Mitä mieltä tästä ?

jauhetaan-taas-tätäAsiaa

Alzhaimen on julma tauti,
mutta kun se sattuu omalle kohdalle,
haluutkko maata kymmenen-toistakymmentä vuotta avuttomana, puhumattomana sängyssä,
toisten autettavana, syötettävänä, pyöriteltävänä,
vaikka kaikki rakkaat omaiset kävisi kattomassa jokapäivä,
MÄ EN HALUA !
MÄ hauaisin säästää omaiseni siltä suurelta surulta mitä tauti aiheuttaa,

mä haluisin kauan kaivatun eutanasian pikaisesti toteutettuna,

onkohan ne vieläkää eduskunnassa keskustelleet eutanasiasta ja sen laillistamisesta,

sillä jos tommosen kammottavan taudin saisin
en tahtoisi 10 -20 v olla t o r s o n a avuttomana,
elävän muumiona sängyssä vuosia,
ei ikinä mun kohdalle tommosta tautia,,, luoja mua siitä auttakoon,

TV:ssä oli taas tästä,,, voi voi voi kuinka kammottava kohtalo on ihmisillä,
ja kaikkein suurin kärsimys on juuri omaisilla,
sillä sairas itse ei enää käsitä omaa tilaansa,,,

luoja,,, armahda meitä,,,

32

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jauhamatta.paras

Tästä ovat kaikki samaa mieltä, kukapa toivoisi itselleen tai läheiselleen noin kovaa kohtaloa.
      On useita muitakin sairauksia, jotka tekevät oman ja omaisten elämän raskaiksi.
      Onneksi lääketiede edistyy ja apua saadaan aikaisemmin kuin ennen. Pahimmalta kohtalolta voidaan pelastua.
      Tässä ei ole mitään jauhamista.

• sel-ma

Älä sure, ei yli 70 kymppinen elä 10-20 edes maatessaan!

• novoiny

Taudin pelossako voivottelet hysteerisesti? ja apua pyydät luojaltasi.
        MIksköhän yöllä rämmit tuollaisissa ajatuksissa.

• miinaorvokki

Kuka haluaa sairastua mihinkään tautiin?
      Eikä kannata olla niin vama mitä on tarkoitus tehdä, jos tähän saakka on pysynyt suht' koht' terveenä on vain voimien väheneminen vääjäämättä odotettavissa.

Moniko on saanut sivulta apua vaivoihinsa?

• Himmelsauge

Pirujen maalaaminen seinille ei ole vertaistukea. Vertaistuki on aitoa rehellistä tosiasioihin perustuvaa, lämmintä myötätuntoa jota kokenut ihminen antaa toiselle pahassa paikassa olevalle. Vertaistuki on terapiaa ihmiseltä ihmiselle.
        Se on sitä kun äiti sanoi murheissaan menevänsä Helenan luo käymään...❤️💧

• olen-auttanu-muitaki

miinaorvokki :

Tiedän paremmin kuin hyvin mitä tuskaa omaiset kokee kun omainen sairastuu alzhaimeriin,
        puolisoni sairastui kyseiseen tautiin,
        pitkästi toistakymmentä vuotta hän joutui kärsimään taudin kourissa enenkuin lopulta kuihtui pois,
        vieläkää en ole selvinny surusta , suru on suuri,
        suru kyllä muuttaa muotoaan, mutta ei haihdu koskaan pois,
        omat voimat kun alkoi vuosien varrella pettämään,
        sain hänen hoitoonsa ulkopuolista apua myös,
        mutta sitä tuskaa ja surua ei mikään poista ihmiseltä ikinä,
        jonka omainen on sairastunu kyseiseen tautiin,
        terv: alotuksentekijä

• Varokaa-

Kuka hullu täältä apua vaivoihin hakisikaan ! Joku mainosti luontaistuotetta, mutta niissä on jopa maksavaurion vaara. Vastuutonta puoskarointia.

