Annatteko anteeksi myös homoille?

AamenSanooRaamattu

Jos ette anna, ei myöskään Jeesus ja Jumala anna anteeksi teillekkään. Muistakaa siis, niin kuin te itse mittaatte niin myös teille mitataan ja niin kuin te tuomitsette myös teidät tullaan tuomitsemaan.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capiche

      Ei ole tarvetta anteeksiantoon, sillä homot eivät ole tehneet minulle mitään pahaa.

      • comanche

        Ei minullekaan.


    • Homoparit ovat tasa-arvoisia ihmisiä meidän heteroiden kanssa.

      • Kaikki ihmiset ovat,Jeesuksen edessä sanman aravoisi ei ole parempitosita,yhtä syntisiä hetoron kuin homot,ja lesbot.pelastu kuuluu kaikille.
        Ero on vain siinä Jumala asetti miehen ja naisen yhdeksi lihaksi ja siunasi heidät.
        Raamattu ei tunne homoja se ihmisen keksimä synnin muoto.


      • leppä15 kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat,Jeesuksen edessä sanman aravoisi ei ole parempitosita,yhtä syntisiä hetoron kuin homot,ja lesbot.pelastu kuuluu kaikille.
        Ero on vain siinä Jumala asetti miehen ja naisen yhdeksi lihaksi ja siunasi heidät.
        Raamattu ei tunne homoja se ihmisen keksimä synnin muoto.

        Miten se on "ihmisen keksimä synnin muoto", jos mies ei tykkää naisista?

        Toivon järkeä näihin kirjoituksiin.


    • PeppuManeetti

      Niin mitä?

    • MITÄ heille piäisi antaa anteeksi?

    • Rakkauttajulistetaan

      Ei homoilla ole minulle mitään anteeksipyydettävää!

      Julistan heille vain evankeliumia kuten kaikille muillekin, että tulee tunnustaa syntinsä, tehdä parannus ja ottaa vastaan usko Jeesukseen.

      Näinhän me julistamme kaikille, homoseksuaaleille ja heteroseksuaaleille. Täytyy olla aina tasa-arvoinen.

      • Räyhis leikkii, ettei tunne sagea, vaikka on vittuillut sagelle satoja kertoja sadoilla nikeillä. Kylläpä onkin hauska leikki!


      • Samalla sinä Korkkiruuvi julistat, että heteroilla on automaattisesti yksi tietty "synti" vähemmän kuin homoilla – aina ja jokaisella. Ja se onkin laatua sellaista jossa homoihminen joutuu kieltämään koko persoonansa tehdäkseen siitä "parannuksen". Heteroilta ette vaadi mitään lähimainkaan vastaavaa, ja he voivat hässiä tajunsa kankaalle vaikka tunnin välein ainakin jos ovat naimisissa.

        Tämä nyt oli lähinnä ääneen ajattelua, sinullehan on tunnetusti turha puhua mitään.

        Kokeillaan silti. Joko muistat väitöskirjasi aiheen tai edes alan?


      • lisäopetusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Samalla sinä Korkkiruuvi julistat, että heteroilla on automaattisesti yksi tietty "synti" vähemmän kuin homoilla – aina ja jokaisella. Ja se onkin laatua sellaista jossa homoihminen joutuu kieltämään koko persoonansa tehdäkseen siitä "parannuksen". Heteroilta ette vaadi mitään lähimainkaan vastaavaa, ja he voivat hässiä tajunsa kankaalle vaikka tunnin välein ainakin jos ovat naimisissa.

        Tämä nyt oli lähinnä ääneen ajattelua, sinullehan on tunnetusti turha puhua mitään.

        Kokeillaan silti. Joko muistat väitöskirjasi aiheen tai edes alan?

        Uskon, että syntikysymyksissä Jumala on aina ollut tasapuolinen riippumatta siitä mikä kunkin helmasynti on. Sekä homoilla että heteroilla on jokaisella omat helmasyntinsä, joista eroonpääsy edellyttää Jumalan apua ja eheyttämistä. Kysymys on vain siitä kummalle antaa vallan - omalle synnilleen vai Jumalalle? Kyllä homoseksuaalienkin joukossa on paljon henkilöitä, jotka eivät anna valtaa taipumuksilleen ja synneilleen, vaan ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja tätä kautta sen eheyttämisen minkä vain Jumala voi antaa. Sama kuvio toimii myös heterojen kohdalla, helmasynnit vain vaihtelevat.


