Maailman vainotuin vähemmistö

Miksi länsimainen valtavirran media ei juurikaan tiedota kristittyjen vainoista?

Tässä asian käsittelyä:
https://www.youtube.com/watch?v=-_xC1frSlZM

"Kaikkein vainotuimmat ja sorretuimmat ihmiset tämän päivän maailmassa ovat kristityt Lähi-idässä. Syylliset kristittyjen yhteisöjen laajalle ulottuvaan tuhoon kyseisellä alueella? - Islamistit. Lähi-idän asiantuntija Raymond Ibrahim tuo esille synkät yksityiskohdat."

35

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketunheisimato

      Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Karma käy nyt kristityillä vuorostaan kylässä.

      • Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat ristiretkiin, niin millä perusteella ristiretkeläiset olivat kristittyjä? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään kristittyinä?

        Mutta löydätkö Raamatusta tai Jeesuksen sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin kristittyä se että kuuluu johonkin kirkkoon tai on saanut lapsikasteen!


      • Yrjö9

        Täytyy vain siirtää ajatusmaailma tälle vuosituhannelle. Näyttää olevan mahdoton rasti.


      • George_L kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat ristiretkiin, niin millä perusteella ristiretkeläiset olivat kristittyjä? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään kristittyinä?

        Mutta löydätkö Raamatusta tai Jeesuksen sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin kristittyä se että kuuluu johonkin kirkkoon tai on saanut lapsikasteen!

        Miekkaa mielikuvitusjeesuksesi tarjosi

        http://www.arvioikaa.com/nopeace.html

        Miekalla käännytettiin ja noitia poltettiin. Säälittävää kristittyjen kannalta että eivät ymmärrä omaa historiaansa!


      • Loituma
        George_L kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat ristiretkiin, niin millä perusteella ristiretkeläiset olivat kristittyjä? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään kristittyinä?

        Mutta löydätkö Raamatusta tai Jeesuksen sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin kristittyä se että kuuluu johonkin kirkkoon tai on saanut lapsikasteen!

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat Isisiin, niin millä perusteella isisläiset olivat muslimeja? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään muslimeina?

        Mutta löydätkö Koraanista tai Muhammadin sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin muslimia se että kuuluu johonkin moskeijaan tai kunnioittaa Mohammadia!


      • George_L kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat ristiretkiin, niin millä perusteella ristiretkeläiset olivat kristittyjä? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään kristittyinä?

        Mutta löydätkö Raamatusta tai Jeesuksen sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin kristittyä se että kuuluu johonkin kirkkoon tai on saanut lapsikasteen!

        Luultavasti aika merkittävä osa näistä uskonsa tähden vainotuistakaan ei sinun tuomiosi mukaan ole kristittyjä. Vai mitä mieltä olet esimerkiksi koptilaisuudesta?

        Videossa mainittu kirja vaikuttaa lukemisen arvoiselta. Aiheesta on kirjoitettu hiljan toinenkin kirja: Persecuted: The Global Assault on Christians: "Christians are the world's most widely persecuted religious group, according to studies by the Pew Research Center, Newsweek, and the Economist, among others." (http://www.amazon.com/Persecuted-The-Global-Assault-Christians/dp/1400204410)

        Eipä tästä paljon ääntä pidetä. Muslimimaiden lisäksi kristittyjä vainotaan ainakin Pohjois-Koreassa. Kiinassakin taitaa vielä esiintyä vainoa, vaikka Kiinan kristittyjen lukumäärä lasketaan jo kymmenissä ja kohta sadoissa miljoonissa.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Luultavasti aika merkittävä osa näistä uskonsa tähden vainotuistakaan ei sinun tuomiosi mukaan ole kristittyjä. Vai mitä mieltä olet esimerkiksi koptilaisuudesta?

        Videossa mainittu kirja vaikuttaa lukemisen arvoiselta. Aiheesta on kirjoitettu hiljan toinenkin kirja: Persecuted: The Global Assault on Christians: "Christians are the world's most widely persecuted religious group, according to studies by the Pew Research Center, Newsweek, and the Economist, among others." (http://www.amazon.com/Persecuted-The-Global-Assault-Christians/dp/1400204410)

        Eipä tästä paljon ääntä pidetä. Muslimimaiden lisäksi kristittyjä vainotaan ainakin Pohjois-Koreassa. Kiinassakin taitaa vielä esiintyä vainoa, vaikka Kiinan kristittyjen lukumäärä lasketaan jo kymmenissä ja kohta sadoissa miljoonissa.

        "Luultavasti aika merkittävä osa näistä uskonsa tähden vainotuistakaan ei sinun tuomiosi mukaan ole kristittyjä."

        Minkä ihmeen tuomion? Sanoin että ristiretkeläiset ja nimikristityt eivät olleet/ole Jeesuksen opetuslapsia, joten miksi valehtelet ja alat antamaan väärää todistusta minusta kun et ymmärrä lukemaasi?

        "Vai mitä mieltä olet esimerkiksi koptilaisuudesta?"

