Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ymmärrän ja toivon Makriina jaksamista surun keskellä. Tiedän miltä menetykset tuntuvat, mieheni ystävät vähenevät, tunsin heitä vain hetken, mieheni koko elämänsä, ikävä on suuri.
16.11.2024 14:41
Ostin eilen ison lohifileen. Valmistin osan graaviloheksi ja osan lohisuikaleiksi, tarjoan lohen perunoiden ja hollandaiskastikkeen kera.
Otin valokuvia takapihastamme, joka on vihreänä ruohokenttänä, kuvat otin vertaillakseni eri vuosien säävaihteluja muutaman päivän sisällä on luvattu jo lunta.
Jouluvalisteluja olen ajatusten tasolla aloittanut tekemään. Ekana ehkä piparitaikinasta jotain kiaa.
Jälkipolvea on ilmoittanut saapuvaksi.
Itse kuulun iltapäivä- ja iltavirkluihin. Joten herään puuhasteluihin yleensä puolenpäivän jälkeen.
Meidän työnjako keittiössä on minä teen ruuat ja mieheni siivoaa jäljet ; )
16.11.2024 13:13
Olette ikäänkuin mielipiteiden sodassa.
On ikävää lukea vanhoista ja uusista sodista, onko pakko tuoda niitä tähän arjen tapahtumien ketjuun.
Hädänalaisten auttaminen on jokaisen velvollisuus, vaikka ei rypisi vähäosaisten kokemuksissa.
Tilanne maailmanlaajuisesti on epävakaa, mutta eletään niin kauan kuin saamme tässä tavan arjessa.
Tein juuri storyn instaan ja faceen Sanna Virtasen, Onnen Avaimet taustamusiikilla.
16.11.2024 12:10
Olen arjen kertoja, eilen arkeeni astui lasten joulutapahtumaan valmistautuminen.
15.11.2024 14:25
Olen nähnyt äitien pienten lasten kanssa kauppaavan leluja torikirppareilla.. Olen miettinyt minkalainen on perheessa lelujen arvo. Ehkäpä tiedostus, että uusia saa kaupasta.
Olen erilainen äiti, olen ostanut laatuleluja, joita kestävät. En ole myymässä lasteni leluja, ei tulis mieleenikään. On ihana katsoa kun poijat ajaa radio ohjattavilla veneillä mökin rannassa. Tai puhdistaa tai lajittelee tuhannet legopalikat laatikoihin. Raskaan työn ja opiskelun vastapainona, lomilla, keskittyvät aivan muuhun kuin työpaineisiin tai maailman pahuuksiin.
Voisin sanoa samaa itsestäni. En itke maailman pahuutta, en leluttomia lapsia, en voi heitä auttaa, voin vain auttaa itseääni puuhastelemalla sellaista mikä antaa hyvän mielen itselleni ja läheisilleni.
15.11.2024 13:54
Olette keskustelleet historiasta. Historiaan kuuluu myös kauniita muistoja.
Sain tänään kuulla lelujen historiaa, tapasin paikallisen taidetapahtumien järjestelijän ja sovimme, että osallistun nukkekodillani lasten joulunäyttelyyn.
Leluillakin on historiansa.
Eilisen lapset ja leikityt lelut - näyttely on avoin kesäisin
Paltamon Metelin Kanervassa.
Vuonna 1917 alkanut Espanjantauti teki aikoinaan samanmoisia tepposia kuin korona, mutta kuitenkin on selvitty. Silloinkin on oltu lapsia ja leikitty erilaisilla leluilla.
Hyvää yötä, leikkiä ikä kaikki ; ))
14.11.2024 23:35
Pisti miettimään, ketjun hiljeneminen. Missä ovat he, jotka toivoivat minun häipyvän ja aloittavan oman ketjun.
Lienetköhän he noiden uusien aloitusten takana.
No, päivä illassa ja samoilla kuvioilla on tämäkin päivä mennyt kuin eilinen.
Onnistumisen iloa uusi maalaustekniikka hallinnassa.
Kirpuista sen verran, että en ole itse nähnyt, mutta aikaansaannokset tiedän. Kuopus hoiteli rakkaudella villikissoja Kanarian hotellin uima altaan pusikossa. Kissakirpun puremat laukesivat ihottumaksi palattuamme kotiin.
Marttavinkki linnunruoan valmistus mietitytti. Paljonkohan yhdelle rasvapallolle tulee omatekemänä hintaa?
Tein loton, 105 miljoonaa, no liika on liikaa, mutta kyllä rahanreikiä löytäisin.
