Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. nais-sotilaita?Matkin+erästä+kirjoittajaa+tuolla+väliviiva+kirjoituksella+ja+sitäpaitsi+en+hallitse+todellakaan+mitään+oikeinkirjoitusta,+saati+kielioppia,+koska+jo+alakoulussa+sain+vitosia+tai+kutosia+kirjoituksistani+ja+etenkin+käsialastani,+jonka+olen+nykyisin+petrannut+huippuunsa+ahkeran+harjoituksen+vuoksi.Kyllä+huonolla+kirjoitustaidollakin+"pötkii"+pitkälle,+jos+on+hyvä+matikassa,+sillä+koulukaverini+Aulis+Gerlander,+joka+oli+kanssani+samaa+"maata"+kirjoitustaidoissa,+mutta+matikassa+ylivoimainen,+kun+taas+minä+en+edes+siinä+loistanut,+paitsi+kertotaulun+osasin+ulkoa+paremmin.Aulis+oli+kauan+Lotto-arvonnan+tuomarina+ja+taisi+joskus+mokata+arvonnan,+mutta+hyvin+arvostettu+henkilö+hän+on+vieläkin,+toisin+kuin+minä,+"ämmänläyskä"?:))Onko+vastaavaa+nimitystä+miehille?+Ukonturjake?
  2. Näin+sen+olen+nähnyt.
  3. Pekasta+täällä+oli+eri+versioita,+kaikki+kuulosti+tutulta,+mutta+minun+kotikylässäni+oli+"paljas+Pekka",+joka+sai+nimensä,+kun+häneltä+kysyttiin+toista+nimea,+sillä+jokaisellahan+siihen+aikaan+oli+toinenkin+nimi,+mutta+Pekka+oli+todennut,+että+hän+on+vain+"paljasPekka",+siis+ei+toista+nimeä.Koska+Pirtti+on+"kuuluisa"+toisaalla,+että+täällä+vain+laiskat+kehuu+töitään,+niin+en+tee+poikkeusta,+vaikka+"ynnämuuta"+tuli+ikävä,+että+asuisitpa+tuossa+naapurissa,+niin+possakaa+riittäisi.Olen+siis+käynyt+Lidlissä+torstaina+hakemassa+maidot+joulukuulle+saakka,+Jaakkolan+puutarhasta+pensasmustikan+taimet,+jotka+odottaa+tuossa+ulkona+istutusta+ja+pitäisi+kai+ostaa+lisää+turvemultaa+ja+sen+unohdin+tänään,+sillä+nyt+lauantaina+kävin+Tarjoustalosta+kakskompotentti+liimaa,+koska+se+oli+tärkein+ostos,+mutta+hiusvärin+sain+edullisesti.+Kahvin+hinta+on+noussut+huomaamattani+ja+se+on+varmasti+Sipilän+syy!DTästähän+innostuin+myös+Prismaan+hakemaan+kotiviini+tarvikkeita+talvi-iltojen+viihdykettä+ja+samalla+piipahdin+Alkossa+muka+ostaekseni+sitä+8,5%+olutta,+kunnes+viini+valmistuu+ja+kotona+vasta+huomasin,+että+se+olikin+5.2%,+jotka+tulee+ensivuona+kaikkiin+kauppoihin,+joten+ei+yhtään+päivää,+etten+jotain+mokaisi.D+Onneksi,+silloin+joskus+(olin+raitis+ja+viaton)+muinoin,+kun+minut+lähetettiin+50+km+Kiteen+Alkoon+ostamaan+olutta+kolme+laatikkoa+ja+minä+olin+lastannut+tiskile+kolmosta,+niin+onneksi+myyjä+osasi+kysyä,+että+oletko+varma,+että+on+oikea+ostos,+sillä+sitä+kolmosta+sai+silloin+kaikista+kaupoista,+mutta+lähin+olisi+silloinkin+ollut+25+km+päässä,+joten+sovinnolla+hän+suositteli+sitä+nelosta!D+Olisin+minä+saanut+aikamoisen+ripityksen+porukalta+ja+uuden+reissun,+jos+olisin+viennyt+keppanaa+janoisille,+mutta+nyt+itse+on+pakko+tunnustaa+oma+mokansa.Tämä+toimen+puuska+tuli+nyt+esiin,+koska+maanantaina+vien+autoni+huoltoon+ja+se+täytyy+myös+katsastaa+samalla+ja+eka+katsastus+aika+on+30.9+lauantai,+joten+se+siirtyy+maanantaihin,+kunnes+saan+autoni+takaisin+ja+toivottavasti+ainakin+sama+kuntoisena+tai+parempana,+siis+siistimpänä.Miltähän+elämä+tuntuu+silloin,+kun+autoa+ei+ole,+tai+edes+ajo+kykyä?+No,+Sipilän+syy!DDDD