        - Mitähän minä sanoin?! Sanoin että lapsikaste tai kirkkoon kuuluminen ei tee ihmisestä kristittyä, eli jos ei elä Jumalan tahdon mukaan eikä seuraa Jeesusta, eikä muutenkaan luota Jeesukseen ja elää synnissä - niin ei ihminen todellakaan silloin mikään uskova, Jeesuksen seuraaja ole. Vaikka moni suomalainen kuuluu kirkkoon niin ovatko he kaikki todella Jeesuksen seuraajia? En sanonut mitään mielipidettä mistää tunnustuskunnasta, vaan tarkoitin sitä, että kirkon jäsenyys tai lapsikaste EI PELKÄSTÄÄN TEE ihmisestä kristittyä, Jeesuksen opetuslasta. Jeesuksen opetuslapsi kantaa ristinsä päivittäin ja luottaa ja on kuuliainen Jumalalle ja Hänen tahdolleen.

        Jeesuksen seuraajat; opetuslapset ovat todellisia kristittyjä, tunnustuskunnasta riippumatta, eivät sellaiset jotka on kastettu vauvana tai jotka kuuluvat johonkin kirkkoon, mutta eivät siellä koskaan käy tai sitten elävät niin kuin maailman ihmisetkin.

        Joten miksi sanot että vainotut kristityt eivät olisi mielestäni kristittyjä? Tuskinpa tuota videotakaan olisin suomentanut ja jakanut tänne, jos uskoisin ettei kristittyjä vainota?

        "Eipä tästä paljon ääntä pidetä. Muslimimaiden lisäksi kristittyjä vainotaan ainakin Pohjois-Koreassa. Kiinassakin taitaa vielä esiintyä vainoa, vaikka Kiinan kristittyjen lukumäärä lasketaan jo kymmenissä ja kohta sadoissa miljoonissa."

        - Näin on.


      • Loituma kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat Isisiin, niin millä perusteella isisläiset olivat muslimeja? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään muslimeina?

        Mutta löydätkö Koraanista tai Muhammadin sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin muslimia se että kuuluu johonkin moskeijaan tai kunnioittaa Mohammadia!

        "Mutta löydätkö Koraanista tai Muhammadin sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?"

        - Kysytkö tuota TOSISSASI? Et taida paljon islamista tietää? Koraanista ja Muhammedin sanoista todellakin löytää hyvin yksityiskohtaisen ohjeistuksen todella julmaan ja sadistiseen toimintaan, ja ei, ne eivät ole asiayhteydestään irrotettuja asioita. Etkä taida tietää millaista teurastusta muslimien kaunis esimerkki; - Muhammed itse, harjoitti?

        Tässä tulee mm. vähän esille koraanin ohjeistuksia:
        https://www.youtube.com/watch?v=xC2LlL9HoEA

        "Ihmisestä ei tee nimittäin muslimia se että kuuluu johonkin moskeijaan tai kunnioittaa Mohammadia!"

        - Raamattu määrittelee millainen todellinen Jeesuksen seuraaja on. Muslimiksi tulemiseen ei paljon vaadita, uskontunnustus jne... ja muslimi määritellään tietysti islamin opin mukaisesti, mikä on aivan eri asia kuin millaiseksi Raamattu määrittelee Jeesuksen opetuslapsen.

        Edelleenkään Jeesuksen sanoista ei löydy mitään mikä olisi oikeuttanut ristiretket, millä perusteella ristiretkeläiset voi määritellä kristityiksi? Raamatusta käy selkeästi ilmi millaiset ihmiset heitetään tulijärveen.

        Kyllä aidotkin kristityt voivat olla pahoja, ja tehdä pahaa, sitä en väitä ettei voisi, mutta silloin voidaan sanoa ajautuneen pois pelastuksen tieltä, jos pahuus on jatkuvaa synnissä elämistä ja pahuuden harjoittamista, ja siitä seuraa vielä paljon kovempi tuomio kuin uskosta osattomille, joka ei ole tuntenut Jumalan lakia - Jumalalla ei ole suosikkeja.


      • he-ma kirjoitti:

        Miekkaa mielikuvitusjeesuksesi tarjosi

        http://www.arvioikaa.com/nopeace.html

        Miekalla käännytettiin ja noitia poltettiin. Säälittävää kristittyjen kannalta että eivät ymmärrä omaa historiaansa!

        "Miekalla käännytettiin ja noitia poltettiin. Säälittävää kristittyjen kannalta että eivät ymmärrä omaa historiaansa!"

        - Käskikö Jeesus käännyttämään miekalla? Käskikö Jeesus polttamaan noitia? Kristinusko ja Jeesuksen seuraaminen on aivan eri asia kuin nämä kristinUSKONTOA harjoittaneiden murhamiesten kauheudet! Se että nämä ihmiset ovat tehneet pahaa Jumalan nimissä on todella väärin.

        Nuo "kristittyjen" julmuudet ovat pääasiassa katolisen kirkon ja sen inkvisition harjoittamia vainoja kaikkia toisinajattelijoita kohtaan, kyllä ihminen aina perustelee ja selittelee toimintansa jollain, mutta Raamatusta ei todellakaan löydy ohjeistusta pakkokäännytyksille tai murhaamiselle.

