Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7410
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kävin ulkona ; ) lenkkeiin lähimaastossa. Opettelin kävelemään rennosti, se onnistui. Rivitalomme vastapäätä olevassa puistossa on hyvinhoidettuja kävelyteitä. Vähän yli kilsa tuli käveltyä. Ulos ylös ja lenkille lie ainut keino päästä irti kyynärsauvoista.
18.01.2026 16:30
Lapseni elävät omavaraista minusta riippumatonta elämää.
Joulun keskustelin kuopuksen kanssa syntymäpäivämuistamisesta. Olen useana vuonna laittanut pienen summan rahaa hänen tililleen
Kuopus totesi, älä lähetä rahaa, pärjäämme hyvin, osta vaikka itsellesi jotain kivaa.
Ihania itsenäisiä poikia, jotka kehoittavat minua elämään ja käyttämään pienet varani omaan hyvinvointiini.
18.01.2026 14:23
Omat lapseni kasvoivat aikuisuuteen ensimmäiset vuotensa kolmannessa kerroksessa, ei ollut hissiä. Kesät mökin rannalla vesileikkejä harrastaen.
Tämä aloitus liikkumisesta meni nyt lastenhoitoon. Lisäksi Timputussa juoksijalle, tiedoksi, muistelin vuosia sitten tapaamme liikkua.
Juttelin mieheni kanssa aiheesta, hän liikkuu täällä sisällä tehden veryttelyliikkeitä. Lisäksi kahden kerroksen asujina käyttää portaita kuten minäkin useita kertoja päivässä 15-askelmaa alas ja samanverran ylös.
Nyt lähden päivälenkilleni ; )
18.01.2026 14:03
Testitulos sai minut hymyilemään.
Kielo.
Aina testeistä voi löytää omasta mielestään jotain positiivista. Kielo no, Jaa ; ))
18.01.2026 11:08
Mieheni on nyt 91-vuotias. Hän ei lähde talvella mielellään lenkille koska tiet ovat lumisia ja liukkaita. Kesällä hän tykkää lenkkeillä. Tosin ei enää kuten ennen kun matkustelimme maailmalla. Tapanamme oli tutustua uusiin paikkoihin kävelemällä.
Hänen kahdeksankymppisiä vietimme New Yorkissa, jossa tutustuimme kävellenkin Manhattanin saarta ylös ja alas.
Vielä 2019 Kaukoidän matkallamme Teimme pitkiä kävelymatkoja. Hän oli silloin 85-,vuotias
.
Itse olen nyt 78- vuotias ja varmasti tekisin pitkiäkin kävelylenkkinkkejä jos en olisi käynyt läpi yhtä vakavaa sairautta vuonna 2022 ja vuosi sitten lonkkaleikkausta, joka ei mennyt odotusten mukaisesti. Olen opetellut kävelemään kahdesti neljän vuoden sisällä.
Haluan kuntoilla, että jaksaisin liikkua ja touhuilla nyt kun minusta vihdoin tulee mummo ; )
18.01.2026 10:48
Miksi kannatte huolta tulevaisuudesta. Olette tehneet tehtävänne Suomen hyvinvoinnin. eteen. Lapsenne ja lastenlapsenne tekevät oman osansa ja riippuu heistä eikä pääministereistä kuinka he pärjäävät.
17.01.2026 18:33
Ajoin City-marketin parkkihalliin. Otin kyynärsauvat ja lähdin kävelemään pääkatua pitkin. Noin 500 m päästä käännyin viereiselle kadulle ja jatkoin takaisin City-markettiin.
Kävin ostamassa maitoa ja leipää. Kävelin parkkihalliin ja ajoin kävelylenkin autolla ja mittasin matkan. Totesin kävelleeni raittiissa ulkoilmassa 1.1 km lenkin. Palasin autolla kotiin 1.5 km. Olen nyt kartoittanut päivittäisten kävelylenkkien pituuksia. Jatkossa minulla on muutama vaihtoehto lenkeille. 1 - 2 km .
Ja jos kunto paranee kävelen muutaman sata metriä lisää ; ))
17.01.2026 18:27
Et sinä ole kirjoittanut mitättömyydestä vaan Hilla itse.
Tämä mitätön keisi paljastaa kuka kirjoittaa totta ja kuka valehtelee.
17.01.2026 14:51
Tämä on sinun reakointisi, kiitos.
