Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7419

1. Voit+sinä+kirjoitella+minulle+päivänselviyksia,+luen+sujuvasti.Terrafamea+ajettiin+alas+ja+toivoin+itsekin+sen+tapahtuvan.+Kuitenkin+on+otettava+huomioon,+että+sulkemisen+välittömien+nettokustannusten+arvioidaan+nousevan+noin+300+miljoonaan+euroon,+alas+ajoon+liittyy+kuitenkin+merkittäviä+epävarmuuksia.+++Kirjoitit+tulot+menevät+kuitenkin+muualle.+Terrafame+työllistää+välittömästi+noin+tuhat+henkilöä+ja+välillisesti+toiset+parituhatta.++On+arvioitu,+että+kaivoksen+ollessa+täydessä+toiminnassa+sen+työllisyysvaikutus+olisi+Suomessa+lähes+2+300+henkilötyövuotta.Miksi+näen+valoa+putken+päässä?+katsos+minä+en+ole+keskittynyt+epäoleelliseen,+pääministerin+pipoon.Pääministerin+juuret+ovat+kainuussa+ja+suvulla+on+yrityksiä,+siis+kainuulaisia+yrityksiä.+Kainuulaisia+työllistäviä+yrityksiä.Näen+Terrafamen+toiminnan+ansiosta,+hyvinvoipia+korven+ihmisiä.+Paikallisille+yrittäjille+työtilauksia.+Kauppiaille+myyntiä+ja+ravintoloille+käyttäjiä+yms.Omistan+kesämökin+Nuaksen+rannalla,+Nuasjärven+tilaa+tarkkaillaan+jatkuvasti.+Jos+Terrafame+olisi+myyty+ulkomaiseen+omistukseen,+voin+vain+kuvitella+mitä+sen+jälkeen+olisi+tapahtunut.Vanhimman+serkkuni+itse+rakantama+kesäpaikka+jäi+Talvivaaran+alle.+Hänen+surunsa+oli+koskettavaa.Olen+siis+tässä+lähellä+ja+asia+koskettaa+minua+ja+sukuani+myös,+mutta+järki+käteen,+Sieltä+muualta+katsottuna+asiat+tuntuvat+oelvan+niin+helvetin+selviä.+Alas+koko+paska,+mutta+mitä+sitten+tapahtuisi.+Se+onkin+asia,+jota+sinunkin+olisi+hyvä+miettiä.Meillä+on+runsaasti+luontoa+ympärillämme+puhdasta+vitivalkeaa+lunta+ympärillämme."+bos,+bos,+meer,+bos,,,,kuten+eräs+hollantilainen+ystävämme+kertoi+kokemuksistaan+Suomesta.
  2. 1.+Kainuu+tarvitsee+Terrafamea.+Kainuu+on+riippuvainen+sen+luomista+työpaikoista.Koen+100+miljoonan+avustuksen+työllisyyttä+ylläpitävänä.2.+Jos+joku+ulkomaalainen+olisi+ostanut+Terrafamen+(venäläiset)+pilkkahinnalla+mitkä+olisivat+olleet+mielipiteenne+ulkolaisten+omistukseen+tulleista+maatilkuista+Suomessa+tai+työllisyysvaikutukset+Korpeen+ja+esim.+ympäristövaikutukset+lähi+vesistöihin.Olen+toki+huomannut+keskusteluiden+kannanotoista+suomalaisen+työn+ja+tuotteiden+laadun+arvostuksen.Annetaan+arvo+100+miljoonalle+se+jää+suomalaisten+eduksi+jokatapauksessa+eikä+se+kenenkään+yksityisen+ihmisen+taloutta+verotaakalla+konkurssiin+vie.