Ymmärtääkö nainen mitä on olla ISÄ

isäksi.tuleminen

Isäksi tuleminen ensikerran oli outo kokemus ei oikein pystynyt hahmottamaan se oli sen verran häkelyttävää, tämä tuli mieleen näin vuosien takaa näin isänpäivän kynnyksellä.
Naiselle varmaan esikoisen saaminen on myös fantastinen kokemus sillä nainen on ratkaisevassa asemassa tässä tapahtumassa mieheen verrattuna.

20

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa kirjoitat osittain.
      Nainen tietää aina, kenelle äidiksi tulee.
      Mies ei tiedä ikinä, kenen isäksi tulee.
      Tuohon asiaan ei auta edes rakkaus.

Nainen tietää aina kuka maksajaksi tulee.
      Isä ei tiedä kenen vuoksi maksaa.
      Jos ei heti alussa aloita prosessia oikeudessa.
      Kannattaa siis yhdistää ajoissa DNA ja avio-ehto-oikeus.

Joka vuosi minua aina huvittavat nämä isän/äidin-päivä-aloitukset.
      Kaiken-laista ötökkää niissä pureskellaan.

H.

• On se varmaan gauheeta jos luulee lasta omakseen ja sit se ei olekkaan. Vaimo saanut vähän vierasta vai? Aisankannattaja?

• Ei tietenkään voi ymmärtää, voi vain hieman kuvitella, miten soma tunne se on kun ensi kerran syliinsä lapsensa saa. Vaikka siinä tilanteessa ollaan yhdessä niin silti äidillä on aina syvällisempi rooli. Olen kuullut, että tästä ensi hetkestä sinetöiidään myös isän ja lapsen välinen suhde, niillä isillä jotka ovat mukana synnytyksessä tämä side voi olla tiukempi. En tiedä, senkin voin vain kuvitella. Miehen pään sisään ei mennä mitenkään, siellä rullaa ihan arvoitukselliset rattaat, sen olen huomannut.

• "rosaliin"

Aisan-kannattaja on helppo osa.
        Synnytyksessä näkyy vain yksi pimppi.
        Ainakin näkyy ensin.
        Eikä se aina ole isän osa :)
        Älä turhaan ala romantisoimaan vanhusten asialla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"rosaliin"

Aisan-kannattaja on helppo osa.
        Synnytyksessä näkyy vain yksi pimppi.
        Ainakin näkyy ensin.
        Eikä se aina ole isän osa :)
        Älä turhaan ala romantisoimaan vanhusten asialla.

H.

Romantisoin mitä romantisoin.
        Surullista jos haluaa olla vain aisankannattaja,
        niin paljon hyvää jää helposti molemmilta yhteistä elämää kokematta.
        Yhteiset lasten kanssa eletyt kokemukset ne kannattelevat meitä myös vanhuksina.
        Ja lapsilla ennen kaikkea, miten mukavaa onkaan muistella hetkeä,
        kun isän kanssa sitä mopoa yhdessä rukattiin.

• rosaliiin kirjoitti:

Romantisoin mitä romantisoin.
        Surullista jos haluaa olla vain aisankannattaja,
        niin paljon hyvää jää helposti molemmilta yhteistä elämää kokematta.
        Yhteiset lasten kanssa eletyt kokemukset ne kannattelevat meitä myös vanhuksina.
        Ja lapsilla ennen kaikkea, miten mukavaa onkaan muistella hetkeä,
        kun isän kanssa sitä mopoa yhdessä rukattiin.

Niivvai jos se ei ole miehen oma valinta.

• Joo. Esikoisen saaminen oli ikimuistoisen "hauska" kokemus. Leikkaussalissa henkilökunta riiteli paikoistaan niin et leikkaava kirusrgi teki valituksen esimiehille. Ikimuistoinen ensikeisarinleikkaus. Sitten jalkapallojoukkueen kapteeni kävi tuomassa pikkriikkiset jalkapallokengät ja kukkia :D.

• ent.siivojaparka

Ei pienintäkään halua samaistua lasteni isän tämänhetkiseen osaan. Vähän kyllä sormenpäät tuntuu kylmiltä, kun istuin tuolla parvekkeella.

• Emminäkää. Niillon molemmilla uuvet lapsettomat naiset :).

• de-meter

Ymmärtääköhän mies itsekään, mitä on olla isä ? En voinut välttyä tältä ajatukselta kun kävin katsomassa palkitun ruotsalaiselokuvan "Turisti".

Isäksi tuleminen saattaa olla ikimuistoinen kokemus - en sitä yhtään epäile - mutta isänä oleminen onkin jo toinen juttu. Siinä mies punnitaan - ja aika usein kevyeksi havaitaan - ainakin naisnäkökulmasta, tänä päivänä, mikä painottui kyllä elokuvassakin. Ensin valitetaan, ettei mies ilmaise tunteitaan ja kun hän ilmaisee, häntä halveksitaan, "itkijämies" ei taida sankarista käydä.

