Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Paras+kommentti+aiheesta,+jossa+ikäisemme+arvostelee+Kataisen+taitoja+ja+muistelee+jotain+todistuksia,+jossa+olikin+ehkä+huono+numero+"matikassa".??Minullakin+aina+hipoi+5-6+asteikolla,+mutta+minusta+tulikin+kirjanpitäjä,+laskentapäällikkö+ja+se+"pilkun+nussija",+kun+kassat+tilitti+minulle++"pääkirjanpitäjälle"+kassansa+ja+lupasi+maksaa+erotuksen,+jos+kassa+ei+täsmännyt?+Siinä+se+ero+olikin,+että+huomasi+sellaisenkin+asian,+että+kassavirtoja+ei+tasata+ns.+omasta+pussista,+vaan+ne+on+täsmättävä+todellisiin+tapahtumiin+ja+siihen+ei+paljon+tarvita+"laskupäätä",+koska+kirjoittajat+eivät+hallitse+edes+mainitsemiensa+politiikkojen+nimiä+oikein.Onko+kaikki+jääneet/jämähtäneet+niihin++koulutodistuksiin?
  2. Voi+herttalis+sentään+tätäkin+aamua,+että+aivan+naurattaa,+kuinka+hölmöjä+jotkut+ikäisemme+on?En+aliarvioi+noita+varoituksia+huomatuista+huijauksista,+johon+olen+itsekin+sortunut,++kun+lehdet+on+lukematta,+mutta+onneksi+aika+vaarattomasti.Olenhan+lehdistä+lukenut+noita+varoituksia+epämääräisistä+puhelinnumeroista,+samoin+kuin+suuresta+perinnöstä+jotka+ovat+aivan+kätesi+ulottuvissa,+kunhan+vain+maksat.!?!+No,+kyllä+hymy+hyytyi+minultakin+jonkun+sp-tarjouksen+vuoksi,+koska+lehdet+oli+lukematta+ja+olin+sittenkin+sortunut+lukemaan+niitä+kaupan+tarjouksia,+mutta+vain+kerran.Onneksi+en+perintöihin+usko,+kuten+en+arpaonneenikaan,+saati+että+sortuisin+noihin+lainatarjouksiin,+tai+ulkomailta+minuun+ihastuneeseen+sulhoonkaan,+vaikka+oli+kyllä+kerran+sellainenkin+ilmoitus+postissani+ja+nimelläni,+jonka+avasin+hölmö.+Siinäkin+oli+joku+nähnyt+minut+ulkona+ja+ihastunut+minuun?+Voi+"pyhäsylvi",+koska+varppina+ei+ollut+nähnyt!+Niin,+koskas+minä+kävinkään+viimeksi+ulkona,+....oliko+se+aatonaatto,+kun+kävin+Alkossa+ja+en+päässyt+sisään+tyttäreni+luokse+hoitelemaan+silitys+possakkaani+ja+silloinkaan+en+kävellyt+kenenkään+ikkunan+ohi,+tai+kurkkailin+kyllä+ikkunoista,+onko+joku+lapsista+kännykkänsä+kanssa+hereillä+.Vaan+se,+joka+sai+minut+nauramaan+on+tuolla+80++palstalla,+jota+katselen+välillä.+Siellä+80++mummolla+"vesi+virtaa"+(olisko+sittenkin+kirjoitusvirhe,+että+virtsa+karkaa)+ja+joku+"Hemmohepuli+45+"+on+tulossa+sen+kuivaamaan!!D
  3. Kotona+olin+minäkin+ja+vähän+jo+ounastelin,+että+pian+näen+oikein+kylätappelun,+kun+tuohon+naapuriin+kokoontui+porukka,+jotka+on+melkein+aina,+kuin+kissat+ja+koirat+konsanaan,+siis+riitelevät.+Ihmeen+sopuisasti+he+kuitenkin+omiin+luukkuihinsa+painelivat+illalla+ja+nämä+"luukut"+on+siis+rivitalon+yksiöitä.Vaan+miten+kävikään+minun+rieskalleni.+Toki+söin+siitä+eilen,+mutta+vein+sen+tuohon+ulos+yöksi,+koska+ei+oikein+mahtunut+jääkaappiin,+tai+olisi+pitänyt+pilkkoa+pienemmiksi+paloiksi.+Aamulla+heräsin+ihme+kaakatukseen+ja+heti+tajusin,+mitä+se+oli!+Vähintäin+sata+naakkaa+oli+repimässä+muovia+päältä+ja+herkuttelemassa+minun+rieskallani.