Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. Kirjoituksesi+oli+sikäli+hyvä,+mutta+opettele+jaottelemaan+noita+juttuja,+että+ei+olisi+yhtä+pötköä+vain,+koska+se+on+vaikealukuista.Minä+olen+kuullut,+että+merilevän+nauttiminen+tekee+maksavaurion+ja+liian+proteiinipitoinen+ruokavalio+saa+aikaan+ketoosin,+joka+myös+on+vaarallinen,+koska+siinä+virtsa+ei+erity+hyvin+elimistöstä.Oletko+lukenut,+että+70++henkilöt+ei+tarvitse+laihduttaa,+mikäli+eivät+ole+yli-yli-lihavia+ja+heillekin+on+sitten+tarjolla+muita+keinoja,+kuin+vihertee,+tai+proteiini+patukat?
  2. Uskallan+minäkin+nyt,+kun+"emäntä"+on+jalkeilla,+koska+kerran+rohkenin+tänne+kirjoitella+heti+herättyäni.+Anteeksi!DDNoihin+puhelinmyyjiin+olen+todella+ärtynyt.+Usei+tulee+tiedustelut+puhelin-+ja+nettiliittymistäni.+Aina+on+tarjolla+parempaa,+mutta+niin+on+hintakin,+joten+aina+tyrmään+tarjouksen.+Nyt+olen+päättänyt,+että+vastaan+aina,+että+puolestani+päättää+lapseni,+en+minä!D+Lähettäkää+tarjouksenne+kirjallisesti.Ja+entäs+nämä+Lehti+kauppiaat,+jotka+ainakin+(hänelle+tulee+joskus+tuplana)+siskoni+saa+"sekopäiseksi",+mutta+minua+ei+nykyisin.+Sain+hiljattain+puhelun,+kun+olen+"niiiin+hyvä+asiakas+ja+heillä+oli+tarjous",+ja+plap+plap+plaa!+Kysäisin,+että+mitä+olen+tilannut+teiltä,+niin+joskus+Eevan?Minulle+ei+ole+tullut+tilattuja+lehtiä+10+vuoteen,+mutta+lapsenlapsille+olen+tilannut+Koululaisen+ja+Aku+Ankan,+joten+olen+varsinainen+"hyvä+asiakas"?Tuohon+"äkämystynyt+pappa"+olisin+vastannut,+että+peruuta+heti+ja+mahdollisimman+pian.+Nykyisin+on+jo+ongelmajätettä+kirjat,+koska+googlesta+löytyvät+tiedot+ja+mitä+ei+löydy,+niin+kuka+nykyisin+jaksaa+niitä+kirjoista+katsoa.Kyllä+minuakin+harmittaa,+että+"+IsoTietosanakirja"+menee+jätteisiin,+koska+se+on+ollut+minulle+niin+usein+apuna.+Itse+aloin+sitä+tilata+nuorena+ja+osan+isänikin+maksoi,+mutta++monta+apua+siitä+oli,+....niin...ainakin+silloin,+kun+mieheni+väitti+toista+ja+minä+toista!"DDD+Telkkarin+katselu+on+jäänyt+vähiin,+koska+ohjelmat+ei+kiinnosta,+tai+sitten+kirja+kiinnostaa+enemmän.Hitsi!+se+rivien+lukumäärä+on+jopa+ylitetty,+mutta+aina+haluan+Pirtin+nostaa+"pramille",+koska+meillä+on+niin+mukavaa,+vaikka+.....no,+jätämpä+kirjottamatta
  3. hehhheeeee....naura+sinä+vain,+kun+et+itse+uskalla+kokeilla.sini-sirkku+on+asiallinen+kirjoittaja+ja+paljon+kokenut,+joten+en+menisi+nauramaan.Nyhtökauraa+en+ole+kokeillut,+koska+ei+ole+sattunut+vastaani+tulemaan+kaupassa+ja+en+ole+erityisesti+sitä+hakenut,+koska+jos+se+sisältää+kauraa+ja+hernettä,+niin+osaan+sekoittaa+kaurapuuron+hernesoppaan!+he,+he,+hee!+Kokeilen,+jos+kohdalle+sattuu.Soijavalmisteita+olen+syönyt,+jopa+ihastunut,+mutta+pian+se+ihastus+myös+lopahti+++etanoita,+simpukoita,+nahkiaisia+ja+sammakonreisiä,+mutta+en+tietääkseni+heinäsirkkoja,+mutta+mikä`+ettei+ne+olisi+varmasti+hyviä+friteerattuna.+Tietenkin+matoja,+joita+on+sienissä+ja+vadelmissa+kulkeutunut+aivan+varmasti.Kamalin+muistoni+on+nuoruudesta,+kun+olin+kahvila-apulainen+ja+siellä+tehtiin+myös+jäätelöannoksia,+joihin+tuli+vadelmahilloa.+Hillossa+oli+jo+matoja,+mutta+omistaja+käski,+että+madot+vain+pois+ja+hillot+jäätelöön!+Siihen+loppui+minun+jäätelön+syönti.Pettuleipää+en+tietääkseni+ole+syönyt,+siis+puunkaarnoja+ei+ollut+lapsuuskotini+leivässä,+koska+itse++viljelime,+mutta+riihikuivattu+ruis,+jonka+jauhaa+jauhinkivillä,+niin+sitä+parempaa+ei+ole.Mielestäni+nykyisin+kaikki+jauholaadutkin+on+huonontuneet+paljon+entisestään,+vai+enkö+osaa+enää+leipoa?Kovin+kranttu+en+ole+ruokieni+suhteen,+sillä+vatsani+kestää+kaiken,+jopa+päiväysvanhat+tuotteet,+joita+lapseni+inhoaa,+mutta+se+on+taas+minulle+"rikka+rokassa+hämähäkki+taikinassa",+koska+hän+antaa+ne+minulle.
