Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Älä huoli, ei ole kenenkään oma palsta, satuin vain sanani tänne tökkäämään.
27.01.2016 16:44
Ihanaa kuulla, että onnellinenrakas on noin onnellinen ja varsinkin on kivaa, että tiedät todellisen rakkautesi.
Meitä on, kuule niin moneksi. Toisissa aloituksissa voi puhella asiaa ja viisasta tässä saa lässytellä, minä ainakin lässyttelen, sinäkin voit.
Vähän pistää miettimään jos rakkaudesta puhuminen on mielestäsi lässytystä, minkähän laista se sinun todellinen oikein on. Hitsi kun uteliaisuus ihan herää.
27.01.2016 16:41
Henkilökohtaisesti tunnen muutaman psykologin, heiltä olen joskus jonkun vinkin kysellyt, en koskaan käynyt vastaanotoilla.
Toisaalta olen ystäväni kautta saanut sen käsityksen, että ei mikään asia muutamalla käynnillä selviä. Hänen surutyönsä vaati kaksi vuotta tapaamisia ennen kuin menetys helpotti.
Itse olen turvautunut aina vertaistukijoihin kiperissä tilanteissa.
27.01.2016 16:10
Rakkausralli jatkuu…
…melkein ensimmäinen aloitukseni, varmasti viimeinen. Olen kymmenen vuotta sitten aloituksen kirjoittanut, ja silloin todennut eipä ole aloitukset heiniäni, sen aihe oli silloin yksinäisyys. Nyt on toisen vuoro, rakkauden, voi siis todeta, etten kovin pitkälle ole päässyt elämässäni. Toisaalta, aika kauaskin.
Rakkaudella on niin monta ikkunaa, monta kulmaa, riippuen siitä mistä katselee mihin katselee, kenen kanssa katselee ja miten rakkauteensa suhtautuu. Rakkauden rikkauden me 60+ hyvin tunnemme ja tiedämme. Joku rakastaa sinua, joku äitiä, joku lasta, joku mummoa, kissaa, kirjaa joku rakastaa merta ja joku vain ja ainoastaan itseään.
Kirjoittelen tänne rakkaushöpinöitäni, hyvän yön toivotuksiani Sinä voit toki kirjoittaa mitä haluat mitä mieleesi tulee, tai ole kirjoittamatta, lue tai ole lukematta, kuuntele hetki, kuinka linkki soi. Tai ylihyppääminenkin on oiva vaihtoehto. Valitettavasti en ole mikään aktiivivastailija.
Pääasia kuitenkin, että rakastat ja olet elämässäsi onnellinen.
https://youtu.be/YzlVTVJ8xEg
27.01.2016 14:09
Aamulämmin käsi hapuilee,
paperi kääntyy kuin itsestään
turhaa historia tänään kuopii, vain
yökosketuksen polttamat arvet ihollani
vievät mukanaan kaikki ajatukseni,
kauas rapisevien sanojen soinnuista.
https://youtu.be/3votbXRSlIg
27.01.2016 09:39
Hauska olisi kokeilla, mutta en voi, ihan siitä syystä, että kuolisin nauruun, kun niitä sitten kirjottelisin, varsinkin kun sitten joutuis tuon juoruköörin hampaisiin, siinä sitä olisikin sepostamista.
Se voisi olla sikälikin jännää, että voisi aina turvallisesti rupatella itsensä kanssa.
26.01.2016 22:53
Hyvä, noin jämäkkä miehen pitää ollakin. Muuten näkyykö nimessäsi kuitenkin aina se, että olet MIES. vai sorrutko olemaan joskus kiepsahda-kuopsahda tai illan.ihanuus
26.01.2016 22:46
Joskus kun iltaisin riisuu 'päivänuttujaan' ja toteaa missä kaikessa ja miten tämäkin päivä taas vilahti, tulee mieleen Rasan runo : "Elämä täällä on kuin tervapääskyn pesä, ilmasta siepatuista tarpeista lujasti muurattu tuulentupa".
Tästä musiikista voi löytää samaa ajatusta.
https://youtu.be/s0a47WcxrgA
26.01.2016 21:01
Yhtenä päivänä mietin, että kun kirjoitan tällä samalla nimimerkillä aina, niin mitä jos loisin itselleni sellaisen alter econ tänne. Ajattelin, että pitäisikin kysäistä niiltä, joilla sellainen täällä on, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Ensimmäinen juttu on tietenkin sukupuoli, ehkä sen olisi hyvä olla eri kuin itse olen. Sitten sille täytyy keksiä persoonallisuus. Oolalaa siitähän kehkeytyisi helposti kuin romaanin kirjoittamista. Tietysti sille loisin elämänvaiheet, perhesuhteet ja työhistorian. Noista yksinkertaisista asioista ei kannata jäädä kiinni.
Niin ja luoda ihan oma kirjoitustyyli, se onkin vaikeinta, koska siitä kaikki aina paljastuu, jos lukija on tottunut sanojen kanssa pelaamaan, niin ovelinkin kirjoittaja menee joskus vipuun juuri sanavalinnoissa ja rytmissä. Ne ovat semmoisia salaisuuksia, jotka paljastavat.
Toisena minänäni, toden näköisesti se olisi joku runoileva maaseudun ujo peräkamarinpoika, joka kaipuustaan ja naisen ikävästään tänne kirjoittelisi ihania kaipaavia lorujaan. Miten saisin sen aitouden hänen juttuihinsa, aitous on aaa ja ooo. Välillä se kiroilis moottorisahan kanssa jne.
Antaahan olla, muuttuisi mukava yksinkertainen hyvä elämä liian monimutkaiseksi söhläämiseksi. Mieluimmin vain näitä loruja.