      • lisäopetusta kirjoitti:

        Uskon, että syntikysymyksissä Jumala on aina ollut tasapuolinen riippumatta siitä mikä kunkin helmasynti on. Sekä homoilla että heteroilla on jokaisella omat helmasyntinsä, joista eroonpääsy edellyttää Jumalan apua ja eheyttämistä. Kysymys on vain siitä kummalle antaa vallan - omalle synnilleen vai Jumalalle? Kyllä homoseksuaalienkin joukossa on paljon henkilöitä, jotka eivät anna valtaa taipumuksilleen ja synneilleen, vaan ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja tätä kautta sen eheyttämisen minkä vain Jumala voi antaa. Sama kuvio toimii myös heterojen kohdalla, helmasynnit vain vaihtelevat.

        Niin että joko muistat sen väitöskirjasi aiheen tai edes alan?


      • tasa-arvoa
        lisäopetusta kirjoitti:

        Uskon, että syntikysymyksissä Jumala on aina ollut tasapuolinen riippumatta siitä mikä kunkin helmasynti on. Sekä homoilla että heteroilla on jokaisella omat helmasyntinsä, joista eroonpääsy edellyttää Jumalan apua ja eheyttämistä. Kysymys on vain siitä kummalle antaa vallan - omalle synnilleen vai Jumalalle? Kyllä homoseksuaalienkin joukossa on paljon henkilöitä, jotka eivät anna valtaa taipumuksilleen ja synneilleen, vaan ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja tätä kautta sen eheyttämisen minkä vain Jumala voi antaa. Sama kuvio toimii myös heterojen kohdalla, helmasynnit vain vaihtelevat.

        Jumala on tasapuolinen kaikessa ja kaikkialla!

        Gal. 3:28
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.


        Kol. 3:11
        Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.


      • lisäopetusta kirjoitti:

        Uskon, että syntikysymyksissä Jumala on aina ollut tasapuolinen riippumatta siitä mikä kunkin helmasynti on. Sekä homoilla että heteroilla on jokaisella omat helmasyntinsä, joista eroonpääsy edellyttää Jumalan apua ja eheyttämistä. Kysymys on vain siitä kummalle antaa vallan - omalle synnilleen vai Jumalalle? Kyllä homoseksuaalienkin joukossa on paljon henkilöitä, jotka eivät anna valtaa taipumuksilleen ja synneilleen, vaan ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja tätä kautta sen eheyttämisen minkä vain Jumala voi antaa. Sama kuvio toimii myös heterojen kohdalla, helmasynnit vain vaihtelevat.

        Missä ja koska koko Raamatussa Jumala eheyttää jonkun homon?


    • Annammeko anteeksi minkä?

    • nää_on_näitä

      Ilmoittautumalla julistajaksi antaa vaikutelman että on jotain enemmän kuin muilla.
      Onko? Kuka mittaa? Itse?

    • 703ls

      Hieman vääristelet asiaa. Jumala antaa syntejään katuvalle, parannuksen tekevälle entiset synnit anteeksi. Tämän jälkeen ihmisen tulee kilvoitella syntiä vastaan. Ei missään puhuta anteeksiantoautomaatista, niin että ihminen voisi jatkaa pysyvästi jossakin synnissä elämistä ja samalla olla Jumalan ystävä.

      Jumalan ystävä haluaa tietysti elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

      • 703ls

        Toiseksi, en ymmärrä koko kysymystä. Minä voin antaa anteeksi vain minua vastaan rikkoneille ihmisille. Kukaan homo ei ole minua raiskannut, joten ei ole anteeksiannettavakaan.
        Minun anteeksiantoni ei yhtään kumoa sitä, mitä Jumala on Sanassaan sanonut makaamisesta saman sukupuolen kanssa. Asianomainen henkilö tekee syntiä Jumalan tahtoa ja luomisjärjestystä 70 vastaan.


