Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+jo+huomannut,+että+sinä+oletat.
23.12.2016 14:25
Tähän+pitänee+lisätä,+että+eihän+suvakit+suojelua+tarvitse.
23.12.2016 14:21
Onhan+siinä+omat+hyvät+puolensa+säilyä+sydämen+tykytyksiltä+kun+valitsee+lapsettoman+elämän.+Koskaan+muiden+lapset+eivät+nostata+sellaisia+tunnekuohuja+kuin+omat.+Olen+kuitenkin+kiitollinen+jokaisesta+päivästä,+jonka+sain+elää+pojat+vierelläni+nytkin+jouluna+saan+heidät+luokseni.+Moni+meistä+kirjoittajista+ovat+isoäitejä.+Itse+en+ole+vielä+mummu,+enkä+osaa+kaivata+mummoutta.+Mummottomana+olemisessa+on+kuten+tiedät+lapsettomanakin+olemisessa+paljon+hyviä+puolia+;+)
23.12.2016 14:17
Aloituksestasi+puuttu+lähdelinkki.
22.12.2016 22:13
Lähde,+löytyy+ketjusta+ongelmiako.
04.12.2016 13:17
Koska+näit+vaivaa+etsiä+taustatietoa+voin+vielä+kerran+toistaa+....Isä+Pentti+Hakkarainen+kertoi+yhdestä+vanhasta+maalauksesta.+Maalauksiahan+Jeesuksen+syntymästä+on+tuhansia+kukin+taiteilijan+oman+mielikuvan+mukaisia.
Minullakin+on+keraaminen+seimi.+Siinä+teoksessa+Josef+seisoo+kädet+levällään+ja+katsoo+purppuran+punaiseen+mekkoon+pukeutunutta+Mariaa+Jeesus-lapsi+sylissään.
Mitä+tulee+sharia-lakiin,+miksi+ei+olisi+tullut+kivitetyksi+ajan+tavan+mukaan?
Lue+tarina+ja+käytä+agnostikon+spekuloivaa+järkeäsi.
04.12.2016 13:15
Ei+todellakaan+omaa+tuotantoa,++joten+kaada+itselles+vain.
04.12.2016 12:57
On+todella+outoa+ajatella,+että+kyseessä+olisi+ollut+tavan+suomalaiset+naiset,+mutta+asia+selvennee+jahka+tietoa+alkaa+virrata+lisää.+Ampuja+oli+nuori+23-vuotias+mies.
04.12.2016 12:44
Lähde:+Isä+Pentti+Hakkaraisen+Joulupuheesta.+Eilisessä+sotaveteraanien+pikkujoulussa.
Aloitus+kopioitu+muististani.+Ei+sanatarkka+jäljennös.+
Isä+Pentti+Hakkaraisen++kuvaili+vuosisatoja+vanhaa+ikonimaalausta.+Hän+kertoi+elävästi+hyvin+vauhdikkaasti+tapahtumia+kallioluolassa,+jonne+Jeesus+oli+juuri+syntynyt.+Josefin+ilmettä,+Marian+synnytyksessä+väsynyttä+katsetta+sekä+sitä,+että+jos+Josef+ei+olisi+hyväksynyt+Jeesus-lasta+omakseen++Maria+olisi+kivitetty.+Kaivettu+kuoppa+maahan+peitetty+mustalla+kankaalla+ja+miehet+olisivat+ilkkuen+kivittäneet+hänet+kuoliaaksi+kuten+he+kivittävät+vielä+tänäkin+päivänä+naisia,+jotka+synnyttävät+"isättömiä"+lapsia.
Puhe+oli+hieno,+se+ylisti+Kainuuta,+naisia.+Kainuulaisia+äitejä,+heidän+jälkeläisiään.+Isä+Pentti+kertoi+myös+kainuulaisten+ihmisten+luonteesta.+Kainuuseen+ei+tulla+keveillen+isolla+äänellä+meuhaten+jes...+jes...miehinä,+vaan+rauhallisesti+joukkoon+sulautuen.+
Hän+kertoi+kainuulaisesta+kulttuuriperimästä+esim.+musiikista,+joka+on+saanut++vaikutteita+tänne+sulautuneista+karjalaisista.
Ymmärsin+itseäni,+miksi+en+voi+sietää+isolla+äänellä+kailottavia+ja+suur-eleisiä++kukonheltta+kampauksisia+nuoria+miehiä+ja+mustia+hurstuukeja+tai+kirjavan+räikeitä+kovaäänisiä+afrikkalaisia+naisia+Korven+raitilla.+
Itse+en+huuda,+mutta+kynäni+on+terävä.
04.12.2016 12:42
Lesken@+ei+aloituksen+tekstissä+otettu+kantaa+syntyikö+Jeesus+pyhästä+hengestä.