26.01.2016 19:41
Niinpä, tuli mieleeni, että burkanaisen muoto voi olla myös kaksoispiste, jos ne muut sen sananvapauspostimerkkivihkon (onkohan mokoma yhdyssana) muodot ovat sitten muita , esim huutomerkki ja lainausmerkit.
26.01.2016 16:29
Postcrossaajana olen postimerkkien suurkuluttaja, mutta näistä merkeistä en pidä. Tuskin tulen niitä suomesta koskaan lähettämään, paitsi jos joku pyytää juuri tuota merkkiä.
Nämä ovat pari merkkiä kokoelmasta, johon ilmeisesti tulee muitakin aiheita sananvapaudesta. Vaikea sillai vielä kommentoida.
Näissä merkeissä en osaa rinnastaa tarhakettua ja burkanaista, rinnastan tässä kuvassa olevissa merkeissä luonnon ketun ja tarhaketun ja toisaalta on vähän vaikeaa löytää yhteyttä burkanaisen ja suomalaisen koivun välillä, Ehkä sekin joskus selviää.
Toisaalta miksi ketut on pantu kysymysmerkkiin, onko tuo toinen sitten huutomerkki???? sekin varmaan joskus selviää.
26.01.2016 15:28
Voi, Heikku, en voi muuta, tykkäämisen sanat ovat niin monimuotoisia.
mutta kun ja jos sä noin sanoisit, niin ihan varma olen, että HETI tulisi.
26.01.2016 14:29
Väitän, että tarua se on.
Edellistä lainaten, että hippunen hippusen aikaa koen olevani tällä palstalla.
Vähäisellä kosketuspinnalla on helppoa liikuskella ja kirjoitella, kommentti sinne ja kommentti tänne. Melkeinpä kaikki juttuni ovat yleensä höpö, höpöhöpinää, olen kehno ja laiska keskustelija, vaikka tämä keskustelupalsta onkin.
26.01.2016 14:21
Sitku... haluaisin tehdä kaikkea hullua ja hoopoa , mitä en ole vielä tehnyt tai kokeillut.
kaikki on kuitenkin kiinni terveydestä ja muusta kunnosta. Sitä ei sovi unohtaa.
Ensimmäisenä kuitenkin, kun aikaa on, opettelen käyttämään kunnolla tietokoneeseeni liitettävää piirtopöytää, olen sitä vain kokeillut, mutta sen avulla pystyisi toteuttamaan monia, vuosia hautomiani ideoita.
26.01.2016 13:53
Hei H,
hyvä riimitys, vain musiikki puuttuu.
26.01.2016 12:33
Pöhkö olen vaan en tässä asiassa, en ihan päässyt jyvälle, että arvosteletko ihmisiä jotka ostavat näin kalliita tuotteita vain niitä jotka hoitavat liikavarpaitaan.
Ei pahkuroitaan kannat nolota ,mutta hoitaa niitä toki kannattaa.
Aikaa myöten, jos on hoitamaton vaivasenluu tulee varvaspoloisille ahdasta, siellä ne sitten kasvavat mikä minkäkin päälle lomaan ja sysivät toisiaan omituisiin asentoihin.
Vaivasenluuleikkaus on aika kivulias homma, että kannattaa hoitaa ajoissa.
Miten muuten väsäät itse nuo värkit ja mistä.
26.01.2016 11:36
Pelkkä puuöljykäsittely aiheuttaa kysymyksiä, milloin pitää tehdä uusinta käsittely, paljastaako pelkkä öljy hetken kuluttua ikävästi esim kulkureitit lattiassa, miten valo vaikuttaa pelkästään öljyttyyn lattiaan, muuttuuko ikkunan edustat tummemmiksi aikaa myöten.
26.01.2016 11:17
Viikon ensimmäinen...
Aamuni herkkyys sinua kaipaa,
käsivarsillesi syliisi huulillesi.
Etäisyydet väliltämme
äärettömyyden kilometrit
valovuosien tunnit
kaiken kiedon käsivarsilleni,
kerin syliini, kehrään huulilleni,
yhä iltani sinua ikävöi.
https://youtu.be/6sKJIrj3YnY
26.01.2016 11:07
Jos on kunnon vanha lankkulattia ja vielä männystä, niin kestää hyvin, eli on varaa hioa siitä. Kolot ja epätasaisuudet ei haittaa tai ne voidaan täyttää osin. Ottaisin yhteyttä firmaan, joka suorittaa moisia hionta ja lakkaushommia ja pyytäisin arvion ja heidän kanssaan suunnittelisin jutun. Koska vaikuttaahan lattian väriin seinien, ovien ja katon ja kalusteidenkin väri. Ammattilainen osaa sanoa myös sävytyksistä, kannattaako vai ei. - Toisaalta jos itse haluaa hioa, niin sitten vaan johonkin nurkkaan koekenttä , miltä vaha omassa lattiassa loppujen lopuksi näyttää.
Maalikaupassa ne nyt viimeksi tietää minkä värinen sinne sun huusholliis sopii. Tai oikeastaan, heh, heh, me nyt viimeksi se tiedetään, tai voinhan toki sanoa mikä väri mun mielestä lattiaasi sopii. Väriasiat ovat niin makuasioita. Mutta kyllä aito alkuperäinen puu ja vielä lankku, on jotain jota en missään nimessä peittäisi. Ja lastulevyt heittäisin huuthiiteen. Pääsinpäs tähänkin sanomaan, vaikken mitään mistään tiedä.
25.01.2016 23:52
Anteeksi, lipsahti vähän, edellinen oli tarkoitettu de-meterille.
25.01.2016 21:22
135 / 182