        Hukuttivathan nämä lastenkastajat raamatullisen kasteen pitäneitä kristittyjä jokeen ja tappoivat juutalaisia, mille ei todellakaan löydy oikeutusta Raamatusta - päinvastoin.

        Säälittävää on se ettet sinä ymmärrä että kristityillä ei ole lupaa toimia tai kristittyjä ei ohjeisteta toimimaan julmasti Raamatun, Jumalan ja Jeesuksen toimesta.


      • George_L kirjoitti:

        "Luultavasti aika merkittävä osa näistä uskonsa tähden vainotuistakaan ei sinun tuomiosi mukaan ole kristittyjä."

        Minkä ihmeen tuomion? Sanoin että ristiretkeläiset ja nimikristityt eivät olleet/ole Jeesuksen opetuslapsia, joten miksi valehtelet ja alat antamaan väärää todistusta minusta kun et ymmärrä lukemaasi?

        "Vai mitä mieltä olet esimerkiksi koptilaisuudesta?"

        - Mitähän minä sanoin?! Sanoin että lapsikaste tai kirkkoon kuuluminen ei tee ihmisestä kristittyä, eli jos ei elä Jumalan tahdon mukaan eikä seuraa Jeesusta, eikä muutenkaan luota Jeesukseen ja elää synnissä - niin ei ihminen todellakaan silloin mikään uskova, Jeesuksen seuraaja ole. Vaikka moni suomalainen kuuluu kirkkoon niin ovatko he kaikki todella Jeesuksen seuraajia? En sanonut mitään mielipidettä mistää tunnustuskunnasta, vaan tarkoitin sitä, että kirkon jäsenyys tai lapsikaste EI PELKÄSTÄÄN TEE ihmisestä kristittyä, Jeesuksen opetuslasta. Jeesuksen opetuslapsi kantaa ristinsä päivittäin ja luottaa ja on kuuliainen Jumalalle ja Hänen tahdolleen.

        Jeesuksen seuraajat; opetuslapset ovat todellisia kristittyjä, tunnustuskunnasta riippumatta, eivät sellaiset jotka on kastettu vauvana tai jotka kuuluvat johonkin kirkkoon, mutta eivät siellä koskaan käy tai sitten elävät niin kuin maailman ihmisetkin.

        Joten miksi sanot että vainotut kristityt eivät olisi mielestäni kristittyjä? Tuskinpa tuota videotakaan olisin suomentanut ja jakanut tänne, jos uskoisin ettei kristittyjä vainota?

        "Eipä tästä paljon ääntä pidetä. Muslimimaiden lisäksi kristittyjä vainotaan ainakin Pohjois-Koreassa. Kiinassakin taitaa vielä esiintyä vainoa, vaikka Kiinan kristittyjen lukumäärä lasketaan jo kymmenissä ja kohta sadoissa miljoonissa."

        - Näin on.

        "Minkä ihmeen tuomion?"

        Sen saman tuomion, jolla tuomitsit ristiretkeläiset näkemättä heidän sydämeensä.

        Koptilaisuutta koskevaan kysymykseeni luulenkin jo saaneeni vastauksen muista tämän ketjun viesteistäsi.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        "Minkä ihmeen tuomion?"

        Sen saman tuomion, jolla tuomitsit ristiretkeläiset näkemättä heidän sydämeensä.

        Koptilaisuutta koskevaan kysymykseeni luulenkin jo saaneeni vastauksen muista tämän ketjun viesteistäsi.

        Ketään en tuominnut. Jumala tuomitsee, en minä, törkeää alkaa valehtelemaan ja laittamaan sanoja toisen suuhun!

        "Sen saman tuomion, jolla tuomitsit ristiretkeläiset näkemättä heidän sydämeensä."

        Miten heidät tuomitsin? Kerroppa minulle Raamatun kohta jonka perusteella oikeutat juutalaisten ja muslimien teurastamisen, sellaista ei nimittäin löydy! Ihmisten murhaaminen ja pakko käännyttäminen on väärin. Ja erityisesti pahan tekeminen Jumalan nimissä! En ymmärrä tuollaisten asioiden puolustelua. Murhamiehet ja mitkään pahantekijät eivät pelastu ja pääsee Jumalan kuningaskuntaan, jos jatkavat samalla tiellä, eivätkä tee parannusta ja turvaa Jumalan armoon.

        "Koptilaisuutta koskevaan kysymykseeni luulenkin jo saaneeni vastauksen muista tämän ketjun viesteistäsi."

        Mitähän sillä tarkoitat? Mikähän se vastaus mielestäsi on? Kerro minullekin, ettei vain jää väärää tulkintaa. Minulle ei ole mitään kopteja vastaan, varmasti ovat veljiä Kristuksessa. Se riippuu aivan ihmisestä itsestään onko uskollinen Herralle, mutta sellainen joka elää kuin maailman ihminen ja väittää olevansa kristitty - niin sinun mielestäsi sitten opetuslapsi on? "Vaikka murhaisimme ja harjoittaisimme haureutta 1000 kertaa päivässä ( - Martti Luther)", niin sekään ei erota mielestäsi Jumalasta? Mutta sinun mielestäsi syntiä saa tee tehdä niin paljon kuin haluaa ja Jumala vain taputtaa päätä?