Raamatun+mukaan+syntyi.+
Mutta+oikeassa+elämässä+jos+hän+oli+neitsyt+ja+odotti+lasta+kihlatulleen+se+ei+ole+mahdollista+ja+jos+mies+ei+olisi+hyväksynyt+Marian+raskautta+olisi+Maria+kivitetty+huorintekijänä+kuoliaaksi.
Uskossa+tapahtumia+ei+voi+yksiselitteisesti+tulkita.+Usko+on+voimakas,+usko+elää+uskovan+mielessä/sydämessä+eivätkä+uskova+tarvitse+järjen+selityksiä.
Uskossa+ei+kyseenalaisteta.
04.12.2016 11:38
Huomenta@+
En+jaksa+jankuttaa+politiikkaa,+koska+en+voin+tehdä+mitään+asioiden+eteen,+minulla+ei+ole+mahdollisuutta+vaikuttaa.+Vanha+akka,+eläkeläinen+minulle+riittää,+että+pidän+oman+Nuaksen+rantaviivan+puhtaana+ja+nautin+mökkikesistä+niin+kauan+kuin+jaksan.
Herrat+päätäköön+puolestani,+tyydyn+päätöksiin.
Koska+minäkään+en+voi+vaikuttaa+vaikka+asun+aikapommin+vieressä,+vielä+vähemmän+lie+Uusimaalaisesta+naiselta+taistelemaan+Terrafamea+vastaan.+On+sanomattakin+selvää,+että+rahat+maksettiin+veronmaksajilta+kerätyistä+rahoista+koska+sijoittajat+pitivät+yritystä+liian+riskialttiina.
Tapani+on+kirjoittaa+todellakin+monelta+kantilta+monella+eri+tavalla,+en+koskaan+pitäydy+yhdessä+totuudessa.
Olen+täti/setä/tyhmä/sivistymätön/ajattelematon/inhottava/naurettava+jne.+Jokainen+voi+tykönänsä+päättää+ovatko+he+itse+fiksumpia+ja+henkisesti+kehittyneenpiä+sekä+empatiassa+parempia+kuin+minä.
Minun+empatiani+on+täällä+korvessa+ja+omieni+keskellä.
04.12.2016 11:23
En+minä+mitään+tiedä,+en+mitään+ymmärrä,+faktat+hukassa+kylmästi+ajatellen++jätä+minut+rauhaan,+keskity+älykkäimpiin,+please.
03.12.2016 23:50
Se+nyt+on+vitun+sama+mitä+ajattelet+Nuasjärvi+on+kotijärveni.
03.12.2016 23:35
Olen+huomannut,+että+olen+idolisi,+olen+otettu+;+DD
03.12.2016 23:29
"Jos+tätillä+olisi+munat+täti+olisi+setä".+
Elämä+on+jossittelua.+
Aikoinaan+kainuulainen+parlamentin+jäsen+Paula+Lehtomäki+(Kepu+Kuhmosta)+perheineen+oli+Talvivaarassa+mukana+sadoilla+tuhansilla+euroilla+osakkeenomistajana.+Sitä+en+tiedä+menikö+suvulta+omat+ja+varastetut,+mutta+kaipa+osasivat+vetää+rahansa+talteen+ennen+osakkeen+hintojen+romahtamaista.
Kovasti+keskustapuolueen+jäsenet+ovat+säheltänyt+Talvivaara/Terrafamessa.+Epäilemättä+oman+edun+tavoittelua+kaikilla.
Minun+intressini+on,+että+saunassa+voin+käyttää+järvivettä+ja++pystyn+pulahtamaan+saunan+jälkeen+puhtaaseen+järviveteen.+En+elä+kahtiajakautuneessa+tunteessa.+Olen+levollinen+niin+kauan+kun+Terrafame+on+suomalaisten+osakkeenomistajien+käsissä.
03.12.2016 18:50
Sitten+voimakas+lataus+isänmaallisuutta.
Minusta+ei+koskaan+tule+monikulttuurista+kouhottajaa.+Olin+tänään+sotaveteraanien+pikkujoulussa,+tunsin+suunnatonta+kiitollisuutta+siitä,+että+saan+elää+itsenäisessä+Suomessa.+Olen+ylpeä+suomalaisuudesta.+Petze+on+myös+suomalaisempi+kuin+moni+suomalainen.
Juhlassa+saimme+kuulla+Isä+Pentti+Hakkaraisen+upean+ylistyksen+kainuulaisesta+korven+kansasta.+
Korpeen+ei+kannata+tulla+rintarottingilla,+äänekkäästi,+kainuulaiset+eivät+tykkää+iso-äänisistä+kailottajista.+
Lisäksi+tämä+karismaattinen+Isa+Hakkarainen+kertoi+Jeesuksen+syntymästä+kuvaillen+vuosisatoja+vanhaa+ikonimaalausta.+Josef+istuu+pää+alas+vaipuneena+kuvan+alareunassa.+Maria+katsoo+Josefia+ja+tietää+sen+tuskan+mitä+Josef+kantaa+sisällään.+Lapsi+ei+ole+Josefin+ja+Josef+tietää+sen,+mutta+hän+haluaa+kantaa+vastuun+lapsesta+ja+Mariasta.+Mariahan+olisi+kivitetty+kuoliaaksi+kuten+Itämaissa+vielä+tänä+päivänäkin+on+tapana.
Kyyneleet+silmäkulmissa+kuuntelimme+lopuksi+Veteraanien+iltahuuto-laulun+Pauli+Kukon+ja+mieskuoron+esittämänä.
https://www.youtube.com/watch?v=aEO6xW0q1rY
03.12.2016 18:20
Voit+sinä+kirjoitella+minulle+päivänselviyksia,+luen+sujuvasti.
Terrafamea+ajettiin+alas+ja+toivoin+itsekin+sen+tapahtuvan.+
Kuitenkin+on+otettava+huomioon,+että+sulkemisen+välittömien+nettokustannusten+arvioidaan+nousevan+noin+300+miljoonaan+euroon,+alas+ajoon+liittyy+kuitenkin+merkittäviä+epävarmuuksia.++
+
Kirjoitit+tulot+menevät+kuitenkin+muualle.+Terrafame+työllistää+välittömästi+noin+tuhat+henkilöä+ja+välillisesti+toiset+parituhatta.++On+arvioitu,+että+kaivoksen+ollessa+täydessä+toiminnassa+sen+työllisyysvaikutus+olisi+Suomessa+lähes+2+300+henkilötyövuotta.
Miksi+näen+valoa+putken+päässä?+katsos+minä+en+ole+keskittynyt+epäoleelliseen,+pääministerin+pipoon.
Pääministerin+juuret+ovat+kainuussa+ja+suvulla+on+yrityksiä,+siis+kainuulaisia+yrityksiä.+Kainuulaisia+työllistäviä+yrityksiä.
Näen+Terrafamen+toiminnan+ansiosta,+hyvinvoipia+korven+ihmisiä.+Paikallisille+yrittäjille+työtilauksia.+Kauppiaille+myyntiä+ja+ravintoloille+käyttäjiä+yms.
Omistan+kesämökin+Nuaksen+rannalla,+Nuasjärven+tilaa+tarkkaillaan+jatkuvasti.+Jos+Terrafame+olisi+myyty+ulkomaiseen+omistukseen,+voin+vain+kuvitella+mitä+sen+jälkeen+olisi+tapahtunut.
Vanhimman+serkkuni+itse+rakantama+kesäpaikka+jäi+Talvivaaran+alle.+Hänen+surunsa+oli+koskettavaa.
Olen+siis+tässä+lähellä+ja+asia+koskettaa+minua+ja+sukuani+myös,+mutta+järki+käteen,+Sieltä+muualta+katsottuna+asiat+tuntuvat+oelvan+niin+helvetin+selviä.+Alas+koko+paska,+mutta+mitä+sitten+tapahtuisi.+Se+onkin+asia,+jota+sinunkin+olisi+hyvä+miettiä.
Meillä+on+runsaasti+luontoa+ympärillämme+puhdasta+vitivalkeaa+lunta+ympärillämme.
"+bos,+bos,+meer,+bos,,,,kuten+eräs+hollantilainen+ystävämme+kertoi+kokemuksistaan+Suomesta.
03.12.2016 17:19
Ohjelman+yllättävä+käänne+oli+jopa+mediapiireissä+yllätys.+Samoin+keskustan+sisällä+se+sai+liikehdintää.
03.12.2016 12:10
1.+Kainuu+tarvitsee+Terrafamea.+Kainuu+on+riippuvainen+sen+luomista+työpaikoista.
Koen+100+miljoonan+avustuksen+työllisyyttä+ylläpitävänä.
2.+Jos+joku+ulkomaalainen+olisi+ostanut+Terrafamen+(venäläiset)+pilkkahinnalla+mitkä+olisivat+olleet+mielipiteenne+ulkolaisten+omistukseen+tulleista+maatilkuista+Suomessa+tai+työllisyysvaikutukset+Korpeen+ja+esim.+ympäristövaikutukset+lähi+vesistöihin.
Olen+toki+huomannut+keskusteluiden+kannanotoista+suomalaisen+työn+ja+tuotteiden+laadun+arvostuksen.
Annetaan+arvo+100+miljoonalle+se+jää+suomalaisten+eduksi+jokatapauksessa+eikä+se+kenenkään+yksityisen+ihmisen+taloutta+verotaakalla+konkurssiin+vie.
03.12.2016 12:07
Hän+on+juuri+se+henkilö,+jota+kylmätotuus+pitää+suotavana+kommunikointina+ja+minun+vääränä.+No,+kaikilla+on+ihanteensa.
03.12.2016 11:59
315 / 371