Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluaisit kaataa nojatuolin, no, sitähän anot haluavat, miten oppisitte kirjoittamaan oman jenginne aloituksissa. Siellähän joka päivä toistetaan mitä nojatuolissa on kirjoitettu.
05.11.2025 14:36
Vedätän siten, että. tiedän sinunkin tarttuvan kommentteihini. Yksi sana ja se on siinä.
05.11.2025 14:33
Niin on ruotsin kuninkaallisillakin eikä se estä heitä olemasta maansa pr-henkilöitä.
Lue enempi tiedät enempi.
05.11.2025 14:29
Vedätettävissä he tai sinä olet;)
05.11.2025 13:56
Tarkoitan juuri anoja joille pääasiallinen tavoite sotkea nimimerkeillä kirjoittsjien tekstejä omanlaisekseen, omien papuaivojen mukaan.
05.11.2025 13:55
Arvasin reaktion ulkona kuivatuksesta, en tiedostaen kirjoittanut pyykin ulkoa saamasta raikastuuletuksesta.. Ateljeeni toimii illalla kuivaushuoneena siitä jo aijemmin kirjoitin.
En laittanut laventelia, laventelia käytin puutarhassa kotiliden karkoittamiseen.
05.11.2025 12:55
Päivää@
Petivaatteet vaihdettu ja osa pesty ja ulkona kuivumassa. Osa koneessa.
Mietitäänpä ihan oikeesti näitä vääriymmärtämisiä.
Esim. otan Hillan kommentin.
"Apteekissa myös käyn, kun viime reissulla ei verenpaine lääkettä voinut saada, Kelan säännösten estäessä.
Jotenkin taas tuli hieman hapan mieli, kuka nyt verenpainelääkkeitä varastoisi, mutta kai varovaisuus on tarpeellista,"
Siinä oli syy ja selitys ihan ymmärrettävästi.
Kylmis pisti linkin ja ohjeet, jotka nyt uudelleen lukiessani olivat tarpeettomia.
Neuvot eivät taida toimia. Joten ei neuvota kuin silloin kun neuvoa kysytään. Eikös vaan.
Kannattaa lukea tekstit huolella, eikä kuten minä tuolla ylempänä vastasin.
05.11.2025 12:33
Tarinan yksinäinen nainen lie anojen ano.
05.11.2025 12:17
Jaa, ymmärrätkö, että anotkin osaavat lukea, ymmärryksestä en mene takuuseen, mutta kertaus on opintojen äiti ilmeisesti sitä tarvitaan
05.11.2025 12:15
Mietin tuota, selittelyä. Omasta kokemuksestani olen opinut selittämisen sotkevan heikompien ajatusmaailmaa. He kokevat ileisesti osuvansa oikeaan selittelyn saatuaan. On parempi sanoa pahasti kuin hyvästi.
05.11.2025 11:48
Ei teitä montaa ole, ehkäpä vain sinä, jonka lukemisen ymmärtäminen on heikoissa kantimissaan.
Yritä sopeutua joukkoon.
05.11.2025 11:43
Pasko sinä vain pensaaseen.
05.11.2025 11:39
Ei ainut, mutta hyvin tärkeä.
05.11.2025 11:38
Lopeta, kylmis kertoi faktaa, joidenkin lääkkeiden saamisesta. Minä käytän tyhroksiiniä ja sitä ei saa jos on lääkettä annostelun mukaan, liikaa jäljellä.
05.11.2025 10:15
Ei ole sinunlla huumorin tajua, ei. Iloton on elämäsi.
05.11.2025 10:08
Huomenta@
Aikainen lintu madon löytää...sanotaan ja pitää paikkansa.
Pääsin heti uuden pankin asiakaspalveluun, sain uudet kirjautumiskoodit ja loppu olikin helpoa. Päivällä kun yrittää päästä palveluihin puhelimella, joutuu ikuiseen jonoon.
Keskiviikko ja pensselit heilumaan.
Torstaina tulee siivooja kohentamaan nurkkia, sitten onkin taas viikonloppu.
Viikot kuluvat joutuin, lääkedosetti on hyvä ajan kulun mittari. Yksi pakollinen pilleri aamulla loput ravintolisiä ja panadol tarvittaessa.
Sain pakkasen siivottua ja pitäisi alkaa sitä täyttämään.