  4. Ihana+kirjoitus+sinulta+Venlastiina,+mutta+miksi+otat+permanenttia+nykyisin?+Otin+minäkin+silloin+joskus,+mutta+hius`laatuni+on+sellainen,+että+lähinnä+muistutin+päästäni+lampaanvillaa+ja+varsinkin+kostealla+se+oli+kamala.+Kerran+erehdyin+minäkin+kampaajalle+tuolla+Ylläksellä.+Otin+permanentin+ja+toivoin,+että+se+föönataan+sitten+suht´koht+suoraksi,+mutta+kampaaja+oli+sitä+mieltä,+että+näin+on+parempi!+Voi,+mikä+hirvitys+olin+mielestäni,+siis+kihara+lammasturkki+päässäni+ja+sai+olla+viimeinen+kerta.No,+oli+toinenkin+pettymys+nykyisestä+lähi+kampaamosta,+jossa+otin+leikkaus+ja+värin,+mutta+se+lopputulos!+Ei+mitään+kampauksen+tapaistakaan?+Lähtiessä+sanoin,+että+osaan+itsekin++tuollaisen+kuivauksen+tehdä.+Olin+nimittäin+saanut+eräästä+kampaamosta+niin+upean+"lähtökampauksen",+että+ei+parempaa.+Siellä+käytettiin+sellaista+tyven+kohottavaa+kreppirautaa,+jonka+sitten+ostin+itselleni,+mutta+annoin+sen+tyttärelleni+ja+pian+haen+sen+takaisin.Jaa,+että+parta+ja+viikset!+Ei+hiivatti+ne+sovi+miehelleni.+Joskus+hän+kasvatti+ns.+kesäpartaa+ja+se+oli+kammottava.+Parturien+suosikki+mieheni+on,+koska+hänellä+on+luonnonkiharat+hiukset+ja+naiset+niitä+kehuu+ja+usein+meillä+olikin+sama+liike,+jossa+kävimme+ja+siellä+todellakin+osasivat+tehdä+hänelle+ihanan+leikkauksen.Yksi+havainto+meillä+oli,+kun+mieheni+sairastui+eturauhassyöpään,+hänen+hiuslaatunsa+muuttui+"sianharjaksiksi",+siis+koviksi+ja+suoriksi.+Nyt,+kun+tauti+on+ilmeisesti+selätetty,+niin+taas+on+ihanat+kiharat+ja+pehmeämpi+kampaus.Kerro+lisää,+kuinka+koitte+ne+"päiväkirjat",+koska+itse+luin+eilisen+päivän+siskoni+lähettämiä+minun+kirjeitä+hänelle+ja+en+tiedä,+olenko+vihainen,+surullinen,+vai+mitä?+Ainoa,+missä+repesin+nauruun,+kun+olin+kirjoittanut+meidän+perheen+Formula+katselua.+Jokainenhan+odotti+Mika+Häkkisen+lähtöä+ja+lapset+vuoronperään+oli+microa+käyttämässä+ja+kiire+oli,+jolloin+toinen+tokaisi;+"kenen+mämmi+täällä+vielä+kiehuu"+ja+koska+voin+hyvin+kuvitella+omat+lapseni+tässä+tilanteessa,+niin+naurusta+ei+meinannut+tulla+loppua.+no,+nyt+tuli+loppu,+koska+joku+laskee+kirjoitus+rivitkinDD
  5. Kauniita+ollaan,+ainakin+olimme+silloin+nuorena.D+Kuvia+kun+kyseltiin,+niin+oli+minullakin+joskus+kuva,+kun+oli+tuo,+niin,+mikäs+se+olikaan,+...skype+ilmeisesti+innoitti+ja+on+minulla+tuo+laite+häkkyrä,+jolla+otin+kuvan+itsestäni,+mutta+se+meni+vanhan+tietsikan+myötä++ja+nyt+olen+unohtanut,+kuinka+se+laitetaan+taas+toimimaan.+Kamerakänny+on,+mutta+ei+liitintä,+millä+saisin+ne+itse+nettiin,+enkä+viitsi+harjoitella+uudestaan,+koska+unohdan+kaiken+oppimani,+kun+selkäni+käännän.Kirjoituskone+(oliko+Remington?)+oli+minullakin+jo+50-luvun+lopulla,+kun+sitä+sai+tilattua+postin+kautta+ja+joku+houkutus+siihen+oli?+Lienee+ollut+se+10-sormi+opettelu?