Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
36 aloitusta · 2899 kommenttia
Olipa+Skillan+aika+"pölyssä"+ja+käärmesopan+puuduttamana,+kun+et+muistanut+syöneesi+lammasfilettä+grillissä+paistettuna.+Kyllä+minä+nyt+niin+mieleni+pahoitin,+kun+kaikki+toiset+tunnistit,+jopa+poissa+olevat+huomasit.+Tosin+tämän+koneen+kenkkuilun+takia+en+jaksanut+veivata,+koska+viestejä+tulisi+esiin,+joten+suljin+koneeni.Nyt+onkin+ongelma+tuon+lampaan+kanssa,+koska+ensin+lupasin+viedä+sen+tyttären+perheeseen,+koska+sieltä+löytyy+kyllä+kokkimestareita+ja+sitten+tuli+mieleeni,+että+he+laittavat+niin+omituisia+mausteita+joka+ruokaan,+joita+en+voi+sietää.++Toisaalta+tuli+mieleeni+ne+sisäfile+palat,+jotka+kerran+sain+ja+nekin+osasin+sössiä+perusteellisesti.Tai,+no,+kyllähän+minä+syön+kaiken,+mutta+on+hyvän-+ja+huononmakuista,+vaikka+leipäkin.+Pakko+heille+mennessä+aamulla+on++syödä+inhokki+leipää,+tai+olla+ilman.+En+pidä+kuminalla+ja+maltaan+makuisesta+leivästä,+koska+olen+Itä-Suomen+kasvatti.+Liharuokiin+he+myös+laittaa+jotain+maustetta,+joka+maistuu+minusta+oudolta,+mutta+heille+se+kuuluu+ehdottomasti+siihen+makuelämykseen.!?Kiitos+kaikille+mukana+olijoille+matkalle+tuonne+Kyöpelin+vuoreen,+sillä+on+meillä+vielä+mielikuvitus+tallella+ja+tunnistin+itseni+myös+sieltä+tanssiesityksestä!D
"Voi+hyvät+ihmiset+mitä+asiaa+olette+repineet+parista+sanasta."Älä+välitä,+koska+minä+otin+vinkin+saamastasi+kirjasta,+jonka+aijon+lainata,+sillä+nyt+luen+Unto+Seppäsen+kirjaa+Evakko,+joka+kertoo+Talvisodan+alusta+ja+tästä+on+tehty+myös+elokuva.Talven+aikaan+olen+lukenut+useita+kirjoja,+milloin++1918+tapahtumista+ja+sitten+tietenkin+Talvi-+ja+jatkosodista.+Jokaisella+uudella+painoksella+on+erilaisia+näkemyksiä+ja+mieli/ajatusmaailma+muuttuu+kokoajan,+koska+todellakin+huomaan,+mitan+vajavaiset+tiedot,+siis+olettamukset+ovat+minulla+olleet.Tällä+paikkakunnalla+on+kiivas+mielipide+"sota"+1918+tapahtumiin+ja+taas+se+heräsi+"loistoonsa",+kun+joku+oli+aikonut+tänne+hankittavaksi+Lotta-patsasta.+Eihän+siitä+mitään+tullut+ja+paikallislehti+on+juttua+täynä,+siis+yleisön+mielipiteitä..+Onneksi+olin+lukenut+Unto+Kiiskisen+kirjan+(nimeä+en+muista)jossa+kuvailtiin+noita+tapahtumia+oikeat+nimet+mainiten+ja+kun+tunnetusti+kylät+ovat+ns.+sisäänlämpiävät,+niin+totta`kai+jokainen+tuntee+ja+tietää,+kenen+isoisoisä+oli+teloittamassa+hänen+isoiso+isän,+äidin+ja+lapset,+sillä+lapsi+uhrejakin+oli+paljon.No,+minähän+en+ole+hyvä+ihminen,+koska+joku+jo+nimitteli+minua+mustalaiseksi,+joka+"nykykielellä"+on++romani.+Ruoatkin+haen/rosvoan+leipäjonoista,+nälkäisten+lasten+edestä+ilmaisjakelusta.+Siksi+ihmettelinkin+tänään,+kun+joukko+lapsia+tuli+piiskojen+kanssa+ovelleni!D+Onneksi+sain+lahjottua+ne+rahalla+pois!D+Leipää+ja+filettä+en+antanut.
Joko+olet+ostanut+Pakurinkääpä+teetä,+joka+estää+syöpää?+Pakuria+löytyy+luonnostakin,+tietenkin,+kun+tietää+vain,+minkä+käävän+kerää.Tyttäreni+avasi+eilen+Tanskaan+egokaupan,+jossa+hänellä+on+myynissä+mm.+kuivattuja+marjoja+Suomesta+ja+nyt+aijon+suositella+hänelle+tuota+Pakuria.Tuskin+hänellä+on+vielä+pakastimia,+joihin+voisi+tilata+marjoja+täältä,+sillä+joskus+vuosia+sitten,+kun+olin+huolintaliikeessä+työssä,+niin+oli+aika+iso+bisnes+viedä+puolukkaa+juuri+Tanskaan.Kurkuma+on+tuttu+mauste,+mutta+joihinkin+en+vain+totu+ilmeisesti+ikinä+ja+se+on+hämäläinen+mallas-makea+leipä,+jossa+on+rusinoitakin+ja+kuminaa.+Sitten+on+joku+minulle+tunnistamaton+mauste,+joita+lapseni+perheessä+käytetään+ja+se+on+kamalaa,+kun+saan+heiltä+ruokaa+ja+se+on+pilattu+jollain+inhottavalla+mausteella.+Joskus+on+pakko+maistella+heidän+yrttiviljelmät,+että+mikä+se+on?Kirjoitit+tuosta+sinihome-juustosta+Mustaherukka+viinin+kanssa+ja+onhan+se+pakko+kokeilla+joskus,+mutta+olen+oppinut+suorastaan+rakastamaan+noita+homejuustoja,+joita+nuoruudessani+en+voinut+sietää.