Vapaa kuvaus

Bara en sten i havet.

Harrastan runoutta, matematiikkaa ja tupakointia.

Ihmisenä olen viimeisen päälle vittumainen paskiainen.

Aloituksia

67

Kommenttia

1959

  1. Aloitus+on+lähetetty+kello+11:48,+vastauksesi+on+lähetetty+kello+11:52.+Jos+oletetaan,+–+ja+nämä+ovat+sangen+yltiöpäisiä+oletuksia,+joita+ei+missään+tapauksessa+voida+pitää+uskottavina,+–+että+aloitus+ilmestyi+palstalle+tasan+kello+11:48:00,+että+avasit+aloituksen+sekuntia+myöhemmin+eli+kello+11:48:01+ja++että+lähetit+vastauksesi+kello+11:52:59,+sinulle+olisi+jäänyt+4+minuuttia+ja+58+sekuntia+aikaa+lukea+aloitus+ja+kirjoittaa+vastauksesi,+ja+tämä+on+ehdoton+maksimi:+varmuutta+lähentelevällä+todennäköisyydellä+sinulla+oli+aikaa+huomattavasti+vähemmän.+Voitaneen+siis+rohkeasti+olettaa,+ettet+lukenut+aloitusta,+korkeintaan+silmäilit.+En+kuitenkaan+moiti+sinua+siitä:+en+minäkään+pääsääntöisesti+lue+homoaloituksia.+Sen+sijaan+moitin+sinua+siitä,+että+vastasit+lukematta+aloitusta+ensin.Teen+vielä+sellaisen+oletuksen,+että+vastauksesi+tarkoituksena+on+loukata.+Yrität+loukata+kristittyjä+vihjaamalla,+että+he+ovat+homoseksuaaleja.+Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+sinun+mielestäsi+homoudessa+on+jotakin+häpeällistä.+Sinun+mielestäsi+"homo"+on+haukkumasana.+Siitä+tuleekin+mieleen+Bulgakovin+Saatana+saapuu+Moskovaan,+jossa+Jeesus+kertoo+Pilatukselle,+että+häntä+on+haukuttu+koiraksi,+mutta+hän+ei+pidä+sitä+haukkuna,+koska+hänen+mielestään+koirissa+ei+ole+mitään+vikaa.
  2. Minä+vihaan+heteroita.
  3. Minä+kuulun+nukkuvien+puolueeseen,+mutta+ei+siihen+ole+syynä+se,+että+katsoisin+asioideni+olevan+niin+hyvin,+ettei+äänestämiseen+ole+tarvetta.+Mutta+onhan+se+sinänsä+totta:+asiani+tosiaan+ovat+aika+hyvin.+Sillä+politiikassahan+on+kysymys+pelkästään+taloudesta+ja+rahasta,+ja+raha-asiani+ovat+tällä+haavaa+sillä+mallilla,+että+voin+tehdä+vapaasti+suuria+töitäni+(suomeksi:+ei+tarvitse+mennä+ns.+oikeisiin+eli+vähempiarvoisiin+töihin).+Tilanne+voi+tietysti+muuttua,+mutta+tällä+hetkellä+on+näin.Mutta+ei+edellä+mainittu+kuitenkaan+ole+syynä+siihen,+etten+äänestä.+Todellisia+syitä+ovat+laiskuus+ja+välinpitämättömyys+sekä+ennen+kaikkea+se,+etten+viihdy+muiden+ihmisten+läsnäolossa.+Äänestyspaikalla+joutuisin+olemaan+tekemisissä+muiden+kanssa,+koen+sen+ahdistavaksi+ja+kiusalliseksi+ja+vältän+sellaisia+tilanteita,+jos+vain+mahdollista,+ja+äänestämättä+jättäminen+on+varsin+mahdollista.+Tämä+on+tärkein+syy.+Muilla+nukkuvilla+on+tietysti+omat+syynsä,+mutta+luulenpa,+etteivät+ne,+joilla+menee+erityisen+hyvin,+ole+niitä,+jotka+eivät+äänestä.+Kokoomuslainen+pikku+paskiainen+äänestää+aina.En+myöskään+usko,+että+voin+vaikuttaa+niihin+asioihin,+jotka+minulle+ovat+tärkeitä+(totta+puhuakseni+en+usko,+että+voin+vaikuttaa+ylipäätään+mihinkään).+Äkkiseltään+mieleeni+tulee+vain+yksi+minulle+tärkeä+asia:+tupakka-askin+hinta.+Mutta+tietääkseni+mikään+puolue+ei+halua+laskea+tupakkaveroa,+ja+vaikka+haluaisikin,+ei+sitä+veroa+kuitenkaan+koskaan+laskettaisi.+Toisaalta+tupakoin+niin+harvakseltaan,+että+loppujen+lopuksi+minulle+on+ihan+sama,+paljonko+aski+maksaa+(ellei+mennä+aivan+älyttömyyksiin),+joten+tuskin+tämäkään+kysymys+saisi+minua+äänestämään.Aion+siis+nukkua+jatkossakin.+Olen+kyllä+joskus+äänestänyt.
