Mitä mieltä olette ?
Minä "väitän", että sanonta on totta.
Olen itse huomioinut,että tämän palstan negatiivinen henki on tarttumassa minuunkin, enkä ole ollenkaan tyytyväinen näkemääni.
Minulla on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa.
-Voin yrittää parantaa ilmapiiriä ja pysyä kuvioissa mukana tai häipyä koko palstalta vähin äänin.
Valintani ei maata kaada, mutta omat hälytyskelloni soivat varoittavasti. Haluan pysyä omana itsenäni ja todennäköisesti siihen pystynkin elämänkokemusteni tuomalla varmuudella.
Paljon vaarallisempaa on olla "ajopuuna" uskonnollisissa tai poliittisissa piireissä, jotka tekevät seuraajistaan kaltaisiaan.
Mitä kauemmin näissä porukoissa pyörii ilman omaa vahvaa vakaumustaan, sen suurempi mahdollisuus on, että joutuu "seuran" ajatusmaailman hallintaan.
Voisikohan sanoa, että joukossa tyhmyys tiivistyy?!
Seura tekee kaltaisekseen-tarua vai totta?
190
573
Vastaukset
- viisasten.kivi
Mitä minä olen viestintääsi lukenut, niin olit tuollainen negatiivinen heti tultuasi. Ei täällä olla sinua huonoon houkuteltu.
- Nimimerkkikamelontti
Kenenkään tyhmyyksistä en tiedä kun en tunne ketään edes nimimerkeiltään. (Toki tietyt nimimerkit vilahtelevat tutusti ja aktiivisesti).
Sen mitä itse poikkeilen välillä aktiivisesti hetken, toisin taas hyvin harvemmin (käyn siis useimmillakin palstoilla kun elämää ei kannata laskea yhden kortin esimerkiksi 60 varaan), niin olen eri ketjuissa huomannut, että "joukossa jankutus laajenee ja tiivistyy" vaikka aloitus alkaisi kuinka valoisasti.
Nyt on ittelläkin aikaa "jankuttaa" pari päivää kunnes elämä imaisee tekemään muuta. Tosin kyseenalaista, aionko antaa aikani nettiin vai oman elämän etikettiin.
Jälleen kerran törmäämme siihen asiaan et sivullinen ja ihminen itte ajattelee täysin eritavalla jos pitää sitä toista arvioira.
- siilimuori3
Tuo on totta. Moni täällä näkee itsensä eri tavoin kuin toiset kirjoittajat. Ja ihan sen vuoksi kun täällä ei näyt ihmisestä muuta kuin nämä hengentuotteet mitä täällä näpytellään nähtäväksi.
- niin.mikä
Mikä ero on sivullisella ja ihmisellä?
- siilimuori3
niin.mikä kirjoitti:
Jos ne on ne siniset ihmisiä ja mustat sivullisia :D. Vitsi vitsi, en vain malttamu olla kouhasemati.
niin.mikä kirjoitti:
Tässä taas eräs ongelma, johon palstalla törmää.
Aina pitäisi muistaa kirjoittaa sanatarkasti, mitä sanoillaan tarkoittaa. Kuin pienelle lapselle selittäisit.
Muuten ollaan kyselemässä mitä tarkoitat tai miksi noin kirjoitat.
Ymmärsin heti, että myös tuo "sivullinen" on ihminen, sillä ihmisethän täällä kirjoittavat. Vai?- siilimuori3
Ancelina kirjoitti:
Aina pitäisi muistaa kirjoittaa sanatarkasti, mitä sanoillaan tarkoittaa. Kuin pienelle lapselle selittäisit.
Ymmärsin heti, että myös tuo "sivullinen" on ihminen, sillä ihmisethän täällä kirjoittavat. Vai?Joo. Ei kannattaisi takertua pikkuseikkoihin ja alkaa pilkkua viilaamaan ut kun meissä palstalaisissa on niin erilaisia ja monensottisia kirjoittajia, joten anata vaan olla ja keskittyy itselle olennaiseen.
Kyllä kookoon tekstistä "et sivullinen ja ihminen" saattoi saada monelaista käsitystä mutta so what? Koskaan et pääse siihen at kaikkia 100% miellyttäisit, siihen kannattanee oppia. - onkelmaa
Ancelina kirjoitti:
Ymmärsin heti, että myös tuo "sivullinen" on ihminen, sillä ihmisethän täällä kirjoittavat. Vai?Kyllä nuo sekaisin olevat ja sen kertovat riittävät tälle palstalle.
Kun ei ole päätarkoitus täällä.
Kiitos, kerron sinulle toisaalla enemmän ja tarkemmin. Täällä passaa vain vähän kutitella heitä, jotka eivät kestä kaikkea meiltä. onkelmaa kirjoitti:
Kyllä nuo sekaisin olevat ja sen kertovat riittävät tälle palstalle.
Kun ei ole päätarkoitus täällä.
Kiitos, kerron sinulle toisaalla enemmän ja tarkemmin. Täällä passaa vain vähän kutitella heitä, jotka eivät kestä kaikkea meiltä.No juuri näin, hyvin olet taas minun viestejäni lukenut ja minua seurannut.
Yritän jatkossa tekstejäni selventää, niin ymmärrät paremmin.
Kuti kuti :)niin.mikä kirjoitti:
Annoit hyvän esimerkin miksi täällä on koko ajan pientä veetuilua, totta on sanonta ,ei köyhän tavarat kauaa joura lainassa olemaan.
- siilimuori3
koti-kiusattu kirjoitti:
Annoit hyvän esimerkin miksi täällä on koko ajan pientä veetuilua, totta on sanonta ,ei köyhän tavarat kauaa joura lainassa olemaan.
Tuo veetuoluksi kokeminennkin on niin henkilökohtaista. Toinen ottaa kettuiluksi sen, mistä toinen ei ole moksiskaan.
- niin.mikä
siilimuori3 kirjoitti:
Tuo veetuoluksi kokeminennkin on niin henkilökohtaista. Toinen ottaa kettuiluksi sen, mistä toinen ei ole moksiskaan.
Ja toinen käsittää kettuiluksi leikinkin.
- siilimuori3
niin.mikä kirjoitti:
Ja toinen käsittää kettuiluksi leikinkin.
No näinpä on. Siin on varmaan värillä väliä :D.
- korppisvieläpötköllään
Kirjoitinpa mitä hyvänsä aina on joku (eräs) joka ei pidä minusta siis nimenomaan minusta. Mielipiteellä ei ole mitään tekemistä vaan mielikuvalla. Itse olen tietty tehnyt omat mielikuvani jotka ovat pääsääntöisesti positiivisia. Pitää vielä opetella olemaan provosoitumasta ja harjoitella ohitus tekniikkaa. Palsta on hyvä koulu. Opetella kärsivällisyyttä. Toisaalta kuten kumppanini sanoo, mene palstalle riitelemään jos hän huomaa minussa änkkäränkän.
- osu-sulle-omaan-jalkaan
"mene palstalle".....ja sitä tapahtuu kuis monta kertaa päivässä? jos et riitele, oot omahyväisyyttä ja itekehuu täynnä.
- siilimuori3
osu-sulle-omaan-jalkaan kirjoitti:
"mene palstalle".....ja sitä tapahtuu kuis monta kertaa päivässä? jos et riitele, oot omahyväisyyttä ja itekehuu täynnä.
Niivaai mietippä sitä miks pitää itteesä kehua kun muut ei kehu. Se kertoo jostain puutteesta, kaipuusta tulla hyväksytyksi ja arvostetuksi. Joitain vain itsekehu ärsyttää ja saa aikaan päinvastaista kuin kirjoittaja ehkä tarkoitti.
Korppis kirjoitti "palsta on hyvä koulu". Nyökytys tähän kohtaan. Täällä on hyvä tarkistaa vastaako elämänarvot sen kohtelun jonka toisille suo. Onko eettiset arvot vain teoriaa vai myös käytäntöä. Miksi toiset näkee eri ihmisen kuin ite näkee peilistä. Tai oppia miksi joistakin asioista provosoituu herkemmin kuin muista.
- Korppis1
Sain kuten osasin odottaa kommenttini viimeisen lauseen vuoksi, kolmen palstan äläypään asiantuntijalausunnot ; )
Mikäpä hänessä. - siilimuori3
Korppis1 kirjoitti:
Sain kuten osasin odottaa kommenttini viimeisen lauseen vuoksi, kolmen palstan äläypään asiantuntijalausunnot ; )
Mikäpä hänessä.Minä ainai kommentoin kokonaisuutta. Opettele erottamaan mielipiteet "asiantuntijallausunnoista, helpottaa kummasti ;).
Korppis1 kirjoitti:
Mikäpä hänessä.Palveluksessanne, rouva ;)) Yksi mun ärsyttävimmistä piirteistä nettikeskustelijana on, että esitän asiat ikään kuin olisin asiantuntija asiassa kuin asiassa. Aina välillä huomaan sen ittekin, ja sitten koetan kirjoittaa seuraavan vähän nöyremmin. Pikkuhiljaa valuun taas Kaiken Tietäväksi kunnes jne.... ikuinen looppi. Kyllä mä vielä joskus opin tuon :)
- Minä-olen-öh-googletan
Google Wikipedioineen on tehnyt kaikista ihmisistä kaiken asiantuntijoita. Tosin nettikin voi erehtyä. Ja aseettomaksi ei kannata heittäytyä. Kannattaa vaikka näytellä asiantuntijaa jos ihan kaikesta ei tietäisikään. Pääasia, että enää ei tarvitse kaivaa ydintä tietosanakirjoista.
hmp.f kirjoitti:
Palveluksessanne, rouva ;)) Yksi mun ärsyttävimmistä piirteistä nettikeskustelijana on, että esitän asiat ikään kuin olisin asiantuntija asiassa kuin asiassa. Aina välillä huomaan sen ittekin, ja sitten koetan kirjoittaa seuraavan vähän nöyremmin. Pikkuhiljaa valuun taas Kaiken Tietäväksi kunnes jne.... ikuinen looppi. Kyllä mä vielä joskus opin tuon :)
Älä ota kaikea kirjoittamaani silleesti, juu now ; ) Kiva tyyppi olet jouduit nyt tahtomattasi kolmen parhaan joukkoon.
- siilimuori3
Sanotaanhan niinkin että kerro minulle missä seurassa liikut, minä kerron sinulle millainen olet. Eli joo, seura tekee kaltaisekseen mutta täälläkin voi valista seuransa.
- jaanampp
Esim. täällä, jos kommenttiisi joku vastaa ensimmäisenä negatiivisesti, se jatkuu useimmiten siten muillakin, seura tekee kaltasekseen. Ei siis ole monilla omaa ajatusta, mielipidettä, mennään kuin kanalauma.
- de-meter
En ole tuota mieltä (että seura tekee kaltaisekseen). Ei kai meidän ikäisiä sentään ? Huono ilmapiiri voi vaikuttaa, mutta ei kai se vaikutus pysyväksi jää, ellei sitä itse ruoki ja vahvista ?
Jos joku seura saa minusta esiin huonoja piirteitä, onko se seuran vika ?
Parhaimmillaan tällainen villi keskustelupalsta on hyvä koulu peilata itseään ja asenteitaan ja saada tuntumaa siihen, miten samanikäiset - tai vähän nuoremmat..)) - elämästä selviävät, mitä siitä ajattelevat. Elleivät nämä asiat kiinnosta, anti voi ollakin aika vähäistä.- siilimuori3
Että siniä lausut taas viisaita. Juuri tuon viimeisen kappaleen sanomassa onkin tämän palstan suola :). Paino sanassa villi. Vaikka ei kannata ottaa vakavasti, kuitenkin saa monenlaista mietittävää, siis kiinnostavaakin. Mitä minä täältä saan, mitä muut saavat, mitä muille annan, mitä saan muilta, miten sanomisiin suhtaudun, miten muut suhtautuvat minun sanomisiini ja miksi. Minkälaisessa valossa näen muut kirjoittajat, miten koen minut nähtävän ym.
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Että siniä lausut taas viisaita. Juuri tuon viimeisen kappaleen sanomassa onkin tämän palstan suola :). Paino sanassa villi. Vaikka ei kannata ottaa vakavasti, kuitenkin saa monenlaista mietittävää, siis kiinnostavaakin. Mitä minä täältä saan, mitä muut saavat, mitä muille annan, mitä saan muilta, miten sanomisiin suhtaudun, miten muut suhtautuvat minun sanomisiini ja miksi. Minkälaisessa valossa näen muut kirjoittajat, miten koen minut nähtävän ym.
Ja vielä sellainen kysymys et jos joku saa minusta esiin huonoja piirteitä enkös se kuitenkin siten ole minä joka puhuu ja mistä se johtuu et jotkut kouhasut saavat huonot pintaan. Sillä kukaanhan meistä ei ole täyvellinen . Pieniä ihmisiä virheinemme kaikki. Kyllä täällä hyvää ja kaunistakin näkee, se saa sitten poikimaan hyvää ja kaunista :D.
- de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
Ja vielä sellainen kysymys et jos joku saa minusta esiin huonoja piirteitä enkös se kuitenkin siten ole minä joka puhuu ja mistä se johtuu et jotkut kouhasut saavat huonot pintaan. Sillä kukaanhan meistä ei ole täyvellinen . Pieniä ihmisiä virheinemme kaikki. Kyllä täällä hyvää ja kaunistakin näkee, se saa sitten poikimaan hyvää ja kaunista :D.
Aivan siilimuori. Paljon sisäistä tapahtumista keskustelut täällä voivat saada aikaan..))
Ikävät tölväisyt, joita täällä varmasti jokainen on joskus saanut, voivat olla opiksi, mutta kyllähän ne ovat myös iso turhautumisen aihe: että ei tullut ymmärretyksi, käsitettiin toisin kuin tarkoitti tai ei vain herättänyt vastakaikua. Sekin saattaa turhauttaa, ellei noteerata ollenkaan.
Taisit joskus itsekin sanoa, ettei täällä pidä odottaa liikaa. Itse formaattikin saattaa hankaloittaa viestimistä ja palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä... - ikäisensä
de-meter kirjoitti:
Aivan siilimuori. Paljon sisäistä tapahtumista keskustelut täällä voivat saada aikaan..))
Ikävät tölväisyt, joita täällä varmasti jokainen on joskus saanut, voivat olla opiksi, mutta kyllähän ne ovat myös iso turhautumisen aihe: että ei tullut ymmärretyksi, käsitettiin toisin kuin tarkoitti tai ei vain herättänyt vastakaikua. Sekin saattaa turhauttaa, ellei noteerata ollenkaan.
Taisit joskus itsekin sanoa, ettei täällä pidä odottaa liikaa. Itse formaattikin saattaa hankaloittaa viestimistä ja palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä...de-meter "palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä..."
Hehe! Plussia vain sait.
Jos olisit saanut miinuksia kuten minä sain, sanoinpa mitä vain. Kaipaisitkohan? - de-meter
ikäisensä kirjoitti:
de-meter "palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä..."
