Yleensä on parempi kun ei juo eikä polta

TohmaJärviii

Mutta ei se tauteja estä. Minullekin tuli eturauhasen syöpä. Olen sairastanut sitä 12 vuotta.

18

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettä

      Joo se onkin ihmeellistä kun terveys ei oo niin musta valkoista. Voit saada keuhkosyövän vaikka et polttaisikaan tai pienet lapset saavat syövän vaikka vois ajatella ettei heille ole voinut tulla mitään siihen vaikuttavaa tekijää. Voihan ajatella niinkin että tupakka on terveysvaikutteinen.

    • toimintapuute

      Eturauhassyöpä on panemisen puutteesta.. Ei tule panomiehelle!

    • Paree se on kun ei, helpompi sairastaa sitten niitä muita tauteja ja sairauksia kun ne kohdalle iskee. Aatteles jos sullakin olisi siinä vielä keukoahtautumaa tai astmaa ja kaiken hyvän lisäksi voisi olla vielä addiktio viinan kanssa. Hyvät päivät sairauden kanssa on kuitenkin parempia kuin noitten veijareitten kanssa.
      Hyvin olet tautisi kanssa pärjännyt ja pitänyt mielesi virkeänä. Hyvää jatkoa vaan.

      • a-----------------

        @rosaliin "astmaa"
        Voi se astma tulla ilman tupakan polttamista.
        En ole ikinä yhtään savuketta polttanut ja astma tuli yli 5-kymppisenä. Johtuu muutamista allergioista, jotka eivät olleet ennen vaivanneet, lienenkö ollutkaan allerginen aiemmin.


      • a----------------- kirjoitti:

        @rosaliin "astmaa"
        Voi se astma tulla ilman tupakan polttamista.
        En ole ikinä yhtään savuketta polttanut ja astma tuli yli 5-kymppisenä. Johtuu muutamista allergioista, jotka eivät olleet ennen vaivanneet, lienenkö ollutkaan allerginen aiemmin.

        Varmaa suojautumiskeinoa sairauksia vastaan ei ole, aina se sen pienen kolonsa löytää mistä sisälle tunkee jos sille päälle sattuu.
        Oletko hyvin pärjännyt sen astmasi kanssa ,ei ole sekään tauti sieltä mukavammasta päästä, haittaa arkea kummasti, ja aina ärsyyntyy sopimattomista säistä, tuulista ja pakkasista. Tarkkaan pitää miettiä mihin kylään tai kauppaan menee kun astmaa sairastaa, kun ei tieten tahtoen halua huonoa oloa itselleen.


      • a-----------------
        rosaliiin kirjoitti:

        Varmaa suojautumiskeinoa sairauksia vastaan ei ole, aina se sen pienen kolonsa löytää mistä sisälle tunkee jos sille päälle sattuu.
        Oletko hyvin pärjännyt sen astmasi kanssa ,ei ole sekään tauti sieltä mukavammasta päästä, haittaa arkea kummasti, ja aina ärsyyntyy sopimattomista säistä, tuulista ja pakkasista. Tarkkaan pitää miettiä mihin kylään tai kauppaan menee kun astmaa sairastaa, kun ei tieten tahtoen halua huonoa oloa itselleen.

        Kiitos kysymästä @rosaliin
        Hyvin pärjään. Lääkkeitä en enää tarvitse. Liikunta ja laihdutus ja stressitön elämä auttavat. Ja koirakotien karttaminen. Vahvojen hajusteiden väisteleminen myös.
        Flunssat meinaavat pitkittyä astman vuoksi ja silloin joudun yskään käyttämään muutamina päivinä avaavaa lääkettä.
        Vaikka lääkkeet auttavat astmaan, ettei yskitä ja silleen. Niin kuitenkin se olo on huonompi ja erilainen. Kuin nyt lääkkeettömänä pärjätessä.
        En tiedä, onko astma mulla varsinaisesti tauti. Enemmänkin sellaista allergiaa, yliherkkää reagointia jollekin hengitykseen menevälle.


      • a----------------- kirjoitti:

        Kiitos kysymästä @rosaliin
        Hyvin pärjään. Lääkkeitä en enää tarvitse. Liikunta ja laihdutus ja stressitön elämä auttavat. Ja koirakotien karttaminen. Vahvojen hajusteiden väisteleminen myös.
        Flunssat meinaavat pitkittyä astman vuoksi ja silloin joudun yskään käyttämään muutamina päivinä avaavaa lääkettä.
        Vaikka lääkkeet auttavat astmaan, ettei yskitä ja silleen. Niin kuitenkin se olo on huonompi ja erilainen. Kuin nyt lääkkeettömänä pärjätessä.
        En tiedä, onko astma mulla varsinaisesti tauti. Enemmänkin sellaista allergiaa, yliherkkää reagointia jollekin hengitykseen menevälle.

