Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tunnut+ekspertiltä,+kirjoittaisitko+tähän+yhden+kommenttini,+josta+käy+ilmi+kateellisuuteni.
Eli+älä+etsi+kaikkia+kommenttejani,+joissa+kadehdin+vaan+yksi+riittää.
09.01.2022 13:37
Iltapäivän+puolelle+kallistui+tämäkin+päivä+ennen+kuin+ehdin+kommentoimaan.+
Caterina+Fakken+sanoo+HS.n+haastattelussa,+että+"juuri+heränneenä+luova+puoli+aivoissasi+on+hereillä,+mutta+se+alistava+ja+kurinalainen+puoli+ei+rajoita."+
Olen+huomannut+saman,+jos+kirjoitan+vasta+heränneenä,+juttua+syntyy+helposti,+ajatukset+lentävät+kirkkaina.+
No,+nyt+meni+iltapäivän+puolelle,+joten+mitähän+tästä+syntynnee+;+)+
Meni+aikaa+siihenkin+kun+luin+palstan+ketjuja.+Löysin+monta+hyvää+ja+perusteltua+kannanottoa.+Kiitos+vierailijoille,+jotka+näkevät+palstan+tilan+objektiivisesti.+
Eihän+pari+rekisteröityä+kirjoittajaa+palstaa+hallitse+vaan+anot.+
Kirjoittelijat+niin+hyvässä+kuin+pahassa+eivät+taida+erota+toisistaan+sillä+molemmissa +kirjoittaja+ilmaisee+vain+itseään+ja+omia+mielenkiintojaan.+
Palstalla+on+lainattu+raamattuakin,+lainauksissa+on+painotettu+ihmisen+mitättömyyttä+maailman +kaikkeuden+keskellä.+Tiedän+paikkani,+en+kurkota+korkealle,+ehkäpä+joskus+sanoilla+leikitellessäni+;+)
Asiaan...
Kauan+sitten+kirjoittajaseminaarissa+meille+annettiin+tehtävä+kirjoittaa+runo.
Runossa+piti+olla+kaksi+ennalta+sovittua+sanaa.+
Miten+runosuonesi,+kukkiiko?+
Kirjoita+runo,+jossa+esiintyy+sanat+tupas+ja+ilo.
09.01.2022 13:20
Päivää+Dalajoelle@
Sivuraide+onkin+oiva+tapa+laajentaa+aloituksen+alustusta.+Siirrytään+tekstinkäsittelyyn.
Meillä+jokaisella+kirjoittajalla+on+oma+tyylimme+tuottaa+tekstiä.+
Käsittelinkin+jo+pinnallisesti+siteerauksia.+
Siteeraukset++yhdistetään+kuten+joku+jo+kirjoittikin+"kultivoituneeseen"+palstakirjoittajaan,
joka+on+sivistynyt+ja+pystyy+lonkalta+siteeraamaan+ketä+vaan.
No,+lue+aamun+tekstejä+ja+tee+omat+johtopäätöksesi+kuka+on+ystäväsi+ja+kuka+selkään+puukottaja.
08.01.2022 12:51
"Joko+löydän+tien+tai+teen+sen".
Kirjoitti+Hannibal..+
Huomenta@+
Eilen+illalla+innostuin+katsomaan+televisiosta+Kioskia+ja+Sinkut+paljaina.+Eivät+ohjelmat+yllättäneet+kuten+ei+tämä+aloituksenikaan+vastaanotto.+
Kun+kuuntelin+TV.+ohjelmien+keskusteluja+mietin,+kuinka+siistejä+oman+sukupolvessani +keskustelut+nuoruudessa+olivat.+Seksi+oli+tietty+mielessä,+mutta+harvemmin+kielessä.+
Ikäryhmien+keskusteluissa +kielenkäyttö+on+muuttunut+agressiivisemmaksi.+Siihen+lienee+monta+syytä.+
Kylmätotuus+nimimerkki+plus+60+palstalta+istahti+kamariin+keskustelemaan+ikään+kuin+tuntisi+minut.+Maduixankin+näyttää+vierailleen+illan+istujaisissa.+Kristiinan+kello+lie+pysähtynyt+kun+haahuili+yöpuvussa.
Kirjoittelu+on+ollut+"korkeatasoista"+on+muisteltu+kuinka+haravan+varren+pituinen+paska+lähti+lentoon,+siihen+malliin,+että+omikronkin+tarttuvuudeltaan+jää+varjoon.+
No,+kiva+näitä+yhteenvetoja+on+lukea,+tulee+mieleeni+novellini+Hullun+päiväkirja.+Pitääkin+kaivella+esiin.
