Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täälläkin on ainakin yksi höperö...
valssillako aloitetaan...
https://youtu.be/TtegsXquBW8
17.02.2016 16:41
Kiitos, vahinko jos otit kova sanan liian kirjaimellisesti, tuskin närkästykseen aihetta, kyllä me tämän ikäiset tiedetään tunteemme ja herkkyytemme, kovuutemme ja pehmeytemme, ei sitä jonkun mutuhöpötys paljon liikuta.
17.02.2016 16:28
Tänne jäisin ilman muuta,
kaikkia rakkaitani kannan aina mukanani, menen minne vain.
Tätä mäkeä, sen aamuja ja iltoja en mielelläni jättäisi,
tätä en saisi koskaan mukaani, mutta ne muille maille vierahille menneet
voisivat joskus vaikka piipahtaa...
https://youtu.be/8zRD4q2GKLg
17.02.2016 16:12
Niin ja varsinkin nauru, se kun tarttuu niin siinä on epidemiaa kerrakseen.
17.02.2016 15:48
En sitä toki minään totuutena halunnut esittää tai minään joko-tai rinnastuksena, vaan käytin sanoja ..."voi olla ehkä ...voi olla ehkä tutumpi vieras..." koska tunnen semmoisia ihmisiä, taiteilijoita, jotka kokevat voimakkaasti tunteillaan, aistivat ympäröivän maailman ja silloin myös vastoin käymisensä syvästi ja voimakkaasti. Silloin herkkyydestä tulee helposti yksi kuormittava tekijä ja jos on vielä taipumusta esim. geneettisesti sairastua masennukseen, niin silloin masennus on tosiaankin tuttu vieras. Herkkyys on tavallaan aina herkillä heidän sielussaan. Silloin ei olla niin kovaksi keitetty kun sellainen herkkä on kuten itseäsi kuvasit.
Herkkyyshän on rikkaus, jokainen herkkähän sen tietää. herkkyys on taitoa kuulla itseään ja muita, aistia, ja se on juuri kyky omassa herkkyydessäni, josta tykkään ihan valtavasti, elää tavallaan intuitionsa rinnalla.
17.02.2016 15:43
Hiljenny sinä vaan ihan rauhassa, minen kehtaa sinua edes häiritä.
Olen yhtä hurja ja vallaton kun kaikkina muinakin päivinä, nyt on tosin ollut päivällä vähän hiljaista kun sonera on vienyt signaalit, illaksi on aina onneksi tuonut takaisin.
Tämä palsta täällä mennee niin kuin sinikäyrä muuallakin elämässä tai joskus voi mennä myös pörssikurssien tahtiin, kun nousee niin tietää, että kohta laskee ja tietty toisinkin päin. Mitä se olisi jos aina yhtä lystiä, tympeeksi sekin kävisi, ei joutaisi edes makaronilaatikkoa välillä tekemään kun pitäisi showta vain syynätä. Hiljaiset luppoajat tekevät vain sielulle hyvää, silloin voi kunnolla kerätä voimia ja taas kohta iskeä, laittaa parhaimmat rupatuksensa peliin.
Kuppikuntiin en kuulu, mutta jos kunnon pelipöydän pistät pystyyn niin sen pöydän ääreen pesiytyisin kunnolla ja voisin tulla pelaamaan viimeiset pähkinäni.
Minulla ei ole valittamista, se mikä on annettu on saatu, turha haikailla.
sanovat, että pidot paranee kun väki vähenee, en tiedä pitääkö paikkansa mutta mukavia juttuja nuo jääneet mukavat ainakin kirjoittavat.
17.02.2016 15:01
Eheei, pätkä vain, kaikki urheilu ja pallonpeluumuistot on kullattu jo aika päiviä sitten. Se oli sitä herkullista aikaa elämässä kun halusi mennä milloin kenenkin perässä ja milloin minnekin. Kun on nuorena utelias niin vanhana voi muistella kaikkea hupsua. Kun tulee riittävän vanhaksi niin huomaa, ettei hupsuus ole mihinkään kadonnut.
Elämä on kun muoti, tietyin välein kertaantuu samat ideat vähän eri kuorrutuksin vain.
17.02.2016 14:34
Onhan niitä headhuntereita vai mitä nyt on, jotka etsivät puolestasi hyvän työn tekijän.
Sen kun vaan kerrot millaisen haluat ja sitten vähän maksat palvelusta.
Olen tavannut nuoren miehen, joka on tätä kautta löytänyt työpaikan ja hän kertoi, ettei hän olisi itse osannut niin hyviä etuja itselleen tingata kuin nämä rahan edestä tekivät. Molemminpuolista, hyvälle työntekijälle hyvä työpaikka.