  4. Olet+totta+kai+oikeassa:+islam+on+ilman+muuta+haitallisin+ja+vaarallisin+uskonto+tällä+hetkellä.+Mutta+islam+ei+herätä+minussa+samanlaista+animaalista,+alkukantaista,+reipasta+ja+nuorekasta+vihaa+kuin+nuo+muut+mainitsemani.Tarvitsee+tuskin+perustella,+miksi+kristilliset+harhaopit+herättävät+suurimman+raivon:+mitä+läheisempi+vihollinen+on,+sitä+enemmän+sitä+vihataan.+Toisaalta+asia+ei+ole+aivan+yksinkertainen.+Uudestikastajia+vihaan+niin+raivokkaasti,+että+kasvoni+punoittavat+ja+ääneni+nousee+falsettiin,+mutta+he+ovat+toki+kristittyjä:+he+ovat+siis+sangen+läheisiä+ja+rakkaita+ja+siksi+myös+sangen+suuren+vihan+kohteita.+Unitaristit+sitä+vastoin+eivät+ole+kristittyjä,+mutta+saatan+silti+vihata+heitäkin+verisesti.+Kuitenkaan+esimerkiksi+Jehovan+todistajat,+jotka+ovat+unitaristeja,+eivät+herätä+minussa+minkäänlaista+vihaa.+Syynä+saattaa+olla+se,+että+Jehovan+todistajat+ovat+kaukana+kristinuskon+ulkopuolella+eivätkä+siksi+liikuta+minua.+Mutta+jotkut+unitaristit+ovat+ikään+kuin+leiriytyneet+kristinuskon+liepeille,+he+ovat+pystyttäneet+telttansa+liian+lähelle+kristinuskon+rajaa.+Siispä+heidät+pitäisi+joko+vetää+takaisin+kristinuskon+rajojen+sisäpuolelle+tai+sitten+ajaa+kauemmas+rajalta.+Mutta+niin+kauan+kuin+he+notkuvat+rajalla,+he+herättävät+vihaa.Ateistit+ovat+omahyväisiä+ja+ylimielisiä+rienaajia.+Tuskin+tarvitsee+perustella,+miksi+ateismi+ansaitsee+vihani.Juutalaisuus+on+läpikotaisin+antikristillinen+uskonto,+juutalaiset+rienaavat+Jeesusta+äpäräksi+ja+Neitsyt+Mariaa+huoraksi.+Juutalaisuus+voidaan+kuitenkin+jakaa+ainakin+käsitteellisesti+uskontoon+ja+kulttuuriin.+Kulttuurina+juutalaisuus+ei+herätä+mitään+tunteita,+uskontona+se+herättää+vimmaista+raivoa.Sitten+islam.+Myös+islam+voidaan+jakaa+käsitteellisesti+kahteen+osaan:+islam+uskontoa+ja+islam+poliittisena+ideologiana+(en+väitä,+että+tällaista+erottelua+voidaan+tehdä+käytännössä,+vain+käsitteellisesti).+Uskontona+islam+on+ihan+sympaattinen,+ainakaan+muslimit+eivät+rienaa+Jeesusta,+vaan+kunnioittavat+häntä+profeettana.+Mutta+poliittisena+ideologiana+islam+on+haitallinen+ja+vaarallinen.+Kuitenkaan+se+ei+herätä+minussa+vihaa,+poliittiset+ideologiat+eivät+ylipäätään+herätä+minussa+voimakkaita+tunteita,+toisin+kuin+uskonnot.Buddhalaisuus+on+erikoistapaus,+jonka+vihaamiseen+minulla+on+omat+syyni.
  5. Palatkaamme+tähän+tärkeään+aiheeseen.Paavalin+mukaan+risti+oli+hullutusta+kreikkalaisille,+jotka+tunnetusti+olivat+tunnettuja+filosofiastaan+eli+viisaudestaan.+Mutta+toki+Paavali+tarkoittaa+tässä+kreikkalais-roomalaisen+maailman+pakanoita+ylipäätään,+ei+siis+pelkästään+helleenejä.Mutta+mikä+ristissä+tarkalleen+ottaen+on+hullua?+Esimerkiksi+minun+mielestäni+siinä+ei+ole+mitään+hullua+(huomatkaa+tässä+välissä,+että+edellisen+kirjoittajan+mukaan+olen+menossa+helvettiin,+en+ole+siis+oikea+kristitty,+olen+siis+käytännössä+pakana,+ristin+pitäisi+siis+näyttää+minusta+hullutukselta).Ristin+hulluus+onkin+ehkä+kulttuurisidonnaista.