Hehe! Plussia vain sait.
Jos olisit saanut miinuksia kuten minä sain, sanoinpa mitä vain. Kaipaisitkohan?Äläs nyt, ikäisensä. Kyllä minä olin välillä se miinusten kuningatar. 14 muistan parhaimmillaan saaneeni...
Mutta ihan totta. Harvoin täällä vastauksia saa, palautteesta puhumattakaan. Niin, että kiitos sinulle..)) - aika.tylsää
de-meter kirjoitti:
Taisit joskus itsekin sanoa, ettei täällä pidä odottaa liikaa. Itse formaattikin saattaa hankaloittaa viestimistä ja palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä...Sinä demeter kirjoitat tavalla josta kukaan ei ärsyynny, ympäripyöreää seliseliä, jossa on jokaiselle jotakin eikä mitään mistä nokitella. Joskus joku "tauno" kehuja sulle heittää ja sinä niistä vuolaasti kiittelet.
- ihan-taunona
Demeter on hieno daami...kuka hän muuten on? No ei väliä, kehun kuitenkin ja varmuuden vuoksi. On täällä varmaan muitakin hienoja daameja. Toivottavasti kiittävät.
- de-meter
aika.tylsää kirjoitti:
Sinä demeter kirjoitat tavalla josta kukaan ei ärsyynny, ympäripyöreää seliseliä, jossa on jokaiselle jotakin eikä mitään mistä nokitella. Joskus joku "tauno" kehuja sulle heittää ja sinä niistä vuolaasti kiittelet.
Jaa. "aika tylsää". Noin siinä käy kun vanhaksi tulee..)) Pitäsköhän heittää vähän Leinoa kehiin "tää on voitto taisteluiden, tulos tappion tuhannen"...
Siis tämä tylsyys.
Minä taidan kyllä kokea keskustelun sellaiseksi, että siinä rakennetaan, ei revitä eikä kilpailla keskenään, mutta totta, tylsäähän se pakkaa olemaan.
Katsoin kuitenkin, että palstalla on myös niitä, jotka hoitavat sen toisen puolen niin että dynamiikka ja jännite säilyvät.
Kiitos sinulle ja toisellekin kirjoittajalle palautteesta. Minä tauno se kiittelen vaan...)) - ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Siilimuori: """Sillä kukaanhan meistä ei ole täyvellinen ."""
Aina vaan jaksat tolkuttaa tuota samaa puolustellaksesi itsesi kehittämisen tarpeellisuutta (monennenkohan kerran). Kerro pelkästään, että et itse ole itsellesi tarpeeksi hyvä ja täydellinen, äläkä vedä siihen toisia mukaan.
Minä olen täydellinen tällaisenaan ja moni muukin. - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Taisit joskus itsekin sanoa, ettei täällä pidä odottaa liikaa. Itse formaattikin saattaa hankaloittaa viestimistä ja palaute jää puuttumaan, kun plussat ja miinukset poistettiin. Minä melkein kaipaan niitä...Juups. Oikaeastaan aika harvoin täällä pääsee keskustelemaan tai sanailemaan itse asiatsa kun suurta roolia näyttelee se kuka sanoi tai mitä sanoi. Ehkä hedelmällisimmät aihekeskustelut on syntyneet mustien nikkien kanssa. Niissä ei niin nouse esille se kuka sanoo vaan mitä. Itse asiasta.
- siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Äläs nyt, ikäisensä. Kyllä minä olin välillä se miinusten kuningatar. 14 muistan parhaimmillaan saaneeni...
Mutta ihan totta. Harvoin täällä vastauksia saa, palautteesta puhumattakaan. Niin, että kiitos sinulle..))Mie sain parraimmillaan mjollain palstalla toistasataa miinusta :DD. Sanoin mitä hyvänsä. Kirjoittajia ei toisn ollut kuin muutama mut minulla oli "ihalilijoita" perässä.
- siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Siilimuori: """Sillä kukaanhan meistä ei ole täyvellinen ."""
Aina vaan jaksat tolkuttaa tuota samaa puolustellaksesi itsesi kehittämisen tarpeellisuutta (monennenkohan kerran). Kerro pelkästään, että et itse ole itsellesi tarpeeksi hyvä ja täydellinen, äläkä vedä siihen toisia mukaan.
Minä olen täydellinen tällaisenaan ja moni muukin.Minä en ole täyvellstä ihmistä vielä kohdannut enkä usso että sellaista koskaan kohtaankaan. Hän joka luulee olevavansa täydellinen, hänellä on kehitys pysähtynyt junnaamaan paikalleen, siis kehityksens este oma erinomaisuuden kokemus :D.
- siilimuori3
aika.tylsää kirjoitti:
Sinä demeter kirjoitat tavalla josta kukaan ei ärsyynny, ympäripyöreää seliseliä, jossa on jokaiselle jotakin eikä mitään mistä nokitella. Joskus joku "tauno" kehuja sulle heittää ja sinä niistä vuolaasti kiittelet.
Paistaako kommentistasi kateus siitä, jos demeter osaa esittää asiansa fiksusti ilman sarvia ja hampaita.
- ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Minä en ole täyvellstä ihmistä vielä kohdannut enkä usso että sellaista koskaan kohtaankaan. Hän joka luulee olevavansa täydellinen, hänellä on kehitys pysähtynyt junnaamaan paikalleen, siis kehityksens este oma erinomaisuuden kokemus :D.
Höpönlöpön!
Et vain ole tavannut sinun mittapuusi mukaan täydellistä ihmistä. Minulle jokainen on täydellinen. Jos ei muuten, niin täydellinen typerys ainakin. - siilimuori3
Höpönlöpön!
Et vain ole tavannut sinun mittapuusi mukaan täydellistä ihmistä. Minulle jokainen on täydellinen. Jos ei muuten, niin täydellinen typerys ainakin.Sinulla on sinun arviosi, minulla minun, senkin musta nikki :D.
- att2
Pidän jäkevästä seurasta, tänäään kaikki akateemisia vaikka itsellänäni ei ole korkeaa koulutusta.
Mitä tulee yleensä 24 keskusteluihin ovat vain huu-haata asia kuin asia.
Mitä tulee pakolaisiin on tästä kaikille valtioille hyvin suuret kustannukset vuosikymmeniä, tosin etu että rahaa on enemmin liikenteessä taloudessa.
Yleensä heistä tulee yrittäjiä, sillä hyvin harva pääsee hyviin töihin.
Minua ei maahan muuttohaittaa, kun on kymmenienvuosien kokemus pääasiassa kuin eurooppalaisista.- siilimuor3
Niin me olemme erilaisia. Mua taas kiehtoo hömppökin välillä, olkoonkin et se on kiedottu asia-asiaan.
- Viatonsivullinen
En usko että palsta vaikuttaisi, liveseura on kyllä tärkeä. Tietynlaiset karsiutuu pois, monenlaisia ystäviä on kuitenkin hyvä olla.
Ei tässä iässä seura niin paljoa vaikuta, nuorena enemmän. Persoona ei heilahtele laidasta laitaan. Harvemmin luen täällä pitkiä tarinoita,
vain hyväksi havaitun jutut. En arvostele, tämä on tätä:-) Korppiksen siili-tyyppiset kirjoitus-virheet ovat lieroilevan tuskallisia.
Ne pakottavat väkisinkin yhdistelemään asioita.
Lukiessani päivän kommentteja tässä, huomaan kylmän totuuden.
Kylmätotuuskin saa luvan poistua.
Mitä nopeammin, sen parempi.
Noilta nimmareilta ei parannusta ole luvassa.
H.- siilimuori3
Jos mie kuulun "noihin nimmareihin joihin parannusta ei ole luvissa" niin bingo, oikea oivallus. Mutta eipä näytä olevan sultakaan. Joten tasois ollaan.
Mikäs sua täll pakottaa, aikamiestä (-naista?). Pitäskö viimein opetella et ei anna pakottaa mille ei arvoa anna. - Korppis1
Huomasin kun luin kirjoituksia omiani ja siilin, että siilillä näyttää olevan lukihäiriö samoin kuin minulla. Minulla vamma ilmenee pääsääntöisesti konsonatteja sisältävissä sanoissa. Lukihäiriöni on testattu kauppaopisto aikoinani. Puhuin tuolloin hyvää ruotsin kieltä eikä englannin kielikään ollut ongelma, mutta opettajani huomasi kirjoitusvirheeni, jotka toistuivat, esseissäni, joten minut passitettiin testeihin. Testin tulos, konsonanttilukihäiriö.
Kyllä vamman kanssa tulee toimeen, mutta oikein kirjoitusta pitää jatkuvasti harjoitella. Blogikirjoituksissani pyrin tarkistamaan useampaan kertaan tekstini. Pitkät konsonantteja sisältävät sanat, etenkin vierasperäiset ovat ongelmani.
Tänne kirjoittaessani en ole yhtä huolellinen kuin esim. blogissa tai facessa.
Tähän pitää tyytymän. - olen.huomannut
Korppis1 kirjoitti:
Huomasin kun luin kirjoituksia omiani ja siilin, että siilillä näyttää olevan lukihäiriö samoin kuin minulla. Minulla vamma ilmenee pääsääntöisesti konsonatteja sisältävissä sanoissa. Lukihäiriöni on testattu kauppaopisto aikoinani. Puhuin tuolloin hyvää ruotsin kieltä eikä englannin kielikään ollut ongelma, mutta opettajani huomasi kirjoitusvirheeni, jotka toistuivat, esseissäni, joten minut passitettiin testeihin. Testin tulos, konsonanttilukihäiriö.
Kyllä vamman kanssa tulee toimeen, mutta oikein kirjoitusta pitää jatkuvasti harjoitella. Blogikirjoituksissani pyrin tarkistamaan useampaan kertaan tekstini. Pitkät konsonantteja sisältävät sanat, etenkin vierasperäiset ovat ongelmani.
Tähän pitää tyytymän.Sanoissa aion (kirjoitat aijon) ja reagoin (sinä reakoit), ei ole kahta konsonanttia peräkkäin eli et vain osaa kirjoittaa niitä oikein.
- Korppis1
olen.huomannut kirjoitti:
Sanoissa aion (kirjoitat aijon) ja reagoin (sinä reakoit), ei ole kahta konsonanttia peräkkäin eli et vain osaa kirjoittaa niitä oikein.
Aijon on kainuulainen murresana. Kävelen käet taskussa ja ruoka, jota syön on ylipäätään hyvvää. Asun Kajjaanissa. En käytä tiedostaen murresanoja, mutta ne tulee takaraivosta.
En osaa välttämättä kirjoittaa oikein (kuten jo kerroin) esim. vierasperäisiä sanoja vaan joudun tarkistammaan esim. Traktori vai raktori.
Kun puhun englantia teen usein konsonatti virheitä. (g,c,k) (d,t) vaihtavat paikkojaan.
Sitten pientä kertausta.
Vokaalit, (a, e, i, o, u, y, ä, ö)
Konsonantit, (d, g, h, j, k, l, m, n, p, r, s, t, v)
Sanassa reagoi on kaksi konsonanttia - olen.huomannut
Korppis1 kirjoitti:
Aijon on kainuulainen murresana. Kävelen käet taskussa ja ruoka, jota syön on ylipäätään hyvvää. Asun Kajjaanissa. En käytä tiedostaen murresanoja, mutta ne tulee takaraivosta.
En osaa välttämättä kirjoittaa oikein (kuten jo kerroin) esim. vierasperäisiä sanoja vaan joudun tarkistammaan esim. Traktori vai raktori.
Kun puhun englantia teen usein konsonatti virheitä. (g,c,k) (d,t) vaihtavat paikkojaan.
Sitten pientä kertausta.
Sanassa reagoi on kaksi konsonanttiaEi ole kahta konsonanttia peräkkäin ja se on lukihäiriön merkki, et edes ymmärrä lukemaasi.
- siilimuori3
Korppis1 kirjoitti:
Tähän pitää tyytymän.Mielenkiintoista, teit minulle juuri lukihäiriödiagnoosin. Sitä ei kukaan muu ole koskaan ennen epäillyt eikä maininnut minulla olevan. Mutta tottahan sen täytyy olla kun Korppis suoli24:lla niin sanoo :D. Minun esseeni ovat virheettömät. Sen sijaan kirjoitustaitoni kirjoituskoneella ja tietokoneella ilman oikolukua sen sijaan on aika surkeeta.
olen.huomannut kirjoitti:
Ei ole kahta konsonanttia peräkkäin ja se on lukihäiriön merkki, et edes ymmärrä lukemaasi.
Olen kova lukemaan. Petze on opettanut minulle jopa pikalukutaidon ; ) Hän onkin spesialisti mitä tulee lieviin oppimishäiriöihin. Kirjoitin itsenäisesti ylioppilaaksi sillloin en tiennyt lukihäiriöstäni. Ihmettelin vain miksi kielten kirjalliset eivät menneet nappiin.
Meitä luovia älykkäitä on yhtälailla kuin sydän- ja verisuonitautisia ; ).
Lukihäiriöistä kärsivien julkisuuden henkilöiden lista on pitkä. Kulttuurihenkilöistä mainittakoon muun muassa tanskalainen satukirjailija Hans Christian Andersen, näyttelijä Tom Cruise, Disney-imeriumin luoja Walt Disney, näyttelijä Anthony Hopkins, muusikko John Lennon, taiteilija Leonardo da Vinci, taiteilija Pablo Picasso ja Onnen päivät -sarjassa Fonzieta näytellyt Henry Winkler.
Lista jatkuu mittavana: fyysikko ja nobelisti Albert Einstein, hehkulampun, mikrofonin ja elokuvaprojektorin keksijä Thomas Alva Edison, puhelimen keksijä Graham Bell, Englannin entinen pääministeri ja nobelisti Winston Churchill, Virgin-yhtiön johtaja Richard Branson sekä IKEA:n perustaja ja omistaja, ruotsalainen Ingvar Kamprad.
Mukana on myös koko joukko kuninkaallisia. Heitä ovat ainakin Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa ja hänen lapsensa sekä Norjan edesmennyt kuningas Olavi V.
Tunnetuimmat suomalaiset dyslektikot ovat arkkitehti Alvar Aalto, monitoimimies Hjallis Harkimo sekä runoilija Arja Tiainen.
Meitä on aika paljon ; )- siilimuori3
korpikirjailija kirjoitti:
Olen kova lukemaan. Petze on opettanut minulle jopa pikalukutaidon ; ) Hän onkin spesialisti mitä tulee lieviin oppimishäiriöihin. Kirjoitin itsenäisesti ylioppilaaksi sillloin en tiennyt lukihäiriöstäni. Ihmettelin vain miksi kielten kirjalliset eivät menneet nappiin.
Meitä luovia älykkäitä on yhtälailla kuin sydän- ja verisuonitautisia ; ).
