Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Harmaata, yksi lumihiutale just tuli ja kohta taitaa tulla toinen.
Mimmoinen sää mattina niin sellainen koko kevään marian päivään saakka, voi itku siis harmaaseen ja hailakkaan saa tottua tänä keväänä.
Tein tunnin lumitöitä ja selvittelin johtoja kun joulukuusi vihdoin ja viimein konttasi pihalle terassilta, oli kynttilää ja jos jonnin näköistä ledvaloajohtoa. Selväksi sain.
Yritän olla kuin en olisikaan sillä kohta alkaa taas kolmen viikon putki tuulta, tuiskua ja tuiverrusta arjessa, siinä ehtii monesti odottaa jo pääsiäisen aikaa ja vaikka mitä.
Nyt tulee jo kolmas lumihiutale, ottaiskohan kopin...
24.02.2016 10:54
Paree se on kun ei, helpompi sairastaa sitten niitä muita tauteja ja sairauksia kun ne kohdalle iskee. Aatteles jos sullakin olisi siinä vielä keukoahtautumaa tai astmaa ja kaiken hyvän lisäksi voisi olla vielä addiktio viinan kanssa. Hyvät päivät sairauden kanssa on kuitenkin parempia kuin noitten veijareitten kanssa.
Hyvin olet tautisi kanssa pärjännyt ja pitänyt mielesi virkeänä. Hyvää jatkoa vaan.
24.02.2016 10:39
Lohtuleijan lähetän kilometrien mittaisessa narussa.
Neljäkkään kirjoitan jotain ihmeellistä salassa.
Kaipuu lie nostovoima lei-leijan.
/ .-. .- -.- .- … / --- --- - / … .-.- / -- ..- .-.. .-.. . /
Ilmanvastukseksi tarvitaan jo paljon järeämpää.
Talvituuleni koskaan ei tehtävää saa näin tärkeää.
https://youtu.be/-UBOngUSOgY
24.02.2016 08:29
Illan lumisade on ohi. Muurari kotiutuu.
Luutii lumihiutaleet tullessaan.
Yhden haluaa vierelleen. Miten voit, mitä kuuluu.
Kietoo sen kielelleen. Kaksi sulaa suudelmaan.
https://youtu.be/9lf8OS_wPn0
24.02.2016 08:03
Yhden murrosikäisen kanssa kerran vuosia sitten lipsahti, 'Halataanko, kun mun tekisi niin mieli', painotus oli osiossa kun mun tekisi niin mieli, äänensävy anova, hyvin tehosi, ei kieltäytynyt silloin, ei sen jälkeen, eikä edes murahtanut mennessään.
Sen jälkeen moinen lipsahtelee useammin ja milloin missäkin. Eikä tartte olla edes anova. Ilmeestä jo tajuavat missä mennään.
23.02.2016 09:43
Aika rohkeasti sanot, että jokainen yli kuuskymppinen pohjoismaalainen hallitsee nuo ilmiselvät asiat ja että moiset olisivat vain amerikkalaisten ohjeistusta.
Kaikki kohdat ovat tuttuja omassa elämässä ja niiden kanssa saan rimpuilla päivittäin, joskus vain tiedostaminen voi olla vaikeaa. Eikä kukaan tahallaan halua sairastua jos noiden asioiden ja sairauden yhteyden.
Aika moni suomalainen kuuskymppinen juoksee lääkäriltä lääkärille kun ei oikein tiedä mikä elämässä mättää ja se voi olla juuri joku noista kohdista mikä mätää.
23.02.2016 08:59
Haleja vaan, turha niitä on säästellä. Iän mukana halauksen merkitys kasvaa ihmisen elämässä. Kokemuksen rintaäänestä ainakin tuntuu siltä. Toisaalta ihmisen reviiriä pitää kunnioittaa, kahden kauppa se on halauskin. Kosketus tuntuu aina hyvältä, vaikka onhan niitä kosketuskammoisiakin.
Poikien äitinä tähystelen elämän menoa, jokainen poika tähystelee omaa jälkikasvuaan. Semmoista onnea.
