Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäkään en kurjuudesta kärsi, joten lähetin 15 € TTK.n syöpäkeräykseen.
"Tuon puoluettomuuden suhteen olen kysymysmerkkinä, miten se esiintyy."
Vanhassa kahvipirtissä ei lukemani perusteella ollut jengejä, ei totuuskomissioita, ei korostettu samanhenkisyyttä. Kiva oli lukea.
Olin ulkohommissa, etupihan pensaat siistitty ja lehdet puhallettu lehtipuhaltimella kasaan. Yhdessä mieheni kanssa kerättiin lehdet isoon muovisäkkiin ja nostettiin biojätelaatikon viereen. Lähden kohta talvirenkaiden vaihtoon. Onneksi sain ajan, sillä ensi yönä mennään Korvessa miinukselle ja räntäsadettakin on luvattu. Samalla reissulla ajattelin ostaa kanervoja etuoven pieliin. Ulkovalojakin ajattelin viritellä jahka kerkiän.
Tämä viikko on kalenterimerkintöjen mukaan kivan kiiruinen. Eilen kampaaja, tänään renkaanvaihto huomenna taidetta. Torstaina kilpirauhasyhdistyksen kokous.
Perjantaina siivooja käy imuroimassa nurkkia. No, se ei minua rasita. Lauantaita eli Kekriä lähdemme juhlimaan, syömme ravintolassa jotain hyvää sekä käymme katsomassa pukin polttoa Kajaani joella.
"Hän joka puhuu, ei tiedä. Hän joka tietää, ei puhu"
Mitähän tämä mahtaa keskusteluissa tarkoittaa?
29.10.2024 13:21
Lue kolumni, niin ymmärrät.
28.10.2024 19:41
No, kutsumanimi se on ; ))
28.10.2024 19:18
Ehtoota@
Kiroilusta ja loanheitosta löysin
Hesarista osuvan kolumnin.
Palstallahan paskanheitto on ollut viimeaikoina suosittua...
" Keinoista brutaalein on kytkeä ihminen jätteeseen, ulosteeseen tai eritteeseen."
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010790504.html
28.10.2024 19:16
Hyvää iltaa@
Se oli mieheni veljen vaimon nimi ja ikä;)
28.10.2024 19:02
Sinä kirjoitat vieläkin pötkyyn.
19.10.2024 17:58
Minäkö luulin, että ihan ama vielä itsestään kertoisi. No, ei tietenkään vaan palstan sometähdistähän tässäkin ketjussa on kyse.
On niin vaikeaa olla vaatimaton ; )
19.10.2024 17:55
Me oireilemme lievästi, nuhaa kuivaa yskää ja silmien punoitusta, emme ole kuitenkaan harkinnut piikkejä ottaa. Yskä lähtee yskimällä sanotaan.
Päätimme pitää keittoviikonlopun. Torstaina aloitimme tein kantarellikeittoa. Perjantaina parsakeittoa ja juuri äskeen katkarapukeittoa.
Teen keitonpohjat itse, tänään tosin lisäsin eilisen parsakeiton jämän valmiiseen katkarapukeiton pohjaan. Ostin Prisman kiinalaisten kojusta isoja katkarapuja, ne on eksoottisesti maustettu ja tulevat halvemmaksi kuin pakastekatkaravut.
Tietty lisuina salaattia, perunarieskaa ja leikkeleitä.
Lempeätä illan viettoa, elämäni biisiä ja Agathaa.
19.10.2024 17:47
Terve järjen käyttö ei ole kielletty.
Kertokaa omin sanoin oliko empaattisten (omasta mielestään) Demen ja brinkkalan viestien vaihto tavallisen elämän kerrontaa vai piilovittuilua minulle, joka vedin tuon totuuskomitean kokoonpanon hatusta ilman hymiötä.
Terveen jären käyttäjät ymmärtävät ilman hymiöitä, milloin on kysymys huumorista ja milloin piilovittuilusta.
Koeta ano, joka kopioit viestini edellisestä ketjusta ymmärtää, että et ole ruudinkeksijä.
19.10.2024 16:48
Jatkanpa viime ketjun keskustelua muisteloista menneistä sukupolvista.
Kävin ostamassa taiteilija Niilo Hyttisen kirjan. Niilo Hyttinen, ihmisen kuvaaja.
