Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Sinkkuuskin voi olla positiivinen asia, jos vaihtoehtona on huono suhde.....

Jotkut eivät tosin tunnu välittävän tästä asiasta yhtään mitään tai sitten eivät tajua, eli joko ovat itse sellaisia ihmisiä, että eivät itseään "satuta" vaan ehkä ennemminkin "satuttavat" tai sitten eivät ole olleet suhteessa....eivätkä ehkä jopa ole päässeet näkemään niitä läheltä, mikä olisi sitten jo aika "outoa".
  2. "Sinun kannattaa ymmärtää se, että tuolla asenteella käy elämässä huonosti. Ylimielisyys asenteena yhdistettynä aatteelliseen heikkouteen (hyvän teuraslampaan luonne) tuottaa lähinnä henkistä tai fyysistä päähän potkimista.

Vaan voithan sinä kuolinvuoteellasi sitten sanoa: "Minä olin hyvä ihminen! En alentunut muiden tasolle! Olin viisas! Kyllä kannatti kärsiä!"."

Sinun kannattaa ymmärtää, että on yksilöitä jotka kyllä tuon ymmärtävät, eli tietävät olevansa siinä asemassa, että monilla on "etulyönti" asema monessakin suhteessa monissa asioissa, juuri näiden seikkojen takia, eli kyllä tämä on tiedostettu, mutta monestakin syystä asialle ei mitään voi.

Vaikea selittää näitä asioita erillaiselle yksilölle, vain ne jotka ovat samalla "taajuudella" kanssani tietävät mistä puhun, koska tuntevat sen "selkänahoissaan" liian usein....

"Valinta on sinun."

Joillekin voi olla, mutta ei kaikille......sinä et vain käsitä mistä puhut, koska et voi ymmärtää tietynlaisia ihmisiä....

Eräs ex-lähi"narsu" on minullekin suoraan tokaissut, että mitä "tuollaisella" käytöksellä "saavuttaa", sekä ilmaisi vahvasti, että minun pitää muuttaa itseäni "narsistisempaan" suuntaan.

Kaikkea ei vain voi muuttaa/valita, vaikka joskus sitä toivoisikin, mutta ehkä luonteva oletus ihmiseltä, joka itse on sellainen....tarkoitushan hänellä toki oli "hyötyä" tästä muutoksesta, koska oli siinä suhteessa minuun, eli olisi itse saanut "hyötynyt" siitä....

Luonteestani ja persoonasti oli kyllä hyötyä hänen lähipiirilleen, kunnes aloin tajuamaan asioita paremmin, eli aloin näkemään todellisuuden niin kuin se raadollisen rehellisesti on......olihan siitä sen jälkeenkin, kun kaikista "oravanpyöristä" ei ole niin helppoa päästä irti monestakaan syystä.

Hän osasi myös jotenkin oudosti nostaa tällä minusta mitattavalla "hyödyllä" itseään ja samalla kuitenkin polki minun itsetuntoani alas monin eri keinoin....

Tarkoitus minulla on vain sanoa, että tuo ei ole kaikille yksilöille "valinta" kysymys, ei vaikka kuinka joskus haluaisi ja tietää, sekä tuntee nämä asiat kivuliaana "selkänahassaan" hyvin usein.....