Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noin just sen koin, hienosti oivallettu, tärkeintä elää rohkeasti tätä hetkeä.
Erityisesti tuo, Ole vapaa, kahleeton tuule tavoin... puhuttelee, kun sitä niin helposti köyttää itsensä milloin mihinkin riimuun ja kokee itsensä ylen määrin tärkeäksi.
21.04.2016 10:21
"Älä elämää pelkää" ,kuolemasta siinä haastellaan mutta samalla se on aikamoinen elämäntaidon lyhyt oppimäärä kerrottuna lyhyesti pähkinänkuoressa.
Siitä voisi napata kolme riimiä, jotka tavallaan kertovat kaiken, riimit jokaisesta säkeistöstä ennen kaksoispistettä eli
"Älä haudoille elämää lymyyn kulje."
"Ole vapaa, kahleeton tuulen tavoin."
"Elä pelotta varassa yhden kortin."
Eli jotenkin näin eläessään ajattelee kuoleman luonnollisena osana elämää,
https://youtu.be/ixMBJadhIpo
21.04.2016 00:31
Rautavaara olikin oikea kansan mies, tuttu vieras monissa harjakaisissa esimerkiksi.
Elämän makuisella musiikillaan päässyt monen suomalaisen sydämiin, ainakin minun, tästä esim tykkään https://youtu.be/HyiJ89O0jvc
20.04.2016 23:37
Seljälläni tietenkin. Sen voi tehdä lantio lattiassa tai niin että yläselkä vain lattiassa.
20.04.2016 17:52
Valitettavasti tuossa linkissä näkyy vain osa kirjoituksesta.
20.04.2016 17:45
Minäpä pidän, jos on vuoden valmentaja, liikuntaneuvos, on saanut Pro urheilumitalin, hiihtoliiton kunniajäsen, saanut Hannu Koskivuori mitalin ja on voittanut Suomen mestaruuden koripallossa, eiks ole aika hyvä meriitti pitää mestarina.
20.04.2016 17:36
Jaksan nostaa jalat, ilman leuanvetoa, ja polkea näin polkupyörää vaikka kuin kauan, kelpaakos semmoinen tähän testiin. Vai hylkäätkö heti kättelyssä.
20.04.2016 17:11
Heititpä suuren ajatuksen, tosin yhteys tuohon pieneen aloitukseeni jää hieman huteraksi. Kuuluisuus on useinkin vain tähden lentoa ja jokainen itkee itkunsa tai on itkemättä tunteidensa mukaan. Toinen ei itke koskaan ja toisella pala kurkussa yhtenään. Elämä se meitä vie.
Mutta noiden kahden mestarin kohtaaminen jossain palvelutalossa paljastaa mielestäni oivalla tavalla ihmisen elämän traagisuuden. Hienot saavutukset elämässä ja mestaruudet ovat lopulta - paperia, kun ihmistä tarpeeksi riisutaan.
Kärpäsen kokoinen pläntti tilastoissa.
20.04.2016 16:12
Se aika on jo takanani. Olen saattanut molemmat vanhempani jo kymmenen vuotta sitten. Usein he viivähtävät pienin tärkein vilahduksin arkipäivässäni.
Lainaan tähän tuntemattoman kirjoittajan tärkeitä sanoja... sama vain vähän pitempi versio tuosta kirjoittamastasi.
"Sitten kun en muista nimeäni... Sitten kun tämä päivä sekoittuu eiliseen... Sitten kun aikuiset lapseni ovat kasvaneet muistoissani jälleen pieniksi... Sitten kun en tuota mitään... Kohdelkaa minua myös silloin ihmisenä.
Sitten kun käteni eivät enää nouse... Koskettakaa minua hellästi.
Sitten kun en enää pysty kertomaan tarpeistani... Havaitkaa tarpeeni. Välittäkää minusta. Antakaa aikaanne. Ennen kaikkea antakaa hyvyyttänne.
Kello hidastuu. Eräänä päivänä se pysähtyy kokonaan. Siihen on vain vähän aikaa, vähän... Mutta siihen saakka hoivatkaa minua hellästi. Kohdelkaa minua kauniisti. Antakaa minulle arvokas vanhuus.
Sitten kun kello pysähtyy... Saatelkaa minut turvallisesti viimeiselle matkalleni."
20.04.2016 12:03
Illalla pelloilla kuljeskelin, siellä kukkien kaikkien kukkivan näin.
Rikkaruohoa pahinta yksi vain, karhunköynnöstä moni ei siedä lain.
On tosi tympeää ja ikävää kun köynnös noin röyhkeästi rehottaa.
Rukkasin siis pian rakkautta torjumaan
Karhunköynnökset juurineen pois nyppimään
kompostiin vain kuiskaten: away, away, away.
Vapautuu höpötyksistä pelto taas eloon vireään.