Äitini suvun kohtaloita olenkin kertonut. Eera (Erkki) oli äitini veli. Erkki jäi täysorvoksi 6-vuotiaana ja jäi kiertolaisena etsimään "kotia".
Erkki ikuistui Eerana moniin taiteilijan Hyttisen kuviin. "Joku taideihminen voisi puhua kylähullusta, mutta eihän sellaista nimitystä Nalkinkylällä käytetä".
"Ei sitä joka ukon kuvvaa ookkaan Pankin seinällä, sano Eera".
Luin kirjan, siihenpä iltapäiväni kului.
Niilo Hyttinen oli kutsumattomien vieraiden kuvaaja, upeiden taideteosten tekijä, vähempiosaisten asialla.
Hänen taidettaan löytyy eri museoista mm. Ateneumin taidemuseosta.
Huh..mikä lukunautinto.
17.10.2024 19:41
Lauantaipäivää Korvesta@
Kun syntymäkotini myytiin, jaoimme tavaroita sisarusteni kanssa.
Minä otin mm. isän kiikkustuolin ja vein mökille. Poikani valloittivat sen ja ohjeistivat siinä istuen minua, sen sijaan, että minä olisin heitä siinä komennellut. Se osoittautuikin epäkäytännölliseksi. Liian paljon tilaa vieväksi, joten möin sen.
En itse ole liberaali. Kannatan liberalismin ei-taloudellisia puolia. Niihin kuuluvat muun muassa ihmisoikeudet: sananvapaus, uskonnonvapaus, yhdistymisvapaus, yleensäkin ihmisten oikeus päättää itse omista ei-taloudellisista asioistaan.
Tasa-arvolla tarkoitan, arvoa yksilönä.
Näin halloweenin lähestyessä voikin kuvailla, että maatuessamme meistä kaikista jää jäljelle luuranko.
Alempana ketjussa on kerrottu, mikä tässä ketjusta itsekutakin miellyttää. Osa kertoi tykkäävänsä seurata johtajaa. Mitä se sitten tarkoittaaneen. Osalla ei taas ole mitään asiallista sanottavaa. Onneksi suurin osa kirjoittajista tykkää kertoa arjestaan. Ideoita olen saanut ja neuvojakin.
Nyt aurinko on saavuttanut takapihan joten lähden katkomaan humalanoksat
väliritilästä. Illalla voin istahtaa ritilän suojissa olleen valonauvan alle lumikenkätuoliini saunaoluelle.
12.10.2024 13:34
Kirjoitin kommentin lasten kohtalosta vanhempien kuomeman jälkeen. Sisarukset elivät 83 -92 vuotiaiksi. Veli kuoli 56-vuotiaana.
Veljen kohtalo oli jäädä kuleksimaan talollisten renkinä pitkin kotipitäjää. Hän eli vähäosainen elämänsä talonpoikain pirttien nurkassa, mutta hän on jäänyt ikuisesti historiaan taiteilija Niilo Hyttysen kuvataiteessa.
08.10.2024 13:56
Päivän puolella Korvessa@
Minulla oli lukiossa hyvä historian opettaja, tykkäsin hänen oppitunneista.
Historia jäi kuitenkin muiden opintojen alle.
Amerikan sukuun sain tutustua nyt aikuisena. Ukkini sisko lähti Amerikkaan joskus 1900-luvun alkupuolella. Hänen jälkipolvensa kanssa pidän yhteyttä.
Sisareni on nyt innostunut keräämään tietoa äidin suvusta. Samalla hän sivuaa isäni sukua.
Tiesin, että äitini jäi nuorena täysorvoksi, mutta tieto siitä, että mummini kuoli vain 37-vuotiaana synnytettyään kymmenen lasta. Heistä oli aijemmin kuollut kaksi poikaa ja tyttö sekä viimeisin tytön syntymä koitui hänen kohtaloksi.
Isoisä ei jaksanut huoltaa lapsia, joten heidät sijoitettiin sukulaisperheeseen.
Minä muistan hyvin äidin siskot, he vierailivat kotonani usein ja äitini oli heidän uskottu.
