Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Täytyy myöntää, että aikaani täällä kulutan. Tänään esimerkiksi olen viettänyt vapaapäivääni, siivonnut ja virkannut, siinä sitten välissä täällä pyörähtänyt. Ei tämä mikään elinehto elämälleni ole, mutta joskus täältä saa ajateltavaa omaan arkeensa. Kommenttini kumiset tyhjyyttään, siinä olet oikeassa.

Jos olen kirjoituksillani sinulle mielipahaa tuottanut, niin en enää voi mitään muuta kuin pahoitella.

Täällä kun pyörähtelee niin oppii pian tuntemaan kenen kommentit saa jättää omaan arvoonsa. Meille ihmisille on annettu eri määrä kykyä kuunnella ja kykyä asettua toisen asemaan. Avoimella palstalla se tupsahtaa sanoina eteen ja joskus tuntuu, että ei edes yritetä ymmärtää toista ihmistä. Joku kaipaa lohdutuksen ja välittämisen sanoja ja toinen purkaa suuttumustaan ja pahaa oloaan, ei ne voi mitenkään kohdata. Omalta surultaan ei voi sydäntään koskaan sulkea mutta silmänsä voi joskus sulkea ja valikoida mitä haluaa lukea.
  2. Aikamoisen monitahoinen kysymyksesi on.
    Totta kai saa haluta ja saadakin mutta se saanti on joskus kiven takana. Yksin jäämisen jälkeen omassa kuviossa on ollut kaikkea mahdollista, on joidenkin vuosien sitoutumista, joka päättyi aikanaan ystävyyteen. Omituista salarakas systeemiä elin hetken, vaikka eihän minulla mitään salattavaa ollut, en ole edes mustasukkainen mutta se kuvio tuntui lopulta tympeältä. Sen jälkeen olen ollut vapaa taiteilija ja polku ollut aika mutkikas, etsimistä ja löytämistä, hakemista ja tapaamisia, mikään ei ole oikein tuntunut hyvältä tai vakuuttanut, että ko kuvio olisi omani.
    Joku tuossa edellä sanoi, ettei halua nurkkiinsa ketään pyörimään, en minäkään halua ketään sotkemaan hyviä elämänkuvioitani, mutta joskus olisi mukava tavata joku kahden kesken ja intiimisti, kauniisti sanottuna, sitä ei voi kieltää.
    Jos on tanssi-ihminen sieltä löytää helpointen, treffipalstoja voi kokeilla, on sieltäkin voi rakkautensa löytää. Mutta jos on kotikissa niin vaikeaa on. Kotikissallakin on halut ja toiveensa jakaa kokemuksia.
    Uusi ajatus mummopapparinkin ja sieltä sitten arvotaan perjantai-illan intiimit. Muuten hyvä mutta arpomalla en kenenkään kainaloon halua kyllä mennä. Jatkuvuus on tässä haluasiassakin tärkeää.
    Ystävissäni on useit , joilla on sama elämäntilanne, toiset ovat luopuneet kaikista asiaan liittyvistä, haaveistaankin, toisilla se painaa päälle ja luopumisesta ei ole tietoakaan.
  3. Katsoisin, että kolmanteen sektoriin kuuluvat myös esimerkiksi kaikki potilasyhdistykset ja ne tekevät nyt jo hyvää neuvonta yms työtä.
    Esimerkiksi muistiliitto järjestää erilaisia palveluja muistisairaille ja heidän omaisilleen.
    Sairaus kuin sairaus sen nimikkeen takaa löytyy yhdistys, joka on usein sairastuneelle tosi tärkeä linkki tietoon ja vaikkapa vertaistukeen.