Miten määritellään "Kiltti mies" Tässä yksi määritelmä...
""On hyvä erottaa se, milloin ihminen on kiltti vahvuuttaan ja milloin heikkouttaan. Vahvuuttaan kiltit ovat yhteiskuntamme ja yhteisen hyvinvointimme päärakennusaine.
Kiltteys tekee hyvää itselle ja muille. Kaikkein tasapainoisimmat ihmiset uskaltavat olla kilttejä. Siis, jos koet pistoksen omassatunnossasi, kun jätät ostoskärryt palauttamatta, olet potentiaalinen vastuunkantaja, mutta vielä nupulla""
Nämä "Kiltit Miehet" siis ovat kilttejä koska tarvittaessa voivat olla kilttejä. Heidän ei siis ole missään nimessä pakko olla....
Kiltteyden määritelmä
35
431
Vastaukset
- Naiiiiiinen
Olen oppinut palstalaisilta että kiltti tarkoittaa (hameen lisäksi) katkeraa.
- atännä
Tällä palstalla "kiltti" on käännetty ihan kauhuleffa-malliin.
"Siis, jos koet pistoksen omassatunnossasi, kun jätät ostoskärryt palauttamatta, olet potentiaalinen vastuunkantaja, mutta vielä nupulla"
Jeps, tuohan on sitä kiltteyttä, jepa jeps....NOT....kunnollisuutta....maybe.... ;D
"Nämä "Kiltit Miehet" siis ovat kilttejä koska tarvittaessa voivat olla kilttejä. Heidän ei siis ole missään nimessä pakko olla...."
Kiltti on kiltti, koska on, mutta se ei tarkoita sitä, että tarvitsee antaa muiden kohdella kaltoin, mutta toisaalta se ei todellakaan ole "valinta" kysymys, jos se jollekin on, niin silloin jutellaan jostain "näytellystä kiltteydestä".
Jos pystyy tarvittaessa käyttämään narsisimin kukkasia, eli kohtelemaan muita huonosti tavoitellessaan itselleen etuja, niin ei sellainen ihminen kiltti ole, jos pystyy esim. hyväksikäyttämään muita, valehtelemaan/huijaamaan sujuvasti, käyttämään "teräviä" kyynärpäitään kivutessaan kohti korkeuksia välittämättä, kehen sattuu ja kuinka kovin, kunhan itse saa sen mitä oli hakemassa..jne...jne., niin sellainen ihminen on vain "teko" kiltti.
Eli on toki "kilttejä" tekoja, mutta se ei tee yksilöstä kilttiä ihmistä......Hmm. Kävin kaupassa ja silmiin pisti pariskunta. Nainen työnsi ostoskärryjä ja sanoi miehelle mitä ostetaan , nainen antoi ohjeita ja mies aina vilkaisi naista kun laittoi ostoksen kärryyn....kuin tottelevainen koira............ Siinä oli kiltti suomalainen mies joka oli täysin tossun alla. Sääliksi kävi miestä. Tiedä sitten millainen mies on kotioloissa.
Älykkö kirjoitti:
Hmm. Kävin kaupassa ja silmiin pisti pariskunta. Nainen työnsi ostoskärryjä ja sanoi miehelle mitä ostetaan , nainen antoi ohjeita ja mies aina vilkaisi naista kun laittoi ostoksen kärryyn....kuin tottelevainen koira............ Siinä oli kiltti suomalainen mies joka oli täysin tossun alla. Sääliksi kävi miestä. Tiedä sitten millainen mies on kotioloissa.
Noh, et kuvaillut eleitä, ilmeitä ja tunnelmaa......jätit tärkeimmät pois, tarkoituksella? ;)
Mainitsit kuitenkin "säälin", joten luultavasti "tunnelma" ei ollut "hyvä"?
Muuten taas tuossa en näe mitään vikaa, jos toinen on kauppalista "vastaavana" joskus, eihän siinä mitään epänormaalia ole......ei kai sitä joka asiasta tai ostoksesta tarvitse tehdä kompromissi "harjoituksia", sehän tarkoittaisi jatkuvaa konfliktin hakua. ;D
Mutta sitten taas voi olla, että kaveri oli "alisteisessa" tilassa, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu, mutta eipä tuollaisista äkki kohtaamisista oikein pysty varmaa kokonaiskuvaa muodostamaan, muuten kuin joskus, kun tilanne on ihan selvä.....