  4. Sää+oli+täälläkin+Hämeessä+sateinen+ja+kun+muistelen+äitini+sanontoja,+niin+se+olisi+ollut+liennesade,+siis+klo+8-10,+tuli+vettä,+kuin+aisaa.+Kyllä+hän+Esterinkin+tunsi,+mutta+loppua+ei+tohtinut+sanoa,+kuin+salaa,+ettei+lapset+kuule+tuhmia+sanoja.Omaa+hölmöyttäni+siirsin+kauppaan+(Lidliin)+menon+aamuksi,+koska+ajattelin+mennä+samalla+naapurin+kanssa+sinne+ruokajakeluun,+mutta+en+minä+niin+köyhä+ole,+että+vesisateessa+jonottaisin+ilmaista+ruokaa+ja+vien+vielä+köyhiltä+ruoan,+kuten+täällä+on+moitittu,+mutta+mistäs+täällä+ei+moitittaisi?+Paheeni+tupakka+kuitenkin+teki+loppuaan,+että+pakko+oli+ip.+kävellä+läheiseen+kauppaan+ja+sitten+harmittelin,+että+kurvatessani+meidän+kuntosalin+ohi,+niin+ei+ollut+mukana+sisäänpääsy+kortti.+Nyt+se+menee+vanhaksi+jotain+23+pv+syyskuuta+ja+kertaakaan+en+ole+vuoden+aikana+mennyt+sinne,+vaikka+vannoin+itselleni,+että+heti+alan+siellä+käymään+jokapäivä,+siis+melkein+vuosi+sitten!Nyt+olisi+tuhannentaalan+paikka+minulle+ohjelma;+"Pitääkö+olla+huolissaan?",+koska+nyt+alan+olla+huolissani+kunnostani.+Ei+minuun+koske+mihinkään+ja+jos+koskee,+käyn+heti+lepäilemään+ja+lukemaan+kirjaa..Onneksi+sain+pöytäkoneen+tietsikaksi+toiveeni+mukaan,+kosa+olisi+ollut+tarjolla+läppäriä+ja+hipaisuja,+mutta+tiesin,+että+jos+sellainen+olisi+minulla,+niin+nousisin+sängystäni+vain+syömään+ja+vessaan.Minä+en+ymmärrä,+mihin+olen+hukannut+oman+itseni,+kun+ennen+olin+niin+energinen+kaikessa?
  5. "Sitten+sanoo+huolto,+kun+korjaa+sitä+jo+kolmatta+kertaa:+"Näissä+halpamalleissahan+on+usein...+""Samat+sanat+olen+kuullut+minäkin,+kun+ostin+itse+silloisen+(jotain+1990?)+"marketti"+koneeni+ja+arvaa,+kuinka+tuskaili+kotona+asentaja,+joka+saatteli+sen+toimintakuntoon!Sitä+ennen+minulla+oli+tyttäreni+kone,+koska+kerroin,+kuinka+ihana+oli+työpaikkani+kone+ja+hän+totesi,+että+hänellä+on+sinulle+kone+tuolla+hänen+huoneessaan!!+Silloin+oli+myös+toinen+tyttäreni,+olikohan+Surfin+palveluksessa,+jossa+tehtii+sivustoja+vanhuksille+ja+olin+otollinen+koekaniini,+että+mitä+ymmärrän+mistäkin+asiasta+sivustolla.Harmi,+että+silloin+sai+nettiyhteyden+vain,+kun+puhelin+oli+varattu+sitä+varten+ja+siitähän+ei+mieheni+pitänyt,+enkä+toisaalta+minäkään+puhelinlaskujen+vuoksi.Sen+koneen+osasin+tuhota+itse,+kuten+ilmeisesti+nämä+nykyisetkin,+mutta+olin+edelleen+tässä+ihanassa+työpaikassa,+jossa+koneeni+korjattiin+silloin+pikaisesti.Nyt+minulla+on+vävyni+ostama+pöytäkone+kone+v-2013,+mutta+tässä+ei+ole+sitä+Windows+10+ja+sitäkös+se+on+nyt+herjannut,+kunnes+lakkasi+toimimasta,+tai+melkein!+Tarjolla+olisi+läppäriä+ja+jos+jonkinlaisa+hipaisua,+joihin+olen+tutustunut+tuolla+nuorison+luona,+mutta+niitä+en+huoli.Se+harmitti,+kun+en+voinutkaan+katsella+TV-ohjelmia+ja+en+päässyt+kirjoittamaan+palstalle,+koska+Google+Chrome+ei+sallinut+sitä,+mutta+kokeilin+tätä+"tulikettua"+ja+tällä+pääsee+johonkin,+mutta+tämä+ei+muista+minun+mitään+kirjautumisia,+eikä+salasanoja+ja+minunko+ne+pitäisi+muistaa?+On+tässä+ollut+hakemista+kaikesta.Nauran+itsekseni,+kun+taas+eilen+soitti+Elisan+innokas+myyjä,+ilmeisesti+tarjotakseen+taas+nopeampaa+liittymää,+mutta+kun+kysyi,+että+kuinka+käytän+konettani,+niin+totesin,+että+sinun+täytyy+kysyä+sitä+joltain+toiselta+ja+äkkiä+tuli+hyvänpäivän+toivotukset+minulle!DD