      • Eenokki12
        703ls kirjoitti:

        Toiseksi, en ymmärrä koko kysymystä. Minä voin antaa anteeksi vain minua vastaan rikkoneille ihmisille. Kukaan homo ei ole minua raiskannut, joten ei ole anteeksiannettavakaan.
        Minun anteeksiantoni ei yhtään kumoa sitä, mitä Jumala on Sanassaan sanonut makaamisesta saman sukupuolen kanssa. Asianomainen henkilö tekee syntiä Jumalan tahtoa ja luomisjärjestystä 70 vastaan.

        Sinä siis ajattelet jonkun homon raiskaamista ja sitten monien selittelijöiden mukaan PITÄÄ antaa anteeksi vaikka homo ei sitä pyydä. Jos homo katuu niin voit antaa sydämestäsi anteeksi ja jättää rankaisutoimenpiteen Jumalan tehtäväksi. Esivalta on suurempi syntisten ja homoseksuaalisten ystävä kuin Jeesus joka kielsi antamasta pyhää koirille ja heittelemästä helmiä sikojen eteen. Jeesus ei ollut homojen silittelijä.


      • Anteeksipyynnöt
        Eenokki12 kirjoitti:

        Sinä siis ajattelet jonkun homon raiskaamista ja sitten monien selittelijöiden mukaan PITÄÄ antaa anteeksi vaikka homo ei sitä pyydä. Jos homo katuu niin voit antaa sydämestäsi anteeksi ja jättää rankaisutoimenpiteen Jumalan tehtäväksi. Esivalta on suurempi syntisten ja homoseksuaalisten ystävä kuin Jeesus joka kielsi antamasta pyhää koirille ja heittelemästä helmiä sikojen eteen. Jeesus ei ollut homojen silittelijä.

        Pitäisiköhän homoilta pyytää anteeksi, kun heidät kaikkialla leimataan raiskaajiksi ja synnin valtaamiksi, kun heistä kuitenkin suurin osa on normaalisti käyttäytyviä kansalaisia. joiden seksuaalinen suuntautuminen vain on erilainen kuin heteron.
        Lähes jokainen ihminen on varmasti tavannut homon tietämättään, sillä heillä ei ole leimaa otsassa.


    • Mitä muuta aineksia Raamattu käsittelee kuin ihmisten seksuaalisuutta?
      Elä ja anna myös toisten elää.

      • epäilen-näin

        "Elä ja anna myös toisten elää."

        Elä ja anna myös toisten hetrojen elää
        Raamatussa on varmaan lukennu "Elä ja anna myös toisten ***** elää"
        Ja lukuisten uudellenkirjoitusten jälkeen siittä jäänyt toi oleellinen "****" pois.


      • vai-kuinka
        epäilen-näin kirjoitti:

        "Elä ja anna myös toisten elää."

        Elä ja anna myös toisten hetrojen elää
        Raamatussa on varmaan lukennu "Elä ja anna myös toisten ***** elää"
        Ja lukuisten uudellenkirjoitusten jälkeen siittä jäänyt toi oleellinen "****" pois.

        Sotaveteraanit tulkitsi
        Elä ja anna myös toisten Suomalaisten elää? (ryssistä ei ollu niin välii)
        Kirkko muuten ei kovin kovasti ole tuominnut noita "tappajia" joita myös sotaveteraaneiksi kutsutaan?


      • Takapenkkiläinen
        vai-kuinka kirjoitti:

        Sotaveteraanit tulkitsi
        Elä ja anna myös toisten Suomalaisten elää? (ryssistä ei ollu niin välii)
        Kirkko muuten ei kovin kovasti ole tuominnut noita "tappajia" joita myös sotaveteraaneiksi kutsutaan?

        Jätä sinä sotaveteraanit rauhaan. Heidän keski-ikänsä on 90 v. Saathan sinä unohtaa, että he taistelivat rintamilla sen vuoksi, että sinäkin saat täällä kirjoitella vapaasti mitä mieleesi tulee.
        Veteraanit hoitavat uskonasiansa omin voimin ja omien auttajiensa tuella.

