Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Etkö ymmärtänyt?
09.10.2025 14:09
Olen yo-merkonomi, suorittanut yliopistossa alemman approtutkinnon. Piti lukea aika monta kirjaa.
Sovitus, Puhdistus, Charles Dickensin ja Arto Paasilinnan kirjat. Sofi Oksasen Minne kyyhkyset katosivat, Patrick Modiano Hämärien puotien kuja.
Ian McEwan kuuluu suosikkikirjailijoihini.
Tietenkin Tommy Hellstenin Virtahepo olohuoneessa on yksi itsetutkiskelun aatelia.
09.10.2025 13:44
Te, jotka olette sanoneet mielipiteenne ja jääneet totuuskomission jyrän alle."
Katkeruutta ja kaunaa vuosikymmeniä sisällä kantaneet, olen todella pahoillani puolestanne.
Itse ole näiden kahdenkymmenen vuoden ajan elänyt hyvää elämää puolisoni rinnalla.
Kun te olette olleet jyrän alla, me olemme nauttineet matkailusta. Taide on ollut yhteinen harrastuksemme. Olemme kierrelleet kuuluisat museot useammalla eri mantereellä.
Istuneet mökin laiturilla, saunoneet ja grillanneet. Juhlineet merkkipäiviämme ja pitäneet kutsuja läheisillemme.
Olen kertonut elämästäni, ette ole hyväksyneet minun totuutta ja koska tunnen Paloman, ette ole hyväksynyt ystävyyttämme.
Maatkaa jyrän alla vaikka koko loppuelämänne. En voi teitä enää auttaa.
09.10.2025 13:16
Miten se menikään ja kuka sen sanoi, että kun kunnia menee niin maine kasvaa.
09.10.2025 10:22
Kiitos ano aloituksesta, palstanäkyvyys taattu ; ))
09.10.2025 10:09
Viestisi ei ole yllätys, syylliset löydetty.
Olet tosiaan savolainen mummo, joka on provosoitu lopettamaan kirjoittamisen toteamalla, että kolme kirjoittajaa kaatoi Kiikkustuolin.
Ole kerrankin rehellinen ja anna negatiivista palautetta niille joille se kuuluu.
Kun luet viestejä kabhdenkymmenen vuoden kokemuksella pitäisi sinun tunnistaa muutama ano.
Esim. Kristiinan tunnistaa siitä että hän toistaa vanhoja vuosikymmenten takaisia minun kirjoituksia lisäten niihin omia tulkintojaan.
Kuka on moninikki Kristiina, hänestä on moneksi.
Siilikin on häipynyt, mutta ei suinkaan poistunut.
Demeter on hyvää pataa siilen kanssa. Tällaisia kivoja ystäviä sinulla on, mutta kolmea hyvin rehellistä kirjoittajaa syytät häiriköiksi.
Et ansaitse palstamatriarkka tittelia, titteli vaatii tasapuolisuutta.
09.10.2025 09:38
Hilla@ kirjoitit..
"Kiitos rohkaisuista kaikki anot, hyvään oloon annoitte aihetta."
Oletko tyytyväinen lopputulokseen?
08.10.2025 15:15
Huomenta Korvesta@
Syksy, lehdet putoavat ja märkänevät kuten puutarhan perennat. Vettä sataa ja tuulee. Ilma on sumuinen ja kolea. Ruma vuoden aika minulle, mutta välttämätön ja varmaan monelle kirjoittajalle ihana ja voimaannuttava.
Mieleni on saavuttanut positiivisen olotilan. Liekö yhden thyroksinin annos viikossa alkanut vaikuttaa. Ei ärsyttänyt tihkusade kun ajoimme asioille.
Auto oli parkkipaikalla peittynyt keltaisiin koivunlehtiin ja ikkunalasit vesipisariin.
Nyt huilaan oli kiireinen aamu. Iltapäivällä taas taidetta luomaan. Siveltimien vedot ovat terapeuttisia.
Miten on Dalajoen varressa, entä Suonenjoella, myrskyääkö ; )?
08.10.2025 12:23
Ilta satu lainaten esikoulun aputätiä, Tove Janssonia ja Antero Rokkaa
"Luulis, että Nuuskamuikkusella on paksuuntunut ja parkkiintunut nahka. Aurinko, vannakylvyt ja terassi-istumiset ulkona, kyllä luulis nahkan olevan jo paksu ettei muumipeikko ihonsa alle pääse"
"Uskomattomiin mittasuhteisiin elämä menee, lähdet Nuuskamuikkusen omanarvontuntoa nostattamaan kiikkutuolissa."
Ano kiikkustuoli 2025
Ei ole konstikaan olla rohkea, jos ei pelota.
Tove Jansson
Luulet sie saatana, että mie rupian pyöreitä kivilöitä siun polkujeis varrelle asettelemaan?
Antero Rokka
Lukeminen kannattaa.
07.10.2025 19:14
Huomenta@
Olen monta kertaa antanut sinun ymmärtää, että et sinä ole mitään pahaa tehnyt saati kirjoittanut. Anot hästää ja pommittaa jokaista kirkoitustani, vetävät yliampuvia kommentteja sinusta. Tiedän lukemani perusteella sinun olevan ihan hyvä ihmiseksi.
Nyt keräämään sairaalasta lainattuja apuvälineitä kohta tulee niiden hakija.
