Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Hitsi,+että+pelästyin,+että+onko+se+ynnämuu,+joka+pelästyy+alapesusta,+mutta+ilmeisesti+ei+ollutkaan,+vaan+joku+outo+kulkija,+joka+ei+edes+puustaimiaan+pistänyt.Edelleen+toivoisin,+että+te+kaikki+rekatut+pistäisitte+Skillanille+sen+nuolen,+josta+tulee+piste+lisää.+Se+olisi+kuin+päiväkirja,+tai+vieraskirja,+josta+näkisi,+kuinka+moni+on+Pirtiin+piipahtanut.+Nythän+on+luvassa,+siis+tulossa+myös+ne+entiset+punaiset+peukut,+joilla+voi+ilmaista+oman+mielipiteensä+kirjoittamatta+mitään+perusteita.Tuosta+kirjautumisesta,+niin+minullahan+on+tämä+rekattu+nikki,+joka+on+aina+päällä,+mikäli+en+ole+luuraillut+tuolla+jossain,+mutta+heti+huomaan+ja+voin+varmistaa,+että+olen+rekattu.+Silti+voin+kirjoitella+myös+anonyyminä,+jota+ikäväkyllä+myös+harrastan+siinä+pelossa,+että+"turpiin+tulee"+ja+se+voi+sattua!!DD
  2. Täälläkin+paistaa+aurinko,+joten+lähdin+vihdoinkin+kauppareissulle,+mutta+pilvinenpäivä+olisi+sittenkin+ollut+parempi,+sillä+kovasti+häikäisi+ajamista.Tietenkin+oli+matkani+tuonne+12+km+päähän+Lidliin,+eikä+tuohon+parin+nurkantaakse,+koska+tarvitsin+sitä+UTH-maitoa,+sillä++siellä+maito+on+halvempaa+ja+ne+on+niissä+laatikoissa,+joita+on+nyt+tuolla+auton+takakontissa+ja+kestää+tammikuulle.+Toki+haen+ne+pois+sieltä+kunhan+"ehdin"!D+Olipahan+reissu,+sanon+minä,+koska+minun+täytyisi+käydä+useammin+ajelemassa+tuolla+"liikenteessä",+sillä+olen+kyllä+lukenut+lehdestä,+että+täällä+on+hieman+holtiton+liikennekulttuuri,+mutta+hyvä,+että+mummo+pääsi+hengissä+kotiin.DKirjoja+minäkin+luen+paljon+ja+viimeksi+kirjoitinkin,+että+olin+"monot+++jonossa"+mennäkseni++kirjastoautolle,+mutta+tulikin+viesti,+että+auto+on+remontissa.++Vaan+ylläripylläri,+eilen+toi+kirjastoauton-+täti+minulle+kaksi+kirjaa+aivan+koti+ovelle.+Tosin+hän+asuu+tuossa+lähitalossa,+mutta+silti,+erittäin+hyvää+palvelua+täällä+on.Toinen+iloinen+ylläri+oli,+kun+oli+nuo+synttärinikin+ja+tuli+mieleeni,+että+mieheni+soitti+minulle+aina+heti+anivarhain+aamulla+ja+nyt+ei+kukaan,+mukamas.+Puhelin+soi+kuitenkin++jo+klo+<9+ja+veljeni+soitti.+Meillähän+on+ollut+pientä+skismaa+ja+emme+pahemmin+soittele+toisillemme,+joten+sikäli+yllätys+ja+iloinen+porina+siinä+taas+käytiinkin.+Tyttärenikin+piipahti+illalla+töistä+tullessaan+ja+toi+ihanaa+lohivoileipäkakkua,+joten+kyllä+minua+muistetaan+kuten+Facessakin+oli+yhdet+onnittelut.Vaan+ne+roskat+odottaa+viejäänsä,+mutta+kyllä+nekin+tuossa+piakkoin+järjestyy,+kunhan+haen+autoni+oven+eteen+ja+saan+nuo+maitolaatikot+sisälle+ja+roskat+autoon+ja+eikun+menoksi.+Nyt+pikaisesti+tuo+kirjan+pariin,+koska+minua+ei+maailman+murheet+paina+ja+leipänikin+syön+ilman+kyyneleitä.
