Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Äänestäjillä+on+tapana+uskoa+mitä+vaalilupauksissa+puhutaan."Ilmeisesti+vain+sinun`laisillasi,+mutta+ei+kaikilla,+jos+vähänkin+olet+seurannut+politiikkaa.Oletko+koskaan+kiertänyt+eri+puolueiden+vaalitelttoja+ja+esittänyt+mielipiteesi,+mitä+toivot?++Varmasti+kaikki+lupaavat+kannattaa+vain+sinun+mielipidettä,+joka+ilmeisesti+on,+että+kaikilta+isot+palkat-/etuudet+pois+ja+sinulle+kaikki,+kaikki,+kaikki...ilmaiseksi!DEi+ihme,+jos+vaalit+menevät+"päin+mäntyä"+sinun`laisiesi+hyväuskoisten+kanssa,+koska+paras+mielipide+oli+kuulemani+erään+työkaverini+(naimaton+50-v+nainen),+joka+oli+nähnyt+Harri+Holkerin+torikahvilassa!+"Oli+hän+niin+komea+mies,+että+häntä++äänestän"+!D
  2. Onneksi+ynnämuu+et+käynyt+puolustamaan+"minä,+Sirkka+ja+Pekka"+puoluetta,+koska+silloin+olisin+muuttanut+näkemystäni+sinua+kohtaan.Kovasti+täällä+"muka+koko+Suomen+kansa"+kannattaa+PerusSuomalaisia,+mutta+täytyy+muistaa,+ketkä+oli+heidän+ääniharavat+ja+ainakin+Toni+Halme+on+jo+poistunut+vankkureista,+eikä+mielestäni+ollut+asenteeltaan+ja+tavoiltaan+henkilö,+jota+itse+olisin+äänestänyt.+Vennamon+aikaan+oli+taas+sinnikäs+mopolähetti,+oliko+Poutiainen,+joka+jaksoi+Veikolle+tehdä+vaalityötä+ja+Veikko+lupasi+köyhille+kaikkea+hyvää,+mutta+sai+järjestettyä+vain+pojalleen+Pekalle+huippuviran,+jonka+Pekka+onnistui+ryssimään.Miksi+ei+siis+kuka+tahansa,+esim.+Lipponen,+järjestäisi+ansioita+perheelleen,+miten+laki+sallii+ja+uskon,+että+nuo+moitijatkaan+ei+kieltäytyisi+saavutetuista+eduistaan,+en+minä+ainakaan.+Aina+hyväksyin+palkankorotuksen+ja+jopa+hiihtomatkat+Itävaltaan,+koska+firma+maksoi+hyvin+tehdystä+työstä.Vähänkö+nytkin+kahmitaan+vaikka+mistä+ja+on+tainnut+unohtua+ne+Salora-+ja+metro+sotkut,+joista+syytteitäkin+tuli.Huvittavin+muisto+on+Rakennus+hallituksesta,+kun+eräs+johtaja+vietti+vuosipäivänsä+ja+uuden+talonsa+tupaantuliaisia.+Juhlaväki+vei+tietenkin+asianmukaisen+viirin,+mutta+vitsinä+kulki,+että+se+oli+kai+ainoa,+jonka+hän+(sankari)+oli+itse+omalla+työllään+ansainnut+ja+tämä+oli+viittaus+siihen,+että+kaikki+muu+oli+varas....kulkeutunut+kuin+itsestään,+ilman+pyytämistä,+kuin+sen+entisen+Pääministerin+faksit+ja+toisen+lautakasat!DDD
  3. SedaatioSedaatio+on+lääketieteen+termi,+jolla+tarkoitetaan+ihmisen+tai+muun+eläimen+rauhoittamista+tai+lamaamista+keskushermoston+toimintaa+vaimentavalla+lääkeaineella+eli+sedatiivilla+siten,+että+tajunnan+taso+laskee[1][2].Sedaation+aste+vaihtelee+lievästä+voimakkaaseen.+Lievä+sedaatio+on+lähinnä+potilaan+maltillista+rauhoittamista+siten,+että+potilas+kykenee+esimerkiksi+vastaamaan+suullisiin+kysymyksiin.+Sedaation+asteen+kasvaessa+potilaan+muisti,+keskittymiskyky+ja+lihastoiminnot+heikkenevät+ja+lopulta+potilas+nukahtaa.+Sedaation+vahvin+muoto+on+niin+sanottu+nukutus+eli+yleisanestesia,+jossa+potilaan+tajunnan+taso+on+laskenut+niin+vahvasti,+ettei+tuntoaisti+enää+toimi+eikä+potilas+pysty+yleensä+myöskään+hengittämään+ilman+lääketieteellisiä+apukeinoja.[3][4]Luin+Wikistä,+koska+sana+oli+outo+minulle+mutta+näin`ollen+uskoisin,+että+kaikille+70++alkaa+tulla+tuo+Sedaatio+ilman+lääketieteen+apuakin!:))Aika+moni+on+jo+rauhoittunut+siitä+nuoruuden+kiihkosta,+jolloin+oli+kaiken+tietävä,++osaava+ja+kaikkeen+pystyvä.+Sitä+itsekkin+ihmettelen,+että+mihin+nuo+opitut+kyvyt+katoa?+Sanotaan+niinkin,+että+opittuaan+polkupyörällä+ajamaan,+niin+aina+osaa+ja+sekään+ei+pidä+paikkaansa,+koska+nyt+vain+hoipertelee+ja+taas+tarvitaan+apupyöriä!;))+Kokeilin+minäkin+naapurin+aikuisten+kolmipyörää+ja+"metsään+meni"+siis+en+osannut+edes+sillä+ajaa!DKaikki+pystymme+vastaamaan+suullisiin+kysymyksiin+ja+jopa+ärhentelemään+kirjallisiin+mielipiteisiin,+jotkut+uskaltavat+jopa+rähinöidä+julkisilla+paikoilla,+tai+ainakin+kotioloissa,+mutta+aika+monelle+on+kehittynyt+sitä+itsehillintää,+että+ei+tarvitse+joka+paikassa+olla+ns.+"suunapäänä"+mesomassa+ja+mielestäni+se+on+sitä+sivistystä.
