Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Tässä on nyt ollut kyse mielenosoituksesta jossa käytettiin näyttävästi ristiä, rakkauden, toivon, armon symbolia, näkyvästi esillä."

Millä tavalla risti on rakkauden, toivon ja armon symboli? Vanha teloitusväline se on, eikä Raamattu käske sellaista merkkiä pitämään. Varsinkin kun ristin alla on teurastettu juutalaisia ja muslimeja valtavia määriä, ja se edelleen yhdistetään noihin julmuuksiin.
  2. "Taas yksi kristitty jonka mukaan katoliset ristiretkeläiset eivät ole oikeita kristittyjä ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti ) ja siten kristityt eivät ole vainonneet koskaan ketään. "

- "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee Minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo Minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me Sinun Nimesi kautta ennustaneet ja Sinun Nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja Sinun Nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin Minä lausun heille julki: 'MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois Minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

Tässä taitaa olla nyt ongelma se miten määrittelee millainen ihminen on kristitty?
    Ihmiset, joita kutsutaan kristityiksi jakaantuvat moneen ryhmään, on lapsena valtionkirkossa kastetut ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta eivät koskaan siellä käy, on tapakristittyjä/sunnuntai kristittyjä, jotka käyvät esimerkiksi kerran viikossa istumassa kirkonpenkissä, mutta muuten elävät kuin kuka tahansa muukin ihminen, on rikollisia, jotka murhaavat ja varastavat, käyvät tunnustamassa syntinsä katoliselle papille, ja jatkavat samaa elämäntapaansa kuitenkin... jne... ja sitten on niitä, jotka elävät Herran tahdon mukaan ja seuraavat Jeesusta. Kaikki kristittyjäkö? Ehkä sanan laajassa merkityksessä (jos vain tarkoittaa esim. lapsena kastettuja ihmisiä, jotka maksavat kirkollisveroa), mutta sillä ei ole mitään väliä onko kristitty, tai uskovakaan, vaan sillä onko Jeesuksen opetuslapsi.

Uskonto ja usko eivät ole sama asia, uskonto on kuollutta uskoa, ihmis rituaaleja, tapoja ja perinteitä ja oppeja, usko taas on henkilökohtainen suhde ja luottamus Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

Eli sanotaanpa sitten NÄIN: Ristiretkeläiset eivät olleet Jeesuksen seuraajia, Jeesuksen opetuslapsia, niitä jotka voittavat maailman kiusaukset. Ei pelastusta ja pääsyä Jumalan kuningaskuntaan uuteen Jerusalemiin ole luvattu uskoville, vaan niille Jeesuksen opetuslapsille jotka voittavat maailman, pyhittyvät ja seuraavat Jeesusta Hänen jalanjäljissään. Esimerkiksi, ristiretkeläisiä et mitenkään pysty väittämään Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä Raamattu kyllä antaa siihen selkeät määritelmät millainen Jeesuksen todellinen seuraaja on.

"Ilman miekkalähetystä koko uskontoa ei olisi edes olemassa nykypäivänä. "

Miksei olisi? Ilman miekkalähetystä olisi varmasti todellakin paljon vähemmän tapakristillisyyttä ja kirkko (seurakunta) ja valtio olisivat erillään, mikä olisi hyvä asia. Mutta miten selität muut uskonnot, jotka ovat olemassa ilman miekkalähetystä? Ehkä kristinUSKONTO olisi pienemmässä asemassa, mutta kristinusko ei itse asiassa ole edes uskonto, paitsi silloin sitä voidaan käyttää termin 'uskonto' alla, kun sitä verrataan muihin elämänkatsomuksiin.

JOS kristittykin tekee väärin ja pahaa, eikä tunnusta tehneensä väärin ja tee parannusta niin Jumala ei jätä sitä rankaisematta. Jumalalla ei ole suosikkeja, Jumala ei ole epäoikeudenmukainen, niin että: lähettäisi uskosta osattoman helvettiin samasta synnistä mitä uskova tekee ja katsoisi läpi sormien uskovan pahuuden, niin ei ole...
  3. Ketään en tuominnut. Jumala tuomitsee, en minä, törkeää alkaa valehtelemaan ja laittamaan sanoja toisen suuhun!

"Sen saman tuomion, jolla tuomitsit ristiretkeläiset näkemättä heidän sydämeensä."

Miten heidät tuomitsin? Kerroppa minulle Raamatun kohta jonka perusteella oikeutat juutalaisten ja muslimien teurastamisen, sellaista ei nimittäin löydy! Ihmisten murhaaminen ja pakko käännyttäminen on väärin. Ja erityisesti pahan tekeminen Jumalan nimissä! En ymmärrä tuollaisten asioiden puolustelua. Murhamiehet ja mitkään pahantekijät eivät pelastu ja pääsee Jumalan kuningaskuntaan, jos jatkavat samalla tiellä, eivätkä tee parannusta ja turvaa Jumalan armoon.

"Koptilaisuutta koskevaan kysymykseeni luulenkin jo saaneeni vastauksen muista tämän ketjun viesteistäsi."