+Onneksi+ehtivät+vain+hiukan+apajallaan+olla,+koska+meteli+herätti+ja+suurin+osa+oli+vielä+muovin+alla.+Siitä+sen+huomaa,+että+jos+hyvän+apajan+keksii,+niin+täytyy+olla+hiljaa,+kuten+kalassakin+ollessa,+vaikka+sitä+en+usko,+että+kalat+puheesta+kaikkoaa.Meillähän+oli+nuorena+(Saimaan+vesistö)+aikamoinen+kalkatus+ongella+ollessamme+ja+aina+iltaisin+sinne+tuli+norppa+kurkistelemaan,+että+mitäs+täällä+meuhkataan,+siis+eivät+olleet+arkoja+metelille+ja+nyt+niitä+suojellaan,+että+kotitilastanikin+tuli+Luonnonsuojelu+alue.++Eipä+harmita,+koska+itse+en+jaksaisi+sinne+mennä+ja+lapseni+sai+ihan+sopivasti+rahaa+siitä.Hernesoppa+purkkia+en+ole+vielä+avannut+ja+tuskin+avaankaan,+koska+aika+riittoisa+on+nuo+pihvit+ja+makkarat,+koska+perunaa,+salaattia+ja+silliä+on+lisäksi+ja+tietenkin+joku+sekoitus+"herkku-aamiais-puuroa",+johon+pilkoin+mantelimassaa,+joka+on+ollut+tuolla+kaapissa+varmaankin+pari+vuotta.
  4. Skillanin+innoittamana+kävin+laittamaan+ohrarieskaa,+vaikka+minulla+olikin+ohra-riisi+sekoitetta,+mutta+väliäkös+sillä.+Sitten+niitä+munia+kävin+ottamaan+ja+eka+oli+hieman+tiukassa+ja+oletin,+että+taaaaas+on+muna+ollut+jo+rikki+ja+valunut+hieman,+joten+hieman+tiukempi+ote+ja+se+muna+melkein+räjähti+silmilleni!+Hyyyiiii,+mikä+haju,+koska+se+oli+aivan+musta,+siis+mätä.+Että+voikin+olla+niin+pahan+hajuinen+ja+nyt+koko+kämppä+haisee+mädäntyneelle,+vaikka+se+onneksi+räjähti+sinne+kennoon,+eikä+pitkin+keittiön+seiniä.+On+tässä+nyt+juhannus+tuoksut.Minun+ruokailu+on+sitten+sitä´sun+tätä,+koska+en+viitsi+lähteä+kauppaan+hakemaan+mitään+herkkuja,+kunnes+syön+nuo+entiset+pois+ja+onhan+minulla+rieskaa+tulossa,+pari+pihviä+ja+makkaraa,+joka+on+alkanut+myös+olemaan+vastenmielistä+ruokaa+nykyisin.+Hernesoppaa+löytyy+aina+ja+sitä+en+ole+syönyt+aikoihin,+joten+rieskan+kyytipojaksi+vaikka+sitä.+Olisihan+se+toista+nuotiolla+tai+grillissä+laitettuna,+mutta+täytyy+mennä+Kesäteatteriin,+jossa+saa+sitten+ihanaa+grillimakkaraa.Pilvistä+on+täällä+ja+lämpöäkin+16++ulkona,+mutta+sisällä+olen+lukemassa+kuitenkin.+Onkohan+minusta+tullut+ärtyisä+vanhus,+koska+nyt+ärsyttää+aina+noissa+kirjoissa+esiintyvä+"huokaisi"+sana,+kun+itse+sanoisin+lyhyesti+"huokasi"........+Ja+kas´,+kun+asian+kirjoittaa+niin+huomasin,+että+itse+"sanoisin",+niin+miksi+en+"huokaisi".D+Lakkasi+(ei+lakkaisi)+ärsyttämästä,+mutta+mitähän+muuta+keksisin,+....voi+ei,+en+keksi+nyt+enää+mitään,+koska+sotkeudun+kuin+"summanen+housuihinsa".D+Menen+nyt+ikkunan+viereen+seisomaan+ja+pian+käännyn+siihen+selin+ja+en+ärsyynny+yhtään,+että+kaikissa+kirjoissa+noin+kirjoitetaan.Ja+ilmakin+vaihtelee,+koska+nyt+paistaa+aurinko+ja+on+paljon+sinistä+taivasta,+mutta+eilen+kauppareissulla+satoi+täälläkin+rakeita+ja+tuli+vettä,+mutta+hetken+päästä+oli+pilvet+pois+ja+sitten+taas+koti+ovelta+kun+katselin+oli+mitä+ihanin+pilvetön+taivas,+mutta+vettä+tuli+kaatamalla.