Sinäkin siinä taas yleistät, että tuo on "kiltin" ihmisen määritelmä.....taidat haluta provota minua. ;D
Ei ihmisen tarvitse olla kiltti, että voi joutua "alisteiseen" tilaan, vaikka se lisääkin "hyväksikäytön" riskiä, asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisia, kuin nyt sinäkin annat ymmärtää....koska ihminen voi olla myös jotain muutakin kuin kiltti vaikka näin kävisi, varsinkin jos toinen on jotain "pahempaa" sieltä toisesta ääripäästä....MGTOW kirjoitti:
Noh, et kuvaillut eleitä, ilmeitä ja tunnelmaa......jätit tärkeimmät pois, tarkoituksella? ;)
Mainitsit kuitenkin "säälin", joten luultavasti "tunnelma" ei ollut "hyvä"?
Muuten taas tuossa en näe mitään vikaa, jos toinen on kauppalista "vastaavana" joskus, eihän siinä mitään epänormaalia ole......ei kai sitä joka asiasta tai ostoksesta tarvitse tehdä kompromissi "harjoituksia", sehän tarkoittaisi jatkuvaa konfliktin hakua. ;D
Mutta sitten taas voi olla, että kaveri oli "alisteisessa" tilassa, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu, mutta eipä tuollaisista äkki kohtaamisista oikein pysty varmaa kokonaiskuvaa muodostamaan, muuten kuin joskus, kun tilanne on ihan selvä.....
Sinäkin siinä taas yleistät, että tuo on "kiltin" ihmisen määritelmä.....taidat haluta provota minua. ;D
Ei ihmisen tarvitse olla kiltti, että voi joutua "alisteiseen" tilaan, vaikka se lisääkin "hyväksikäytön" riskiä, asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisia, kuin nyt sinäkin annat ymmärtää....koska ihminen voi olla myös jotain muutakin kuin kiltti vaikka näin kävisi, varsinkin jos toinen on jotain "pahempaa" sieltä toisesta ääripäästä....Olet oikeassa, en oikein ole tänään analysointi päällä sen enempää, on vähän huono olo :( väsyttää.
En yleensä tuijottele ihmisiä kaupassa, mutta tämän pariskunnan toimet pisti silmään ja tarkkailin tilannetta miten mies katsoi naiseen ottaessaan tuotetta hyllystä , niin hän ihan selvästi haki hyväksyntää naiselta, että tuote oikea ja laittaessaan tuotteen kärryyn vielä katsoi naiseen. Tunnelma oli alisteinen .
Mies vartalon asento oki kumarainen.
Nainen sanoi mitä hyllystä miehen pitää ottaa, eikä itse tehnyt muuta kun seisoi kärryjä työntäen.
Vielä kassalle satuttiin yhtä -aikaa... niin mies laittoi ostokset hihnalle.
Normaalisti ihmiset yhdessä valitsevat mitä ostavat!
Eihän se vielä kerro onko mies kiltti vaiko alistuva. Kyllä tunnelma pisti silmääni sen verran että jäin katsomaan touhua!
Hyväksytkö tämän selvennyksen hani :D
Enhän minä nyt osaa niin provoilla , pois se minusta ;DÄlykkö kirjoitti:
Olet oikeassa, en oikein ole tänään analysointi päällä sen enempää, on vähän huono olo :( väsyttää.
En yleensä tuijottele ihmisiä kaupassa, mutta tämän pariskunnan toimet pisti silmään ja tarkkailin tilannetta miten mies katsoi naiseen ottaessaan tuotetta hyllystä , niin hän ihan selvästi haki hyväksyntää naiselta, että tuote oikea ja laittaessaan tuotteen kärryyn vielä katsoi naiseen. Tunnelma oli alisteinen .
Mies vartalon asento oki kumarainen.
Nainen sanoi mitä hyllystä miehen pitää ottaa, eikä itse tehnyt muuta kun seisoi kärryjä työntäen.
Vielä kassalle satuttiin yhtä -aikaa... niin mies laittoi ostokset hihnalle.
Normaalisti ihmiset yhdessä valitsevat mitä ostavat!
Eihän se vielä kerro onko mies kiltti vaiko alistuva. Kyllä tunnelma pisti silmääni sen verran että jäin katsomaan touhua!
Hyväksytkö tämän selvennyksen hani :D
Enhän minä nyt osaa niin provoilla , pois se minusta ;D"Normaalisti ihmiset yhdessä valitsevat mitä ostavat!"
Jos lista on tehty, niin lista on tehty....voihan sitä sitten kuitenkin ostaa jotain muutakin tai olla jopa ostamatta jotain listalta....jos nainen tiesi mitä tarvitaan ja mitä puuttuu, niin eihän siinä edelleenkään tarvitse AINA niin yhdessä valita ja miettiä, että mitähän sitä nyt oikein ostettaisiin ja miksi, jos ei nyt sitten molemmat tykkää viettää AINA siellä kaupassa yhteissä aikaa vähän kuin yhteisen "harrastuksen" lomassa. ;D
Kyllähän sinä olet sellainen provoilija aina välillä.....MGTOW kirjoitti:
"Normaalisti ihmiset yhdessä valitsevat mitä ostavat!"
Jos lista on tehty, niin lista on tehty....voihan sitä sitten kuitenkin ostaa jotain muutakin tai olla jopa ostamatta jotain listalta....jos nainen tiesi mitä tarvitaan ja mitä puuttuu, niin eihän siinä edelleenkään tarvitse AINA niin yhdessä valita ja miettiä, että mitähän sitä nyt oikein ostettaisiin ja miksi, jos ei nyt sitten molemmat tykkää viettää AINA siellä kaupassa yhteissä aikaa vähän kuin yhteisen "harrastuksen" lomassa. ;D
Kyllähän sinä olet sellainen provoilija aina välillä.....Okrait! Tänään ei oikein ajatus kulje niin kuin haluaisi.
Minäkö provoilen, en sitä tunnusta, hahaaa......
Haastan kyllä analyyseillani miettimään mikä on totuus, näkemys asioihin.
Monetkaan ei kestä minua , kun olen niin syvällinen , koska näen asiat henkisestä näkökulmasta ja toiset eivät halua miettiä asioita niin paljon!
Tänäänkin yksi ihminen pisti huumorin piikkiin, yritti mitätöidä minut.kun yritin puhua asiaa. Sanoin hänelle että ei tarvitse alkaa paheksumaan mitä sanoin! Näin kuinka hän nielaisi, ja jatkoi huumorilla vielä mitätöiden minua!
No, tää nyt meni ohi aiheen, mutta huomasin että reakoin erinlailla kuin ennen.
Yritin pitää puoleni monta kertaa, mutta aina tuli mitätöinti! Elämä on hauskaa, kun sen oikein oivaltaa, hahaaa..........En ollut kiltti tänään.Älykkö kirjoitti:
Okrait! Tänään ei oikein ajatus kulje niin kuin haluaisi.
Minäkö provoilen, en sitä tunnusta, hahaaa......
Haastan kyllä analyyseillani miettimään mikä on totuus, näkemys asioihin.
Monetkaan ei kestä minua , kun olen niin syvällinen , koska näen asiat henkisestä näkökulmasta ja toiset eivät halua miettiä asioita niin paljon!
Tänäänkin yksi ihminen pisti huumorin piikkiin, yritti mitätöidä minut.kun yritin puhua asiaa. Sanoin hänelle että ei tarvitse alkaa paheksumaan mitä sanoin! Näin kuinka hän nielaisi, ja jatkoi huumorilla vielä mitätöiden minua!
No, tää nyt meni ohi aiheen, mutta huomasin että reakoin erinlailla kuin ennen.
Yritin pitää puoleni monta kertaa, mutta aina tuli mitätöinti! Elämä on hauskaa, kun sen oikein oivaltaa, hahaaa..........En ollut kiltti tänään."En ollut kiltti tänään."
Ei se kiltteyttä poista, jos ei suostu "mitätöitäväksi" ja pitää puolensa, äläs nyt sekoittele soppaa ja "provoa" siinä.... ;)
Jos olet kiltti, niin olet kiltti, jolloin voit sanoa, että olen kiltti, mutta en alistuva. =)
Paitsi jos et ollut oikeasti kiltti, niin sitten et ollut ja saa sitä kilttikin joskus olla "tuhmis".......kunhan ei syyttä suotta kohtele muita huonosti ja aiheuta pahaa oloa.MGTOW kirjoitti:
"En ollut kiltti tänään."
Ei se kiltteyttä poista, jos ei suostu "mitätöitäväksi" ja pitää puolensa, äläs nyt sekoittele soppaa ja "provoa" siinä.... ;)
Jos olet kiltti, niin olet kiltti, jolloin voit sanoa, että olen kiltti, mutta en alistuva. =)
Paitsi jos et ollut oikeasti kiltti, niin sitten et ollut ja saa sitä kilttikin joskus olla "tuhmis".......kunhan ei syyttä suotta kohtele muita huonosti ja aiheuta pahaa oloa.Hahaheheheeee.... saat mut iloiselle tuulelle!! Oho sain dejavu:n tätä kirjoittaessa :o
Mitä ? Minkä ikäinen muuten olet jos saa kysyä, noin suurinpiirtein?
Olen muuten kiltti ihminen ja oppinut vasta myöhemmällä iällä pitämään puoleni asioissa jotka ovat haasteellisia, en enää suostu mitätöimiseen!
Pahaa en halua kenellekkään , ajattelen aina toisia ja heidän hyvinvointia!
On paljon ihmisiä jotka mitätöivät , mutta eivät itse edes tiedosta tekevänsä niin!
Mitätöivän ei silloin tarvitse ajatella asioita sen enempää, vaan ollaan niinsanotusti pinnallisia.Älykkö kirjoitti:
Hahaheheheeee.... saat mut iloiselle tuulelle!! Oho sain dejavu:n tätä kirjoittaessa :o
Mitä ? Minkä ikäinen muuten olet jos saa kysyä, noin suurinpiirtein?
Olen muuten kiltti ihminen ja oppinut vasta myöhemmällä iällä pitämään puoleni asioissa jotka ovat haasteellisia, en enää suostu mitätöimiseen!
Pahaa en halua kenellekkään , ajattelen aina toisia ja heidän hyvinvointia!
On paljon ihmisiä jotka mitätöivät , mutta eivät itse edes tiedosta tekevänsä niin!
Mitätöivän ei silloin tarvitse ajatella asioita sen enempää, vaan ollaan niinsanotusti pinnallisia.http://m.youtube.com/watch?list=PLC37F988874143C07&v=cjogx5Wvfhw#
Hyvää yötä, kauniita unia :)
- molempiakai
Sanoisin että on kahdenlaisia kilttejä. On niitä jotka ovat kilttejä koska ovat alistuvia ja pelkäävät vain seurauksia. Sitten on niitä jotka ovat kilttejä ja ovat valmiita myös puolustamaan esim oikeudenmukaisuutta ja menemään väliin kun näkee vääryyttä.
"Sitten on niitä jotka ovat kilttejä ja ovat valmiita myös puolustamaan esim oikeudenmukaisuutta ja menemään väliin kun näkee vääryyttä."
Jeps, eikä tämäkään ole valinta kysymys, vaan......- atännä
MGTOW kirjoitti:
"Sitten on niitä jotka ovat kilttejä ja ovat valmiita myös puolustamaan esim oikeudenmukaisuutta ja menemään väliin kun näkee vääryyttä."
Jeps, eikä tämäkään ole valinta kysymys, vaan......Minusta se on valinta. Kun huomaa epäkohdan (ei kaikki edes huomaa), voi valita miten toimii (jotkut eivät välitä toimia). Joskus on jopa parempi olla toimimatta. Tai toiminta voi olla niin hienotunteista, ettei se välttämättä näy pinnalle.
- Ei_kiltti_tämäkään
"""Jeps, eikä tämäkään ole valinta kysymys, vaan......"""
Fakta on et kaikki on loppupeleissä omasta valinnasta kiinni...jos haluaa olla spanieli niin siitä vaan.... atännä kirjoitti:
Minusta se on valinta. Kun huomaa epäkohdan (ei kaikki edes huomaa), voi valita miten toimii (jotkut eivät välitä toimia). Joskus on jopa parempi olla toimimatta. Tai toiminta voi olla niin hienotunteista, ettei se välttämättä näy pinnalle.
Noh, onhan se "valinta" osittain ja osittain ei......riippuen tilanteesta ja tapahtumien kulusta, eli ei tämäkään tarkoita sitä, että pitää kaikissa tilanteissa toimia tietyllä tavalla ja aina juuri itse tunkea joka väliin ja joka tilanteeseen "suuna päänä", vaan sitä että, jos kyseinen "episodi" saa sinulle riittävän vahvat "tunteet" pintaan, niin joko puutut tarvittavalla tavalla asiaan tai sitten et.....mutta ilman tunne "reaktiota" et siitä selviä.
"Joskus on jopa parempi olla toimimatta. Tai toiminta voi olla niin hienotunteista, ettei se välttämättä näy pinnalle."
Tuokin on niin laaja-alainen teksti, eli siitä ei nyt saa ihan selvyyttä, mihin sitten puuttua ja mihin ei, mutta tärkeintä varmasti, että muistaa pitää itsensä turvassa, eli puuttuu silloin kun katsoo, että voi oikeasti asialle jotain tehdä ja siihen vaikuttaa....
Esimerkit voisivat olla parempia, koska eihän nyt ketään esim. hullua asemiestä mene taltuttamaan vailla minkäälaista mahdollisuutta onnistumiseen jne.....näin karrikoiden....Ei_kiltti_tämäkään kirjoitti:
"""Jeps, eikä tämäkään ole valinta kysymys, vaan......"""
Fakta on et kaikki on loppupeleissä omasta valinnasta kiinni...jos haluaa olla spanieli niin siitä vaan....Jeps, tämä aihehan on näin yksinkertaisesti käsiteltävissä muutamin lausein, Selvä?
MGTOW kirjoitti:
Noh, onhan se "valinta" osittain ja osittain ei......riippuen tilanteesta ja tapahtumien kulusta, eli ei tämäkään tarkoita sitä, että pitää kaikissa tilanteissa toimia tietyllä tavalla ja aina juuri itse tunkea joka väliin ja joka tilanteeseen "suuna päänä", vaan sitä että, jos kyseinen "episodi" saa sinulle riittävän vahvat "tunteet" pintaan, niin joko puutut tarvittavalla tavalla asiaan tai sitten et.....mutta ilman tunne "reaktiota" et siitä selviä.
"Joskus on jopa parempi olla toimimatta. Tai toiminta voi olla niin hienotunteista, ettei se välttämättä näy pinnalle."
Tuokin on niin laaja-alainen teksti, eli siitä ei nyt saa ihan selvyyttä, mihin sitten puuttua ja mihin ei, mutta tärkeintä varmasti, että muistaa pitää itsensä turvassa, eli puuttuu silloin kun katsoo, että voi oikeasti asialle jotain tehdä ja siihen vaikuttaa....
Esimerkit voisivat olla parempia, koska eihän nyt ketään esim. hullua asemiestä mene taltuttamaan vailla minkäälaista mahdollisuutta onnistumiseen jne.....näin karrikoiden....Siis puuttuu omien kykyjensä mukaan, sekä ehkä nyt varsinkin tässä yhteydessä itse puhuin tilanteista, jotka tulevat "päin naamaa", eli yllättäin, enkä niinkään muista jutuista, mihin tämäkin asia tuntuu luisuvan.....
Minä vastasin alla olevaan tapaan toimia, enkä mihinkään yleismaailmalliseen "maailmanparannukseen", enkä myöskään siihen, että kaikkien ongelmat olisivat minun ongelmiani...
"ovat valmiita myös puolustamaan esim oikeudenmukaisuutta ja menemään väliin kun näkee vääryyttä."
Eli itse ymmärsin tuon niin, että kyseessä on "äkkinäinen" eteen tuleva tilanne ja niitäkin tosin on monia, eli jos nyt joku haluaa vielä "n*ssia pilkkua", niin pyytäisin vaikka sitten tekemään sen ESIMERKIN voimin, jos saan pyytää?- atännä
MGTOW kirjoitti:
Esimerkit voisivat olla parempia, koska eihän nyt ketään esim. hullua asemiestä mene taltuttamaan vailla minkäälaista mahdollisuutta onnistumiseen jne.....näin karrikoiden....Äh, sori, piti tulla vähän härpittämämään;)
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, ainakin uskoakseni. Siinä mielessä se ei ole valintakysymys, kun sisin käskee. Nyt nukkuuuun... :) atännä kirjoitti:
Äh, sori, piti tulla vähän härpittämämään;)
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, ainakin uskoakseni. Siinä mielessä se ei ole valintakysymys, kun sisin käskee. Nyt nukkuuuun... :)Jeps, aloin nyt itsekin pohtimaan noita tilanteita, eikä kyllä olisi kauhean helppoa "ulostaa" näitäkään asioita täydellisen kattavasti tänne palstalle, eikä varsinkaan silloin jos ei riitä energia, aika, eikä mielenkiinto siihen.......
Taidan lähteä pienelle lenkille, niin saa taas pään tyhjäksi. =)
- Kilttiatm
Kiltti kohtelee naista hyvin. Ei ole väkivaltainen, kuuntelee, auttavainen, tekee kotitöitä, käy kaupassa, paikkaa naisen fillarin kumin mukisematta, ei ole itsekäs seksissä eli nuolee naista jos nainen ottaa suihin.
- Eli_spanieli
Eli spanieli :) tekee kaiken vain koska toinen niin haluaa.
Tämän palstan kiltti mies=munaton, tahdoton - Ex__PUA
Eli_spanieli kirjoitti:
Eli spanieli :) tekee kaiken vain koska toinen niin haluaa.
Tämän palstan kiltti mies=munaton, tahdotonKun taas sinulle se kunnon mies, on sellainen joka on väkivaltainen, ei kuuntele, ei auta, ei tee kotitöitä, ei käy kaupassa, ei paikkaa nisen fillarin kumia mukisematta, on itsekäs seksissä.
Ja puheet jännämiehistähän oli paskapuheita siis? - 11189654
Ei ole väkivaltainen, kuuntelee, auttavainen, tekee kotitöitä, käy kaupassa, paikkaa naisen fillarin kumin mukisematta, ei ole itsekäs seksissä eli nuolee naista jos nainen ottaa suihin.
= pitäisi olla itsestäänselvyyksiä. Jos mies luettelisi tuollaisia asioita j aolettaisi että niiden perusteella kiinnostun hänestä niin luultavasti nauraisin hänet pihalle.
- Kilttiatm
En tee kaikkea mitä toinen haluaa, tekisin oman osani. Jos minä imuroin niin nainen moppaa, jos minä pesen pyykit, nainen kokkaa.. Nainen ei tarvitse tehdä kaikkea kuten niiden naisten jotka seurustelee jännämiesten kanssa. Niillä tuskin on omaa vapaa-aikaa ikinä koska niiden pitää myös hoitaa lapsia ja tyydyttää mies ja tehdä kaikki.
- Ei_niin_kiltti
Eli olisit spanieli....
Naiset ja miehet nyt ovat vaan biologisesti erilaisia. Erilaisuus tarkoittaa että meillä on eri tarpeet ja tarpeet tulevat tyydytetyiksi erilaisilla toiminnoilla.
Naiset tarvitsevat biologisesti esim. tällaista linkkien toimintaa...ei nainen tule tyydytetyksi sillä että joku moppaa. Siistissä kodissa ei voi asua tyytyväinen seksitön nainen mutta vähän sotkuisessa kodissa tyydytetty nainen viihtyy...
http://yle.fi/uutiset/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat/5254291
http://www.eeva.fi/artikkeli/psykologi-tony-dunderfelt-”nainen-kaipaa-vahvaa-miesta”
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/seksikolumni-miehet-antakaa-naisille-enemman-seksia/4996982 - Ei_niin_kiltti
""Nainen toivoo, että hänen rinnallaan olisi voimakas, päättäväinen mies eikä kiltti lapsi, jota hän joutuu ohjeistamaan. Seksuaalisesti nainen innostuu vain itseään voimakkaammasta miehestä""
http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/11419 Ei_niin_kiltti kirjoitti:
""Nainen toivoo, että hänen rinnallaan olisi voimakas, päättäväinen mies eikä kiltti lapsi, jota hän joutuu ohjeistamaan. Seksuaalisesti nainen innostuu vain itseään voimakkaammasta miehestä""
http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/11419Oli sinun linkeissä paljon totuuttakin varmasti monenkin kohdalla, mutta onko se sitten kuitenkaan lopullinen totuus vai vain ns. suurimman osan käytöstä (sopuli/kana)?
"Naiset ja miehet nyt ovat vaan biologisesti erilaisia. Erilaisuus tarkoittaa että meillä on eri tarpeet ja tarpeet tulevat tyydytetyiksi erilaisilla toiminnoilla."
Tämäkin pitää "ehkä" monenkin kohdalla paikkaansa, mutta ei kaikkien...
Lisäksi nuo asiat mistä Tony Dunderfelt puhuu, niin eivät ole "aina" ihan noin yksinkertaistettavia ja yleistettäviä, vaikka hänen kuvaamaa käytöstä näkeekin ihan turhan paljon, mutta oikeastihan se menee juuri niin, että jompi kumpi on tuossa "alistettavassa" asemassa tai sitten niin, että on "jatkuvaa" konfliktia ja vielä niin, että se ampuu yli, eli käytös on kaikkea muuta kuin ns. "hyväksyttävää", eli tämäkään ei nyt ole minun mielestäni sukupuolisidonnainen, mutta jos sitten ns. normaalilta "hyvältä" suhteelta oikeasti vaaditaan sitä, että pitää toista "alistaa", niin taidan olla liian "outo" käsittämään näitä juttuja, kun tuo ei vain tunnu itselleni luontevalta.....