Mitähän sillä tarkoitat? Mikähän se vastaus mielestäsi on? Kerro minullekin, ettei vain jää väärää tulkintaa. Minulle ei ole mitään kopteja vastaan, varmasti ovat veljiä Kristuksessa. Se riippuu aivan ihmisestä itsestään onko uskollinen Herralle, mutta sellainen joka elää kuin maailman ihminen ja väittää olevansa kristitty - niin sinun mielestäsi sitten opetuslapsi on? "Vaikka murhaisimme ja harjoittaisimme haureutta 1000 kertaa päivässä ( - Martti Luther)", niin sekään ei erota mielestäsi Jumalasta? Mutta sinun mielestäsi syntiä saa tee tehdä niin paljon kuin haluaa ja Jumala vain taputtaa päätä?

Kerroppa minulle miten määrittelet Jeesuksen seuraajan? Milloin ihminen pelastuu? Voiko ihminen menettää pelastustaan? Ja mistä Jeesus ylipäätään pelastaa ihmisen?
  4. "Mutta löydätkö Koraanista tai Muhammadin sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?"

- Kysytkö tuota TOSISSASI? Et taida paljon islamista tietää? Koraanista ja Muhammedin sanoista todellakin löytää hyvin yksityiskohtaisen ohjeistuksen todella julmaan ja sadistiseen toimintaan, ja ei, ne eivät ole asiayhteydestään irrotettuja asioita. Etkä taida tietää millaista teurastusta muslimien kaunis esimerkki; - Muhammed itse, harjoitti?

Tässä tulee mm. vähän esille koraanin ohjeistuksia:
    https://www.youtube.com/watch?v=xC2LlL9HoEA

"Ihmisestä ei tee nimittäin muslimia se että kuuluu johonkin moskeijaan tai kunnioittaa Mohammadia!"

- Raamattu määrittelee millainen todellinen Jeesuksen seuraaja on. Muslimiksi tulemiseen ei paljon vaadita, uskontunnustus jne... ja muslimi määritellään tietysti islamin opin mukaisesti, mikä on aivan eri asia kuin millaiseksi Raamattu määrittelee Jeesuksen opetuslapsen.

Edelleenkään Jeesuksen sanoista ei löydy mitään mikä olisi oikeuttanut ristiretket, millä perusteella ristiretkeläiset voi määritellä kristityiksi? Raamatusta käy selkeästi ilmi millaiset ihmiset heitetään tulijärveen.

Kyllä aidotkin kristityt voivat olla pahoja, ja tehdä pahaa, sitä en väitä ettei voisi, mutta silloin voidaan sanoa ajautuneen pois pelastuksen tieltä, jos pahuus on jatkuvaa synnissä elämistä ja pahuuden harjoittamista, ja siitä seuraa vielä paljon kovempi tuomio kuin uskosta osattomille, joka ei ole tuntenut Jumalan lakia - Jumalalla ei ole suosikkeja.
  5. "Luultavasti aika merkittävä osa näistä uskonsa tähden vainotuistakaan ei sinun tuomiosi mukaan ole kristittyjä."

Minkä ihmeen tuomion? Sanoin että ristiretkeläiset ja nimikristityt eivät olleet/ole Jeesuksen opetuslapsia, joten miksi valehtelet ja alat antamaan väärää todistusta minusta kun et ymmärrä lukemaasi?

"Vai mitä mieltä olet esimerkiksi koptilaisuudesta?"

- Mitähän minä sanoin?! Sanoin että lapsikaste tai kirkkoon kuuluminen ei tee ihmisestä kristittyä, eli jos ei elä Jumalan tahdon mukaan eikä seuraa Jeesusta, eikä muutenkaan luota Jeesukseen ja elää synnissä - niin ei ihminen todellakaan silloin mikään uskova, Jeesuksen seuraaja ole. Vaikka moni suomalainen kuuluu kirkkoon niin ovatko he kaikki todella Jeesuksen seuraajia? En sanonut mitään mielipidettä mistää tunnustuskunnasta, vaan tarkoitin sitä, että kirkon jäsenyys tai lapsikaste EI PELKÄSTÄÄN TEE ihmisestä kristittyä, Jeesuksen opetuslasta. Jeesuksen opetuslapsi kantaa ristinsä päivittäin ja luottaa ja on kuuliainen Jumalalle ja Hänen tahdolleen.

Jeesuksen seuraajat; opetuslapset ovat todellisia kristittyjä, tunnustuskunnasta riippumatta, eivät sellaiset jotka on kastettu vauvana tai jotka kuuluvat johonkin kirkkoon, mutta eivät siellä koskaan käy tai sitten elävät niin kuin maailman ihmisetkin.

Joten miksi sanot että vainotut kristityt eivät olisi mielestäni kristittyjä? Tuskinpa tuota videotakaan olisin suomentanut ja jakanut tänne, jos uskoisin ettei kristittyjä vainota?

"Eipä tästä paljon ääntä pidetä. Muslimimaiden lisäksi kristittyjä vainotaan ainakin Pohjois-Koreassa. Kiinassakin taitaa vielä esiintyä vainoa, vaikka Kiinan kristittyjen lukumäärä lasketaan jo kymmenissä ja kohta sadoissa miljoonissa."

- Näin on.