Lukihäiriöistä kärsivien julkisuuden henkilöiden lista on pitkä. Kulttuurihenkilöistä mainittakoon muun muassa tanskalainen satukirjailija Hans Christian Andersen, näyttelijä Tom Cruise, Disney-imeriumin luoja Walt Disney, näyttelijä Anthony Hopkins, muusikko John Lennon, taiteilija Leonardo da Vinci, taiteilija Pablo Picasso ja Onnen päivät -sarjassa Fonzieta näytellyt Henry Winkler.
Lista jatkuu mittavana: fyysikko ja nobelisti Albert Einstein, hehkulampun, mikrofonin ja elokuvaprojektorin keksijä Thomas Alva Edison, puhelimen keksijä Graham Bell, Englannin entinen pääministeri ja nobelisti Winston Churchill, Virgin-yhtiön johtaja Richard Branson sekä IKEA:n perustaja ja omistaja, ruotsalainen Ingvar Kamprad.
Mukana on myös koko joukko kuninkaallisia. Heitä ovat ainakin Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa ja hänen lapsensa sekä Norjan edesmennyt kuningas Olavi V.
Tunnetuimmat suomalaiset dyslektikot ovat arkkitehti Alvar Aalto, monitoimimies Hjallis Harkimo sekä runoilija Arja Tiainen.
Meitä on aika paljon ; )"Meitä luovia älykkäitä"
:D.
Kerros Korppis mites se sun älykkytes ilmenee? - siilimuori3
Korppis1 kirjoitti:
Sitten pientä kertausta.
Sanassa reagoi on kaksi konsonanttiaKainuulaiset sanoo kyllä että hyvvee. Ainakin meijän kainuulaiset.
siilimuori3 kirjoitti:
"Meitä luovia älykkäitä"
:D.
Kerros Korppis mites se sun älykkytes ilmenee?Tätä tällaista vastustan, vain siksi koska jossain on jotain erimielisyyttä, se ei tarkoita että koko ihminen on paska. Korppis saa sanoa sitä sitten pyllynnuolemiseksi jos haluaa, mikäli hän ei sitä ymmärrä.
Korppis on älykäs, suorastaan terävä. Taitava kirjoittaja. Syväluotaavakin, osaa ammentaa kokemuksistaan. Jos sä et sitä näe, se johtuu siitä että et halua nähdä sitä just nyt.
Ihmiset on kokonaisuuksia, ei yksin sitä tai tätä.hmp.f kirjoitti:
Tätä tällaista vastustan, vain siksi koska jossain on jotain erimielisyyttä, se ei tarkoita että koko ihminen on paska. Korppis saa sanoa sitä sitten pyllynnuolemiseksi jos haluaa, mikäli hän ei sitä ymmärrä.
Korppis on älykäs, suorastaan terävä. Taitava kirjoittaja. Syväluotaavakin, osaa ammentaa kokemuksistaan. Jos sä et sitä näe, se johtuu siitä että et halua nähdä sitä just nyt.
Ihmiset on kokonaisuuksia, ei yksin sitä tai tätä.Kiitos hmp.f
Olet apuun rientävä enkeli, jota olen kritisoinut juuri tästä piirteestäsi, mutta nyt en kritisoi. Hyvin harva uskaltaa astua esiin työ- tai kouluelämässa saati netissä vaikka huomaisi yhteisön joukossa epätavallista käyttäytymistä. Usen ihmiset uskovat omiin hengen tuotoksiinsa, totuudella ei ole mitää tekemistä vaan usko on voimakkain.
Enkä olen ollut liian tuomitseva, johtunee karaistuneesta luonnostani, iskujen tasoittamasta minästäni, että en ole muistnut miltä puolustaminen tuntuu. Viestisi perusteella se tuntuu hyvältä. Puolustetun kokemus lämmittää.
Eilinen päivä oli kaiken kaikkiaan hirveä, onneksi ennen nukkumaan menoa luin viestisi, sain hyvän mielen. Eilinen oli raskas päivä ja pyörin tovin sängyssä miettien omaa olemustani ja käytöstäni.
Tapasin entisen vuokraemäntäni sydänystävättären lenkillä ollessani. Voi kamala mitä sain kuulla. Kaksi yli 70-vuotiasta naista olivat yhteistuumin tuominneet minut mitä törkeimmillä syytöksillä, joissa ei ole päätä eikä häntää.
Esim: Miten sinä sait revittyä irti kylpyhuoneen pesualtaan?
Tulin kotiin, olin alla päin kuopus tuli ja kuunteli avautumistani. Kuopus muutti tavarani kun olin Hollannissa ja sanoi, kyllä se allas paikoillaan oli kun luovutin avaimet vuokranantajallesi samalla kun tarkastimme paikat. Vuokranantajallasi ei ollut mitään huomauttamista asunnon siisteydestä tai muustakaan epäkohdista. Äiti, ymmärrä, eihän jutuissa ole mitään järkeä. Ymmärsinhän minä, mutta pahalta ne tekemättömät teot tuntuivat. Entäpä ne tehdyt työt.
Olin pessyt entisen asuntoni ikkunat perusteellisesti. Olin ylpeä katsoessani ulos puhtaista ikkunoista. Ei voi olla totta, sekään ei ollut oikein tehty.
Sain huomautuksen.
Ikkunoiden pesu ei kuulu poismuuttavalle vuokralaiselle.
Kuten netti keskusteluissa, asiat pakkaavat menmään päälailleen. Lukihäiriöspesialisti päättelee, että en osaa lukea siis en ymmärrä lukemaani.
Luonnollisesti tällaiset kokemukset koettelevat, mutta ....
Etiäpäin sano mummo hangessa.
Sinunlaisia puolustajia tarvitaan lisää.- just.niin
siilimuori3 kirjoitti:
Kainuulaiset sanoo kyllä että hyvvee. Ainakin meijän kainuulaiset.
Eipäs kun ruoka on hyvveä.
Kiitos hmp.f
Olet apuun rientävä enkeli, jota olen kritisoinut juuri tästä piirteestäsi, mutta nyt en kritisoi. Hyvin harva uskaltaa astua esiin työ- tai kouluelämässa saati netissä vaikka huomaisi yhteisön joukossa epätavallista käyttäytymistä. Usen ihmiset uskovat omiin hengen tuotoksiinsa, totuudella ei ole mitää tekemistä vaan usko on voimakkain.
Enkä olen ollut liian tuomitseva, johtunee karaistuneesta luonnostani, iskujen tasoittamasta minästäni, että en ole muistnut miltä puolustaminen tuntuu. Viestisi perusteella se tuntuu hyvältä. Puolustetun kokemus lämmittää.
Eilinen päivä oli kaiken kaikkiaan hirveä, onneksi ennen nukkumaan menoa luin viestisi, sain hyvän mielen. Eilinen oli raskas päivä ja pyörin tovin sängyssä miettien omaa olemustani ja käytöstäni.
Tapasin entisen vuokraemäntäni sydänystävättären lenkillä ollessani. Voi kamala mitä sain kuulla. Kaksi yli 70-vuotiasta naista olivat yhteistuumin tuominneet minut mitä törkeimmillä syytöksillä, joissa ei ole päätä eikä häntää.
Esim: Miten sinä sait revittyä irti kylpyhuoneen pesualtaan?
Tulin kotiin, olin alla päin kuopus tuli ja kuunteli avautumistani. Kuopus muutti tavarani kun olin Hollannissa ja sanoi, kyllä se allas paikoillaan oli kun luovutin avaimet vuokranantajallesi samalla kun tarkastimme paikat. Vuokranantajallasi ei ollut mitään huomauttamista asunnon siisteydestä tai muustakaan epäkohdista. Äiti, ymmärrä, eihän jutuissa ole mitään järkeä. Ymmärsinhän minä, mutta pahalta ne tekemättömät teot tuntuivat. Entäpä ne tehdyt työt.
Olin pessyt entisen asuntoni ikkunat perusteellisesti. Olin ylpeä katsoessani ulos puhtaista ikkunoista. Ei voi olla totta, sekään ei ollut oikein tehty.
Sain huomautuksen.
Ikkunoiden pesu ei kuulu poismuuttavalle vuokralaiselle.
Kuten netti keskusteluissa, asiat pakkaavat menmään päälailleen. Lukihäiriöspesialisti päättelee, että en osaa lukea siis en ymmärrä lukemaani.
Luonnollisesti tällaiset kokemukset koettelevat, mutta ....
Etiäpäin sano mummo hangessa.
Sinunlaisia puolustajia tarvitaan lisää.You're welcome, Writer of the Wilderness ;) = WoW? Ja eikun kielen pesuun... taidan pestä kookosrasvalla, maistuu paremalta. Että varokaa, yksi lipeväkielinen tulossa.
just.niin kirjoitti:
Eipäs kun ruoka on hyvveä.
Kainuun murteessa e korvaa i:tä. Aena = aina.
ies = edes, d pudotetaan pois sanasta.
Konsonantit usein kaksittuvat. Syömmissään = pahassa kurissaan jne.
En osaa kainuun murretta oikein vain alitajunnan sanat tulevat ulos puheessa ja kirjoituksessa. Se on kuin erikielillä puhuttaessa, "aijemmin" opittu on siellä sanavarastossa ja alitajunnan varastonhoitaja heittää sanoja suuhun.hmp.f kirjoitti:
You're welcome, Writer of the Wilderness ;) = WoW? Ja eikun kielen pesuun... taidan pestä kookosrasvalla, maistuu paremalta. Että varokaa, yksi lipeväkielinen tulossa.
The wilderness is not a view from my window, but I try to imagine ; )
......
Yes, I will follow your example. I wash my mouth with chocolate.Would it be a good idea?korpikirjailija kirjoitti:
The wilderness is not a view from my window, but I try to imagine ; )
......
Yes, I will follow your example. I wash my mouth with chocolate.Would it be a good idea?A splendid idea! I follow the leader. Tarttisko lopettaa ennen kuin joku tuhahtaa meidät syvälle snobiuteen ;)
Arvaas mitä pesua odotan. Viinipesua! Tätä tipatonta täytyy kärsiä vielä yhden viikonlopun verran, ja tuntuu etten ole oppinut mitään muuta kuin että MÄ TARVIN SITÄ! Mä niin kaipaan sitä. Huoks. Täytyy laittaa liukkaat tumput käteen ensi viikolla, etten rupea kaksin käsin vetämään ;) Vähän kookosta kylkeen?
- Heikunkeikku
No minä väitän, että ei oo totta. Ei ainakaan mun kohdalla.
Itsepäisesti pysyn minänä, vaikka seura olis mimmonen tahansa. - Nimimerkkikamelontti
Valitaan siis maratonmaajoukkue?
Palstalle kapteeni joka muodostaa rungon lupaavimmista kirjoittajista.
Vuodeksi kerrallaan.
Ylijääneet voivat mennä harjoittelemaan muille palstoille.
Syksyllä on liigakarsinnat kuka pääsee joukkueeseen seuraavaksi vuodeksi?
Ja vuoden 2017 joukkue on tässä 6 - 11 pelaajaa kuten jääkiekossa ja jalkapallossa.
Ei. Ei se vaan mene niin. Totta. Olen samaa mieltä sun kanssa. Mutta lieventävänä seikkana näen sen, että yleensä kaikella negatiivisella on suurempi painoarvo kuin positiivisilla jutuilla. Jos samassa viestissä kehuu ja toruu, huomio keksittyy enemmän toruihin.
On se silti hyvä muistaa, että pitkälti on kyse omasta mielentilasta myös, kun lukee palstaa. Toinen ehkä ei tarkoittanut sanoa niin pahasti kuin sen ite ottaa. Eikä näköjään auta vaikka käyttää hymiöitä, nekin otetaan vinoiluna välillä.
Minusta sellainen helpottaa olemista ja elämistä, että pitää mielessä että ihminen on kokonaisvaltainen, hyvät ja huonot puolet elää meissä kaikissa. Jos antaa toiselle niitä anteeksi, niin silloin saa tavallaan lupaa olla itsekin vähemmän täydellinen.
Uhmaan kohtaloani ja naputtelen vielä yhden asian. Vaikka olen esp:in kanssa useasti eri mieltä asioista, niin ihailen sitä koskemattomuutta mitä hänessä on. Hän saarnaa vapaudesta sanoa toiselle mitä huvittaa (siinä olen eri mieltä) mutta hän myös elää itse sen mukaan, ja just se on minusta kaunista, ja olen vähän sitä yrittänyt omaksua myös. Ei tartte ottaa kaiken niin henkilökohtaisesti, varsinkin jos itse kokee että toinen on väärässä.
Nyt varmaan ällötytin häntä taas ;) ja jonkun mielestä tuo tekee minusta perseennuolijan. Siitä vaan, ei hetkauta kovin paljon. Tyynyyni mahtuu muutama kyynel vielä :D- edullinen_einari
Psttt. Tyynyt nykyään ovat tosi halpoja vaihtaa, jopa neljä-ysi-ysi 4,99 löytyy ;) Se onko niillä kiva nukkua ja kuinka monta pisaraa niihin mahtuu, on kysymysmerkki.
(Tyynyt pitäisikin vaihtaa säännöllisesti). edullinen_einari kirjoitti:
Psttt. Tyynyt nykyään ovat tosi halpoja vaihtaa, jopa neljä-ysi-ysi 4,99 löytyy ;) Se onko niillä kiva nukkua ja kuinka monta pisaraa niihin mahtuu, on kysymysmerkki.
(Tyynyt pitäisikin vaihtaa säännöllisesti).Se voi olla että tuollainen neljä-ysi-ysi kestää vain puolikkaan jakson Pientä taloa preerialla :) Siitä vois tulla uusi tyynymitta. "Laatutyyny kestää 3 Ptp-jaksoa".
- edullinen-einari
Vieläkö se ns kyynel-kabaree pyörii kanavilla? (Herkkyys on positiivista, jo nykyisin) Se oli kai joskus 70-luvulla musta-valko ja ensimmäisissä väri-telkkareissa? Se sarja.
edullinen-einari kirjoitti:
Vieläkö se ns kyynel-kabaree pyörii kanavilla? (Herkkyys on positiivista, jo nykyisin) Se oli kai joskus 70-luvulla musta-valko ja ensimmäisissä väri-telkkareissa? Se sarja.
Kyynel-kabaree :)) Joo, on varmaan pari vuotta siitä kun viimeksi... Mutta ehtii se Ingallsin Laura vielä nähdä öhm veikkaan että 5 kertaa ennen kuin kuollaan. Olinko turhan negatiivinen nyt..
- edullinen-einari
hmp.f kirjoitti:
Kyynel-kabaree :)) Joo, on varmaan pari vuotta siitä kun viimeksi... Mutta ehtii se Ingallsin Laura vielä nähdä öhm veikkaan että 5 kertaa ennen kuin kuollaan. Olinko turhan negatiivinen nyt..
? Nega? En tunista sanaa.
Joku teki Laurasta biisin, oliko Kauko Röyhkeä vai Maiju Vilkkunen? Vai Hector.