Kukaan lapsistani ei ole tulevaisuudessa omaishoitajani. Todennäköisesti olen tapaus: ’Mummi katosi jäljettömiin kahdenkymmen asteen pakkasessa pitsiyöpaidassa ja villasukissa, päässään karvareuhka, höpisee ja puhisee itsekseen, havainnot puh.’
23.02.2016 08:43
Huumoriasi älä heitä, älä rakkauttasi peitä.
Liidä kuin taikuri yllä voikukkapellon
solmi rakkauden kultainen seppele
harmaille hiuksille tyttösten.
https://youtu.be/D_xj1avW2hg
23.02.2016 08:27
HyväH
Just tollee yritin, niin kato nyt, tällee siinä aina käy...
sentään 18+ tähtäsin, siinä sen näkee, rahkeet ei riitä mitenkään,
uusiks vaan, ei auta muu.
https://youtu.be/gOaMva1OpWk
23.02.2016 08:19
Ota reppuselkääsi, henkäys vain ja kohta tässä keijuksi muutun.
Hitustakaan en kyydissäsi pelkää,
tiukan paikan puristan ja varmuuden vuoksi rajusti rutistan.
Etutukkaasi pörrötän ja pipon korvillesi kieputan
takatukkaa usein nuuskaisen, aah ihanaa bossilta tuoksahtaa.
Juostaan yhdessä pitkin merenjäätä ja kiivetään kalliolle ja sieltä huudetaan
HYVÄÄ HUOMENTA KOKO MAAILMA.
Kuperkeikka hankeen heitetään ja kielellä lunta maiskutellaan. Kaulaliinasi piiloon kietoudutaan ja siellä päivän salaisuudet sipistään. Ja niitä ei kerrota kellekään.
Korvaasi hiljaa kuiskailen hoopoja helluja vaan, siitä sä tiedät, siellä se keikkuu ja häiritsee, höpöttäjä vaan.
Kun suukon poskellesi painan ja nenääsi hipaisen, reppuselästäsi keiju putoaa, bussipysäkille tupsahtaa. Tuolta kuusysi jo kolisee ja näin keiju Lauttasaareen katoaa.
https://youtu.be/5ODQ9CberR0
22.02.2016 07:15
Maailmani kauneimman sanan syvältä sydämestäni haluan nauhaasi pujottaa silti se ei ehkä koskaan syliäsi tavoita edes kättäsi
ei suudelmaksi huulillesi jonne se kaipasi.
Rakkaus haluaa vain siltoja rakentaa ja muurit hajottaa rakkaus ei takerru sanaan se kuuntelee ja kuulee vähästä
ja oikeasti muistaa millainen mies ja kuinka tunteet vaihtelevat
se kaipaa yhtä epätäydellistä kuin itsekin on, ei mitään unelmaa
vaan ihmistä, lähelleen ihmistä, toista ihan omansa moista.
https://youtu.be/oKVW14ORZIU
21.02.2016 11:38
Kiva lukea noita juttujasi reissuista, kiitos.
21.02.2016 00:36
Kunnossa jonkinmoisessa ja olen aika pitkäkoipinen, ei se tietty sama ole mutta traktorilla treenasin, aikoinaan. Korkealla siinäkin se eka porras on. Sit, ajattelen, että se pikkulikka piti jalkojaan siinä kone..., ei mun koipeni mitenkään semmoiseen tilaan mahtuisi. Sitten kokeillaan kun sinne nuppiin kiivetään. Huomaatko, en ole vielä luovuttanut haavettani, se elää yhä.
21.02.2016 00:33
Kylmätotuus,
toivotaan, että kunto ja sää sallii,
se on uusimpia kansallispuistoja ja varmasti katsomisen ja tutustumisen arvoinen patikkareitti.
Laitan tähän vielä Aki Virran, videolla on kansallispuistonkin maisemia, ainakin saman oloisia.
https://youtu.be/nTp5jnM5XgI
20.02.2016 19:30
Hyvä k-k,
just teen niin, tee sinäkin, mitä noista välittämään, sanotaan niin kun aatellaan ja muut saa sanoo kanssa mitä aattelee, niin sen asian aattelen. Tulipas aattelua yllin kyllin. Ei täällä voi kenenkään päätä käännellä, jokainen on ihan oma itsensä.
