Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Höpö höpö väitteitä, pelkkiä valheita! Kumma kyllä et ota huomioon sitä että Jeesus itse oli juutalainen, kuten kaikki apostolit ja koko Raamattu on juutalaisten/israelilaisten kirjoittama, lukuunottamatta Luukasta, joka hänkin sai tietonsa juutalaisilta.

"Juutalaiset odottavat yhä messiasta."

- Kyllä, ja kovasti ihmettelevät, sillä Hänen olisi pitänyt tulla jo. Toiset juutalaiset ovatkit sitä mieltä että Messias tuli, mutta häntä ei tarkalleen tunnistettu.

Mutta nykyinen rabbiininen juutalaisuus uskonto on vain lain tutkintaa, jossa rabbit ovat Jumalankin yläpuolella. Juutalaisuudesta:

https://www.youtube.com/watch?v=wtqUCy4LtpI
  2. "Itse pidän kiinni siitä näkemyksestä, että nuo mainitsemasi hyvät Vanhan testamentin kuvaukset paratiisimaisista olosuhteista soveltuvat siihen uuteen maahan, jonka Jumala luo tuhannen vuoden jälkeen, ei ennen sitä."

- Nuo paratiisimaiset olosuhteet eivät ole vielä koskaan tapahtuneet, siitä olemme varmasti yhtä mieltä. Mutta etkö huomioinut muutamaa kommenttiani? Nuo olosuhteet EIVÄT VOI millään viitata uuteen maailmaan (uudet taivaat ja uusi maa), sillä uudessa maassa EI KUOLLA, EIKÄ SAADA LAPSIA, SAATI OLE SYNNINTEKIJÖITÄ. Sillä kyseisissä Raamatun kohdissa todetaan muun muassa:

"EI SIELLÄ OLE ENÄÄ lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; SILLÄ NUORIN KUOLEE satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana SYNNINTEKIJÄ joutuu KIROUKSEEN."
    [Iankaikkisuudessa ei enää kuolla, eikä siellä ole synnintekijöitä, sillä he ovat jo siinä vaiheessa kokeneet Tuomiopäivän ja ovat perkeleen ja sen enkeleiden kanssa helvetissä.]

Ikuisuudessa ei saada lapsia enää, Jeesushan sanoi: "Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niin kuin enkelit taivaassa. ", mutta noissa kohdissa sanotaan: "He eivät tee työtä turhaan >>eivätkä LAPSIA SYNNYTÄ ÄKKIKUOLEMAN OMIKSI<<". "Imeväinen (ihmisvauva) leikittelee kyykäärmeen kololla"

Eikä uudessa maassa enää rakenneta asumuksia ["He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät], sillä siellä on Jumalan rakentama asuinpaikka; uusi Jerusalem, jossa Jumala asuu kansansa kanssa.

- Uudessa maassahan ei enää mm. kuolla, vai mitä? Kuolema ja Tuonela on silloin hävitetty...

"Herää vain kysymys, että minkä ihmeen takia Jumala tuhoaisi tuhannen vuoden lopussa jo paratiisiksi muuttuneen maan, - - Miksi Jumala sitten tuhannen vuoden lopussa polttaisi ja tuhoaisi koko hienon järjestelmänsä?"

- Tämä maa on jo liian saastunut ja synnin turmelema, siksi Jumala varmasti haluaa luoda kaiken uudeksi... Ja sillä ajalla on aivan oma tarkoituksensa!

"Eikö se toiminutkaan riittävän hyvin, vaikka itse Jeesus sitä johti ja rakensi 1000 vuotta? Miksi ylipäätään tarvitaan uutta maata ja uutta taivasta, jos jo tämä nykyinenkin kukoistaa 1000 vuotta siinä ihanassa loistossaan, kuin kuvailit?"

- Toimi, mutta sielläkään kaikki eivät ole kuuliaisia Jeesukselle ja syntiä on edelleen... Nyt pitää ymmärtää mikä tarkoitus 1000-vuotiskaudella on... Mutta voin esittää sinulle samanlaisia kysymyksiä: Mitä tarkoitusta olisi 1000-vuodella taivaassa? Miksi ei voi mennä suoraan uuteen maahan? Miksi Jeesuksen pitää edes palata takaisin? Ketä Jeesus hallitsee ja missä, ja kenen kuningas Hän on tietyn aikaa, sillä Hänkin tulee alistumaan lopulta sen valtaan, joka on alistanut kaiken hänelle?