"Kun kaikesta keskustellaan ja kaikki jaetaan, suhteesta katoaa jännite."
Niimpä tämä menee myös sinne samaan kategoriaan, eli jos suhde vaatii jatkuvan "jännitteen" muodostamisen, sekä sitä että asiasta kuin asiasta ei voi keskustella, niin huh-huh.......
Tuota "jakamista" en ihan sisäistänyt, eli mitä kaikkea pitää sisällään?
En voi kiistää sitä, ettei sinun kertomasi olisi osittain totuus, enkä myöskään linkkien väittämiä, mutta toki toivon, että tässäkin asiassa poikkeavuutta löytyy edes hiukan, mitä enemmän sen parempi, vaikka ei löytyisikään "tarpeeksi" paljon, niin eihän se toki ole minulta pois vaan sitten sen kanssa täytyy oppia elämään, sekä myös löytämään omat jutut miten näiden asioiden kanssa olisi sinut, monessakin suhteessa.
- 5t6y
Onpa täällä monenlaisia käsityksiä kiltistä ihmisestä. Itse käsitän kiltin ihmisen synonyymiksi ystävälliselle ja välittävälle ihmiselle, ei niinkään alistuvalle ihmiselle. Kiltti ihminen on sinut itsensä kanssa, tietää oman arvonsa eikä anna kenenkään kohdella itseään huonosti, mutta suhtautuu toisiin ihmisiin myös ystävällisesti ja positiivisesti sekä välittää kanssaihmisistään.
No, sinähän se sanoit ;D
Hyvä mielipide ! Kimppaan !
Valitettavasti kilttiä ihmistä pyritään kohtelemaan huonosti, koska luullaan ettei osaa puolustaa itseänsä.
Puhun ihan kokemuksesta :( ihmiset voivat olla raakamaisia kilttiä kohtaan.
Kaikki eivät osaa puolustaa itseänsä oli sitten minkä luonteinen tahansa.
Toisaalta olen nähnyt kilttejä ihmisiä jotka ovat alistuvia.
Kiltillä ihmisellä täytyy olla hyvä itsetunto jotta pärjää tässä maailmassa.
Me ollaan kuitenkin kaikki erinlaisia omassa kehityksessä.Kaunis kirjoitus ja pääpiirteittäin ihan asiallinen, mutta kuitenkin "epäselvä", koska niin tiivistetysti kirjoitettu, kun asiat eivät ole yleensä ihan noin "yksinkertaisia", jos nyt ei satu elämään jossain "täydellisessä" ympäristössä....
Älykkö kirjoitti:
No, sinähän se sanoit ;D
Hyvä mielipide ! Kimppaan !
Valitettavasti kilttiä ihmistä pyritään kohtelemaan huonosti, koska luullaan ettei osaa puolustaa itseänsä.
Puhun ihan kokemuksesta :( ihmiset voivat olla raakamaisia kilttiä kohtaan.
Kaikki eivät osaa puolustaa itseänsä oli sitten minkä luonteinen tahansa.
Toisaalta olen nähnyt kilttejä ihmisiä jotka ovat alistuvia.
Kiltillä ihmisellä täytyy olla hyvä itsetunto jotta pärjää tässä maailmassa.
Me ollaan kuitenkin kaikki erinlaisia omassa kehityksessä.Hyviä kommentteja sinulla tässäkin, sekä tuo aikaisempi tekstisi, missä pohdit "mitätöintiä".....
Jotkut yksilöt käyttäytyvät monesti noin, niin jos et itse tuohon "peliin" halua osallistua, etkä myöskään haluaisi olla "töykeä", koska eivät muuten tajua, niin sitten toinen vaihtoehto on välttää tälläisten yksilöiden kanssa ajan viettoa, koska se on liian "raskasta & epämukavaa" monestikin.......nämä ovat juuri näitä, kun tunnet olevasi liian erillainen ja "yksinäinen" vaikka oletkin ihmisten lähellä.MGTOW kirjoitti:
Hyviä kommentteja sinulla tässäkin, sekä tuo aikaisempi tekstisi, missä pohdit "mitätöintiä".....
Jotkut yksilöt käyttäytyvät monesti noin, niin jos et itse tuohon "peliin" halua osallistua, etkä myöskään haluaisi olla "töykeä", koska eivät muuten tajua, niin sitten toinen vaihtoehto on välttää tälläisten yksilöiden kanssa ajan viettoa, koska se on liian "raskasta & epämukavaa" monestikin.......nämä ovat juuri näitä, kun tunnet olevasi liian erillainen ja "yksinäinen" vaikka oletkin ihmisten lähellä.Kiitos :)
Juu, tämä mitätöinti asia , itse asiassa olen herännyt , tullut tietoiseksi huomaamaan ihmiset jotka aina mitätöivät mitä tahansa sitten sanotkin .
