Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kävin raaka-aineita etsimässä. Sattui hassusti, olin kirjoittanut muistioon chilitahnan aineosat jota kimchissä tarvitaan. Niinpä metsästin mitä erikoisempia aineosia. Puuttui vielä kalakastike. No, menin kaukoidän tuotteiden hyllylle. Siellä se tökötti chilitahnapurkki hintaan 1.35 e. Vein aikaisemmat tuoteet koristani takaisin hyllyille ; )
Kirjoittelen kuten sinäkin (tai en tiedä sinun motiivejasi kirjoittaa) Saan ideoita ja tykkään uusien asioiden oppimisesta. Sehän oli minun kysymyksen taustalla tuolla ylempänä, et tainnut ymmärtää.
Tietty maailmassa on lähes kaikki keksitty.
Minä todellakin yritän oppia toisten jo keksimistä harrasteista ja makuelämyksistä.
Niin ja tietänet, että ei Skillaan valmista korealaisia säilykkeitä.
Mökillämme on aina ollut katiska jo 27-vuotta. Tämän viimeisen katiskan kun ostin joku vuosi sitten halusin oppia sen kokoamaan ja kokosinkin. Onnistuisko sinulta?
Niin ja poikani ovat suppailleet jo vuosia, siinä se on mamikin oppinut yhtä sun toista nuorten juttuja. Pilkiĺläkin olemme poikain kanssa istuskelleet, kahvitermos ja eväät repussa.
Oi niitä aikoja, nìin ja mato- ongella kaislikon laidalla ilta auringon laskiessa länteen istuimme esikoisen kanssa vielä kuukausi sitten. Hän tuleekin ensi viikolla taas, mitähän uutta ja jännää opin.
29.08.2023 15:45
Kirjoitin juuri kännykän muistioon HS.n ruokaosastolta Kimchin valmistusohjeen.
Pitää käydä ostamassa tykötarpeet ja säilömään. Skillaanin säilöntäkertomukset inspiroivat valmistamaan joitain erikoista ja hyvää.
Harmaa päivä ja tekemiset vähissä joten ei kun itseä niskasta kiinni ja hommiin.
29.08.2023 12:15
Korvessa on ollut hienot kelit tähän asti, mutta ensi yöksi on luvattu sadetta.
Palasin mökiltä kotiin, on ihana olla kaikkien mukavuuksien keskellä.
Päätin tänään tehdä pitemmän kaavan mukaan ruokaa ja ostin karjalanpaistia. Että oli hyvää uusien pottujen ja puolukkahillon kera.
Näin sitä hiljolleen siirrytään syksyyn ja kotiruokiin, grilliruuat ja loimulohet jäävät odottamaan ensi kesää ; ))
28.08.2023 20:13
Onhan se ulkona nukkumista kun veneen kajuutassa nukkuu. Lämmöt pois ja ovi auki.
Paloma voisi tehdä retkivuoteen kasvishuoneeseen ja asettaa pissasankon avonaisen oven viereen ; )
Itse nukuin lasikuistilla ovet auki järvelle. Yöllä oli vain 10 astetta, nukutti hyvin.
Totuin aikoinani P.n mökillä nukkumaan syyspimeillä kevytrakenteisessa vierasmökissä keskellä kainuun korpea. Oven pidin kiinni, sillä karhujakin oli läheisissä metsissä vaellellut.
Makriina voisi avata ikkunan yöksi omassa kamarissaan ; ) Raikas syysyö on upea unen antaja.
28.08.2023 13:53
Muistelette minulle tuntemattomia aikoja.
Sain syntyessäni lahjan, puutteettoman lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden. Siksipä en pysty ottamaan osaa keskusteluun niukkuudesta. No, mitä nyt kuuskytluvulla Tukholmassa itsenäistä elämää opetellessani, tuhlasin rahat vaatteisiin ja huvituksiin. Kaurapuuroa tilipäivän edellä ja sekin ilman voisilmää; )
Asiasta toiseen, tykkään hankkia uusia kokemuksia. Kirjoitin venetsialaisista viikonlopulla. No, eihän ne meidän partyt kummoiset olleet, lyhtyjä pitkin pihapiiriä, saunomista ja makkatanpaistoa, unikin kerkesi tulla ennen pilkkopimeää.
Samalle illalle osui luontopäivä ja nuku ulkona kamppanja. Nukuin ulkona syksyllä 2021 joten sekin on koettu.
Mitä uusia kokemuksia olette mielineet toteuttaa, uskallatteko vielä yrittää?
28.08.2023 12:19
Googlaa Maraboun suklaatehtaan historia, sisäistä lukemasi, tehdas toimi Tukholmassa 1960 luvulla. Kirunassa olin kesällä 1979.
Kiruna on kaivoskaupunki. Työskentelin tarjoilijana. Mukana reissussani oli keltanen Kupla ; ) Oi niitä ihania aikoja. Sinun pitää myös hahmottaa, että olin "virkavapaalla" kesällä 1979 ja 1980 vakituisesta työstäni Seinäjoella.
Kesällä 1980 olin Edinburgissa Skotlannissa kesätöissä. Edinburgikaan ei ole satamakaupunki. Nämä kesäni oli kieliharjoittelun kannalta tärkeitä. Keväällä 1981 kirjoitin ylioppilaaksi. Seinäjoen iltalukiosta.
Kysy vaan lisää niin saat oikeaa tietoa.
27.08.2023 14:37
Nuasjärven rannalla kuulas aamu sumuisen yön jälkeen.
Vietimme Venetsialaisia mökillä. Ns. mökkikauden päättäjäisiä. No, tuskinpa päättäjäiset, mutta yön yli olot vähenee.
Perinteiset menot etenkin ruokapuoli oli typistetty mökkielämään kuuluvaksi. Kiuasmakkaraa ja perunasalaattia ; )
Virittein valonauhoja ja lyhtyjä sinne tänne.
Oli kiva palata kesän 1979-muistoihin Kirunassa, ramonan kertomuksessa. Tuttuja kuvauksia jylhistä maisemista.
27.08.2023 10:45
Torstaita Korvesta@
En osaa sanoa lääkkeiden saatavuudesta, mutta pitää kehua omasairaanhoitaja- palvelua. Heräsin eilen kovaan korvakipuun, nieleminenkin oli vaikeaa.. Lähetin viestin omahoitajalleni ja hän lähetti hoito-ohjeen. Apteekista hain korvatipat ja nyt olen oireeton.
Säästyy turhat lääkärille jonotukset.
Apteekkihenkilökunnaltakin saa hyvää ohjeistusta.
Säilöminen on jäänyt, mutta olisi kiva opetella se taito uudestaan. Monet säilykkeet ovat hintavia. Kai niiden teko onnistuisi itseltäkin. Herkkuani on hapatettu kiinankaali Kimchi.
Pyykkikone pyörii pitkällä ohjelmalla. Pesen mökkivarastosta pelastamiani liinavaatteita ja pyyhkeitä uusiokäyttöön.
24.08.2023 11:44
Kerroin marjojen myyjälle, että eka kertaa ostan mustaherukoita koska marjapensaani eivät tuottaneet satoa. Myyjä kertoi, että syy luultavasti on ollut muutamissa pakkasöissä silloin kun mustaherukka kukki.
Könysin äskeen vastapäisellä tien reunalla. Kävin näet hakemassa sieltä minua kauan viehättäneen kukkapensaan alun. Tiedä onnistuinko oja jossa kukka kasvoi oli kivinen. Kukka irtosi helposti maasta, mutta katkesi juuresta.
Laitoin vesiämpäriin, josko tuo lähtis.
Puhuitte pitkäaikaisista ystävyyksistä. Sain heinäkuussa kukkalähetyksen, kauniin orgidearuukun vanhalta tyttökaverilta. Se kukkii, kuten ystävyyssuhteet parhaimmillaan.
Nyt ajattelin pistää saunan päälle. Onhan pikkulauantai ; )
23.08.2023 18:38
Säilöntäinto tarttui. Kävin illalla hakemassa mustaherukoita ja heti aamusta riensin torille mansikoita etsimään. Kannatti sain 5 kg makeita syysmansikoita.
Vielä vadelmia, puolukoita, punaisiaviinimarjoja ja vitamiinilähteet on kerätty. Tosin puolisoni on marjojen suurkuluttaja joten täydennystä pitää talven aikana hommata. Mutta näillä mennään nyt.
23.08.2023 13:55
Hyvä lue tuo ensimmäinen tämänpäiväinen viestisi. Se oli nimeäni mainitsematta vittuilu minulle. Joten jätä vihjailut niin saat olla rauhassa.
22.08.2023 13:03
Eikö ole hirveää rypeä menneessä. Ei tämä päivä voi nousta kauniina jos katkeruus vuosia sitten käydyistä sanailuista aloittaa aamun.
Jos olen joskus kirjoittanut loukkaavasti, syitä löytyy ns. loukattujen ristiriitaisesta kirjoituksista, jossa menneisyys ja nykyisyys sotivat keskenään.
Totuutta arvostan.
22.08.2023 12:18
No, jatketaan vihjailija ; ))
22.08.2023 12:06
"Olen yrittänyt painaa nämä pienet naljailut ja vihjailut villaisella, ihan sen vuoksi, että siitä helposti lähtee loputon selittely, mikä ei tietenkään paranna palstan yleistä ilmapiiriä."
Mikä on kommenttisi päämäärä?
22.08.2023 11:36
Jopas taas jotain 🤭
Siis, minulla ei ole radiota joten en kuuntele musiikkia radiosta.
22.08.2023 11:14
Huomenta ja kiitos Skillan puhuttelevasta aamunavauksesta. Kirjoitan mielelläni omasta arjestani jota kuten sinäkin kirjoitit, on ikä kaventunut mm. kulttuurin ja harrasteiden suhteen.
Tänä syksynä aloitan keramiikan teon ja matkustamme pitkästä aikaa kumppanini synnyinmaassa. Viikonlopulla ehkä käymme jazzkitaristi ja säveltäjä Mathias Sandbergin konsertissa.
Muutoin arkeni on ihan tavallista kotona ja mökillä puuhastelua. On luonnollista, että samankaltaisten ihmisten kanssa peukutukset toimivat. Eli jos rakastaa elää kädentaidon tai mielikuvituksen aikaan saamaa arkea se kiinnostaa lukioita omassa harrastepiirissä.
Esim. Paloma kirjoittaa kirjoja, viljelee kotipuutarhassaan vihanneksia ja juureksia. Luo uutta, uuden luominen antaa elämäniloa. Sinä säilöt, kudot ja askartelet sekä kirjoittelet se on sinun arkesi arki josta on kiva kirkoittaa ja jakaa omaa osaamistaan.
Tiistai aamu, heräsin tietöiden aiheuttamaan meluun, toivon, että pian talon ohittava päätie saa asfaltin, jolloin aamuherätykset loppuvat.
Tänä iltana haen rekotorilta mustaherukoita, omat pensaani eivät onnistuneet sadossa.
Muutkin talven marjavarat ovat vielä ostamatta ja pakastamatta, mutta katsotaan, ehkä pian.
22.08.2023 09:10
Vai tällaistä tänään.
Ikävä, että et näe päivityksiäni. Olen vajaa kolme tuntia siivonnut yhtä mökin rompevarastoa. Kuvasin ennen ja nyt ja välillä🙂 Saan hyvän mielen kun joku työ on tehty. Poikani tulevat myöhemmin siivoamaan omat varastot ja työkaluvajan. Mutta minun mielestäni tein suurimman urakan. Ei siinä kerkeä valittaa on vain jatkettava urakka loppuun. Nyt olen lopettanut ja juon kahvia sekä söin täytetyn sämpylän.
Kohta postaan päivästäni faceen 🙂
Minähän kirjoitan rehellisesti sinä vain kuvittelet, että juksaan.
Minäpä tiedän, että täällä kyllä juksataan, tai oikeammin ei kerrota rehellisesti itsestä.
Lähdemme Hollantiin lokakuussa. Siellä on
kirjastoni, eikä siellä ole Tommy Hellstenin kirjoja. Arto Paasilinnaa löytyy sekä Sofi Oksasta ja joitakn muitakin. Kirjoja on vaikea kulettaa mukana koska ne painavat matkalaukussa.
Nyt pitää ajaa vielä jätepaikalle.ja heittää hylättyjä romppeita menee.
Miten sinun päiväsi on mennyt?
21.08.2023 15:41
Kaunispäivä on Korpeenkin nousemassa.
Tavat ja tottumukset on meillä kaikilla erilaisia. Olen tyytyväinen ostettuun siivouspalveluuni. Mielestäni yleiskuva puhtaudesta riippuu.
Olen kuin kälysi en kuuntele musiikkia, ei ole edes radiota, en juurikaan katso televisiota, uutiset riittää.
Olen nyt aamupäivän seikkaillut fasessa ja instassa. Teen erilaisia kuvakolaaseja joihin liitän jotain kivaa juttua.
Suomi24 on tietty yksi alusta kirjoittaa, mutta jos haluaa "puolenpitäjiä", tämä foorumi ei kannusta. No, sen tiedän enkä odota kannustusta.
Esim. facepäivitykseni eri ryhmissä kerää kiitettävästi positiivista huomiota. Eilinen postaukseni eräässä ryhmässä on kerännyt yli kaksisataa peukkua ja parikymmentä kommenttia.
Tarinani ovat suosittuja, lataan kuvan tai esim. videopätkän taustamusiikilla.
Makriina@ Minulla on tapana tehdä päivittäinen elämysmatka Prisman tavarataloon. On minulla ostoslista kännykän tiedostoissa, mutta aina tulee tehtyä niitä heräteostoksia. Sillipurkit ovat haasteellisia avata. Salaatit pyrin tekemään itse.
No, tällaista tuli mieleeni kun olen lueskellut tätä internetin ihmeellistä maailmaa😇
21.08.2023 11:38
Tiedän, että skillan aloittaa uuden ketjun koska nämä demeterin "ihailijat" päättivät tehdä tästä ketjusta lopun.
Istumme "parvekkeellamme" ja suunnittelemme Hollannin matkaamme. Lasilliset punkkua seuranamme ja kevyttä musiikkia tivolialueelta.
Ihana aurinkoinen ilta, olisi varmaan ollut ihana mökillänikin, mutta kuten mökilläkin täällä kotonammekin on monta aurinkoista paikkaa jossa istua ja viettää iltaa.
Hyvää yötä ; )
19.08.2023 20:10
Kyllä nyt demeterin kelpaa, säälipisteitä sataa.
Minä taas en tiedä pääsenkö edes koko lonkkaleikkaukseen ;))
Mitä vaivoja sinulla on, siis muita kuin tämä läheisriippuvuutesi Demeteriin.
19.08.2023 15:11
73 / 371