Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Voi+hyvät+ihmiset+mitä+asiaa+olette+repineet+parista+sanasta."Älä+välitä,+koska+minä+otin+vinkin+saamastasi+kirjasta,+jonka+aijon+lainata,+sillä+nyt+luen+Unto+Seppäsen+kirjaa+Evakko,+joka+kertoo+Talvisodan+alusta+ja+tästä+on+tehty+myös+elokuva.Talven+aikaan+olen+lukenut+useita+kirjoja,+milloin++1918+tapahtumista+ja+sitten+tietenkin+Talvi-+ja+jatkosodista.+Jokaisella+uudella+painoksella+on+erilaisia+näkemyksiä+ja+mieli/ajatusmaailma+muuttuu+kokoajan,+koska+todellakin+huomaan,+mitan+vajavaiset+tiedot,+siis+olettamukset+ovat+minulla+olleet.Tällä+paikkakunnalla+on+kiivas+mielipide+"sota"+1918+tapahtumiin+ja+taas+se+heräsi+"loistoonsa",+kun+joku+oli+aikonut+tänne+hankittavaksi+Lotta-patsasta.+Eihän+siitä+mitään+tullut+ja+paikallislehti+on+juttua+täynä,+siis+yleisön+mielipiteitä..+Onneksi+olin+lukenut+Unto+Kiiskisen+kirjan+(nimeä+en+muista)jossa+kuvailtiin+noita+tapahtumia+oikeat+nimet+mainiten+ja+kun+tunnetusti+kylät+ovat+ns.+sisäänlämpiävät,+niin+totta`kai+jokainen+tuntee+ja+tietää,+kenen+isoisoisä+oli+teloittamassa+hänen+isoiso+isän,+äidin+ja+lapset,+sillä+lapsi+uhrejakin+oli+paljon.No,+minähän+en+ole+hyvä+ihminen,+koska+joku+jo+nimitteli+minua+mustalaiseksi,+joka+"nykykielellä"+on++romani.+Ruoatkin+haen/rosvoan+leipäjonoista,+nälkäisten+lasten+edestä+ilmaisjakelusta.+Siksi+ihmettelinkin+tänään,+kun+joukko+lapsia+tuli+piiskojen+kanssa+ovelleni!D+Onneksi+sain+lahjottua+ne+rahalla+pois!D+Leipää+ja+filettä+en+antanut.
  2. "tänää.ahisti"Mikäs+sinua+nyt+tänään+ahisti,+kun+vuorokausi+on+vasta+alussa+ja+menit+ilmeisesti+nukkumaan.+Minä+taas+herään+aina+4-5+aikaan+ja+ei+ole+vielä+alkanut+ahistaa+ja+tuskin+ainakaan+toisten+Pääsiäisruoat+ahistaakaan,+koska+syön+mieliruokiani,+vaikka+joskus+onkin+niin,+että+syön,+mitä+kaapista+löytyy,+koska+en+viitsi+kauppaan+mennä!;)Olihan+ne+ennen+erikseen+juhlapäivien+ruoat,+kuten+Jouluna+kinkku,+mutta+kun+yksin+elää,+niin+ei+sillä+ole+väliä,+vaikka+söisi+Laskiaisen+hernerokkaa,+tai+syksyistä+lammaskaali+soppaa,+sillä+sitä+(lammasta)+olen+tottunut+syömään+vain+sopassa.+No,+olenhan+joskus+ostanut+hyvän+paistin+ja+jopa+onnistunut+sen+laittamaan+erittäin+hyväksi,+mutta+kun+se+ei+aina+onnistu.+Ajattelin+kuitenkin+hakea+lähipäivinä+mämmiä,+koska+se+on+sesonki+herkku+ja+varppina+syön+sen+sokeria+ja+kermaa+(maitoa)+kyytipoikana,+mutta+kaikki+makea+olisi+muka++v+a+a+r+a+l+l+i+s+t+a,+koska+on++tuo+2-diap.+johon+on+lääkitys.Sitä+ihmettelen,+että+aloin+syödä+pullaa,+munkkeja,ja+muuta+makeaa,+en+tosin+"mahantäydeltä",+mutta+hieman+kahvileipänä+päivällä,+niin+sokeriarvot+ei+siitä+kohonneet,+vaan+ovat+pysyneet+todella+maltillisina,+koska+minulla+on+nuo+tikut,+joilla+voi+kotona+mitata+suuntaa-antavan+lukeman.Mahtaisiko+olla+liikalääkitystä+siinäkin,+kuten+oli+sen+kolesterolin+sim-vastatin+lääkityksen,+sillä+niitä+kokeita+ei+enää+oteta,+jos+on+valittanut+vaivoistaan+ja+ei+ole+käyttänyt+lääkkeitä?ps.+aloittajalle.+En+pidä+paastoja,+koska+se+on+epäterveellistä+olla+päivä+(valoinenaika)+syömättä+ja+sitten+yöllä+mässäillä,+sillä+menen+nukkumaan+noin+klo++21++illalla+ja+herään,+kuten+kirjoitin+noin+4-5+aikaan+aamulla.!DSitäpaitsi+minun+uskontokaan+ei+vaadi+sitä,+sillä+olen+Kristitty,+kastettu,+rippikoulun+käynyt+ja+kirkossa+vihitty!D