• En eres yritä vakuuttaa ketään siitä ymmärsinkö oikein isän osani, sen tein minkä jaksoin ja pystyin.
        Jos siinä oli joku puute tai vika niin nyt uskallan antaa sen anteeksi itselleni.
        Ilmaisin mä tunteitanikin ,monestikkin kun läksin illalla kotiin ,laitoin lordin ,taivas lyö tulta niin lujalle kuin voin,se peitti mun ulisevan huutoni kun purin tuskaani.
        Sairaalassa en uskaltanut heikkouttani näyttää,olinhan isä ,isä joka tiesi ja pystyi kaikkeen ,isä jolla oli ratkaisu mahdottomaankiin pulmaan,isä joka ei koskaan väsynyt, isä joka väsymättä nousi sitä kasvotonta valkoista koneistoa vastaan kun potilaan oikeudet sivutettiin.
        Olin myös isä joka ei pystynyt estämään kuolemaa , olinko jossain väärässä ,varmaankin mutta mä toimin sillä tiedolla ja taidolla joka mulla oli.
        Parempaan en jumankauta pystynyt.

• de-meter
        koti-kiusattu kirjoitti:

En eres yritä vakuuttaa ketään siitä ymmärsinkö oikein isän osani, sen tein minkä jaksoin ja pystyin.
        Jos siinä oli joku puute tai vika niin nyt uskallan antaa sen anteeksi itselleni.
        Ilmaisin mä tunteitanikin ,monestikkin kun läksin illalla kotiin ,laitoin lordin ,taivas lyö tulta niin lujalle kuin voin,se peitti mun ulisevan huutoni kun purin tuskaani.
        Sairaalassa en uskaltanut heikkouttani näyttää,olinhan isä ,isä joka tiesi ja pystyi kaikkeen ,isä jolla oli ratkaisu mahdottomaankiin pulmaan,isä joka ei koskaan väsynyt, isä joka väsymättä nousi sitä kasvotonta valkoista koneistoa vastaan kun potilaan oikeudet sivutettiin.
        Olin myös isä joka ei pystynyt estämään kuolemaa , olinko jossain väärässä ,varmaankin mutta mä toimin sillä tiedolla ja taidolla joka mulla oli.
        Parempaan en jumankauta pystynyt.

Mitä sinua olen oppinut tuntemaan koti-kiusattu, sinä olet vienyt isyytesi esimerkillisesti loppuun saakka. Olisipa kaltaisiasi enemmän.

Noin se varmasti ilmaistaan, miehisen miehen tuska: ei se ole itkua, se on huutoa...
        Tai sitten se "perkele" kuten Koskelan Akselilla kun kolmas poika tuotiin arkussa asemalle...

• äitivaikoisä

Yhtä hyvin kuin mies ymmärtää mitä on olla äiti.

• Viatonsivullinen

Ei tietenkään nainen ymmärrä mitä on tulla isäksi. Ei nainen ymmärrä
      sitäkään mitä on tulla äidiksi. Molemmat oppivat sen salaisuuden olemalla äiti ja olemalla isä. Kyllä se lyö laudalta kaikki mitä siihenmennessä on koettu. Siitä se elämä alkaa.

• Yksinhuoltajan opin isän ja äidin roolin. Oli oltava naisen- ja miehen malli. Siitäköhän on perua se, että remppahommissakin lapset kysyvät minulta ohjeita eivät isältään joka kuitenkin on ammattimies rakennusalalla.

• Rajoita-hei-joskus

Kukapa ei korpin silmää edusta ellei korppi itse,
        kaiken se tietää, yhtään se ei kärsi, kaiken se osaa...:)
        Ei kai asioita voi isiltä kysyä jos on isiin etäsuhde johtuen äidin vittumaisuudesta ja asioiden jarruttamisesta.

• Korppis1
        Rajoita-hei-joskus kirjoitti:

Kukapa ei korpin silmää edusta ellei korppi itse,
        kaiken se tietää, yhtään se ei kärsi, kaiken se osaa...:)
        Ei kai asioita voi isiltä kysyä jos on isiin etäsuhde johtuen äidin vittumaisuudesta ja asioiden jarruttamisesta.

Kato perkele rotta, kuikkii kolostaan.

• 1eero

Oikeassa parisuhteessa varmasti ymmärtää, entä yksinhuoltaja äiti sen voi arvailla mitä päässä liikkuu. Yksi tuttu mies joutui olemaan kahdelle lapselle isä ja äiti, tunnollisesti kasvatti aikuiseksi, aivan pieniä olivat alusta pitäen.

• Petze on ollut yksinhuoltaja-isä molempien avioliittojen lapsille. Ilmankos meillä pelittää. Minä olen Peppi Pitkätossu ja Petze PeterPan.

• Olen aina ollut parempi äiti kuin isä.
      Katsoin kuitenkin paremmaksi että lapseni kasvaisivat ilman isää kuin kelvottoman isäpuolen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      51
      968
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      369
      798
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56