        Kerroppa minulle miten määrittelet Jeesuksen seuraajan? Milloin ihminen pelastuu? Voiko ihminen menettää pelastustaan? Ja mistä Jeesus ylipäätään pelastaa ihmisen?


      • George_L kirjoitti:

        Ketään en tuominnut. Jumala tuomitsee, en minä, törkeää alkaa valehtelemaan ja laittamaan sanoja toisen suuhun!

        "Sen saman tuomion, jolla tuomitsit ristiretkeläiset näkemättä heidän sydämeensä."

        Miten heidät tuomitsin? Kerroppa minulle Raamatun kohta jonka perusteella oikeutat juutalaisten ja muslimien teurastamisen, sellaista ei nimittäin löydy! Ihmisten murhaaminen ja pakko käännyttäminen on väärin. Ja erityisesti pahan tekeminen Jumalan nimissä! En ymmärrä tuollaisten asioiden puolustelua. Murhamiehet ja mitkään pahantekijät eivät pelastu ja pääsee Jumalan kuningaskuntaan, jos jatkavat samalla tiellä, eivätkä tee parannusta ja turvaa Jumalan armoon.

        "Koptilaisuutta koskevaan kysymykseeni luulenkin jo saaneeni vastauksen muista tämän ketjun viesteistäsi."

        Mitähän sillä tarkoitat? Mikähän se vastaus mielestäsi on? Kerro minullekin, ettei vain jää väärää tulkintaa. Minulle ei ole mitään kopteja vastaan, varmasti ovat veljiä Kristuksessa. Se riippuu aivan ihmisestä itsestään onko uskollinen Herralle, mutta sellainen joka elää kuin maailman ihminen ja väittää olevansa kristitty - niin sinun mielestäsi sitten opetuslapsi on? "Vaikka murhaisimme ja harjoittaisimme haureutta 1000 kertaa päivässä ( - Martti Luther)", niin sekään ei erota mielestäsi Jumalasta? Mutta sinun mielestäsi syntiä saa tee tehdä niin paljon kuin haluaa ja Jumala vain taputtaa päätä?

        Kerroppa minulle miten määrittelet Jeesuksen seuraajan? Milloin ihminen pelastuu? Voiko ihminen menettää pelastustaan? Ja mistä Jeesus ylipäätään pelastaa ihmisen?

        Kristityn määrittelen lyhyesti näin: kristitty on se, joka tunnustaa apostolisen uskontunnustuksen ja Nikean uskontunnustuksen ja joka on kastettu Pyhän Kolminaisuuden nimeen (Athanasioksen uskontunnustuksen jätän tarkoituksella pois). Tämä karkeana nyrkkisääntönä. Kenenkään sydäntä en rupea tonkimaan, en ristiretkeläisten enkä Äiti Teresan, sillä siihen minulla ei ole edellytyksiä. Jos heidät on kastettu ja he sanovat tunnustautuvansa apostoliseen ja nikealaiseen, minun on pidettävä heitä sisarina ja veljinä.

        On sanonta: ystävät voi valita, perheenjäseniä ei. Minulla on biologinen sisarus. Hän ei lakkaisi olemasta sisarukseni, vaikka tekisi jotain kauheaa. Vaikka hän murhaisi jonkun, en kieltäisi häntä. Muut kristityt ovat hengellisiä sisaria ja veljiä. Siis eivät ystäviä, vaan enemmän: perheenjäseniä. Heihin pätee sama, mikä pätee biologisiin perheenjäseniin.

        Se juopporetku setä, joka kulkee ympäripäissään kylänraitilla huutelemassa hävyttömyyksiä naisille ja haastamassa riitaa miehille, on kaikesta huolimatta perheenjäsen. Kyllä häntä kotona moititaan ja yritetään ojentaa, mutta ei häntä taivasalle ajeta. Häntä rakastetaan. Eikä hänen tekojaan hyväksytä eikä puolustella, mutta kyllä niitä voi joskus joutua selittelemään. Fiksut ihmiset ymmärtävät, että en minä ole vastuussa setäni teoista, eivätkä he minua syytäkään. Silti he saattavat sanoa, että "yritä nyt vähän katsoa sen setäsi perään", sillä vaikka en olekaan vastuussa setäni teoista, olen silti "veljeni vartija". Olisi raukkamaista minulta kieltää veljeni siksi, että hän tekee jotain, mikä on häpeäksi minulle ja perheelleni.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Kristityn määrittelen lyhyesti näin: kristitty on se, joka tunnustaa apostolisen uskontunnustuksen ja Nikean uskontunnustuksen ja joka on kastettu Pyhän Kolminaisuuden nimeen (Athanasioksen uskontunnustuksen jätän tarkoituksella pois). Tämä karkeana nyrkkisääntönä. Kenenkään sydäntä en rupea tonkimaan, en ristiretkeläisten enkä Äiti Teresan, sillä siihen minulla ei ole edellytyksiä. Jos heidät on kastettu ja he sanovat tunnustautuvansa apostoliseen ja nikealaiseen, minun on pidettävä heitä sisarina ja veljinä.