17.01.2026 14:40
Täydennän tätä, kysyin Demeteriltä.
Olen ymmärtänyt, että totuuskomitea koostuu Palomasta, kylmätotuudesta ja allekirjoittaneesta. Näinkö on?
Korppis
17.01.2026 14:28
Hei@
Yksi mitätön sana voi saada ihmiset pois tolaltaan, menettämään malttinsa.
Tällä palstalla kirjoittajat ovat toisilleen tuntemattomia ihmisiä, jotka elävät etäällä toisistaan, heillä on erilaisia mielipiteitä.
Olemme vajavaisia, mitättömiä, oman edun tavoittelijoita, ....jokikinen meistä.
Seurasin eilen myöhäisillan TV- ohjelmaa se kertoi Nabatealaisista, muinaisesta kansasta ennen ajanlaskumme alkua.
Nabatealaiset kuten monet muutkin kansat/heimot ovat hävinneet ja sulautuneen valloittajiin.
Tämän päivän maailmantilanne on epävakaa, reakoimme tulevaan pelolla. Pelko on tunne jota voi hallita kun ymmärtää, että Ihminen on ollut kautta historian itsekäs ja vallan haluinen.
Onneksi täällä ei ole voittajia ei häviäjiä vain virtuaalivalloittajia.
17.01.2026 14:23
Huomenta@
Aluksi yksi kysymys, kirjoita lisää kun ehdin.
Ketkä mielestäsi kuuluvat totuuskomissioon?
17.01.2026 12:18
Anteeksi jouduit odottamaan vastaustani, tämä live elämä vaatii aikaansa.
Sain "kirvoitukseni" tämän aamun Hillan aloituksesta jossa hän kirjoitti näin.
"minä olen "mitätön" .
Mielestäni se ei pidä paikkaansa.
Tyydyttäkö vastaukseni?
16.01.2026 17:00
Mitä Hilla tarkoitti, vain hän pystyy vastaamaan.
Kirjoitin...
Minua kiinnostaa myös, toisen puolesta vastaaminen, mistä se kertoo?
Pystyt varmaan vastaamaan.
16.01.2026 14:20
Psykologien tekstejäsi referoin. Kiitos osanotostasi.
16.01.2026 13:54
Mietteitä Korvesta @
Minua on usein syytetty, etten lue tarpeeksi. No, tokihan luen, mutta romaanit eivät tällä hetkellä ole minun juttuni, ei fantasia TV.sarjatkaan.
Lueskelen eri lehtiartikkeleita, nyt sain kiinnostuksen perehtyä avoimuuden vastakohtiin ihmisluonteissa.
Vaatimattomuus on arvostettu piirre Suomessa. Aina se ei kuitenkaan kumpua hyvästä, vaan välillä kyse on oikeastaan itsensä mollaamisesta.
Hilla kirjoitit...
"minä olen "mitätön" ja sen sinäkin olet monasti esiin tuonut.
En todella korkealta putoa, jos minun totuuttani tenttaat, tai muutakin mitä mielestäsi väärin teen"
Onko totuus itsestäsi oikea, oletko mitätön? Onko se positiivinen vai negatiivinen arvio itsestäsi.
Itsensä vähätteleminen ei aina kerro vilpittömästä vaatimattomuudesta.
Miten on?
Minua kiinnostaa myös, toisen puolesta vastaaminen, mistä se kertoo?
Kieltätäminen, mitätointi kuten ano ohjeisti, mitä se kertoo ihmisluonteesta?
Tässäpä päivään pohdiskelua.
16.01.2026 13:41
Hilla@
Minäkään en myönnä mitään mitä anot väittävät, he tulevat pimeästä, tunnistamattomina, käyttävät tunnistettavien rekattujen kirjoituksia väärin, sotkevat asioita ja pakenevat vastuistaan.
Olen, ihan hyvä ihmiseksi.
15.01.2026 13:51
Joo, olen ottanut oikolukuohjelman käyttöön se vasta virheitä tekeekin. Aina ei tule uudelleen oikoluettua.
15.01.2026 13:18
On se talviasuttava. Monta joulua olemme mökkihistorian aikana siellä viettäneet. Ennen eristysremonttejakin nukuimme mökin ylisillä lämpimien vällyjen alla pakkasen paukkuessa ja järven jäitä jymistellessä.
15.01.2026 13:16
Mistä noin älykäs oivallus?
15.01.2026 12:30
14 / 371