Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "on+tullu+vaikutelma+kylmä,+piittaamaton+vanhapiika,ehkä+kolmaspyörä+jonkun+riesana,"Vai+niin,+vai+niin,+sanoi+lapsenlapsenikin+minulle,+kun+luin+hänelle+"madon+luvut",+(4-v)+että+nyt+ei+lähdetä+mihinkään+naapuriin+enää+iskän+ja+äidin+luokse,+koska+mummi+hoitaa+hänet+nukkumaan.++Onhan+tuosta+jo+vuosia,+mutta+minusta+se+oli+niin+tavallaan+liikuttava+toteamus+häneltä+silloin.Aika+heppoisesti+sinäkin+laitoit+taas+diagnoosin+minusta,+mutta+unohdit+lääkkeet?Minä+olen+edelleen+avioliitossa+saman+miehen+kanssa,+jonka+kanssa+vihittiin+1963.+Ensimmäisen+lapseni+sain+1965,+siis+ei+mikään+"vahinko"+ja+toisen+1967.+Lapsenlapsia+on+kaksi,+joista+usein+kerron.No,+mitäs+ropotti+tähän+sanoo?+Pitäisikö+lisätä+lääkkeitä,+sinun,+vai+minun?+Voit+uskoa,+että+en+kovinkaan+paljon+arvosta+mielipidettäsi,+tai+ottaisin+siitä+edes+mitään+vakavasti+itseeni,+sillä+onhan+täällä+maailmassa+kaikenlaista+koheltajaa,+joten+siitä+vain.
  2. "miksi+sinä+vääntelet+hengen+hedelmättömyyttä+aiheeseen+vastaukseksi?+Tuska+ja+ahdistus+ovat+mielen+pipilöitä."Anteeksi+taas+minun+kirjoitukseni,+koska+taidan+olla+äitini+tyylinen,+joka+syöpä+sairaana+kärsi+kovia+kipuja+ja+aina+kuittasi+ne+huumorilla.+Toki+hänellä+oli+vahva+lääkitys+myös.+Tietenki+soittelin+hänelle+usein+ja+kyselin,+mihin+sattuu,+johon+hän+vastasi,+että+joka+paikkaan,+paitsi+kieli+ei+ole+kipeä.+Olemme+siis+puheliasta++karjalaista+sukujuurta+ja+kieli+kalkattaa+aina+ja+täällä+se+pitäisi+osata+pitää+portti+suun+edessä,+kuten+siskoni+minua+opasta.Olen+minäkin+kivuista+osani+saanut+ja+ensimmäiset+oli+jo+kahden+raskauden+aikaan,+siis+mielettömät+selkäkivut.+Niistä+kun+selvisin,+niin+jouduin+autokolariin,+jossa+makasin+8-viik.+kallovedossa,+joista+neljä+viik.+mietin,+kuinka+voisin+tappaa+itseni,+mutta+seuraavat+olikin+helpompia,+kunnes+pääsin+kotiin.Alkoi+sietämättömät+selkäkivut,+kunnes+selkäni+leikattiin.+mutta+se+kesti+kauan,+koska+terkkari+lääkäri+oli+sitä+mieltä,+että+haluan+vain+sairaslomaa.+Silloin+söin+elämäni+enimmät+särkylääkkeet,+kunnes+huomasin,+että+alkoholi+auttoi+parhaiten.+Paljon+olin+kuntoutuksessa+ja+mm.+Orttonissa,+kun+olimme+kuuntelemassa+luentoa+ja+siellä+sanottiin,+että+kivut+häipyy,+kun+ikää+tulee+lisää,+niin+koko+sali+päästi+raikuvat+naurut,+siis+kaikki+selkäkipuiset.+Totta+se+oli+kuitenkin+kohdallani.Summara´rum,+meni+aika+mukavasti,+kunnes+tuli+totaalinen+loppuunpalaminen+(brunaut),+koska+olin+ottanut+vastuulleni+liikaa+töitä,+joista+en+suoriutunut+ja+aloin+nähdä+vain+painajaisia,+joten+sanoin+itseni+irti+juuri+pahimmoilleen+90-alussa.+Intialainen+johtajani+kyllä+sanoi,+älä+lähde,+että+tulee+"kovat+ajat",+vaan+sitäkös+minä+uskoin,+mutta+niin+vain+tuli.+Mitään+työtä+ei+ollut+tarjolla+missään,+mutta+minulla+oli+onneksi+riittävän+suuri+ansiosidonnainen+päiväraha,+jolla+tulin+hyvin+toimeen+ja+onhan+minulla+mies+edelleen+elossa+ja+kiinteistö+Espoossa+puoliksi.Pitkäksi+venyi+tarinani,+mutta+kipulääkkeitä+en+tarvitse,+koska,+jos+ja+kun,+selkä+kipuilee,+menen+heti+lepäämään+ja+kun+selän+lihakset+alkaa+kramppailla+liiasta+makoilusta,+niin+vetäisen+sinne+TigerBalssamia.+Hienosti+osaan+myös+laistaa+muka+pakolliset+siivouksetkin+ja+jos+joku,+ei+niin+välttämätön,+kuten+avainketju+putoaa+kädestäni,+niin+en+välttämättä+nouse+sitä+heti+noukkimaan,+kun+kuitenkin+muistan,+mihin+se+putosi!DDD+Flegmaatille+terveiset,+että+olemme+saman+ikäiset+ja+muistaakseni+vaimosikaan+ei+käy+kuntosalilla.+Miksi+sinä+olet+hakemassa+niitä+kipuja+sieltä?+Olettaisin,+että+meillä+olisi+vaimosi+kanssa+mielenkiintoisia+juttuja?DDD
  3. Hienosti+osaat+kuvailla+nuo+näkymät.+Minulla+oli+johtajana+"eräs",+joka+oli+käynyt+siellä+Kalliovuorilla+"kultaahuuhtomassa"+ja+hänen+juttujaan+oli+mielenkiintoista+kuunnella.Samoin+tyttäreni+jutut,+joka+oli+Boliviassa+vuoden,+sanojensa+mukaan,++opettamassa+heille+porkkanan+kasvatusta,+siis+joku+hyväntekeväisyys+juttu,+ja+sitä+ennen+opastus,+kuinka+kerjäläisiin+tuli+suhtautua+eri+maissa.+Ilmeisesti+oli+joku+opastus,+mihin+kukin+sitten+meni.Paljon+hän+oli+reissannut+siellä+"ympäriämpäri"+ja+esim.+sinne+Perun,+Machu+Picchuun+mennessään+oli+hänkin+ottanut+kokalehtiä+pureskeltavaksi+sen+korkean+nousun+vuoksi.+Ja,+voi+niitä+huvittavia+juttuja+häneltä,+kun+on+niin+tempperamenttinen+ja+siellä+ei+kiirettä+tunnettu.Nyt+lähinnä+odotan+sinulta+sini-sirkku,+koska+et+ole+taas+jossain+kävelemässä,+niin+kommentteja+tuohon+valitukseen,+kun+olemme+liittyneet+EU:hun.