Olethan perfektionisti? Etkö? Kuka olet?

Palstalta-löytyy

VALITSE SINUA KUVAAVA VAIHTOEHTO

1.
Pidätkö järjestyksestä? Laaditko sen vuoksi listoja ja aikatauluja ja kiinnität mielelläsi huomiota yksityiskohtiin?

Kyllä

Ei

2.
Käytätkö joskus niin paljon aikaa viimeistelyyn, että sinun on vaikea lopettaa tehtävää?

Kyllä

Ei

3.
Oletko omasta tai muiden mielestä niin sitoutunut työhösi tai opiskeluusi, ettei sinulta liikene aikaa ystäville tai huvituksille?

Kyllä

Ei

4.
Onko sinulla korkeita moraalisia vaatimuksia sen suhteen, mikä on oikein ja mikä väärin?

Kyllä

Ei

5.
Onko sinun vaikea luopua tavaroista, koska niitä voi tarvita myöhemmin?

Kyllä

Ei

6.
Onko sinun vaikea antaa toisten tehdä joku asia puolestasi, jos he eivät tee sitä juuri niin kuin sinä haluat?

Kyllä

Ei

7.
Onko sinun vaikea käyttää rahaa itseesi tai muihin, vaikka sinulla olisi siihen varaa?

Kyllä

Ei

Lähde: Joanna Rose ja Aleksander Perski: Ylitunnollisuus - Eroon suorittamisen pakosta (Minerva Kustannus).

19

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prut, prut, prut...seittemä.

      H.

      • Ilmainen-vinkki

        Tilaa Seiska. Viisastut. Pysyt kartalla mitä isossa maailmassa eli suomessa tapahtuu.


    • Nelonen, vitonen ja seiska.
      En taida olla pefektionisti. Enemmänkin marmattaja. Mutta se on taas perua siitä kun on koutunut koko ikänsä selittään pikkulapsille mikä on oikein ja mikä om väärin.

    • Eiolekokototuus

      Taidan olla pikkuisen perfektionismiin taipuvainen. Ja inhoan listoja ja listojen mukaan juttujen ja varsinkin ihmisten arvioimista ja arvottamista.

    • 1. Ei
      2. Joskus
      3. Ei
      4. Ei
      5. Ei
      6. Ei
      7. Ei

      • Ps. unohtui vastata aloituksen kysymykseen kuka olet.

        Et tiedä kuka olen, mutta opit kyllä tuntemaan ; )


    • ent.siivoojaparka

      Enempää aloituksen kysymyksiä edes huolella lukematta tai asiaa miettimättä voin sanoa heti suoralta, että en ole perfektionisti.

    • bessie-

      1. Kyllä.
      2. Kyllä
      3. Ei
      4. Kyllä
      5. Ei
      6. Ei
      7. Ei

    • miten.lie

      1.
      Pidätkö järjestyksestä? Laaditko sen vuoksi listoja ja aikatauluja ja kiinnität mielelläsi huomiota yksityiskohtiin?

      Kyllä. Järjestyksestä pidän, mutten laadi aikatauluja.

      2.

      Käytätkö joskus niin paljon aikaa viimeistelyyn, että sinun on vaikea lopettaa tehtävää?

      Kyllä. Viimeistelen työni. Lopetan sitten kun on mieleiseni.

      3.

      Oletko omasta tai muiden mielestä niin sitoutunut työhösi tai opiskeluusi, ettei sinulta liikene aikaa ystäville tai huvituksille?

      Ei. Aina on aikaa ystäville ja huvituksille.

      4.

      Onko sinulla korkeita moraalisia vaatimuksia sen suhteen, mikä on oikein ja mikä väärin?

      Kyllä. Teen mielelläni oikein. En pidä valehtelusta.
      5.

      Onko sinun vaikea luopua tavaroista, koska niitä voi tarvita myöhemmin?

      Kyllä.

      6.

      Onko sinun vaikea antaa toisten tehdä joku asia puolestasi, jos he eivät tee sitä juuri niin kuin sinä haluat?

      Kyllä. Mielelläni teen itse.

      7.

      Onko sinun vaikea käyttää rahaa itseesi tai muihin, vaikka sinulla olisi siihen varaa?

