Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alkaa se vanha olla jo vaivainen, mutta rakas se black beauty on, mutta onhan siinä uudessa ihanaa hohdetta ja sieviä lamppuja sekä 5-ovea ja se on jotain 3-oven jälkeen ; ))
15.02.2016 21:12
1. Ei
2. Joskus
3. Ei
4. Ei
5. Ei
6. Ei
7. Ei
15.02.2016 21:09
Onhan miehetkin kirjoilleet.
Niastenkin on kuin Turjan näämä.
15.02.2016 21:04
Välillä kannattaa panna sininen likoon ; )
Onnistuin ; ) ketjussa on tapahtunut poistoja se oli tarkoitukseni.
Kyllä se niin on, että pitää uskaltaa laskeutua mustien tasolle ja pistää sininen alttiiksi arvostelulle poistotkin alkaa pelamaan.
Asiaan, pähkäilen ja pähkäilen sen auton oston kanssa. Huhuh, jatkanko sillä vanhalla velattomana vai pärskäyttäisikö veloiksi.
15.02.2016 20:59
Älä tunge väliin, hyvin sovitaan ja samaa kieltä käytetään ; )
15.02.2016 16:25
Jos luet vastaukseni siinä on käytetty sinun omaa sanastoa. Miten se oli se vanha sanonta, ...sitä saa mitä tilaa... niin ja.... samalla mitalla takaisin..... Ei se sen enempää sivistystä kaipaa.
Kaada ittelles vain.
15.02.2016 16:04
Minun vanha alkaa olla tiensä päässä, kulkee hyvin ei moottoriongelmia, mutta pikkuvikoja kuten pyyhkijät eivät pysy ilman erikoisvirityksiä ja oven lukitussysteemit reistailee.
Oikeastaan teimme kuopuksen kanssa diilin. Minä vastaisin autoa maksusta ja hän käyttökuluista. Ei paskempi diili, huomenna tiedän enempi. Käyn neuvottelemassa pankissa jonka jälkeen vertailen kaupan rahoituslaskelmaa pankin laskelmiin.
15.02.2016 15:58
En ole kerennyt on ollut muuta hommaa ja eipä tuosta kauaa ole kun Hunksi ei tajunnut hevon paskaa mun aloituksesta, luuli sen olleen kilpaileva musiikkialoitus.
No sattuuhan sitä.
15.02.2016 15:20
Ei minun ajoilla maailmaa tuhota.
15.02.2016 15:09
Söin heti samana päivänä 2 kpl, seuraavana päivänä 4 kpl. Tänään söimme 5/5 loput on pakastettu.
Jälkiruokana tänään oli suklaa tiramisut ; )
14.02.2016 22:26
Mulla on tällainen talvikolttu, oli eilen päälläni kun mentiin illalliselle ja musiikki baariin ; ) Enkä vielä hitusen pitempimalli lähes nilkkapituus.
http://www.vogue.co.uk/fashion/autumn-winter-2016/ready-to-wear/by-malene-birger/full-length-photos/gallery/1562657
14.02.2016 22:05
Kuuntele sinä Pirre kanteleen soittoa, katsele Tauno Paloa ja Ansa Ikosta ja tanssi kädet käsien lomassa olkien päällä piirileikkiä.
14.02.2016 21:52
Niin mistä niitä riitti sitä itsekin olen joskus miettinyt. Kun lapset esim. sairastelivat enkä voinut jättää työtäni tekemättä. Onneksi oli mummola lähellä, mutta joskus töistä palattuani mummolaan näin, että esikoisen silmän aluset olivat tummat, tajusin mitä mummo ja ukki eivät, poika ei saanut riittävästi happea ja eikun suoraan sairaalaa.
Ne ajat kun pojat olivat pieniä olivat elämäni ihaninta aikaa. Tein paljon töitä ja pystyin antamaan lapsilleni puutteettoman lapsuuden ja nuoruuden.