        On sanonta: ystävät voi valita, perheenjäseniä ei. Minulla on biologinen sisarus. Hän ei lakkaisi olemasta sisarukseni, vaikka tekisi jotain kauheaa. Vaikka hän murhaisi jonkun, en kieltäisi häntä. Muut kristityt ovat hengellisiä sisaria ja veljiä. Siis eivät ystäviä, vaan enemmän: perheenjäseniä. Heihin pätee sama, mikä pätee biologisiin perheenjäseniin.

        Se juopporetku setä, joka kulkee ympäripäissään kylänraitilla huutelemassa hävyttömyyksiä naisille ja haastamassa riitaa miehille, on kaikesta huolimatta perheenjäsen. Kyllä häntä kotona moititaan ja yritetään ojentaa, mutta ei häntä taivasalle ajeta. Häntä rakastetaan. Eikä hänen tekojaan hyväksytä eikä puolustella, mutta kyllä niitä voi joskus joutua selittelemään. Fiksut ihmiset ymmärtävät, että en minä ole vastuussa setäni teoista, eivätkä he minua syytäkään. Silti he saattavat sanoa, että "yritä nyt vähän katsoa sen setäsi perään", sillä vaikka en olekaan vastuussa setäni teoista, olen silti "veljeni vartija". Olisi raukkamaista minulta kieltää veljeni siksi, että hän tekee jotain, mikä on häpeäksi minulle ja perheelleni.

        "Joka sanoo tuntevansa Hänet mutta ei pidä Hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. Mutta joka noudattaa Hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme Hänen yhteydessään. SEN, JOKA SANOO pysyvänsä Hänessä, TULEE MYÖS ELÄÄ SAMALLA TAVOIN kuin Hän eli. " [1. Joh. 2:4-6 ]

        Ja verisiteisiin perustuvaa perhettä ja sukulaisuutta ei voi samalla tavalla verrata Jumalan perheeseen ja uskon veljiin, Raamattu kyllä selkeästi kertoo millä tavalla Jeesuksen seuraajan tulee elää, ja millä tavoin EI VOI elää, jos haluaa Jeesusta seurata.

        Sana kristitty voi tarkoittaa niin eri asioita ja erilaisia ihmisiä, että tärkeämpää on kysyä onko ihminen Jeesuksen seuraaja - opetuslapsi, opetuslapseksi kun ei tulla vain suullisilla uskontunnustuksilla.


      • George_L kirjoitti:

        "Joka sanoo tuntevansa Hänet mutta ei pidä Hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. Mutta joka noudattaa Hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme Hänen yhteydessään. SEN, JOKA SANOO pysyvänsä Hänessä, TULEE MYÖS ELÄÄ SAMALLA TAVOIN kuin Hän eli. " [1. Joh. 2:4-6 ]

        Ja verisiteisiin perustuvaa perhettä ja sukulaisuutta ei voi samalla tavalla verrata Jumalan perheeseen ja uskon veljiin, Raamattu kyllä selkeästi kertoo millä tavalla Jeesuksen seuraajan tulee elää, ja millä tavoin EI VOI elää, jos haluaa Jeesusta seurata.

        Sana kristitty voi tarkoittaa niin eri asioita ja erilaisia ihmisiä, että tärkeämpää on kysyä onko ihminen Jeesuksen seuraaja - opetuslapsi, opetuslapseksi kun ei tulla vain suullisilla uskontunnustuksilla.

        Maailmassa ei ole siis yhtään kokoaikakristittyä. Mikäpä siinä. Friedrich Nietzsche jo sanoi, että on ollut olemassa vain yksi kristitty ja hän kuoli ristillä.

        Osa-aikakristittyjä sen sijaan saattaa olla. Aamulla ollaan vielä kristittyjä, mutta ei enää iltapäivällä, jolloin suusta lipsahtaa liuta kirosanoja vittumaisen työkaverin takia. Vai olisiko Jeesus sadatellut vittumaisen opetuslapsen (esim. Juudaksen) takia? Tuskin.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Maailmassa ei ole siis yhtään kokoaikakristittyä. Mikäpä siinä. Friedrich Nietzsche jo sanoi, että on ollut olemassa vain yksi kristitty ja hän kuoli ristillä.

        Osa-aikakristittyjä sen sijaan saattaa olla. Aamulla ollaan vielä kristittyjä, mutta ei enää iltapäivällä, jolloin suusta lipsahtaa liuta kirosanoja vittumaisen työkaverin takia. Vai olisiko Jeesus sadatellut vittumaisen opetuslapsen (esim. Juudaksen) takia? Tuskin.

        Huoh... on eri asia elää synnin orjuudessa, kuin tehdä satunnaista syntiä.


      • George_L kirjoitti:

        "Miekalla käännytettiin ja noitia poltettiin. Säälittävää kristittyjen kannalta että eivät ymmärrä omaa historiaansa!"

