Limuviinat ja nelosoluet viimein ruokakauppoihin.

vahvan.liköörin.käyttäjä

Kyllä kansalaiset omat rajansa löytävät kuten 1969 keskioluen vapautumisenkin jälkeen.
Sen uskottiin vievän kansamme turmioon. Alkuhuuman jälkeen annislelu tai oluen myynti tasaantui, Niin tulee nytkin käymään.
Emme ole kansakuntana sen huonompia kuin muutkaat meitä vapautuneempien valtioiden kansalaiset.

11

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keppikeikkailija

Tänä vuonna olen ostanut 4 keskiolutta. Annoin ne auttajalleni kun hän tuli kesälla apuun pihatöitteni takia.
      En jatkossakaan osta marketin %-juomia

• Vanhakalkkuna

Kyllä saa alkoholit jäädä ostamatti niinkuin tähänkin asti, eikä ole tarvinnut katua

• Kippis-Skål
    • nousinkuiville.alkosta

Sdp:n Mikael Junger heitti jo rukkaset tiskiin ja hyvästit demarileiriin kun osa heistä äänesti vahvempien juomien puolesta.
      Teko syy, tais olla pitempään jo halut loikata kykypuolue kokoomuksen kelkkaan.
      Jotkut pienkauppiaat ovat innoissaan kun luvassa on lisää asiakkaita. Luonto koulii häviäjät usein dokauspelissäkin.

• vaikkeituomuakoseta

Vahvemmat juomat piti tulla kauppoihin jo v.2017 alusta. Joku viivytys siihen tulee kuten Olkiluoto 3 projektiinkin.

• oikaisu

Syy Jungerin puolueesta eroon on tämä:
        " Kaikki SDP:n kansanedustajat Ville Skinnaria lukuunottamatta äänestivät prosenttirajan nostoa vastaan."

• uhrausrahalle

Nuoriso vähentänyt ryyppäämistä. Tuli hätä. Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!

• "Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!"

Oliko siitä apua, kun oli kieltolaki voimassa? Päinvastoin, silloin jokainen osasi "kotipolton", siis pontikan valmistuksen ja rannikkoseuduilla sai vapaasti pirtua, mutta sehän innosti vain juomista, koska sitä oli niin vaikeasti saatavilla ja olihan se jännittävää, kuka sai ja millä konsteilla?

Minä en usko, että juopot lisääntyisi, vaikka kaikki alkoholi olisi vapaasti saatavilla ruoka kaupoissa, kuten eteläisissä maissa, sillä tuo rajoitus tuo siihen sellaisen "pointin", kuten vertaisinko sitä jopa tilapäiseen Voin/kananmunien loppumiseen, niin kansa ryntää niitä hamstraamaan, vaikka ei tarvitsekkaan.

Tuo korotus esim. oluessa on kuin hyttysen pissa valtameressä.

• pienmyymälöille.hyväasia
        Kristiina23 kirjoitti:

"Helpotuksia,että alkoholistit ei lopu!"

Oliko siitä apua, kun oli kieltolaki voimassa? Päinvastoin, silloin jokainen osasi "kotipolton", siis pontikan valmistuksen ja rannikkoseuduilla sai vapaasti pirtua, mutta sehän innosti vain juomista, koska sitä oli niin vaikeasti saatavilla ja olihan se jännittävää, kuka sai ja millä konsteilla?

Minä en usko, että juopot lisääntyisi, vaikka kaikki alkoholi olisi vapaasti saatavilla ruoka kaupoissa, kuten eteläisissä maissa, sillä tuo rajoitus tuo siihen sellaisen "pointin", kuten vertaisinko sitä jopa tilapäiseen Voin/kananmunien loppumiseen, niin kansa ryntää niitä hamstraamaan, vaikka ei tarvitsekkaan.

Tuo korotus esim. oluessa on kuin hyttysen pissa valtameressä.

Kai se pirtu oli virosta tai hollannista tuotua. Ostin minäkin laivasta hollantilaissen omenapirtupullon. Se oli savipullossa.
        Tuo kauppa tehtiin 1960 luvulla. Vaatteiden alle kätkettynä, koska kyseessä oli lainvastainen kaupanteko.

Tuo limuviinojen ja vahvojenoluiden päivittäiskappantulo on hyvä sikäli että kun tulee janoisia vieraita, voi kipaista lähikaupassa asialla.
        Ei tarvi raparperimehua tarjota janoisille.

• ainatyperyyksiä

Oli tollohallituksen typerä teko.. Suriraha rikastuu ja raittiit maksa hoidot..

• hiprakassa_hautaan

En usko että nelosolutta tullaan merkittävästi ostamaan ruokakaupoista, se on kalliimpaa kuin mellakkaöljy;)
      Tähän asti sen myynti Alkossa ja ravintoloissa on ollut melko vähäistä.
      Alkoholi on ollut jo vuosia työikäisten miesten yleisin kuolinsyy, tuskin tämä ratkaisu asiaan helpotusta tuo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      68
      3997
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      83
      3296
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      87
      3077
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      96
      2903
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2614
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      223
      2432
    7. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      210
      2335
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      67
      2282
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      91
      2211
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      402
      2158
    Aihe