Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7417
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä nyt demeterin kelpaa, säälipisteitä sataa.
Minä taas en tiedä pääsenkö edes koko lonkkaleikkaukseen ;))
Mitä vaivoja sinulla on, siis muita kuin tämä läheisriippuvuutesi Demeteriin.
19.08.2023 15:11
Moiks@
Kesäiset päivät ovat hellineet meitä mökkiläisiä. Eilinen ilta meni perinteisesti , grillaten, saunoen, kävinpä järvessäkin.
Nuasjärven vettä on juoksutettu Oulujärveen, joten järven pinta on laskenut ja heittäytyminen veden varaan oli työlästä vaikka apunani oli lötköpötky. Naurussa oli pitelemistä kun yritin nousta pystyyn ja kammeta laiturille. Vesi oli lämpöistä joten kivahan sieĺlä vedessä oli räpiköidä.
Tänään siivosin grillin valurauta patoja, olin yltä päältä noessa. Nyt huilaan riippukeinussa, tuulee jonkin verran, pitänee hakea viltti lämmikkeeksi kun tuo aurinko ei enää nouse noiden isojen rannan koivujen yläpuolelle.
Tällaista tääĺlä, ei valittamista.
19.08.2023 13:54
Ehtoo päivää@
Huusiko tuli kirjoituksestani mieleesi niin ja lonkka ; )
Omituinen kuva sinulla on minusta. Säälipisteet eivät oikein osu luonteeseeni olen näet sen verran pintapuolinen ja omahyväinen ihminen, etkö ole huomannut, sellainen eturivin Eetla, joka ei etsi hyväksyntää.
Olen ollut kiireinen lentolippujen hintoja vertaillessa. Hinnat ovat nousseen sitten viime kerran. Yritän heinäsirkkamatkakuviota kasata.
17.08.2023 18:29
Humenta/päivää korvesta.
Harmaan sävyinen päivä. Olisi illalla uskonut aamun kauniina nousevan, niin oli lämmin ja kaunis ilta parvekkeella istua.
Piikittelystä puhuitte, En osannut huumorina pitää näitä nigerialaisten poikatehtaiden rahan ansaitsemiskeinoja. Kuitenkin totuus on, että moni nainen Suomessa on menettänyt suuriakin summia rahaa, uskoen näitä mustien poikien tarinoita.
Ihmisten värieroista syntyy rasismiväitteitä
Olli Rehn meni vertaamaan itseään albiinoon, voihan rähmä.
No, päivän oivallukseen. Lähetin eilen oma soten kautta kysymyksen kirurgian polille, mikä on tilanteeni "leikkausjonossa".
Vastaus tuli nyt aamusta, en ole edes leikkausjonossa vaan seuraava askel on tavata ortopedi joskus loka-marraskuussa jonka jälkeen hän päättää pääsenkö jonon jatkoksi. Lupasivat olla kutsumatta lokakuussa joten nyt matkasuunnitelmiin.
Mökinvaraston kattorempastakin tuli tarjous eli katsotaan mihin väliin sen saan sopimaan. Tällainen aamu, tulikohan taas toistoa ; ))
17.08.2023 12:27
Olisipa kiva lähteä asuntovaunulla reissuun. Mieleeni tuli aika kun pojat oli pieniä. Ostin vanhan käytetyn WV-pakettiauton, jolla oli tarkoitus tehdä reissuja sen jälkeen kun stailaisin sen takaosan nukkumatiloiksi. Auto kuitenkin hajosi pian oston jälkeen ja homma kaatui. Sain onneksi rahani takaisin autosta. Haave on kuitenkin säilynyt, mutta ei enää, täytyy toteuttaa asteella.
Eilen oli ihana palata mökiltä kotiin kun siivooja oli tehnyt siistiä jälkeä. Leikkasin mökin ruohikon.
Jaan leikkuun yleensö kahdelle päivälle niin en rasitu liikaa. Urakan jälkeen nautin päiväkahvit ja pötkähdin riippukeinuun maate.
