Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Enpä+tiennyt.+:)
  2. Joo,+tottakai+nuo+mainitsemasi+asiat+vaikuttavat+siten+kun+sanoit,+mutta+ainahan+on+silti+omaakin+päätösvaltaa+siinä,+mitä+tekee.+Mun+oli+esimerkiksi+tarkoitus+lähteä+tänään+lenkille,+mutta+jostain+syystä+päätin+toisin+ja+nyt+on+vähän+äklö+olo+sen+vuoksi.+Helvetti+on+mulle+henkilökohtaisesti+ehkä+kaikkein+vaikein+asia+kristinuskossa.+Se+tuntuu+niin+kammottavan+hirveältä+rangaistukselta.+Varsinkin,+kun+helvetin+sanotaan+olevan+vieläpä+ikuinen.+Ja++nimenomaan+Jeesus+taitaa+puhua+Raamatussa+helvetistä+enemmän++kuin+kukaan+muu.+Hän+sanoi+mm.+"Ja+niin+he+lähtevät,+toiset+iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään.»"+(Matt.+25:46).+Tuo+kuulostaa+kyllä+valitettavan+selvältä.Toki+on+myös+Raamatunpaikkoja,+jotka+jotkut+ovat+tulkinneet+niin,+että+kärsimys+olisi+lyhyempi,+esim.+Ilmestyskirjan+20:14-15+sanotaan:+"Ja+Kuolema+ja+Tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema,+tulinen+järvi.++Ja+joka+ei+ollut+elämän+kirjaan+kirjoitettu,+se+heitettiin+tuliseen+järveen."+"Toinen+kuolema"+voisi+kuulostaa+siltä,+että+tietoisuus+loppuisi,+mutta+taas+toisaalla+Raamatussa+käy+ilmi,+että+sielu+on+kuolematon....Olen+ajatellut,+että+tuo+mainitsemasi+asia,+ettei+taivaassa+muistettaisi+helvettiin+joutuneita+läheisiä,+kumpuaa+varmaan+siitä,+että+taivaan+sanotaan+olevan+täydellisen+onnellinen+paikka.+Miten+ihminen+voisi+olla+onnellinen,+jos+muistaisi,+että+joku+hyvin+läheinen+puuttuu+joukosta...
  3. Sitten+sinulle+ei+varmaan+riitä+todisteeksi+se,+mikä+aikanaan+oli+yhtenä+vahvana+tekijänä+johtamassa+minua+(ja++muutamaa+muuta)+uskontielle.+En+tosin+tiedä,+olisiko+johtanut+minuakaan+ja+olisinko+ylipäätään+uskonut+koko+kertomusta,+ellei+kyseessä+olisi+ollut++mahdollisimman+tuttu+henkilö.On+aika+hätkähdyttävää,+kun+erittäin+tuttu+ihminen+soittaa+sinulle+ääni+väristen,+että+näki+muutamaa+minuuttia+aiemmin+autolla+ajaessaan+keskellä+tietä+valtavan+kokoisen+enkelin,+jonka+kuuli++sanovan+"käänny,+tai+huomenna+on+myöhäistä".+Kirkas,+aurinkoinen+päivä,+terveellä+järjellä+varustettu+fiksu+ihminen,+joka+ei+ennen+uskoontuloaankaan+käyttänyt+alkoholia+muista+aineista+puhumattakaan,+ja+sitten+yhtäkkiä+tällainen+näky...Kertakaikkisen+pysäyttävä+hetki+paitsi+hänelle,+myös+minulle,+vaikka+kovapäänä+viivyttelinkin+vielä+yli+neljä+kuukautta,+ennen+kuin+lopullisesti+antauduin+uskontielle.