17.02.2016 14:07
Masennus on sanana aika omituinen ja sitä käytetään melko keposesti.
Toiselle se voi olla tosi vakava melkein hengen vievä ahdistus ja toiselle vain tavallinen arkinen alakulo.
Tuolla ylempänä oli kyllä hyvä toteamus. Miten paljon sairastan jotain muuta sairautta vaikka syy onkin masennuksessa ja alakulossa, elämän harmituksessa.
Olen vakaasti sitä mieltä, että kaikki ihmiset ovat riskiryhmässä. Joku hetki jokin uusi tilanne voi laukaista. Olen esim kuullut vaikeita sydänleikkauksia kokeneilta potilailta, kuinka sen jälkeen iskee paha masennus. Muidenkin leikkausten ja sairauksien jälkitiloihin kuuluu masennus ja alakulo. Myös onnettomuudesta selviäminen voi olla paha paikka. Paitsi lääkkeitä ja ammattiauttajia niin myös läheiset ovat arvossa arvaamattomassa jos ja kun masennus iskee. Kuitenkin masennuksen hetkessä käpertyy siihen omaan tunnetilaan ja joskus on niin vaikeaa nähdä muuta.
Onnellista jos on niin vahvat geenit ja tuntee itsensä niin hyvin ja hyvissä ajoin hyökkää vastaiskuun. Siihenkin oppii kun sen kerran on kokenut, tietää tavallaan miten toimia. Herkillä ihmisillä on herkemmät anturit elämän menoon ja masennus voi olla ehkä tutumpi vieras, kaikki eivät ole niin kovaksi keitettyjä otuksia.
Jos omaa kohtaa ajattelen, niin paljon elämässä riskitekijöitä, jotka edesauttavat, ikä, yksin asuminen, sitova työ, lapset kaukana, herkkyys, yms mutta paljon on kyllä tekijöitä, jotka taas vahvistavatkin, niitä on enemmän, ehkä kaikista tärkeintä on, että kokee itseänsä tärkeäksi omassa elämänpiirissään ja positiivinen elämänasenne, että niin pahaa ei tule vastaa, etteikö siitä selviäisi. Onneksi en ole enää mikään nuori jolla ei ole aseita kohdata tätä elämän raadollisuutta vaan tähän ikään elämä kepposineen on jo opettanut ja kouluttanut.
17.02.2016 13:26
Rakkauskirjeitä mukava lähetellä
ei tarvitse sanojansa vähätellä
lumisuudelmansa saa sanoiksi kätkeä
kaiken ikävänsä vaiti rivien väleissä itkeä.
Tänään kirje on valkoinen pallonen
ensin hennosti puhallettu hiutale vain
sitten suurempi suurin valtava luminen
se pyörii niin hiljaa varpailles sun
en jaksanut enää heittää kun
lumipalloefekti valtaansa hiutaleen sai
kerran potkaiset vain ja pallo enää vettä kai.
Lumeen kätkin sinulle yötaivaalta tähdet.
Nuo sanat vain sokealle salat.
https://youtu.be/5V8R07t2ln8
17.02.2016 12:21
Ha haa, hyvä juttu,
saan pitää tutun mielikuvani 'asiansa osaajasta',
aatukin on videossa ajan tasalla,
kankaasta tehdään uusi uljas kaupunki,
ei mitään paperinpyöritystä siellä enää.
17.02.2016 10:20
Ooh, my sweetheart...
https://youtu.be/rlPazQMcNW8
Hyvää yötä, kirpuille työtä, syökööt ne sua kaiket yötä.
17.02.2016 00:18
Hitsi kun olisi mielenkiintoista kuulla, kun olet kahteenkymmeneen työpaikkaan mennyt ja vaimosi kymmeneen niin monellako millillä olette menneet, elikkä millaisia innovaatioita olet osannut viedä työpaikallesi kun olet työn saanut. Vai ihanko vain suhteilla olet sisälle pyrähtänyt. Hassu olet kun tuon paljastit, olen aina ajatellut sinut kovana asiansa osaavana duunarina en pomon hyvänä kaverina.
16.02.2016 21:18
"Katso työhistoriaasi, se voi olla ongelmasi. "
Mutta se voi olla myös ratkaisusi, työhistoria.
Katkeamattomalla työhistorialla on aina mahdollisuus, ei se ole iästä kiinni.
Jos olet juuri valmistunut ja odotat, että työpaikka lohkeaa tuosta noin vaan, lahjakkaille ja osaaville se lohkeaa, saatat ehkä myös joutua odottamaan. Mutta silloin kiireesti jotain tekemään.
