Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotenkin jaksan epäillä noita kustannussäästöjä jos meillä on vain esimerkiksi viisi.
Siellä viidessä on liuta niin korkeasti palkattuja pomoja ja tarvitaanhan sitä henkilökuntaa hoitamaan niitä pihtiputaan mummojenkin asioita. Sanovat, että sote kun tulee, pitää perustaa uusia terveyskeskuksia, että palvelu paranee, vaikea uskoa. Rahasta se on kyse, se loppuu, sille ei voi mitään.
Nykyinen 18 on hyvä alku, suhtkoht valmiit organisaatiot, senkun petrataan vaan niitä, mutta olihan siinä vaihtoehto, että tarpeen mukaan vähennetään, joten luku voi olla pienempikin.
Koko sote on niin kaukana tulevaisuudessa, että monet herrat ehtii yöriitelyitään vielä pitää ennen kuin kaikki pyörii suunnitelmien mukaan.
Suunnitelmia on hyvä tehdä, mutta toteen pano takkuaa, ei mikään läpihuutojuttu.
Itse asun kunnassa jossa kaikki hoituu ja terveyskeskus toimii, mutta se pihtiputaan mummo on tulevaisuudessa kerran kuussa piipahtavan paineenmittaajan varassa joka rupattelee mukavia ja tärkeänä kirjaa, että hyvin mummo jaksaa.
08.11.2015 12:47
Eilen sen tein
riimini raastupaan vein
ne ovet kun lopulta aukee
niin tuomio laukee
ei ole riimin riimiä enää
nämäkin sanat vain perä kanaa
juoksevat näytölle yhtä vanaa
hosuen sinne ja hoppuillen tänne
kunhan vain tiukka on sanojen jänne
itku ei auta kyynel niin turhaa
haaveilu vapauden unenko harhaa
aamulla edessä pelkkää sumua
yö kun tuo ollut on outoa humua
aurinko harsoissa harmaiden pilvien
turhaa niin turhaa lohtu tuo lumien
mistä oi mistä uudet sanani löydän
koukun ja virkkuuni etsin alta pöydän
vanha tuo tuttuni aina se auttaa
kun sormesi soittaa näppisi laulaa
löytyy jotakin tuttua somaa
isät ja isien isät teille onnea toivotan
mitä olisin minne osaisin ilman omaa isää
vain ajatuksin luoksesi hiljaa hiivin.
08.11.2015 12:07
Kyllä täällä voi olla irtolainen, irtolainen olen minäkin, en pahemmin keskustele, kunhan jotain kommentoin, en ole sitoutunut mihinkään, paitsi nimimerkkiini, kauhistuin kun eräänä päivänä totesin, että olen ollut liki kymmenen vuotta jo täällä, joskus panen nenäni joka juttuun ja joskus tympäsee koko palsta, en tunne täältä ketään, eikä kukaan todennäköisesti tunne minua, joillekin ystävilleni olen kertonut nimimerkkini, he seuraavat juttuja, sisäpiiriin en kuulu, niitäkin täällä mielestäni on, palstaystävät keskenään muodostavat oman rinkinsä, se on ihan luonnollista, sorkkimaan ei sinne kannata mennä, pitkiä sättäilyä en viitsi lukea, koen ne kahdenkeskisiksi, ei jaksa kiinnostaa miten on yö nukuttu tai minkälainen nuttu pannaan nyt päälle, ehkä kuuluisivat henkilökohtaisemmalle palstalle, täällä helposti käsitetään väärin, muutamia tosi sydämellisiä kirjoittajia olen löytänyt, pienestä ei täällä kannata suuttua, kerään täältä aineistoa omiin töihini, henkilöhahmoja on hauska rakennella keskustelujen pohjalta, huumoriakin täältä löytyy-joskus, överiksi ei oikein osata kirjoittaa, on niin niin asiallista, jotkut kirjoittajat paljastavat elämäänsä enemmän kuin toiset, jotkut ovat aina vihaisia, toiset vain olevinaan öykkäreitä, 50+palstalla oli aikoinaan hauskempaa, siellä oli paremmin läsnä elämän koko kirjo, täällä junnataan joskus vain palstan sisällöstä, ai niin mihin pitikään vastata, on täällä tietysti pikkiriikkisen ryhmäsidontaa, ei kait tänne muuten uudestaan palaa, sen havaitsee kun pyörähtelee säännöllisemmin, ei täällä tarvitse olla hanakka, on mukana vain itseään kiinnostavissa jutuissa, aina voi loikkia minne haluaa, nyt minäkin loikin ihan muualle.
08.11.2015 00:51
Joko olet kutsunut kotiisi teelle.
Kokeileppas, tiedä vaikka miten hauskoo teillä olisi yhdessä.
ensin puhelette eleillä ja kohta jo sanojakin löytyy.