Miten mieleeni jäi kummittelemaan, että joku tuon sarjan hahmoista joutui hunningolle? Tai sitten se oli joku muu sarja. Ei hitsi, oliko se Pulmusista...nyt ei raksuta kun (kuin) tyhjää vaan. Se joku oli kuitenkin deekkiksellä ja asui asuntovaunussa. Jostain nettijutusta jäi mieleen. edullinen-einari kirjoitti:
? Nega? En tunista sanaa.
Joku teki Laurasta biisin, oliko Kauko Röyhkeä vai Maiju Vilkkunen? Vai Hector.
Miten mieleeni jäi kummittelemaan, että joku tuon sarjan hahmoista joutui hunningolle? Tai sitten se oli joku muu sarja. Ei hitsi, oliko se Pulmusista...nyt ei raksuta kun (kuin) tyhjää vaan. Se joku oli kuitenkin deekkiksellä ja asui asuntovaunussa. Jostain nettijutusta jäi mieleen.Digiajan kauniimpia puolia tuo, että negoja ei enää tarvi :)) hyvä sinä.
Maijan biisi se oli, "vielä mä nousen ja" sitten en muista enempää.
Mutta kuule, joo! Kaksi niistä oli oikeesti sisaruksia ja mukana myös Beverly Hillsin täydellisissä naisissa, toinen niistä käytti alkoholia vähän turhaan tiuhaan. En muista taas nimeä. Kummaa kun muistin edes nousta tänä aamuna! Nimimuisti on kyllä surkea. Sun nyt muistan, kun se on jotenkin... edullinen :)
- siilimuori3
Tähän ketjuun voisi kirjoittaa kehuja toisille kirjoittajille. Kakissahan on jotain hyvää.
Itseni rajaan ulkopuolelle Minä sain jo :D.- siilimuori3
ööööööööööö
Tai paitsi kakissa, myös kaikissa :D.
- Iisakki.Itsenäinen
Kyllä toki!
Liittyypä mihin tahansa on aina ryhmän vanki. Ryhmässä vaihdetaan mielipiteitä kuten sanonta kuuluu. Miltei aina on kuitenkin niin,että mene paikalle omin mielipitein ja palaat tuon joukkion kellokkaiden mielipiteiden kanssa. Sitähän tuo "ryhmämanipulointi" on. Toistamalla "riittävästi" selvä vale muuttuu totuudeksi kuten historia osoittaa. "Propagandana esitetty vale on sitä uskottavampi mitä suurempi se on", totesi aikoinaan Joseph Göbbels ja oli tulokset nähden oikeassa. Varmin tapa on pysytellä ryhmästä pois. Vain koirat harjoittavat ryhmässä jotakin ja sekin rajoittuu lyhytaikaiseksi. sama koskee usein itsenäisesti ajattelevan ihmisen toimintaa.
Kun itse kysyy ja itse vastaa ei synny jälkipuheita on vanha kansanviisaus! - ikäisensä
Tykkään nykyään tästä palstasta. Kyllä sinäkin tykästyt, kunhan kymmenen vuotta viivyt. Alku aina hankalaa. Aluksi itsekin järkytyin.
Olen monella tyylillä hypännyt mukaan. Se kannatti. Törmäyksiä ja päänsilityksiä on tullut. Oppinut olen itsestäni ja toisista.
Hauskaa seuraa tällä palstalla on - sanoisinko että ainut huumori, joka naurattaa ovat naurettavat kirjoittajat, minä itse mukaan lukien :D
Missään livessä en pääse näin sekalaisen seurakunnan pään sisään ja aatoksiaan tietämään. Oikeassa elämässä seura, jonka kanssa syvemmin juttelee, valikoituu.
Mukaan vaan, provoile, kieri, älä säästä nahkaasi, älä luule meitä parempi olevasi!
Tässä sinun aloittaja bravuurinaurettavuutesi "Olen itse huomioinut,että tämän palstan negatiivinen henki on tarttumassa minuunkin" hahahahahahahaaa, oletko sukua Havukka-ahon ajattelijan kuoliaaksinaurattajalle? Voi omahyväisyyden määrää, ei mitään rajaa. Kuolen nauruun :)))))))))
Opettele ja sisäistä Janten laki
https://fi.wikipedia.org/wiki/Janten_laki- ent.siivoojaparka
Siinä taas yksi, joka on kuolemassa nauruun, mutta pystyy kirjoittamaan kuolinhetkellään pitkän kommentin samaan aikaan.
Miten ihmeessä te onnistutte tuossa? - ikäisensä
Siinä taas yksi, joka on kuolemassa nauruun, mutta pystyy kirjoittamaan kuolinhetkellään pitkän kommentin samaan aikaan.
Miten ihmeessä te onnistutte tuossa?Kiitos kysymästä @ent.siivoojaparka. Harjoitus tekee mestarin. Sinä, totinen kuin Nummisuutarin Esko, saat usein minut nauramaan. Jos muita on lähellä, niin alkavat hekottamaan hekin, vaikkeivat nauruni aihetta tiedä. Tarttuva on nauru mulla.
- ent.siivoojaparka
ikäisensä kirjoitti:
Kiitos kysymästä @ent.siivoojaparka. Harjoitus tekee mestarin. Sinä, totinen kuin Nummisuutarin Esko, saat usein minut nauramaan. Jos muita on lähellä, niin alkavat hekottamaan hekin, vaikkeivat nauruni aihetta tiedä. Tarttuva on nauru mulla.
Kyllä minä naurankin joskus, söprais, söprais.
Sitä olen kokeillut harjoitella, että kirjoitan samaan aikaan kun nauran kuollakseni tai katketakseni. Ei onnistu, ei. Naurahtamaan, pärskähtämään tai hörähtämään (joskus kikattamaan) pystyn kirjoittaessani, mutta nauramaan kuollakseni kädet näppäimillä... ei, ei, ei. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sitä olen kokeillut harjoitella, että kirjoitan samaan aikaan kun nauran kuollakseni tai katketakseni. Ei onnistu, ei. Naurahtamaan, pärskähtämään tai hörähtämään (joskus kikattamaan) pystyn kirjoittaessani, mutta nauramaan kuollakseni kädet näppäimillä... ei, ei, ei.Entäs tuo repeäminen, onnistuuko millään?
- ikäisensä
Sitä olen kokeillut harjoitella, että kirjoitan samaan aikaan kun nauran kuollakseni tai katketakseni. Ei onnistu, ei. Naurahtamaan, pärskähtämään tai hörähtämään (joskus kikattamaan) pystyn kirjoittaessani, mutta nauramaan kuollakseni kädet näppäimillä... ei, ei, ei.Ylioppilas-merkonomeille näppäily sokkona, unissaan ja kuoliaaksi nauraessaan onnistuu leikiten. Menit tietysti heti ylioppilaaksi päästyäsi suoraan yliopistoon. Ei hyvä tapa se! Kauppaopisto kantsii käydä ensin ja sitten vasta korkeakouluun. Kauppaopisto antaa valmiudet toimia yhteiskuntamme lomakeviidakossa. Ja näppäillä virheettömästi vaikeissakin olosuhteissa.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Entäs tuo repeäminen, onnistuuko millään?
Ei kirjoittaminen samaan aikaan.
Se vielä mahtuu päähäni, kun joku kirjoittaa, että "repesin", menneessä muodossa. Kyllä sitä revenneenä jo pystyy taas kirjoittamaan, mutta ei samaan aikaan, kun se repeäminen tapahtuu ja suu tyhjentyy suoraan näytölle. - ent.siivoojaparka
ikäisensä kirjoitti:
Ylioppilas-merkonomeille näppäily sokkona, unissaan ja kuoliaaksi nauraessaan onnistuu leikiten. Menit tietysti heti ylioppilaaksi päästyäsi suoraan yliopistoon. Ei hyvä tapa se! Kauppaopisto kantsii käydä ensin ja sitten vasta korkeakouluun. Kauppaopisto antaa valmiudet toimia yhteiskuntamme lomakeviidakossa. Ja näppäillä virheettömästi vaikeissakin olosuhteissa.
Höh!
Kaikenlaisia kiemuroita. Minä läksin suoraan ulkomaille harjoittelemaan kutsumusammattiini. ikäisensä kirjoitti:
Ylioppilas-merkonomeille näppäily sokkona, unissaan ja kuoliaaksi nauraessaan onnistuu leikiten. Menit tietysti heti ylioppilaaksi päästyäsi suoraan yliopistoon. Ei hyvä tapa se! Kauppaopisto kantsii käydä ensin ja sitten vasta korkeakouluun. Kauppaopisto antaa valmiudet toimia yhteiskuntamme lomakeviidakossa. Ja näppäillä virheettömästi vaikeissakin olosuhteissa.
No nyt selkis. Kun mä aikoinaan hömppä opiskelin ylioppilaana äheltäjä-koheltajaksi (asentaja-koneistaja), niin minulta sujuu mikä vaan :)
Aattele mitä ihminen pystyy joka on lastentarhaopettaja... kävelemään vaikka neljällä jalalla tarpeen tullen :))- Kumarra-ja-repeä
hmp.f kirjoitti:
Entäs tuo repeäminen, onnistuuko millään?
Kyllä pystyy repeämään ja laulamaan samaan aikaan. Joku kuulemma maailman kuulukin, jota itse en ole kuullut (en muista kuulleeni) koskaan eli J- Lopez on onnistunut repeämään takapuolensa halki kumartaessaan yleisölle, ihan siitä keskeltä vakoa. Joku videoleike pyöri netissä.
Kumarra-ja-repeä kirjoitti:
Kyllä pystyy repeämään ja laulamaan samaan aikaan. Joku kuulemma maailman kuulukin, jota itse en ole kuullut (en muista kuulleeni) koskaan eli J- Lopez on onnistunut repeämään takapuolensa halki kumartaessaan yleisölle, ihan siitä keskeltä vakoa. Joku videoleike pyöri netissä.
:)) ilmankos mullakin on pylly silleen keskeltä jakautunut, kun mä kumarran niin paljon. Oon oikeesti revennyt.
Mutta onneksi. Muuten saattaisin olla muumi. Tiiäthän sen vanhan vitsin, miksi muumit on niin pyöreät... kun Tove unohti piirtää pyllyreiät. En mä ihan niin pullea ole.
Kyllä seura tekee kaltaisekseen, ainakin hetkellisesti. Pysyvää luonteenmuutosta tuskin tapahtuu tällaisilla palstoilla osallsitumisesta ja voihan täälläkin yrittää valita seuransa ja keskustella ainoastaan niiden kanssa joiden tietää olevan suht. samalla aaltopituudella. (Itse olen toivoton tapaus; vastailen ja alan inttämään kaikenmaailman nettitrollien kaa, provosoidun aivan turhasta, mun tarvis ottaa enemmän oppia korppiksesta jota ilkeilyt ei näytä hätkähdyttävän. Itse olen edelleenkin aivan liian herkkähipiäinen)
- ikäisensä
Sinä olet mikä lie "kaikenmaailman nettitrolli". Minun näkövinkkelistäni katsottuna.
Se vaihtelee näkökulmasta riippuen. - Korppis1
Kiitos Paloma!
On ihmisiä, jotka ajattelevat, että täällä pärjää empatialla. Kyllä siinäkin ajatuksessa on pientä perää. Kun oppii, että asettuu mielessään ilkeän viestin lähettäjän asemaan ja yrittää ymmärtää häntä, ei provosoidu.
Vaikea tällaista on oppia, mutta kaikki aikanaan.
On ihmisiä, jotka analysoivat toisia esim. yhden lauseen perusteella. Sanoisinko, että sinulla on samoja proajan piirteitä kuin allekirjoittaneellakin. Viimeinen lause kommentissa on tärkein ; ) Kun siihen lipsauttaa tahallaan sellaista, josta lukija ilahtuu,(itseironiaa esim.) on ilkeilijöiden vastausten määrä vakio. Tämä oivallus kehittää itsehillintää kun tietää olleensa aloitteen tekijä.
En toki loukkaannu herkästi, joskus toki, mutta huvitun usein. On toki ihmisiä, jotka ärsyttävät. Tunteesta pääsee eroon kun ei reakoi heidän "viisauksiinsa"siinäkin on vielä oppimista.
Jos se en ole minä, jota nokitaan se on joku toinen. Sen olen huomannut kun olen pois palstalta. Jokaisessa ketjussa löytyy riitasointuja. Ketjuja omitaan, ystäviä rajataan, "viisaisiin" takerrutaan, heitä matkitaan jne.
Ruotsalaisuutesi ärsyttää joitakin, ota se voimavaraksesi. - siilimuori3
Korppis1 kirjoitti:
Kiitos Paloma!
On ihmisiä, jotka ajattelevat, että täällä pärjää empatialla. Kyllä siinäkin ajatuksessa on pientä perää. Kun oppii, että asettuu mielessään ilkeän viestin lähettäjän asemaan ja yrittää ymmärtää häntä, ei provosoidu.
Vaikea tällaista on oppia, mutta kaikki aikanaan.
On ihmisiä, jotka analysoivat toisia esim. yhden lauseen perusteella. Sanoisinko, että sinulla on samoja proajan piirteitä kuin allekirjoittaneellakin. Viimeinen lause kommentissa on tärkein ; ) Kun siihen lipsauttaa tahallaan sellaista, josta lukija ilahtuu,(itseironiaa esim.) on ilkeilijöiden vastausten määrä vakio. Tämä oivallus kehittää itsehillintää kun tietää olleensa aloitteen tekijä.
En toki loukkaannu herkästi, joskus toki, mutta huvitun usein. On toki ihmisiä, jotka ärsyttävät. Tunteesta pääsee eroon kun ei reakoi heidän "viisauksiinsa"siinäkin on vielä oppimista.
Jos se en ole minä, jota nokitaan se on joku toinen. Sen olen huomannut kun olen pois palstalta. Jokaisessa ketjussa löytyy riitasointuja. Ketjuja omitaan, ystäviä rajataan, "viisaisiin" takerrutaan, heitä matkitaan jne.
Ruotsalaisuutesi ärsyttää joitakin, ota se voimavaraksesi.Niin kirppis. Matkimisella ja samaa mieltä olevinaanololla voi koittaa päästä Y- kerhoon? :). Läpinäkyvää.
ikäisensä kirjoitti:
Sinä olet mikä lie "kaikenmaailman nettitrolli". Minun näkövinkkelistäni katsottuna.
Se vaihtelee näkökulmasta riippuen.Sinun näkövinkkelissäsi olisi petraamista. Kantsii guuglata hieman mitä "nettitrolli" tarkoittaa. Ei se tarkoita "rekisteröityä, valokuvalla varustettua nettiyhteisön jäsentä joka ei koskaan tee mitään aloitteita hakeakseen riitaa tai eripuraisuutta." (Huom. eriävä mielipide ei ole hakea riitaa, vaan stimuloi keskustelua.)
- ikäisensä
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinun näkövinkkelissäsi olisi petraamista. Kantsii guuglata hieman mitä "nettitrolli" tarkoittaa. Ei se tarkoita "rekisteröityä, valokuvalla varustettua nettiyhteisön jäsentä joka ei koskaan tee mitään aloitteita hakeakseen riitaa tai eripuraisuutta." (Huom. eriävä mielipide ei ole hakea riitaa, vaan stimuloi keskustelua.)
