Onko Lehtikuningas huijari?

Viestiin oli tullut yksi vastaus, mutta sekä keskustelun aihe että siihen tullut vastaus on hävinnyt.

Haluaisin tietää onko kysymyksessä huijausyritys? Tilaamaani lehteä piti tulla 13 nroa, mutta on tullut vaan 5. Nyt on lehtien tulo loppu jostakin syystä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä "kunkusta". Epäilykseni heräsi kun näin netillä negatiivisia kommentteja.

Minulle on tullut Lehtikuninkaan firmasta vieraan e-postiosoitteen kautta mainoksia ja tarjouksia kerran viikossa. Ovat ilmeisesti itse niin hämäriä tyyppejä, että ei kehdata laittaa rehellisesti oman firman nimeä e-postiosoitteeksi.
Mainosten tulo loppui samanaikaisesti lehtien tulon kanssa.

12

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko nykypäivänä enää yhtään lehtikuningasta jäljellä. Oliko se Hymy-lehti, joka aikanaan oli niin suosittu.

      Muistan Lahtisen olleen tuon "kuninkaan" nimi.

      Ennen oli miehet rautaa tai ainakin kovia.

      • Olen nähnyt tuon Lehtikuninkaan (otaksun että se on hän) kotisivullaan ja jotenkin hänen naamansa näyttää tutulta, aivan kuin olisin nähnyt hänet jossakin tv-ohjelmassa selittelemässä vaivaantuneen näköisenä jotakin
        asiaa, josta on tullut hälyä.


      • Makriina.ek
        MdK-MdK kirjoitti:

        Olen nähnyt tuon Lehtikuninkaan (otaksun että se on hän) kotisivullaan ja jotenkin hänen naamansa näyttää tutulta, aivan kuin olisin nähnyt hänet jossakin tv-ohjelmassa selittelemässä vaivaantuneen näköisenä jotakin
        asiaa, josta on tullut hälyä.

        Huomasin tänään, kuinka luontevasti ohitan mainokset, niin lehdistä kuin Tv:stäkin. Ensi kertaa nimittäin hoksasin mainoksen, jossa ihan oikeasti mainostetaan Lehtikuningasta. En ollut ikinä aikaisemmin pannut merkille.
        Luulin, että MdK:n käyttämä nimitys oli vain vihjaileva nimitys jollekin lehtitalolle.

        Voin kiitollisena todeta, etä en ole mainosten orja.


    • Näet varmaan laskusta, kuinka monta nroa on laskutettu. Pitäähän asiakaspalvelunkin olla ajan tasalla. Oletko kysynyt?
      Minä aina silloin tällöin lankean tilaamaan jonkun aikakausilehden, ja sitten huomaan, että en ole lukenut koko lehteä, kun jo seuraava on postilaatikossa. Jos ovat minua huijanneet, en ole edes huomannut!
      Minusta niissä ei ole juuri mitään lukemista. Sitten kuitenkin haluavat äänestyttää lehden parhainta artikkelia. Ihmettelen aina, millä perusteella joku äänestää.

      • MdK-MdK

        Kyllä tiedän tarkalleen koska olen laskun maksanut ja kuinka monesta numerosta. Maksu piti suorittaa 8 viikkoa etuajassa. Lehti tuli juhannuksen jälkiviikolla 4 viikon aikana säännöllisesti. Sitten tulo loppui. Irtonumeroina
        lehti maksaa muutaman sentin alle 5€/kpl, eli n 40€ meni kuin Kankkulan kaivoon jos ei asiaan korjausta löydy.


      • MdK-MdK kirjoitti:

        Kyllä tiedän tarkalleen koska olen laskun maksanut ja kuinka monesta numerosta. Maksu piti suorittaa 8 viikkoa etuajassa. Lehti tuli juhannuksen jälkiviikolla 4 viikon aikana säännöllisesti. Sitten tulo loppui. Irtonumeroina
        lehti maksaa muutaman sentin alle 5€/kpl, eli n 40€ meni kuin Kankkulan kaivoon jos ei asiaan korjausta löydy.

        Se oli sitten sen lehden loppu sun huushollissasi. Onko tällainen asia kuluttaja-asiamiehen heiniä? Neljäkymppiä on rahaa.


      • Minun kokemukseni Lehtikuningas firmasta on sama, kuin ravintoloiden tai kauppojen "sisäänheittäjästä", joka haalii asiakkaita lehden kustantajille, tarjoten tuotteita jopa 50% alennuksella.