+Antiikin+kulttuurissa+kristinuskon+väitteet+olivat+hulluja:+heikkous+onkin+vahvuutta,+voitettu+eli+uhri+("vae+victis")+onkin+voittaja.Nykyään+on+toisin.+Nykyään+ihmiset+suorastaan+tavoittelevat+uhrin+statusta+ja+haluavat+olla+uhreja,+he+uhriutuvat+tarkoituksella,+he+tahtovat+olla+häviäjiä,+koska+he+ovat+sisäistäneet+sen+kristillisen+ajatuksen,+että+häviäjä+onkin+voittaja.Mikä+on+hullua,+se+riippuu+kulttuuriin+pesiytyneistä+ennakkoluuloista.+Paavali+ei+kirjoittaisi+jälkikristillisen+lännen+kristityille+ristin+hullutuksesta,+koska+meidän+ennakkoluulomme+ovat+erilaisia+kuin+roomalaisten+ennakkoluulot.Meillä+on+esimerkiksi+sellainen+ennakkoluulo,+että+demonien+olemassaolo+on+epätodennäköistä+tai+peräti+järjetöntä.+Mistä+tämä+ennakkoluulo+tulee?+Esimerkiksi+enkeleistä+ei+ajatella+samalla+tavalla,+eikä+henkimaailman+olemassaolossa+sinänsä+ole+mitään+järjetöntä.+Onhan+Jumalakin+henki.
  6. Kristinusko+on+ylivoimaisesti+parasta,+mitä+ihmiskunnalle+on+koskaan+tapahtunut,+monessakin+mielessä.+Ateismi+sen+sijaan+on+pahinta.+Niinpä+minä+sanon+teille:+ateismi+on+mätäpaise,+joka+on+aivan+liian+pitkään+saanut+rauhassa+valuttaa+kuvottavaa+mätäänsä+kaikkialle+maailmaan.+On+jo+korkea+aika+puhkaista+tämä+myrkyllisiä+huuruja+huokuva+märkäpesäke,+joka+löyhkää+ja+rumentaa+ihmiskunnan+ja+koko+maailmankaikkeuden+kasvot.+Kuulkaa+minua:+ateismin+kitkemiseksi+ihmiskunnasta+ja+maailmankaikkeudesta+mikään+keino+ei+ole+liian+ankara,+liian+julma,+liian+raaka,+–+sillä+tämä+haiseva+oksennus+on+syövän+lailla+levinnyt+maailman+kaikkiin+kolkkiin+ja+myrkyttänyt+maan+ja+ilman+kaikkialla,+missä+se+on+päästetty+ruikkimaan+inhottavaa+törkyään.+Ateismi+on+viheliäisintä+kuonaa,+jota+maa+päällään+kantaa,+se+ei+ole+koskaan+saanut+aikaan+mitään+hyvää,+se+ei+ole+koskaan+tuottanut+ainoatakaan+ajattelemisen+arvoista+ajatusta,+vaan+kaikkialla+aina+vain+pelkkää+pahaa,+pelkkää+alhaista+houkkamaisuutta+ja+mielenmataluutta,+se+on+aina+tehnyt+kaikkensa+vieraannuttaakseen+ihmiset+tosi+elämästä,+tainnuttaakseen+heidät+myrkkyhöyryillään,+sen+jokainen+periaate+on+jyrkässä+ristiriidassa+yksinkertaisimpienkin+tosiasioiden+kanssa.+Ateismi+sairastuttaa+ihmisen,+se+mädättää+sielun,+ateismiin+hurahtanut+menettää+hetkessä+järkensä+ja+omaksuu+mitä+mielettömimpiä+uskomuksia,+jotka+jokainen+täysipäinen+oivaltaa+oitis+järjettömiksi.+Niin,+ateismi+johtaa+pelottavan+nopeasti+älyn+ja+henkisen+terveyden+täydelliseen+rappioon,+peruuttamattomaan+turmelukseen.+Siksi+tauti+on+torjuttava+jo+itämisvaiheessa,+sitä+ei+saa+päästää+puhkeamaan.+Kun+ateismi+on+kerran+vienyt+potilaalta+järjen,+mitään+ei+ole+enää+tehtävissä,+potilasta+ei+voida+enää+parantaa,+–+näitä+toivottomia+tapauksia+on+maailma+täynnä!+–+Ystävät,+varokaa+ateismia,+kavahtakaa+sitä+kuin+ruttoa,+–+sillä+hengen+rutto+se+on.+Pitäkää+aina+mielessänne,+että+ateismi+on+kuvottava,+etova,+iljettävä+ja+kerta+kaikkiaan+vastenmielinen+visvakyhmy,+olkoonkin,+että+se+toisinaan+verhoutuu+kauniisiin+ja+viekoittaviin+pukimiin.+Älkää+koskaan+unohtako+tätä+tosiasiaa!+Toistelkaa+sitä+mielessänne+kuin+mantraa,+jottette+vahingossakaan+unohtaisi+sitä,+–+sillä+ei+ole+suurempaa+vaaraa+kuin+ateismi.