• ällöä

Tuntuu niitä repostelijoita aloituksissakin jo olevan, kehottavat vielä jauhamaan sitä! Hakeekohan täältä ilmaista terapiaa. Varmaan kuuluu niihin jotka tyytyväisinä katsovat saaneensa vastauksia laadusta vähääkään piittaamatta.
        Provokatio aloittajasta haisee.

• ompas-outoa-käytöstä
        ällöä kirjoitti:

Tuntuu niitä repostelijoita aloituksissakin jo olevan, kehottavat vielä jauhamaan sitä! Hakeekohan täältä ilmaista terapiaa. Varmaan kuuluu niihin jotka tyytyväisinä katsovat saaneensa vastauksia laadusta vähääkään piittaamatta.
        Provokatio aloittajasta haisee.

ällöä:

Oletko kateellinen ? hah,,,
        sinulla ilmeisesti ei ole ollu ikinä minkäänlaista kunnollista ihmis-suhdetta
        ku noi katkera ja kateellinen olet alotuksentekijälle,
        jopa sairaus saa sinut kateeliseksi,
        taidat olla sairas,, mene psykiatrille,

• Varoitseäsi

Olen käyttänyt luontaistuotteita runsaasti yli kymmenen vuotta. Maksa-arvoni ovat normaalit viimeisimpien laboratoriokokeitten perusteella ja lääkärin tulkinnalla kesäkuun alussa. Ei kannattaisi puhua puoskaroinnista mitään niin kauan kun aivot elävät jossain maakuopassa ilman happea eivätkä ota vastaan mitään luonnollista.

• AnnaElääSekoPiänä

Haimen hyvinkin. Terminaalivaihe ei kestä kymmentä vuotta. Se maksaa odottaa loppua mutta ei ole syy ennenaikaiseen lopetuspiikkiin.

• reppuriika

Vaikka se eutanasialaki tulisi voimaan niin ei se tarkoita sitä että Alzheimer-diagnoosin saanut saisi tuosta noin vain piikin. Se taudin pitää olla jo pitkälle edennyt että ihminen lopetetaan, mutta itsemurhan voi itsekukin halutessaan tehdä mikäli luonne ja sisu riittävät. Miksi siihen pitää sotkea toinen ihminen?

• asia-on-polttava-

reppuriika:
        ei alzhaimeriin sirastunu kykene edes itsemurhaan,
        siltä on menny kaikenlainen ajattelu ja toiminta kyky,
        puhuminen loppuu täysin jo muutama vuosi ennen kuolemaa,
        alzahiner tautinen on pelkkä kuori,
        sille ON turha näyttää tunteitaan , surua ja ikävää,
        se ei enään tajua yhtään mitään, se vaan tuojottaa , aukoo suutaan,
        sanoo sille vaikka mitä,
        sairaan tunteekin ovat kuolleet jo monta vuotta aikasemmin ennen kuolemaa,
        -- jos itse sairastun kyseiseen tautiin,
        en halua tommosena torsona maata sängyssä jopa kymmenen vuotta,
        joten hoitavilla lääkäreillä pitää olla oikeus antaa kunnon u n i l ä ä k e
        ettei kenenkää ihmisen tarvi elävänä kuolleena avuttomana maata vuosia omaisten suureksi suruksi ja yhteiskunnan suureksi riesaksi,
        pahaa tietetenki tekee hoitajille , hoitajien työ on raskas raskas raskas,
        kuka tommosta haluaa kenenllekkää vaikka kuinka laki sanoo toisin,
        kuka haluaa tuottaa suurta surua läheisilleen,
        ei kukaan tervejärkinen,

armahtava laki olisi varmasti oikein, varsinki jos ihmiset sitä haluaa,

armahdetaanhan eläimetkin jos ne loukkaantuu,
        ei niitä jätetä kärsimään ja virumaan luontoon,

• reppuriika

Silloin kun muistisairaus puhkeaa siis diagnosoidaab, on vielä harkitseva, ja voi laittaa asioitaan kuntoon ja laatia testamentin ja hoitotahdon ja jutella omaisten kanssa. Ei vielä ole niin poissa etteikö voisi vaikka tappaa itseään niin halutessa.
        Olen ollut hoitamassa vanhuksia ja kyllä jonkinlainen mutu on ehtinyt vuosien saatossa tulla muistisairaustaudeista. Aika harvoin dementiasairaus vie lyhyessä ajassa kokonaan ymmärryksen. Niin kyllä voi käydä jos tulee raju aivo- tai sydäninfarkti tai päänalueen loukkaantuminen.
        Hoitotahtoon voi laittaa ettei halua lääkitystä, jos tulee keuhkokuume, ym.