Sinun näkövinkkelissäsi olisi petraamista, koska sinä et ole sellainen, "joka ei koskaan tee mitään aloitteita hakeakseen riitaa tai eripuraisuutta."
Luulet vaan olevasi. Minun näkövinkkelistäni katsottuna.
"rekisteröityä, valokuvalla varustettua nettiyhteisön jäsentä" plaplaplaa, ei tuo ketään mitenkään korota. Luulet vaan. - kesivä
siilimuori3 kirjoitti:
Niin kirppis. Matkimisella ja samaa mieltä olevinaanololla voi koittaa päästä Y- kerhoon? :). Läpinäkyvää.
Matkiminen voi olla myös satiiria.
Höpöti ja hippa.
Jankutan. - ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Höpöti ja hippa.
Jankutan.Mites se teillä oikein tuo hippasillaolo menee, kun sama näkyy ottavan hipaksi koko ajan uudestaan ja uudestaan milloin kenetkin vaikka häntä ei ole välillä otettu hipaksi? Vai onko, en ole ainakaan huomannut? Nythän on siis siilimuori hippana.
Meillä oli nuorena muutaman kaverin kanssa meidän keskeinen hippaleikki. Koskaan ei tienny jonkun heistä nähdessään, onko hän kenties hippa (hipit kyllä eroitti) ennenkuin toinen läimäytti selkään ja sanoi hippa. Jäin hipaksi, kun muutin Tukholmaanpäin. Vuosia sen jälkeen kävin takaisin Boråsissa ja sain kun sainkin otettua yhden hipaksi. Olen kuullut hänen taas saaneen sattumalta hipaksi yhden toisen vuosia myöhemmin jonkun huoltiksen vessan ovella kaukana kotoaan. Nyt en tiedä varmaksi, kuka meistä on hippana. Saattaa olla jossakin Vaasassa päin, Suomessa luultavasti ainakin. - kesivä
Mites se teillä oikein tuo hippasillaolo menee, kun sama näkyy ottavan hipaksi koko ajan uudestaan ja uudestaan milloin kenetkin vaikka häntä ei ole välillä otettu hipaksi? Vai onko, en ole ainakaan huomannut? Nythän on siis siilimuori hippana.
Meillä oli nuorena muutaman kaverin kanssa meidän keskeinen hippaleikki. Koskaan ei tienny jonkun heistä nähdessään, onko hän kenties hippa (hipit kyllä eroitti) ennenkuin toinen läimäytti selkään ja sanoi hippa. Jäin hipaksi, kun muutin Tukholmaanpäin. Vuosia sen jälkeen kävin takaisin Boråsissa ja sain kun sainkin otettua yhden hipaksi. Olen kuullut hänen taas saaneen sattumalta hipaksi yhden toisen vuosia myöhemmin jonkun huoltiksen vessan ovella kaukana kotoaan. Nyt en tiedä varmaksi, kuka meistä on hippana. Saattaa olla jossakin Vaasassa päin, Suomessa luultavasti ainakin.Meillä oli muuten samantyyppinen hipparinki. Vuosia kesti. Minusta tuntuu näin jälkeenpäin, että minua haluttiin vain läiskiä.
- siilimuori3
kesivä kirjoitti:
Höpöti ja hippa.
Jankutan.Voi olla mut ei ole aina vaan totista pyrkimistä :D.
Mikä on Y-kerho?
Onko täällä menossa jonkinlainen valtataistelu hegemoniasta, siniset vs. mustat? Kyllä ihmiset saa olla eri mieltä mutta eivät huudella ihan mitä sattuu, samaa mieltäkin saa olla, ilman että se tulkittaisi mielistelyksi.
Pitäisköhän munkin ottaa käyttöön joku sivunikki että pääsisin jyvälle miten täällä saa olla.
Ja sitten toi...(monia ärsyttää sinun ruotsalaisuutesi/ korppis) on se jännää miten uskomattoman yksisilmäisiä mielipiteitä muista ihmisistä. Luulen että ruotsalaisia ärsyttää minun suomalaisuuteni. Minä olen mielestäni vain "palomalainen", hipaisu sitä, ripaisu tätä ja sydän täyttä Suomea. Voi teitä ;)- Vaihtuu
Koti-kiusattuhan pitää sitkeästi yllä erottelua mustiin ja sinisiin nimmareihin. No,jankutuksensa kullakin. Lapselliselta vain tuntuu mustien nimimerkkien kirjoitusten vähättely, kyllä ne mielipiteet on ihan samanarvoisia täällä tuli ne sitten rekisteröityjen tai nimmaria vaihtavien kirjoittamina.
Vaihtuu kirjoitti:
Koti-kiusattuhan pitää sitkeästi yllä erottelua mustiin ja sinisiin nimmareihin. No,jankutuksensa kullakin. Lapselliselta vain tuntuu mustien nimimerkkien kirjoitusten vähättely, kyllä ne mielipiteet on ihan samanarvoisia täällä tuli ne sitten rekisteröityjen tai nimmaria vaihtavien kirjoittamina.
Ei se ole lapsellista. Se on tämän palstan skitsoinen sydän: me jotka olemme aina samat ja ne jotka eivät koskaan ole samat. On vaikeaa lähteä trollaamaan kun joutuu vastuuseen joka ainoasta sanastaan. Mielipiteet voivat olla aivan yhtä hyviä ja samanarvoisia oli nikki sitten musta tai sininen, mutta samaa luottamusta ei alati vaihtuva nikki herätä.
- Vaihtuu
Kyllä se on lapsellista. Nuo trollijutut jätän suosiolla väliin, kehotan sinua tekemään samoin. Mitä luottamukseen nimimerkkiä kohtaan tulee se on minulle yksi hailee. En tee syväanalyysejä kirjoittajista, luen palstaa muutamana päivänä viikossa ehkä 3-4 ketjua selaillen. Sitten kutsuu live-elämä josta löytyvät ne luotettavat ihmiset.
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei se ole lapsellista. Se on tämän palstan skitsoinen sydän: me jotka olemme aina samat ja ne jotka eivät koskaan ole samat. On vaikeaa lähteä trollaamaan kun joutuu vastuuseen joka ainoasta sanastaan. Mielipiteet voivat olla aivan yhtä hyviä ja samanarvoisia oli nikki sitten musta tai sininen, mutta samaa luottamusta ei alati vaihtuva nikki herätä.
Hyvin sanottu Paloma, on tautisen hankalaa suhtautua millään lailla sellasen kirjoittajaan joka pitää kunnia asiana vaihtaa koko ajan tunnusta samaankin ketjuun kirjoittaessaan
- ikäisensä
koti-kiusattu kirjoitti:
Hyvin sanottu Paloma, on tautisen hankalaa suhtautua millään lailla sellasen kirjoittajaan joka pitää kunnia asiana vaihtaa koko ajan tunnusta samaankin ketjuun kirjoittaessaan
Miksi pitää suhtautua kirjoittajaan, kun lukee tekstiä? Tarkoittanee teidän kohdallanne sitä, että kirjoittajan henkilö vaikuttaa siihen, miten suhtaudutte kirjoittamaansa mielipiteeseen? Rumaa käytöstä tuollainen on! Epäreilua! Puolueellista! Hyi teitä!
- Yrmelii
koti-kiusattu kirjoitti:
Ketä luulet sinun suhtautumisesi kiinnostavan?
ikäisensä kirjoitti:
Miksi pitää suhtautua kirjoittajaan, kun lukee tekstiä? Tarkoittanee teidän kohdallanne sitä, että kirjoittajan henkilö vaikuttaa siihen, miten suhtaudutte kirjoittamaansa mielipiteeseen? Rumaa käytöstä tuollainen on! Epäreilua! Puolueellista! Hyi teitä!
Olisit eres kiittäny minua kun annoin sulle tilaisuuren suhtautua minuun .
ikäisensä kirjoitti:
:)
Rumaa käytöstä ja epäreilua on huudella puskasta, heittää kivi ja piiloittaa käsi.
Jok'ikinen kommentti lähtee jonkun kirjoittajan näppäimistöstä, jos lähettäjä on anonyymi tai osa jotain lausetta joka muuttuu joka kerran, niin siihen on melkein mahdotonta ottaa kantaa, koska se on vailla mitään historiaa, yhteenkuuluvaisuutta, asiayhteyttä, se ei liity mihinkään eikä se palvele normaalin keskustelun dynamiikkaa. Se onkuin minimuotoinen monologi; minä sanon näin ja evvvk mitä muut tykkää. Nämä nikinvaihtajat ja puskastahuutelijat voivat tietenkin olla ihan järkeviä ja viisaita ihmisiä, mutta he ovat käsittäneet väärin keskustelupalstan dynamiikan ja vuorovaikutuksen tärkeyden keskustelussa.- ikäisensä
koti-kiusattu kirjoitti:
Olisit eres kiittäny minua kun annoin sulle tilaisuuren suhtautua minuun .
Suhtauduin kirjoittamaasi mielipiteeseen. En sinuun.
Aivan eri asia on se! Yritä edes ymmärtää niiden ero! - ikäisensä
Paloma.se.co kirjoitti:
:)
Rumaa käytöstä ja epäreilua on huudella puskasta, heittää kivi ja piiloittaa käsi.
Jok'ikinen kommentti lähtee jonkun kirjoittajan näppäimistöstä, jos lähettäjä on anonyymi tai osa jotain lausetta joka muuttuu joka kerran, niin siihen on melkein mahdotonta ottaa kantaa, koska se on vailla mitään historiaa, yhteenkuuluvaisuutta, asiayhteyttä, se ei liity mihinkään eikä se palvele normaalin keskustelun dynamiikkaa. Se onkuin minimuotoinen monologi; minä sanon näin ja evvvk mitä muut tykkää. Nämä nikinvaihtajat ja puskastahuutelijat voivat tietenkin olla ihan järkeviä ja viisaita ihmisiä, mutta he ovat käsittäneet väärin keskustelupalstan dynamiikan ja vuorovaikutuksen tärkeyden keskustelussa.Sinä olet itse käsittänyt väärin. Tällä palstalla saa kirjoittaa rekisteröitymättä. Joutavaa ja asiatonta jankuttamista on tämän tästä moittia rekisteröitymättömiä!
ikäisensä kirjoitti:
Suhtauduin kirjoittamaasi mielipiteeseen. En sinuun.
Aivan eri asia on se! Yritä edes ymmärtää niiden ero!Jos ihminen on pelkkä pelle ja varjoissa voimistelija niin sen puheet ja teot voi olla mitä vaan.
Minulle ihminen ja sen mielipiteet merkittee yhtä ja samaa.
sitä mielipidettä ei pilkunviilaukset muuta
Jos tekee yhtä ja puhuu toista , ei paljoa kiinosta semmonen.- Fghjhg
koti-kiusattu kirjoitti:
Jos ihminen on pelkkä pelle ja varjoissa voimistelija niin sen puheet ja teot voi olla mitä vaan.
Minulle ihminen ja sen mielipiteet merkittee yhtä ja samaa.
sitä mielipidettä ei pilkunviilaukset muuta
Jos tekee yhtä ja puhuu toista , ei paljoa kiinosta semmonen.Sinäkö täällä ihmiset jaottelet pelleihin ja niihin sinisiin fiksuihin? Ei hemmetti, salli mun nauraa.
Pitäisköhän sinun keskustella ylläpidon kanssa että laittaisivat rekisteröinnin pakolliseksi. Mitähän vastaisivat?
Täällä palstalla sinun on turha vaatia ihmisille sinisiä nikkejä. Vaatimuksesi vain hymyilyttävät. - siilimuori3
ikäisensä kirjoitti:
Nimenomaan tästä tässä taistossa on kysymys. Kuka kirjoittaa ja mitä.millä nikillä . Asiasta viis kunhan omasta mielestä oikia kirjoittaa.
Fghjhg kirjoitti:
Sinäkö täällä ihmiset jaottelet pelleihin ja niihin sinisiin fiksuihin? Ei hemmetti, salli mun nauraa.
Pitäisköhän sinun keskustella ylläpidon kanssa että laittaisivat rekisteröinnin pakolliseksi. Mitähän vastaisivat?
Täällä palstalla sinun on turha vaatia ihmisille sinisiä nikkejä. Vaatimuksesi vain hymyilyttävät.Voi vee minkä värinen hevonen ,
siilimuori3 kirjoitti:
Nimenomaan tästä tässä taistossa on kysymys. Kuka kirjoittaa ja mitä.millä nikillä . Asiasta viis kunhan omasta mielestä oikia kirjoittaa.
Siili ei se kyllä noinkaan mene.
Minä taas en tiedä puhuuko varjo asiaa vai palturia, puhuuko puska asiaa vai vinoilee. Minulla ei ole tuntumaa henkilön puheisiin koska niissä ei ole mitään taustaa, mitään jatkumoa.- Siilimuori3
Paloma.se.co kirjoitti:
Siili ei se kyllä noinkaan mene.
Minä taas en tiedä puhuuko varjo asiaa vai palturia, puhuuko puska asiaa vai vinoilee. Minulla ei ole tuntumaa henkilön puheisiin koska niissä ei ole mitään taustaa, mitään jatkumoa.Minä taas ajattelen niin että livessäkin vaik en tiedä ihmisen nimeä, statusta tai muuta taustaa, saatan hänen kanssaan porista niitä näit ja asiaakin. Ja tämä palsta, niin kauan kuin tänne ei vaadita rekisteröiytmistä, ihan tyhmää täällä jatista keksenään sinisistä ja mustista.
- siilimuori3
Paloma.se.co kirjoitti:
Luottamusta? Ei minusta kyllä täällä kauheasti luottamusta herätä yksikään sininen, yhtä tuntemsttomia ovat niin siniset kuin mustat.
siilimuori3 kirjoitti:
Luottamusta? Ei minusta kyllä täällä kauheasti luottamusta herätä yksikään sininen, yhtä tuntemsttomia ovat niin siniset kuin mustat.
Kyllä minä tunnen suurempaa luottamusta ja jopa ymmärrän paremmin ajatuksenjuoksua jos kommentin on kirjoittanut joku jonka kanssa olen vaihtanut mielipiteitä (eriävikin) sanotaan vaikka kymmenen vuoden aikana kun jonkun alati vaihtuvan puskanikin väliinheittoja.
