Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Eivät.edes.häpeä+"Sanos´muuta.+Olemme+täällä+sen+ikäisiä,+että+silloin+oli+töitä,+jos+oli+halua+tehdä+siitä+ja+hyville+ansioillekin+pääsi,+joten+riittävä+eläke+nyt+tulee,+koska+en+ole+itse+harrastanut+ns.+pimeää+työtä.Tuo+"pimeätyö"+tuli+mieleeni,+kun+olin+palkanlaskijana+ja+eräälle+henkilölle+maksettiin+aina+pv-+rahoja+ja+km-+korvauksia+ja+kaveri+nuokkui+aina+varastossa+kännissä+ja+koskaan+ei+ollut+omistanut+edes+ajokorttia.++Firma+säästi+eläkemaksuista+ja+oletti,+että+kaveri+ei+tule+koskaan+saamaankaan+eläkettä,+koska+kuolee+sitä+ennen+ja+niinhän+siinä+kävi,+joten+turhia+olisi+ollut+firman+menot+hänen+osaltaan.+Ei+ollut+edes+ainoa+tapaus.Turha+kai+sanoakkaan,+saati+kirjoittaa+täällä,+että+en+todellakaan+ymärrä+tuota+hallituksen+moittimista+jatkuvasti,+mutta+kai+sekin+on+ymmärrettävä,+että+nyt+kaikki+on+julki+mediassa,+mikä+ennen+oli+kansalaisten+ulottumattomissa+ja+vain+lehtikirjoitusten+varassa,+eikä+ollut+sitä+"vastavuoroisuutta"+ilmaista+asiansa,+muuta,+kuin+äänestämällä..+Onko+tämä+kansa,+siis+nämä+muutamat+henkilöt,+jotka+täällä+kirjoittavat,+todellakin+sitämieltä,+että+jos+pakolaisia+ei+olisi+tullut,+niin+heidän+eläkkeensä+nousisi?+Voi+"pyhäyksinkertaisuus"!?Ei+Valtiontaloutta+niin+hoideta,+että+otetaampa+nyt+Sipilältä,+Orpolta+ja+pakolaisislta+heidän+saamansa+palkat,+tai+etuudet+ja+jaetaan+ne+"köyhille"??+Ja+kuka+olisikaan+silloin+se+köyhä?+Henkilö,+joka+pelaa+peliautomaatella+eläkkeensä,+tai+ryyppää+sen+lähi+kapakassa,+koska+jokaiselle+on+kuitenkin+turvattu+se+se+perus+toimeentulo+ja+siihen+ei+pitäisi+tulla+mitään+"ikälisiä"+,+jos+joku+on+hoitanut+asiansa+paremmin.ps+.aloitukseen+ostovoimasta.+Minä+sain+taas+tavoitteeni+vuoden+säästöistä,+jotan+6000,-/€+jäi,+mutta+en+todellakaan+ole+nostamassa+kulutusta+mihinkään+suuntaan,+...niin...paitsi+farkut+on+ostettava,+koska+nuo+entiset+hiutuvat!DD
  2. "Mitä+on+se+ihailemaan+kahvipöytäkeskustelu?Tarkenna+nyt+hieman,+mitä+tarkoitat?+"+ihailemaan+kahvipöytäkeskustelu?"Kolmesti+luin+kirjoitukseni+ja+en+löytänyt+mitään+ihailuun+viittaavaa.
  3. Mielestäni+aloitus+oli+hyvä+ja+uskon,+että+olen+tällä+vielä+vuodenkin+päästä+se+"vakikirjoittaja",+sillointällöin.Jos+ei+arvostella+kirjoittajien+paremuutta+ja+kuka+on+kenenkin+suosittu,+niin+mieltäni+alkoi+askarruttamaan,+mikä+on+meidän+ikäisten+"tietotaito+mediassa"?+No,+tietenkin+Puhe-radiosta+kuuln+Alin+ja+Pauli+Aalto-Setälän+jutustelun,+joka+löytyy+Areenasta.Eniten+kiinitti+huomioni+nykyisten+työpaikkojen+saanissa,+siis+kuinka+paljon+on+työttömiä+ja+mitä+ovat+avoimet+paikat?+Ne+ovat+ropottien+ohjauksia?DOnhan+maailma+muuttunut+siitä+entisestä++"piika+renki"+kulttuurista+ja+kotiapulaisiakin+tarvittiin+minun+nuoruudessa,+vaan+ei+enää,+vaikka+ropotit+ei+hoidakkaan+niitä,+joten+perheiden+hyvinvointi+on+koetuksella+liiasta+väsymyksestä,+mutta+kun+palkaa+ei+makseta+moisesta.Se,+mitä+kuulin,+siis+ymmärsin+tuosta+ohjelmasta,+niin+jotenkin+jäi+pelko,+että+osaako+tässä+nyt++elää+noiden+ropottien+kanssa,+sillä+olikohan+Chilessä,+että+siellä+jo+joku+kaivos+toimii+pelkkien+ropottian+toimesta?Silloin+kyllä+nauroin,+kun+Ali+selosti+hänen+uudesta+talostaan,+johon+olisi+voinut+kaikki+asentaa+"etälähettimellä",+siis+oven+avaukset,+jääkaapin+avata+ja+saunan+lämmittä,+mutta+kiuasta+ei+voinut+toimittaa,+koska+se+oli+"palovaarallinen"+ja+hän+hekoitteli,+että+miksi+ei+ole+sitten+keksitty+automaatiosta+sammutinta+siihen+ja+mitä+helkuttia+teen+jääkaapin+oven+avauksella?Minä+en+pelkää+matuja,+en+Sipilää,+saati+Orpoa,+että+vievät+minun+rahani,+mutta+pelkään,+että+jään+kuitenkin+tämän+uuden+teknologian+"ongelma+käyttäjäksi",+joten+Uudenvuoden+lupaus+onkin,+että+menen+noiden+nuorten+luokse+ja+opettelen+sittenkin+tätä+uutta+tiedonvälitystä,+vaikka+ei+minulla+ole+mitään+uutta+tietoa+kenellekkään,+muta+on+mukava+lukea,+jos+jollain+toisella+on.-