• kammottava-ehdotus-
        reppuriika kirjoitti:

Silloin kun muistisairaus puhkeaa siis diagnosoidaab, on vielä harkitseva, ja voi laittaa asioitaan kuntoon ja laatia testamentin ja hoitotahdon ja jutella omaisten kanssa. Ei vielä ole niin poissa etteikö voisi vaikka tappaa itseään niin halutessa.
        Olen ollut hoitamassa vanhuksia ja kyllä jonkinlainen mutu on ehtinyt vuosien saatossa tulla muistisairaustaudeista. Aika harvoin dementiasairaus vie lyhyessä ajassa kokonaan ymmärryksen. Niin kyllä voi käydä jos tulee raju aivo- tai sydäninfarkti tai päänalueen loukkaantuminen.
        Hoitotahtoon voi laittaa ettei halua lääkitystä, jos tulee keuhkokuume, ym.

VOI KAUHISTUS ???? !!!!!

Miksi pitäisi kuolla keuhkokuumeeseen, huh huh,
        sehän se vasta ON HIRVITTÄVÄ tauti,
        hirvittävä tukehtumisentunteen kanssa kamppailla,
        EI IKINÄ haluu kuolla tukehtumalla, EI IKINÄ,,

meikä on kokenu sen miltä tuntuu kun EI PYSTY hengittämään,
        se se vasta KAMMOTTAVA HETKI ONKI,

johan ON piru irti, ku ihmistä halutaan vaan k i d u t t a a LOPPUUN ASTI,

EI ELÄIMIÄKÄÄN saa kiduttaa, ne lopetetaan heti niitten kärsimys, MIKSI ihmistä halutaan kiduttaa loppuun asti, se ihmetyttää,,

miksi ihminen on ihmiselle julma, eikä halua päästää ihmistä kuoleman kampailusta helpolla, vaan halutaan kiduttaa loppuun asti, halutaan että ihminen kärsiköön loppuun asti,
        se on minusta väärin, kun on keksitty hyvät lääkkeet joilla voidaan poistaa suuretki vivut heti, ja päästää sairas ihminen lopulliseen toivomaansa lepoon,

• Johan on,..ihan täytyy miettiä mistä alottaisi😁

Hyvä olis vetää henkeä nyt välillä noilta KAUHISTUKSILTASI JA ~~~~~~~~~~~~

Ensinnäkin nyt, ei keuhkokuume aiheuta tukehtumista,...siinä potilas kuolee korkeaan kuumeeseen, jos sitä ei hillitä antibioteilla. ( Paitsi tietysti hysteriatilassa voi vinkua.

Nyt taas naurattaa vivut, joo eikös Kalelvalassa ollutkin vivunkeksijä, perin hyvä vempele onkin!

Pitäydytään nyt sentään tosiasioissa,~~~ ilman huutoa ja liioitteluja, vaikka kestokyky ihmisillä onkin erilainen.

🎶 voi vipua voi, 😁

• sini-sirkku kirjoitti:

Johan on,..ihan täytyy miettiä mistä alottaisi😁

Hyvä olis vetää henkeä nyt välillä noilta KAUHISTUKSILTASI JA ~~~~~~~~~~~~

Ensinnäkin nyt, ei keuhkokuume aiheuta tukehtumista,...siinä potilas kuolee korkeaan kuumeeseen, jos sitä ei hillitä antibioteilla. ( Paitsi tietysti hysteriatilassa voi vinkua.

Nyt taas naurattaa vivut, joo eikös Kalelvalassa ollutkin vivunkeksijä, perin hyvä vempele onkin!

Pitäydytään nyt sentään tosiasioissa,~~~ ilman huutoa ja liioitteluja, vaikka kestokyky ihmisillä onkin erilainen.

🎶 voi vipua voi, 😁

"Pitäydytään nyt sentään tosiasioissa,~~~ ilman huutoa ja liioitteluja, vaikka kestokyky ihmisillä ....."

Olen samaa mieltä, että nuo kuvitelmat voisi heittää romukoppaan, kunnes omakohtaisesti tulee asia esiin, kuten sinullekin ja hienosti olet asian ilmaissut. Aina muistan sinua, kun menen tuohon tupakalle ulos!

Minä en todellakaan ymmärrä noita tulevaisuuden kauhistus kirjoituksia, että mitä sitten ja miten sitten? Kaikki aikanaan ja kun kohdalle tulee, niin sitten vasta on aika miettiä ja tajuta, mikäli on enää hengissä, mitä sen jälkee`?.

• tätä-mieltä-ropotti
        Kristiina23 kirjoitti:

"Pitäydytään nyt sentään tosiasioissa,~~~ ilman huutoa ja liioitteluja, vaikka kestokyky ihmisillä ....."

Olen samaa mieltä, että nuo kuvitelmat voisi heittää romukoppaan, kunnes omakohtaisesti tulee asia esiin, kuten sinullekin ja hienosti olet asian ilmaissut. Aina muistan sinua, kun menen tuohon tupakalle ulos!

Minä en todellakaan ymmärrä noita tulevaisuuden kauhistus kirjoituksia, että mitä sitten ja miten sitten? Kaikki aikanaan ja kun kohdalle tulee, niin sitten vasta on aika miettiä ja tajuta, mikäli on enää hengissä, mitä sen jälkee`?.

Kristiinasta on ilmeinen narsisti itsekäs ihminen,
        omien vastaustensa perusteella,
        jolla ei ole normaaleita tunteita, empatiaa muita ihmisiä kohtaan,
        onko ollu koskaan normaalia ihmissuhdettakaa,,

on tullu vaikutelma kylmä, piittaamaton vanhapiika,
        ehkä kolmaspyörä jonkun riesana,

" se on rumaa kun ruuhi juokee sikojen perässä "

• jumal.auttakoon

gauhia kamala!
        pitäisköhän julmetun häijypytyn nyt hankkia väärinkäsitysten käsikirja
        loppuelämänsä luettavaksi?
        eihän noin pahoja sekoiluja saisi aiheuttaa palstalla! Miten kukaan voi ollakkaan noin ilkeä ?

• tätä-mieltä-ropotti kirjoitti:

Kristiinasta on ilmeinen narsisti itsekäs ihminen,
        omien vastaustensa perusteella,
        jolla ei ole normaaleita tunteita, empatiaa muita ihmisiä kohtaan,
        onko ollu koskaan normaalia ihmissuhdettakaa,,

on tullu vaikutelma kylmä, piittaamaton vanhapiika,
        ehkä kolmaspyörä jonkun riesana,

" se on rumaa kun ruuhi juokee sikojen perässä "

"on tullu vaikutelma kylmä, piittaamaton vanhapiika,
        ehkä kolmaspyörä jonkun riesana,"

Vai niin, vai niin, sanoi lapsenlapsenikin minulle, kun luin hänelle "madon luvut", (4-v) että nyt ei lähdetä mihinkään naapuriin enää iskän ja äidin luokse, koska mummi hoitaa hänet nukkumaan. Onhan tuosta jo vuosia, mutta minusta se oli niin tavallaan liikuttava toteamus häneltä silloin.

Aika heppoisesti sinäkin laitoit taas diagnoosin minusta, mutta unohdit lääkkeet?

Minä olen edelleen avioliitossa saman miehen kanssa, jonka kanssa vihittiin 1963. Ensimmäisen lapseni sain 1965, siis ei mikään "vahinko" ja toisen 1967. Lapsenlapsia on kaksi, joista usein kerron.

No, mitäs ropotti tähän sanoo? Pitäisikö lisätä lääkkeitä, sinun, vai minun? Voit uskoa, että en kovinkaan paljon arvosta mielipidettäsi, tai ottaisin siitä edes mitään vakavasti itseeni, sillä onhan täällä maailmassa kaikenlaista koheltajaa, joten siitä vain.

• kammottava-ehdotus- kirjoitti:

VOI KAUHISTUS ???? !!!!!

Miksi pitäisi kuolla keuhkokuumeeseen, huh huh,
        sehän se vasta ON HIRVITTÄVÄ tauti,
        hirvittävä tukehtumisentunteen kanssa kamppailla,
        EI IKINÄ haluu kuolla tukehtumalla, EI IKINÄ,,

meikä on kokenu sen miltä tuntuu kun EI PYSTY hengittämään,
        se se vasta KAMMOTTAVA HETKI ONKI,

johan ON piru irti, ku ihmistä halutaan vaan k i d u t t a a LOPPUUN ASTI,

EI ELÄIMIÄKÄÄN saa kiduttaa, ne lopetetaan heti niitten kärsimys, MIKSI ihmistä halutaan kiduttaa loppuun asti, se ihmetyttää,,

miksi ihminen on ihmiselle julma, eikä halua päästää ihmistä kuoleman kampailusta helpolla, vaan halutaan kiduttaa loppuun asti, halutaan että ihminen kärsiköön loppuun asti,
        se on minusta väärin, kun on keksitty hyvät lääkkeet joilla voidaan poistaa suuretki vivut heti, ja päästää sairas ihminen lopulliseen toivomaansa lepoon,

No otappa nyt rauhallisesti. Jokaiselle tulee se viimeinen tauti jossakin vaiheessa, turhaan sitä etukäteen etsii kauheimpia vaihtoehtoja. Iloitse elämäsi hyvistä päivistä.
        Nykyisin lääketiede on kehittynyt niin pitkälle, että ueimpiin vaikeisiinkin sairauksiin löytyy kipulääkkeet. Ei ihmisiä tukehduteta vuoteisiinsa, on happilaitteet ja muut avut. Älä turhaan maalaa pelkoja esiin. Sairaalat eivät KIDUTA ketään, hyvä ystävä.
        Moni meistä haluaa elää elämänsä rauhallisesti tietäen, että loppusuorilla tässä jo kuljetaan. En pitäisi elämänmyönteisyyttä ja asiallisuutta narsismina.
        Jos ei ikä muuta opeta, niin hitaammin kulkemaan.

• au.ri
        Kristiina23 kirjoitti:

"on tullu vaikutelma kylmä, piittaamaton vanhapiika,
        ehkä kolmaspyörä jonkun riesana,"

Vai niin, vai niin, sanoi lapsenlapsenikin minulle, kun luin hänelle "madon luvut", (4-v) että nyt ei lähdetä mihinkään naapuriin enää iskän ja äidin luokse, koska mummi hoitaa hänet nukkumaan. Onhan tuosta jo vuosia, mutta minusta se oli niin tavallaan liikuttava toteamus häneltä silloin.

Aika heppoisesti sinäkin laitoit taas diagnoosin minusta, mutta unohdit lääkkeet?

Minä olen edelleen avioliitossa saman miehen kanssa, jonka kanssa vihittiin 1963. Ensimmäisen lapseni sain 1965, siis ei mikään "vahinko" ja toisen 1967. Lapsenlapsia on kaksi, joista usein kerron.

No, mitäs ropotti tähän sanoo? Pitäisikö lisätä lääkkeitä, sinun, vai minun? Voit uskoa, että en kovinkaan paljon arvosta mielipidettäsi, tai ottaisin siitä edes mitään vakavasti itseeni, sillä onhan täällä maailmassa kaikenlaista koheltajaa, joten siitä vain.

Kyllä tuon Kristiinankin empaattisuus on ollut hyvin vaihtelevaa, laidasta, laitaan!

• suuret-luulo-ittestä
        au.ri kirjoitti:

Kyllä tuon Kristiinankin empaattisuus on ollut hyvin vaihtelevaa, laidasta, laitaan!

häää O siis tuuliviiri, niinkö meinaat,
        no joo,
        on sitä ja vaikuttaa kylmältä tunteetomalta narsissti luonteelta,

• ai.kansa

Miksi asiatonta keskustelua, kun aihe on kuitenkin kaikille tärkeä.
      Rauhallinen keskustelu on aina mukavampaa, osaisimmeko yrittää!

Kyllä eutanasia on silloin hyvä, jos ihminen itse sitä haluaa. Ei eläimiäkään pidetä turhaan kärsimässä, jos ei ole toivoa paranemisesta.
      Eikö ihminen kuitenkin ole arvokkaampi, kuin eläin.
      Toivon todella, että tämä lakialoite edistyy.

• reppuriika

Suvussani ei ole yhtään tiedossa Alzheimeria tai on kuoltu niin nuorina ettei sairaus ole ehtinyt puhjeta diagnoosiin perustuen. On paljon monia muitakin ikäviä sairauksia, jotka vaanivat iän karttuessa. Ei kannata jäädä miettimään liikaa ja maalailemaan mörköjä seinille.

• Ensioireet

Alzheimerin taudin yksi oire on ääretön negatiivisuus, ainainen paha mieli, ikuinen epäluulo, varkaaksi epäileminen ja muu haukkuminen. Sairastuva löytää aina moitteen sijan joka asiasta.

Läheisen osa on senkin vuoksi raskas, ei koskaan hyvää sanaa palkkioksi avunannosta.
      Kannattaa tarkkailla omaa negtiivisuuttaan, tuohtumustaan, muistamattomuutta, sanojen katoamista, ja puhua lääkärille ajoissa. Lääkitys kuulemma auttaa hyvin.

• Onnistuuvainharvalta

Kuuluunee niihin ylitsepääsemättömiin läksyihin elämässä; itsensä tutkiminen ja tarkkailu, arviointi.

• Selitä-selitä

MIten niin ylipääsemättömiin läksyihin? Johan se on nuorena opittu, ja kohtelias käyttäytyminen ja huomaavaisuus lähimmäisiä kohtaan.

Ei edes vaikeaa, päinvastoin.

• Snaijaatkohan

" Kannattaa tarkkailla omaa negtiivisuuttaan, tuohtumustaan, muistamattomuutta, sanojen katoamista, ja puhua lääkärille ajoissa. "

Tarkkaile itseäsi enemmän kuin muita, lähimmäisiä ja vallan vieraita, sen läksyn osaa ja hoksaa vain erityisen fiksut tapaukset. Kohteliaisuuden ja huomaavaisuudeen ovat omaksuneet useammat ja hekin hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti.

Ts. tunne itsesi, tiedä terveytesi, tarkkaile tapojasi, sillä ihmisen itse pitäisi tietää parhaiten missä mennään kun sairaus, vakavakin, alkaa. Miksi näin ei kuitenkaan miltei koskaan ole?

• Einapille

Kelaan ne on hyväksytty painamaan nappia kaikki nyökyttelijät.

• vieläkinahdistaa

Ihmettelin myös oman vanhempani käytöstä, nyt on jo edemennyt. Aina löytyi pahaa sanottavaa, vaikka autoin, en kiitosta saanut, ja tuo varkaaksi epäily oli myös, kun kävin. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, et minun apua ei tarvittu, esm.pankkiasioissa ym.
      Tunsin itseni todella varkaaksi, vaikka vein aina ruokaa käydessäni, silti en olisi saanut edes kahvia kupillista, olikohan alkava edellä mainittu sairaus jo tulossa? Miksi lääkäri ei sanonut mitään, vaan kaikki oli hyvin?

• Ahistuseiauta

Sorry että sanon: tämä ei ole vanhempasi sairauskertomus vaan - sinun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      406
      4890
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      490
      3072
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      129
      2621
    4. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      240
      2575
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      193
      2562
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      82
      1698
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      615
      1581
    8. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      16
      1404
    9. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      479
      1375
    10. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      46
      1131
    Aihe