä+plumeruuli+menoilla,+niin+kai+ne+on+huomennakin+nähtävissä.
  3. Tervetuloa+minunkin+puolesta,+koska+Skillan+toivottaa+sinut+oitis,+het+aamulla,+kun+huomaa,+että+kävit+Pirtissä.Olen+usein+kertonut,+että+minäkin+ihmettelin+tätä+(joskus+2004-v)+Pirttiä,+koska+Porintien+varressa+on+todellakin+Kahvipirtti,+sellainen+iso+punainen+hirsinen+kahvila,+joksi+minä+nyt+tämänkin+kuvittelen.+Silloin+mietin+itsekseni,+että+onko+he+kaikki+tuolla,+mutta+koskaan+en+poikennut+sinne,+koska+se+oli+liian+alkumatkasta+minulle+poiketa+kahville.Eihän+minulla+ole++nytkään+mitään+asiaa,+senkun+vain+poikesin,+koska+ainahan+minulle+on+kohokohta,+jos+mihinkään+liikun+kodistani+ja+tänään+se+tapahtui.Oli+jo+viim.perjantaina+lainannut+autoni+tyttärelleni+ja+tänään+hän+palautti+sen+niin,+että+minun+täytyi+ensin+heittää+hänet+sinne+korjaamolle,+missä+hänen+autonsa+oli,+joten+"liikettä+niveliin"+siitä+tuli.Tietenkin+oli+sitten+kertynyt+noita+kauppa+ostoksiakin+riittämiin,+joten+kaupan+kautta+kotiin+ja+kyllä+ne+painoivatkin+paljon,+koska+en+viitsinyt+autoa+taas++naapurin+ärsykkeeksi+ajaa+oveni+eteen,+koska+en+olisi+sitten+jaksanut+noita+roskia+lastata+samantien+ja+viedä+ne+taas+tuonne+"huisnevadaan",+koska+siinä+on+yksi+metallinen+pyykinkuivausteline+ja+tässä+lähellä+ei+ole+metallikeräystä.Harmi,+että+en+huomannut+mainita+siitä+tyttärelleni,+joka+ajaa+melko+läheltä+sieltä+suurta+metallikeräyspistettä,+joten+tekemättömiä+possakoita+näköjään+kertyy+aina+van+lisää.Mitäpä+väliä+sillä,+koska+aina+on+hyvä+kirja,+jonka+äärelle+voi+vaikka+torkahtaa,+koska+ei+minua+kiinnosta+tippaakaan,+missä+kukin+marssii+ja+kenenkä+puolesta,+saatikka+missä+on+taas+tapettu,+tai++raiskattu+joku+.+Toki+itse+luen+otsikot+kaikista+lehdistä+netissä+(kotiin+itulee+vain+paikallinen+lehti)+ja+jotkut+uutiset+tarkemmikin,+mutta+en+ala+niillä+hekumoimaan+ja+maailmaa+parantamaan+omilla+mielipiteilläni,+että+noin+olisi+parempi!Menisi+pian,+kuin+se+Palokuntalaisten+vitsi,+että+"väärin+sammutettu"+tyyliin.
  4. Minut+kai+teki++tähän+yksinelämiseen+myös+minun+työni+silloin+aikoinaan,+koska+oli++taloushallinnon+puolella+kirjanpitäjä+ja+palkan+laskija+ja+aina+oli+oma+huone+yksin.Toisaalta+olen+hyvinkin+puhelias+ja+sosiaalinen+ystävien+kanssa,+joten+on+sitä+tullut+"töräyteltyä"+yhtä+sun+toista+siinä+rehellisyyden+nimissä+joskus+nuorena+(15-19v),+mutta+sitten+avioiduin+ja+menin/pääsin+ruotsinkieliseen+firmaan+ja+siellä+oli+kyllä+mielestäni+sitä+sivistynyttä+porukkaa+kaikki.Siellä+kyllä+hioitui+pois+nuo+"mie+ja+sie"+sanonnat,+vaikka+sitä+ruotsia+en+halunutkaan+oppia,+mutta+senverran+se+kismitti,+että+lapseni+ovat+käyneet+ruotsinkieliset+koulut+Maistereiksi+ja+hyvän+kielitaidon+ovat+saaneetkin,+jota+minä+en+tarvitse+täällä+yksin+eläessä.Onneksi+asun+nyt+lapseni+lähellä+täällä+Hämeessä,+jossa+ollaan+aika+mykkiä+vieraille,+joten+hyvä+minulle.Minähän+jäin+leskeksi+vasta+viimme+Tammikuussa,+mutta+entiseen+kotiini+en+ole+viellä+rohjennut+mennä,+vaikka+lapseni+käy+siellä+melkein+viikottain.
