Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Linjoilla taas, tänään en taida kenkiä laittaa jalkaani lainkaan. Ostimme eilen jääkaaapin täyteen. Söimme jùri kananugetteja, paistettuja perunoita, rucolasalaattia ja yhtä sun toista lisua.
Olen hyvä kokki ja tyytyväinen tekemisieni tasoon.
Kirjoiti... "Ainakin Hillan olet tutkinut ja tuominnut!" Osoita kommentti missä hänet olen tuominnut.?
05.10.2025 17:06
Ei minulle kukaan vastaa ; D
05.10.2025 15:51
Tukkeenako yksin?
05.10.2025 15:47
Äkkiä pihalle, kumpi ehtii ekaksi, sinä uskoisin, en ole oikein nopsa eteniä, ensin pitää nousta 15 porrasaskelmaa ylös kengät jalkaan, takki päälle kainalosauvat mukaan ja menoksi.
Raitisilma pommi on hyväksi molemmille ; ))
05.10.2025 15:45
Minun ei tarvitse laskea ja kertoa muille kommenttejani ne ovat kaikkien avoimesti luettavissa.
05.10.2025 15:18
Kerro mitä minä olen itsestäni kehunut, olisi kiva tietää.
Joku ketjussa kirjoitti ... ihminen näkee ja kuulee sen mitä haluaa.
05.10.2025 14:53
Keskenämmehän tässä sunnuntaipalstaillaan.
05.10.2025 14:41
Ei meillä mitään Hillan kanssa, mutta tämä ano "tietää" kertoa asioita, jotka on jäänyt ainakin minulta lukematta ; )). Hillan kaksio muuttunut hulppeaksi osakehuoneisto ja kotikaupungissaan on suuren suvun matriarkka ja rakastettu pahvipirtin ja tuolin vetäjä.
Hauskoja juttuja, tykkään ; )) mutta ei ehkä ihan Hillaa.
05.10.2025 14:25
Mistä luit, että kirjoitin Hillan olevan syrjäänvetäytyjä ja vaatimaton ja että kehuiisi itseään?
05.10.2025 14:10
Yhtä äkkiä tuli hauska mielikuva Hilla tuolin vetäjänä, eikös hän ostoskoria perässään vedä.
05.10.2025 13:44
No, sinähän hänen asiat parhaiten tiedät, minä vain mitä olen hänen kirjoituksistaan ymmärtänyt.
05.10.2025 13:42
Huomenta@
Et sinä Hilla ole kirjoittanut minulle törkeitä sanoja. Meillä on vain erilainen arvomaailma. En ole vaatimaton, syrjäänvetäytyvä olen enempi sponttaaninen. Eli henkilö, joka on nopea toiminnassaan, joustava ja avoin uusille asioille, ehkäpä myös tilanteiden keventäjä.
Arvomaailmamme katsomuserot johtuvat varmaankin kasvatuksestamme, elämänkokemuksestamme, ympäröivästä yhteiskunnasta ja ihmissuhteistamme.
Luin vanhaa ketjua ja mietin onko kirjoittajien kokemukset taustalla negatiiviseen suhtautumiseen ruotsin suomalaisia palstakirjoittajia kohtaan.
Vanhat historiaan menevät ruotsalaisten suomalaisiin kohdistamat alistamiset ja alemmuudentunnot langetetään nyt palstalla kirjoittajien ruotsin suomalaisten harteille, mutta nyt kantasuomalaisten taholta. Heidät samaistetaan liukuhihnoilla ja siivoustöissä raatajiin, pottunokkaisiin ja persjalkaisiin suomalaisiin.
Työskentelin kuuskytluvun lopulla Ruotsissa liukuhihnalla. Tienasin hyvin, paremmin kuin yo-merkonomi veljeni toimistossa Suomessa. Ostin ihania muotivaatteita, joita ei korvesta saanut.
Viikonloppuisin kiertelimme Tukholman vanhankaupungin salakapakoissa ja opeteltiin juomaan keskiolutta ; ) Oi niitä aikoja.
Lomilla Suomessa elvisteltiin nahkaminihameissa ja pitkävartisissa valkeissa merkkikengissä.
Sunnuntaita.;)
05.10.2025 11:58
Ei minulla ole rekattuja vastaan luottamuspulaa niin kauan kuin he allekirjoittavat tekstinsä. Kirjoittipa he mitä hyvänsä pystyn allekirjlituksellani vastaamaan heille. Hyvin selkeää ja yksinkertaista ei tarvitse nurkantakaa heitellä.