Esikoinen on tänä viikonloppuna ollut lomailemassa ystävänsä luona Saksassa ja laittoi facebookiin kuvan Garmisch-Partenkirchenista. Katselin laskettelurinnettä, iski kaipuu vuosien taa ja rinteeseen. Olimme usein poikien kanssa viikonloppuina eri laskettelukeskuksissa laskettelmassa. Nyt tekisi mieli vielä kokeilla, mutta laskettelukaveri puuttuu tai oikeastaan rohkeus. On paskamaista vanheta koska ei enää pysty hurjiin pyrähdyksiin laskettelurinteissä se on lopullisesti ohi. No, voisihan sitä lastenrinteillä könähdellä ja voisipa jopa osata vielä isompiakin rinteitä alas tulla. No antaa olla.
Ei se ollut raskasta aikaa päin vastoin, tein lapseni aikuisena. Minulla oli hyvä ammatti kotitöitä osaava aviomies, oma koti ja mummola. Kävin päivällä poikien mummoa katsomassa vanhaikodissa. Hän on jo kaukana tästä ajasta. Ei muista poikia ei minua, ei edes tytärtään. Joskus sillä välähtää, kysyi yhtä äkkiä onko eksäni soitellut. Mummi hoiti esikoista aina kouluikään asti. Kuopus varttui päiväkodissa.
Kuopus asuu tässä lähelläni, siitä olen onnellinen.
14.02.2016 21:47
Oli kaunis elokuu joskus yhdeksänkytluvulla. Ystävättäreni otti poikani mukaansa Helsingin reissulle. Kun talo oli tyhjä menin nukkumaan ja nukuin kaksi vuorokautta lähes putkeen kävin vain lentokoneiden tuloaikoina työpaikallani. Se kertonee ajasta kun olin yksinhuoltaja ja väsynyt, mutta kuten tämäkin todistaa, en valittanut vaan otin menetetyt unet takaisin aina kun sain siihen mahdollisuuden.
14.02.2016 11:53
Huomenta@
En saisi kirjoittaa sitä lausetta, mutta teen poikkeuksen katsotaan meneekö poistoon ( navetan taakse ja nappi ohtaan) Se on vanha suomalainen sanonta juuret sisällisodaltamme.
Siitä napistahan ja minusta on tehty aloituskin, se aloitus on palstalla ja pysyy.
Olen muutaman kerran pyytänyt poistoa. Olenkohan pistänyt väärään paikkaan sen ruksin.
Rikkooko lauseeni Suomen lakia, loukkaako se, ei ainakaan sinua kun et edes lukenut sitä.
Onko viestini lapsille haitallinen ; ) lapsethan tappaa tietokonepeleillä vastustajia aamusta iltaan.
En jaa yhteistietoja.
Ei ole mainos.
Liittyy puhtaasti aloituksen asiaan ja on suomen kieltä.
Suomi24 ilmiannot.
1. Viesti rikkoo tai kehottaa rikkomaan Suomen lakia, tai sisältää loukkaavaa sisältöä
2.Viesti sisältää lapsilta kiellettyä materiaalia
3.Sisältää yhteystietoja. Ei koske tutkimuskutsuja sekä osto- ja myynti-ilmoituksia
4.Viesti on mainos tai massapostitus
5.Viesti ei liity aiheeseen, tai ei ole suomea tai ruotsia
Kohta viisi on tarpeeton se ei toimi.
Eli johtopäätös, jos ei ole tarjolla kalaruokaa, kalaruoaksi laskettaneen HK:n sininen lenkki.
14.02.2016 11:23
Elää terveenä se on elämän kannustava peruspilari. Se ei ole itsestään selvyys, jonka olen jo kokenut. Olin menossa kohti lopullista, mutta aikani ei vielä ollut täysi. Yritän nauttia joka päivästä. Aina se ei onnistu, mutta onneksi joskus ainakin ; ).
Tänä iltana menemme ystävättäreni meille tarjoamalle illalliselle. Tuntuu hyvältä kun on ystäviä.
Hyvää ystävänpäivän aattoiltaa kaikille!
13.02.2016 13:53
Olen toki perehtynyt historian kirjoihin. En tosin etsi verellä mässäilyä tai kannibalismia. En ime itseeni pahaa oloa Isiksen tai Boko Haram hirmutöistä.
Tykkään lukea Arto Paasilinnaa. Arton osuvat suomalaisprototyyppien kuvaamiset ovat mestariluokkaa. Artoa lukiessa oppii jos ei muuta niin nauramaan hyväntahtoisesti suomalaisille ja suomalaisuudelle. Täytyy myöntää, että Johan Johanssonin kirja Satavuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi, jäljittelee Arton tuotantoa. Kirja on tosin verisempi versio kuin Arton kirjoittamat tarinat.
