Limuviinat ja nelosoluet viimein ruokakauppoihin.

vahvan.liköörin.käyttäjä

Kyllä kansalaiset omat rajansa löytävät kuten 1969 keskioluen vapautumisenkin jälkeen.
Sen uskottiin vievän kansamme turmioon. Alkuhuuman jälkeen annislelu tai oluen myynti tasaantui, Niin tulee nytkin käymään.
Emme ole kansakuntana sen huonompia kuin muutkaat meitä vapautuneempien valtioiden kansalaiset.

11

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keppikeikkailija

      Tänä vuonna olen ostanut 4 keskiolutta. Annoin ne auttajalleni kun hän tuli kesälla apuun pihatöitteni takia.
      En jatkossakaan osta marketin %-juomia

    • Vanhakalkkuna

      Kyllä saa alkoholit jäädä ostamatti niinkuin tähänkin asti, eikä ole tarvinnut katua

    • Kippis-Skål
    • nousinkuiville.alkosta

      Sdp:n Mikael Junger heitti jo rukkaset tiskiin ja hyvästit demarileiriin kun osa heistä äänesti vahvempien juomien puolesta.
      Teko syy, tais olla pitempään jo halut loikata kykypuolue kokoomuksen kelkkaan.
      Jotkut pienkauppiaat ovat innoissaan kun luvassa on lisää asiakkaita. Luonto koulii häviäjät usein dokauspelissäkin.

      • vaikkeituomuakoseta

        Vahvemmat juomat piti tulla kauppoihin jo v.2017 alusta. Joku viivytys siihen tulee kuten Olkiluoto 3 projektiinkin.


      • oikaisu

        Syy Jungerin puolueesta eroon on tämä:
        " Kaikki SDP:n kansanedustajat Ville Skinnaria lukuunottamatta äänestivät prosenttirajan nostoa vastaan."


    • uhrausrahalle

      Nuoriso vähentänyt ryyppäämistä. Tuli hätä. Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!

      • "Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!"

        Oliko siitä apua, kun oli kieltolaki voimassa? Päinvastoin, silloin jokainen osasi "kotipolton", siis pontikan valmistuksen ja rannikkoseuduilla sai vapaasti pirtua, mutta sehän innosti vain juomista, koska sitä oli niin vaikeasti saatavilla ja olihan se jännittävää, kuka sai ja millä konsteilla?

        Minä en usko, että juopot lisääntyisi, vaikka kaikki alkoholi olisi vapaasti saatavilla ruoka kaupoissa, kuten eteläisissä maissa, sillä tuo rajoitus tuo siihen sellaisen "pointin", kuten vertaisinko sitä jopa tilapäiseen Voin/kananmunien loppumiseen, niin kansa ryntää niitä hamstraamaan, vaikka ei tarvitsekkaan.

        Tuo korotus esim. oluessa on kuin hyttysen pissa valtameressä.


      • pienmyymälöille.hyväasia
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!"

        Oliko siitä apua, kun oli kieltolaki voimassa? Päinvastoin, silloin jokainen osasi "kotipolton", siis pontikan valmistuksen ja rannikkoseuduilla sai vapaasti pirtua, mutta sehän innosti vain juomista, koska sitä oli niin vaikeasti saatavilla ja olihan se jännittävää, kuka sai ja millä konsteilla?

        Minä en usko, että juopot lisääntyisi, vaikka kaikki alkoholi olisi vapaasti saatavilla ruoka kaupoissa, kuten eteläisissä maissa, sillä tuo rajoitus tuo siihen sellaisen "pointin", kuten vertaisinko sitä jopa tilapäiseen Voin/kananmunien loppumiseen, niin kansa ryntää niitä hamstraamaan, vaikka ei tarvitsekkaan.

        Tuo korotus esim. oluessa on kuin hyttysen pissa valtameressä.

        Kai se pirtu oli virosta tai hollannista tuotua. Ostin minäkin laivasta hollantilaissen omenapirtupullon. Se oli savipullossa.
        Tuo kauppa tehtiin 1960 luvulla. Vaatteiden alle kätkettynä, koska kyseessä oli lainvastainen kaupanteko.

        Tuo limuviinojen ja vahvojenoluiden päivittäiskappantulo on hyvä sikäli että kun tulee janoisia vieraita, voi kipaista lähikaupassa asialla.
        Ei tarvi raparperimehua tarjota janoisille.


    • ainatyperyyksiä

      Oli tollohallituksen typerä teko.. Suriraha rikastuu ja raittiit maksa hoidot..

    • hiprakassa_hautaan

      En usko että nelosolutta tullaan merkittävästi ostamaan ruokakaupoista, se on kalliimpaa kuin mellakkaöljy;)
      Tähän asti sen myynti Alkossa ja ravintoloissa on ollut melko vähäistä.
      Alkoholi on ollut jo vuosia työikäisten miesten yleisin kuolinsyy, tuskin tämä ratkaisu asiaan helpotusta tuo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe