Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Kiitos, vahinko jos otit kova sanan liian kirjaimellisesti, tuskin närkästykseen aihetta, kyllä me tämän ikäiset tiedetään tunteemme ja herkkyytemme, kovuutemme ja pehmeytemme, ei sitä jonkun mutuhöpötys paljon liikuta.
  2. Masennus on sanana aika omituinen ja sitä käytetään melko keposesti.
    Toiselle se voi olla tosi vakava melkein hengen vievä ahdistus ja toiselle vain tavallinen arkinen alakulo.
    Tuolla ylempänä oli kyllä hyvä toteamus. Miten paljon sairastan jotain muuta sairautta vaikka syy onkin masennuksessa ja alakulossa, elämän harmituksessa.

    Olen vakaasti sitä mieltä, että kaikki ihmiset ovat riskiryhmässä. Joku hetki jokin uusi tilanne voi laukaista. Olen esim kuullut vaikeita sydänleikkauksia kokeneilta potilailta, kuinka sen jälkeen iskee paha masennus. Muidenkin leikkausten ja sairauksien jälkitiloihin kuuluu masennus ja alakulo. Myös onnettomuudesta selviäminen voi olla paha paikka. Paitsi lääkkeitä ja ammattiauttajia niin myös läheiset ovat arvossa arvaamattomassa jos ja kun masennus iskee. Kuitenkin masennuksen hetkessä käpertyy siihen omaan tunnetilaan ja joskus on niin vaikeaa nähdä muuta.
    Onnellista jos on niin vahvat geenit ja tuntee itsensä niin hyvin ja hyvissä ajoin hyökkää vastaiskuun. Siihenkin oppii kun sen kerran on kokenut, tietää tavallaan miten toimia. Herkillä ihmisillä on herkemmät anturit elämän menoon ja masennus voi olla ehkä tutumpi vieras, kaikki eivät ole niin kovaksi keitettyjä otuksia.
    Jos omaa kohtaa ajattelen, niin paljon elämässä riskitekijöitä, jotka edesauttavat, ikä, yksin asuminen, sitova työ, lapset kaukana, herkkyys, yms mutta paljon on kyllä tekijöitä, jotka taas vahvistavatkin, niitä on enemmän, ehkä kaikista tärkeintä on, että kokee itseänsä tärkeäksi omassa elämänpiirissään ja positiivinen elämänasenne, että niin pahaa ei tule vastaa, etteikö siitä selviäisi. Onneksi en ole enää mikään nuori jolla ei ole aseita kohdata tätä elämän raadollisuutta vaan tähän ikään elämä kepposineen on jo opettanut ja kouluttanut.
  3. No, tämähän on niin luotettava, niin luotettava paikka, jos täällä ei ole edes 'palstaystäviä', niin kuin minulla esimerkiksi ei ole, silti voin tänne läväyttää koko elämäni, kukaan ei tunne minua enkä minä tunne ketään, ei kait tämmöisistä avautumisista kertoilla kenellekään. Ei niistä osaa kertoa. Eihän se kiinnosta, mutta tapaukset tapauksina voivat jo kiinnostaa. Vaikka ihmisen elämä on aina ainutkertaista niin silti ihmiset elämänsä kanssa kokevat monia asioita hyvin samankaltaisesti. Joskus on suorastaan ihanaa huomata vaikkapa täällä palstalla, ett, hei en ole yksin tämän ja tämän ongelman kanssa. Ei tarvitse mennä terapeutille huomatakseen...