        - Käskikö Jeesus käännyttämään miekalla? Käskikö Jeesus polttamaan noitia? Kristinusko ja Jeesuksen seuraaminen on aivan eri asia kuin nämä kristinUSKONTOA harjoittaneiden murhamiesten kauheudet! Se että nämä ihmiset ovat tehneet pahaa Jumalan nimissä on todella väärin.

        Nuo "kristittyjen" julmuudet ovat pääasiassa katolisen kirkon ja sen inkvisition harjoittamia vainoja kaikkia toisinajattelijoita kohtaan, kyllä ihminen aina perustelee ja selittelee toimintansa jollain, mutta Raamatusta ei todellakaan löydy ohjeistusta pakkokäännytyksille tai murhaamiselle.

        Hukuttivathan nämä lastenkastajat raamatullisen kasteen pitäneitä kristittyjä jokeen ja tappoivat juutalaisia, mille ei todellakaan löydy oikeutusta Raamatusta - päinvastoin.

        Säälittävää on se ettet sinä ymmärrä että kristityillä ei ole lupaa toimia tai kristittyjä ei ohjeisteta toimimaan julmasti Raamatun, Jumalan ja Jeesuksen toimesta.

        >Säälittävää on se ettet sinä ymmärrä että kristityillä ei ole lupaa toimia tai kristittyjä ei ohjeisteta toimimaan julmasti Raamatun, Jumalan ja Jeesuksen toimesta.
        No eivät sadat miljoonat muutkaan kristityt ole tuota sitten ymmärtäneet, kuten eivät vaikkapa ne Ruotsin kuninkaat joille Jumala oli kaikkien historiallisten lähteiden mukaan yhtä todellinen kuin lähin hovimies. On se vaan hienoa että sinä ymmärrät.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Säälittävää on se ettet sinä ymmärrä että kristityillä ei ole lupaa toimia tai kristittyjä ei ohjeisteta toimimaan julmasti Raamatun, Jumalan ja Jeesuksen toimesta.
        No eivät sadat miljoonat muutkaan kristityt ole tuota sitten ymmärtäneet, kuten eivät vaikkapa ne Ruotsin kuninkaat joille Jumala oli kaikkien historiallisten lähteiden mukaan yhtä todellinen kuin lähin hovimies. On se vaan hienoa että sinä ymmärrät.

        Nämä varmaan hyvin tunsivatkin Raamatun, ja elivät Jeesuksen ohjeiden mukaan?

        Ja kyllä kuninkaat/valtakunnat saavat miekkaa käyttää ja sotiakin tietyissä tilanteissa, mutta ihmisten miekka käännyttämiseen Raamatun kanta on selkeästi kielteinen.

        Sitä ei todella tiedä miten nämä ihmiset ovat oikeasti Jumalaan suhtautuneet, mutta älä huoli - kukaan ei pääse Jumalan oikeudenmukaista tuomiota karkuun, pahat kristityt tulevat aivan samalla tavalla helvettiin heitetyiksi kuin muutkin pahantekijät, Jumalalla ei ole suosikkeja.


      • kaikkiavainotaan
        George_L kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Jos viittaat ristiretkiin, niin millä perusteella ristiretkeläiset olivat kristittyjä? Vain siksi kun itse väittivät tai pitivät itseään kristittyinä?

        Mutta löydätkö Raamatusta tai Jeesuksen sanoista mitään mikä oikeuttaisi Hänen seuraajiaan väkivaltaiseen toimintaan?

        Ihmisestä ei tee nimittäin kristittyä se että kuuluu johonkin kirkkoon tai on saanut lapsikasteen!

        Nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin miltä näyttää. Tietyissä maissa vainotaan kaikkia toisinajattelijoita ja kristityt ovat vain yksi ryhmä monien muiden joukossa. Vaino voi kohdistua johonkin etniseen ryhmään, jossa on usean uskonnon edustajia. Joissakin islamilaisissa maissa on pyritty rajoittamaan radikaalien islamistien toimintaa uskonnonvapauslakia kiristämällä. Koska laki on sama kaikille, niin se häiritsee myös jossain määrin kristillisten yhteisöjen toimintaa. Lisäksi vainon piikkiin on laskettu tapauksia, joissa kristilliset seurakunnat eivät ole rekisteröityneet, vaikka laki niin vaatii. Vainoksi on laskettu myös se, kun pastori on pitänyt katukokouksia ilman lupaa. Ja häntä on siitä rangaistu. Radikaalit islamistiryhmittymät ovat vainoneet kristittyjä, mutta ihan samalla tavoin myös muita muslimeja.


      • George_L kirjoitti:

        Nämä varmaan hyvin tunsivatkin Raamatun, ja elivät Jeesuksen ohjeiden mukaan?

        Ja kyllä kuninkaat/valtakunnat saavat miekkaa käyttää ja sotiakin tietyissä tilanteissa, mutta ihmisten miekka käännyttämiseen Raamatun kanta on selkeästi kielteinen.

        Sitä ei todella tiedä miten nämä ihmiset ovat oikeasti Jumalaan suhtautuneet, mutta älä huoli - kukaan ei pääse Jumalan oikeudenmukaista tuomiota karkuun, pahat kristityt tulevat aivan samalla tavalla helvettiin heitetyiksi kuin muutkin pahantekijät, Jumalalla ei ole suosikkeja.

        Onneksi mitään tulihelvettiä ei ole olemassa.


      • herrens_tiggare
        George_L kirjoitti:

        Huoh... on eri asia elää synnin orjuudessa, kuin tehdä satunnaista syntiä.

        Tarkoitatko jotain sellaista kuin perinteinen jako kuolemansynteihin ja veniaalisynteihin?


    • ta-taa

      Kun otetaan huomioon, että muslimimaissa vainotaan kristittyjen lisäksi homoja, joita vainotaan myös kristityissä maissa (kuten Uganda tai Venäjä) ja vainoa esiintyy myös esim. USA:ssa, on todettava, että homot ovat kristittyjä vainotumpi vähemmistöryhmä.

      • Niin, sitä voi taas miettiä vainoavatko kristityt todella homoja? Vai onko se toisin päin? Varsinkin USA:ssa homot ovat vainonneet kristittyjä: http://www.tv7.fi/vod/player/40301/


      • Tämäontätä

        Tyypillistä kristittyjen propagandaa.


      • George_L kirjoitti:

        Niin, sitä voi taas miettiä vainoavatko kristityt todella homoja? Vai onko se toisin päin? Varsinkin USA:ssa homot ovat vainonneet kristittyjä: http://www.tv7.fi/vod/player/40301/

        Huh? Eikö AA ja kristillisdemokraatit... ainiin, mutta nehän eivät olekaan oikeita kristittyjä.

        Toisaalta en muista kenenkään nähneen oikeaa skotlantilaista, koskaan ikinä.


      • he-ma kirjoitti:

        Huh? Eikö AA ja kristillisdemokraatit... ainiin, mutta nehän eivät olekaan oikeita kristittyjä.

        Toisaalta en muista kenenkään nähneen oikeaa skotlantilaista, koskaan ikinä.

        Miten lie määrittelet vainoamisen?

        "Toisaalta en muista kenenkään nähneen oikeaa skotlantilaista, koskaan ikinä."

        - Typerä argumentti eikä sovellu kun puhutaan oikeista kristityistä (jotka oikeasti elävät Jumalan tahdon mukaisesti), kristitty kun on vähän kuin yläkäsite hyvin erilaisille uskoville, Raamattu kyllä kertoo selkeästi millaiset kristityt uskovatkin tuli järveen heitetään kun eivät ole päästäneet pahuudestaan irti, Jeesus kun sanoi:

        "Ei jokainen, joka sanoo Minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee Minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo Minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me Sinun Nimesi kautta ennustaneet ja Sinun Nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja Sinun Nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin Minä lausun heille julki: 'MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois Minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

        Eli edelleenkään ei tarvitse valittaa ristiretkistä ja muista "kristittyjen" tekemistä vääryyksistä, eivät niiden tekijät Jumalan tuomiota pakoon pääse - niin kuin eivät jumalattomatkaan omistaan, vaan itku ja hammasten kiristys odottaa.


    • Goy-of-God

      Taas yksi kristitty jonka mukaan katoliset ristiretkeläiset eivät ole oikeita kristittyjä ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti ) ja siten kristityt eivät ole vainonneet koskaan ketään. Aina kun nostaa esille jonkin kristittyjen tekemän rikoksen aloittaja toteaa, että tekijä ei ollut oikea kristitty.

      Ilman miekkalähetystä koko uskontoa ei olisi edes olemassa nykypäivänä. Oikeauskoisia kristittyjä tuskin edes on ollut olemassa keskiajalla jos kaikki sotivat kristityt lasketaan kerettiläisinä ja eksyneinä. Kyllä se menee aika jännästi tuo kristillinen ajattelu: ensiksi on alkuseurakunta, sitten Rooman kääntymyksen myötä tulee syntinen katolinen kirkko joka hävittää oikeauskoiset kristityt ja sitten nykyaikana meillä on aloittajan kaltaisia valaistuneita mestareita jotka elävät omasta mielestään alkuseurakunnan malliin.

      Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan." - Jeesus Kristus, kuuluisa pasifisti

      • Puhut_asiaa

        Juuri näin! "Ei tappaja ja tuomitsija ole oikea kristitty". Georgekin tuomitsee koko ajan huomaamatta sitä itse. Voi häntä!


      • George_L

        "Taas yksi kristitty jonka mukaan katoliset ristiretkeläiset eivät ole oikeita kristittyjä ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti ) ja siten kristityt eivät ole vainonneet koskaan ketään. "

        - "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee Minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo Minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me Sinun Nimesi kautta ennustaneet ja Sinun Nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja Sinun Nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin Minä lausun heille julki: 'MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois Minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

        Tässä taitaa olla nyt ongelma se miten määrittelee millainen ihminen on kristitty?
        Ihmiset, joita kutsutaan kristityiksi jakaantuvat moneen ryhmään, on lapsena valtionkirkossa kastetut ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta eivät koskaan siellä käy, on tapakristittyjä/sunnuntai kristittyjä, jotka käyvät esimerkiksi kerran viikossa istumassa kirkonpenkissä, mutta muuten elävät kuin kuka tahansa muukin ihminen, on rikollisia, jotka murhaavat ja varastavat, käyvät tunnustamassa syntinsä katoliselle papille, ja jatkavat samaa elämäntapaansa kuitenkin... jne... ja sitten on niitä, jotka elävät Herran tahdon mukaan ja seuraavat Jeesusta. Kaikki kristittyjäkö? Ehkä sanan laajassa merkityksessä (jos vain tarkoittaa esim. lapsena kastettuja ihmisiä, jotka maksavat kirkollisveroa), mutta sillä ei ole mitään väliä onko kristitty, tai uskovakaan, vaan sillä onko Jeesuksen opetuslapsi.