"Missä ovat israelilaiset (ja he, joita he hallitsevat 1000 vuotta) silloin, kun maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat? "

- Hallittavien kohtalo riippuu aivan siitä miten he vastaavat Jeesukselle ja Jumalalle. Kun Maa ja kaikki palaa, niin sitä seuraa välittömästi 2. ylösnousemus ja Tuomiopäivä; Suuren valkean valtaistuimen tuomio, ja siellä ratkaistaan kaikkien iankaikkisuus kohtalot, pyhät julistetaan syyttömiksi väärämielisten edessä, saatanan syytökset, joille sen kapina perustui kumotaan ja väärämieliset enkelit ja ihmiset tuomitaan. Pyhien ja Jeesuksen uusiin kirkastettuihin ruumiisiin vanhan maailman tuhoutuminen ei vaikuta mitenkään.

1000-vuotiskauden tarkoitus hyvin lyhyesti:

- Havainnollistaa miten olisi tullut elää oikein ja millainen maailma on hyvän hallinnon alla; HYVÄN KUNINKAAN VALLASSA, kun paha kuningas ja tämän maailman jumala saatana on poissa kuvioista, eli millainen maailma on ilman saatanaa.

Vielä 1000-vuoden lopulla saatana päästetään vapaaksi maan päälle, ja saa villitä maan kansoja Jerusalemia vastaan, ja piirittää pyhien leirin, mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät, sen jälkeen tulee tämän maailman loppu ja viimeinen tuomio.

"Jeesuksen sanojen mukaan Nooan aikana pelastumatttomat eivät jääneet eloon."

- Tietenkään eivät jääneet silloin eloon, vaan kuolivat vedenpaisumukseen, mutta eivät he lakanneet olemasta tai menneet tiedottomiksi. Jeesus kävi julistamassa vedenpaisumuksessa hukkuneille tuonelassa, mikä todistaa sen, että kuolleetkin ovat täysin tietoisessa tilassa, kun eivät ole enää täällä ajassa ja tässä maailmassa ruumiissaan (sillä kuolemasa henki palajaa Jumalan luo, joka sen on antanut, ruumiis jää tänne ja sielu menee välitilaan).

1 Piet 3:18-20:
    "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa Hän myös meni pois ja SAARNASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."
  3. Pawson on kyllä varma oman näkemyksensä suhteen ja uskoo perinteisesti niin kuin alkuseurakuntakin, että tempaus tapahtuu vasta Suuren ahdistuksen lopulla, ja vain Herraa vastaan tuuliin ja pilviin, ja tämän vastaan menemisen jälkeen tullaan Kuninkaan; Jeesuksen kanssa alas ja perustetaan heti 1000-vuotinen rauhan kuningaskunta.

Raamattu kun ei missään ei muuten yhdessä ainoassa kohdassa sano, että tempauksessa mentäisiin taivaaseen, koko kirja ei puhu mitään taivaaseen menemisestä - tai "Isän kotiin" menemisestä.

Eli ei usko näin ollenkaan:

"Pawson näyttäisi lähtevän siitä olettamuksesta, ettei uskovia jää maan päälle, kun tempaus on tapahtunut, vaan kaikki kristityiksi itseään kutsuvat pääsevät ylös. Ilmeisesti hän ei erottele kristittyjä ja uudestisyntyneitä kristittyjä mitenkään? "

Nuo ennen Suurta ahdistusta ja sen puolivälissä olevat tempaukset ovat hyvin myöhäsyntyisiä ja nuoria tulkintoja, jotka perustuvat yksittäisten jakeiden uudelleen selittämiselle - ei Raamatun Sanan kokonais ilmoitukselle.