Riippukeinun olen ostanut Curacaosta, se on miellyttävää materiaalia ja värikäs. Muistelin siinä makoillessa, että aurinkohattuni taas on toiselta puolen maailmaa Kambodžasta.
On ihana muistella noita matkoja.
16.08.2023 12:04
Huomenta Korvesta@
Unelmia?
Unelmat on tarkoitettu toteutuvaksi. No, me teemme suunitelmia arjen piristykseksi. Viime viikon lopulla humputeltiin kirkolla, tavattiin muutamia tuttuja, se jos jokin piristi.
Nyt arvotaan lähtöä Hollantiin. Pitää ottaa selvää onnistuuko lokakuun alussa lähtö ja paluu pojan nelikymppisille loppukuusta.
Ystävämme tytär oli laittanut hääkuvia faceen äitistään. Neljäs kerta ehkä toden sanoo. Ystävämme on jäänyt kolmesti leskeksi, mutta aina vain uskaltaa.
No, minulle riittää tämä nykyinen elämä vaikka vanheneminen lyökin menoihimme jarrua.
Tänään tulee siivooja, joten taidan lähteä mökille riippukeinuun makoilemaan.
15.08.2023 10:44
Miten niin köyhä, minulla ei ole nigerialaista rahoittajaa. Sitäpaitsi ajatattelin huopakatetta, vanha mikä vanha.
14.08.2023 18:00
No, olet siis joutunut kusetettavaksi.
Minä odotan varaston katon remppatarjousta, toivoisin sen jäävän alle kaksitonnia.
14.08.2023 12:50
Huomenta päivää@
Huolet herättivät minut jo ennen seitsemää. Vaikka ihminen olisi käyttänyt ikänsä tietoteknisiä laitteita, muistaminen voi tehdä ongelmia. Salasanat, koodinumerot jne.
Huoleni koskivat unohdettuja koodeja. Huoleni häipyivät koska sain pitkän puhelun Hollannista.
Kauniina hieman koleana nousi päivä korpeen. Söin juuri aamiaista. Taidan nyt ottaa tasoitusta univajeeseen.
14.08.2023 10:37
Tänään en trampannut vaan vietin terapeuttisen touhu/lepopäivän mökillä. Ohjelmassa oli mm. risukasojen keräystä ja ruohonleikkuuta.
Tärkein suoritukseni kuitenkin oli rojahtaa maate riippukeinuun (kuva profiilissa) ; )) Aurinko paistoi kuumasti joten asetin aurinkovarjon suojakseni.
Nautimme grilliterassilla parsanyyttejä ja valkosipulista katkarapu-vihanneswokkia...ahhh hyvää.
13.08.2023 18:21
Heräsin aamulla viiden jälkeen kun jalkani tramppasi pahasti. Se oli seurausta kävelystä nappaskengissä tapahtumarikkaassa Kajaanissa.
Päivällä seurasimme uusien alokkaiden valatilaisuuden ohimarssia. Iltapäivällä teimme kierroksen linnanvirran festarialueella ja illallisen söimme ravintolassa. Päivän päätti istahtaminen ravintola Terapian terassille.
Eli terapeuttinen päivä mielelle, joskin rasittava jaloille.
Uimisesta keskustelitte. Nuoruuden kesät kuluivat rannoilla kuten teillä muillakin. Kuuluin Kajaanin uimaseuraan ja ylpeänä voin todeta olevani ainakin yhdessä aineessa maisteri ; ) eli uimamaisteri.
Jokiuinnissakin olin kerran mukana. Lähdimme uimaan Nuasjärven puolelta ja uimme alas jokea pitkin kaupungin rantaan. Huipentuma oli kun saimme kutsun pormestarin kotiin limulle ja saimme todistuksen jokiuinnista.
Kun muistelen lapsuuden kesiä, muistan, että satoipa tai paistoi rannalla oltiin, uitiin ja välillä viltillä istuttiin ja eväitä syötiin.
13.08.2023 12:31
Perjantai viikonloppu alkaa.
Olen juossut pari päivää ottaen selvää rakennusoikeuksista tontillani.
Vierailin vanhojen ystävieni läheisellä mökillä.
Oli ihana keskustella ihmisten kanssa, joille kesäpaikka on kesästä nauttimista varten, eikä ikuisten rakennusprojektien murehtimista.
On osattava nauttia, niìnpä, mökkini on tässä lähellä, se mahdollistaa ruokailla tai kahvitella päivä aikaan rantamaisemissa, kuten mm. eilen illalla ja kotiin voi palata nukkumaan.
Viikonloppuna on Korvessa Linnanvirta tapahtumia joen varrella. Josko jaksaisi jotain käydä katsomassa. Ohjelmatarjontaa on kaikille vauvasta vaariin. No, katsotaan.
Metsään en kykene tai ehkä, mutta en riskeeraa, jalkani eivät tottele enää mättäillä hyppelehtimistä. Onnellisia te jotka siihen vielä pystytte ; )
11.08.2023 12:30
Ei tullut myrskyä Korpeen, ei Hesaan, jossa esikoinen asuu, eikä Saariselälle, jossa kuopus lomailee.
Istumme iltaa parvekkeella, sytytin ekakertaa lyhdyn tuomaan tunnelmaa pimenevään iltaan.
Elokuun fiilistä.
08.08.2023 20:55
Sunnuntain rauhaa korvestakin. Mikähän minua ohjailee kun uutta projektia koko ajan pukkaa.
Mökkilöhöilyn jälkeen, lapsen lähdettyä, remppoja suunnittelen. Yksi varastorakennus kaipaa pikaista kattoremppaa. Pitää ottaa ensiviikolla selvää voiko varaston purkaa kokonaan ja rakentaa tilalle uuden. Järven läheisyys voi rajoittaa uusiorakentamista.
Onnellisuus se vasta on ongelmallista mistä kukin kerää onnensa.
Omat lapset ovat rakkaimpia uskoisin kaikille, lapsenlapset heidän vanhemmilleen ja iloina isovanhemmilleen.
"Se on onnellinen, joka ei sure sitä mitä häneltä puuttuu, vaan iloitsee siitä mitä hänellä on." Aforismi.
Rollaattorista minulla on hyviä kokemuksia sairaudestani toipumisen aikana. Katsotaan otanko uudelleen käyttöön lonkkaleikkauksen jälkeen vai riittääkö miniän minulle tuomat kyynärsauvat.
Jaaha, pitänee oikaista itsensä, takapihan nurmikko kaipaa ruohonleikkuria.
06.08.2023 12:02
Kel onni on hän onnen kätkeköön, vai miten se menikään ; )
05.08.2023 10:15
Huomenta@
Olen aikaisin linjoilla odotan esikoisen ja miniän heippakäyntiä. Ovat lopettamassa lomaaansa ja palaavat Helsinkiin. Ikävä jo nyt heitä.
Älä vastaa, älä avaa horoskooppiviestejä. Ovat rahan kalastusohjelmia. Toive taustalla, että soitat tiettyyn numeroon. Jos sorrut soittamaan alkaa puhelinkuluina rahasi virrata huijareille.
Pyydä, apua estoon jos et itse osaa estää horoskooppihuijareita.
Esikoiseni kävi eilen auttamassa tuttavaamme irti horoskooppiviestittelystä.
Olen itsekin sortunut painamaan facebookin horoskooppimainosta, josta sain perään robotin. Robotti siellä kirjoittaa samoja tekstejä kaikille. Osaan estää joten loppuivat viestit.
Tulin varovaiseksi, en avaa enää mitään naisiin vetoaviin kalastusmainoksiin.
Viikonloppu edessä, ihana viikko takana esikoisen perheen kanssa. Ikävää pukkaa aina erotessa.
05.08.2023 09:23
No jopas 🤣
30.07.2023 12:52
Moi Paloma@
Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.
No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.
Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.
Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.
No, vielä on kesää jäljellä.
30.07.2023 12:39
Moi Paloma@
No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.
Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.
Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.
30.07.2023 12:38
Moi Paloma@
30.07.2023 12:37
74 / 371