        Voi, että, kohta taas alkavat ne vihonviimeiset siitepölykaudet ja monelle kevät on juuri vuoden vaikeinta aikaa, vuotaa nokka ja vuotaa silmät ja hengen kulkukin takeltelee. Nykyään siedätyshoidot varmaan auttavat monia selviämään pahimmista jaksoista.


    • siilimuori3
    • Smirkelilaikka

      42v bussinkuljettaja, 2 lapsen äiti kuoli keuhkosyöpään. Ei ollut koskaan tupakoinut, kotona ei kukaan polttanut eikä lapsuudenkodissakaan.

      • Korppis1

        Tulin juuri gynekologin vastaanotolta. Minulle tehtiin täydellinen tarkistus.

        Olin eka kertaa sitten vuosiin samalla yksityisellä terveysasemalla, josta sain yli kymmenen vuotta sitten estrogeenipillereitä vaihdevuosioireisiin, joita minulla ei ollut, mutta oli muodikasta olla reipas ja seksikäs. Estrogeeeneistä seurasi rintasyöpä.

        Nyt minut tutki naislääkäri ja hän oli sitä mieltä, että syöpäni syyn juuret löytynevät kehooni pumpatusta ylimääräisestä estrogeenistä. Nyt olen hyvissä käsissä. Lääkäri tilasi paperini KAKS:sta ja soittaa kun on ne läpikäynyt. Ikäni on jo rajoilla kutsutaanko minua enää vuosikontrolleihin ja hän näki tapreelliseksi jokavuotiset mammot ja gynekologiset tutkimukset.

        Joku näsä kerkesi kirjoittamaan, että eturauhassyöpä ei tule panomiehille. Kyllä se tulee jos on tullakseen panomiehillekin ja itseasiassa jopa helpommin mitä useampi panokumppani on kierteessä.

        Paljonhan puhutaan, että syöpä on lisääntynyt. Ei se välttämättä niin ole vaan ihmiset elävät pidempään ja jokainen saa lopussa syöpäpesäkkeitä.


      • kynä-kö-looki

        Saitko ison Geen :D Muistithan huutaa niin, että kaikki asiakkaat kuulivat :D


    • Aloittajan kirjoitus-tapa on hyvinkin tuttua.
      Hellää velli-huttuista lettua.
      Minä en ota häntä tosissani.

      H.

      • hellälettunen

        Entä jos hän viis veisaa otatko hänet tosissasi, joten ilmoittaminen on aivan turhaa.


      • hellälettunen kirjoitti:

        Entä jos hän viis veisaa otatko hänet tosissasi, joten ilmoittaminen on aivan turhaa.

        "hellälettunen"

        Hän ilmottautui, minä ilmottauduin.
        Vaikka en olekaan akanukko.
        Yhdessä minä veisaan sinunkin kanssasi.


        H.


    • Ei täältä hengissä selviä vaikka nipottaisi kuinka.
      Olen korppiksen kans samaa mieltä että syöpä ei ole lisääntynyt, ihmisten elinaika on pidentynyt, johonkin on kuoltava ennepitkää.
      Olen syönyt Estrogeenia kauan, en siksi että kuvittelisin säilyväni nuorekkaana. Olenkohan tottunut lisäestrogeeniin kun tulee kaikenlaisia oireita jos olen ilman. Mammografia on maksettava itse kun ikää tulee tarpeeksi, käyn säännöllisesti gynellä tutkimuksissa.

      • Korppis1

        Jos pistää kerran vuodessa näihin tutkimuksiin 200- 500 euroa, säästyy yllätyksiltä.
        Mikään ei ole turhauttavampaa kuin miettiä mikä mua vaivaa. Ajatuksissa ongelmat suurenee. Paras on toimia.


    • Olen-mieltä-että

      Ellei jalkapohjien tervaus, tupakka, tujaus murheeseen ja säännöllinen rakastelu, liikunta, kuntoilu, rehkiminen ja syöminen ja matkustelu auta, elämä on kyllä kuolemaksi ilman kirkollista osuustodistustakin.

      • Korppis1

        Nythän on alettu kyseenalaistamaan rehkimistä ja kovaa kuntoilua. On jopa arveltu, että rauhallinen kävely raittiissa ilmassa tunnin pari olisi paras kuntoilumuoto.
        Tupakointi on vaarallista. Rakastelu ei kysy säännöllisyyttä vaan halua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe