Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Katsos!+Minä+en+olekaan++ainoa+jota+mummo+koittaa+syyllistää+sillä+ettei+hyväksyisi+Jeesuksen+opetuksia.Mummo+on+taas+oikein+elementissään+kun+pääsee+laukomaan:"Ehkä+Jeesuksen+opetukset+ovat+joku+piikki+omassatunnossasi?"Mummo+itse+hyväksyy+Jeesuksen+opetukset+ja+sanat+vain+siihen+asti+mihin+saa+sovitettua+ne+linjaan+sosialismin+ja+vihreäaatteen+kanssa.+Kun+Jeesus+puhuu+helvetistä,+niin+silloin+sanat+ovatkin+jo+jonkun+muun+jälkikäteen+lisäämiä!+Sopivasti+tuntuu+tietävän+mikä+on+"väärennettyä+&+lisättyä"+ja+mikä+"alkuperäistä+oikeaa+ilmoitusta"
  2. "Eikö+se+ole+niin,+että+epäusko+on+se+kadottava+synti?"Ei.+Ei+"epäusko"+ole+välttämättä+edes+kadottavaa,+se+vain+estää+ja+hankaloittaa+uskovaa+toimimasta+uskossa+ja+Jumalan+voimassa.+Toki+siitäkin+voi+tulla+kadottavaa.+Mutta+kaikki+tahalliset+synnit+ovat+kadottavia,+uskoville+eri+toten.+Ei+se+niin+mene+että+uskovat+saavat+tehdä+syntiä+ja+saavat+anteeksi+ilman+tunnustusta+ja+parannusta,+ja+sitten+ei-uskovaa+Jumala+rankaisi+samasta+synnistä+suoraan+kadotuksella."Eikö+uskova+elä+jatkuvassa+uskossa?"Ei+automaattisesti+ja+varmasti.+Se+että+ihminen+on+tullut+kerran+uskoon,+ei+tarkoita+että+hän+olisi+"jatkuvassa+uskossa"."Eikö+se+ole+luonnollisesti+se+lähtökohta?"Ei...+Mitä+se+usko+on?+Mitä+uskominen+on?"Ja+sitten+jos+haluaa+luopua,+se+on+asia+erikseen."Niin,+mutta+tämän+kirjoittajan+mukaan+ei+voi+luopua+vaikka+haluaisi.+Hänhän+sanoo:+""Raamattu+opettaa,+että+siitä+hetkestä+alkaen,+kun+ihminen+tulee+aidosti+uskoon,+hänen+pelastuksensa+on+ikuinen".+Raamattu+ei+vain+opeta+tuollaista,+se+on+hänen+tulkintansa+näkemys."Pääsääntöisesti+uskova+uskoo+24/7/365+ja+siksi+mikään+ei+voi+erottaa+häntä+Jumalan+rakkaudesta,+ei+mikään+muu+kuin+hän+itse."Jos+jokainen+uskovan+uskominen+olisi+jatkuvaa+24/7/365++oikeasti,+niin+silloinhan+hän+ei+edes+itse+erottaisi+itseään+Jumalan+rakkaudesta."Mahdoitko+nyt+sanoa+harhaopiksi+jotain,+joka+sinun+mielestäsi+sitä+on,+mutta+ehkä+ei+Raamatun+mukaan+olekaan+sitä?+Skarppaamista+tarvitsemme+kaikki."En+tosiaan.+Usko+pois+kyllä+minä+nämä+asiat+tunnen+ja+tiedustan.+Tämä+kirjoittajahan+väittää+siis+ettei+uskosta+voi+luopua+eikä+pelastusta+voi+menettää.
  3. "Toki+jossakin+se+raja+menee,+mutta+tietysti+siellä+Raamatussa+nyt+kuitenkin+puhutaan+siitä+sävyisyydestä+ja+ystävällisyydestä."Mummon+kohdalla+ei+ystävällisyys+ja+sävyisyys+ole+toiminut.+Ottaa+sen+ilmeisesti+heikkoutena+ja+intoutuu+vääntelemään+vain+lisää."En+itse+oikein+ymmärtänyt+reaktiosi+rajuutta.+Ymmärrätkö+sinä+aina+oikein+toisen+kommentit?"Kuten+sanoin,+tätä+on+jatkunut+jo+pidemmän+aikaa.+Mummon+kommentit+olen+kyllä+ymmärtänyt:+hän+vääntelee+minun+lähes+aina+sanoneen+sellaista+mitä+en+ole+sanonut.+Ja+pahansuovasti+väittää+etten+hyväksy+"tätäkään"+Jeesuksen+opetusta...+ja+ilkemielisesti+tulkitsee+ilmeisesti+että+vastustaisin+lähimmäisen+auttamista,+mutta+jos+tässäkin+ketjussa+on+lukenut+jokaisen+kirjoitukseni,+niin+ei+voi+todellakaan+sanoa+että+vastustaisin+lähimmäisen+auttamista.+Olen+tässäkin+vääntänyt+asiat+niin+rautalangasta,+ettei+minunkaan+kommenteissani+pitäisi+olla+mitään+väärinymmärryksen+mahdollisuutta+jos+ne+on+lukenut+ajatuksella.+Mutta+kysymys+kuuluu+onko+mummo+sitten+lukenut+kommenttini+tunteella+(väännellen+mielessään+mitä+sanon+ja+tarkoitan)+-+ja+tuntemuksistaan+käsin+aloittanut+sitten+mustamaalauksen+ja+henkilöhyökkäyksen?Raamatussa+sanotaan+selkeästi:"Mutta+jos+joku+ei+pidä+huolta+omaisistaan+ja+varsinkaan+ei+perhekuntalaisistaan,+NIIN+HÄN+ON+KIELTÄNYT+USKON+JA+ON+USKOTONTA+PAHEMPI."+[1.+Tim.+5:8]Jos+näin+tekee+ettei+pidä+omaisistaan,+eikä+varsinkaan+perhekuntalaisistaan+huolta,+niin+turha+on+hurskastella+tuntemattomien+lähimmäisten+auttamisellakaan.
  4. Niin+synti+aina+erottaa+Jumalasta,+joten+seuraus+on+siinä+mielessä+sama.+Mutta+kaikista+synneistä+ei+saa+samaa+tuomiota+ja+rangaistusta.+Toisista+synneistä+saa+kovemman+rangaistuksen+viimeisellä+tuomiolla+-+ei+siellä+kaikki+synti+ole+samanarvoista!+Toisista+synneistä+seuraa+kovempi+piina+ja+vaiva+tulijärvessä+kuin+toisista.+Raamatusta+huomaamme+että+siellä+tulee+olemaan+eriasteisia+rangaistuksia+ja+olotiloja.+Massamurhaajilla+ja+hirmuhallitsijoilla+tulee+varmasti+olemaan+kovempi+piina+kuin+sellaisilla+jotka+eivät+koskaan+murhanneet.+Noituutta+ja+epäjumalien+ja+saatanan+palvontaa+harrastaneilla+tulee+olemaan+kovempi+olotila+helvetissä+kuin+keskimääräisellä+"kunnollisella"+ihmisellä,+joka+"vain"+torjui+Jeesuksen+ja+evankeliumin.+Joku+voi+päätyä+tuntemaan+helvetissä+vain+yksinäisyyttä+ikuisesti,+ja+joku+sen+lisäksi+kuumuutta,+sietämätöntä+rikinkatkua,+janoa,+korvia+huumaavaa+meteliä+ja+väärien+tekojen+piinaa+mielessään.Eihän+sitä+jokaisesta+rikoksesta+ole+sama+rangaistus+maallisessa+regimentissäkään...+mieti+nyt+jos+näpistyksestä,+uhkauksesta+tai+kunnianloukkauksesta+saisi+saman+rangaistuksen+kuin+pikkulasten+joukkomurhasta...+tai+ylinopeuden+ajamisesta+saisi+saman+tuomion+kuin+maanpetturuudesta+tai+vakoilusta...+meidän+omatuntomme+ja+oikeusjärjestelmämme/esivaltamme+tulee+kuitenkin+Jumalalta.