Mutta haluankorostaa sitä että tämä näkökantani ei ole kohdistettu ketään vastaan henkilökohtaisesti, ainoastaan olen eri mieltä palstan säännöistä jotka eivät luo mielestäni antoisaa keskusteluympäristöä. Sehän ei taas ole keskustelijoiden syy. Jos aihe kiinnostaa luen sekä nikillisten että nikittömien kommentit, vastaanjos minulle on osoitettu joku kommentti oli kirjoittaja kuka tahansa (paitsi ikuiset kiusanhenkeni, joille vastaamista yritän välttää ja luonnollisestikin, riippuu siitä missä sävyssä minulle on kirjoitettu. Yritän, vaikka usein siinä onnistumatta, pysyä alatyylisten, aggressivisten ja häiriköivien keskustelujen ulkopuolella)- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Koti-kiusattu:
""""Hyvin sanottu Paloma, on tautisen hankalaa suhtautua millään lailla sellasen kirjoittajaan joka pitää kunnia asiana vaihtaa koko ajan tunnusta samaankin ketjuun kirjoittaessaan""""
Siinä näemme kiusatun itseironiaa parhaimmillaan. Melkoinen huuliveikko tuo koti-kiusattu, Piikkiö, pataluha, k-kk ja mitä kaikkea lieneekään, joskus ent.siivoojaparkanakin esiintynyt ja ties kenenä kaikkina muina. - siilimuori3
Koti-kiusattu:
""""Hyvin sanottu Paloma, on tautisen hankalaa suhtautua millään lailla sellasen kirjoittajaan joka pitää kunnia asiana vaihtaa koko ajan tunnusta samaankin ketjuun kirjoittaessaan""""
Siinä näemme kiusatun itseironiaa parhaimmillaan. Melkoinen huuliveikko tuo koti-kiusattu, Piikkiö, pataluha, k-kk ja mitä kaikkea lieneekään, joskus ent.siivoojaparkanakin esiintynyt ja ties kenenä kaikkina muina.Nii.
"Jos tekee yhtä ja puhuu toista , ei paljoa kiinosta semmonen."
Rikkaa on joksus vaijea nähdä omassa silmäsä ;). ent.siivoojaparka kirjoitti:
Koti-kiusattu:
Siinä näemme kiusatun itseironiaa parhaimmillaan. Melkoinen huuliveikko tuo koti-kiusattu, Piikkiö, pataluha, k-kk ja mitä kaikkea lieneekään, joskus ent.siivoojaparkanakin esiintynyt ja ties kenenä kaikkina muina.Noinko paha olo sinulla on , voimia sulle kostonhimoosi keskelle.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minä tunnen suurempaa luottamusta ja jopa ymmärrän paremmin ajatuksenjuoksua jos kommentin on kirjoittanut joku jonka kanssa olen vaihtanut mielipiteitä (eriävikin) sanotaan vaikka kymmenen vuoden aikana kun jonkun alati vaihtuvan puskanikin väliinheittoja.
Mutta haluankorostaa sitä että tämä näkökantani ei ole kohdistettu ketään vastaan henkilökohtaisesti, ainoastaan olen eri mieltä palstan säännöistä jotka eivät luo mielestäni antoisaa keskusteluympäristöä. Sehän ei taas ole keskustelijoiden syy. Jos aihe kiinnostaa luen sekä nikillisten että nikittömien kommentit, vastaanjos minulle on osoitettu joku kommentti oli kirjoittaja kuka tahansa (paitsi ikuiset kiusanhenkeni, joille vastaamista yritän välttää ja luonnollisestikin, riippuu siitä missä sävyssä minulle on kirjoitettu. Yritän, vaikka usein siinä onnistumatta, pysyä alatyylisten, aggressivisten ja häiriköivien keskustelujen ulkopuolella)On täällä sellaisia ihmisiä joihin luotan, vaikken tunnekaan. Sillä ei ole väliä onko rekattu vai ei, ja joskus saattaa vaihtuvasta puskanikistäkin hahmottaa lämpimän sydämen.
Ihmisiin jotka menee henkilökohtaisuuksiin väittelyn aikana, niihin en luota. Ja sellaisiin jotka hyppävät puskaan tuosta noin vaan. Miten sellaiseen voi luottaa?
Uskon että luottamuspula on yksi palstan tai yleensä nettikirjoittelun ongelmista. Täällä epäillään aina ja kaikkia, ja se syö, mua ainakin. Kun ilkeyksiä tulee milloin mistäkin, alkaa tähyillä ympärilleen että kuka... piikit kasvaa ulospäin vähän joka taholle. Jos joku ilmoittaa olevansa täällä ekaa kertaa, tai alaikäinen, tai mitä vaan poikkeavaa, niin tyrmäys kanveesiin tulee heti.- Mokkaleivos
koti-kiusattu kirjoitti:
Noinko paha olo sinulla on , voimia sulle kostonhimoosi keskelle.
Ai että se on kostonhimoa jos siivooja kirjoittaa totuuksia? Älä nyt viitsi aikuinen mies. Menikö taas kerran herne nenään?
hmp.f kirjoitti:
On täällä sellaisia ihmisiä joihin luotan, vaikken tunnekaan. Sillä ei ole väliä onko rekattu vai ei, ja joskus saattaa vaihtuvasta puskanikistäkin hahmottaa lämpimän sydämen.
Ihmisiin jotka menee henkilökohtaisuuksiin väittelyn aikana, niihin en luota. Ja sellaisiin jotka hyppävät puskaan tuosta noin vaan. Miten sellaiseen voi luottaa?
Uskon että luottamuspula on yksi palstan tai yleensä nettikirjoittelun ongelmista. Täällä epäillään aina ja kaikkia, ja se syö, mua ainakin. Kun ilkeyksiä tulee milloin mistäkin, alkaa tähyillä ympärilleen että kuka... piikit kasvaa ulospäin vähän joka taholle. Jos joku ilmoittaa olevansa täällä ekaa kertaa, tai alaikäinen, tai mitä vaan poikkeavaa, niin tyrmäys kanveesiin tulee heti."On täällä sellaisia ihmisiä joihin luotan, vaikken tunnekaan. Sillä ei ole väliä onko rekattu vai ei, ja joskus saattaa vaihtuvasta puskanikistäkin hahmottaa lämpimän sydämen."
Kyllä sellaista sattuu mutta sittenkun menet vastaamaan sille "lämpimälle sydämelle" niin sieltä rääkäseekin itse rantapiru vastaan että "s....nan hurrit pysykää siellä sveduissa :(
Haluan nyt kuitenkin vielä tehdä selväksi että värillä ei ole väliä, kunhan se on vain ns. vakinikki, ei alati muuttuva lauseenosa, joka on tavallaankuin aloitus vastaukseen tyyppi "minä taas" tai "senkinketku" Kun vastaan esim. "pirretaas" tai "korppis1" tai vaikkapa "siilimuori3" selle, kaikki mustina, niin tiedän kuitenkin että olen joskus puhunut tämän ihmisen kanssa jotain ja se oli vissiin sitä mieltä silloi tai perusteli puheitaan tälleen.
"Minätaas" tai"senkinketku" voi olla vaikka vladimir putin tai perämetsän ilmari tai kaksitoistavuotias finninaamainen nettitrolli jakomäestä....
Muuten olen vahvasti sitä mieltä että että vaikka rekisteröintipakkoa ei tulisikaan niin mahdollisuus vastata jollain muulla kuin rekisteröidyllä nimimerkillä pitäisi ottaa pois. Elikkä valitse joko menet vastuuseen puheistasi nikilläsi tai sitten trollaat puskista. Molemmat eivät saisi olla mahdollisia.Paloma.se.co kirjoitti:
"On täällä sellaisia ihmisiä joihin luotan, vaikken tunnekaan. Sillä ei ole väliä onko rekattu vai ei, ja joskus saattaa vaihtuvasta puskanikistäkin hahmottaa lämpimän sydämen."
Kyllä sellaista sattuu mutta sittenkun menet vastaamaan sille "lämpimälle sydämelle" niin sieltä rääkäseekin itse rantapiru vastaan että "s....nan hurrit pysykää siellä sveduissa :(
Haluan nyt kuitenkin vielä tehdä selväksi että värillä ei ole väliä, kunhan se on vain ns. vakinikki, ei alati muuttuva lauseenosa, joka on tavallaankuin aloitus vastaukseen tyyppi "minä taas" tai "senkinketku" Kun vastaan esim. "pirretaas" tai "korppis1" tai vaikkapa "siilimuori3" selle, kaikki mustina, niin tiedän kuitenkin että olen joskus puhunut tämän ihmisen kanssa jotain ja se oli vissiin sitä mieltä silloi tai perusteli puheitaan tälleen.
"Minätaas" tai"senkinketku" voi olla vaikka vladimir putin tai perämetsän ilmari tai kaksitoistavuotias finninaamainen nettitrolli jakomäestä....
Muuten olen vahvasti sitä mieltä että että vaikka rekisteröintipakkoa ei tulisikaan niin mahdollisuus vastata jollain muulla kuin rekisteröidyllä nimimerkillä pitäisi ottaa pois. Elikkä valitse joko menet vastuuseen puheistasi nikilläsi tai sitten trollaat puskista. Molemmat eivät saisi olla mahdollisia.Mun on vaikeaa uskoa että meno jotenkin muuttuisi. On täälläkin nähty niitä sudenkorento-nikkejä jotka elää vain päivän. Yllyttäisi vaan rekkaamaan 10 kpl. Ellei sitten aleta vaatimaan pankkitunnuksia rekisteröimiseen :) Luulen että tietty avoimuus häviäisi silloin.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
"On täällä sellaisia ihmisiä joihin luotan, vaikken tunnekaan. Sillä ei ole väliä onko rekattu vai ei, ja joskus saattaa vaihtuvasta puskanikistäkin hahmottaa lämpimän sydämen."
Muuten olen vahvasti sitä mieltä että että vaikka rekisteröintipakkoa ei tulisikaan niin mahdollisuus vastata jollain muulla kuin rekisteröidyllä nimimerkillä pitäisi ottaa pois. Elikkä valitse joko menet vastuuseen puheistasi nikilläsi tai sitten trollaat puskista. Molemmat eivät saisi olla mahdollisia.Mitä sinä, Paloma, nyt oikein sanoit?:
"""Muuten olen vahvasti sitä mieltä että että vaikka rekisteröintipakkoa ei tulisikaan niin mahdollisuus vastata jollain muulla kuin rekisteröidyllä nimimerkillä pitäisi ottaa pois."""
Mikä sitten on se rekisteröintipakko? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mitä sinä, Paloma, nyt oikein sanoit?:
"""Muuten olen vahvasti sitä mieltä että että vaikka rekisteröintipakkoa ei tulisikaan niin mahdollisuus vastata jollain muulla kuin rekisteröidyllä nimimerkillä pitäisi ottaa pois."""
Mikä sitten on se rekisteröintipakko?Eiköhän se ollut ihan selvää suomea?
Elikkä joko tai. Ei sekä että.
Rekisteröinti kaikille (paras vaihtoehto jos haluaa muodostaa toimivan nettikeskusteluyhteisön). Palstaa voisi ainoastaan lukea ellei kirjautuisi sisään.
Jos haluaa säilyttää nykyisen formaatin niin mahdollisuus vastata käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiään pitäisi eliminoida.
Mikä siinä meni yli hilseen?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Eiköhän se ollut ihan selvää suomea?
Rekisteröinti kaikille (paras vaihtoehto jos haluaa muodostaa toimivan nettikeskusteluyhteisön). Palstaa voisi ainoastaan lukea ellei kirjautuisi sisään.
Jos haluaa säilyttää nykyisen formaatin niin mahdollisuus vastata käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiään pitäisi eliminoida.
Mikä siinä meni yli hilseen?Eikö niitä sellaisia foorumeita ole ihan tarpeeksi. Niitähän on netti täynnä. Miksi tulla ruikuttamaan tällaiselle foorumille, missä ei ole rekisteröitymispakkoa?
Sama kuin menisit ruikuttamaan teidän lähikauppaan, että miksi täällä ei ole passitarkastusta ovella niinkuin lentokoneeseen mennessä. - kylmätotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Eiköhän se ollut ihan selvää suomea?
Mikä siinä meni yli hilseen?Tuota esittämääsi käytäntöä minäkin kannatan ja olen asiasta joskus kirjoittanutkin. Jos systeemi otettaisiin käyttöön, niin kirjautuisin oitis.
En kuitenkaan usko sen koskaan toteutuvan, koska suurin osa Suomi24:n keskustelujen kirjoittajista ovat jatkuvasti vaihtuvilla nimimerkeillä kirjoittavia. En nyt tarkoita tätä 60 ryhmää, vaan esim. Maahanmuutto ja Maailman menoa keskusteluja. Ne sisältävät sellaista törkytekstiä, että kirjautumispakko tappaisi ne alta aikayksikön. Saman kohtalon kokisivat lukemattomat muutkin aihepiirit. Se ei varmaankaan ole omistajan toivomus, joten kirjautumispakkoa ei ole odotettavissa.
- cfimssh
Lapsien leikki ja sadut ovat todellisuutta lapselle, leikissä kuusenkäpykin voi olla lehmä ja männynkäpy lammas - hänen kauppaleikissä hormanlehdet kaloja ja ratamonlehdet pipareita.
Aikuisten sadut, leikit ja todellisuus ovat toisenlaista, ehkä elämän rikkaus on myös sitä että kaikki ihmiset eivät ole samankaltaisia
- ymmärryksen lisäämiseksi lasten todellisuuteen aikuisten olisi laskeuduttava korkean ylhäisen aikuisuutensa maailmoista lapsen tasolle
Z topeliuksen mietteitä vuosien takaa päivän mietelauseena
- aikuisten satuilut ovat toisenlaisia, joskus silkkaa petosta ja hyödyn irroittamista heikommistaan - yhtä hyvin perehtymättä kenenkään eloon
voi sanoa elämätä hyvin eletyksi vaikka se ikinä olisikaan kaikkien tyylisuuntien ja vuosikymmenten muotivouhkausten perässä juoksemista ja
mammonan haalimista.
Siihen aikaan kun itse olin lapsi, lapsista käytettiin ilmaisua tunnottomat -
mitä totisesti eivät ikinä lapsetkaan ole - myös lasten tunteittenpurkauksia
hallittu aina rajuin ottein - elämä monellakin lapsella ollut törkeän vallankäytön ja aikuisten vihan ja halveksunnan kohteena olemista
- aikuisiällä on jo kuitenkin jotenkin kasvanut ja sopeutunut muuttuvaan maailmaan ja tajuaa itsekin olevansa vain osa luontoa - hippunen maalmankaikkeudessa. Väitän, että tarua se on.
Edellistä lainaten, että hippunen hippusen aikaa koen olevani tällä palstalla.
Vähäisellä kosketuspinnalla on helppoa liikuskella ja kirjoitella, kommentti sinne ja kommentti tänne. Melkeinpä kaikki juttuni ovat yleensä höpö, höpöhöpinää, olen kehno ja laiska keskustelija, vaikka tämä keskustelupalsta onkin.- ent.siivoojaparka
Herra minua hyvästi varjelkoon tulemasta samanlaiseksi kuin tämän palstan keskustelijat. Olisihan se häälymistä, kun täällä on niin monenlaista keskustelijaa, joihin pitäisi samaistua.
Tieto-tekniikka on tänä-päivänä liveä.
Enemmän tieto ulkoilee kuin sinä ja koirasi yhteensä.
Kissoista puhumattakaan.