Lauantai+ja+saunailta,+mutta+ennen+sitä+käyn+tervehtimässä+pakkasherraa,+on+puhallellut+kuuraa+puiden+oksille.+Oksien+lomassa+olevaan +linnunpönttöön+vien+siemeniä.+
Kateus,+mikä+ihana+syy+kirjoitella+;+))
08.01.2022 10:56
Vein+tänään+joulukuusen+ulos.+Oli+jo+aika,+koristeita+riisuessani+lähti+neulasetkin.+Pikkasen+oli+syyllinen+olo,+katkaisin+kuusen+rantasaunan+takaa,+komea+siitä+olisi+isona+tullut,+mutta+komeasti+se+säteili+joulunajan+takkahuoneen+nurkassa,+aina+tälle+päivälle+asti.
Nyt+pääsiäisen+suunnitteluun.+Lähetin+tarjouspyynnön+mökin+takkahuoneen+takan+purkamiseen.+Sain+jo+yhden+kiinnostuneen.+Ehkäpä+pääsiäisenä+istumme+mökin+takka+huoneessa+uuden+takan+tai+kaminan++ympärillä.
07.01.2022 20:47
Ei+minua+tämä+yhden+henkilön+kohtaus++yllättynyt.+Kaava+on+sama,+kommentit+samoja+joten+olisi+toki+parantamisen+varaa+niin+itsehillinnässä,+toisten+ihmisten+kumnioituksessa+ja+kirjoitus-sekä+keslustelutaidoissa.+Ymmärtän+toki,+hän+ei+pysty+hillitsemään+itseään.
Voisi+pulahtelu+avantoon+rauhoittaa+;+))
07.01.2022 20:07
Kiitos,+olen+hyvin+ylpeä+itsestäni+jos+koet,+että+aloitukseni+on+viisaammilta+kopioitu.
Joten+kannattaa+paneutua+siihen+mitä+kirjoittaa.+Sponttaanisti+voi+tulla+sanottua+jotain+kuolematonta.
07.01.2022 18:46
Niin+kirjoitin,+mutta+en+saanut+kannatusta.
Kirjoittajat+avautuvat+siitä+minkä+tuntevat++elämässään+tärkeäksi.+Viestin+tuojiakin+on+joukossa+;+)
07.01.2022 18:43
Jopas+on+kirjoittajakamarin+ovella+ollut+kuikistelijoita.+Sisälle+tekee+mieli,+mutta+asian+tynkää+on+heikosti.++
Keskusteluetikettiin+kuuluu+liiallisen+uteliaisuuden+välttäminen.+
Nyt+heitän+pari+kysymystä,+jotka+olin+jo+alustuksessa+ajatellut+kysyä.+
Oletko+mielestäsi+hyvä+kirjoittaja?
Millainen+on+mielestäsi+hyvä+nettikeskustelija?+
Pidän+itseäni+"ihan"+hyvänä+kirjoittajana+ja+keskustelijana.
07.01.2022 18:22
Tämän+aloituksen+ydin,+tekstin+julkaisun+harkinta,+tekstin+referointi+ymmärrettävään+muotoon.+Sanotaan+suoraan+ei+vihjailla.
Nekin+"käräjät"+kun+on+jo+käyty.
Seuraan+kipuilevaa+kahvipirttiä.+Voisiko+auttaa+jos+vakiot+jatkaisivat+omalla+vanhalla+linjallaan+kertoen+päivistään.+Nythän+vetäjä+toistaa+aamun+avauksissaan+anoilta+kokemiaan+vääryyksiä.+Nuotio+kytee+;+)
07.01.2022 15:22
Olen+opettelemassa+eroon+sponttaanista+ilmaisusta+harkitsevaan+kommunikointiin+;+)
Nyt+kun+teen+tekstiluonnoksen,+lopputulos,+jonka+julkaisen+on+puolet+siitä+mitä+ensimmäinen+luonnos+piti+sisällään.+Turhia+sanoja,+turhia+lauseita+karsiutuu+pois.
No,+mutta+nyt+vihdoin+päivän+oikeisiin+töihin,+joulukuusen+karisteluun.
07.01.2022 12:30
Paloma@
Kirjoitat+kielikuvilla+,+mutta+ne+ei+aukene+jokaiselle.++Ystäväsi+D+kirjoittaa
lainatuilla+lauseilla+ei+omilla.
Kirjoituksiisi+reakoidaan+soutaa+huopaa+asenteella,+koska+esim.+kieliposkessa+sanonnan+kukin+ymmärtää+tavallaan.+Kieliposkessa+sanonta+ei +ymmärryksessäni+kuvaa+leikkimieltä,+vaan+pientä+lasta +tärkeän+äärellä.+
D.+perustelee+kirjoituksiaan+kirjoista+lainatuilla+lauseilla,+jotka+kirjailija+on+kokenut+ehkäpä+jossain+muussa+yhteydessä+kuin+D.+juuri+silloin+kokee.+
Kirjoittaa+toisen+kautta,+ei+oman+itsenään.+
Fantasiani+luo+eteeni+näyttömön,+jossa+on+pahvisia+ihmisen+figuureja.+Taustalla+hiipii+henkilö+julkituoden+tunnettujen+henkilöiden+lauseita,+ei+omia+henkilökohtaisia.