Ennen vanhaan tehtiin työtä kuin työtä, sitten tehtiin vain sitä pientä kapeaa, eikä muuta edes ajateltu. Nyt monipuolisella osaamisella on omat etunsa.
Tulevaisuudessa sillä saattaa olla vielä suurempi vaikutus, työhistorialla.
Mustat aukot työhistoriassa ovat pahinta.
16.02.2016 19:19
Onnellisuuspataan tippuja hmp.f,
voi, että tykkään tästä kirjoituksestasi, voi että, niin viisaita sanoja, melkein voisin kopsata sen ja teipata sen tuohon kaikkien muiden tärkeiden juttujen riviin.
Nuoruudestani olen mukanani kantanut urheilutaustaa, ja sieltä kaikenmoisia valmentajia, yksi, jota erityisellä lämmöllä muistan, valmensi koripallojoukkuettani ja hän tölväisi pahasti elämääni ja antoi lopulta ohjeita kaksi. Elämän vertaus tiehen, se on niitä periteisimpiä, hän sanoi, että sinun siis minun pitää kerätä sieltä polkuni varresta juuri ne pienet kivet, pienet, sirutkin, isot tulevat itsestään, ja sitten se millä katsot sitä kiveä ratkaisee elämäsi. Asiaa ajattelin sitten opettelin ja lopulta huomasin, että näinhän se on.
Niin paskaan paikkaan en elämässäni ole joutunut, etten siitä jotain hyvää ole löytänyt ja elämäni vain jatkuu tosin ilman koripalloa.
16.02.2016 16:58
Tässä yhteydessä tuli mieleen sanonta, että kolmas pyörä on aina liikaa, ystävyydessäkin voi olla, vai miten se nyt menikään. Olen elänyt veljien kanssa ja kaivannut aina rinnalleni sisarta juuri sen takia, että olisi joku tositosi läheinen ystävä. Mutta elämä on sitten kuljetellut niin, että olen löytänyt aikoinaan opiskelun myötä rinnalleni kaksi sisarta, jotka ovat juuri tositosi ystäviä. Se on jotenkin kiva tunne, että meitä on kolme ja meillä on ystävyys, joka tietää paljon ja elää kun ollaan kolmestaan ja se elää kun ollaan kahdestaan. Siinä ystävyydessä on tavallaan ystävyydenkolmijalka, jonka ehdottomasti yksi tärkein ja toisaalta myös vaativin vaatimus on luottamus. Kertaakaan se näiden vuosikymmenten aikana ei ole pettänyt.
16.02.2016 16:26
No, tämähän on niin luotettava, niin luotettava paikka, jos täällä ei ole edes 'palstaystäviä', niin kuin minulla esimerkiksi ei ole, silti voin tänne läväyttää koko elämäni, kukaan ei tunne minua enkä minä tunne ketään, ei kait tämmöisistä avautumisista kertoilla kenellekään. Ei niistä osaa kertoa. Eihän se kiinnosta, mutta tapaukset tapauksina voivat jo kiinnostaa. Vaikka ihmisen elämä on aina ainutkertaista niin silti ihmiset elämänsä kanssa kokevat monia asioita hyvin samankaltaisesti. Joskus on suorastaan ihanaa huomata vaikkapa täällä palstalla, ett, hei en ole yksin tämän ja tämän ongelman kanssa. Ei tarvitse mennä terapeutille huomatakseen...
16.02.2016 16:02
Sanos muuta... niin pitää
Aina tulee niin romanttinen olo... vaikkei ymmärtäisi sanaakaan...
kun tämä mies laulaa... vaikka laulaisi kovaa ja korkealta.
https://youtu.be/sbJdeBNpTZM
16.02.2016 12:24
Kiitos optimisti-orvokki tästä, tämä on hyvä juttu, paljon sain vinkkejä ja haluan tutustua paikkaan. Seuraavan kerran kun joutilaana tulen Helsinkiin, niin... kesäaika vielä parempi ajankohta, olen vain kaukaa tuota rakennusta katsellut. Moni on siellä elämäänsä petrannut, sen talon jos minkä seinät kertoisivat paljon jos vain osaisivat.
Harvoin kirjoittelen adresseja mutta tämän allekirjoitin ilomielin.
16.02.2016 12:08
Siis sulkapallossa, vaude ihan olen vääriä palloja käsissäni pyöritellyt,
aikaisemmin kuvittelin, että jos tuosta golfpallosta, siinä se lempi olisi niin kompaktissa paketissa, helppo pyöritellä...
16.02.2016 10:54
126 / 182