  5. "Olet+keskenkasvuinen+uhooja,jolla+perämetsää+myymättä?""Tottakai,kutsu+rantatilalleni+on+aina+voimasssa+tervejärkisille!"Onneksi+tuokin+tuli+selville,+ennenkuin+lähdin+luoksesi+ajelemaan.Eiköhän+lopeteta+tämä+"nokkapokka",+koska+pian+meille+nauraa++"+naurismaankin++varikset",+kuten+sanonta+kuuluu.Jaa,+nuo+perämetsän+maat+(veljeni+perintötila)+myytiin+jo+ELY-keskukselle,+vai+mikä+se+olikaan,+joka+tapauksessa+Luonnonsuojeluun+kaikki+meni+ja+hyvä+hinta+saatiin,+tai+lapseni+sai.Aivan+upea+ilmaisu+sinulta,+että+olen+(74-v)+keskenkasvuinen+uhooja,+kun+taas+lapseni+sanoo,+että+olen+vanha+fossiili?+Ota+nyt+siitä+sitten+selvää,+kumpi+olen+ja+Jalluakaan+en+ole+vielä+korkannut.Otetaan+nyt+kaikki+sinunkin+kanssa+rauhallisesti,+sillä+otin+jo+kuvainnollesti+lääkkeeni,+jotka+minulle+määräsit.
  6. Tapio+Rautavaara+-+Menen+Enkä+Meinaa+1965+löytyy+You+Tobesta.Oli+pakko+etsiä+ja+kuunnella,+vaikka+minun+"ohjelmani"+olikin+tänään,+että+ajattelin....Ajattelin+(menen+enkä+meinaa)+ja+lähdinkin+Prismaan+kaupoille,+koska+siellä+on+myös+Alko,+mutta+jo+parkkipaikka+oli+niin+täynnä+ja+ostoskärryt+vähissä,+että+kävin+vain+Alkossa.+Ruokaa+saan+myöhemminkin.Sitten+ajattelin+mennä+sinne+silitys+possakkaani,+mutta+(klo+12)+ovet+oli+lukossa,+lapset+nukkumassa,+joten+sitä+en+edes+ajatellut,+että+pimputan+ovikelloa,+koska+sieltä+olisi+herännyt+kaksi+hyvin+vihaista+lasta+ja+kun+ajattelin,+että+käyn+siellä+samalla+suihkussa,+niin+tietenkin+myös+saunan+ovi+on+lukossa+ja+minulla+ei+ole+nyt+heidän+uusia+avaimiaa,+jonka+jälkeen+taas+ajattelin,+että+otan+ainakin+muutaman+raparperin,+mutta+nekin+oli+jo+kerätty,+onneksi.Sitä+en+edes+paljon+ajatellut,+että+nyt+kotiin+vain+kiireen+vilkkaan,+ennen`kuin+"ostokset"+happanee+ja+onnistuihan+se+vihdoinkin,+eikä+vain+meinannut+ja+jäänyt+ajatusten+tasolle.!+DDOli+taas+ihmeellistä+katsella+siinä+Prismassa+,että+vähintäinkin+maailmanloppu+on+tiedossa,+vai+uhkaako+ISIS+ja+islamisti+hyökätä+ja+porukka+painuu+bunkkereihin+piiloon+rukoilemaan+Jumalaa,+koska+ainakin+ruokaa+oli+jokainen+varannut+riittävästi+ainakin+vuodeksi+meikäläisen+tarpeisiin+verrattuna.+No,+pois+pilkka+minusta.+Onhan+se+hyvä,+että+ruoka+ei+ainakaan+lopu,+mutta+ei+ilmeisesti+juomatkaan,+koska+en+ollut+suinkaan+ainoa+asiakas+Alkossa.