Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerran on kahvilassa kysytty,
kun kahvini kaveriksi munkin pyysin,
"koiras vai naaras",
hieman asia silloin huvitti.
30.04.2016 10:44
Läheisten sairaudet ja lopulliset menettämiset ovat pysähdyttäneet. On saanut nöyrästi ottaa lusikan käteensä ja hyväksyä vaan, että en kaikkeen pysty en kaikkea osaa, kuuntele ja ole vain vierellä. Toisaalta ne ovat avanneet ihan omituisia uusia asioita, joita ei osannut lainkaan omalla kohdalle ajatella, esimerkiksi paikkakunnan vaihdoksia.
Kun aikoinani olin syvimmässä murheenlaaksossani, niin sain puhelinsoiton ja pyydettiin töihin. Henkilö, joka pyysi työparikseen ei aavistanut mitään elämäntilanteestani. Ihan kuin joku olisi tiennyt, että nyt tuolle tuo narunpää, johon saattaisi edes hennosti tarttua.
Hyviä asioita ja nekin ihmissuhteisiin liittyen, pieni hetki ja kaikki on muuttunut. Suunnittelin muinoin missä ja miten järjestelen yksinäisen vanhanpiianelämäni ja sitten yksi ainoa hetki ja kaikki meni ihan sikin sokin. Ei ollut minkäänlaista tilausta. Pysähtymisen paikka se on hyvänkin edessä.
30.04.2016 10:28
Voin kertoa, että olen ollut täällä kymmenen vuotta, mieheni on kuollut kymmenen vuotta sitten ja sen jälkeen löysin tieni tänne. Joitakin vuosia olen käyttänyt tätä nimimerkkiä. Mistä muuten tiedät, vai luuletko, että näytellään parempaa kuin ollaan. En minä ainakaan ole pystynyt näiden vuosien aikana moista havaintoa tekemään, koska en tunne ketään henkilökohtaisesti.
Tuo on hyvä ajatus, että keksitään jotain kivaa sanottavaa kaikkien iloksi, mutta kun siinä kivassakin toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Minkäs teet kaikkien iloksi ei koskaan osu. Mutta ainahan kannattaa tehdä aloitus jos keksii sen hyvän ja hauskan. Ja jos siihen ei kukaan innostu, niin turhaa siihen on suuttua, uutta vaan kehiin. Kuka muu meitä piristää ellemme itse tee sitä.
Hyviä kauniita unia sinulle ja oman kullan kuvia, niin ja höyheniä ja munia.
30.04.2016 00:13
Näin samettisena yönä voi haaveillen painaa päänsä siniselle satiinille
kuunnella sinisen metsän kultaisen unilinnun kutsua kanssani unten maille...
https://youtu.be/NI_DjUsvHkM
29.04.2016 23:53
Ei ollut tarkoitus ampua ketään millään. Sympatiaa vai empatiaako aloittaja mielestäsi kutsui luo. Koin aloituksen epämiellyttävänä ja toisaalta tämän palstan naisten vähättelynä. Niin kuin me ei nyt tiedettäisi mitä me täällä kirjoitellaan.
Jos se oli hätähuudoksi tarkoitettu, niin hyvin epäselvä.
Olisi kirjoittanut suoraan, että huomatkaa nyt minutkin ja rakastakaa nyt minuakin, minä olen myös ihan hyvä mies.
29.04.2016 23:38
hei sinä "fiksu" mies siellä...
teen oletuksen, niin kuin tietokoneenikin aina tekee, että sinun täytyy olla mies, kukaan nainen ei halua paljastaa noin typerästi itseään. Kertoa ketä kadehtii ketä ei voi jostain syystä sietää ja tekee sen omituisella epäsuoralla tavalla vähättelemällä. Mutta näin tekemällä sinä reppana munaat vain itsesi. Ota onkeesi.
Valitettavasti en tätä, kyseistä kirjailijan luomaa henkilöhahmoa en tunne sen enempää kuin Risto Salmen esittämää roolisuoritustakaan, joten siltä kannalta en osaa aloitustasi arvioida, mutta tuskin sen hahmon arviointia esitätkään vaan haluat erottaa siitä tämän yhden sanan keskiöön.
Se miksi innostuin kirjoittamaan tämän, johtuu siitä, että olin päivän pois ja nyt ajattelin, jotain kivaa täältä löydän, niin eihän mitä, tämä sama toope täällä, ilmeisesti sä olet se sama, joka vähintään kerran viikossa kirjoittaa tämänlaisen aloituksen. Tietysti sinulla on siihen oikeus mutta minullakin on oikeus kommentoida näin.
Yleensä en halua kirjoitella kolmansista henkilöistä mutta seuraavan lauseen uskallan tähän laittaa.Tiedätkö muuten, että HerraHoo ei tarvitse mielestäni puolustajaa sen enempää kehujaakaan, hän hoitaa ne hommat ihan itse.
En minä näin kirjoittaessani puolusta häntä vaikka haluaisinkin sen sydämeni pohjasta tehdä, hän kirjoittaa hyvin, sen enempää en kehu vaikka senkin voisin samoilla perusteilla tehdä. Sinustakin varmaan löytäisin jotain kehumisen aihetta ja puolustamisen aihetta jos kirjoittelisit jotain muuta kuin aina vain tämmöistä jonninjoutavaa vittu'lua.
Kuule, jos sulla olisi kivampi nimimerkki niin voisin sinullekin laittaa liirumlaarumin, ihan semmoisen rakkausvärssyni, eiks se tuntuisi kivalta, jos tulisit vaikka paremmalle tuulelle ja unohtaisit muitten morkkaamisen. Mutta tuommoiselle nuoleskelijalle en kehtoo kirjoittaa kuin tämmöistä soopaa vain.
Ryhdistäydy mies ja tee kunnon aloitus, kun varmasti sä senkin osaat jos haluat.
Toivotan sinulle jo nyt hauskaa vappua, ilon ja kevään juhlaa, nauti elämästäsi.
29.04.2016 22:22
Ai niin aloituksen kysymys, tympäiseekö joku, ei kukaan tympäise aamulla eikä illalla. Itsestään saisi tympiintymiset etsiä jos haluaisi tympeellä päällä olla ja kuka nyt itsensä kanssa viitsisi tympeillä.
28.04.2016 23:25
Ei tarvitse verhoja aamupuuhiin ei päivä eikä yöpuuhiin. Kaikki ikkunat kattelee metsään. Tykkään, että kuin tauluja ovat ikkunat ilman verhoja, kyllä noissa reunoissa jotkut retongit roikkuu. Auringon paisteella pitää sälekaihtimia edes takaisin tempoilla.
Hollantilaisilla ei tosiaan ole verhoja siinä määrin kuin meillä, Ihmettelin kerran asiaa niin sain vastauksen, että heillä ei ole mitään salattavaa. Katutasollakin voi hyvin kurkkia ihmisten koteihin jos olisi moisesta kiinnostunut.
28.04.2016 23:16
Niin minustakin on tärkeää, missä mahtaa olla uutistenlukija runollisella äänellään, onko hänetkin työnnetty arkistoon papereita plaramaan.
Tämä aamu oli purkuputkea ja vappuruokaa muovirasioissa niin ja
harakkaa ja toivakkaa.
Kuka pyytää ja keneltä anteeksi. Kuka puolustaa ja ketä. Kuka sa lähteä ja kuka saa sulan hattuunsa.
28.04.2016 15:49
Katsoin eilisen ohjelman ja siinä juhlassa mielestäni oli muitakin kohtia, jotka liikuttivat. Tykkäsin tuosta esityksestä , lapsikuoro ja rivimies laulavat yhdessä, parempi kuin joku operaesiintyjä tai muu vastaava. Veteraani lauloi vielä niin painokkaasti, jos ei ollut ennen laulua kuullut niin kyllä tiesi nyt mitkä olivat laulun tärkeimmät sanat.
Yksi asia mikä oli hienoa siinä televisioinnissa, oli viittomakieliset tulkit, varsinkin kun he tavallaan lauloivat kaikki musiikkiesitykset, miten kauniita ja ilmeikkäitä kaaria he tekivätkään käsillään, voin hyvin kuvitella, että henkilöt jotka eivät kuule pystyivät nauttimaan myös noista hyvistä musiikkiesityksistä.
Ylelle iso kiitos siitä, kohta tulee eduskunnasta viittomaa, ilman kauniita kaaria.
28.04.2016 15:42
Vappumuistelu, aikoja sitten olin ostoksilla pala-hallissa , kangaskauppa siinä E-Esplanadilla, vieressäni nuori mies osti pakoittain punaista vuorikangasta. Hän kertoi tekevänsä vappumarssille lippuja. Kyllä sitä kankaasta hulmuavia lippuja marssille saikin.
Tuli mieleen, mitähän tuollekin miekkoselle kuuluu tänään, entä lipuille, onko vielä toivoa, onko kaikki jo tallottu, aatteet ja liput.
28.04.2016 15:08
Kevätkö vai mikä on sotkenut viivastoni
vallan mutkilla kaikki nyt nuo suorat on.
Klaavia viivasto alkuunsa kaipaa
laittaisko geetä vai bassoa alttoa
rytmikin vallan mainio ois.