Mökkimaisemaa laajentaisin ja nykyaikaistaisin, pojilleni jättäisin.
Niin, ihan hyvää yötä ; )
12.11.2024 20:17
Olette kertoneet siivouksista, kissoista, kutomisista ja kiinteistökaupoista.
Ainoastaan siivous on ollut minun viikon lopun tehtäviä. Tosin siivoukseni ei ole niin isossa mittakaavassa kuten teillä, mutta se on ollut erittäin pikkutarkkaa ja välillä hermoja koettelevaa, siivoan näet nukketalojani.
Lisäksi pensselit ovat olleet täystyöllistettyjä. Aloitan nyt isoa työtä pienten töitten jälkeen. Aiheena kuinkas muuten kuin ihmiset ja talot.
Tanssii tähtien kanssa, niin mielipiteeni, väärä pari putosi,.
Joku on tehnyt aloituksen "oikein" sanan käytöstä, joten, ihan hyvää yötä ; )
11.11.2024 22:57
Olen sitä mieltä, että jos kateus on poissuljettu kirjoittajien negatiivisissa arvosteluissa on selvää, että takaa paljastuu ilkeys.
08.11.2024 19:43
Leppoisaa perjantai iltaa@
Pidin itsestään selvänä, että esim. passin ja henkilökortin hankkiminen tapahtuu kaikille hyvin jouhevasti. Joo, kyllä meille suomalaisille Suomessa, mutta ei tietenkään Suomessa asuville eri maan kansalaisille.
Aamupäiväni siis koostui viranomsiskierroksesta ja puhelusta Alankomaiden konsulaattiin. Konsulaatissa selvisi miten hoidamme avioliittomme rekisteröinnin Hollannissa.
Avioliittotodistus ja Apostille pitää luovuttaa henkilökohtaisesti sekä mieheni uusi passi anoa paikanpäällä.
No, nyt arvomme milloin ja ketkä lähtevät Hollantiin. Matka tapahtuisi ensivuoden alussa, mutta entä jos joudun lonkkaleikkaukseen.
Ei mene jouhevasti tai sittrn menee.
No, kerkesin käydä mökilläkin, valokuvasin kaunista Nuasjärveä, joka kylvi auringossa. Mökin piha vielä kesäisen vihreä. Ajelin kotiin vasten auringon laskua. Hyräilin olin hyvällä tuulella, asioilla on tapana järjestyä.
Keitin kantatellisoppaa, namm..
08.11.2024 19:00
Olet siis sitä mieltä, että Paloma on kateellinen " palstalaisille " ja onneton ihminen, no, ei voi mennä pahemmin pieleen aatoksesi, nousiko vihreä sappesi kurkkuun, röystäise ennenkuin kirjoitat, se auttaa.
08.11.2024 13:24
Löysin rinnalleni luotettavan ihmisen näinkin vanhana ja olen onnellinen. Minulta ei puutu mitään. Onhan minullakin aikaisempi perhe, sukua ja läheisiä täällä joten se on ihan tavan arkea minulle. Sinun elämäni mitätöinti menee kateuden piikkiin. En sisäistä siipeily ajatusta.
Olen yksin elättänyt ja kouluttanut lapseni, ostanut asunnot ja kesämökin ihan itse.
07.11.2024 18:35
Mielikuvitus on paras huvitus, ; D
03.11.2024 12:57
Kirjoitusvirheet kertautuvat, huvittaa, sinut on helppo tunnistaa kirjoitusvirheittesi.
Miehelläni ei ole suomalaisille tyypillisiä perintösairauksia. Hän ei käytä mitään lääkkeitä.
Ainut mikä pistää olemaan varovainen näin talviaikaan on katujen liukkaus.
03.11.2024 12:56
Joo, pitäisi kerrata luetun ymmärtämistä, mutta sinun pitäisi harjoitella oikein kirjoitusta sillä kirjoitat täynnä virheitä olevia kommentteja.
Kaksi lukukautta, kyllä tulkitsin taas väärin, mutta kysyinkin oppiko hän tuossa ajassa dreijaamaan. Se on vaikeaa, jotain olen saanut ehjänä dreijasta, mutta en paljoa, haaveilen joskus dreijaavani korkean kipon tai lautassarjan.
03.11.2024 12:45
Vanha sadonkorjuujuhla.
Pukinpoltto kerää tuhansia ihmisiä kajaanijoen rantaan juhlimaan Kekriä. Muistan vuosia sitten erään vanhemman naisen, joka osoitti mieltään pukinpolttoa vastaan. Hän kulki juhla alueella käärelistan kanssa. Lopettakaa viattoman olkipukin polttaminen. Vähän samaa olen lukevinani täältä, osoitetaan mieltä erilailla ajattelevia vastaan.