Meinaan olen kärsinyt tästä asiasta vuosikymmeniä , enkä ole ymmärtänyt miksi on aina paha olla :(
No avaudun sen verran , että läheinen ihminen on käyttäytynyt minua kohtaan aina mitätöiden lapsesta asti, joten olen tottunut mitätöintiin normaalina tapana keskustella. Näin ollen olen vaiennut aina, enkä ole osannut sanoa omaa mielipidettäni, mikä on ollut surullinen asia elämässäni ja joka on tavallaan ajoi minut alkoholismiin.
Silloin kun join , niin käyttäydyin agressiivisesti välillä väittelemällä ihmisten kanssa, koska en kyennyt siihen selvinpäin niin hyvin.
Nyt kun löysin tämän keskustelupalstan , niin voin opetella sanomaan oman mielipiteeni, kuten aiemmassa keskustelussa kerroin tämän olevan minulle terapeuttista keskustella täällä!
Olen oppinut välttelemään tällaisia ihmisiä, en kaipaa yhtään mitätöivien seuraa!
Kiitos MGTOW olet tärkeä :D minulle!Älykkö kirjoitti:
Kiitos :)
Juu, tämä mitätöinti asia , itse asiassa olen herännyt , tullut tietoiseksi huomaamaan ihmiset jotka aina mitätöivät mitä tahansa sitten sanotkin .
Meinaan olen kärsinyt tästä asiasta vuosikymmeniä , enkä ole ymmärtänyt miksi on aina paha olla :(
No avaudun sen verran , että läheinen ihminen on käyttäytynyt minua kohtaan aina mitätöiden lapsesta asti, joten olen tottunut mitätöintiin normaalina tapana keskustella. Näin ollen olen vaiennut aina, enkä ole osannut sanoa omaa mielipidettäni, mikä on ollut surullinen asia elämässäni ja joka on tavallaan ajoi minut alkoholismiin.
Silloin kun join , niin käyttäydyin agressiivisesti välillä väittelemällä ihmisten kanssa, koska en kyennyt siihen selvinpäin niin hyvin.
Nyt kun löysin tämän keskustelupalstan , niin voin opetella sanomaan oman mielipiteeni, kuten aiemmassa keskustelussa kerroin tämän olevan minulle terapeuttista keskustella täällä!
Olen oppinut välttelemään tällaisia ihmisiä, en kaipaa yhtään mitätöivien seuraa!
Kiitos MGTOW olet tärkeä :D minulle!Niimpä, monet ihmiset keskittyvät nostamaan itseään "jalustalle" kehuen itseään, sekä puhuen itsestään kokoajan ja ihmissuhteissaan "hyötymään" muista mahdollisimman paljon, eli olet vain sen arvoinen hänelle, mikä on sinusta mitattavan "hyödyn" arvo....
Siksi tämä alla oleva kommentti, jonka lainasin tuosta ylhäältä, ei ole aina niin yksiselitteisen yksinkertaisesti toteutettavissa....muuten kuin jos ympäristö on "oikeanlainen" ja harvemmin näin on, jos puhutaan yleisesti ja laajasti ottaen...
"ystävälliselle ja välittävälle ihmiselle, ei niinkään alistuvalle ihmiselle. Kiltti ihminen on sinut itsensä kanssa, tietää oman arvonsa eikä anna kenenkään kohdella itseään huonosti, mutta suhtautuu toisiin ihmisiin myös ystävällisesti ja positiivisesti sekä välittää kanssaihmisistään."
- kiltti-ja-kunnollinen
No minä ainakin olen kiltti mutta minua ei potkita perseelle vaan mulla on omakin tahto. Naisten oma asia jos haluavat jännämiehen joka ravistelee ja komentelee, se on nähty että sellaisten kanssa naiset vaan kuolee ja on yhtä kidutusta elää narsistin kanssa josssa nainen tekee kaikki mitä mies käskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1153756Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1493743Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi242544Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs52325100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es302138Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481322Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut301147Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah33912- 137905
Poika. Edes suuret lyyrikot eivät auta kostonhimoista.
Kostonhimotutkani tuuttaa, etkä saa minua astumaan estradille. Korkeintaan välillä hiukan kutittelen...110803