"Noin yleisesti ottaen Pawson on luennoissaan lakihenkinen, eikä Raamattu tunnu avautuneen hänelle kuten uudestisyntyneelle uskovalle sen tulisi avautua,"

- Sinäkö sen päätät miten Raamatun tulisi avautua? Kannattaisi varoa tuota hyökkäämistä Jumalan voitelemia ihmisiä vastaan, Pawson on selkeästi saanut opettamisen armolahjan Jumalalta.

Ja hyvin outoa väittää Pawsonia lakihenkiseksi - mitä Hän ei todellakaan ole, jos noin selkeä sanaisen opettajan ymmärtää väärin niin mitä käy sitten sellaisten opettajien kohdalla, jotka eivät yhtä selkeä sanaisia ole?
  4. "Meillä on sellainen ero tässä uskossa, että minä uskon Raamatullisen Jumalan, joka on elämänantaja ja antaa elämän Kristuksessa armolahjana ikuisesti. Siis minä uskon Häneen."

Vai minä en usko Raamatun Jumalaan? Itse pidät Jeesusta valehtelijana, sillä Hän sanoi että Jumala heittää ihmisiä helvettiin - ja itse sinä et sitä usko! Sinä uskot vain siihen mihin itse haluat uskoa.

Vastenmielisyytesi helvettiä kohtaan, ja pohjimmiltaan Jumalaa kohtaan saa katkeran vihasi nousemaan myös minua kohtaan ja heittelemään valheellisia syytöksiä, joista saatana on varmaan ylpeä.

"Sinä uskot ihmistentulkintojen jumalaan ja jumaliin. Huom. pienellä jumala. Siihen minä en usko, enkä anna sellaista suuntunnustusta teidän uskontunnustukseen, että alttareillenne tulisin höpisemään harhojanne."

- Hah ha, minä en nimen omaan usko ihmistulkintojen jumalaan, enkä höpise missään alttareilla uskontunnustuksia... Uskon Israelin Jumalaan, joka on Raamatun Jumala. Uskon kaiken mitä Raamattu sanoo Jumalan luonteesta ja siitä mitä Hän on tehnyt - enkä jätä siitä mitään pois, ja kaikki mitä Hän on tehnyt ja sanonut on ehdottoman oikein - Jumala on vanhurskas, pyhä ja oikeudenmukainen; TÄYDELLISEN HYVÄ, Hän ei voi tehdä mitään väärää.

"Tosin, tuossa helvettikirjoja jotka kristikunnassa on niitä "oikeita", niin kyllä siellä Jeesus käyskentelee helvetissäkin, siis sinun ajatustasi vastaan, meinaat, ettei Herra siellä kävisi."

- Minä uskon vain Jumalan Sanan totuuteen, en noihin helvetti kirjoihin, jos jossain tuollaista kirjoitellaan niin se on vain kirjoittaman oma käsitys ja mielikuva helvetistä, mikä ei tule Raamatusta. Ymmärrä jo että nyt ei puhuta ihmisten opetuksista helvetistä, vaan siitä mitä Jeesus sanoi.

"Kyllä teillä puheita riittää, ja tarinankertojaa sinunkin lisäksi."

- Missä kohtaa minä olen "tarinaa" kertonut? Se, että jotkut ovat opettaneet väärin ei poista helvettiä! Miksi vaahtoat ihmisten opetuksista, mutta ohitat Jeesuksen sanat?

"Mutta, kiitos ei, ei minun Raamatullinen Jumala ole kaltaisenne näköinen."

- Eli Jeesus on mielestäsi valehtelija, ja valitset Raamatusta vain ne Jumalan kivat puolet joista tykkäät, mutta hylkäät jumalakuvastasi ne Jumalan luonteen piirteet, jotka eivät sovi yhteen omien tunteidesi ja ajatustesi kanssa?

Millainen se sinun raamatullinen Jumalasi on? Sellainen kiva vanha, valkopartainen mieskö, joka ei koskaan tuomitse ketään ja on vain sinua varten, silloin kun sinä häntä tarvitset?

Minä en ole sulkenut mitään Jumalan luonteenpiirrettä pois, vaan perustan kaiken siihen mitä Raamattu sanoo ja mitä Jeesus itse kertoi helvetistä.