Ja pulisee ihmisten kanssa.
Huomautanpa vähän minäkin.
Taidan olla ainoa sini-verinen, joka on kirjoittanut koko 60 aikansa yhdellä
ja samalla nikillä aina.
Todistettavasti.
-
Näyttäisi kakilla muilla olleen nimmareita joka lähtöön.
Yhdestä nimmarista sanoo en tuo minä ollut.
Toisesta sitten tuo olen minä.
Todistaen lukijoille käyttävänsä useampaa nimmaria.
-
Miksi olen ainoa todistettavasti?
Minua ei ole koskaan saatu kiinni.
Olen myös aidosti rekisteröitynyt.
Joten yllä-pito pystyy asian kertomaan, halutessaan.
-
Minä en arvosta mustilaisia enkä moni-nikkejä kovin korkealle.
-
Seura ei ole tehnyt minua kaltaisekseen :)
H.- älä.isottele
Kuules hunksupunksu, kyllä sinulla on ollut mustia nikkejä monia, silloin kun muutamaan kertaan olit jäähyllä etkä voinut rekatullasi kirjoittaa. Eli samaa sakkia oot kuin me muutkin.
älä.isottele kirjoitti:
Kuules hunksupunksu, kyllä sinulla on ollut mustia nikkejä monia, silloin kun muutamaan kertaan olit jäähyllä etkä voinut rekatullasi kirjoittaa. Eli samaa sakkia oot kuin me muutkin.
"älä.isottele"
Force Majeure
Syy ei ollut minun.
-
Kyllä minä silloinkin kirjoitin tunnistettavasti.
Tykkäsin silloisesta sheriffistä.
Oli kiva kiusotella häntä.
-
Tässäkö kaikki mitä minun rehellisyydestäni löysit?
Surkeaa...liero.
H.- lierokiero
hunksz kirjoitti:
"älä.isottele"
Force Majeure
Syy ei ollut minun.
-
Kyllä minä silloinkin kirjoitin tunnistettavasti.
Tykkäsin silloisesta sheriffistä.
Oli kiva kiusotella häntä.
-
Tässäkö kaikki mitä minun rehellisyydestäni löysit?
Surkeaa...liero.
H.Kuule verditti kyllä sinä itse kirjoituksillasi bannisi hankit.
- eppu2
Eiköhän tähän ikään mennessä jo ole muotoutunut omaksi itsekseen.
Muistan ala-koulussa, kun välitunnilla toiset olivat ringissä yhden poikaparan ympärillä ja ilkkuivat häntä.
Minä seisoin räystään alla yksinäni ja katselin moista touhua sivusta.
Se miten me näämme täällä toisemme, mielestäni riippuu omista arvoistamme.
Siitä miten me itse katselemme maailmaa.
Omassa maailmassamme joku asia saattaa asettua ihan toiseen asentoon, kuin toisella.
Silti molemmat ´asennot´ ovat oikein, juuri kokijan vinkkelistä katsottuna.
En ole koskaan oikein ollut lauma-ihminen. Oman tien kulkija. (Omapäisiä geenejä on omiksi tarpeiksi.)- ent.siivoojaparka
"""Oman tien kulkija."""
Ihan niinkuin olisin nähnyt aikaisemminkin tuon saman aikakin monen kirjoittajan itseanalyysissä tällä palstalla. Vai voisiko sitten olla niin, että se olet aina ollut sama sinä "oman tien kulkija", mutta eri nikeillä.
Siinä mielessä olet ainakin laumasielu, ettet uskaltanut puuttua, kun näit toisten kiusaavan poikaparkaa, vaan seisoit kaukana sivussa seuraamassa tilannetta. Niinhän valitettavasti suurin osa ihmisiä tekee. ent.siivoojaparka kirjoitti:
"""Oman tien kulkija."""
Ihan niinkuin olisin nähnyt aikaisemminkin tuon saman aikakin monen kirjoittajan itseanalyysissä tällä palstalla. Vai voisiko sitten olla niin, että se olet aina ollut sama sinä "oman tien kulkija", mutta eri nikeillä.
Siinä mielessä olet ainakin laumasielu, ettet uskaltanut puuttua, kun näit toisten kiusaavan poikaparkaa, vaan seisoit kaukana sivussa seuraamassa tilannetta. Niinhän valitettavasti suurin osa ihmisiä tekee.Noh, auta armias jos palstalla menet väliin! Et sä siitäkään tykkää. Kerro nyt miten sä haluat? Että puutun tai en puutu?
- eppu2
"""Oman tien kulkija."""
Siinä mielessä olet ainakin laumasielu, ettet uskaltanut puuttua, kun näit toisten kiusaavan poikaparkaa, vaan seisoit kaukana sivussa seuraamassa tilannetta. Niinhän valitettavasti suurin osa ihmisiä tekee.Tuossa tilanteessa minkä kerroin olin lapsi, ymmärsin, ettei tuo ole kivaa.
Vasta aikuisena, kun koulukiusaamisesta alettiin puhua, ajattelin, että missä opettaja oli, varmasti ikkunasta näki noita tilanteita.
Empä tiedä ei kai siitä mitään hyötyä ole, mutta sanon taas kerran, etten mustanikkinä ole, kuin Eppu2, siniseni Sinä muistatkin.
En minä ihmeenä sitä pidä, että olet tuon ´oman tien kulkija´ ennenkin kuullut.
Sitähän me olemme, jopa kansakuntana onnistuneet olemaan.
Ikää kun tulee lisää, olen havainnut, että monille se oma tie avautuu, eikä ole enää niin vaikutteille altis. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Noh, auta armias jos palstalla menet väliin! Et sä siitäkään tykkää. Kerro nyt miten sä haluat? Että puutun tai en puutu?
Voi laupias taivas!
Minusta on aina yhtä hellusta, kun ryntäät puolustamaan heikompaa ja avutonta, puolustuskyvytöntä superpähkinä suussa. Mutta älä vaan alenna minua sellaisella.
Jonkunlainen tilannetaju pitäisi olla, onko se puolustaminen todella tarpeen vai selviääkö toinen siitä itsekin. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voi laupias taivas!
Minusta on aina yhtä hellusta, kun ryntäät puolustamaan heikompaa ja avutonta, puolustuskyvytöntä superpähkinä suussa. Mutta älä vaan alenna minua sellaisella.
Jonkunlainen tilannetaju pitäisi olla, onko se puolustaminen todella tarpeen vai selviääkö toinen siitä itsekin.Mä arvasin! Sä tykkäät minusta kuitenkin! Syvällä sisälläsi haluat vaan ojentaa kättä ja rapsuttaa mua vasemman korvan takaa ;)) Parempi sulle että mulla on superpähkinä suussa, etten vaan pure.
- Viatonsivullinen
Mieluummin eleganttia kuin kornia seuraa, itse olen siltä väliltä :)
- kesivä
Muistelen, että joku sanonta on jotakuinkin näin: "Hakeudu itseäsi fiksumpien seuraan, niin kyllä siitä jotain tarttuu."
Heh, se tais ollakin niin, että joku kohdisti tuon sanoman minulle. No, ainakin mä olen yrittänyt hakeutua, niinku tännekin.Mun mielestä joku sanoi kans hienosti .
Jos riitelee idiootin kanssa niin on pidettävä huoli ettei se idiootti joudu riitelemään idiootin kanssa tai jotenkin noin.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Mun mielestä joku sanoi kans hienosti .
Jos riitelee idiootin kanssa niin on pidettävä huoli ettei se idiootti joudu riitelemään idiootin kanssa tai jotenkin noin.Harvoin onneksi itseni kanssa riitaan joudun.
- kesivä
kesivä kirjoitti:
Harvoin onneksi itseni kanssa riitaan joudun.
Tai siis pyöriihän se koirakin häntänsä ympärillä.
- harvemmin.pyörii
kesivä kirjoitti:
Tai siis pyöriihän se koirakin häntänsä ympärillä.
Jos häntänsä kanssa pyöriminen on jatkuvaa, koira on häiriintynyt.
- kesivä
harvemmin.pyörii kirjoitti:
Jos häntänsä kanssa pyöriminen on jatkuvaa, koira on häiriintynyt.
Niin se taitaa olla. Itsellä ei ole koiraa, mutta olen nähnyt sellaisen häntäjahdin.
Yhtenä päivänä mietin, että kun kirjoitan tällä samalla nimimerkillä aina, niin mitä jos loisin itselleni sellaisen alter econ tänne. Ajattelin, että pitäisikin kysäistä niiltä, joilla sellainen täällä on, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Ensimmäinen juttu on tietenkin sukupuoli, ehkä sen olisi hyvä olla eri kuin itse olen. Sitten sille täytyy keksiä persoonallisuus. Oolalaa siitähän kehkeytyisi helposti kuin romaanin kirjoittamista. Tietysti sille loisin elämänvaiheet, perhesuhteet ja työhistorian. Noista yksinkertaisista asioista ei kannata jäädä kiinni.
Niin ja luoda ihan oma kirjoitustyyli, se onkin vaikeinta, koska siitä kaikki aina paljastuu, jos lukija on tottunut sanojen kanssa pelaamaan, niin ovelinkin kirjoittaja menee joskus vipuun juuri sanavalinnoissa ja rytmissä. Ne ovat semmoisia salaisuuksia, jotka paljastavat.
Toisena minänäni, toden näköisesti se olisi joku runoileva maaseudun ujo peräkamarinpoika, joka kaipuustaan ja naisen ikävästään tänne kirjoittelisi ihania kaipaavia lorujaan. Miten saisin sen aitouden hänen juttuihinsa, aitous on aaa ja ooo. Välillä se kiroilis moottorisahan kanssa jne.
Antaahan olla, muuttuisi mukava yksinkertainen hyvä elämä liian monimutkaiseksi söhläämiseksi. Mieluimmin vain näitä loruja.Joku vuosi sitten tein profiilin miehenä. Kokeile, tulet yllättymään kuinka suosittu sinusta naisten keskuudessa tulee ; ) Esiinny fiksuna, etäisenä miehenä. Sorry palstalaiset minusta se oli kiva kokeilu korppiksen ja korpikirjailijan saaman aliarvostetun nimen jälkeen ; )
- kesivä
Niinhän se taitaa olla ettei mikään ole sitä miltä näyttää. Täällä voi sama henkilö olla moninaisena -miehenä sinisenä ja mustana. Olikos att hän kun muutama päivä sitten sanoi ettei palstalla ole kuin muutama ihminen, oikeasti!?
- Musta-valko-muna
Minä olen MIES. Mustanakin, ja vaihtuvine nimineni, ja pysyn.
- Viatonsivullinen
En minä ainakaan kaipaa ylenpalttista suosiota, varsinkaan valheelliselta pohjalta. Minä pidän aidosta suosiosta, vain se on jotain.
Musta-valko-muna kirjoitti:
Minä olen MIES. Mustanakin, ja vaihtuvine nimineni, ja pysyn.
Hyvä, noin jämäkkä miehen pitää ollakin. Muuten näkyykö nimessäsi kuitenkin aina se, että olet MIES. vai sorrutko olemaan joskus kiepsahda-kuopsahda tai illan.ihanuus
- piilonikillinen
kesivä kirjoitti:
Niinhän se taitaa olla ettei mikään ole sitä miltä näyttää. Täällä voi sama henkilö olla moninaisena -miehenä sinisenä ja mustana. Olikos att hän kun muutama päivä sitten sanoi ettei palstalla ole kuin muutama ihminen, oikeasti!?
. "Olikos att hän kun muutama päivä sitten sanoi ettei palstalla ole kuin muutama ihminen, oikeasti!?"
Puskanikkejä käyttävillä on ehkä helpompi sanoa sanottavansa saamatta likavettä niskaansa joka kommentista.
Sitäpaitsi jos täällä on vain muutama "ihminen"jotka tuntevat toisensa ja oletettavasti sama henkilö useammalla rekisteröidylläkin kirjoittava, yksi rekisteröimätön samaa mustaa nikkiä käyttävä joutuu joukosta taaskin likaveden saajaksi. korppis kirjoitti:
Joku vuosi sitten tein profiilin miehenä. Kokeile, tulet yllättymään kuinka suosittu sinusta naisten keskuudessa tulee ; ) Esiinny fiksuna, etäisenä miehenä. Sorry palstalaiset minusta se oli kiva kokeilu korppiksen ja korpikirjailijan saaman aliarvostetun nimen jälkeen ; )
Hauska olisi kokeilla, mutta en voi, ihan siitä syystä, että kuolisin nauruun, kun niitä sitten kirjottelisin, varsinkin kun sitten joutuis tuon juoruköörin hampaisiin, siinä sitä olisikin sepostamista.
Se voisi olla sikälikin jännää, että voisi aina turvallisesti rupatella itsensä kanssa.- kuoliaaksi.nauraja
rosaliiin kirjoitti:
Hauska olisi kokeilla, mutta en voi, ihan siitä syystä, että kuolisin nauruun, kun niitä sitten kirjottelisin, varsinkin kun sitten joutuis tuon juoruköörin hampaisiin, siinä sitä olisikin sepostamista.
Se voisi olla sikälikin jännää, että voisi aina turvallisesti rupatella itsensä kanssa.Juorukööri? keitäs siihen kuuluu?
- Rimpen
kuoliaaksi.nauraja kirjoitti:
Juorukööri? keitäs siihen kuuluu?
Katso tuolta ylempää niitä sinisiä nikkejä.
- öh_mikä_mä_nyt_olin
rosaliiin kirjoitti:
Hyvä, noin jämäkkä miehen pitää ollakin. Muuten näkyykö nimessäsi kuitenkin aina se, että olet MIES. vai sorrutko olemaan joskus kiepsahda-kuopsahda tai illan.ihanuus
Ainakin pyrin siihen, että tuon sen esille jollain tavalla ja mun mielestä jos on tarkkana, melkein sen näkee mikä on naisen mikä miehen aivoista lähtöisin, mielipide, kommentointi. Siis melkein, pienellä hajonnalla.
- siilimuori3
korppis kirjoitti:
Joku vuosi sitten tein profiilin miehenä. Kokeile, tulet yllättymään kuinka suosittu sinusta naisten keskuudessa tulee ; ) Esiinny fiksuna, etäisenä miehenä. Sorry palstalaiset minusta se oli kiva kokeilu korppiksen ja korpikirjailijan saaman aliarvostetun nimen jälkeen ; )
Minä kait olen joskus aatellu et oletkin mies ja esiinnyt naisena täällä nyt. Tosin jotkut siniset miehetkin täällä herättävät epäilyn naisesta, juttujensa perusteella.
Voiko fiksua esittää jos ei ole fiksu :D? Siis onko paukkuja? korppis kirjoitti:
No just :/ Tuo selittää... aina ollut sitä mieltä, että ne jotka ite ovat käyttäytyneet epärehellisesti muita kohtaan, epäilee että kaikki muutkin tekee saman.