+Myöhemmin+sitten+erilaisten+kurssien+myötä+sitä+tuli+opeteltua,+mutta+ehkä+paremmin+noita+lasku+näppäimiä,+koska+kirjanpitäjä+on+aina,...ai+ei+ole+enää+tarkka,+eikä+täsmällinen.+Aamuvirkku+olen+ollut+aikuisikäni,+siis+19-v+>ja+varsinkin+lasten+synnyttyä,+koska+aina+oli+aikaisin+lähdöt+töihin-tarhaan+ja+sitä+rataa.+Nykyisin+pistän+tämän+koneen+kiinni+noin+klo+17+ja+herään+aamulla+klo+5+lukemaan,+mitä+on+kirjoiteltu+yön+aikaan.Tosi+on,+että+menetin+mahdollisen+aviomiehen+huonon+käsialani+vuoksi,+mutta+veljen+sitten+sain+ja+ehkä+parempi+vaihtoehto+minulle+sittenkin,+kun+näin+jälkeenpäin+ajattelen,+vaikka+vikansa+molemmissa,+mutta+niin+on+minusakin.+Pirttihirmua+en+ole+voinut+koskaan+esittää+en+edes+kokeilla,+koska+toinen+on+kuin+simpukka+ja+menee+autotalliiin+järjestelemään+niitä+muttereita+ja+pulttejaan,+jotka+tuntuu+olevan+aina+sekaisin+enemmän,+kuin+kenenkään+naisen+vaatekaapit!DJätän+hiukan+kertomis+varaa,+että+ei+Pirtin+ovi+sulkeudu..:))
  6. Täällä+ne+kaikki+kauniit+naiset+piileskelee+Pirtin+pienessä+hämärässä+kertoilen+toisilleen+päivän+mietteistään,+mielikuvistaan,+muistoistaan,+eikä+vain,+mitä+tänään+leivoin.DOn+täällä+muutama+mieskin,+joita+vaalimme+ja+jotka+ei+sorru+toistensa+haukkumiseen+aina+tuolta+v-2003+ja+heillä+on+omat+kaunokaisensa,+joten+siitäkään+ei+tule+erimielisyyttä.Skillan+mainitsi+huonosta+käsialastaan+ja+minä+voin+syyttää+itseäni,+että+menetin+joskus+mahdollisen+tulevan+mieheni+juuri+käsialani+vuoksi,+koska+en+rohjennut+vastata+hänen+kirjeeseensä,+kun+aina+oli+niin+surkea+töherrys,+jota+vertasin+siskoni+käsialaan+ja+äitinikin,+isästä+puhumattakaan.+Kun+sitten+rohkenin+kirjoittamaan+hänelle,+että+tulisi+Kauppa-Kouluni+joulu-tanssiaisiin,+niin+veljensä+laittoi+sinne,+koska+ei+itse+tanssinut.+Sillä+tiellä+ollaan,+...hänen+veljensä+kanssa+edelleen!DDSain+eilen+postista+ilmeisesti+kaikki+kirjoittamani+kirjeet+siskolleni+ja+suorastaan+ahdistaa,+kun+kaikki+muistot+tulvivat,+siis+ne+muistot,+joita+en+ole+muistanut.+Yllättävän+usein+siellä+toistui+tuo+siskoni+muistama,+mitä+kirjeeni+loppuun+usein+kirjoitin,+jos+viesti+oli+vähäinen;"lukekaa+se+entinen+kirje,+ei+mitään+uutta".+Skillan+ja+toisetkin,+joilla+on+sitä+käyttämätöntä+tavaraa.+Ei+minulla+kaapit+tyhjene,+koska+olen+raahannut+Espoosta+tänne+mukamas+tärkeitä+vaatteita+ja+tavaroita,+joita+en+kuitenkaan+tarvitse,+mutta+en+ole+vain+raaskinut+niistä+luopua+aiemmin,+koska+myös+kokemus+on+ohjaillut,+että+niitä+voi+tarvita+vielä+joskus+ja+mikä+ihmeellistä,+sen+minkä+heittää+pois,+niin+eikös+sille+ilmesty+tarvitsija+melko+pian.ps.+kyllä+minä+taas+mieleni+pahoitin,+kun+olen+sittenkin+ollut+taas+väärässä+ja+nyt+jo+oikaisua+vaaditaan,+mutta+minkäs+teet,+kun+tunnen+olevani+oikeassa?D
  7. Luka=Kuka