        Sinä voit heittäytyä Herrasi huomaan ja uskoa, että hän on antamalla antanut Suomelle itsenäisyyden eikä siihen olisi veteraanien panosta tarvittu.
        Usko siihen vaan, mutta jätä veteraanien repostelu pois.


    • Selibaatissa.väkisin

      Homot ja transihmiset ovat nyt näkyvillä, joten heitä vastustavat voivat joukolla halveksia, vihata tai heille korostetusti "antaa anteeksi".
      Entä me, joista ette tiedä? Muunsukupuoliset, joiden ulkomuodosta ei arvaa? Seksittömät, jotka eivät halua läheistä kontaktia kenenkään kanssa? Selibaatissa elävät, joko omasta tahdostaan tai olosuhteiden pakosta? Monin tavoin vammaiset?
      Hehän ovat myös luonnottomassa tilassa, joten heteroiden olisi ehdottomasti tuotava esiin mielipiteensä, mutta vaikenevat tyystin. Harva esim. selibaattiin joutunut hetero on saanut ryöpytystä uskovaisilta. Oikeastaan kannustetaan, ja huomataan, että siinä on ihminen, joka on paheesta vapaa.
      Muitakin erilaiseen seksuaalisuuteen joutuneet/alistuneet/pyrkineet pitäisi käsitellä uskon kautta.
      Missä ne mielipidekirjoitukset viipyvät?

      • tässä.tulee.yksi

        Minä olen hetero ja kannatan vapaata seksiä kunhan sillä ei vaan loukata toisen ihmisen oikeutta tai lakia ja sallisin jopa prostituutionkin kaikkien puutteessa olevien auttamiseksi.


    • miesevaan

      Ei homoissa olis muuten mitään,mutta kun ne on nykyisin ihan jokapaikassa,tv-sarjoissa,lehtijutuissa ym.sitten vielä vaatimassa kirkollisia vihkimisiä.Sillä se jos mikä on suorastaan oksetus ja ne ovat nostetut oikein jalustalle.Kun olisivat olleet hissukseen ja omissa oloissaan hykerrelleet pilit ruskeana,niin ei olis tarvinnu tätäkään kommenttia väsätä!

      • lisäävaanvaltaa

        Homoutta tosiaan tuodaan esiin kaikkialla. Mielestäni liian kovalla voimalla ja kaiken lisäksi heillä on nyt kaikka valta. Heitä tukevat suomalaisten enemmistö, poliitikot, virkavalta, kirkko, oikeuslaitos, kulttuuriväki ja lähes koko media, mutta tämäkään ei näytä riittävän.


      • Eli kaikkialla pitäisi olla vain heteroja?

        Itse en näe homoilla olevan mitään valtaa.


      • sairaus-sekin
        torre12 kirjoitti:

        Eli kaikkialla pitäisi olla vain heteroja?

        Itse en näe homoilla olevan mitään valtaa.

        Tulevaisuudessa vanhemmat voi valita haluaako ne synnyttää vasenkätisen vauvan
        Samoin voivat valita haluavatko homo/lespo vauvan jos eivät voivat Abortoida?
        Kohta siis ei ole enää pakko synnyttää sairaita mailmaan


    • eikiinnostahomous

      Annatko anteeksi murhaajalle? Sama asia. Varkaalle?
      Huorintekijälle ?
      Minä luulen että homolla on itsellä ongelma eikä meillä muilla.
      Lue Raamattua ja mieti itse, että mikä tilanne on.
      Synnin sanomme aina synniksi ja se tuhoaa ihmisen. Siksi on parempi heittää syntiä pois kun elää sen kanssa.
      Synti on kun tauti, joka ei anna sairastajalleen rauhaa. Sitten kysellään muilta että antaako muut anteeksi vaikka pitäisi kääntyä Jumalan puoleen ja tutkia Jumalan tahtoa asioissa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      29
      2902
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      216
      1854
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      191
      1625
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      173
      1606
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      85
      1262
    6. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1143
    7. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      107
      1092
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      188
      882
    9. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      313
      846
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      72
      742
    Aihe