Eilen kuullessani sisareni kertomuksia tajusin monta asiaa menneisyydestä. Yölläkin näin unta isäni talosta, joka sijaitsi tässä hyvin lähellä nykyista kotiani. Siskoni lähettää minulle asiakirjoja, joiden avulla alan kartoittamaan äidin äidin ja äidin isän sekä heidän nuorena kuolleiden lasten hautapaikat Paltaniemen vanhalla hautuumaalla.
Kiinnostava sukellus menneisyyteen.
08.10.2024 13:47
Olette keskittyneet kuninkaanlisten historiaan, minulla ei ole hajuakaa heidän kohtaloistaan.
Sain tänään kuulla sisareni aloittamasta sukututkimuksesta, järkytyin. Ei ollut kirkkoherroja ei menestyviä talonpoikia kuten sukuni salat sarjoissa.
Äitini äiti, mummoni kuoli 37-vuotiaana kymmenenteen synnytykseensä, ukki kuoli kolme päivää myöhemmin keuhkokuumeeseen ja vastasyntynyt
lapsi kaksi viikkoa tämän jälkeen samaan hautaan.
En ollut tästä tietoinen, äitini ei koskaan kertonut.
Hän oli 14-vuotias kun joutui ottamaan vastuun nuoremmista sisaruksistaan, kun vanhin sisaruksista jätti perheen ja avioitui toisaalle. Äidin ja äidin isoisän hoidettavaksi jäi neljä jäljellä olevaa alaikäistä sisarusta.
Tänä päivänä saa lukea lehdistä kuinka lujilla lapsiperheet elävät henkisesti, että taloudellisesti.
En kyllä ala ;(
07.10.2024 23:18
Keväällä v. 2022 jouduin ambulanssiralliin. Eli edellisen hallituksen aikana. Ei siis uusi asia. Olisin kuollut Kuhmoon jos minua ei olisi siirretty takaisin KAKS.iin.
07.10.2024 17:51
Ehtoopäivää Korvesta@
Muutama korjaus.
Minulle maton alle lakaisu merkitsee muuta kuin valehtelemista.
Kommentit, "korppis voi aloittaa oman ketjun", turhaa tilan tuhlausta.
Mielipiteeni muuttuu, mitä kirjoitin viisi vuotta sitten, ei ole voimassa enää.
Asenne /myönteinen tai kielteinen suhtautuminen. Suhtaudun elämään pääsääntöisesti myönteisesti.
"Anona on helpompi sanoa rehellisesti, eikä tarvitse pelätä kostoa". kirjoitti joku." Totta.
No, asiaan. Korppis, kansainvälinen taiteilija kävi tiluksiaan tarkistamassa. Matkalla mökille koin elämyksellisen näyn, räntää alkoi satamaan tuulilasiin, uskokaa tai älkää, ihastuin.
Keräsin kukkivat pelargoniat ja toin kirkolle. Laitoin ne keittiön pöydän ikkunaulokkeelle. Ovat nättejä.
Kävin myös kansainvälisesti arvostetun taidevälineitä myyvän Lidl-liikkeen tarjouspöydässä. Ostin akryylivärejä, taulun pohjia ja siveltimiä.
No, tässäpä tämän päivän tähän astiset uutiset.
07.10.2024 15:27
Viestini oli kylmätotuus nimimerkille.
07.10.2024 10:25
Hiomenta Korvesta@
Olen joskus tehnyt saman laskutehtävän omista kommenteistani. Suhde oli about samaa luokkaa.
Eniten taitaa tässäkin ketkussa olla kehoituksia oman aloituksen tekoon.
Joku ihmetteli miksi emme osallistu Paloman ketkuihin. Kirjallisuus ei ole minulle tuttu aihe ja toisekseen sinne tulee anot yhtälailla sekoittamaan pakkaa.
Ikävä kyllä, et saa vastausta, maton alle menee totuus, se on sota ajan sukupolven tapa reakoida.
No, uuteen viikkoon. Lähden heti aamupalan jälkeen Lidliin ostamaan taulun pohjia, värejä ja siveltimiä.
Hyvää alkavaa viikkoa.
07.10.2024 10:24
Jos joku vaivautuu etsimään vastaukseni löytyy varmaan kommentti johon vastasin.
06.10.2024 16:49
Kysymys on Hillan kommentista. Sen haluaisin, jotta tietäisin miten vastata.
06.10.2024 16:26
50 / 371