Ei niitä suoriksi sittenkään sais.
Ootas kun kiedon nuo mutkat kaulaasi sun
vieläkö rytmit hempeät lempeät sittenkin sois.
https://youtu.be/y9SaIe0Ayvo
28.04.2016 14:56
Upein kuvin huhuillen unten maille västäräkit ja muut väkkärätkäkkärät
https://youtu.be/EbWi4MUpHjE
28.04.2016 00:46
No, otin tämän syövän vain esimerkiksi kokemuksesta.
En ikimaailmassa anna periksi, etteikö jokainen ihminen voisi olla empaattinen,
me lyödään niin helposti yhden ja vain yhden asian perusteella ihmisten otsiin leimoja.
Luotan aina hyvään ihmisessä ja uskon, että jos ei voi olla empaattinen kaikille kaikissa asioissa niin jokaisella on jokin tunne, joka joskus välähtää empaattisuutena.
Jos olen väärässä niin sitten olen mutta uskon näin.
Tuli mieleen, että miten jos tapaan ihmisen, joka ei mielestäni ole tietyssä asiassa empaattinen voinko omalla toiminnallani tavallaan avata hänen silmiään, vai toteanko vain että onpas toope kun tuostakaan ei löytynyt tuon vertaa empaattisuutta. Kokeilisin varmaan, jututtaisin tyyppiä ja kyselisin miksi hän noin ajattelee ja käyttäytyy, miksi hän sanoi noin , miksi, miksi...
27.04.2016 19:20
Lohdutuksen pientä sulkaa
sulle hiljaa heiluttelen.
Neitonen sanasi sydämeensä
aarteinaan varmasti kätkenyt
on ilosta onnesta nauranut.
Luota vain sydämesi ääneen
ja silmääsi niin tarkkaan.
'
Kiva laulu kuin onnen nauru
https://youtu.be/36HktbJ2wxU
27.04.2016 14:31
Ihanaa olisi herätä *lempesi äärettömällä saarella*
mutta kun vain nukkuu neljän viikon univelkaansa putkeen
herää vain untensaarelta ja olo on kuin
https://youtu.be/FKEp5FaEPQM
'
Sydämeni sanat ei mahdu tossuun ei lapaseen
pian kohta saan sitoa ne sandaaliin
potkaista nurmille singota niityille
auringon säteille perhosten siiville.
https://youtu.be/0xG9-Mob-j4
27.04.2016 12:54
Lapsilla ja varsinkin nuorilla on empaattisuus joskus hukassa, jos ei lapsuudessaan ole saanut ja huomannut lähipiirissään empaattisuuta vaan esim kylmää kaltoin kohtelua. Draama on hyvä keino saada elämyksiä ja kokemuksia empatiasta, siinä voi turvallisesti ja valvotusti asettua toisen ihmisen asemaan ja havaita miltä tuntuu. Se on nuorelle joskus niin vaikeaa havaita miltä toisesta ihmisestä tuntuu, kun.... en jaksa uskoa, että empaattisuuden puute on välttämättä pahuutta tai ilkeyttä joskus se voi olla pelkkää ajattelemattomuutta.
27.04.2016 11:48
Jos esimerkiksi olen sairastanut syövän, minulla on kokemuksia siitä sairaudesta, elämästä syövän kanssa, tokihan vaikka en olisikaan muuten kovin empaattinen ihminen, minun on helpompi asettua toisen samaa sairautta kokevan ihmisen asemaan ja olla empaattinen häntä kohtaan. Pätee se muissakin tilanteissa, Voi negatiivisesta kokemuksestakin oppia ja löytää empaattisuutensa, niin kuin tuosa edellä kerroit.
27.04.2016 11:38
Kun noin jyrkästi sanot, että sitä joko on tai ei ole, oletko sitä mieltä ettei empatiataitojaan voi kehittää. Empatia ei ole kyky sehän on taito. Sillä on vahva riippuvuus itsetuntemukseen ja moraaliin.
Uskon, että ihminen voi koko elämänsä ajan kehittää empatiataitojaan jos haluaa. Elämässä eteen tulevat tilanteet ja omakohtaiset kokemukset auttavat myös asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Ei se mikään geeneissä määrätty kohtalo ole.
27.04.2016 00:45
Hyvä kun hakevat, mielelläni sen maksan mitä siitä pyytävät. Hakisivat vaikken lajittelisi niitä lainkaan, hinta olisi silloin kovempi. Nyt vähän lehtiä ja lasipurkkeja joskus vien tuohon matkan päähän. Ai niin ja onhan komposti.
26.04.2016 23:27
107 / 182