Amerikka vallattiin alkuasukkailta ja sinne siirtyi kaikkiaalta maailmasta ihmisiä joko pakoon vainoja, osa pakotettiin orjiksi ja osa siirtyi vapaaehtoisesti hyvemmän elämän toivossa.
Heistäkin on erilaisia tarinoita joihin on myös hyvä perehtyä. Esim. vierailimme juutalaistaustaisen naisen kotona. Hänen isoäitinsä pakeni juutalaisvainoja Saksasta Venäjän kautta Amerikkaan.
Ei sinne siis ainoastaan suomalaisia mennyt ; )
13.02.2016 13:25
Tuohivirsuja tai tuohikontteja no..jaa voisi niillekin yrittää päästä Pariisin muotitalojen hittijutskoiksi jos niitä hieman tuunaisi uuteen uskoon. Kansallisromantiikkaa, eikös se ole sinunkin yksi pukeutumistyylisuuntaus. Bontsoja Etelä Amerikkalaisittain.
Kiinteistöjen myynti Eu:n ja Eta-alueiden ulkopuolisille ja erityisesti venäläisille on aiheuttanut oikeutettua arvostelua niiden piirissä, jotka olivat isänmaatamme henkensä edellä puolustamassa.
Koska maan osto Suomesta on laaja kokonaisuus laitan löytämäni linkin jos kiinnostaa sen lukeminen kannattaa.
Linkistä löytyy myös suomalaisten ja venäläisten "yhteiselo" ja sotahistoria.
http://www.suomenperusta.fi/ajatus/isanmaata-vapaasti-myytavana/
13.02.2016 12:59
Et sitten jaksanut syventyä aloitukseeni ja kommenteihini. Näin käy kun asian sisäistäminen ontuu ja kommentoidaan väärin asiasisältöön.
Presitenttimme valtiopäivien avaispuhekin on käsitetty sun kymmenellä eri tavalla ääripäät omallaan, keskipäät kykyjensä mukaan.
Kultturilla tässä keisissä tarkoitan, että sisästäisimme sotaveteraanien ja kotirintaman elämän sotiemme aikoina ja sen jälkeen. Tuo veteraani polvi on siirtynyt ja nuoremmat siirtymässä taivaallisiin sotajoukkoihin. Noiden aikojen elämä on suomalaista perinnepohjaa. Tuon ajan mottona oli luottamus, yhdessä tekeminen ja usko tulevaisuuteen. Jos menneisyys ei kiinnosta, tämä päivä ei avaudu. En tarkoita, että me vanhemmat sukupolvet emme tietäisi sota-ajoista mitään, mutta pelkään pahoin, että meidän jälkeläisemme ja heidän jälkeläisensä eivät tiedä tosiasiaa miten Suomi niminen valtio sai alkunsa. Eikä sitä, että miten mummin/ukin isä kaatui rintamalla puolustaessaan Suomen itsenäisyyttä ja kuinka leski, ilman valtion tukija kasvatti lapsikatraan. Hyvä esimerkki tästä ikäpolvesta on Kelan produktio Hiljainen kansa Suomussalmen pellolla. Eivät esi mummomme kärsineet synnytysmasennuksista ei ollut aikaa miettiä jonninjoutavuuksia.
Vastuu kulttuuriperimästä kuuluu meille kaikille. Se vain on hämärtynyt kansaivälistymishässäkässä. Emme olisi saaneet tätä maata lahjaksi. Maamme lunastus vaari uhrauksia. Rintamakarkuruutta ei arvostettu eikä sitä arvosta Suomessa vieläkään. Esimerkiksi siviilipalveluksen käyneitä nuoria ei arvosteta siten kuin armeijan suorittaneita nuoria miehiä. Se on kulttuurillemme ominainen piirre.
13.02.2016 12:04
Olet asian ytimessä, kiva kun yksi ymmärsi aloituksen, jota mietin hartaasti. Mietin kuinka lähenen tämän päivän välinpitämättömyyttä. Sitä sinisilmäistä uskoa tulevaisuuteen ja ihanaan monikulttuuriseen Suomeen.
12.02.2016 17:52
345 / 371