Lukeminen+on+hyvästä,+sitä+en+kiellä+luen+netistä+erilaisia+ihmiskohtaloita,+en+samaistu+heihin,+en+hyvässä+enkä+pahassa+sillä+ymmärrän+eron+olemme+kaikki+erilaisia.
07.01.2022 12:20
Hyvää+huomenta@+
Kiitän+asiallisista+kommenteista+ja+palaan+aloitukseen.+
Kirjoitamme+ikäryhmäpalstalla,+moni+on+palannut+menneeseen,+kirjoittaen+kommentteja+aijemmista+tapahtumista+siis+asian+vierestä.+Kirjoittamisen+lisäksi+lukemista+kannattaa+harjoitella.+
Aloitimme+vuoden+2022+joten+toivoisin+itse+kunkin+uudistuvan.+Keskustellaan+kirjoittaisesta+prosessina+uuden+luomisena.+
Ano+6.02+kirjoitit+hyvin+aiheesta,+omakohtaisia+kokemuksia, +samoin+makriina.+
Kirjoittamisen+kehitystä+pystymme+ylläpitämään+vain+paneutumalla+omiin+teksteihimme.+Ketään+ei+auta+etsiä+toisen+kirjoittajan+kirjoitusvirheitä.+
Moni,+näin+olen+ymmärtänyt,+käyttää+oikolukuohjelmaa.+Itse+en+koskaan.+Virheistä+oppin+näet+parhaiten.+Kirjoitusvirheet+eivät+sinänsä+ole+alustuksessani+pääroolissa,+mutta+niistäkin+voimme+ketjun+edetessä+keskustella.+
Pitkä+teksti+vaatii+referointia, +koska+itse+käytän+kännykää +kirjoitan+luonnoksen+eri+alustalle,+muistiooni,+kuten+nytkin.+
Murresanoja+en+hallitse+niiden+käyttäminen+teksteissä+tuottaa+minulle+vaikeuksia.+
Tällä+tähän+aamuun,+kirjoittakaa+itsestänne+älkää+muista.+Jokaisella+on+mahdollisuus+kirjoittaa+itse+ja+kertoa+mielipiteensä+ilman+viestin+tuojia.
Ramoona,+kirjoitit+samaan+aikaa+kun+itse+tein+luonnosta.+Sinä+taidat+keskusteluetiketin,+sinulta+oppii+tietoon+ja+omakohtaisiin+kokemuksiin++pohjautuvaa+positiivista+kommunikointia.
07.01.2022 10:48
Iltaa+talkkari+tappura,+nätisti+kirjoitit,+eläydyin+päivääsi.
Huomasin+kuten+usein+ennenkin,+että+kun+tekemättömät+työni+hoituu+pois+alta+iskee+minuun+väsymys.+Nukuin+tuon+viimeisen+kommenttini+jälkeen+toista+tuntia,+herätessä+olin+vielä+velttovirtainen.+No,+tein+fysioterapeutin+laatiman+harjoitusohjelman+selälle,+se+piristi.+
Pikkulauantai+joten+nyt+saunaan.
05.01.2022 19:55
Hyvää+iltapäivää+korvesta@+
Aamupäivä+oli+mitä+parhain.+
Olen+kirjoittanut,+että+inhoan+paperihommia,+eli+nykyilmaisulla+nettiasiointia+eri+virastoissa.+Niinpä+kasasin+verottajalle+meneviä+asiapapereita+ja+suuntasin+verotoimistoon. +
Toimisto+oli+auki+kello+12.00+asti,+astuin+sisään+11.25.+Yllätyin,+ei+ketään+odotussalissa,+pääsin+suoraan+virkailijan+koppiin.+Ystävällinen+virkailija+täytti+kaikki+kotitalousvävennyspaperini,+sanoi,+että+on+rauhallista+ja+aikaa+auttaa,+muutoin+asiakas+itse+täyttäisi+kaavakkeet.+Hän+myös+tulosti+tulevalle+työlleni+sivutuloverokortin.+Että+olin+kiitollinen,+kerralla+kaikki+kuntoon+yhdeltä+luukulta.
