Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Että kehtaat.
Esim. tunnin juna on typerin hanke, mitä tässä Suomen taloudellisessa tilanteessa ollaan tekemässä.
Rikollisuus, huumeet ovat suurkaupunkien riesa. Joulumarkkinat Helsingissä on saanut taskuvarkaat liikkeelle, heistä varoitetaan.
Tungokset pääkaupunki seudulla ovat tosiasia, vaikka miljoonia ihmisi ei siellä asukkaan.
Rikkaat asuvat alueilla eivät keskustassa.
Ei meiltä syrjäseudun vanhuksilta mitään puutu, emme tee median julkisia tekoja. Meillä on lämmintä, ruokaa ja ystäviä ympärillä.
04.12.2025 10:40
Ehtoota@
Vanhuus tulee, muisti heikkenee ja kömmellyksiä sattuu . Kävin ostoksilla tapanani on pysäyttää auto portaiden eteen ja nostaa ostokset rapulle.
No, se auton takaluukku jäi auki kun ajoin sisään talliin. Onneksi ei suurempia kolhuja, mutta säikähdin.
Tältä päivältä jäi laatikot puolitiehen, vegelihakaalilaatikko ja porkkanalaatikko jäi odottamaan viimeistelyä huomiseen.
Minimaailman joulun oli päivän isoin urakka.
Nättiä tuli ja puhdasta kun sain pölyt pestyä ja joitakin muutoksia huoneissa tehtyä.
Päivät kuluvat joutuin ja tuntuu, että enempi pitäis keritä. No, onneksi kun aloittaa ajoissa valmista tulee.
Joku päivitteli "mummujen" joulukiireitä, ei nyt niin kiirettä ole, ettei ehtisi välillä tänne raportoimaan touhujaan.
Kivaa iltaa.
01.12.2025 19:56
Joulun olen valmistautunut ottamaan vastaan isommalla porukalla. Hiljaisuutta, hiljentymistä en kaipaa, sitä riittää näin tavan arkena kun kahdestaan köpötellään.
Ruuhkavuosina anoppi ja appi järjestivät jouluaaton traditiot.
Silloin tyķkäsin istua valmiiseen pöytään ja leikkiä lasten kanssa joulupukkileikkiä, jonka appiukko järjesti. Äitini oli myös mukana jouluissamme yhdeksänkytluvulla anoppilassa.
Appeni kuoleman jälkeen joulua vietettiin minun luona.
Jouluna 2006 joulupöydässäni istuivat lisäkseni, pojat, mummo, x-mieheni, hänen siskonsa tyttärineen ja nykyinen mieheni. Viimeinen joulu mieheni suvun kokoonpanolla.
Olen viettänyt joulua myös Hollannissa. Rooman Katollisessa kirkossa kuuntelimme jouluaatomessua vuonna 2019.
Joulupäivällistä söimme mieheni lasten ja minijöiden sekä lapsenlapsen kanssa.
Viimevuosina joulupöytäämme ovat istuneet pääasiassa mieheni nuorimmat lapset ja minun lapseni ja miniät nyt saamme luoksemme vanhimmat mieheni lapset.
Odotan joulua lastemme piipahtamista joulunpyhinä.
Tänään teen porkkanalaatikkoa ilman riisiä.
Puuhakasta alkuviikkoa ; )
01.12.2025 10:54
Hän on mies ; ))
29.11.2025 16:12
Sisareni kertoi kohdanneensa harrastuskerhossa ihmisen joka, oli hyvin katkera lapsuudenkodin kokemuksista.
29.11.2025 16:10
On ihana kun on isosisko, jonka kanssa saa jakaa ilot ja surut. Juttelimme juuri pitkän puhelun. Muistelimme lapsuuttamme, lapsuutemme oli hyvä ei ollut puutetta mistään ja meitä rakastettiin.
Kristiinasta kysyit, hän on mukana tiiviisti keskusteluissa, unohtaa vain kirjautua.
29.11.2025 14:57
Häirikköhän minä ja olen jo mennyt häiritsemään sinne.
Laitoin juuri joululaatikot uuniin. Siivosin keittiön ja nyt huokaisen, ennen kuin lähden saunakaljoja ostamaan.
On niissä laatikoissa oma hommansa, mutta niihin saa haluamansa maun.
Energiaa onneksi riittää ja lonkkakin on rauhoittunut.
29.11.2025 13:23
Pienikokoiset naiset ilmeisesti piiloutuvat porstuan kylmäkomeroon ja ilkkuvat ohikulkeville ; )
29.11.2025 10:28
Sinä ymmärsit yskän ;)
29.11.2025 10:24
Huomenta Hilla@
Olet ihan hyvä ihmisiksi, et sammaloidu, kivienheitto ei osu vierivään kiveen.
Eilen illalla katsoin 4 TV.n Vain elämää, jonka teema oli nuorten mielenterveys. Kun mieli järkkyy se voi johtaa itsetuhoon.
Keskustelimme mieheni kanssa aiheesta. Minulla ei ole muistikuvia, että olisin kokenut toisarvoisuutta tai ulkoisia vaaroja lapsuudessa, mieheni muistaa, mutta hän elikin lapsuuden sodan aikana saksalaisten miehittämässä Haarlemissa.
Kunpa jokainen lapsi saisi elää turvallisen lapsuuden. Kasvaa aikuiseksi rakastettuina ja hyväksyttyinä juuri sellaisena kuin ovat.
Kiitollisuutta tunnen vanhempiani kohtaan, en ollut helpoin lapsi, mutta minnua rakastettiin.
Tällaisia ajatuksia tänä aamuna, nyt joululaatikoiden tekoon.
29.11.2025 10:19
Demeter@
"nykyinen "dynamiikka" tuntuu vievän mukanaan etenkin kun jokunen kirjoittaja siihen kutsuu ja ehkä tahtomattaankin lietsoo."
Niinpä, jos aloittaisit palstan dynamiikan eheyttämisen itsestäsi.
"parhaassa tapauksessa pääsee näkyväksi "palstapersoonaksi", saa "fanittajia" hyvässä ja pahassa ?"
Kirjoitin ylempänä Palomalle seuraavasti.
"Kummallakin meistä on fanittajat joko kivat tai vähemmän kivat ; )"
Se oli minulle ja Palomalle vihje .... liity kanssani tangoon.
Asiaan.
Lumilingon ongelman luulin ratkoneeni vaan eipä suostu yhteistyöhön. Onneksi sen myyjä on taloyhtiömme uusi osakas, lupasi auttaa.
Kävin verikokeissa ja röngtenissä, vuotellaan tuloksia.
Jouluakin olen valmistellut, piparkakkuidea kuusileikki on kinķkupussissa odotamassa lopullista koristelua. Kiva tuli.
Tänään taidepiiri ja uusi työ hyvässä mallissa jatkaa.
Huomenna ajattelin hakea K-kaupasta pakaste kinkun ehkäpä jemmaan taas tarjouskahvia.
Hiljalleen se joulu lähestyy. Kertokaa omista jouluvalmisteluista, lopetetaan tyhmä nokittelu se kun johtaa nokka pokkaan.
26.11.2025 14:53
Miksi ei saisi, kirjoittaahan anotkin. Anot kiertävät eri ketjuissa kopioiden ja laskien kommentteja ja nauraa horottavat... hahahaa... jne.
25.11.2025 19:42
Meidän kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia, sinä kirjoitat isoista ongelmista ja minä pienistä iloista. Kummallakin meistä on fanittajat joko kivat tai vähemmän kivat ; )
25.11.2025 13:25
Juuri näin, kun itse kirjoittaa mieleisestä aiheesta, lukee myös samanlaisia toisten kirjoittamia.
Liekö se sitten itsekeskeisyyttä jos ei kiinnostu kirjoittamaan esim. missä olen hyvä, tai annanko anteeksi vai en ja miksi ; ))
25.11.2025 13:22
Juuri näin olemme sen ikäisiä, että leppoisa jutustelu olisi mukavampaa. Useimmat aloitukset on nostettu typerillä kommenteilla, tarkoituksena pudottaa Hillan uusin ketju pois etusivulta. Eilen oli joku valopää nostanut Hillan vanhoja ketjuja nekin kiusaksi Hillan ketjuun aidosti osallistuville.
Paloman esillä olevat ketjut ovat sellaisia joihin minulla ei ole mitään sanottavaa.
25.11.2025 13:03
Päivää korvesta@
Tulin juuri mökiltä, kokeilin lumilinkoa, ei toiminut, jotain olen tehnyt väärin. Tarvittaisiin eliinan taitoja. No, onneksi luvattu suojasäätä, on aikaa saada kone pelittämään.
Kiertelin mökkitonttiani kiinteistöarvioijan kanssa. Ensi viikoksi saanen yhteenvedon.
Kovin oli kiinnostunut josko myisin. En vielä, mutta aika näyttää.
Huomenna käyn röngtenissä ja verikokeissa, sitten saan uutta tietoa terveydentilastani.
Ei tuntunut kivalta avata palstaa. Ei aamun avausta. Jonninjoutavia aloituksia lähes kaikki, sanoisinko kuten on tapana EVVK ; )
25.11.2025 12:18
Yritin kerran Kreikassa syödä elävän simpukan. Se katsoi minua niin vetoavasti joten annoin sen elää ; )
24.11.2025 17:19
Käsitys kalanperkeistä lie aloittajalla hukassa tai mummo on tosiaan lyönyt kaikki suolia myöten soppaan.
Kalankeittoliemi tehdään fileeratun kalan rangasta. Liemi siilataan ruodottomaksi ja rankaan jääneet lihat lisätään liemeen.
24.11.2025 15:32
Korvesta @
Tänään heräsin lauhaan vesisateiseen aamuun, en päässyt lumilinkoa kokeilemaan, mutta piparkakkujutskoja pääsin väkertelemään.
Joulupiparkakkumaailmani ideat vaihtelevat, nyt teen kolmen kuusen ympärille kerääntyneitä joulupiparijuhlijoita. Olin koristelemassa teostani ja pistin neljä päiväkahville tarkoitettua tortua uuniin ja hups... ne unohtuivat sinne kunnes palaneen käry ilmoitti mokasta. Piparikahvit juotiin.
Nyt huilaan, pitää hakea vielä kaupasta piparitaikinaa sillä joitain osia jäi tekemättä.
Lohisoppa on puhuttanut, oletteko kokeilleet Kainuulaista lohikeittoa.
Perunoista, lohesta, sipulivoista ja ruisjauhoista koostuva keitto on helppo valmistaa ja on hyvää.
No, se siitä.
24.11.2025 15:23
Kiva, että jaksat oikoa tuumailujani.
22.11.2025 16:49
20 / 371