  5. Minä+en+häpeä+yksinäisyyttäni,+koska+jotenkin+tunnen,+että+en+ole+yksin,+jos+haluan+lapseni,+tai+lapsenlapseni+tavata,+koska+asuvathan+he+tuossa++(10+km)lähellä,+mutta+täytyy+myöntää,+että+kerran+olen+vain+käynnyt+heidän+uudessa+kodissaan+johon+he+muuttivat+jo+Tamminuussa.Naapureitani+moikkailen+ohikulkiessa+ja+kaupankassalla+tulee+vaihdettua+jokunen+sana,+mutta+ketään+en+kotiini+kutsu+ja+sukulaiset+ovat+toiset+kaukana,+jotka+ei+soita+minulle,+joten+en+minäkään+heille,+paitsi+siskolleni+joskus..Jotenkin+on+alkanut+ahdistamaan,+kuten+joitain+ilmaston+muutos,+koska+peloitellaan+yksinäisyydestä,+et+se+vasta+tappaakin?Minulla+on+hyvä+olla,+koska+voin+lukea+täältä+kirjoittajien+mietteitä+ja+kirjoitella+tänne+nettiin+halutessani+ja+tämä+on+kuin+keskustelisi+jonkun+kanssa,+mutta+pitää+oma+suu+supussa,+että+ei+mene++"töräyttelemään"+rehellisyyden+nimissä+mielipiteitään.Tuo+"töräyttely"+tuli+nyt+esille,+koska+PUHE-radiossa+oli+keskustelu+sivistyksestä,+että+mitä+se+on?+Ei+se+ollut+sitä,+että+hallitsee+Kreikan-+ja+Latinan+ielen,+mutta+ei+se+ole+sitäkään,+että+rehellisyyden+nimissä+töräyttelee+epämiellyttävän+mielipiteensä+"päin+naamaa",+vaan+jotain+hienotunteisuutta+on+osattava+käyttää.En+sitäkään+jäänyt+pahemmin+miettimään+siinä+unen-+ja+valveen+välillä+yöllä,+mutta+omaltakohdaltani+on+parempi,+kun+mietin+pari+päivää,+jos+minun+kirjoitukseeni+on+vastattu+mielestäni+ilkeästi,+mikä+voi+vastaajan+mielestä+olla+hyvinkin+oikeudenmukainen,+joten+meillä+on+siis+jo+siinä+kaksi+mielipidettä,+minun+ja+hänen.
  6. raakile.vieläOlipa+hakeminen,+kuka+se+kolautti+päänsä+kaapinoveen,+jota+itse+olen+tehnyt+lukemattomat+kerrat+tyttäreni+luonna,+koska+ne+kaapinovet+tuppaavat+jäämään+auki,+mutta+siellä+on+taas+kaappi+asennus+jotenkin+pielessä,+joten+aina+lyö+päänsä+siihen+määrättyyn+kaapinkulmaan.Vaan+itseppä+kaaduin+eilen+kotona+ja+löin+korvantaukseni+alakaapiin+ja++vertahan+sieltä+tuli.+Ei+tosin+hälyttävästi,+että+olisin+ambulanssin+tilannut.+Aamulla+oli+kuitenkin++niskat+kipeät+ja+tietenkin+se+kuhmu,+verisine+hiuksineen.+Sitten+oli+taas+etsiminen,+että+onko+edes+Ibusalia,+koska+se+on+ainoa+särkylääke+varoilla+minulla+ja+ei+meinannut+löytyä.Nyt+alan+olla+huolissani+tuosta+tasapainostani,+koska+usein+se+heittelee,+mielestäni+liian+usein.+Toinen+on+silmät,+koska+usein+näen++pulujen+kokosia+lintuja+taivaalla+ja+sitten+oli+muutamana+päivänä+sellainen+sahalaitakuvio,+joka+ilmestyi+aina+tuonne+silmänurkkaan.No,+tietenkin+silmälääkärille+on+aika+tilattava+pikimiten,+mutta+se+minun+"pikimiten",+voi+venyä/virua+ainkin+ensikevääseen.Päivän+askareeni+on+vaatimaton+ruokani+aamukahvin+jälkeen,+ei+siis+mitään+kermassa+haudutettua+maksaa,+jota+nyt+suuni+kaipaisi+ja+tietenkin+edes+kuvia+siitä+sini-sirkun+mätihyytelöstä.Kirjakin+on+niin+tylsä,+siis+minulle+outoa+kirjoitusta,+vaikka+onkin+kovin++kehuttu;+Pirjo+Hassisen;+Parit+,+mutta+niinhän+nämä+ovat+kuin+kaupan+mainokset,+että+tämä+on+hyvä+ja+tätä+ilman+kuolet+pian,+jos+et+osta+tätä,+ja+sitä`sun+tätä.
  7. Samoin+minulla+ynnämuu.+Vanha+nokialainen+hoitelee+puhelut+ja+viestit+ja+en+todellakaan+pidä+sitä+koskaan+mukanani,+sillä+en+ole+niin+tärkeä+henkilö,+vaikka+lapseni+siitä+on+useinkin+huomautellut+silloin+aikoinaan,+kun+oli+niitä+lapsenlapsien+hakuja+ja+viemisiä,+mutta+en+minä+hänellekkään++niiiiiin+tärkeä+enää+ole,+koska+lapsukaiset+osaavat+jo+kulkea+itsenäisesti+ja+heidän+koulu+on++aivan+vieressä+ja+harrastuksiin+minä+en+lähde+kuskailemaan.Uskomattoman+ahkera+olet+noilla+kauppareissuilla+käymään,+jossa+roskatkin+hoituu+samalla,+mutta+olen+käsittänyt,+että+liikunnan+vuoksi++teet+niin+ja+minunkin+pitäisi+edes+nuo+roskat+taas+kuskata+asianomaisiin+paikkoihin.+Autoon+ne+on+jo+lastattu+ja+auto+on+oven+edessä+naapurin+kiusaksi,+mutta+en+vain+jaksa,+siis+viitsi.Ehkä+ylihuomenna+on+pakko+lähteä+kahvia+ja+savukkeita+hakemaan+ja+näkyyhän+tuossa+listassa+olevan+jo+jotain+muutakin+hankittavaa.Siivotakin+pitäisi+ja+pitäisi+niin+monta+muutakin+asiaa,+edes+nuo+pyykit,+jotka+saisi+nyt+hyvällä+ilmalla+ulkona+kuivatettua,+sillä+se+kuvausrumpu+ei+tee+niistä+niin+raikkaita,+mutta+sitten+ne+pitäisi+viellä+mankeloida,+joten+aivan+liikaa+possakkaa+minulle+ja+hyvä+kirjakin+on+kesken+lukemisen.Kuinka+minä+ennen+olinkaan+niin+ahkera+ja+tunnollinen+aina+työssä,+siis+toisen+palveluksessa,+jossa+oli+tarkat+tehtävät,+mutta+kun+ei+ole+mitään+pakko+tehdä,+niin+minäpä+jätän+tekemättä,+kunnes+tulee+se+viieminen+pakko+ja+tuleehan+sekin+eteen+aina+joskus.