Tulisi jo lunta se antaisi piristysruiskeen tähän harmauteen.
No, ehkä ensiviikolla.
05.11.2025 09:53
Nyt pikkusormi pystyyn@ että kehtaan ;)
Tein päivälliseksi....Pâtes au saumon avec une sauce crémeuse à l'aneth.
Joo, oli hyvää. Kieltämättä parenpaa kuin mitä olen saanut ravintolassa.
Ravintoloissa ruokien nimet listoilla voi olla vaikeasti ymmärrettäviä tavan tallaajalle.
Olen saanut ravintola-alalta monta eri koulutusta, mutta tietoni pitäisi päivittää. Olen jäänyt jälkeen mm. tämänpäivän ruokien nimistä.
No, tuo savulohipasta jota söimme on käännetty ranskaksi. Ravintolakoulussa opeteltiin ruokasanastoa kirjoittamaan ja ääntämään ranskaksi, se oli sen ajan henki. Nyt eri etniset ravintolat ovat tuoneet tietoisuuteemme erilaisen ruokasanaston.
On, pakko myöntää, että en pysy perässä.
Oikeesti ne ruokien nimet suomennettuna voisivat kuulostaa rahvaanomaisilta, joten on uskallettava oppia uutta.
Ostin Filo taikinaa, ajattelin tehdä
Pangsit sayur't ja Pai Natal't iltapalaksi; ))
04.11.2025 18:08
Päivää@
Jo on räähkät taas Paloman kimpussa valittamassa hänen tekemisiään. Samoja asioita hän tekee kuin muutkin rekatut. Hilla tekee pottulettuja ja deme aikonee kokeilla samaa. Anot vaan eivät ymmärrä kuinka kivaa on tehdä ruokia muillekin kuin itselle ja jakaa reseptejä sekä passata läheisiä ja ihan vapaaehtoisesti.
Saavuimme juuri kotiin, paljon oli asioita hoidettavana. Käytiin ruokaostoksilla ja katselemassa miesten syksyn vaatemuotia.
Pankkin vaihtoon tarvittavat kortit ja asiapaperit tulivat postissa.
Viiden sentin paksu kasa A-neljä arkkia ohjeita. Ei auttanut mobiilipankki ei auvennut. Olin ladannut pankkiohjelman viikko sitten. Aktivointikoodi oli kai vanhentunut ei hyväksynyt. Odotellaan uutta koodia.
Ifolorkirja tuli, oli upeita kuvia. Tilasin sen miehelleni isäinpäivälahjaksi. Kesän, suvun ja juhlien kuvia albumissa.
Mieheni korvakuuloke tuli korjauksesta. Se meni rikki irlantilaisen musiikin illassa kun putosi lattialle.
Tällaista hepakkaa, mutta kuten mottoni on....asioilla on tapana järjestyä. Ja järjestyyhän ne.
04.11.2025 14:27
Myöhäisiltaa@
Luin aamulla Hillan aloituksen, hän kirjoitti uskonasioista.
Kirjpitin puolenpäivän maissa vakavia ajatuksiani, raamatun tulkinnasta, kekristä, hautuumaalla käynnistä, askareistani ja muistojen kirjoittamisesta.
Kirjoitukseni veti puoleensa ja siihen jää kiinni ano, koska hänellä on omasta mielestään patempia mielipiteitä.
Se on keskustelua, vuoropuhelua jotenkin .....hyvää päivää kirvesvartta.....jankutusta, eikä todellakasn johda mihinkään.
Lukiessani aamun avauksen vastauksia, löysin rekatun ilmaisun, "röhnöttää". Kantaa otti myös toinen rekattu alkuperäisen "röhnöttäjä" sanan eka käyttäjä.
Ei kirjoittaja pääse puhtain paperin piiloon.
Omaa kirjallista ilmaisuatapaa on vaikea peittää.
Yötä
02.11.2025 23:31
Myöhäisiltaa@
Wikipedia kertoo seuraavaa
klunssi= Klunssi on arkikielinen termi, jota käytetään kuvaamaan henkilöitä, jotka ovat epäsiistejä, laiskoja tai huonosti käyttäytyviä. Sana voi viitata myös siihen, että henkilö ei pidä huolta ulkonäöstään tai ympäristöstään.
No, kellarissahan minäkin ; D
02.11.2025 22:59
23 / 371