Pahoista sanoista en oikein piittaa ja hyvät kätken, arvaa vaan mihin. Ja kenestä tykkään niin tykkään, minkäs sille voin ja kenestäkään en ajattele mitään pahaa.
Kerronpa sulle yhden jutun, eilen just sain uuden runokirjan, 600 sivua, rakkautta siinä on ja tuskaa, hyvää ja pahaa, ja on yksi suosikkirunoilijoistani (Anna Ahmatova, venäläinen)
hän sanoo niin kauniisti :"Minä lohdutan sinua, lohdutan sinua tavalla, josta kukaan ei voi edes uneksia, ja kun sinä haavoitat vihaisella sanalla, sinä itse tunnet tuskaa."
Tämä on osa yhdestä runosta mutta ajattelen että nuo sanat sopivat joskus kuin nappi silmään täällä palstaelämässä.
20.02.2016 17:59
Otus outo poikki loikkii
omenapuuta kiertää kaartaa
alta lumen mättää mätää hätään.
Hetken retken Helinä oisin
omenaa Puolan oudolle toisin.
Helit, Heljät, Helinät, kaikki heliskää, teitä tänään hellitään.
https://youtu.be/s7FrDqHmTlc?list=PL_AUoCGd1ldBffcEfl-9OfhYooh2NStfq
Miksi on niin vaikeaa kirjoittaa elukoista, aloittaja sen osaa, se luikahtaa heti sadun puolelle, ei tahdo pysyä raamissa mitenkään. Metaformoosikaan edes petopunkista perhoseksi ei onnistu, parasta kuin vain pupuista kirjoittelee.
20.02.2016 14:51
Oi, kultaseni, pienoiseni, siksi juuri, juuri siksi, en vastannut omia tunteitani ja rakkauksiani koskevaan kysymykseesi, koska teen sen muulla, ymmärsitkö nyt.
En täällä, meitähän on täällä vaikka kuinka monta mimmiä lurittelemassa. Taidat olla ihan hakoteillä koko hommassa.
Sättäillä pitää muualla ja jos oikein kahden kesken haluaa niin menee koppii, oi, nyt meni lööperin puolelle, en tiedä onko niissä säteissä vielä kopit vai ei. Kait sä tiedät. On niin pitkä aika kun viimeksi sinne eksyin, mutta pitääpä verestää sitäkin hommaa.
20.02.2016 14:33
Voinpa vastata, totta
1. en ole mikään runoilija vain hassu höpöttelijä
2. kritiikissä arvostan perustelua, huvikseen viskatut heitot arvottomia
3. omista tunteistani ja rakkauksistani vain kirjoitan, kirjoitan mieluiten juuri tässä aloituksessa ja niistä haluan sättäillä ja puhua vain kahden kesken.
20.02.2016 14:12
Omalta kohdaltani kiitän tietysti ihan sydämeni pohjasta suorastaan, tosin ymmärrys ei kyllä yllä noin korkeisiin sfääreihin, kun olen vain ruohonjuuritasolla elelevä ja pienistä nauttiva ihminen. Imelyys voi olla niin monenlaista ja et perustellut sitä mitenkään, mutta ehkä ajattelit, että turha heitellä helmiä sioille. Toki noin korkealta saatu kommentti ei johda mihinkään, yhtä imelää ja samanmoista siirappia haluan kirjoittaa. Sillä kaikki mitä kirjoitan on kaipausta, tai jotain sinne päin kirjoitti suuri idolini RR
Anteeksi, sotkin pakan pahan päiväisesti, toivottavasti kukaan ei loukkaantunut kolarissa.
20.02.2016 13:29
Suudelmista vain haaveilen, mutta eiks ole sinustakin ihan kiva kun jaksaa kuule vanhoilla päivillä vielä lemmestä haastaa. Se virkistää elämää, kokeilepas, kyllä sinäkin imelästi osaisit. Heti väliin tuikkaisin ja suudelmani suikkaisin.
Sitten luin uudestaan tämän riimisi ja jostain kumman syystä tuli mieleeni,
että ei kait vaan ole kyse:
"Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista."
https://youtu.be/g7s1mK18S4E
20.02.2016 12:46
124 / 182