Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "+On+erittäin+hyvä+ja+tärkeää+muuttaa+nimet+ei-tunnistettavaan+muotoon+ettei+kukaan+eksy+nyt+tai+100+v+päästä+hakukoneella+tähän+ketjuun."Valitettavasiti+se+ei+toteudu+paikkakunnan+historian+kirjoilijoihin.,+jotka+kuvailevat+oikeiilla+nimillä+sen+aikaisia++tappoja.+Siksi+täälläkin+toimii++tietyillä+paikkakunilla+se+viha+edelleen,+mikä+on+todella+surkeaa+todeta.Minua+syrjii+ystävein+saanti+juuri+näistä+jakaumasta,+oletko+punainen+tai+valkoien+ja+kun+minä+en+ole+kumpainenkaan.
  2. "Voi+hyvät+ihmiset+mitä+asiaa+olette+repineet+parista+sanasta."Älä+välitä,+koska+minä+otin+vinkin+saamastasi+kirjasta,+jonka+aijon+lainata,+sillä+nyt+luen+Unto+Seppäsen+kirjaa+Evakko,+joka+kertoo+Talvisodan+alusta+ja+tästä+on+tehty+myös+elokuva.Talven+aikaan+olen+lukenut+useita+kirjoja,+milloin++1918+tapahtumista+ja+sitten+tietenkin+Talvi-+ja+jatkosodista.+Jokaisella+uudella+painoksella+on+erilaisia+näkemyksiä+ja+mieli/ajatusmaailma+muuttuu+kokoajan,+koska+todellakin+huomaan,+mitan+vajavaiset+tiedot,+siis+olettamukset+ovat+minulla+olleet.Tällä+paikkakunnalla+on+kiivas+mielipide+"sota"+1918+tapahtumiin+ja+taas+se+heräsi+"loistoonsa",+kun+joku+oli+aikonut+tänne+hankittavaksi+Lotta-patsasta.+Eihän+siitä+mitään+tullut+ja+paikallislehti+on+juttua+täynä,+siis+yleisön+mielipiteitä..+Onneksi+olin+lukenut+Unto+Kiiskisen+kirjan+(nimeä+en+muista)jossa+kuvailtiin+noita+tapahtumia+oikeat+nimet+mainiten+ja+kun+tunnetusti+kylät+ovat+ns.+sisäänlämpiävät,+niin+totta`kai+jokainen+tuntee+ja+tietää,+kenen+isoisoisä+oli+teloittamassa+hänen+isoiso+isän,+äidin+ja+lapset,+sillä+lapsi+uhrejakin+oli+paljon.No,+minähän+en+ole+hyvä+ihminen,+koska+joku+jo+nimitteli+minua+mustalaiseksi,+joka+"nykykielellä"+on++romani.+Ruoatkin+haen/rosvoan+leipäjonoista,+nälkäisten+lasten+edestä+ilmaisjakelusta.+Siksi+ihmettelinkin+tänään,+kun+joukko+lapsia+tuli+piiskojen+kanssa+ovelleni!D+Onneksi+sain+lahjottua+ne+rahalla+pois!D+Leipää+ja+filettä+en+antanut.
  3. Näin+kirjoitin+lapselleni;+Minun+on+vain+pakko+kertoa+jollekin,+mitä+ihania+löytöjä+tein+taas+pitkästäaikaa+tuolta+ruoan+ilmaisjakelusta.+Olihan+siitä+jo+aikaa,+kun+pääsin+sinne+noiden+pakkasten+vuoksi(se+Nissan)+ja+nyt+oli+runsas+tarjonta.Siellä+on+noin+kymmenkunta,+siis+++hakijaa+ja+meistä+ekoista+on+tullut+jo+hyvät+ystävät,+siis+jonkinlainen+henkireikä+minulle+jutella.Ruoka+on+jaettu+laatikoihin+ja+yksi/per+tuote+laatikosta+ja+nyt+niitä+oli+paljon,+joten+valintaa+oli+runsaasti+ja+minä+valitsin+seuraavasti;-pari+vaaleaa+leipää+ja+tummaa+ruis..jotain-hillomunkkeja,+koska+ei+ollut+muuta+pullaa-lohta+oikein+iso+file-kinkkuleike+voileiville-kermaperunoita+rasia-lapmpaan+sisäfile,+olisi+ollut+potkaakin-punakaalia-kurpitsa,+joku+sellainen+päärynänmuotoinenja+siinäpä+ne+taisi+ollakkin.+Luulisi+noilla+eväillÄ+pärjäävän+hyvin+ja+ensi+tiistaina+on+uusi+jako.+Odotan,+mitä+on+jaossa+Pääsiäisen+jälkeen+ja+ennenkaikkea+Mämmiä!DSaa+olla+kateellinen+pakasteruoista+ja+kukaan+ei+jäänyt+ilman,+vaikka+lohta++ja+lampaanfilettä+ei+riittänyt+kaikille,+mutta+muitavaihtoehtoja+oli+yli+tarpeen.