      Kyllä. Itseeni.


      Lähde: Joanna Rose ja Aleksander Perski: Ylitunnollisuus - Eroon suorittamisen pakosta (Minerva Kustannus).


      Mikähän se olisi se vaihtehto?

      • Viatonsivullinen

        Moraalikysymykset
        on tärkeitä. Muuten olen niinkun tykkään. Vanhemmiten järki ja viisaus
        lisääntyy, hohhoijaa kun haukotuttaa :-0


    • 1. pakko tehdä listoja ja aikatauluja
      2. aina löytyy korjattavaa
      3. en halua sitoutua
      4. en mikään tiukkapipo
      5. keräilijä
      6. delegoin mielelläni
      7. hemmottelu herkkua
      en, olen huithapeli, oikea taivaanrannan maalari

    • 5,6,7 Seiskakin vain harvoin.

    • siilimuori3

      VALITSE SINUA KUVAAVA VAIHTOEHTO

      1.

      Pidätkö järjestyksestä? Laaditko sen vuoksi listoja ja aikatauluja ja kiinnität mielelläsi huomiota yksityiskohtiin?

      - joo, pidä et asiat on järjestyksessä, ja koti, listoja en tee

      2.

      Käytätkö joskus niin paljon aikaa viimeistelyyn, että sinun on vaikea lopettaa tehtävää?

      - en koska minulla on alun alkaen tietty visio mihin pyrin, myös lopusta. Toki ko kohde muuttuu ja elää koko ajan

      3.

      Oletko omasta tai muiden mielestä niin sitoutunut työhösi tai opiskeluusi, ettei sinulta liikene aikaa ystäville tai huvituksille?

      - joo, läheisten mielestä, mutta se on asia johon juurikaan en itse voi vaikuttaa

      4.

      Onko sinulla korkeita moraalisia vaatimuksia sen suhteen, mikä on oikein ja mikä väärin?

      - Kyllä

      5.

      Onko sinun vaikea luopua tavaroista, koska niitä voi tarvita myöhemmin?
      - riippuu tavarasta

      6.

      Onko sinun vaikea antaa toisten tehdä joku asia puolestasi, jos he eivät tee sitä juuri niin kuin sinä haluat?

      - riippuu asiasta ja sen merkityksestä ja tärkeydestä, mieluiten kuitenkin teen itse jos se on minun asiani

      7.

      Onko sinun vaikea käyttää rahaa itseesi tai muihin, vaikka sinulla olisi siihen varaa?

      - ei ole. annan pieniä lahjoja mielelläni

    • 1. Kyllä
      2. Kyllä
      3. Kyllä
      4. Kyllä
      5. Ei
      6. Kyllä
      7. Ei
      Ja horrorskooppimerkki oli neitsyt, kai se on tuosta kyllä-sarjasta aistittavissa :/

    • staka

      1. Kyllä
      2. Kyllä
      3. En
      4. Kyllä
      5. Kyllä
      6. Ei (tässä kohdassa olen muuttunut vuosien saatossa)
      7. Kyllä (itseäkin joskus huvittaa... mutta nuuka mikä nuuka)

    • Olen.oma.itseni

      7 kertaa 7 = EI

      • Viatonsivullinen

        Tuo rahankäyttö on hiukan vaikeaa, en halua tuhlata. Haluan säästää, nautin siitä. Minulla on aina joku isompi tavoite, se estää "hölväämästä"vaivalla hankittua rahaa. Myös turvallisuudentunnetta tulee siitä kun ei viimeiset pennit ole menossa.


    • Nolibre

      7. Ei

      Kirjotan blogia missä mm. juuri pyrin tekemään hyvän mielen tekoja. Nyt olisi tarjolla villa/akryylisukat ja vähän taskurahaa. Ketä todella piristäisi?

      http://nolibreland.blogspot.fi/

      • HerkkäOnHippiäni

        Jos sinulla olisi täysipuuvilaiset sukat, voisin ottaa. Muu villa ei käy, en asu edes villassa. Ja minulle kalpaa vain seteliraha. Joten olen valmis antamaan kolikoita lisää jos joku tarvitsee. En kerää kolikoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe