Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Ei+näkynyt+joulupukkia,+eikä+muutakaan+pukkia,+sillä+kovin+oli+rauhallinen+minunkin+eloni.+Tuosta+suklaan+hamstraamisesta+minäkin+luin+ja+myös+nämä+ounastelut,+että+ne+muoviämpärit+olisi+ollut+nyt+paikallaan,+niin+putkassahan+niistä+suurin+osa+olisi,+tappelusta!Hurstin+ruokailusta+en+katsellut+yhtään+kuvaa,+koska+tiedän,+että+paljon+on+siellä+porukkaa,+vaikka+niitä+ämpäreitä+ei+jaetakkaan+siellä...tietääkseni?Minulla+oli+kyllä+lapsuudessa+usko+joulupukkiin+ja+ennenkaikkea,+että+tontuille+voi+kirjoittaa+kirjeen+ja+viedä+sen+(isän+neuvoma+paikka)+ulos,+koska+ihme+ja+kumma+se+oli+häipynyt+sieltä.+Sellainen+varhaismuisto+on,+että+poro+kolisteli+sarviaan+tuvan+ulkopuolella+ja+sitten+oli+ilmestynyt+lahjat+porstualle.+Joskus+oli+pukki+kiireissään+heittänyt+paketin+lumihankeen,+josta+isä+sen+löysi.+Kävi+meillä+joskus+ihan+oikea+Joulupukki,+mutta+se+jotenkin+vaikutti+liian+tutulta,+josta+jäi+pieni+epäilys?Näistä+nykyajan+lahjatoiveista,+jotka+ei+yleensä+satu+kohdalleen,+tuli+mieleeni+veljeni+iloisin+ylläty,+jonka+sai+joulupukilat.+"Veljesten+mälli"!+Voi+sitä+riemua!Olenhan+minä+muutenkin+ollut+sellainen+"jälkijättöinen,+siis+tietämätön+aikuistan+asioista,+koska+minulle+oli+todellakin+ihme+10-v,+kun+meille+oli+tullut+yöllä+pikku+veli,+josta+innokkaana+kerroin+sitten+parhaalle+koulukaverilleni+salaisuuden+ja+serkkuni+kuulutti+kaikkien+kuullen,+että+"kyllä+hän+tietää"?+Teille+on+syntynyt+vauva?Ehkä+silloin+kasvoin+"aikuiseksi",+tai+ainakin+heti+sen+jälkeen,+koska+sitten+en+pelännyt,+jos+oli+vatsa+kovalla,+että+sieltä+voi+tulla+vauva?DKaikkea+sitä+oppii+ja+joskus+unohtaa+oppimansa,+mutta+ne+perustaidot+maalla+elämisestä+ei+kyllä+unohdu,+joten+onko+se+sitä+maalaisjärkeä?
  2. Hyvä+Tuomas+joulun+tuo,+oli+lehdessä+otsikko,+jossa+oli+pitkä+historiikki+Tuomaan+päivästä,+jota+myös+pesäpäiväksi+kutsutaan,+sillä+aurinko+nyt+on+pesässään+kolme+päivää,+kunnes+Tapanina+nousee+sieltä+sen+kukonaskeleen+verran.Mielenkiintoista+oli,+että+Tuomaan+päivänä+lapset+piiskattiin,+että+Joulun+ajan+olisivat+kiltisti+ja+jotenkin+huvitti,+että+tuolla+toisaalla+täytyisi+nyt+antaa+piiskaa,+että+olisivat+(minä+myös)+sovussa+aina+Nuutinpäivään+saakka.+Pesäpäivänä+pilkahtava+aurinko+tietää+poutaista+kesää+ja+Aatamin+(Joulupäivänä)+jälkeisestä+myrskystä+18+viik.+päästä+lähtevät+jäät+järvistä++jne.Hallitus+oli+tehnyt+ikävän+leikkauksen+lopettamalla+avustukset+hyväntekeväisyys+järjestöille,+jotka+ylläpitävät+näitä+"leipäjonoja",+siis+kauppojen+ylimäärä+ruokien+jakelua,+mutta+onkohan+siellä+tullut+ilmi+jotain+väärinkäytöksiä?+Kylmäautoja+oli+niillä+hankittu,+mutta+ei+niitäkään+tarvitse+joka+vuosi+hankkia,+...tietääkseni.Itselleni+oli+tulla+ongelma,+kun+ruokaa+en+paljon+tarvitse+ja+seurakunta+antoi+"viimetipassa"+60,-€+lahjakortin+ruoka+ostoksiin+lähi+kauppaan,+käytettävä+ennen+23.12.-17.+Minulla+ei+ole+pakastinta,+saati,+että+haluaisin+säilyttää+hernesoppa+purkkeja+määrättömästi,+kuten+en+hernepussejakaan,+joten+kysyin+lapseltani+vinkkejä,+jolta+muutoinkin+saan+ruokaa+ja+tulihan+se+hinta+käytettyä+ja+viemiset+vietyä.+Mutta+eikö+mitä,+taas+oli+jotain+"sikaa+ja+härkää"+evääksi,+kun+entisetkin+on+syömättä!Nyt+alkoi+minun+Joulurauhani,+vaikka+kyyti+olisi+huomenna+siskoni+luokse+Naantaliin+ja+sitten+myöhemmin+Espooseen,+mutta+kun+katselin+tuota+lainakirja+pinoa,+niin+käyn+aamulla++perj.saunassa,+syön+ja+otan+kirjan+luettavakseni,+enkä+murehdi+"pahaa+maailmaa",+kunnes+se+tulee+ovesta+sisään.Näin+toivon+Teille+kaikille+Pirttiläisille+omasta+puolestani+Hyvää+Joulua!