        Uskonto ja usko eivät ole sama asia, uskonto on kuollutta uskoa, ihmis rituaaleja, tapoja ja perinteitä ja oppeja, usko taas on henkilökohtainen suhde ja luottamus Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

        Eli sanotaanpa sitten NÄIN: Ristiretkeläiset eivät olleet Jeesuksen seuraajia, Jeesuksen opetuslapsia, niitä jotka voittavat maailman kiusaukset. Ei pelastusta ja pääsyä Jumalan kuningaskuntaan uuteen Jerusalemiin ole luvattu uskoville, vaan niille Jeesuksen opetuslapsille jotka voittavat maailman, pyhittyvät ja seuraavat Jeesusta Hänen jalanjäljissään. Esimerkiksi, ristiretkeläisiä et mitenkään pysty väittämään Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä Raamattu kyllä antaa siihen selkeät määritelmät millainen Jeesuksen todellinen seuraaja on.

        "Ilman miekkalähetystä koko uskontoa ei olisi edes olemassa nykypäivänä. "

        Miksei olisi? Ilman miekkalähetystä olisi varmasti todellakin paljon vähemmän tapakristillisyyttä ja kirkko (seurakunta) ja valtio olisivat erillään, mikä olisi hyvä asia. Mutta miten selität muut uskonnot, jotka ovat olemassa ilman miekkalähetystä? Ehkä kristinUSKONTO olisi pienemmässä asemassa, mutta kristinusko ei itse asiassa ole edes uskonto, paitsi silloin sitä voidaan käyttää termin 'uskonto' alla, kun sitä verrataan muihin elämänkatsomuksiin.

        JOS kristittykin tekee väärin ja pahaa, eikä tunnusta tehneensä väärin ja tee parannusta niin Jumala ei jätä sitä rankaisematta. Jumalalla ei ole suosikkeja, Jumala ei ole epäoikeudenmukainen, niin että: lähettäisi uskosta osattoman helvettiin samasta synnistä mitä uskova tekee ja katsoisi läpi sormien uskovan pahuuden, niin ei ole...


      • Puhut_asiaa kirjoitti:

        Juuri näin! "Ei tappaja ja tuomitsija ole oikea kristitty". Georgekin tuomitsee koko ajan huomaamatta sitä itse. Voi häntä!

        Hyvin outo käsitys tuomitsemisesta. Mitä edes tarkoitat? Jos sanon että esim. murhaaminen on väärin - tai jokin muu tietty asia on väärin, ja Jumala rankaisee siitä niin millä tavalla se on tuomitsemista? Eikö se ole ennemminkin totuus? Raamatussa Jumala on ilmoittanut mitkä ovat Hänen tahtonsa vastaisia asioita, Jumala tietää oikean ja väärän, niin myös ihminen, vaikka ihmiset eivät toimikaan niin kuin tietävät oikeaksi.


    • niinmisellaistalöytyy

      Apostolit olivat kristittyjä eli Jeesuksen seuraajia.

      mikä heidän toimissaan antaa tukea esm miekkalähetykselle, kertokaa suomeksi selvin omin sanoin!

    • fda

      Sääli, että vielä nykypäivänä vainotaan kristittyjä tai mitään muutakaan ryhmää uskomusten perusteella.

    • juutalaiset

      vähemmistönä muslimimaissa varmaan kristittyjäkin
      tässä on yhdistetty huligaanit ja normaalit

      • fda

        Jep, minulla on kristitty maahanmuuttaja kaveri jonka suku on edelleen muslimimaassa eikä minkäänlaisessa hengenhädässä.


      • fda kirjoitti:

        Jep, minulla on kristitty maahanmuuttaja kaveri jonka suku on edelleen muslimimaassa eikä minkäänlaisessa hengenhädässä.

        Niin, muslimimaat eroavat hyvin paljon toisistaan sillä islamin tulkinta ja sen soveltaminen vaihtelee hyvin paljon, samoin suhtautuminen kristittyihin. Ja sekin vaikuttaa näkyykö tämän kristityn usko millään tavalla vai elääkö sen kummemmin kuin muutkaan.


    • Tässä muutama esimerkki nykyajan marttyyreistä:

      http://www.huffingtonpost.com/2015/02/18/isis-christians-killed-_n_6703278.html

      http://ncronline.org/blogs/grace-margins/kayla-muellers-encounter-suffering-god

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1834
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1544
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1311
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1125
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1094
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      923
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      845
    Aihe