*
Elämänlangat musiikiksi tähän kuuluisi, vaan tuossa ylempänä se jo soi, siinä on Jukka Itkosen hyvät sanat, joista pidän. Mutta löytyi elämänlanka toisinkin sanoin.
https://youtu.be/LKSHOb_7huU
20.04.2016 11:38
Mukava kuulla, ettet ole kolaroinut koko ajohistoriasi aikana, sinä onnekas kuski vai pitäisikö kirjoittaa taitava kuski ja toivotaan että se jää...
En ole isomahainen en isorahainen ja takana vain neljäkymmentä vuotta ajoja, kilometrejä en ole koskaan laskenut, mutta minusta tuntuu, että olisi hyvä saada se tuntuma sinne istumalihaksiin rennosti ilman pelkoa siitä, että taas kaataa sen tienvarressa olevan postilaatikon.
Kyllä sen kytkin jutunkin teoriassa tietää, mutta miltä se tuntuu ja miten kovaa pitää painaa yms. on jäänyt testaamatta. Kursseille siis vaan...
19.04.2016 23:10
Se on hieno asia, ettei ole menettänyt kykyä rakastaa ja rakastua. Elämä on silloin jotenkin enemmän elämisen arvoista ja välttyy turhalta kyynisyydeltä, joka tässäkin iässä vaanii aina nurkan takana.
19.04.2016 21:24
Kyllästyttää vai, miksi ihmeessä luet ja kyllästyt, olethan kuitenkin nähnyt kuka on kyllästymiseen asti miehenkipee, niin hyppää kolmiloikkaa yli, lue vain kaikki ei miehenkipeiden kirjoitukset, niin minä tekisin. Mutta kun minua ei kyllästytä täällä mikään, jos meinaa kyllästyttää niin luen 'harsimalla' tiedäthän miten metsää kaadetaan harsimalla., ihan samalla tavalla lueskelen.
Voi, että jos mua joku veisikin kuin pässiä narussa niin kipin kapin juoksisin, yhtään ei tarvitsisi vedättää.
Sen lisäksi koskaan en edes mieti onko kirjoittaja mies tai nainen, paitsi jos nimimerkistä voi oivaltaa.
19.04.2016 19:56
Ecokeskus ja sieltä pönttö soma
pian tuleville kirjosiepoilleni ikioma.
Sopivan kun keksin vielä paikan
kumman kuve parempi
omenan vai koivupuun.
Kosioon kun herra pääsee
aamuin illoin laulaa duettoa nää
silloin lintuinlaulu musiikkia kuin tää
https://youtu.be/sapUmKvrfvQ
19.04.2016 17:42
Sait siis melkein oikeusapua, sepä hieno juttu.
19.04.2016 17:02
Monenlaisia taitoja olet kursseilla hankkinut. Olen tosi innokas lähtemään kaikenmoisille kursseille. Vaikka jonkin taidon osaa teoriassa, on hyvä jos sen pystyy tekemään käytännössäkin muuten kuin tosi- jopa vaaratilanteessa. Toivottavasti joitakin kursseja löytyy täältä vähän pohjoisempaakin. Aika näyttää.
19.04.2016 17:00
Meinaan kuule ottaa kunnon edun sen liiton hommista kun aikanaan lähden ja katsoa kuinka käy, olenko maksu vai saama puolella. Ensinnäkin hankin oppaita ja kaikki muutakin materiaalia, ne ovat kaikki edullisempia jäsenille kuin muille. Samoin liikun lautoilla ja niissäkin saan alennuksia kun vilautan korttia. Eniten hyötyä on tiedoista joita saan, eipähän tule yllätyksinä vastaan kaikki mokat mitä reissussa taatusti tulen tekemään.
19.04.2016 16:48
Ei siihen mitään syytä tarvita, jos jossain ei tule käyneeksi. Joskus olin tosi innokas , kuvia napsin ja sinne lähettelin joka päivä. Mutta nyt se on hiipunut, käyn vain kaikki puskaradiot ja vastaavat vilkaisemassa. Ehkä osa syy oli sekin, että liityin liian moneen ryhmään ja sitä tavaraa tulee niin valtavasti, ettei tahdo pysyä perässä.
19.04.2016 15:07
Suuri Päällikkö, mitä nyt teen
tohtori korhoseenko meen
kun sielusta repii ja syvämmestä riuhtoo.
Katselee kuuntelee, omituisia oireita ihmettelee
auttaisko apsiriini vai pennisiliini?
Vaivani on valtava rinnassa riehuva möykky
kuin laivaani aalloilla heijaava hyökky.
”Suuri-sydäminen rakkaimpani”
auta vähän, anna käsi…
https://youtu.be/fNG-SiltSW0?list=RDfNG-SiltSW0
19.04.2016 13:53
En oleta, että sieltä mitään tienpäällä tapahtuvaa apua saisin, enkä sitä haekkaan. Enemmänkin kiinnostaa tieto teistä, tietulleista ja muista semmoisista kuvioista, joita ei varsinaisesti arkipäivän autoilussa kotimaassa tule vastaan.
19.04.2016 09:51
110 / 182