Että käänteisesti Rosaliinille. Älä tee sitä valenikkiä. Silleen säilyy usko ihmisiin, kun pysyy rehellisenä.- Korppis1
hmp.f kirjoitti:
No just :/ Tuo selittää... aina ollut sitä mieltä, että ne jotka ite ovat käyttäytyneet epärehellisesti muita kohtaan, epäilee että kaikki muutkin tekee saman.
Että käänteisesti Rosaliinille. Älä tee sitä valenikkiä. Silleen säilyy usko ihmisiin, kun pysyy rehellisenä.Et ilmeisesti ymmärtänyt miksi tein piilonikin? Miksi kokeilin mies-nikkiä. Tai miksi olen tehnyt aloituksia puskanikillä.
Siksi, että korppis/korpikirjailija-nimimerkkini eivät vaikuttaisi vastauksiin.
Ihmistä ei voi luokitella epärehelliseksi jos tutkii yhteisön käyttäytymistä ja kokeilee käytännössä mitä tuloksia kokeilu saa aikaseksi.
Sinä olet useasti julkisesti sanonut minun olevan epärehellinen.
Ei silti olet oikeassakin siinä, että usko rehellisyys rapisee puskakirjoittelun mahdollisuuden myötä.
Jos teet jotain kuten puskailet, epäilet muidenkin niin tekevän.
Itse asiassa minä olen jo oppinut palstakäyttäytymisen perusasiat ja vahvistamattomat säännöt ; ) Korppis1 kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärtänyt miksi tein piilonikin? Miksi kokeilin mies-nikkiä. Tai miksi olen tehnyt aloituksia puskanikillä.
Siksi, että korppis/korpikirjailija-nimimerkkini eivät vaikuttaisi vastauksiin.
Ihmistä ei voi luokitella epärehelliseksi jos tutkii yhteisön käyttäytymistä ja kokeilee käytännössä mitä tuloksia kokeilu saa aikaseksi.
Sinä olet useasti julkisesti sanonut minun olevan epärehellinen.
Ei silti olet oikeassakin siinä, että usko rehellisyys rapisee puskakirjoittelun mahdollisuuden myötä.
Jos teet jotain kuten puskailet, epäilet muidenkin niin tekevän.
Itse asiassa minä olen jo oppinut palstakäyttäytymisen perusasiat ja vahvistamattomat säännöt ; )Että päämäärä pyhittää keinot? Ollaan sun koekaniineja? "Jos teen puska-aloituksen punaisesta autosta, niin pomppiiko hömps kuinka korkealle?"
En ole kertaakaan tainnut sanoa että olet epärehellinen? Sun tarvi kaivaa arkistostasi todisteita. Olen voinut sanoa että mun on vaikeaa luottaa sinuun. Eri asia.hmp.f kirjoitti:
Että päämäärä pyhittää keinot? Ollaan sun koekaniineja? "Jos teen puska-aloituksen punaisesta autosta, niin pomppiiko hömps kuinka korkealle?"
En ole kertaakaan tainnut sanoa että olet epärehellinen? Sun tarvi kaivaa arkistostasi todisteita. Olen voinut sanoa että mun on vaikeaa luottaa sinuun. Eri asia.Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
Nytkin kirjoitit "mun on vaikeaa luottaa sinuun" Toisin sanoen olen epärehellinen.
No, pidä pääsi.hmp.f kirjoitti:
Että päämäärä pyhittää keinot? Ollaan sun koekaniineja? "Jos teen puska-aloituksen punaisesta autosta, niin pomppiiko hömps kuinka korkealle?"
En ole kertaakaan tainnut sanoa että olet epärehellinen? Sun tarvi kaivaa arkistostasi todisteita. Olen voinut sanoa että mun on vaikeaa luottaa sinuun. Eri asia.Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
Nytkin kirjoitit "mun on vaikeaa luottaa sinuun" Toisin sanoen olen epärehellinen.
No, pidä pääsi.korpikirjailija kirjoitti:
Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
No, pidä pääsi.Näyttää olevan ongelmia suolessa.
- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
En ole kertaakaan tainnut sanoa että olet epärehellinen? Sun tarvi kaivaa arkistostasi todisteita. Olen voinut sanoa että mun on vaikeaa luottaa sinuun. Eri asia.Korppis valehtelee joksus tarkoitushakuisesti. Esimerkiski väittää mun täällä keskustelleen hänen kanssaan päissään yöllä ja että olsin muka ollut menossa aamuvuoroon töihin. Siis joo, epäluotettava ja selkäänpuukottaja.
Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
No, pidä pääsi.Kyllä mä sen ymmärrän, että välillä haluat jutella ilman nikin "taakkaa". Olenhan mä nähnyt minkälainen se pyöritys on välillä. Mutta että esittää olevansa mies, vaikka on nainen, tai toisinpäin. Minusta vaan tyhmää ja osoittaa empatian puutetta.
Sä tiedät miksi en luota sinuun, sillä ei ollut rehellisyyden kanssa mitään tekemistä, mutta en aio sitä tähän nostaa.- sepä.se
siilimuori3 kirjoitti:
Minä kait olen joskus aatellu et oletkin mies ja esiinnyt naisena täällä nyt. Tosin jotkut siniset miehetkin täällä herättävät epäilyn naisesta, juttujensa perusteella.
Voiko fiksua esittää jos ei ole fiksu :D? Siis onko paukkuja?Tuota mieltä minäkin olen,
hmp.f kirjoitti:
Kyllä mä sen ymmärrän, että välillä haluat jutella ilman nikin "taakkaa". Olenhan mä nähnyt minkälainen se pyöritys on välillä. Mutta että esittää olevansa mies, vaikka on nainen, tai toisinpäin. Minusta vaan tyhmää ja osoittaa empatian puutetta.
Sä tiedät miksi en luota sinuun, sillä ei ollut rehellisyyden kanssa mitään tekemistä, mutta en aio sitä tähän nostaa.Se tapahtui Paloman ketjussa, jossa kirjoitin tekstin, jota et edes tajunnut ja aloit syyttämään Paloman innoittamana, että olen epäluotettava ja tuon tietoa facesta. Siivooja komppasi minua kertoen asian ytimen selkeästi.
Potkaisin sinut ja Paloman pois ystävälistaltani. Kirjoittelit vielä viestejä perääni.
Friiduun en luota pätkääkään ja koska friidu on ystäväsi facebookissa, en voi luottaa sinuunkaan. Se nyt on tullut selväksi tämän konfliktin jälkeen. Paloma on fiksumpi. Hän on jättänyt takseen asiankuin myös minä.- kesivä
piilonikillinen kirjoitti:
. "Olikos att hän kun muutama päivä sitten sanoi ettei palstalla ole kuin muutama ihminen, oikeasti!?"
Puskanikkejä käyttävillä on ehkä helpompi sanoa sanottavansa saamatta likavettä niskaansa joka kommentista.
Sitäpaitsi jos täällä on vain muutama "ihminen"jotka tuntevat toisensa ja oletettavasti sama henkilö useammalla rekisteröidylläkin kirjoittava, yksi rekisteröimätön samaa mustaa nikkiä käyttävä joutuu joukosta taaskin likaveden saajaksi.Suurinpiirten noin se menee. Ja kun sinisellä nikillä esittää hallittuja mielipiteitä voi käydä räksyttämässä mustalla puskista muita sininikkisiä. Ja sitten "me viattomat mustat" saamme syyt niskaamme ja "sekin" sininikkinen myötäilee siinä mukana. En tarkoita enkä osoita ketään erityisesti vaan tällainen ymmärrys minulle on tullut.
- siilimuori3
Se tapahtui Paloman ketjussa, jossa kirjoitin tekstin, jota et edes tajunnut ja aloit syyttämään Paloman innoittamana, että olen epäluotettava ja tuon tietoa facesta. Siivooja komppasi minua kertoen asian ytimen selkeästi.
Potkaisin sinut ja Paloman pois ystävälistaltani. Kirjoittelit vielä viestejä perääni.
Friiduun en luota pätkääkään ja koska friidu on ystäväsi facebookissa, en voi luottaa sinuunkaan. Se nyt on tullut selväksi tämän konfliktin jälkeen. Paloma on fiksumpi. Hän on jättänyt takseen asiankuin myös minä.Tuojhan on iva täällä kaikkien tetää kuka on kenenkin ystn fb:ssä. Varmaan humpsi tuota juri toivoi. Voihan epäluotettavuuden äiti.
Se tapahtui Paloman ketjussa, jossa kirjoitin tekstin, jota et edes tajunnut ja aloit syyttämään Paloman innoittamana, että olen epäluotettava ja tuon tietoa facesta. Siivooja komppasi minua kertoen asian ytimen selkeästi.
Friiduun en luota pätkääkään ja koska friidu on ystäväsi facebookissa, en voi luottaa sinuunkaan. Se nyt on tullut selväksi tämän konfliktin jälkeen. Paloma on fiksumpi. Hän on jättänyt takseen asiankuin myös minä.Täältä mun nojatuolista katsottuna näyttää siltä, että sinä tätä juttua nostat esille kerta toisensa jälkeen. Mä puhun sukupuolenvaihdoksesta netissä, kuinka puskaan meneminen voi olla myös ihmisillä pelaamista.
No, sä näytit sen nyt, miksen sinuun luota. Ei ollut epärehellisyyden kanssa mitään tekemistä. Leväperäisyyden kanssa kyllä.
Ja kun oikein mietin, onko kyse siitäkään? Voi olla sitäkin että sä menet vaikka kuinka pitkälle vain todistaaksesi että olet oikeassa. Samantekevää, lopputulos pysyy.
Kiitos, anteeksi, ja näkemiin.
- kylmätotuus
Kiitos kaikille vastaajille ,niin sinisille, mustille kuin mustan taakse piiloutuneille sinisillillekin!
- kylmätotuus
Korjaus:..mustan taakse piiloutuneille sinisillekin!
Ei taida olla olemassakaan sinisilliä?! Sinivalas kylläkin on, mutta se on aivan eri juttu. - kesivä
Kiitos aloittajalle! Tämä ketju toi paljon esiin monesta kirjoittajasta.
- ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Kiitos aloittajalle! Tämä ketju toi paljon esiin monesta kirjoittajasta.
Tuo nyt on taas tuota.
Kun nyt tuollaisesta kerran alat puhumaan, niin erittele vain reilusti mitä uutta sinun aivosi rakentelivat kenestäkin kirjoittajasta tämän ketjun kommenttien perusteella. - kesivä
Tuo nyt on taas tuota.
Kun nyt tuollaisesta kerran alat puhumaan, niin erittele vain reilusti mitä uutta sinun aivosi rakentelivat kenestäkin kirjoittajasta tämän ketjun kommenttien perusteella.Enhän sanonut, että uutta. Kyllähän kaikki näkevät mitä on kirjoitettu. Siitä vaan lukemaan.
- ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Enhän sanonut, että uutta. Kyllähän kaikki näkevät mitä on kirjoitettu. Siitä vaan lukemaan.
Niin, mutta eri ihmisille tulee erilaista esiin toisista kommentoijista.
Minulle ei tullut mitään esiin heistä kirjoittajina sellaista mikä ei olisi tullut esiin jo muissakin ketjuissa.
Mitä sinulle juuri tässä ketjussa tuli esiin kirjoittajista? Kenestä ja minkälaista?
Kai sinulla jotain sanottavaa heistä on, koska hehkutit ja kiittelit juuri tätä ketjua koska """Tämä ketju toi paljon esiin monesta kirjoittajasta."""
- niinsuomiutta
Parempi katsoa, kuin katua tyhmyyden tiivistyessä.
- upottavasuo
En aio rekisteröityä ja vaikka tunnen muutaman kirjoittajan en silti pidä heitä luotettavina rekisteröityine nikkeineen.
Useimmat vakikirjoittajat luulevat olevansa muita fiksumpia, itse jopa maininneet älykkyydestään, mutta se jääköön heidän omaksi luulokseen.
Tyhmyyttä täältä löytyy enemmän kuin viisautta.- att2
Mikä on rekistöimisessä, kirjjoitan aina samalla (att2) ja jos joku viranomainen haluaa tietää kuka olen tulee esille hetkessä.
- sitä.mieltä
"En aio rekisteröityä ja vaikka tunnen muutaman kirjoittajan en silti pidä heitä luotettavina rekisteröityine nikkeineen."
En pidä minäkään. - ent.siivoojaparka
sitä.mieltä kirjoitti:
"En aio rekisteröityä ja vaikka tunnen muutaman kirjoittajan en silti pidä heitä luotettavina rekisteröityine nikkeineen."
En pidä minäkään.Samaa mieltä myös.
En yleensäkään arvioi ihmisten luotettavuutta minkään ulkoisen perusteella, kun ulkonäkö on pettänyt liian usein.
Kaikkein varovaisin olen sellaisten suhteen, jotka liioitellun innokkaasti hehkuttavat sitä omaa luotettavuuttaan ja epäilevät toisten luotettavuutta.
- att2
En pidä suomalaisista----vain täällä. Aivan totuudella ei tiedä mistä johtuu.
Komppaan kesivää, ketju on antanut selkeän kuvan muutamista kirjoittajista.
Kaiken mitä itse olen tässä ketjussa esiin tuonut olen jo aiemmin palstalle kirjoittanut.
Minulta puuttuu perseen nuolemistaito sekä valehtelemisen kyky.- ent.siivoojaparka
Kenestä kaikista ja minkälaisen "selkeän kuvan" kenestäkin niistä muutamista?
- ent.siivoojaparka
Korpikirjailija:
"""Minulta puuttuu perseen nuolemistaito sekä valehtelemisen kyky."""
On sinulla ainakin huumori tallella. - siilimuori3
Korppis :DD.
"Minulta puuttuu perseen nuolemistaito sekä valehtelemisen kyky." ent.siivoojaparka kirjoitti:
Korpikirjailija:
"""Minulta puuttuu perseen nuolemistaito sekä valehtelemisen kyky."""
On sinulla ainakin huumori tallella.I did it again, last sentence caught ; )
- att2
Mannerheim sama kuin Suomalainen talouden johto--- itä-nuoleminen on Suomi ei mitään muuta---- raja-itään pitää poistaa. Tulee onni Suomeen.
Med vänlig hälsning. - att2
Aika näyttää kuka ja missä, on turhaa olla suuri,,,,
olen pieni on turhaa olla että joku muu tekee kaiken... - inhokkivaivainen
Mitä ihmiset yleensä tarkoittavat kun he pelaamisista puhuvat
- sanonnalla moniulotteinen merkitys - koskee muutakin kuin varsinaisia pelejä
- aikakin rahhaa, sanotaan
- joskus terveysasemallakin saanut muuten huomatuksen saairaanhoitajalta
ei tartte sitten vastaaaanottotilanteessa ruveta mittää silimäpeliä lääkärin kanssa ruveta pelaamaan - " kaikenlaisten kutaleittein".
Joskus vaan jaksamisen äärirajoilla kaikki varmaan - asiallisuus käytöksessäkin kateissa - noissa nuolemisteemoissakin muuten
- kenenkään palleja keikuttelematta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466