  3. Nyt+kokeilen,+onnistuuko?19.00++Arkisto:+Heikki+TurunenMiten+minusta+tuli+minä.+Heikki+Turunen+(1993).+Seijan+seurassa.+Kirjailija+Heikki+Turunen+(1992).+Kirjailijan+Joulusaarna.+Heikki+Turunen+(1977).+Tänään+iltapäivällä.+Kirjailija+Heikki+Turusen+mietteitä+ensimmäisestä+vuodestaan+julkisuuden+henkilönä+(1974).Tämä+ohjelma+tuli+siis+YLE-puheradiosta+ja+mielestäni+tällä+Heikki+Turusella+oli+paljokin+muistoja+lapsuudestaa+aina+isoiso+äideistää+saakka,+kuinka+silloin+elettiin+ja+uskottiin,+joten+tallessa+on+tietoa+meidänkin++lapsenlapsenlapsillemme+nauhoitettu+jo+valmiiksi,+sillä+kukapa+niitä+lukee+täältä?Simpauttaja+kirjallaan+hän+ponnahti+kuuluisuuteen+ja+keroi,+että+tämä+"vajavainen"+poika+kuvasi+juuri+häntä.+Aivan+uskomatonta!Toisaalta+hän+kertoi+kuunelleensa+kaikki+ordotoksien++jumalanpalvelukset+korva+radiossa+kiinni,+mutta+sitten+taas,+että+heillä+sai+kuunella+vain+uutiset+ja+sään,+mutta+ehkä+uskovainen+äiti+suvaitsi+pojan+kuuntelevan+myös+nämä+hartaushetket.Ei+minunkaan+lapsuudessa+saanut+kuunella+kuin+uutiset+ja+sen+sään,+mutta+kyllä+me+siskoni+kanssa+sitten+kuuneltiin+Lauantain+toivotut+levyt,+siis+toinen+vahti+ikkunassa,+koska+isä+ja+äiti+tulee+navetta/talli+askareistaan+ja+äkkiä+radio+kiinni.Toisaalta+se+oli+ymmärrettävää,+koska+meillä+ei+ollut+sähköjä+ja+isäni+sai+vain+siskoltaa+Airamilta+(akkufirma)+akkuja,+jolla+radio+saatiin+toimimaan+ja+ei+ne+akut+paljon+kulutusta+kestäneet+ja+Hesasta+niiden+"toimitus"+oli+vain+"kesällä+kerran",+vai+oliko+jouluksikin?+Tuskin+niitä+postissa+läheteltiin.Ehkä+näitä+muistoja+minulekin+tulee+lisää,+mutta+tuskin+sanomisen+arvoista.
  4. "Muuten,+luin+tuolta+tekstiäsi+kuntosalikortista.+Eikö+lähellä+olisi+Palveletaloa?+Siellä+on+vapaavuoroja+eläkeläisille,+ilmaisia"Onhan+tässä+palvelutalo+vieressä+ja+jotenkin+kuuluu+minunkin+asuntoni+tähän+kunnan+palvelutaloon,+koska+täältä+saa++kaikkea+palvelua,+tietenkin+maksusta.Ei+tuo+kuntosalikortti+minun+talouttani+vie+viellä+konkurssiin,+koska+se+on+100,-€+vuosi.Jotenkin+on+aika+huvittavia+nuo+tuolta+toiselta+palstalta+luetut,+kun+jonkun+elämän+on++Lipponen+sekoittanut+kuten+myös+hänen+akkansa,+kuten+hän+kirjoitelee!+Aivan+uskomatonta,+ainakin+minun+mielestäni.Oma+eläkeeni+on+aina+hieman+noussut+ja+nyt+sain+viellä+mieheni+kuoltua+sen+lesken+eläkkeen+lisäksi.
  5. Ajattelin+tänään+sivistää+itseäni+ja+seurata+Putinin+Suomeen+tuloa,+mutta+sehän+kestää,+kuten+eilinen+tyttäreni+tulo+auton+vaihtoon.Ensin+hän+ilmoitti+tulevansa+noin+klo+12,+mutta+tulikin+klo+14,+jolloin+totesin,+että+hyvin+olet+sisäistänyt/oppinut+hämäläiset+tulot+ajoista+ja+tietenkin+sitäennen+minulla+oli+jatkuvasti+pissa/kakka+hätä+pelkästä+odottamisen+jännityksestä,+koska+itse+olen+aina+ajoissa,+ja+joskus+jopa+terkkariin+olen+mennyt+päivää+aikaisemmin+pelkästä+odotuksen+jännityksestä,+siis+sekoittanut+päivätkin.Tyttärelläni+oli+kyllä+hyvä+syykin,+että+hän+voi+mennä+sieltä+suoraan+töihin,+siis+ei+tule+turhia+bensakuluja+joutavasta+ajosta,+joten+pinnat+hänelle+siitä,+koska+itsekkin+minimoin+ajoni+juuri+bensojen+vuoksi.No,+Putinin+tulon+myöhästymisessä+ei+liene+raha+kysymys,+vaan++hänen+ylivertaisuutensa+korostaminen,+että+hyvää+kannattaa+odottaakkin!DPäivä+on+pian+pulkassa,+kuten+sanotaan,+sillä++en+paljon+aikaan+saanut+tehtyä+mitään,+paitsi+ne+ostamani+kanankoivet+tuli+paistettua+ja+niistä+pitäisi+osa+raapia+pakastinlokeroon,+mutta+ehkä+aamulla,+kunhan+tarkastelen,+mitä+niistä+tulee+syötyä.Minulla+täytyisi+olla+joku+työnjohtaja+ja+määrätä+tehtävät+työt,+mutta+maksaa+niistä+se+palkkakin,+sillä+ilmeisesti+olen+ollut+liian+kauan+tällaisella+johdetulla+työllä+ja+itse+en+haluakaan+tehdä+mitään,+mikä+ei+ole+sitten+aivan+pakko+ja+pakon+edessä+minäkin+sitten+teen+sen+välttämättömimmän..Nyt+taidan+kuitenkin+paneutua+tuonne+kirjani+pariin,+joten+tulkoon+Putin+koska+hyvänsä+ja+millä+plumeruuli+menoilla,+niin+kai+ne+on+huomennakin+nähtävissä.