Opettaisit suomen kielen sanoja heille.
07.11.2015 22:25
Onneksi meitä ihmisiä on monen moisia.
Rakkaus on olotila jossa tunteet on pelissä.
Ikinä en olisi voinut rakastua, jos tunnetila olisi ollut järki.
Miltä tuntuisi rakastua järjellä, joku ehkä toimii niin, raha yms ratkaisee, tuntuu niin mukavalta kun olen hitusen järjellä rakastunut sinuun. huh,huh,hupsis
Kultainen keskitie tässäkin on paikallaan.
07.11.2015 22:17
Romantisoin mitä romantisoin.
Surullista jos haluaa olla vain aisankannattaja,
niin paljon hyvää jää helposti molemmilta yhteistä elämää kokematta.
Yhteiset lasten kanssa eletyt kokemukset ne kannattelevat meitä myös vanhuksina.
Ja lapsilla ennen kaikkea, miten mukavaa onkaan muistella hetkeä,
kun isän kanssa sitä mopoa yhdessä rukattiin.
07.11.2015 14:20
Hienosti kirjoitit, että on tärkeää ymmärtää toisiamme, mutta sinua on kyllä hieman vaikeaa ymmärtää.
Miksi moinen kirjoitus täällä. Oikea osoite olisi ollut ehkä joku
sukututkimuspalsta, "suku ja sen suuret salaisuudet" tai jotain. Ehkä, jos asianomainen itse olisi sen halunnut julkaista, mutta kuitenkin kuvittelen, että omiasi et tässä hengessä julki toisi.
Sukututkimus on hauskaa ja kiinnostavaa niin kauan kun se liipasee läheltä omaa historiaasi, ehkä vielä oman pitäjän historia kiinnostaa, mutta täällä, ei ketään sata varmasti kiinnosta mistä torpasta iso,iso,iso, isoisäni oli aikoinaan lähtenyt ja oliko hänen haukkumanimensä vaikkapa kepuli-kalle tai jotain vastaavaa.
Sanotaan, että lapsi ei unohda lapsuuttaan, eikä kansa historiaansa, siinä mielessä sukututkimus on arvokasta harrastusta ja paljon sitä tänä päivänä tehdäänkin.
Näin esitettynä tulee vain mieleeni motiivisi. Täällä kiinnostaa tänä päivänä lausutut ja kirjoitetut sanat, mitä nyt joskus jotain hieman muistellen, mutta näin esitettynä ei voi välttyä ajatukselta, että kumpiko mieltäsi jäytää, kauna vai kade.
nyt musiikkiahttps://youtu.be/l5Me9bhVc2Q
07.11.2015 14:08
Ei tietenkään voi ymmärtää, voi vain hieman kuvitella, miten soma tunne se on kun ensi kerran syliinsä lapsensa saa. Vaikka siinä tilanteessa ollaan yhdessä niin silti äidillä on aina syvällisempi rooli. Olen kuullut, että tästä ensi hetkestä sinetöiidään myös isän ja lapsen välinen suhde, niillä isillä jotka ovat mukana synnytyksessä tämä side voi olla tiukempi. En tiedä, senkin voin vain kuvitella. Miehen pään sisään ei mennä mitenkään, siellä rullaa ihan arvoitukselliset rattaat, sen olen huomannut.
07.11.2015 12:34
Musiikki vallan unohtui
https://youtu.be/n_ZeCToOmYo
07.11.2015 12:22
Ymmällä kait hetken olla saan, kenen kanssa kinaa vääntänyt oon,
taitaa olla se herra Näkymätön Viänänen, epäilen.
Me yhdessä kovasti aina toraillaan.
07.11.2015 11:36
Ei ole valittamista, naapurin Kari, laulu kuin laulu, niin aina jokin tunneportti sielussani aukeaa, se on omituinen juttu, miehekäs ääni ilmeisesti, joka kiehtoo ja sisintä sivaltaa.
07.11.2015 11:25
Ei ole tässä diftonkeja eikä vokaalijonoja, ei metafooria, ei, ei edes kiellettyä lirkuttelua, vaan en oikein sopivaa aloitusta perjantailörpöttelylleni löytänyt, niin tuikkaanpa tänne. (Muuten lapsena multa vedettiin heiluvia hampaita aina tongilla, mikä ihmeen vehe sekin oli).
Fanitan toimittajia joskus, Kimmo Ohtosta, eilen tsemppasin ja kuvasin nenäpäiväpyöräilijän fasebookkiin, ohitin hänet parikymmentä km jkylästa treelle päin. Iloinen mies huiskautti ohi ajaessaan, hän on aina iloinen ja miten iloiset silmät hänellä onkaan. Kun palasin takaisin hän polki vastaan vasta oriveden pohj,puolella, vettä satoi ja rekat jyräsi, aikamoinen urakka miehellä.