Lapsuusmuisto, leikimme kotikadun lasten kanssa erilaisia piiloutumisleikkiä. Yhden talon pihalla piti olla varuillaan koska talon emäntä odotti vesikauha kädessään nurkantakana.
Nyt lähden täydentämään jääkaappia, kirjoitellaan sovussa.
04.10.2025 15:06
Tänä päivänä kun uusioperheitä on enenemässä määrin on hyvä tehdä selväksi miten asioita hoidetaan jos toinen on kykenemätön hoitamaan niitä tai toisesta aika jättää. Uusiopareilla on yleensä aijemmista avioliitoista jälkeläisiä, jotka alkavat toimimaan kukin intressiensä mukaan.
Se intressi voi olla kuten kirjoitit turvata jälkikasvulle hyvä elämä, vaikka jälkikasvu ei olisi halukas turvaamaan vanhukselle hyvää loppuelämään.
Seurasin ystäväni taistelua oikeudesta pitää yhdessä miehensä kanssa hankkimaansa omaisuus, miehen edellisen avioliiton lasten vaatiessa kohtuuttomia. Koska ystävättärelläni oli lainvoimaiset sinetit ja hän voitti oikeudessa.
04.10.2025 14:47
Tämä oli hyvä huomio, kiitos minun ei tarvinnut sitä tosiasiaa kirjoittaa.
04.10.2025 14:27
Ota yhteys asianajajaan ja pyydä tekemään edunvalvontasopimus. Etujesi valvoja voi olla esim. miehesi tai jompi kumpi lapsesi
Esikoinen tosin teki itse edunvalvontasopimuksen minun ja isänsä asioiden hoitamiseksi jos emme itse enää ole kykeneviä itseämme hoitamaan.
04.10.2025 14:13
Ehtoopäivää@
Kirjoitin nimettömät kirjoittajat.
En erottele rekattua anosta jos hän kirjoittaa anona jolloin hän on nimetön.
Onko mdk syyttänyt sinua jostakin?
Miksi kirjoitat monikossa?
04.10.2025 14:08
Loppuviikkoa@
Kirjoittan mielelläni kivoista asioita, kuitenkin olen saanut moitteita myös sinulta Hilla kirjoituksistani.
En painota omaa hyvyyttäni, sanansäiläni on terävä, mutta siedän oarvostelua.
Uskoisin, että sinun pitäisi antaa oikea mielipiteesi kuka ja ketkä häiritsevät.
Omasta arjestani kirjoitan.
Itsetunnosta ja sen puutteesta kirjoittaa ano ei rekattu. Hyvällä itsetunnolla varustetut uskaltavat allekirjoittaa viestinsä.
Nimettömänä riehujat ne sotkevat ketjua.
No, niihin arjen hyviin asioihin. Eilinen oli hyvä päivä. Parisuhteessamme kunnioitus ja toistemme auttaminen sinetöitiin turvaamalla molemmille hyvä yhteinen loppuelämä. Alan saamaan positiivisen vireen.
Eilinen kruunattiin Kajaanin kaupunginteatterissa Armi Aavikosta tehtyä näytemää katsoen, tykättiin.
04.10.2025 12:30
Normaali olotila, mutta ei sekään ole enää mormaalia jos se jatkuu.
Puutostilat kehossa aiheuttavat erilaisia oireita kuten masennus. Sitä voi itehoitaa, etsien kehon puutostilan aiveuttajaa.
Kun sen löytää voi saada apua ilman terveydenhoitohenkilöstöä rasittamalla. Esimerkiksi neskustelussa kilpirauhasarvoista oli monen kanta, että kyllä lääkäri tietää.
Viiterajat tiedetään, mutta muutosvaikutuksia viiterajojen ylä ja alarajan välillä heittelystä ei ehkä tiedetä.
No, en sisustanut kenenkään taloa, se taisi olla etiäinen.
03.10.2025 15:17
Iltapäivää@
En toki täältä mitään ihastelua hae. Pohdin kommentissani vain hyviä ja huonoja uutisia.
Hyviä uutisia koin, yöuneni oli enne ja se toteutui tänään.
Kysyit ihastelenko koskaan muiden kuin Paloman kirjoituksia. Toki ihastelen, ramoonaa, eliaanaa, hillaa sekä monia muitakin kivasta kerronnasta.
Tyrmääjiä en ihastele, tämän ketjun Paloman takaa ajajat ovat mielestäni suvaitsemattomia tolloja.
Alakuloisuus ei ole suosikkitilani, mutta suotakoon se heille joille se on normaalitila.
Vilkaisin aloitusta, jossa kaikki vitut....ei kiva.
03.10.2025 14:46
30 / 371