  3. "+Ei+ole+nyt+mitään+tuon+mummon+vm23+intohimoja+herättävää+aloitusta+palstalla,+ei+pääse+runttaamaan+ruunea+,+rituliinia+ja+sinisirkkua.+He+kaikki+kyllä+yläpuolella+tuon+hyökkäilyn,+jossa+ei+ole+edes+mitään+logiikkaa+.+Kunhan+pahaa+oloaan+purkaa."Vai+niin,+mummo+23+ja+minkä+ikäiseksi+minut+oletit,+jos+syntynäpäiväni+on+tuo+23+nikisäni,+nin+ei+se+ole+syntymä+vuoteni.Mielestäni+minä+en+ole+täällä+luonut+puoluekantaani,+mutta+sen+voin+todeta,+että+ei+se+"persuihin"+liity,+saati+Pavo+Väyrysen,
  4. "+mut+näkyy+olevan+harkitsematonta+varsinkin+puskien+kesken.""Ahdistua+jonkun+puskan+mielipiteestä,+sehän+voi+olla+joku+teini!??Kuka+tekikään+aloituksen?+Puska?+Vuosia+palstalla+olijat+yrittävät+arvailla+tätä+"puskaa"++ja+sinä+tulet+ounastelemaan,+että+se+on+joku+teini?Ei+ole.+Kyllä+me++iäkkäätkin+osaamme+olla+tosi+ilkeitä+ja+kärkeviä+toisillemme.+koska+Ruuneman+kaipaa+keskustelua,+tosin+ei+ilkeyksiään,+eikä+mitään+kotiaskareiden+kertomista,+mutta+"avaruudesta"+tai+luonto-ohjelmista+TV;stä+ei+ole+kaikki+kiinnostueet+juuri+sillä+hetkelläPetrikki.+Mitä+sinä+kaipaat+keskusteluun?+Jos+kuvittelen+itseni,+että+menisin+vaikka+johonkin+"ompelukerhoon"+uutena,+niin+esittelisin+itseni.+Pian+saisin+huomata,+että+olen+"ulkopuolinen",+koska+kaiki+toiset+tuntevat+jo+entuudestaan.Vaan,+abroboo,+on+toinen+kokous,+johon+ei+joku+jäsen+osallistu,+niin+jopa+alkaa+olla+"sipinä+ja+säpinä'",+kuten+täällä,+koska+kirjoittajat+eivät+halua+tietoistaa+sitä+totuutta,+että+nyt+he+eivät+puhu+salaa,+vaan+kaikikien+kuullen?Näin+alkaa+kirjoittajan+todellinen+mielipide+avautua,+jota+hän+on+joskus+pitänyt+salassa,+esim.+kateutta+toisia+kohtaan,+joka+tääl!lä+on+tullut+ilmi+useista+kirjoituksista+ja+ainakin+sini-sirkun+rikkauksien+kohtaan,+kuten+minun+"leipäjonoistani",+joista+aina+riittää+irvailuja.++"Käsi+sydämellä'"+tunustan,+että+en+tule+koskaan+myötäilemän+kirjoituksia,+jotka+ovat+minun+"aatemaailmaani"+vastaan,+enkä+"lipomaan"+jonkun+toisen+(mieheni-ikäisen)+ukkelin+ohjeita?