        Tilaajalle hankalaksi muodostuu, että tilaus on jatkuva, mutta tilausjakson jälkeen tulee seuraava laskutus lehden kustantajalta, joka on täysimääräinen, kun taas Lehtikuninkaalla on edelleen tämä huomattava alennus voimassa.

        Itse erehdyin tilaamaan kahta ulkolaista lehteä ja toisessa oli ainakin kustantaja tehnyt konkurssin, että lehdet- ja rahat jäi saamatta, koska olin tilauksen maksanut jo tilatessa. Oma vaikeutensa oli sekin asioiminen vieraallakielellä.

        Aku-Ankan tilaus on edelleen voimassa ja siinäkin mokasin pari tilausjaksoa, koska kaikki laskuni menee suoraveloituksena ja en huomannut, että hinta oli noussut. Siis ensin täytyy perua tilaus Sanoma Magaziinistä ja sekös olikin hankala tehtävä. Sitten taas uusi tilaus Lehtikuninkaalta.

        ps. ruune voi googlata Lehtikuningas, eikä sekoitella Hymy-lehteä tähän, vaikka Lehtikuningas tarjoaa Hymyäkin 50% alennuksella.


    • Jo vuosia olen pätkittäin tilannut Apu-lehteä. Alkuun tilaus olikin määräaikainen, mutta nyt se on aina kestotilaus ja se on luettavissa mainoksessa pienellä kirjoitettuna.
      Ennen tilasin tarjousjakson vuodenvaihteeseen, kun pidin siitä seinäkalenteri tilauslahjasta. Viimeksi tilauslahjana oli pari naistenlehden numeroa ja niinpä tilausmyyjä soitti ja elätteli toivoa että nyt tilaan Avun lisäksi vielä senkin lehden. Yhtä vähän niissä kaikissa on minua kiinnostavaa luettavaa.
      Nyt tarjousjakson jälkeen tulee normaalihintainen lasku tilausjaksosta lasku niin ajoissa että sen ehtii peruuttaa. Sehän käy kätevästi netissä. Minä periaatteessa tee enää mitään kauppoja puhelinmyyjien kanssa.
      Oikeastaan Turun Sanomat on ainoa minulle välttämätön lehti. Se kuuluu jokaisen aamun kahvipöytään, hinta 329€/v.

    • Paalua.ei.puutu

      Mutta Rupert Murdock on kai kovin lehtimoguli?

    • Anonyymi

      Tilasin lehden ja maksanut mutta lehtiä ei ole tullut.Tilaus vahvistus tuli myös.yrittänyt saada yhteyttä sähköpostilla mutta tulee lähettämäni viesti takaisin.Rupesin myös miettimään että onko huijari kysymyksessä

      • Anonyymi

        Mistä firmasta tilasit lehden? Sieltä Lehtikuninkaaltako, vai muualta?
        Tilausvahvistuksessa näkee mistä numerosta alkaen tilaus alkaa, onko näkyvissä?
        Onko heillä asiakaspalvelunumeroa? Sekin pitäisi löytyä tilausvahvistuksesta.
        Lehtikuningas on käsittääkseni lehtienmyyjäfirma pelkästään, eli välikäsi, ei mikään lehtiä julkaiseva.

        Itse en ole koskaan tilannut Lehtikuninkaalta joten en tiedä heidän käytäntöjään. Yleensä soitan lehtitalon (=A-lehdet, Sanoma Oy, AllerMedia) asiakaspalveluun suoraan, ja kysyn hyvää tarjousta niistä lehdistä mitkä kiinnostavat.
        Sieltä aina löytyy, ja lisäksi jotain kivaa tilaajalahjaa.
        Soitan myös aina halutessani lopettaa tilauksen maksamani jakson loppuun.


      • Anonyymi

        Mikäli tilasit Lehtikuninkaalta, niin sieltä niiden nettisivuilta löytyy kustantajien asiakaspalvelunumerot! Soita kyseisen lehden kustantajan asiakaspalveluun ja kysy missä lehtesi on ja miksi ei ole tullut.
        Lehtikuningas on vain pelkkä myyntifirma!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      27
      4900
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      226
      2736
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2104
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      68
      2072
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1804
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      186
      1420
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      52
      1269
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      147
      1023
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      1015
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      951
    Aihe