Hän naulasi minut illaksi laiskanlinnaani, siis 5 tuntia nenäpäiväviihdettä teeveestä. Yllätyksekseni löysin ohjelmasta monta helmeä, Johanna Kurkela oli omaa luokkaansa, ja P-P Petelius kohelsi koomikkona mutta myös lauloi "Takaisin luokses" tarinaa laulussa ei ollut vaan lauloi kauniisti, upea sokeri pohjalla oli Waltteri Torikka https://youtu.be/kMqR7YwIjLY
07.11.2015 02:07
Miksi 1eero anteeksi pyytelet, jokaisella on omat kokemuksensa, niitähän on vain kiva jakaa. Ja paremmin ei rakastumista voi kuvata kun tuossa edellä kuvasit.
"Puulla päähän lyöty järkeä vailla pähkä hullu", sellainen sitä rakastunut ihminen todella on. Se on kaiken lisäksi aika mukava tila.
07.11.2015 01:12
Just joo, kaipaus on minustakin jotain tunnetta, lämmintä, kevyttä sykettä, joka saa hymyilemään, sen olen aina kokenut sydämestäni, siinä voi olla jopa jotain salaperäistä sykettäkin.
Miten usein rakkaus onkaan järjellä selitettyä tai flowta tai jotain mielihyvän kokemusta, eihän niitäkään toki voi väheksyä, rakkaus on niin moni-ilmeistä.
07.11.2015 01:04
Rakkauden määrittely on ihan turhaa, jokainen kokee rakkauden erilailla, ei ole mitään millä sitä mittaisi tai vertaisi, ei voi sanoa, että tuo sinun rakkautesi on vain rakastumista, ei se ole sitä oikeaa. Jokainen itse tuntee missä mennään.
En usko, että rakkaus on ikuista, jos liittyy uskontoon tai uskonnolliseen terminologiaan, se voi olla tietysti olla ikuista
Mutta minun raadollinen rakkauteni saattaa mennä vaikka näin, ihastun, rakastun rakastan. Rakastaminen on aina tahdon asia.se vaatii sitoutumista.
Jos en tahdo sitoutumista silti voin rakastaa kuin pähkähullu.
Sanoja voi pyöritellä mielin määrin, rakkause ei ole koskaan väärin.
06.11.2015 19:46
En usko, että 1eero mainitsemasi rouvan tapaan kutsuja järjestäisi. Ne olisivat varmaan ihan eeron näköiset ja makuiset, siis ainakin suussa sulavat. Lisukkeina eeron ruokatarinat ja jutut. Tärkeilystä ei olisi tietoakaan.
Jos sellaisille kutsuille kutsun saisin, olisin myyty, parhaat päälleni pukisin, ison kimpun ruusuja hommaisin ja oman värssyni hänelle värkkäisin.
06.11.2015 10:37
Kuulostaa hyvältä, ja nyt toiset neuvoa antavat niin saadaan toi Sote hiipimään vähän eteenpäin. Voithan istua tämän yön tässä kaverinani, yhdessä riepoteltais maksimiiliusta ja jos keksittäis jostain minimiilius, ihan tasa-arvon takia, ettei tulisi reklamaatioita. Yöllä ei pärjää mitenkään jos kauheasti reklamoittaa.
jatka vaan alkkareissas, siirryn kohta minäkin yökköpaitaan.
06.11.2015 00:30
Neuvotellaan nyt ensi yö ja sitten vasta taidat kävellä.
Jospa kompromissaus löytyisi tahtoa nyt ainaskin.
05.11.2015 22:23
Nyt sinä 1eero aloituksen teit, putosin heti kärryltä.
Ei voinut tehdä muuta kuin kooklettaa, mutta nytpä tiedän perinneruuista taas paljon enemmän. Melkein ruusmuljua olen joskus tietämättäni tehnyt, en tosin keitetyistä perunoista, oli muuten hauskaa löytää geokätkijän sivuilta tuo resepti (10 kg perunoita+2,5 kg palvattua possua +muut) siinä olisi ruokaa koko suvulle.
Räättänätä eli mustikkakukkoo olen syönyt vaan pitääpä sitäkin itse joskus kokeilla.
Viimeksi tein korpilahtelaista perinneruokaa, rottamattia, sekin on loppujen lopuksi vain marjamämmiä ja hyvää onkin.
Muista mainitsemistasi löysin reseptejä mutta rääpäli on vielä tuntematon suuruus.
Sinä olet kyllä mainio ruuanlaittaja kun jälkiruuaksikin tsupukoita, nam, nam.
05.11.2015 22:17
Rakastun, rakastun, rakastuminen on ihanaan, joka päivä uudestaan...
vaikkapa näin
https://youtu.be/LRK6I-zFTw4
05.11.2015 16:09
157 / 182