07.10.2025 10:15
Pieni oikaisu teidän tietoihinne. Olen tuntenut Dementerin jo kuuskytpalstalla about yli kymmenen vuotta. Olimme kirjeenvaihdossa keskenämme. Jotain sattui ja välimme viileni. Kumpikaan meistä ei tuntenut silloin Hillaa.
Hilla tuli tutuksi kahvipirtissä seitkytpalstalla.
06.10.2025 22:57
Mdk on Hillan vanha ystävä ja allekirjoittaa viestinsä, toisin kuin sinä puhut toisten kommentoijien päälle.
06.10.2025 18:22
Kerropas omia arkipäivän pikkukuulumisiasi.
06.10.2025 18:19
IllankorvaaPaloma@
On todella ikävää, että hyvää keskustelua ei synny. Kirjoitin jo, että tarkoitukseni oli keskustella ruosinsuomalaisiin palstalla kohdistuvasta irvailusta. Mkd ja sinä olette saaneet tuntea mitätöimistä suomalaisilta, ette ruotsalaisilta.
Muuten kävin CityMarketissa, sisääntuloeteisessä vastaani käveli Mkd-näköinen nainen. Mkd.n kuvan ja naisen yhdenäköisyys hämmästytti. Hymyilin ja hän hymyili katseemme kohdatessa.
Maton alle lakaisu oli monelle nelkytluvulla syntyneille oppi kotoa. Itse olen kasvanut perheessä jossa puhuttiin avoimesti, olen siirtänyt sen lapsilleni.
Ulkopuolisen puhuminen puhuteltavan yli ei ole hyviin tapoihin kuuluvaa.
Vastausta kysymyksiini Hillalle en usko saavani, ulkopuoliset kertovat omia tuntemuksiaan.
Näillä mennään.
06.10.2025 17:23
Niinkö olet päättänyt, et rupea, olet anojen provoissa rähmälläsi.
esim kuulut samanhenkisiin kuin ano, joka heitti Hillasta provon minulle.
Se lähinnä huvitti enkä usko lähettäjän olleet tosissaan.
"Kyllä hän on paljon kirjoittanut järjestöissä toiminnastaan ja ihanasta suuresta jälkeläiskaartistaan. Hulppeasti asuu omassa isossa osakkeessaan ja on hyvin taitava ja aikaan saava.Kaunis ja hoidettu ulkomuotokin ja tosiaan erittäin suosittu
ihminen."
06.10.2025 15:50
Oletko Lassi, olen kaivannut tekstejäsi, lennokkaita kertomuksiasi elämästäsi.
Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää.
06.10.2025 10:50
Huomenta@
"Minuun ei nuo "tökkäykset " enää hirveästi satuta, olen kai saanut niin paljon kaikenlaista, vähättelyä ja tulkintaa elämästäni."
Olen itsekin samaa mieltä.
Olet lukenut viestit, kuinka suhtaudut kommenttieihini tulleisiin vastauksiin?
Oliko anot mielestäsi sinua kannustavia?
Oliko minun kommenteissa vähättelyä ja omaa tulkintaa elämästäsi? No, jotain huumoria yritin virittää.
Oliko mielestäsi anojen teksteissä provoavia ylilyöntejä. esim.
"Kyllä hän on paljon kirjoittanut järjestöissä toiminnastaan ja ihanasta suuresta jälkeläiskaartistaan. Hulppeasti asuu omassa isossa osakkeessaan ja on hyvin taitava ja aikaan saava.Kaunis ja hoidettu ulkomuotokin ja tosiaan erittäin suosittu
ihminen.
Heitinkö tökkäyksiä sinulle?
Ainoa tökkäykseni oli tarkoituksella Demeterille hän oli anojen kannustaja kuten aina kun alkavat minun kommenttejani rääppimään. Hänet saapui vahvistamaan anojen ylilyöntejä.
"Juuri noin, Anot 12.35 , 13.53 ja 14.15. Kiitokset vastauksistanne - samat ajatukset Hil-lasta minullakin. Tuntuu kivalta olla samassa seurassa..))"
Tämä anon kommentti oli hyvä vaikka oli minulle heitetty. Pitää paikkansa yleisestikin.
"ihminen näkee ja kuulee sen mitä haluaa."
Kaikki alkoi kun kommentoin kirjoittajien suhdetta ruotsinsuomalaisiin palstalaisiin. Siitä halusin keskustella, mutta.. mutta..alun ikäänkuin sopuisaksi arvioimani kommentti sinulle vei voiton.
Onkahan anoilla ja Demellä pelko, että voisimme kirjoitella sopuisasti keskenämme.
Mene ja tiedä.
06.10.2025 10:41
Ihan oikeesti olet ollut hävikkiruuasta valmistetulla lounaalla. Hurstin peruja köyhille ja yksinäisille?
05.10.2025 18:11
Me syömme välillä "roskaruokaa". Kahden hengen taloudessa ei jaksa kaikkea alusta asti tehdä ja tulee ne halvemmaksi kuin uunissa haudutettu naudanpaisti.
Olen miettinyt josko kiikkustuoliin hankittaisi pehmusteet.
05.10.2025 18:02
Kyllä kahvipirtin/nojatuolin/ kiikkustuolin kirjoituksia voi tulkita unelmiksi.
Unelmiksi, henkisestä kypsyydestä, vaatimattomuudesta, nöyryydestä, sekä unelmiksi varallisuudesta, lähimmäisen rakkaudesta, suvun ihanuudesta jne.
05.10.2025 17:53
29 / 371