  4. Tästä+se+alkaa+minullakin,+tuo+polvien+"pettäminen",+kuten+Skillan+mainitsi.Menin+aamulla+(klo+8)+sinne+silitys+"possakkaani",+jota+olen+laistellut+kauan.+Olin+iloinen,+kun+heidän+raput+(5)+pääsin+nokkelasti+ylös/alas,+koska+kävin+heidän+saunalla.Hassu+moka+taas+minulta+ja+lapseltani+"anteeksiantamaton"+viesti+minulle,+sillä+luin+viestin+ensin+SX?X+pyysi+soittamaan+ja+siinä+luki,+että+SX?X+pyysi+silittämään???+Saaperin+ipana!+Oletiko+hän+todella,+että+pyyntö+tepsii+paremmin,+kun+miehensä+pyytää?+Tunnustan,+tepsi+paremmin!DDDDMut´+ans´+olla,+kun+klo+oli+12,+niin+polvet+alkoi+pettämään,+siis+kipua+jo+kävellessä+partsille+tupakalle?+Saa+moralisoida.+Seisominen+ei+tee+ilmeisesti+kovin+hyvää+minullekaan,+vaikka+aina+olen+sisimmässäni+hymyillyt+tyttäreni+vaivoista,+jos+hän+joutuu+seisomaan+kauan,+niin+hän+valittaa+ja+polvet+on+jo+kaksi+kertaa+operoitu,+vai+oliko+vain+toinen?Koska+eläkeläinen+voi+valita+tekemisensä,+niin+lähdin+kotiin+ja+menen+taas+aamulla+sinne.+Tosin+pihassa+on+kai+aika+hulina,+kun+Markkinareksiviittaa+kuljetetaan+torille,+sillä+kylän+merkittävä+tapahtuma+on+alkamassa,+jossa+vävyni+pitää+kaljatelttaa+ja+sanoisinko,+erittäin+hyvällä+tuotolla,+ainakin+toistaiseksi.Valitettavasti+on+luvassa+paikkakunnalle+sadetta+ja+ukkosta+ja+sitä+ilmeisesti+tyttäreni+nyt+saa,+koska+valitti,+että+ei+ole+kunnon+ukkosta+nähnyt+koko+kesänä,+joten+sitä+saa,+mitä+tilaa!DDTalven+marjasatoon+ja+säilöntöihin+minulla+ei+ole+mitään+sanomista+(kuin+kateutta+entiseen),+koska+minulla+ei+ole+pakastinta,+enkä+aio+hankkia.ps.+pitäisikö+sittenkin+mennä+sinne+kuntosalin+ovella+edes+käymään?
  5. "+missä+pitää+perässä+pysyä+~~"Niinpä+niin.+Minäkin+rauhallista+elämää+viettävä+ja+turhia+murheita+välttävä,+sain+taas+eilen+kokea+sellaisen+murheen,+että+yöunet+katosi,+josta+tuo+siru+hakeminen+tuli+mieleeni.Illalla+klo+22+oli+joku+naapurin+vanha+nainen+jäänyt+ulos+asunnostaan+ja+kulki+paljain+jaloin,+soitellen+naapureiden+ovikelloja.+Eihän+meillä+kenelläkään+ole+yleisavainta,+joten+menin+hänet+viemään+Kodinhoitajien+ovelle,+jota+ennen+olin+jo+yrittänyt+soittaa+sinne,+mutta+vastaaja+oli+päällä.+Edelleen+tämä+nainen+käveli++klo+23+ulkona,+mutta+minulla+ei+ollut+rohkeutta+soittaa+poliisille,+saati+taloyhtiön+isännöitsijälle,+koska+joskus+olen+saanut+"sapiskaa",+että+minulle+ei+kuulu+toisten+asiat?Aamulla+kuitenkin+asia+vaivasi+ja+yritin+saman+nimisistä+hakea+hänen+sukulaisiaan+puhelimitse+ja+olikin+eräs,+joka+yritti+hoitaa+asiaa.+Kysyin+aamuiselta+Kodinhoitajalta,+onko+heillä+yöpäivystystä+ja+oliko+he+saaneet+viestini.+Olivat+saaneet,+mutta+aikaa+en+tiedä,+koska+tämä+nainen+pääsi+kotiinsa?Tämä+ei+nyt+liity+mitenkään+tulevaisuuden+pankki/käteis+asiaan,+mutta+olisiko+syytä+laittaa+tuo+maaginen+siru+jokaiselle,+kuin+tunnisteena,+jolla+voisi+löytää+nämä+dementikot+ja+muut+kadonneet,+siis+paikantaa+ilman+puhelinta?Edelleen+ihmetyttää+tämän+nunnan+katoaminen+ja+oli++jotain+epäilyksiä,+että+olisi+mennyt+uimaan,+niin+kai+ne+vaatteet+olisi+rannalla,+vai+uiko+nunnat+vaatteet+päällä?.