Halloween on levinnyt nuorempien sukupolvien juhlaksi, mutta Kekri pitää asemansa täällä Kainuussa. En ole koskaan juhlinut Halloweenia.
03.11.2024 12:38
Huomenta@
Kekri-iltamat menivät kivasti rokkenrollin tahtiin.
Lähdimme taxilla kun tajusin, että parkkipaikan löytö olisi vaikeaa kekripukin polton aikana.
Illastimme rantapuiston tuntumassa olevassa Pioppo Taproom & Eatery ravintolassa Tiesimme mitä syömme ja saimme nopeasti.
Syötyämme lähdimme Tuttu-baariin. Nappi valinta, tupa oli täynnä ja rokkibändi soitti vanhoja hyviä biisejä.
Baari- Ilta oli onnistunut sillä asiakkaat olivat aikuisia, monta tuttuamme mm. botters porukkaa.
No, muiden juhlat jatkuivat, me kiitimme seurasta oli aika lähteä kotiin.
Niìn, arjen keskellä hiukkasen juhlaa.
Luin illan ja yön viestittelyänne.
Brinkkalalta kysyisin, opitko kahden kuukauden savitöitä tehdessäsi Dreijaamaan?
Tapanahan on lainata kirjailijoiden ja vanhan kansan viisasteluja joten loppukevennys
Minä teen mitä haluan, muut mitä osaavat. No, dreijaus on hakusessa.
Päivän jatkoa ; )
03.11.2024 11:11
Kekriä@
Odotin auringon paistetta, nyt se ilmestyi.
Nukuin pitkän yöunen, eilinen fyysisten töiden kuormitus auttoi 10- tunnin lepoon.
Kohta lähden hautuumaalle. Tänään Korvessa löytyy erilaisia kekritapahtumia. Käyn mm. taidenäyttelyssä Lussin tuvalla se on kivasti matkan varrella. Tunnen maalausten tekijät, kiva on vaihtaa kuulumisia.
Minäkin jaottelen kädentaitoni yhteisnimellä tehdä taidetta.
Menin läpi valokuvia, tallessa on aina kuuskytluvulta tehtyjä kädentaidon töitä.
Käyn nyt maalauskurssilla, jossa opettelemme erilaisia maalaustaiteen teknikoita. Tulossa grafiikkaa, mielenkiintoista.
Ei silti kaikkea on elämäni aikana tullut tehtyä. Olen ommellut vaatteita ja kutonut mm. jakkupuvun kuuskytluvulla.
Brinkkala, myönnä vain reilusti, tykkäät, harrastukset eivän ole vain ajanvietettä, itse nautin jokaisesta tekemästäni työstä.
Hyvää mieltä Kekrinä.
02.11.2024 12:31
No, jos kertoisit jotain itsekin, sinähän olet aktiivinen kommenttieni lukija. Kerro miten hyvinvointialueesi toiminta poikkeaa Korven palveluista. Ja lisäksi voit kertoa näkemyksesi nettisovellutusten käytöstä. Joutuuko tietosi vääriin käsiin jos käytät kirjautumisessa vahvaa pankkitunnistautumista.
Sinullahan ei ole maata, eikä luontoa lähelläsi. Hiiretkin haluat suojella. Ihmiset ovat mielestäsi ns. ihmissaastaa, puiden lehdet haluat jätettävän maahan. Mutta mihin olemattomaan maahan sinun lehtesi jätät.
31.10.2024 11:04
Huomenta Korvesta@
Yritin eilen keskustelupohjaa hyvinvointialueiden palveluista ei kiinnostanut ketään vain yksi kommentti.
"Jokaisella hyvinvointialueella on tapansa."
Mietin, mitä ne erilaiset tavat muualla ovat, koska hyvinvointialueen velvoitteet on laissa määritelty?
Pitänee alkaa pyhäinpäivän hautakranssin tekoa. Huomenna tulee siivooja, pääsen alta pois lähden ajelemaan mökille. Serkkupoika tulee kaverikseni, viemme puiden lehtikasat puutarhajäteasemalle.
Eilen illalla sain lähes valmiiksi maalauksen, jossa on ihmisjoukko on kulkemassa horisonttiin. Tuumasin opettajalle, minnehän lie matkalla, hän vastasi, siinä on maalauksesi sanoma, katsoja saa ajateltavaa, minne ovat matkalla.
Tällaista tänään. Josko käyn käsiksi kranssiin.
31.10.2024 10:45
49 / 371