Hyvää+palvelua+osaa+arvostaa+joten+annoin+sylin+täydeltä+positiivista+palautetta+virkailijalle.+
Rivakasti+sujui+lumityöt+mökillä,+no,+tiedä+häntä+rivakkuudesta,+mutta+raitisilma-annos+tuli+nautittua.+
Nyt+on+levollinen+tunne,++ei+ole+rästitöitä.+
Saa+nähdä+mitä+sulkuja+suunnittelevat+kun+juhlapyhät+ovat+lisänneet+Korvenkin+omikrontartuntoja.+Keramiikasta+tuli+jo+viesti,+että+kurssi+alkaa+viikkoa+myöhempään+jatkuen+keväällä+puolestaan+viikkoa+pitempään.+
Toivottavasti+kylmäkaraisukeskusta+ei+suljeta.+
No,+jos+niin+ikävästi+kävisi+pitänee+opetella+löylyjen+lomassa+hangessa+pyörimistä+;+)+
Kovasti+teitä+sote+keskusteluttaa+ja+olette+tulleet+johtopäätökseen,+että+hyvää+lupaavat+kaikki+ehdokkaat.+No,+minä+katastelen+ja+luulostelen.
05.01.2022 14:57
No,+kahellaan,+joku+kehui+jossain+Sotkamoa.+Vaikea+ymmärtää+hoitotakuita+täällä+40+km+päässä+Sotkamosta+ison+sairaalan+läheltä,+missä+ei+ole+tietoakaan+hoitotakuista.
03.01.2022 21:33
Mietin+olisiko+sinulla++kuten+alkoholisteilla,+että+kaikki+mikä+viittaa+viinaan+saa+viinapeikon+nousemaan+sormi+pystyssä+olkapäällesi.
Onhan+alkoholisteja,+jotka+eivät+syö+konfvehtikarkkeja++pelossa,+että+ratkeavat+juomaan.
Eilen+uutisissa+haastateltiin+vanhuksia+Italiasta+alueelta+missä+ihmiset+elää+lähemmäs+satavuotiaaksi.+Mikä+on+pitkän+iän+salaisuus.
Ilmasto,+yhteisöllisyys+ja+viini+;+)
Vingerporillinen+punkkua+iltaisin+kuuluu+kierreportaitten+yläpuolen+pitkäikäiselle+;+)
03.01.2022 21:30
Minulla+riittää+tuota+hipleetä,+jonka+suurkuluttaja+en+suinkaan+ole.+1,5+kg+piparkakkutaikinasta+tehdystä+kappelista+syötiin+joulun+aikana+katot+ja+pihalla+olleet+kuuset+ja+reet,+mutta+seinät+ja+yksi+osa+kattoa+odottaa+syöjiä.
Joulukarkkejakin+on+vielä.+Yhden+pettymyksen+koin,+saimme+after+eight+suklaata.+Mielestäni+sen+pitäisi+olla+rapsakkaa+mintulle+maistuvaa,+mutta+tämä+rasia+oli+kaiketi+maanantaierästä+koska+se+oli+lötröä+;+)
Tulipa+mieleen+pakkasessa+viisi+olla+jätskiä++käympä+tsekkaamassa.
03.01.2022 19:43
Miniatyyriharrastajat+eivät+ole+leikki-ikäisiä+;+)
Miehiä+ja+naisia+jotka+haluavat+tehdä+käsillään+kaunista+katseltavaa.
Ennen+joulua+minimaailmassani+vieraili+pikkutyttö,+joka+leikki,+siirteli+nukkeja+ja+sekatavarakaupan+tuotteita+huoneista+toiseen,+käytti+yhtä+nukkea+saunassa+ja+ja+vei+toisen+viinikellariin.
En+ole+vielä+järjestellyt+huoneita+tytön+leikin+jäljiltä.
Minulla++vuosi+jakautuu+eri+harrastusten+kesken.+Alkuvuosi+on+miniatyyriharrastuksen++aikaa.
03.01.2022 19:31
Illankorvaa+Korvesta@
Tämä+päivä+meni+sisähommissa,+touhua+riitti+aina+tähän+kun+itseni+oikoselleen+vetäsin.
Inhoan+kaikkia+ns.+paperihommia+joten+ne+tein+heti+aamusta.+Pyykkikin+tuli+pestyä+ja+sitten+pääsin+mielihommaan+ja+kaunista+syntyi.
Haapalan+panimon+sixbackistä+tein+huvimajan.+(kevättä+lie+rinnassa).
Vaatehuoneen+laatikosta+pääsi+vanhanajan+nukkeperhe+ikkunalaudalle+herkkupöydän+ääreen+valaistuun+huvimajaan.
On+näitä+päiviä+kun+kaikki+menee+niin+kuin+on+suunnitellut+ja++vielä+hiukan+paremmin.
Nyt+alan+lukemaan+mitä+te+muut+olette+tehneet+muuta+kuin+wikistä+Venäjän+historiaa+kopsanneet+;+)
03.01.2022 18:47
84 / 371